Temidden van alle islam-criticasters (waarvan er zeker een heleboel inhoudelijk weinig hebben te melden) vind ik Ayaan toch een baken van wijsheid en nuance. Zéker na haar politieke wedergeboorte. Dat ze een duidelijk standpunt inneemt tegenover religieuze (islamtische) orthodoxie is toch niet iets wat je haar kan verwijten.quote:Op donderdag 3 februari 2005 10:34 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik moest er ook om lachen, zelfs bijna huilen dat niemand in ziet dat ze inhoudelijk geen drol voor stelt en maar een truukje kent
Volkomen respectloos. Hiermee schaar je je bij de roedel rancuneuze, kwaadwillende lui die in de daad van Mohammed B. iets edels zien. Hirsi Ali heeft op gruwelijke wijze een vriend verloren en is haar eigen leven kwijt omdat sommigen haar het licht in de ogen niet gunnen. Iemand die in zo'n positie standvastig blijft en nog altijd hamert op het belang van dialoog en debat, is een heldin in dienst van de vrijheid. Ongeacht haar denkbeelden.quote:Wat me overigens wel deugd deed is dat het haar absoluut geen goed gedaan heeft dat ze zolang weg was. Wat zag ze er lelijk en gedrochtig uit zeg

Ik zie niets edels in de moord op van Gogh, ik zie ook niets edels in Hirsi Ali en haar oproep tot dialoog is wel van zeer recent datum, tot voor kort was Cohen voor haar absoluut geen gesprekspartner en nu roept zij op tot een dialoog die zij eerst onmogelijk gemaakt heeft door geen enkele kritiek op haar visie toe te staan.quote:Op donderdag 3 februari 2005 16:41 schreef Ringo het volgende:
Volkomen respectloos. Hiermee schaar je je bij de roedel rancuneuze, kwaadwillende lui die in de daad van Mohammed B. iets edels zien. Hirsi Ali heeft op gruwelijke wijze een vriend verloren en is haar eigen leven kwijt omdat sommigen haar het licht in de ogen niet gunnen. Iemand die in zo'n positie standvastig blijft en nog altijd hamert op het belang van dialoog en debat, is een heldin in dienst van de vrijheid. Ongeacht haar denkbeelden.

roependen in de woestijn boeken op korte termijn wel vaker weinig resultaat.quote:Op donderdag 3 februari 2005 17:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zie niets edels in de moord op van Gogh, ik zie ook niets edels in Hirsi Ali en haar oproep tot dialoog is wel van zeer recent datum, tot voor kort was Cohen voor haar absoluut geen gesprekspartner en nu roept zij op tot een dialoog die zij eerst onmogelijk gemaakt heeft door geen enkele kritiek op haar visie toe te staan.
Hirsi Ali is DE troetel allochtoon van rechts Nederland geworden die totaal geen belang heeft voor allochtonen, haar verhaal wordt alleen door autochtonen beluistert en als irrelevant afgedaan door moslims.
Dat heeft zij toch maar mooi bereikt, toch? Wat een vooruitgang is er geboekt dankzij Hirsi Ali.

Paar'len voor de zwijnen bedoel je?quote:Op donderdag 3 februari 2005 17:26 schreef Tijger_m het volgende:
haar verhaal wordt alleen door autochtonen beluistert en als irrelevant afgedaan door moslims.

het is ook zó'n typische drogredenering inderdaad.quote:Op donderdag 3 februari 2005 17:37 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Paar'len voor de zwijnen bedoel je?.
I.p.v. die moslims nou eens ertoe te bewegen wél in discussie te gaan, schaar jij je achter deze dogmatici door Hirsi Ali meteen weer, zonder inhoudelijke argumentatie, bij voorbaat 'als karikatuur weg te wuiven'.
En da's jouw fout. Niet de hare.

Hoe vaak heeft Ayaan Hirsi Ali beweerd dat ze alle moslims vertegenwoordigde? Wanneer je wat meer onbevangen luistert naar wat deze vrouw zegt en hoe ze het zegt dan ontdek je de nuances in haar berichtgeving en heb je het niet langer nodig mee te blaten met een meute van verketteraars. Waarom zou je zèlf niet kritisch je verstand gebruiken om te beoordelen wat er op je af komt, hoe het op je afkomt en welke boodschap Allah door middel van die woorden zu kunnen laten weerklinken?quote:Op donderdag 3 februari 2005 13:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik kan wel 100den voorbeelden noemen waaruit blijkt dat haar eigen verminkte toestand de aanleiding is om de Islam af te vallen en te beledigen. Kijk, ik vind het ook wel zielig dat ze verminkt is in haar jonge jaren, maar waarom moeten 1 miljoen aimabele Moslims in Nederland daaronder lijden? Hoe vaak zijn er niet Moslima's geweest die op TV duidelijk hebben gezegd dat zij haar niet vertegenwoordigd, wel 100den keren !
Je reageert hiermee op eenander maar ik vat deze vraag op als een aanmoediging ter verheldering. Dr. Muhamed Ali Al-Haskimi, vrede zij met hem, schreef In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle: De Moslim is Tolerant en Vergevensgezind.quote:Wat bedoel je daar precies mee? Wees eens concreet. Bij voorbaat dank
Zelfs als zou je gelijk hebben dan nog is het aan Allah, de Barmhartige om Hirsi Ali op Zijn manier en Zijn tijd terecht te wijzen. Dan nog is het niet aan eenvoudige gelovigen om zich als plaatsvervangende scherprechters op te stellen en Allah te beletten wat Hij wenst te volbrengen en wie Hij daarvoor wenst te gebruiken. De beste bedoelingen zouden immers wel eens de wegen van Allah die hoger zijn dan de onze kunnen doorkruisen. Welke vermetele meent het beter te weten dan Allah? Wie stelt zich via zijn eigen trots open voor de verleidingen van sjeitan die zich voordoet als een lichtengel om de kleine gelovigen met blindheid van de gecultiveerde haat te slaan?quote:Nogmaal, ik heb je het al eerder verteld waarde Elgigiante, je mag er van vinden wat je wilt, maar ik vertel ten minste wat ik denk. En in Nederland is dat erg populair geworden getuige o.a. de populariteit van wijlen Pim en de nog levende Wilders. Het verschil is dat ik spreek en mezelf uit op persoonlijk titel en zij opereren namens een politieke partij of ideologieIk kan gewoon niet emotieloos blijven reageren als ik zie hoe Hirsi Ali zichzelf (financiëel) verrijkt door de Islam en de Moslims de hele tijd op ongegronde manier af te vallen
Hiermee ben ik het volkomen eens BansheeBoy. Zoals jij niet graag uitgesloten wenst te worden van het debat zo zou jij zelf Ayaan Hirsi Ali niet moeten uisluiten van het debat door haar op soortgelijke manier te diskwalificeren als jij gediskwalificeerd werd door degene op wie je reageerde. Waarom zou je een dubbele maat gebruiken bij de beoordeling van de eigen bijdrage aan de discussie en de bijdrage van Ayaan Hirsi Ali aan de discussie?quote:Nogmaals, ook dit ben ik niet met je eens. Ik zal ongetwijfeld een ietwat andere mening hebben dan de gemiddelde Fok!ker, maar dat maakt mij niet per definitie kansloos. Dat zou ook niet eerlijk zijn om iemand puur op grond van zijn Islamitische en Marokkaanse afkomst uit te sluiten van het debat, notabene ook og als de gebruiker in kwestie heel veel heeft bijgedragen aan het forum

Nou, ze had het wat mij betreft wel íetsjes anders mogen aanpakken. De mensen die er toch al niks over wisten, houden er verder geen bruikbare kennis aan over - behalve 'gegronde' excuusjes om over de islam(ieten) te klagen.quote:Op zondag 23 januari 2005 01:42 schreef ikkemem het volgende:
[..]
Ze heeft in elk geval de Nederlandse bevolking wakker geschudt.
De meeste mensen wisten er niks over,of deden het af met het zal wel wat meevallen.

net zoals dat Nederlanders foute dingen doen (jij weet dat als geen ander, Meki), doen moslims dat ook. Ayaan heeft een punt. Ze had dat alleen anders moeten brengen.quote:Op donderdag 3 februari 2005 22:40 schreef Meki het volgende:
Ayaan is een gestoorde ezel
Ayaan is met leugens naar NL gekomen
en wil alleen mensen tegen elkaar ophitsen
dus als we slim zijn schoppen we Hirsi het land uit

Hirsi Ali wil geen dialoog en steeds beledigt ze moslims met onnodige uitsprakenquote:Op donderdag 3 februari 2005 23:09 schreef Blessed het volgende:
[..]
net zoals dat Nederlanders foute dingen doen (jij weet dat als geen ander, Meki), doen moslims dat ook. Ayaan heeft een punt. Ze had dat alleen anders moeten brengen.

Ik stel voor dat we gewoon iedereen eruitschoppen die ons niet welgevallig is.quote:Op donderdag 3 februari 2005 22:40 schreef Meki het volgende:

Je liegt. JIJ wil geen dialoog.quote:Op donderdag 3 februari 2005 23:12 schreef Meki het volgende:
Hirsi Ali wil geen dialoog en steeds beledigt ze moslims met onnodige uitspraken
ze moet de vrouwen helpen . en niet beledigen![]()

Hirsi Ali nodigt mensen anders uit tot de dialoog:?quote:Op donderdag 3 februari 2005 23:12 schreef Meki het volgende:
[..]
Hirsi Ali wil geen dialoog en steeds beledigt ze moslims met onnodige uitspraken
ze moet de vrouwen helpen . en niet beledigen![]()

Meki Meki ga toch wieberen .quote:Op donderdag 3 februari 2005 22:40 schreef Meki het volgende:

Jij eerst denk ik dan ..quote:Op donderdag 3 februari 2005 22:40 schreef Meki het volgende:

En, hoe staat het met de dialoog heden?quote:Op vrijdag 4 februari 2005 01:31 schreef sjun het volgende:
Hirsi Ali nodigt mensen anders uit tot de dialoog:?

Ayaan heeft uitgenodigd, maar de andere zijde (dialoog verlangt twee partijen) heeft nog niet gereageerd.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 08:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En, hoe staat het met de dialoog heden?

Het CMO heeft gezegd in gesprek te willen..quote:Op vrijdag 4 februari 2005 09:20 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ayaan heeft uitgenodigd, maar de andere zijde (dialoog verlangt twee partijen) heeft nog niet gereageerd.

Die wordt oa door types als jij gefrustreerd.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 08:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En, hoe staat het met de dialoog heden?

Het eerste heb je gelijk in, het tweede kan ook nét iets anders liggen als het Kamerlid zich niet vrijelijk kan bewegen in onze maatschappij, omdat een aantal figuren in Nederland de gronsdbeginselen van een open debat niet zien zitten.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 09:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Het CMO heeft gezegd in gesprek te willen..
Bovendien hoort een kamerlid altijd in gesprek te zijn met maatschappelijke organisaties, als die lijn verbroken wordt, doet het kamerlid iets verkeerd.

Dus niet als de gediplomeerde hysterica met een complex zoals ze nu tekeer gaat, mag ik hopen?quote:Op vrijdag 4 februari 2005 09:41 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Zodra de gemoederen zijn bedaard kan Ayaan als een normaal mens de dialoog aangaan, dwz open en eerlijk.

Nee tuurlijk, dat is ook lastig. Maar het speelde al lang daarvoor ook dat veel (ook liberale organisaties) maar moeilijk met haar in gesprek kwamen. Ik ben ervan overtuigd dat het debat nou eenmaal niet haar sterkste kant is. Daar hoort bij dat je moet luisteren, soms ook iets van een andere kant moet bekijken enz. En zij heeft nogal een zwart-wit-visie.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 09:42 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Het eerste heb je gelijk in, het tweede kan ook nét iets anders liggen als het Kamerlid zich niet vrijelijk kan bewegen in onze maatschappij, omdat een aantal figuren in Nederland de gronsdbeginselen van een open debat niet zien zitten.

Kijk Ayaan is ook een mens met beperkingen zoals jij en ik. Ook ik vind dat ze het regelmatig niet juist aanpakt. Soms gaat het er (zeker in de politiek) niet om of je gelijk het, maar of je gelijk krijgt.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 09:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee tuurlijk, dat is ook lastig. Maar het speelde al lang daarvoor ook dat veel (ook liberale organisaties) maar moeilijk met haar in gesprek kwamen. Ik ben ervan overtuigd dat het debat nou eenmaal niet haar sterkste kant is. Daar hoort bij dat je moet luisteren, soms ook iets van een andere kant moet bekijken enz. En zij heeft nogal een zwart-wit-visie.

oow jah ik wil zeker discussieren met Hirsi Ali Somaliquote:Op donderdag 3 februari 2005 23:59 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Je liegt. JIJ wil geen dialoog.
Je zou namelijk eens je ongelijk moeten toegeven, oh middeleeuwse dogmaticus..

Zo te zien neem jij haar in elk geval niet serieus, waarom zou je dan in in debat willen?quote:Op vrijdag 4 februari 2005 10:58 schreef Meki het volgende:
[..]
oow jah ik wil zeker discussieren met Hirsi Ali Somali
ik wil zeker dialoog

om tegen elkaar onze mening tegen elkaar kunnen uitleggenquote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:02 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Zo te zien neem jij haar in elk geval niet serieus, waarom zou je dan in in debat willen?

Maar goed, ik ken veel moslims die haar wel serieus nemen, die ook vaak met haar in debat zijn gegaan, ondanks haar nogal agressieve opstelling en haar moeite om echt open te staan voor argumenten. Ik kan je wel zeggen dat haar film daar bij erg veel kwaad heeft gedaan. Ook bij de liberale moslims. Dat is echt een breekpunt geweest. Wat we daar ook van vinden, dat is gewoon een constatering.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:02 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Zo te zien neem jij haar in elk geval niet serieus, waarom zou je dan in in debat willen?

Joh.. jij mag de hond van de buren nog niet eens ****** laat staan 'in dialoog 'gaan met een extreem talentvolle politica .. neem een krantenwijkje en pleur je toetsenbord weg ...quote:Op vrijdag 4 februari 2005 10:58 schreef Meki het volgende:
[..]
oow jah ik wil zeker discussieren met Hirsi Ali Somali
ik wil zeker dialoog

Ze is een van de weinigen in Den Haag die druk op de ketel houd en die zich het lot aantrekt van de meer dan 100 ondergedoken en met de dood bedreigde vrouwen ...quote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Ze staat ver af van de praktijk van de blijf van mijn lijf en dergelijke.

oow ik wil ook een dialoog met jou aanquote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:12 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Joh.. jij mag de hond van de buren nog niet eens ****** laat staan 'in dialoog 'gaan met een extreem talentvolle politica .. neem een krantenwijkje en pleur je toetsenbord weg ...![]()

Ayaan staat ver af van de praktijk van enz.? Onderbouwing? Tijdens Buitenhofuitzending stelde zij om de tafel te gaan willen zitten met Aboutaleb en Wilders. Laatstgenoemde liet weten hiervoor niets te voelen. Aboutaleb wacht een uitnodiging van Ayaan af. Het dunkt mij in de rede te liggen dat Hirsi Ali op de uitnodiging van het CMO ingaat. Dit temeer omdat het Centraal Moslim Orgaan de doelstelling van Ayaan [b]lijkt te onderschrijven. Niet ingaan op de CMO - uitnodiging verzwakt, m.i., de positie van Ayaan Hirsi Ali.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Nu is het aan haar om de handschoen op te pakken en weer echt in debat te gaan. Als ze in het Buitenhof kan zitten kan ze ook met anderen om de tafel. Het CMO heeft aangegeven dat te willen. Het is ook niet meer dan normaal dat je met mij. organisaties om de tafel gaat zitten en het heeft me altijd gestoord dat ze juist daarin niet zoveel doet. Ze staat ver af van de praktijk van de blijf van mijn lijf en dergelijke.

Klopt, maar je moet niet de fout maken om waarde te hechten aan de lange tenen van bepaalde groepen in onze samenleving.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar goed, ik ken veel moslims die haar wel serieus nemen, die ook vaak met haar in debat zijn gegaan, ondanks haar nogal agressieve opstelling en haar moeite om echt open te staan voor argumenten. Ik kan je wel zeggen dat haar film daar bij erg veel kwaad heeft gedaan. Ook bij de liberale moslims. Dat is echt een breekpunt geweest. Wat we daar ook van vinden, dat is gewoon een constatering.
Nu is het aan haar om de handschoen op te pakken en weer echt in debat te gaan. Als ze in het Buitenhof kan zitten kan ze ook met anderen om de tafel. Het CMO heeft aangegeven dat te willen. Het is ook niet meer dan normaal dat je met mij. organisaties om de tafel gaat zitten en het heeft me altijd gestoord dat ze juist daarin niet zoveel doet. Ze staat ver af van de praktijk van de blijf van mijn lijf en dergelijke.

Ik wil nou eigenlijk wel eens weten wat er nou precies niet goed was aan die film. Ik heb hem eerder deze week nog maar eens bekeken, en kan er werkelijk niets kwaads in ontdekken. Het is een integer stuk vind ik, waarbij ik me hooguit kan voorstellen dat moslims het niet kunnen waarderen dat de vrouw in een nauwelijks verhullend gewaad tot Allah spreekt. Maar om daar nou iemand voor te vermoorden, en anderen te bedreigen... Sorry, ik snap het niet.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik kan je wel zeggen dat haar film daar bij erg veel kwaad heeft gedaan. Ook bij de liberale moslims. Dat is echt een breekpunt geweest. Wat we daar ook van vinden, dat is gewoon een constatering.

en het CMO staat wel dicht bij het blijf van mijn lijf gebeuren?quote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar goed, ik ken veel moslims die haar wel serieus nemen, die ook vaak met haar in debat zijn gegaan, ondanks haar nogal agressieve opstelling en haar moeite om echt open te staan voor argumenten. Ik kan je wel zeggen dat haar film daar bij erg veel kwaad heeft gedaan. Ook bij de liberale moslims. Dat is echt een breekpunt geweest. Wat we daar ook van vinden, dat is gewoon een constatering.

het is een kettingreactie geweest die in gang gezet is door wat extremistische fundamentalisten.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:21 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik wil nou eigenlijk wel eens weten wat er nou precies niet goed was aan die film. Ik heb hem eerder deze week nog maar eens bekeken, en kan er werkelijk niets kwaads in ontdekken. Het is een integer stuk vind ik, waarbij ik me hooguit kan voorstellen dat moslims het niet kunnen waarderen dat de vrouw in een nauwelijks verhullend gewaad tot Allah spreekt. Maar om daar nou iemand voor te vermoorden, en anderen te bedreigen... Sorry, ik snap het niet.![]()

Fout geantwoord, Hirsi Ali weigert zelf de dialoog aan te gaan met organisaties als het CMO. Overigens is de enige die overleg weigert met Hirsi Ali dhr Wilders, Aboulateb en Cohen hebben aangegeven zonder meer bereid te zijn tot een gesprek.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 09:20 schreef RonaldV het volgende:
Ayaan heeft uitgenodigd, maar de andere zijde (dialoog verlangt twee partijen) heeft nog niet gereageerd.

Te veel eer maar bedankt voor het complimentquote:Op vrijdag 4 februari 2005 09:41 schreef Elgigante het volgende:
Die wordt oa door types als jij gefrustreerd.

Vrouwenbesnijdenis en eerwraak zijn derhalve leugens? Tja, je lijkt op de, immer pathologisch ontkennende Marokkaan die stelt: " Wat ik niet zie, dat is er niet."quote:Op donderdag 3 februari 2005 22:40 schreef Meki het volgende:

Dat mag je van mij gerust doen.. Meki staat eigenlijk model voor de gehersenspoelde 3e generatie Mocro's met de herseninhoud van een olijfje ... denken laten ze voor het gemak aan een analfabeet met baard in de moskee overquote:Op vrijdag 4 februari 2005 13:04 schreef Sater het volgende:
[..]
Vrouwenbesnijdenis en eerwraak zijn derhalve leugens? Tja, je lijkt op de, immer pathologisch ontkennende Marokkaan die stelt: " Wat ik niet zie, dat is er niet."
Uiteraard verwijs ik hierbij niet naar mogelijke [etnische] afkomst Meki!![]()

quote:Op vrijdag 4 februari 2005 13:23 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Dat mag je van mij gerust doen.. Meki staat eigenlijk model voor de gehersenspoelde 3e generatie Mocro's met de herseninhoud van een olijfje ... denken laten ze voor het gemak aan een analfabeet met baard in de moskee over![]()

Twee grove fouten in twee zinnen. Het is geen kettingreactie geweest. Ook liberale moslims waren oprecht geschokt door de film en voelden zich diep gekwetst. NIet vanwege de link met geweld, daar gaat de schok niet over maar vanwege het gebruik van bijbelteksten. Wat je daar ook van vindt, daar zit de schok, dat is een gegeven.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:28 schreef Elgigante het volgende:
[..]
het is een kettingreactie geweest die in gang gezet is door wat extremistische fundamentalisten.
SCH maakt de denkfout dat er binnen de moslimwereld iets bestaat als 'vrij denken'.
Echt onzin dus. Je draaft door.quote:Iedereen die het met die film een beetje eens is wordt door de gemeenschap verketterd, je hebt immers het Islamstandpunt laten vallen.
Het was kleur bekennen (voor de gematigden) of als afvalllige door het leven gaan.

Jij kan het gewoon niet hebben dat Hirsi Ali ooit 'een van jullie' was maar willens en wetens uit de groep is gestapt.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 09:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Het grootste probleem is eigenlijk niet eens de inhoud van haar waardeloze teksten, het is nl. meer een probleem dat ze maar "1 truukje" kent. M.i. lijkt ze door te hebben met anti-Islam propaganda goed te kunnen scoren en dat blijft ze dan ook tot vervelens toe herhalen.
Wat verwacht je dan van mij? Dat ook ik 5x per dag de kont van Allah kus? Dat ik de Koran als heilig boek ga zien waarvan de inhoud de Waarheid is en Onveranderbaar? Dat elke vorm van kritiek pure blasfemie is?quote:De grootste irritatie haal ik uit het feit dat de gemiddelde autochtoon dat maar niet wil in zien
Verschrikkelijke mensen zijn doorgaans de moeite van het beluisteren waard.quote:Of zoals Ali Boussabon heeft gezegd in VI(bron):"Ayaan is een verschrikkelijk mens!"

Da's mooi, al zijn er daar echt veel meer van. Albayrak, Orgu, Arib, Bussemaker, Sterk enzovoorts. Punt is gewoon dat Hirsi Ali nooit echt dicht bij de praktijk heeft gestaan als kamerlid, het lukt haar niet goed in gesprek te komen met de mensen waar het om gaat. Veel vrouwenorganisaties hebben een dubbel gevoel over haar. Ook in de eerwraak-beweging, bv. die club vrouwen in Haarlem.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:15 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Ze is een van de weinigen in Den Haag die druk op de ketel houd en die zich het lot aantrekt van de meer dan 100 ondergedoken en met de dood bedreigde vrouwen ...

Dat doet vrijwel niemand hoor, dat is zo'n generalisatie. Doe dat nou maar niet, dat versterkt de discussie niet. Heel veel moslims vonden het gebruik van de teksten choquerend maar keuren die moord volledig af. Logisch ook.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 13:53 schreef Ringo het volgende:
Waarom, in godsnaam, is een naakt lichaam met koranteksten zo choquerend dat men ervoor een brute, gewetenloze moord durft te bagatelliseren?

Dan is het begrip 'liberaal' een zeer rekbaar begrip. Want juist het 'godslasterlijke' van Submission is waar het om draait: dat zelfs 'liberale' moslims beginnen te steigeren zodra koranteksten op oneigenlijke wijze worden gebruikt; de onaantastbaarheid van die Abacadabra is datgene dat Hirsi Ali aan de kaak probeert te stellen: eenieder heeft het recht zich met trots afvallig te noemen en de Koran te beschouwen als niets meer dan een gewoon boek waaruit mag worden geciteerd naar hartelust en eigen inzicht, zonder meteen als een verdoemde ketter te worden gebrandmerkt.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 13:53 schreef SCH het volgende:
Ook liberale moslims waren oprecht geschokt door de film en voelden zich diep gekwetst. NIet vanwege de link met geweld, daar gaat de schok niet over maar vanwege het gebruik van bijbelteksten. Wat je daar ook van vindt, daar zit de schok, dat is een gegeven.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |