Constateren dat eerwraak een cultureel gegeven is met religieuse componenten.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 22:57 schreef opa het volgende:
Zullen we het nu weer over het wezen van eerwraak hebben?

Het is toch een vorm van terreur, al is het geen Al Qaida?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 11:48 schreef SCH het volgende:
Zelfs Verdonk moet Hirsi Ali nu even in de steek laten met haar prietpraat over eerwraak en terrorisme.

Het ging over terrorisme.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 12:19 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het is toch een vorm van terreur, al is het geen Al Qaida?

Opgejaagd en afgeslacht worden door de familie van je ex noem ik terreur.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 12:24 schreef SCH het volgende:
Het ging over terrorisme.

Is het ook. Maar geen terrorisme.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 12:27 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Opgejaagd en afgeslacht worden door de familie van je ex noem ik terreur.

Het is geen Al Qaida of RAF, maar verder heeft het als doel angst te zaaien, net als de Hofstadgroep.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 12:28 schreef SCH het volgende:
Is het ook. Maar geen terrorisme.

Mischien moet ze eens wat langer nadenken dan, ik heb nog geen enkel van haar ideeen aangenomen zien worden, integendeel zelfs.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 04:44 schreef sjun het volgende:
Ik ga niet mee met jouw veronderstelling dat Ayaan maar wat blaat. Die vrouw heeft er goed over nagedacht hoe ze effect bewerken kan.

Achja, dat is dan weer jouw bewering, onderbouwen doe je 'm niet.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 11:47 schreef SCH het volgende:
Ze raakt maar niet in gesprek met de mensen om wie het gaat. Ze heeft inderdaad als tolk gewerkt maar dat is het dan ook. Ze zit op zeer grote afstand van de materie en praat vanuit een theorie.

quote:Op zaterdag 5 februari 2005 13:36 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Achja, dat is dan weer jouw bewering, onderbouwen doe je 'm niet.
Hirsi Ali heeft waarschijnlijk meer intellect en ervaring in haar pink dan jij in totaal bezit..
Ze is, lees nog maar eens haar CV, ervaringsdeskundige op vele gebieden.

Dag CDJA-erquote:Op zaterdag 5 februari 2005 13:36 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Achja, dat is dan weer jouw bewering, onderbouwen doe je 'm niet.
Hirsi Ali heeft waarschijnlijk meer intellect en ervaring in haar pink dan jij in totaal bezit..
Met wie is ze in gesprek dan??? Hoe vaak is ze als politici op werkbezoek geweest en heeft ze actief overleg gevoerd met de organisaties voor wie ze zegt op te komen? Enz. enz.quote:Ze is, lees nog maar eens haar CV, ervaringsdeskundige op vele gebieden.

Ik ken haar agenda niet, maar ook niet van andere politici. Ze kwam onlangs nog met een initiatief om extremisme gezamelijk aan te pakken. Jammer alleen dat ze daarbij dacht dat een Cohen daar aan zou willen meewerken en dat een Wilders liever zelf wil scoren. Begrijpelijk overigens, want ook AHA wil "scoren" als ware het de primeur hebben voor een geneesmiddel tegen aids. Toch is haar initiatief in principe zeer prijzenswaardig te noemen.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 14:23 schreef SCH het volgende:
Met wie is ze in gesprek dan??? Hoe vaak is ze als politici op werkbezoek geweest en heeft ze actief overleg gevoerd met de organisaties voor wie ze zegt op te komen? Enz. enz.
Dat ze aanbeden wordt louter omdat ze de islam vaarwel heeft gezegd, is niet genoeg.

Dag NCRV'er.quote:
Ja, jij bent degene die beweert dat ze geen feeling heeft met de praktijk. Haar CV laat al zien dat dat niet zo is. Aan jou om je bewering te onderbouwen. Niet aan mij om de onzinnigheid van jouw bewering te bewijzen.quote:Met wie is ze in gesprek dan??? Hoe vaak is ze als politici op werkbezoek geweest en heeft ze actief overleg gevoerd met de organisaties voor wie ze zegt op te komen? Enz. enz.
Dat ze aanbeden wordt louter omdat ze de islam vaarwel heeft gezegd, is niet genoeg.

Het simpele feit dat tout le monde maar niet over haar boodschap uitgesproken raakt, is al voldoende bewijs dat Hirsi Ali in haar niet aflatende emancipatie- en integratiestrijd tegen de 'achterlijke elementen binnen de islamitische zedelijkheidsleer' de juiste snaren heeft weten te raken.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 13:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien moet ze eens wat langer nadenken dan, ik heb nog geen enkel van haar ideeen aangenomen zien worden, integendeel zelfs.
Gisteren werdt ze nog vrij scherp op haar nummer gezet door jouw CDA minister van der Hoeven, leg die eens uit?

Nee, dat heeft ze niet. Ze heeft een hoop herrie gemaakt. Jij wilt toch ook niet praten met iemand die je tegen je schenen schopt? Of heb je overkeken dat veel moslims zich stoorden aan die film die ze gemaakt heeft?quote:Op vrijdag 4 februari 2005 09:20 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ayaan heeft uitgenodigd, maar de andere zijde (dialoog verlangt twee partijen) heeft nog niet gereageerd.

Lariekoek. Trek je jouw gedachte door, dan hoeft iemand alleen maar de beledigde of vermoorde onschuld uit te hangen om elke uitnodiging tot een dialoog in de kiem te mogen smoren.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 15:04 schreef Blessed het volgende:
Een boos of beledigd mens zal veel minder snel een discussie (of noem het dialoog) aangaan.

Sterke riposte...quote:Op zaterdag 5 februari 2005 14:49 schreef DennisMoore het volgende:
Ja, jij bent degene die beweert dat ze geen feeling heeft met de praktijk. Haar CV laat al zien dat dat niet zo is. Aan jou om je bewering te onderbouwen. Niet aan mij om de onzinnigheid van jouw bewering te bewijzen.

Lariekoek.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 15:11 schreef lucida het volgende:
[..]
Lariekoek. Trek je jouw gedachte door, dan hoeft iemand alleen maar de beledigde of vermoorde onschuld uit te hangen om elke uitnodiging tot een dialoog in de kiem te mogen smoren.![]()

http://www.theovangogh.nl/bdw_9.htmlquote:Op zaterdag 5 februari 2005 14:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Met wie is ze in gesprek dan??? Hoe vaak is ze als politici op werkbezoek geweest en heeft ze actief overleg gevoerd met de organisaties voor wie ze zegt op te komen? Enz. enz.

En dat is nu eenmaal de manier die zij gebruikt.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 15:19 schreef Blessed het volgende:
Níet de manier die Ayaan Hirsi Ali gebruikt.

Waar laat haar CV dat dan zien? Toon mij eens een lijst met werkbezoeken. Haar cv laat dat helemaal niet zien, hoe kom je daar nou bij. Wat een rare bewering. Haar cv als politica van de VVD laat echt niet zien dat ze zo druk in de weer is geweest met de groepen waar ze voor zegt te gaan. Dus toon je bewering aan of geef je ongelijk toe.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 14:49 schreef DennisMoore het volgende:
Ja, jij bent degene die beweert dat ze geen feeling heeft met de praktijk. Haar CV laat al zien dat dat niet zo is. Aan jou om je bewering te onderbouwen. Niet aan mij om de onzinnigheid van jouw bewering te bewijzen.

Dat bedoel ik dus. Weinig tot niets in al die tijd. Ze raakt maar niet in gesprek met de mensen maar NOVA en zo weten haar wel te vinden.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 15:26 schreef sizzler het volgende:
[..]
http://www.theovangogh.nl/bdw_9.html
http://www.radio.nl/2003/(...)f/2004/12/92719.html
http://www.ronhaleber.nl/hirsi-debat.html
http://www.overijssel.nl/partners/zwolle/00233/
http://www.novatv.nl/index.cfm?cfid=33713156&cftoken=77197336&ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=2946
http://www.novatv.nl/index.cfm?cfid=33713156&cftoken=77197336&ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=2919
to name but a few.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |