abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24933494
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 22:57 schreef opa het volgende:
Zullen we het nu weer over het wezen van eerwraak hebben?
Constateren dat eerwraak een cultureel gegeven is met religieuse componenten.
Jahweh = God = Allah als schaamlap voor moordaanslagen. Dat eerwraak vooral voorkomt in [f]rigide gesloten gemeenschappen. Dat onze open cultuur zich niet verdraagt met de subcultuur waarin eerwraak de norm is. Dat jusitieminister Donner [CDA] gelijk heeft met eerwraak strafbaar voor de wet te stellen.
iedere engel heeft een duivelse kant.
  zaterdag 5 februari 2005 @ 12:19:46 #227
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24933946
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 11:48 schreef SCH het volgende:
Zelfs Verdonk moet Hirsi Ali nu even in de steek laten met haar prietpraat over eerwraak en terrorisme.
Het is toch een vorm van terreur, al is het geen Al Qaida?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_24934032
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 12:19 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het is toch een vorm van terreur, al is het geen Al Qaida?
Het ging over terrorisme.
  zaterdag 5 februari 2005 @ 12:27:53 #229
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24934098
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 12:24 schreef SCH het volgende:
Het ging over terrorisme.
Opgejaagd en afgeslacht worden door de familie van je ex noem ik terreur.
pi_24934115
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 12:27 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Opgejaagd en afgeslacht worden door de familie van je ex noem ik terreur.
Is het ook. Maar geen terrorisme.
  zaterdag 5 februari 2005 @ 12:30:02 #231
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24934140
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 12:28 schreef SCH het volgende:
Is het ook. Maar geen terrorisme.
Het is geen Al Qaida of RAF, maar verder heeft het als doel angst te zaaien, net als de Hofstadgroep.
pi_24934310
De Volkskrant schrijft ook dat de plaatsen van de opgepakte leden van de zogeheten Hofstadgroep, waar ook Jason W. lid van is, al door andere radicale moslims zijn ingenomen. Binnen de groep zouden bovendien plannen worden beraamd om het VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali te laten vermoorden door een vrouw.

Drie moslima's zeggen dat een aanslag op Hirsi Ali door een vrouw een veel grotere impact heeft. Een van de geïnterviewde vrouwen is getrouwd met Mohammed el M., die tot de Hofstadgroep wordt gerekend. De vrouwen noemen de groep een 'vriendenclubje'.

pi_24934798
Winstpunt voor Ayaan politiek gewenste moslimopleiding in Nederland? Zullen moslims aldus opgeleide voorgangers accepteren?

1e: Martien Brinkman[fac. Godsgel. VU Asd.]: " Per 1 september begint de Vrije Universiteit, die van oudsher predikanten opleidt, een Centrum voor Islamitische Theologie. Een moslimopleiding vanuit Nederlandse context."
M.b.t. 1e: gewaarborgd: scheiding van kerk en staat; uitbannen van eerwraak en haatzaaien.

2e:Ahmet Akgunduz [rector Isl. Univ.R'dam]:" Het moet wél werken. Als dit faalt, dan faalt de samenleving. De IUR komt met een eigen opleiding De eerste opdracht: op de IUR moet de wetenschap een nieuwe interpretatie van de islam creëren passend in de Nederlandse context. Hetgeen betekent de [grond] wetten van het verblijfsland respecteren.
M.b.t.2e: Aha, een verlicht baken voor nog in het duister verkerende fundi's.

3e: Ayhan Tonca [vz. CMO]: " De overheid leidt straks werkloze imams op. Minister Verdonk wil met alle geweld een Nederlandse imamopleiding. Aldus opgeleide imams zullen door moslims niet worden geaccepteerd. We willen met een eigen imamopleiding komen."
M.b.t. 3e: Tonca hoort de klok luiden, maar mist de klepel. De overheid leidt géén imams, of andere geestelijken, op. De overheid bemoeit zich niet met de inhoud van de leerstof. Wél dient de scheiding van kerk en staat te zijn gewaarborgd.

4e: Nico Landman [Islamol. Univ. Utr.]:" Ik kan mij de bezwaren van de moslims voorstellen. Voor georganiseerde moslims, tevreden met hun imam, is het alsof zij aldus opgeleide voorgangers door de strot geduwd krijgen."
M.b.t. 4e: Aha, een politiek - correct relict? Koudwatervrees voor reli - vooruitgang? Vermoed dat vooral Alavieten, vanuit hun liberale grondslag, voor moslimopleiding in Nederland is.

5e: Halim el Madkouri [Forum instit. voor Multiculti Ontw.]:" Het grootste struikelblok is dat de twee imamopleidingen [VU en IUR] nooit de onderling sterk verdeelde moslims kunnen
vertegenwoordigen. Een Turkse moskee accepteert geen Marokkaanse imam en omgekeerd."
M.b.t.5e: Iets te maken met Sjiïtische en Soenitische achtergrond. Meer cultureel bepaald?

6e: Diyanet[Turks minist van Godsdienstzaken] zwaait de scepter over veel Turkse moskeeën in Nederland. Bij verbod op buitenlandse imams komt Diyanet hoogstwaarschijnlijk zélf met
een imamopleiding."
M.b.t. 6e: Scheiding van kerk en staat vanuit Turkse achtergrond gewaarborgd. Waarborging van geïntegreerdheid in de Nederlandse samenleving? Preken controleren taak ministerie
van Godsdienstzaken.

Opmerkelijk: moslims gaan meer naar de cyber - imam dan naar de moskee.
Uit het rapport Moslims in Nederland van het Sociaal en Cultureel Planbureau: " Vijf procent van de Turken en drie procent van de Marokkanen beschouwen zichzelf als niet - religieus. Het lidmaatschap van religieuze organisaties os 1,1% Marokkanen en 6,6% Turken.
[Wekelijks]moskeebezoek neemt af. In 1998 met 40% Turken en 43% Marokkanen. In 2002 respectievelijk 35- en 32%. Wegblijvers: vooral jongeren en hoogopgeleiden. Zij komen steeds verder van de moskee - imam af te staan.
M.b.t. opmerkelijk: huiskamer- en cyberimams worden meer gefrequenteerd. Met alle, mogelijk dodelijke, gevolgen van dien. Hoewel? Cyberimam Van Bommel [b]lijkt niet tot geweld op te roepen.

Bron Elsevier 05 - 02 - '05
iedere engel heeft een duivelse kant.
pi_24935311
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 04:44 schreef sjun het volgende:

Ik ga niet mee met jouw veronderstelling dat Ayaan maar wat blaat. Die vrouw heeft er goed over nagedacht hoe ze effect bewerken kan.
Mischien moet ze eens wat langer nadenken dan, ik heb nog geen enkel van haar ideeen aangenomen zien worden, integendeel zelfs.
Gisteren werdt ze nog vrij scherp op haar nummer gezet door jouw CDA minister van der Hoeven, leg die eens uit?
pi_24935390
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 11:47 schreef SCH het volgende:

Ze raakt maar niet in gesprek met de mensen om wie het gaat. Ze heeft inderdaad als tolk gewerkt maar dat is het dan ook. Ze zit op zeer grote afstand van de materie en praat vanuit een theorie.
Achja, dat is dan weer jouw bewering, onderbouwen doe je 'm niet.
Hirsi Ali heeft waarschijnlijk meer intellect en ervaring in haar pink dan jij in totaal bezit. .

Ze is, lees nog maar eens haar CV, ervaringsdeskundige op vele gebieden.
  † In Memoriam † zaterdag 5 februari 2005 @ 14:07:23 #236
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24935893
Niet te geloven dat moslima's zomaar via de Volkskrant hun bedreigingen kunnen kenbaar maken aan het adres van AHA. Kwalijk van de Volkskrant.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_24936082
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 13:36 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Hirsi Ali heeft waarschijnlijk meer intellect en ervaring in haar pink dan jij in totaal bezit. .

pi_24936227
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 13:36 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Dag CDJA-er
quote:
Met wie is ze in gesprek dan??? Hoe vaak is ze als politici op werkbezoek geweest en heeft ze actief overleg gevoerd met de organisaties voor wie ze zegt op te komen? Enz. enz.
Dat ze aanbeden wordt louter omdat ze de islam vaarwel heeft gezegd, is niet genoeg.
  † In Memoriam † zaterdag 5 februari 2005 @ 14:30:46 #239
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24936372
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 14:23 schreef SCH het volgende:
Met wie is ze in gesprek dan??? Hoe vaak is ze als politici op werkbezoek geweest en heeft ze actief overleg gevoerd met de organisaties voor wie ze zegt op te komen? Enz. enz.
Dat ze aanbeden wordt louter omdat ze de islam vaarwel heeft gezegd, is niet genoeg.
Ik ken haar agenda niet, maar ook niet van andere politici. Ze kwam onlangs nog met een initiatief om extremisme gezamelijk aan te pakken. Jammer alleen dat ze daarbij dacht dat een Cohen daar aan zou willen meewerken en dat een Wilders liever zelf wil scoren. Begrijpelijk overigens, want ook AHA wil "scoren" als ware het de primeur hebben voor een geneesmiddel tegen aids. Toch is haar initiatief in principe zeer prijzenswaardig te noemen.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_24936697
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 14:23 schreef SCH het volgende:

Dag CDJA-er
Dag NCRV'er. .
quote:
Ja, jij bent degene die beweert dat ze geen feeling heeft met de praktijk. Haar CV laat al zien dat dat niet zo is. Aan jou om je bewering te onderbouwen. Niet aan mij om de onzinnigheid van jouw bewering te bewijzen.
pi_24936903
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 13:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mischien moet ze eens wat langer nadenken dan, ik heb nog geen enkel van haar ideeen aangenomen zien worden, integendeel zelfs.
Gisteren werdt ze nog vrij scherp op haar nummer gezet door jouw CDA minister van der Hoeven, leg die eens uit?
Het simpele feit dat tout le monde maar niet over haar boodschap uitgesproken raakt, is al voldoende bewijs dat Hirsi Ali in haar niet aflatende emancipatie- en integratiestrijd tegen de 'achterlijke elementen binnen de islamitische zedelijkheidsleer' de juiste snaren heeft weten te raken.

Als Ayaan Hirsi Ali door Maria (what's in a name) van der Hoeven vervolgens op haar nummertje wordt gezet, betekent dat nog niet dat daardoor ook haar boodschap automatisch aan overtuigingskracht heeft ingeboet.
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_24936908
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 09:20 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ayaan heeft uitgenodigd, maar de andere zijde (dialoog verlangt twee partijen) heeft nog niet gereageerd.
Nee, dat heeft ze niet. Ze heeft een hoop herrie gemaakt. Jij wilt toch ook niet praten met iemand die je tegen je schenen schopt? Of heb je overkeken dat veel moslims zich stoorden aan die film die ze gemaakt heeft?

Kijk, wat ze doet is goed. Vrouwenbesnijdenis en eerwraak moeten zeker aangepakt worden. Maar uitnodigen tot dialoog...? Nah, in mijn idee doe je dat heel anders. Een boos of beledigd mens zal veel minder snel een discussie (of noem het dialoog) aangaan.
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek
pi_24936959
Frappant wel dat 'autochtoon links' als hardste schreeuwt dat die arme moslims zo beledigd worden.
En zelden gaat men in op de vraag of die zogenaamde belediging terecht is of niet.
pi_24937014
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 15:04 schreef Blessed het volgende:

Een boos of beledigd mens zal veel minder snel een discussie (of noem het dialoog) aangaan.
Lariekoek. Trek je jouw gedachte door, dan hoeft iemand alleen maar de beledigde of vermoorde onschuld uit te hangen om elke uitnodiging tot een dialoog in de kiem te mogen smoren.
het is zoals het is
non-conforming link
pi_24937089
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 14:49 schreef DennisMoore het volgende:

Ja, jij bent degene die beweert dat ze geen feeling heeft met de praktijk. Haar CV laat al zien dat dat niet zo is. Aan jou om je bewering te onderbouwen. Niet aan mij om de onzinnigheid van jouw bewering te bewijzen.
Sterke riposte...
het is zoals het is
non-conforming link
pi_24937175
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 15:11 schreef lucida het volgende:

[..]

Lariekoek. Trek je jouw gedachte door, dan hoeft iemand alleen maar de beledigde of vermoorde onschuld uit te hangen om elke uitnodiging tot een dialoog in de kiem te mogen smoren.
Lariekoek.

Niks 'in de kiem te mogen smoren'. Ik vind dat je hoe dan ook (boos, beledigd of verzin 't maar) de 'dialoog moet aangaan'. Ik vind het dan ook geen excuus, ik zeg alleen dat mensen zo werken.
Er zijn maar weinig mensen die respect geven als ze het gevoel hebben dat niet te krijgen. En als je nou weet dat mensen zo werken, zou je een andere manier moeten proberen om de dialoog gaande te krijgen. Níet de manier die Ayaan Hirsi Ali gebruikt.

Ook beweer ik niet dat dat gevoel van belediging terecht is. Ik zeg alleen dat ik het begrijp. Ik zou ook op mijn tenen getrapt zijn als er op die manier een film werd gelanceerd over de dingen die me zo aan het hart gaan. Of dat gevoel van belediging nou terecht is of niet, je hád dat gevoel kunnen verwachten bij het lanceren van die film.

Er zit een wezenlijk verschil in mensen begrijpen en excuseren.
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek
pi_24937293
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_24937303
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 15:19 schreef Blessed het volgende:

Níet de manier die Ayaan Hirsi Ali gebruikt.
En dat is nu eenmaal de manier die zij gebruikt.

Al die jaren van zachtaardige dialoog (voor zover die er was) hebben bar weinig vruchten afgeworpen. Weet jij er enkele te noemen? Er zijn wat moslim-overleg-organen, die veelal rollebollend over straat gingen, omdat ze elkaars representativiteit betwisten, en elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Wat hebben deze organen bijgedragen aan de integratie van de islam in de Nederlandse samenleving?
pi_24937353
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 14:49 schreef DennisMoore het volgende:
Waar laat haar CV dat dan zien? Toon mij eens een lijst met werkbezoeken. Haar cv laat dat helemaal niet zien, hoe kom je daar nou bij. Wat een rare bewering. Haar cv als politica van de VVD laat echt niet zien dat ze zo druk in de weer is geweest met de groepen waar ze voor zegt te gaan. Dus toon je bewering aan of geef je ongelijk toe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')