abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 februari 2005 @ 16:41:55 #151
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_24904181
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 10:34 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik moest er ook om lachen, zelfs bijna huilen dat niemand in ziet dat ze inhoudelijk geen drol voor stelt en maar een truukje kent
Temidden van alle islam-criticasters (waarvan er zeker een heleboel inhoudelijk weinig hebben te melden) vind ik Ayaan toch een baken van wijsheid en nuance. Zéker na haar politieke wedergeboorte. Dat ze een duidelijk standpunt inneemt tegenover religieuze (islamtische) orthodoxie is toch niet iets wat je haar kan verwijten.

Kritiek op een geloofsbeleving, al is het een geloofsbeleving van miljoenen mensen, is niet iets verwerpelijks. Dat die kritiek hard aan kan komen, of in de plotselinge kracht en felheid ervan zelfs kwetst, is treurig voor degenen die het betreft maar daar zul je het toch mee moeten doen. Verdedig je maar, met mooie rake woorden en doeltreffende analyses. Ga niet geschopt in een hoekje zitten mokken.
quote:
Wat me overigens wel deugd deed is dat het haar absoluut geen goed gedaan heeft dat ze zolang weg was. Wat zag ze er lelijk en gedrochtig uit zeg
Volkomen respectloos. Hiermee schaar je je bij de roedel rancuneuze, kwaadwillende lui die in de daad van Mohammed B. iets edels zien. Hirsi Ali heeft op gruwelijke wijze een vriend verloren en is haar eigen leven kwijt omdat sommigen haar het licht in de ogen niet gunnen. Iemand die in zo'n positie standvastig blijft en nog altijd hamert op het belang van dialoog en debat, is een heldin in dienst van de vrijheid. Ongeacht haar denkbeelden.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_24904840
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 16:41 schreef Ringo het volgende:

Volkomen respectloos. Hiermee schaar je je bij de roedel rancuneuze, kwaadwillende lui die in de daad van Mohammed B. iets edels zien. Hirsi Ali heeft op gruwelijke wijze een vriend verloren en is haar eigen leven kwijt omdat sommigen haar het licht in de ogen niet gunnen. Iemand die in zo'n positie standvastig blijft en nog altijd hamert op het belang van dialoog en debat, is een heldin in dienst van de vrijheid. Ongeacht haar denkbeelden.
Ik zie niets edels in de moord op van Gogh, ik zie ook niets edels in Hirsi Ali en haar oproep tot dialoog is wel van zeer recent datum, tot voor kort was Cohen voor haar absoluut geen gesprekspartner en nu roept zij op tot een dialoog die zij eerst onmogelijk gemaakt heeft door geen enkele kritiek op haar visie toe te staan.

Hirsi Ali is DE troetel allochtoon van rechts Nederland geworden die totaal geen belang heeft voor allochtonen, haar verhaal wordt alleen door autochtonen beluistert en als irrelevant afgedaan door moslims.
Dat heeft zij toch maar mooi bereikt, toch? Wat een vooruitgang is er geboekt dankzij Hirsi Ali.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2005 17:27:10 ]
pi_24904992
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 17:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik zie niets edels in de moord op van Gogh, ik zie ook niets edels in Hirsi Ali en haar oproep tot dialoog is wel van zeer recent datum, tot voor kort was Cohen voor haar absoluut geen gesprekspartner en nu roept zij op tot een dialoog die zij eerst onmogelijk gemaakt heeft door geen enkele kritiek op haar visie toe te staan.

Hirsi Ali is DE troetel allochtoon van rechts Nederland geworden die totaal geen belang heeft voor allochtonen, haar verhaal wordt alleen door autochtonen beluistert en als irrelevant afgedaan door moslims.
Dat heeft zij toch maar mooi bereikt, toch? Wat een vooruitgang is er geboekt dankzij Hirsi Ali.
roependen in de woestijn boeken op korte termijn wel vaker weinig resultaat.
Ayaan is ook bezig met een meerjarenplan.
Je gaat te kort door de bocht om je eigen ongelijk niet te willen zien, jammer.
Yeah baby Yeah!
pi_24905038
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 17:26 schreef Tijger_m het volgende:

haar verhaal wordt alleen door autochtonen beluistert en als irrelevant afgedaan door moslims.
Paar'len voor de zwijnen bedoel je? .

I.p.v. die moslims nou eens ertoe te bewegen wél in discussie te gaan, schaar jij je achter deze dogmatici door Hirsi Ali meteen weer, zonder inhoudelijke argumentatie, bij voorbaat 'als karikatuur weg te wuiven'.

En da's jouw fout. Niet de hare.
pi_24905095
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 17:37 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Paar'len voor de zwijnen bedoel je? .

I.p.v. die moslims nou eens ertoe te bewegen wél in discussie te gaan, schaar jij je achter deze dogmatici door Hirsi Ali meteen weer, zonder inhoudelijke argumentatie, bij voorbaat 'als karikatuur weg te wuiven'.

En da's jouw fout. Niet de hare.
het is ook zó'n typische drogredenering inderdaad.
Als je voor woonwagenbewoners een film maakt over het juist omgaan met de maatschappij en het juist omgaan met stroom, zul je daar écht niet louter positieve reacties op horen van de kant van de woonwagenbewoners, maar het zegt geen reet over de film of de regisseur.
Kritiek en Islam gaat gewoon niet samen, dat wordt dagelijks bewezen.
Als het niet weggewoven kan worden met dooddoeners als:
-Je bent geen Islamiet dus je hebt er geen feeling voor en geen verstand van.
-Je bent wel Islamiet, dús je bent een overloper, ik zou maar wat vaker achterom kijken als ik jou was.
Yeah baby Yeah!
pi_24905268
Ayaan is de profetes die in eigen [moslim]land niet wordt [h]erkend.
iedere engel heeft een duivelse kant.
  donderdag 3 februari 2005 @ 20:04:24 #157
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24907257
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 13:44 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik kan wel 100den voorbeelden noemen waaruit blijkt dat haar eigen verminkte toestand de aanleiding is om de Islam af te vallen en te beledigen. Kijk, ik vind het ook wel zielig dat ze verminkt is in haar jonge jaren, maar waarom moeten 1 miljoen aimabele Moslims in Nederland daaronder lijden? Hoe vaak zijn er niet Moslima's geweest die op TV duidelijk hebben gezegd dat zij haar niet vertegenwoordigd, wel 100den keren !
Hoe vaak heeft Ayaan Hirsi Ali beweerd dat ze alle moslims vertegenwoordigde? Wanneer je wat meer onbevangen luistert naar wat deze vrouw zegt en hoe ze het zegt dan ontdek je de nuances in haar berichtgeving en heb je het niet langer nodig mee te blaten met een meute van verketteraars. Waarom zou je zèlf niet kritisch je verstand gebruiken om te beoordelen wat er op je af komt, hoe het op je afkomt en welke boodschap Allah door middel van die woorden zu kunnen laten weerklinken?
quote:
Wat bedoel je daar precies mee? Wees eens concreet. Bij voorbaat dank
Je reageert hiermee op eenander maar ik vat deze vraag op als een aanmoediging ter verheldering. Dr. Muhamed Ali Al-Haskimi, vrede zij met hem, schreef In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle: De Moslim is Tolerant en Vergevensgezind.

Zodra hij boos wordt op zijn broeder of zuster, houdt de ware moslim zijn woede in bedwang. Hij is snel in het vergeven van zijn broeder of zuster en schaamt zich daar niet voor om dit te doen. Hij ziet het echter als een goede daad welke hem dichter tot Allah (Geprezen en Verheven is Hij) brengt en waarmee hij de gunst en liefde van Allah (Geprezen en Verheven is Hij) verkrijgt welke Allah (Geprezen en Verheven is Hij) alleen schenkt aan de gene die het goede doen (in de koran staat, interpretatie) :

“….. die de woede inhouden en vergevers van de mensen zijn. En Allah houdt van de weldoeners.” (3:134).

Een persoon kan zijn woede in bedwang houden, maar afschuw kan nog in zijn hart aanwezig zijn welke kan veranderen tot diep gewortelde haat. Een ware moslim wiens ziel gevuld is met Islam, koestert geen wrok; als hij zijn woede in bedwang houdt, gevolgd door vergiffenis zal hij behoren tot degene die het goede doen. Woede is zeer moeilijk in bedwang te houden, het is een zware last voor het hart. Als een persoon echter een ander vergeeft, wordt deze zware last opgeheven. Het zal hem bevrijden, kalmeren en rust geven. Dit zijn de gevoelens van Ihsaan (goedheid), welke de moslim voelt zodra hij zijn broeder of zuster vergeeft.

De ware moslim is vergevingsgezind tegenover zijn broeder of zuster puur omwille van Allah (Geprezen en Verheven is Hij). Hij hoopt hiermee de gunst te verkrijgen waarnaar de Profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) ) in de volgende hadith verwees: “ Allah (Geprezen en Verheven is Hij) vermeerdert Eer van degene die vergeeft. Iemand die zich nederig opstelt (ten opzichte van een ander persoon) omwille van Allah, Allah zal hem in status verheffen.” (Overgeleverd door: Moslim).

Het is de prachtige eer, die men krijgt van Allah (Geprezen en Verheven is Hij) welke samen gaat met de goede karaktereigenschappen van de tolerante en vergevingsgezinde Moslim, zodat hij zal behoren tot degene die goed doen en van wie Allah (Geprezen en Verheven is Hij) houdt. Daarnaast zal hij tot diegene behoren waarvan de mensen zullen houden.

Welnu wie is dan onze broeder of zuster? De profeet Isa gaf hierover het navolgende uitsluitsel:

Het enig noodzakelijke
[25] Er kwam een wetgeleerde die hem op de proef wilde stellen. Hij vroeg: ‘Meester, wat moet ik doen om deel te krijgen aan het eeuwige leven?’ [26] Jezus antwoordde: ‘Wat staat er in de wet geschreven? Wat leest u daar?’ [27] De wetgeleerde antwoordde: ‘Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw kracht en met heel uw verstand, en uw naaste als uzelf.’ [28] ‘U hebt juist geantwoord,’ zei Jezus tegen hem. ‘Doe dat en u zult leven.’

[29] Maar de wetgeleerde wilde zich rechtvaardigen en vroeg aan Jezus: ‘Wie is mijn naaste?’

[30] Toen vertelde Jezus hem het volgende: ‘Er was eens iemand die van Jeruzalem naar Jericho reisde en onderweg werd overvallen door rovers, die hem zijn kleren uittrokken, hem mishandelden en hem daarna halfdood achterlieten. [31] Toevallig kwam er een priester langs, maar toen hij het slachtoffer zag liggen, liep hij met een boog om hem heen. [32] Er kwam ook een Leviet langs, maar bij het zien van het slachtoffer liep ook hij met een boog om hem heen. [33] Een Samaritaan echter, die op reis was, kreeg medelijden toen hij hem zag liggen. [34] Hij ging naar de gewonde man toe, goot olie en wijn over zijn wonden en verbond ze. Hij zette hem op zijn eigen rijdier en bracht hem naar een logement, waar hij voor hem zorgde. [35] De volgende morgen gaf hij twee denarie aan de eigenaar en zei: “Zorg voor hem, en als u meer kosten moet maken, zal ik u die op mijn terugreis vergoeden.” [36] Wie van deze drie is volgens u de naaste geworden van het slachtoffer van de rovers?’ [37] De wetgeleerde zei: ‘De man die medelijden met hem heeft getoond.’ Toen zei Jezus tegen hem: ‘Doet u dan voortaan net zo.’

bron: Nieuwe Bijbelvertaling Lucas 10:25-36

Als ik deze woorden vertaal naar levend begrip resulterend in ambassadeurschap van alledag dan is dus iedereen die op mijn pad komt mijn naaste, mijn broeder of zuster. Hirsi Ali evenzeer als de bedelende junk of de door een zondvloed geplaagde aziaat.
quote:
Nogmaal, ik heb je het al eerder verteld waarde Elgigiante, je mag er van vinden wat je wilt, maar ik vertel ten minste wat ik denk. En in Nederland is dat erg populair geworden getuige o.a. de populariteit van wijlen Pim en de nog levende Wilders. Het verschil is dat ik spreek en mezelf uit op persoonlijk titel en zij opereren namens een politieke partij of ideologie Ik kan gewoon niet emotieloos blijven reageren als ik zie hoe Hirsi Ali zichzelf (financiëel) verrijkt door de Islam en de Moslims de hele tijd op ongegronde manier af te vallen
Zelfs als zou je gelijk hebben dan nog is het aan Allah, de Barmhartige om Hirsi Ali op Zijn manier en Zijn tijd terecht te wijzen. Dan nog is het niet aan eenvoudige gelovigen om zich als plaatsvervangende scherprechters op te stellen en Allah te beletten wat Hij wenst te volbrengen en wie Hij daarvoor wenst te gebruiken. De beste bedoelingen zouden immers wel eens de wegen van Allah die hoger zijn dan de onze kunnen doorkruisen. Welke vermetele meent het beter te weten dan Allah? Wie stelt zich via zijn eigen trots open voor de verleidingen van sjeitan die zich voordoet als een lichtengel om de kleine gelovigen met blindheid van de gecultiveerde haat te slaan?
quote:
Nogmaals, ook dit ben ik niet met je eens. Ik zal ongetwijfeld een ietwat andere mening hebben dan de gemiddelde Fok!ker, maar dat maakt mij niet per definitie kansloos. Dat zou ook niet eerlijk zijn om iemand puur op grond van zijn Islamitische en Marokkaanse afkomst uit te sluiten van het debat, notabene ook og als de gebruiker in kwestie heel veel heeft bijgedragen aan het forum

Hiermee ben ik het volkomen eens BansheeBoy. Zoals jij niet graag uitgesloten wenst te worden van het debat zo zou jij zelf Ayaan Hirsi Ali niet moeten uisluiten van het debat door haar op soortgelijke manier te diskwalificeren als jij gediskwalificeerd werd door degene op wie je reageerde. Waarom zou je een dubbele maat gebruiken bij de beoordeling van de eigen bijdrage aan de discussie en de bijdrage van Ayaan Hirsi Ali aan de discussie?

Geef het argument de gelegenheid door te breken op goedkoop sentiment van slachtofferschap en gun Allah, de Barmhartige, de kans om op Zijn manier via de mensen die Hij zelf uitkiest Zijn kinderen op weg te helpen naar het verstaan van Zijn bedoelingen. Als je je frank en vrij blijft verwonderen en daarbij je verstand blijft inzetten wordt het eenvoudiger de openbaringen van Allah te doorgronden. Dan zul je de vruchten van vrede, liefde, lankmoedigheid en vergevingsgezindheid dragen. Dan wordt je omgevormd tot een kind naar het beeld van Allah en groei je uit tot erbarmer die beseft dat hem het oordeel in deze religieuze zaak niet toekomt... Immers Allah weet het beter.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_24907606
quote:
Op zondag 23 januari 2005 01:42 schreef ikkemem het volgende:

[..]

Ze heeft in elk geval de Nederlandse bevolking wakker geschudt.
De meeste mensen wisten er niks over,of deden het af met het zal wel wat meevallen.
Nou, ze had het wat mij betreft wel íetsjes anders mogen aanpakken. De mensen die er toch al niks over wisten, houden er verder geen bruikbare kennis aan over - behalve 'gegronde' excuusjes om over de islam(ieten) te klagen.
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek
pi_24910188
Ayaan is een gestoorde ezel

Ayaan is met leugens naar NL gekomen
en wil alleen mensen tegen elkaar ophitsen

dus als we slim zijn schoppen we Hirsi het land uit
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_24910802
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 22:40 schreef Meki het volgende:

net zoals dat Nederlanders foute dingen doen (jij weet dat als geen ander, Meki), doen moslims dat ook. Ayaan heeft een punt. Ze had dat alleen anders moeten brengen.
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek
pi_24910893
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 23:09 schreef Blessed het volgende:

[..]

net zoals dat Nederlanders foute dingen doen (jij weet dat als geen ander, Meki), doen moslims dat ook. Ayaan heeft een punt. Ze had dat alleen anders moeten brengen.
Hirsi Ali wil geen dialoog en steeds beledigt ze moslims met onnodige uitspraken
ze moet de vrouwen helpen . en niet beledigen
  donderdag 3 februari 2005 @ 23:13:33 #162
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24910914
quote:

Ik stel voor dat we gewoon iedereen eruitschoppen die ons niet welgevallig is.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_24912171
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 23:12 schreef Meki het volgende:

Hirsi Ali wil geen dialoog en steeds beledigt ze moslims met onnodige uitspraken
Je liegt. JIJ wil geen dialoog.
Je zou namelijk eens je ongelijk moeten toegeven, oh middeleeuwse dogmaticus. .
  vrijdag 4 februari 2005 @ 00:01:28 #164
92279 N.icka
Windforce 11
pi_24912214
Ik zou Meki graag zien vertrekken , kan dat geregeld worden?
  vrijdag 4 februari 2005 @ 01:31:23 #165
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24914053
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 23:12 schreef Meki het volgende:

[..]

Hirsi Ali nodigt mensen anders uit tot de dialoog:?

Als Hirsi Ali geen uitspraken had gedaan was het onderwerp vrouwenmishandeling nog niet op de politieke agenda geweest. Nu wordt er mogelijk via bewustwording een hoop leed voorkomen.

Hirsi Ali moet naar mijn idee niks. Deze mevrouw kiest er echter voor om misstanden aan te kaarten en wie haar nek boven het meergelijke maaiveld uitsteekt die wordt natuurlijk afgebrand door mensen die zich met genialiteit en taboedoorbrekende durf geen raad weten ongeacht of de mensen begrijpen waarover deze vrouw precies praat en op welke wijze zij de zaken nuanceert.

Het is misschien eenvoudiger kritieken te overschreeuwen en op de boodschapper te spelen dan serieus de eigen zaak zelfkritisch te bezien op inconveniënten. Allah doet er zeer wel aan zijn boodschap van erbarmen en aanklaging van misstanden van buitenaf te laten doorklinken om tegen te gaan dat deze gesmoord wordt in kritiekloze volgzaamheid, carrièreoverwegingen en volksstammenopzwepend sentiment. Van wie wat meer mogelijkheden of wat minder beperkingen heeft, kan nu eenmaal wat meer worden gevraagd.

Wie zijn zoon liefheeft, spaart de roede niet. Ook niet als die roede van buiten de familie komt opdat de zoon goed toegerust voor het eigen leven kan worden afgeleverd in de maatschappij
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_24914324
quote:

Meki Meki ga toch wieberen .

pi_24914843
quote:

Jij eerst denk ik dan ..

Hirsi Ali wil AIVD inzetten tegen eerwraak

De inlichtingendiensten moeten worden ingeschakeld tegen eerwraak. Dat zegt VVD-Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali vrijdag in een interview met de Volkskrant. "Waarom zetten we de inlichtingendiensten niet op de families van die honderd vrouwen die nu ondergedoken zitten? (...) Waarom houden we ze niet permanent in de gaten, waarom tappen we die telefoons niet af?"

Het liberale Kamerlid maakte ruim twee weken geleden haar rentree in het parlement. Na de moord op Theo van Gogh in november was ze daar niet meer geweest. Eerwraak staat nu hoog op haar agenda, zo zegt ze in de krant.

Hirsi Ali verwijt minister Piet Hein Donner van Justitie, het Openbaar Ministerie en haar collega's in de Tweede Kamer gebrek aan daadkracht op dit onderwerp. In een debat in de Kamer zal ze een hardere aanpak eisen tegen families van vrouwen die ondergedoken zitten omdat ze vrezen dat hun familie ze wil vermoorden
bron:NU.nl
pi_24914911
Hirsi Ali is inderdaad goed bezig. Wel loert het gevaar dat ze zichzelf overschreeuwd of dat al gedaan heeft. Desondanks weet ik zeker dat wie geen kritiek krijgt zelf niet goed bezig is en vanuit die gedachte is Ayaan zeer goed haar doelen aan het nalopen. Uiteraard zijn mensen snel beledigd, maar dat kan nooit voorkomen worden. Zie daarvoor het geval "Meki".

Spellingsfouten voorbehouden
pi_24916243
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 01:31 schreef sjun het volgende:

Hirsi Ali nodigt mensen anders uit tot de dialoog:?
En, hoe staat het met de dialoog heden?
  vrijdag 4 februari 2005 @ 09:20:04 #170
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24916552
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 08:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ayaan heeft uitgenodigd, maar de andere zijde (dialoog verlangt twee partijen) heeft nog niet gereageerd.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_24916600
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 09:20 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ayaan heeft uitgenodigd, maar de andere zijde (dialoog verlangt twee partijen) heeft nog niet gereageerd.
Het CMO heeft gezegd in gesprek te willen..

Bovendien hoort een kamerlid altijd in gesprek te zijn met maatschappelijke organisaties, als die lijn verbroken wordt, doet het kamerlid iets verkeerd.
pi_24916801
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 08:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Die wordt oa door types als jij gefrustreerd.
Salman Rushdie wilde ook open kaart spelen, maar je kon het hem moeilijk kwalijk nemen dat hij niet in Teheran met Khomeini in debat ging, wel?
Zodra de gemoederen zijn bedaard kan Ayaan als een normaal mens de dialoog aangaan, dwz open en eerlijk.
Op dit moment kun je van haar niet verwachten dat zij in alle openheid naar buiten treed, het zou immers haar laatste keer kunnen zijn.
Yeah baby Yeah!
pi_24916831
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 09:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Het CMO heeft gezegd in gesprek te willen..

Bovendien hoort een kamerlid altijd in gesprek te zijn met maatschappelijke organisaties, als die lijn verbroken wordt, doet het kamerlid iets verkeerd.
Het eerste heb je gelijk in, het tweede kan ook nét iets anders liggen als het Kamerlid zich niet vrijelijk kan bewegen in onze maatschappij, omdat een aantal figuren in Nederland de gronsdbeginselen van een open debat niet zien zitten.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 4 februari 2005 @ 09:44:09 #174
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_24916848
Het grootste probleem is eigenlijk niet eens de inhoud van haar waardeloze teksten, het is nl. meer een probleem dat ze maar "1 truukje" kent. M.i. lijkt ze door te hebben met anti-Islam propaganda goed te kunnen scoren en dat blijft ze dan ook tot vervelens toe herhalen. De grootste irritatie haal ik uit het feit dat de gemiddelde autochtoon dat maar niet wil in zien

Of zoals Ali Boussabon heeft gezegd in VI(bron):"Ayaan is een verschrikkelijk mens!"

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 4 februari 2005 @ 09:44:50 #175
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_24916863
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 09:41 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Zodra de gemoederen zijn bedaard kan Ayaan als een normaal mens de dialoog aangaan, dwz open en eerlijk.
Dus niet als de gediplomeerde hysterica met een complex zoals ze nu tekeer gaat, mag ik hopen?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_24916870
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 09:42 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Het eerste heb je gelijk in, het tweede kan ook nét iets anders liggen als het Kamerlid zich niet vrijelijk kan bewegen in onze maatschappij, omdat een aantal figuren in Nederland de gronsdbeginselen van een open debat niet zien zitten.
Nee tuurlijk, dat is ook lastig. Maar het speelde al lang daarvoor ook dat veel (ook liberale organisaties) maar moeilijk met haar in gesprek kwamen. Ik ben ervan overtuigd dat het debat nou eenmaal niet haar sterkste kant is. Daar hoort bij dat je moet luisteren, soms ook iets van een andere kant moet bekijken enz. En zij heeft nogal een zwart-wit-visie.
pi_24917155
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 09:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee tuurlijk, dat is ook lastig. Maar het speelde al lang daarvoor ook dat veel (ook liberale organisaties) maar moeilijk met haar in gesprek kwamen. Ik ben ervan overtuigd dat het debat nou eenmaal niet haar sterkste kant is. Daar hoort bij dat je moet luisteren, soms ook iets van een andere kant moet bekijken enz. En zij heeft nogal een zwart-wit-visie.
Kijk Ayaan is ook een mens met beperkingen zoals jij en ik. Ook ik vind dat ze het regelmatig niet juist aanpakt. Soms gaat het er (zeker in de politiek) niet om of je gelijk het, maar of je gelijk krijgt.
Wat dat betreft vond ik ze in het begin ook té enthousiast, ze kaartte teveel zaken aan die ingeslapen of niet bekend zijn in Nederland. Een echte strategie schijnt ze niet te hebben.
En inderdaad heeft ze haar mening over een aantal zaken schijnbaar 'vast' staan, waardoor ze wat eenzijdig en bot overkomt op een gemeenschap die naar het schijnt niet graag geconfronteerd wordt het zaken die wij in Nederland als 'misstanden' ervaren.
Yeah baby Yeah!
pi_24918029
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 23:59 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Je liegt. JIJ wil geen dialoog.
Je zou namelijk eens je ongelijk moeten toegeven, oh middeleeuwse dogmaticus. .
oow jah ik wil zeker discussieren met Hirsi Ali Somali

ik wil zeker dialoog
pi_24918076
vrijdag 4 februari 2005 08:20

Hirsi Ali haalt uit naar CDA-kopstukken
Premier Jan Peter Balkenende (CDA) zit er naast met zijn opmerking dat het weer de goede kant op gaat met Nederland. Minsiter Piet Hein Donner (CDA) verbindt geen enkele consequentie aan zijn uitspraken over eerwraak. En Maria van der Hoeven (CDA) denkt alleen aan haar eigen achterban. 'Het CDA is een partij die profiteert van de status quo.'

VVD-kamerlid Ayaan Hirsi Alidoet deze uitsprakenin de Volkskrant. Twee weken geleden maakte zij haar rentree in de kamer. Na de moord op cineast Theo van Gogh zat ze 75 dagen ondergedoken, maar ze is helemaal terug.

Mijn eerste prioriteit is eerwraak, zegt ze.

Eerwraak moet door de overheid veel harder worden aangepakt. Justitie moet niet alleen optreden tegen de dader. Ook families die van plan zijn om een vrouw te vermoorden omdat zij de eer van het gezin zou hebben aangetast, moeten goed in de gaten worden gehouden.

Angst
Volgens Hirsi Ali laten families eerwraakvaak plegen door een jong familielid. Deze dader krijgt geen zware straf en de familie gaat vrijuit. De inlichtingendiensten moeten in de toekomst een belangrijke rol gaan spelen in het schaduwen van deze gezinnen.

Ook zou de AIVD de vrouwen kunnen volgen die uit angst voor eerwraak in opvanghuizen wonen.

Minister Piet Hein Donner van Justitie (CDA) treedt volgens Hirsi Ali veel te laks op. In een kamerdebat volgende week zal ze pleiten voor hardere maatregelen tegen eerwraak.

Ondergedoken
Waarom zetten we de inlichtingendiensten niet op de families van die honderd vrouwen die nu ondergedoken zitten? Waarom houden we ze niet permanent in de gaten, waarom tappen we die telefoons niet af? zegt Hirsi Ali.

Hirsi Alihaalt ook fel uit naar het CDA. Premier Balkenende (CDA) maakte 'een misplaatste opmerking toen hij zei dat het land aan de betere hand is'.

En minister Maria van der Hoeven (CDA) van Onderwijs krijgt kritiek omdat ze vanwege de vrijheid van onderwijs islamitische scholen beschermt.

Ook PvdA-leider Wouter Bos krijgt er van langs.

Radicalisering
De Contact Groep Islam heeft laten weten in debat te willen met Hirsi Ali. In een open brief nodigt de moslim-organisatie het kamerlid uit voor een gesprek.

De Contact Groep Islam zegt zich, net als Hirsi Ali, zorgen te maken over de radicalisering van jonge moslims.

Dossier Ayaan Hirsi Ali

Publicatiedatum: 4 februari 2005

Kortom, een vrouw met BALLEN
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_24918106
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 10:58 schreef Meki het volgende:

[..]

ik wil zeker dialoog
Zo te zien neem jij haar in elk geval niet serieus, waarom zou je dan in in debat willen?
Yeah baby Yeah!
pi_24918174
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 11:02 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Zo te zien neem jij haar in elk geval niet serieus, waarom zou je dan in in debat willen?
om tegen elkaar onze mening tegen elkaar kunnen uitleggen
pi_24918208
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 11:02 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Maar goed, ik ken veel moslims die haar wel serieus nemen, die ook vaak met haar in debat zijn gegaan, ondanks haar nogal agressieve opstelling en haar moeite om echt open te staan voor argumenten. Ik kan je wel zeggen dat haar film daar bij erg veel kwaad heeft gedaan. Ook bij de liberale moslims. Dat is echt een breekpunt geweest. Wat we daar ook van vinden, dat is gewoon een constatering.

Nu is het aan haar om de handschoen op te pakken en weer echt in debat te gaan. Als ze in het Buitenhof kan zitten kan ze ook met anderen om de tafel. Het CMO heeft aangegeven dat te willen. Het is ook niet meer dan normaal dat je met mij. organisaties om de tafel gaat zitten en het heeft me altijd gestoord dat ze juist daarin niet zoveel doet. Ze staat ver af van de praktijk van de blijf van mijn lijf en dergelijke.
pi_24918302
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 10:58 schreef Meki het volgende:

[..]

ik wil zeker dialoog
Joh.. jij mag de hond van de buren nog niet eens ****** laat staan 'in dialoog 'gaan met een extreem talentvolle politica .. neem een krantenwijkje en pleur je toetsenbord weg ...
pi_24918369
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 11:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Ze staat ver af van de praktijk van de blijf van mijn lijf en dergelijke.
Ze is een van de weinigen in Den Haag die druk op de ketel houd en die zich het lot aantrekt van de meer dan 100 ondergedoken en met de dood bedreigde vrouwen ...
pi_24918377
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 11:12 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Joh.. jij mag de hond van de buren nog niet eens ****** laat staan 'in dialoog 'gaan met een extreem talentvolle politica .. neem een krantenwijkje en pleur je toetsenbord weg ...
oow ik wil ook een dialoog met jou aan
pi_24918391
quote:

[..]

Nu is het aan haar om de handschoen op te pakken en weer echt in debat te gaan. Als ze in het Buitenhof kan zitten kan ze ook met anderen om de tafel. Het CMO heeft aangegeven dat te willen. Het is ook niet meer dan normaal dat je met mij. organisaties om de tafel gaat zitten en het heeft me altijd gestoord dat ze juist daarin niet zoveel doet. Ze staat ver af van de praktijk van de blijf van mijn lijf en dergelijke.
Ayaan staat ver af van de praktijk van enz.? Onderbouwing? Tijdens Buitenhofuitzending stelde zij om de tafel te gaan willen zitten met Aboutaleb en Wilders. Laatstgenoemde liet weten hiervoor niets te voelen. Aboutaleb wacht een uitnodiging van Ayaan af. Het dunkt mij in de rede te liggen dat Hirsi Ali op de uitnodiging van het CMO ingaat. Dit temeer omdat het Centraal Moslim Orgaan de doelstelling van Ayaan [b]lijkt te onderschrijven. Niet ingaan op de CMO - uitnodiging verzwakt, m.i., de positie van Ayaan Hirsi Ali.
pi_24918404
quote:

[..]

Maar goed, ik ken veel moslims die haar wel serieus nemen, die ook vaak met haar in debat zijn gegaan, ondanks haar nogal agressieve opstelling en haar moeite om echt open te staan voor argumenten. Ik kan je wel zeggen dat haar film daar bij erg veel kwaad heeft gedaan. Ook bij de liberale moslims. Dat is echt een breekpunt geweest. Wat we daar ook van vinden, dat is gewoon een constatering.

Klopt, maar je moet niet de fout maken om waarde te hechten aan de lange tenen van bepaalde groepen in onze samenleving.
Bepaalde zaken heb je simpelweg te accepteren, ook al ben je het er niet mee eens.
Het grootste probleem is confrontatie, want dat is het enige wat de film duidelijk maakt. Men wordt geconfronfronteerd met misstanden die in de Islam voor komen.
Ik hoef me als voetballiefhebber/supporter echt niet beledigd te voelen als de KNVB een docu-achtige film maakt over hooliganisme.
Het is simpelweg accepteren of oprotten.
Het is alleen de enige religie die nog een grote taboe-heid heeft over bepaalde zaken. Een film over homoseksualiteit binnen de Islam zal net zo'n escalatie tot gevolg hebben en ook die hoofdrolspelers zijn hun leven niet veilig, óók (in onze ogen) liberale moslims worden niet graag geconfronteerd met misstanden die geloofsgenoten begaan, men trekt het zich allemaal véél te persoonlijk aan.
De tijd is blijkbaar nog niet rijp voor de Islam om de spiegel voor te houden.
Zaken als vrouwenmishandeling zijn niet onderhandelbaar of uitstelbaar. Dat moet keihard worden aangepakt, dit is onmogelijk in een dialoog zoals wij die kennen.
Immers zodra het onderwerp naar voren komt wordt het ontkent, als je zegt dat het wél voorkomt ben je aan het beledigen en begint het spelletje weer van voor af aan.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 4 februari 2005 @ 11:21:21 #188
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24918488
quote:

[..]

Ik kan je wel zeggen dat haar film daar bij erg veel kwaad heeft gedaan. Ook bij de liberale moslims. Dat is echt een breekpunt geweest. Wat we daar ook van vinden, dat is gewoon een constatering.
Ik wil nou eigenlijk wel eens weten wat er nou precies niet goed was aan die film. Ik heb hem eerder deze week nog maar eens bekeken, en kan er werkelijk niets kwaads in ontdekken. Het is een integer stuk vind ik, waarbij ik me hooguit kan voorstellen dat moslims het niet kunnen waarderen dat de vrouw in een nauwelijks verhullend gewaad tot Allah spreekt. Maar om daar nou iemand voor te vermoorden, en anderen te bedreigen... Sorry, ik snap het niet.
- Privacy Matters
  vrijdag 4 februari 2005 @ 11:27:23 #189
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_24918620
quote:

[..]

en het CMO staat wel dicht bij het blijf van mijn lijf gebeuren?
Wat voor standpunt heeft het CMO daarover ingenomen?
Anders dan wij keuren geweld af, maar het kan net zo goed een Nederlander zijn?
En waarom loopt het CMO nu te janken dat er in discussie gegaan moet worden terwijl ze bij hun eigen achterban toch nog een hoop op te voeden hebben?
Ik denk dat op dit moment een discussie met het CMO vrij zinloos is en alleen een over en weer geroep van eigen standpunten wordt.
Discusieren met als enig doel de discussie zelf is echt passé.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_24918639
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 11:21 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik wil nou eigenlijk wel eens weten wat er nou precies niet goed was aan die film. Ik heb hem eerder deze week nog maar eens bekeken, en kan er werkelijk niets kwaads in ontdekken. Het is een integer stuk vind ik, waarbij ik me hooguit kan voorstellen dat moslims het niet kunnen waarderen dat de vrouw in een nauwelijks verhullend gewaad tot Allah spreekt. Maar om daar nou iemand voor te vermoorden, en anderen te bedreigen... Sorry, ik snap het niet.
het is een kettingreactie geweest die in gang gezet is door wat extremistische fundamentalisten.
SCH maakt de denkfout dat er binnen de moslimwereld iets bestaat als 'vrij denken'.
Iedereen die het met die film een beetje eens is wordt door de gemeenschap verketterd, je hebt immers het Islamstandpunt laten vallen.
Het was kleur bekennen (voor de gematigden) of als afvalllige door het leven gaan.
Yeah baby Yeah!
pi_24919078
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 09:20 schreef RonaldV het volgende:

Fout geantwoord, Hirsi Ali weigert zelf de dialoog aan te gaan met organisaties als het CMO. Overigens is de enige die overleg weigert met Hirsi Ali dhr Wilders, Aboulateb en Cohen hebben aangegeven zonder meer bereid te zijn tot een gesprek.
pi_24919154
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 09:41 schreef Elgigante het volgende:

Die wordt oa door types als jij gefrustreerd.
Te veel eer maar bedankt voor het compliment
pi_24919812
quote:

Vrouwenbesnijdenis en eerwraak zijn derhalve leugens? Tja, je lijkt op de, immer pathologisch ontkennende Marokkaan die stelt: " Wat ik niet zie, dat is er niet."

Uiteraard verwijs ik hierbij niet naar mogelijke [etnische] afkomst Meki!
pi_24920121
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 13:04 schreef Sater het volgende:

[..]

Vrouwenbesnijdenis en eerwraak zijn derhalve leugens? Tja, je lijkt op de, immer pathologisch ontkennende Marokkaan die stelt: " Wat ik niet zie, dat is er niet."

Uiteraard verwijs ik hierbij niet naar mogelijke [etnische] afkomst Meki!
Dat mag je van mij gerust doen.. Meki staat eigenlijk model voor de gehersenspoelde 3e generatie Mocro's met de herseninhoud van een olijfje ... denken laten ze voor het gemak aan een analfabeet met baard in de moskee over
pi_24920316
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 13:23 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Dat mag je van mij gerust doen.. Meki staat eigenlijk model voor de gehersenspoelde 3e generatie Mocro's met de herseninhoud van een olijfje ... denken laten ze voor het gemak aan een analfabeet met baard in de moskee over
pi_24920651
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 11:28 schreef Elgigante het volgende:

[..]

het is een kettingreactie geweest die in gang gezet is door wat extremistische fundamentalisten.
SCH maakt de denkfout dat er binnen de moslimwereld iets bestaat als 'vrij denken'.
Twee grove fouten in twee zinnen. Het is geen kettingreactie geweest. Ook liberale moslims waren oprecht geschokt door de film en voelden zich diep gekwetst. NIet vanwege de link met geweld, daar gaat de schok niet over maar vanwege het gebruik van bijbelteksten. Wat je daar ook van vindt, daar zit de schok, dat is een gegeven.

En ook moslims kunnen vrij denken, als je vindt dat dat niet bestaat, hebben we echt een probleem. Dat is veel te breed en heftig geformuleerd.
quote:
Iedereen die het met die film een beetje eens is wordt door de gemeenschap verketterd, je hebt immers het Islamstandpunt laten vallen.
Het was kleur bekennen (voor de gematigden) of als afvalllige door het leven gaan.
Echt onzin dus. Je draaft door.
  vrijdag 4 februari 2005 @ 13:53:52 #197
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_24920668
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 09:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Het grootste probleem is eigenlijk niet eens de inhoud van haar waardeloze teksten, het is nl. meer een probleem dat ze maar "1 truukje" kent. M.i. lijkt ze door te hebben met anti-Islam propaganda goed te kunnen scoren en dat blijft ze dan ook tot vervelens toe herhalen.
Jij kan het gewoon niet hebben dat Hirsi Ali ooit 'een van jullie' was maar willens en wetens uit de groep is gestapt.
Het is bekend dat sektarische genootschappen een gruwelhekel hebben aan zelfdenkende deserteurs.

Wat is er mis met kritiek op een godsdienst? Waarom zou je geen vervelende dingen over de profeet Mohammed mogen zeggen? Waarom, in godsnaam, is een naakt lichaam met koranteksten zo choquerend dat men ervoor een brute, gewetenloze moord durft te bagatelliseren?
quote:
De grootste irritatie haal ik uit het feit dat de gemiddelde autochtoon dat maar niet wil in zien
Wat verwacht je dan van mij? Dat ook ik 5x per dag de kont van Allah kus? Dat ik de Koran als heilig boek ga zien waarvan de inhoud de Waarheid is en Onveranderbaar? Dat elke vorm van kritiek pure blasfemie is?

Jongen, groei op.
quote:
Of zoals Ali Boussabon heeft gezegd in VI(bron):"Ayaan is een verschrikkelijk mens!"
Verschrikkelijke mensen zijn doorgaans de moeite van het beluisteren waard.

(hoe de hel is Ali Boussabon?)
pi_24920719
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 11:15 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Ze is een van de weinigen in Den Haag die druk op de ketel houd en die zich het lot aantrekt van de meer dan 100 ondergedoken en met de dood bedreigde vrouwen ...
Da's mooi, al zijn er daar echt veel meer van. Albayrak, Orgu, Arib, Bussemaker, Sterk enzovoorts. Punt is gewoon dat Hirsi Ali nooit echt dicht bij de praktijk heeft gestaan als kamerlid, het lukt haar niet goed in gesprek te komen met de mensen waar het om gaat. Veel vrouwenorganisaties hebben een dubbel gevoel over haar. Ook in de eerwraak-beweging, bv. die club vrouwen in Haarlem.
pi_24920763
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 13:53 schreef Ringo het volgende:
Waarom, in godsnaam, is een naakt lichaam met koranteksten zo choquerend dat men ervoor een brute, gewetenloze moord durft te bagatelliseren?
Dat doet vrijwel niemand hoor, dat is zo'n generalisatie. Doe dat nou maar niet, dat versterkt de discussie niet. Heel veel moslims vonden het gebruik van de teksten choquerend maar keuren die moord volledig af. Logisch ook.
  vrijdag 4 februari 2005 @ 14:00:11 #200
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_24920776
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 13:53 schreef SCH het volgende:
Ook liberale moslims waren oprecht geschokt door de film en voelden zich diep gekwetst. NIet vanwege de link met geweld, daar gaat de schok niet over maar vanwege het gebruik van bijbelteksten. Wat je daar ook van vindt, daar zit de schok, dat is een gegeven.
Dan is het begrip 'liberaal' een zeer rekbaar begrip. Want juist het 'godslasterlijke' van Submission is waar het om draait: dat zelfs 'liberale' moslims beginnen te steigeren zodra koranteksten op oneigenlijke wijze worden gebruikt; de onaantastbaarheid van die Abacadabra is datgene dat Hirsi Ali aan de kaak probeert te stellen: eenieder heeft het recht zich met trots afvallig te noemen en de Koran te beschouwen als niets meer dan een gewoon boek waaruit mag worden geciteerd naar hartelust en eigen inzicht, zonder meteen als een verdoemde ketter te worden gebrandmerkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')