Precies, net zoals anderen het recht hebben zich gekwetst te voelen.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 14:00 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dan is het begrip 'liberaal' een zeer rekbaar begrip. Want juist het 'godslasterlijke' van Submission is waar het om draait: dat zelfs 'liberale' moslims beginnen te steigeren zodra koranteksten op oneigenlijke wijze worden gebruikt; de onaantastbaarheid van die Abacadabra is datgene dat Hirsi Ali aan de kaak probeert te stellen: eenieder heeft het recht zich met trots afvallig te noemen en de Koran te beschouwen als niets meer dan een gewoon boek waaruit mag worden geciteerd naar hartelust en eigen inzicht, zonder meteen als een verdoemde ketter te worden gebrandmerkt.

Je verwart gekwetst met geconfronteerd.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 14:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Precies, net zoals anderen het recht hebben zich gekwetst te voelen.

Nee elgigante, jij verwart het. De shock zit hem niet in het geconfronteerd worden met de misstanden. Maar in de teksten op het blote lichaam. Dat is toch niet de misstand?quote:Op vrijdag 4 februari 2005 14:18 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Je verwart gekwetst met geconfronteerd.
Uiteraard vindt niemand het fijn om met misstanden geconfronteerd te worden, maar dat betekent niet dat dat onfijne gevoel als excuus gezien mag worden om het maar niet bespreekbaar te maken.

Nee. Maar in hoeverre, en belangrijker nog, hoe lang, dien je deze gekwetste gevoelens serieus te nemen? Laten we wel zijn: Hirsi Ali heeft een gedurfde stap gezet bij het maken van de film maar is toch, vanuit niet-islamitisch perspectief, volstrekt binnen de grenzen van het fatsoen gebleven. Zij maakte een statement, kaal, naakt, bijtend, maar profileert zich om dat statement heen als iemand met een degelijke visie die graag met tegenstanders in debat gaat.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 14:21 schreef SCH het volgende:
De shock zit hem niet in het geconfronteerd worden met de misstanden. Maar in de teksten op het blote lichaam. Dat is toch niet de misstand?

Ik zie het probleem niet. De teksten worden gebruikt om dat lichaam te geselen. Of je ze nu uitspreekt, ze met een hete lamp op een lichaam zet, ze er op schrijft, of ermee slaat, het resultaat is hetzelfde. Dat is de misstand. Daar zouden de Moslims zich druk om moeten maken, om die vorm van misbruik van Koran teksten, en niet om de beeldende manier waarop dat aan ze gepresenteerd wordt.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 14:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee elgigante, jij verwart het. De shock zit hem niet in het geconfronteerd worden met de misstanden. Maar in de teksten op het blote lichaam. Dat is toch niet de misstand?

Krokodillentranen.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 15:41 schreef Ringo het volgende:
Maar in hoeverre, en belangrijker nog, hoe lang, dien je deze gekwetste gevoelens serieus te nemen?

Het is verstandig om die altijd serieus te nemen. Maar verder hangt het van het je doel af, denk ik. Wil je iets overbrengen, wil je choqueren, wil je kunst maken, heb je een boodschap enz. Ik ben niet tegen het maken van deze film, maar wel tegen de pretentie dat hij iets opbouwends teweeg zou brengen. Dat heb ik vanaf het begin naief gevonden en genoemd.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 15:41 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee. Maar in hoeverre, en belangrijker nog, hoe lang, dien je deze gekwetste gevoelens serieus te nemen?

Het grappige is nou juist dat ze helemaal niet graag in debat gaat.Ze komt het liefst als ze alleen wordt uitgenodigd. Ze is juist erg slecht in debatten, ik weet niet of je haar wel eens hebt meegemaakt in debatten? Het gaat drie van de vier keer mis, met veel venijn en gedoe.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 15:41 schreef Ringo het volgende:
Zij maakte een statement, kaal, naakt, bijtend, maar profileert zich om dat statement heen als iemand met een degelijke visie die graag met tegenstanders in debat gaat.

Tja.. het vermogen om de boodschap te willen zien (en te willen begrijpen) is blijkbaar teveel voor de gehersenspoelden van Allah.. dan zijn het net een kudde papagaaien die zich allemaal 'gekwetst 'voelen..quote:Op vrijdag 4 februari 2005 20:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is verstandig om die altijd serieus te nemen. Maar verder hangt het van het je doel af, denk ik. Wil je iets overbrengen, wil je choqueren, wil je kunst maken, heb je een boodschap enz. Ik ben niet tegen het maken van deze film, maar wel tegen de pretentie dat hij iets opbouwends teweeg zou brengen. Dat heb ik vanaf het begin naief gevonden en genoemd.

Jouw haat tegen HA begint extreme vormen aan te nemen...quote:Op vrijdag 4 februari 2005 20:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Het grappige is nou juist dat ze helemaal niet graag in debat gaat.Ze komt het liefst als ze alleen wordt uitgenodigd. Ze is juist erg slecht in debatten, ik weet niet of je haar wel eens hebt meegemaakt in debatten? Het gaat drie van de vier keer mis, met veel venijn en gedoe.

Jezus, weet je niks beters?quote:Op vrijdag 4 februari 2005 22:49 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Jouw haat tegen HA begint extreme vormen aan te nemen...![]()

Z'n geveinsde objectiviteit is bijna aandoenlijk.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 22:49 schreef Koos Voos het volgende:
Jouw haat tegen HA begint extreme vormen aan te nemen...![]()

Flikker toch op stomme troll. Probeer eens een discussie aan te gaan in plaats van je CDJA-oneliners te brakenquote:Op zaterdag 5 februari 2005 00:55 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Z'n geveinsde objectiviteit is bijna aandoenlijk..

Hoe kom je er bij dat ze veraf staat van de praktijk van de blijf van mijn lijfhuizen en zoquote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar goed, ik ken veel moslims die haar wel serieus nemen, die ook vaak met haar in debat zijn gegaan, ondanks haar nogal agressieve opstelling en haar moeite om echt open te staan voor argumenten. Ik kan je wel zeggen dat haar film daar bij erg veel kwaad heeft gedaan. Ook bij de liberale moslims. Dat is echt een breekpunt geweest. Wat we daar ook van vinden, dat is gewoon een constatering.
Nu is het aan haar om de handschoen op te pakken en weer echt in debat te gaan. Als ze in het Buitenhof kan zitten kan ze ook met anderen om de tafel. Het CMO heeft aangegeven dat te willen. Het is ook niet meer dan normaal dat je met mij. organisaties om de tafel gaat zitten en het heeft me altijd gestoord dat ze juist daarin niet zoveel doet. Ze staat ver af van de praktijk van de blijf van mijn lijf en dergelijke.

Kan je je nog herinneren dat Hirsi Ali een proefballonnetje opliet over het sluiten van alle blijf van mijn lijf huizen? Onder het motto dat die kerels maar opgesloten zouden moeten worden, of een straatverbod zouden moeten krijgen? Dat die huizen het probleem maar in stand hielden?quote:Op vrijdag 4 februari 2005 01:31 schreef sjun het volgende:
Als Hirsi Ali geen uitspraken had gedaan was het onderwerp vrouwenmishandeling nog niet op de politieke agenda geweest. Nu wordt er mogelijk via bewustwording een hoop leed voorkomen.

Het heeft erin geresulteerd dat ook jij nog weet dat er behoorlijke en maatschappelijk kostspelige problemen aan de knikker zijn die mensen in een blijf-van-mijn-lijf-huis doen belanden. Zij heeft natuurlijk gelijk dat het bestaan van een blijf van mijn lijf huis geen labbekakkerig beleid moet voortbrengen met betrekking tot de veiligheid van ingezetenen.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 03:08 schreef OllieA het volgende:
[..]
Kan je je nog herinneren dat Hirsi Ali een proefballonnetje opliet over het sluiten van alle blijf van mijn lijf huizen? Onder het motto dat die kerels maar opgesloten zouden moeten worden, of een straatverbod zouden moeten krijgen? Dat die huizen het probleem maar in stand hielden?
Wat nou het probleem op de agenda zetten...
Ik omhels geen instellingen. Dergelijke handelingen behoud ik voor aan specifieke mensen. Mishandeling heeft slechts te maken met tribale invloeden die wat mij betreft niet fel genoeg belicht kunnen worden om tegen te gaan dat verworvenheden als persoonlijke vrijheid, gelijke behandeling van man en vrouw en lichamelijke integriteit ook in onze maatschappij op de tocht komen te staan.quote:En wanneer de FVO stelt dat mishandeling van moslima's niets met de islam te maken heeft, dan post jij dat het FVO enkel spreekt vanuit hun subsidiebehoefte, en wanneer het FVO eerwraak op de agenda zet dan omhels je het FVO.
Ik heb de intentie dan ook niet om jou tevreden te stellen Ollie A.quote:Je bent in mijn ogen niet erg integer bezig, sjun. Evenmin als Hirsi Ali.
Zij zou dat kunnen doen. Zij zou zelfs de hele wereld erbij kunnen halen ter bagatalisering van maatschappelijke misstanden.quote:Ik ben nieuwsgierig hoe lang het duurt voordat Hirsi Ali ontdekt hoeveel van de 50 kinderen die er per jaar in Nederland worden doodgemept moslimouders hebben. Dan kan ze dat ook op de agenda zetten en het onder terrorisme scharen.

Hm, dus je reageert voor het gemak maar niet op het feit dat zij de blijfhuizen wou sluiten?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 03:32 schreef sjun het volgende:
[..]
Het heeft erin geresulteerd dat ook jij nog weet dat er behoorlijke en maatschappelijk kostspelige problemen aan de knikker zijn die mensen in een blijf-van-mijn-lijf-huis doen belanden. Zij heeft natuurlijk gelijk dat het bestaan van een blijf van mijn lijf huis geen labbekakkerig beleid moet voortbrengen met betrekking tot de veiligheid van ingezetenen.
Waarmee je nog maar eens duidelijk maakt dat je mishandeling van vrouwen slechts interessant vindt voorzover het in je politieke agenda past. "Mishandeling heeft slechts te maken met tribale invloeden", zeg je. Worden er geen Nederlandse vrouwen meer mishandeld? Of hebben we hier Nederlandse tribes?quote:Ik omhels geen instellingen. Dergelijke handelingen behoud ik voor aan specifieke mensen. Mishandeling heeft slechts te maken met tribale invloeden die wat mij betreft niet fel genoeg belicht kunnen worden om tegen te gaan dat verworvenheden als persoonlijke vrijheid, gelijke behandeling van man en vrouw en lichamelijke integriteit ook in onze maatschappij op de tocht komen te staan.
De uitrdukking is dus bagatellisering. Dat komt van bagatelle.quote:[..]
Ik heb de intentie dan ook niet om jou tevreden te stellen Ollie A.
[..]
Zij zou dat kunnen doen. Zij zou zelfs de hele wereld erbij kunnen halen ter bagatalisering van maatschappelijke misstanden.

Ik ga niet mee met jouw veronderstelling dat Ayaan maar wat blaat. Die vrouw heeft er goed over nagedacht hoe ze effect bewerken kan.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 03:53 schreef OllieA het volgende:
[..]
Hm, dus je reageert voor het gemak maar niet op het feit dat zij de blijfhuizen wou sluiten?
Tribale invloeden staan aan de wieg van gecultiveerde ongelijkheid. Je ziet deze invloeden ook binnen sommige autochtone leefmilieus waarin traditiegetrouw de vrouw aan het aanrecht geketend lijkt te zijn.quote:Waarmee je nog maar eens duidelijk maakt dat je mishandeling van vrouwen slechts interessant vindt voorzover het in je politieke agenda past. "Mishandeling heeft slechts te maken met tribale invloeden", zeg je. Worden er geen Nederlandse vrouwen meer mishandeld? Of hebben we hier Nederlandse tribes?
Je hebt volkomen gelijk mij even op deze schrijffout te wijzen. Dat werkt weer mede ten goede aan tegengaan van taalverloedering op ons subforum.quote:De uitdrukking is dus bagatellisering. Dat komt van bagatelle.![]()

Toegegeven de emancipatiestrijd die Hirsi Ali voert tegen de achterlijke elementen binnen de islam, kan voor menig moslim best confronterend zijn. Maar de vraag is zoals Koos terecht opmerkt, of haar boodschap daarom maar niet mag worden verkondigd. Ik vind van niet; m.a.w. Hirsi Ali moet gewoon doorgaan - liefst gesteund door zowel moslima's als niet-moslima's - in haar strijd tegen de achtergeblevenheid van islamitische zedelijkheidsleer.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 22:47 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Tja.. het vermogen om de boodschap te willen zien (en te willen begrijpen) is blijkbaar teveel voor de gehersenspoelden van Allah.. dan zijn het net een kudde papagaaien die zich allemaal 'gekwetst 'voelen..![]()

Ze raakt maar niet in gesprek met de mensen om wie het gaat. Ze heeft inderdaad als tolk gewerkt maar dat is het dan ook. Ze zit op zeer grote afstand van de materie en praat vanuit een theorie.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 02:33 schreef ikkemem het volgende:
Dus doe nu niet of ze nergens iets van af weet.

Constateren dat eerwraak een cultureel gegeven is met religieuse componenten.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 22:57 schreef opa het volgende:
Zullen we het nu weer over het wezen van eerwraak hebben?

Het is toch een vorm van terreur, al is het geen Al Qaida?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 11:48 schreef SCH het volgende:
Zelfs Verdonk moet Hirsi Ali nu even in de steek laten met haar prietpraat over eerwraak en terrorisme.

Het ging over terrorisme.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 12:19 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het is toch een vorm van terreur, al is het geen Al Qaida?

Opgejaagd en afgeslacht worden door de familie van je ex noem ik terreur.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 12:24 schreef SCH het volgende:
Het ging over terrorisme.

Is het ook. Maar geen terrorisme.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 12:27 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Opgejaagd en afgeslacht worden door de familie van je ex noem ik terreur.

Het is geen Al Qaida of RAF, maar verder heeft het als doel angst te zaaien, net als de Hofstadgroep.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 12:28 schreef SCH het volgende:
Is het ook. Maar geen terrorisme.

Mischien moet ze eens wat langer nadenken dan, ik heb nog geen enkel van haar ideeen aangenomen zien worden, integendeel zelfs.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 04:44 schreef sjun het volgende:
Ik ga niet mee met jouw veronderstelling dat Ayaan maar wat blaat. Die vrouw heeft er goed over nagedacht hoe ze effect bewerken kan.

Achja, dat is dan weer jouw bewering, onderbouwen doe je 'm niet.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 11:47 schreef SCH het volgende:
Ze raakt maar niet in gesprek met de mensen om wie het gaat. Ze heeft inderdaad als tolk gewerkt maar dat is het dan ook. Ze zit op zeer grote afstand van de materie en praat vanuit een theorie.

quote:Op zaterdag 5 februari 2005 13:36 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Achja, dat is dan weer jouw bewering, onderbouwen doe je 'm niet.
Hirsi Ali heeft waarschijnlijk meer intellect en ervaring in haar pink dan jij in totaal bezit..
Ze is, lees nog maar eens haar CV, ervaringsdeskundige op vele gebieden.

Dag CDJA-erquote:Op zaterdag 5 februari 2005 13:36 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Achja, dat is dan weer jouw bewering, onderbouwen doe je 'm niet.
Hirsi Ali heeft waarschijnlijk meer intellect en ervaring in haar pink dan jij in totaal bezit..
Met wie is ze in gesprek dan??? Hoe vaak is ze als politici op werkbezoek geweest en heeft ze actief overleg gevoerd met de organisaties voor wie ze zegt op te komen? Enz. enz.quote:Ze is, lees nog maar eens haar CV, ervaringsdeskundige op vele gebieden.

Ik ken haar agenda niet, maar ook niet van andere politici. Ze kwam onlangs nog met een initiatief om extremisme gezamelijk aan te pakken. Jammer alleen dat ze daarbij dacht dat een Cohen daar aan zou willen meewerken en dat een Wilders liever zelf wil scoren. Begrijpelijk overigens, want ook AHA wil "scoren" als ware het de primeur hebben voor een geneesmiddel tegen aids. Toch is haar initiatief in principe zeer prijzenswaardig te noemen.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 14:23 schreef SCH het volgende:
Met wie is ze in gesprek dan??? Hoe vaak is ze als politici op werkbezoek geweest en heeft ze actief overleg gevoerd met de organisaties voor wie ze zegt op te komen? Enz. enz.
Dat ze aanbeden wordt louter omdat ze de islam vaarwel heeft gezegd, is niet genoeg.

Dag NCRV'er.quote:
Ja, jij bent degene die beweert dat ze geen feeling heeft met de praktijk. Haar CV laat al zien dat dat niet zo is. Aan jou om je bewering te onderbouwen. Niet aan mij om de onzinnigheid van jouw bewering te bewijzen.quote:Met wie is ze in gesprek dan??? Hoe vaak is ze als politici op werkbezoek geweest en heeft ze actief overleg gevoerd met de organisaties voor wie ze zegt op te komen? Enz. enz.
Dat ze aanbeden wordt louter omdat ze de islam vaarwel heeft gezegd, is niet genoeg.

Het simpele feit dat tout le monde maar niet over haar boodschap uitgesproken raakt, is al voldoende bewijs dat Hirsi Ali in haar niet aflatende emancipatie- en integratiestrijd tegen de 'achterlijke elementen binnen de islamitische zedelijkheidsleer' de juiste snaren heeft weten te raken.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 13:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien moet ze eens wat langer nadenken dan, ik heb nog geen enkel van haar ideeen aangenomen zien worden, integendeel zelfs.
Gisteren werdt ze nog vrij scherp op haar nummer gezet door jouw CDA minister van der Hoeven, leg die eens uit?

Nee, dat heeft ze niet. Ze heeft een hoop herrie gemaakt. Jij wilt toch ook niet praten met iemand die je tegen je schenen schopt? Of heb je overkeken dat veel moslims zich stoorden aan die film die ze gemaakt heeft?quote:Op vrijdag 4 februari 2005 09:20 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ayaan heeft uitgenodigd, maar de andere zijde (dialoog verlangt twee partijen) heeft nog niet gereageerd.

Lariekoek. Trek je jouw gedachte door, dan hoeft iemand alleen maar de beledigde of vermoorde onschuld uit te hangen om elke uitnodiging tot een dialoog in de kiem te mogen smoren.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 15:04 schreef Blessed het volgende:
Een boos of beledigd mens zal veel minder snel een discussie (of noem het dialoog) aangaan.

Sterke riposte...quote:Op zaterdag 5 februari 2005 14:49 schreef DennisMoore het volgende:
Ja, jij bent degene die beweert dat ze geen feeling heeft met de praktijk. Haar CV laat al zien dat dat niet zo is. Aan jou om je bewering te onderbouwen. Niet aan mij om de onzinnigheid van jouw bewering te bewijzen.

Lariekoek.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 15:11 schreef lucida het volgende:
[..]
Lariekoek. Trek je jouw gedachte door, dan hoeft iemand alleen maar de beledigde of vermoorde onschuld uit te hangen om elke uitnodiging tot een dialoog in de kiem te mogen smoren.![]()

http://www.theovangogh.nl/bdw_9.htmlquote:Op zaterdag 5 februari 2005 14:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Met wie is ze in gesprek dan??? Hoe vaak is ze als politici op werkbezoek geweest en heeft ze actief overleg gevoerd met de organisaties voor wie ze zegt op te komen? Enz. enz.

En dat is nu eenmaal de manier die zij gebruikt.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 15:19 schreef Blessed het volgende:
Níet de manier die Ayaan Hirsi Ali gebruikt.

Waar laat haar CV dat dan zien? Toon mij eens een lijst met werkbezoeken. Haar cv laat dat helemaal niet zien, hoe kom je daar nou bij. Wat een rare bewering. Haar cv als politica van de VVD laat echt niet zien dat ze zo druk in de weer is geweest met de groepen waar ze voor zegt te gaan. Dus toon je bewering aan of geef je ongelijk toe.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 14:49 schreef DennisMoore het volgende:
Ja, jij bent degene die beweert dat ze geen feeling heeft met de praktijk. Haar CV laat al zien dat dat niet zo is. Aan jou om je bewering te onderbouwen. Niet aan mij om de onzinnigheid van jouw bewering te bewijzen.

Dat bedoel ik dus. Weinig tot niets in al die tijd. Ze raakt maar niet in gesprek met de mensen maar NOVA en zo weten haar wel te vinden.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 15:26 schreef sizzler het volgende:
[..]
http://www.theovangogh.nl/bdw_9.html
http://www.radio.nl/2003/(...)f/2004/12/92719.html
http://www.ronhaleber.nl/hirsi-debat.html
http://www.overijssel.nl/partners/zwolle/00233/
http://www.novatv.nl/index.cfm?cfid=33713156&cftoken=77197336&ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=2946
http://www.novatv.nl/index.cfm?cfid=33713156&cftoken=77197336&ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=2919
to name but a few.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |