fijn dat je ook ingaat op het waarom van die angst.quote:Op zondag 23 januari 2005 13:18 schreef Re het volgende:
wel geinig dat wat geopperd wordt in OP wordt bevestigd in de loop van het topic
Dat je in andere landen minder problemen hebt, komt omdat de allochtonen niet altijd zo betutteld zijn door de overheid: men moest gewoon een integreren en werk zoeken om te overleven. Hier werd altijd alles voor ze geregeld, huisvesting, uitkering etc. wat een goede integratie heeft tegengehouden.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 08:54 schreef multatuli het volgende:
[..]
bron
De enquete bevestigt wat hier op Fok ook heel zichtbaar is. De grote vraag is nu waarom Nederlanders zoveel negatiever en banger zijn over de Islam / de moslims. Komt het door het gebleken gebrek aan kennis van de Islam? Hebben we in Nederland, anders dan in andere landen, zoveel langer niet gezien dat Turken en Marokkanen niet alleen een lichtbruin kleurtje hebben, maar ook een ander geloof dan wij? Het kan niet komen door 9/11, Jihad, Bin Laden of anderszins daar dat allemaal mondiale invloeden zijn. Het lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk dat moslims hier meer problemen veroorzaken dan in andere landen. Tot slot kan het ook niet het 'andere geloof' op zich zijn, want er leven hier meer geloven naast elkaar dan in Spanje en Italië.
Wie het weet mag het zeggen (en dan wel ingaan op de vraag waarom het juist in Nederland zo is; niet nog meer bewijzen van onze islamofobie graag).
De OP is dan ook een onbeargumenteerde open deur, die zo is opgezet dat de schrijver ervan altijd 'gelijk' krijgtquote:Op zondag 23 januari 2005 13:18 schreef Re het volgende:
wel geinig dat wat geopperd wordt in OP wordt bevestigd in de loop van het topic
Ik neem het ook serieus, erg serieus maar zoals wel ergens eerder gezegd, de Nederlander kankert graag en wijst graag met de vinger naar anderen, hierdoor kan men niet meer bepaalde dingen uit elkaar houden waaroor elk incident op de grote hoop komt terwijl vaak de oorzaak een geheel andere origine heeft (zie de toon die gezet werd in het gangbang topic, zelfs daar is de Islaam de oorzaak geloof ik)quote:Op zondag 23 januari 2005 13:21 schreef milagro het volgende:
[..]
fijn dat je ook ingaat op het waarom van die angst.
er schamper op reageren lost niets op, je zou het verdomde serieus moeten nemen.
of die angst terecht is of niet, hij IS er.
Racisme en Onzuiverheid. Klaar, slotje.quote:Op zondag 23 januari 2005 13:21 schreef milagro het volgende:
fijn dat je ook ingaat op het waarom van die angst.
Zalig zijn de armen van geest.quote:Op zondag 23 januari 2005 13:33 schreef Monidique het volgende:
Racisme en Onzuiverheid. Klaar, slotje.
tuurlijk, meneer de Walger.quote:Op zondag 23 januari 2005 13:33 schreef Monidique het volgende:
[..]
heb je daar een bron voor dat de domme massa de Volkskrant leest?quote:Op zondag 23 januari 2005 13:28 schreef Lemmeb het volgende:
De OP is zo'n typisch voorbeeld van Volkskrant-riooljournalistiek: 'hoe bespeel je de domme massa.'
En wederom een Onzuiverheid opgemerkt. Wellicht dat jij, dwaling, ooit het goede pad vindt.quote:Op zondag 23 januari 2005 13:35 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Zalig zijn de armen van geest..
Noem eens drie Nederlanders die het probleem van deze straatratten zien als een (enkel) religieus probleem.quote:Op zondag 23 januari 2005 13:37 schreef Re het volgende:
Ik vind het islamofobie als men bijv. in de kutmarokkaantjes problematiek alleen een islam probleem ziet, lekker makkelijk en tevredenstellend
Dan lees je zeker een ander topic want hier is dat in ieder geval niet te zien.quote:Op zondag 23 januari 2005 13:18 schreef Re het volgende:
Natuurlijk. Als je naar de geschiedenis van de mensheid kijkt staan religies bekend om hun heilzame werking en positieve effecten. Waar maken we ons druk om?quote:Op zondag 23 januari 2005 13:33 schreef Monidique het volgende:
[..]
Waarom zou ik meer woorden vuil maken aan mensen die als enige motivatie is om denigrerend te trachten over te komen, dan reageer ik op een zelfde manier, dat is blijkbaar het enige wat men kan hierquote:Op zondag 23 januari 2005 13:39 schreef Luger het volgende:
[..]
Dan lees je zeker een ander topic want hier is dat in ieder geval niet te zien.
Kan jij eigenlijk wel reacties die uit meer dan 1 zin bestaan plaatsen of is dat een fysieke onmogelijkheid?
"Ja maar hullie begonnen!"quote:Op zondag 23 januari 2005 13:42 schreef Re het volgende:
Waarom zou ik meer woorden vuil maken aan mensen die als enige motivatie is om denigrerend te trachten over te komen, dan reageer ik op een zelfde manier, dat is blijkbaar het enige wat men kan hier
Kijk je wel elke avond onder je bed, er kan een moslim verscholen liggen.quote:Op zondag 23 januari 2005 13:41 schreef klez het volgende:
[..]
Natuurlijk. Als je naar de geschiedenis van de mensheid kijkt staan religies bekend om hun heilzame werking en positieve effecten. Waar maken we ons druk om?
ik zou zeggen: lees het NWS forum even doorquote:Op zondag 23 januari 2005 13:39 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Noem eens drie Nederlanders die het probleem van deze straatratten zien als een (enkel) religieus probleem.
Bijna grappig.quote:Op zondag 23 januari 2005 13:44 schreef Monidique het volgende:
Kijk je wel elke avond onder je bed, er kan een moslim verscholen liggen.
en zo is het circeltje rond en gebeurd er geen flikkerquote:
Daar hebben wij deze oplossing voor rondlopenquote:Op zondag 23 januari 2005 13:44 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat vroeg ik niet.quote:
Oja, is dat het enige? En met bovengenoemde karikaturisering doe je daar niet aan mee denk je?quote:Er is een probleem in Nederland met ontspoorde jeugd en het enige wat we doen is elkaar in de hoek zetten
Door zo te praten neem je het dus NIET serieus.quote:Op zondag 23 januari 2005 13:32 schreef Re het volgende:
[..]
Ik neem het ook serieus, erg serieus maar zoals wel ergens eerder gezegd, de Nederlander kankert graag en wijst graag met de vinger naar anderen, hierdoor kan men niet meer bepaalde dingen uit elkaar houden waaroor elk incident op de grote hoop komt terwijl vaak de oorzaak een geheel andere origine heeft (zie de toon die gezet werd in het gangbang topic, zelfs daar is de Islaam de oorzaak geloof ik)
Onzin, er is meer dan genoeg onderbouwd gepost, maar jij bent niet 1 van die posters.quote:Op zondag 23 januari 2005 13:42 schreef Re het volgende:
[..]
Waarom zou ik meer woorden vuil maken aan mensen die als enige motivatie is om denigrerend te trachten over te komen, dan reageer ik op een zelfde manier, dat is blijkbaar het enige wat men kan hier
Nee. Ik ben niet bang aangelegd. Als er straks echt van die idiote moslimideeen als de sharia enzo in de Nederlandse wet door gaan sijpelen om de vrede met die lieve moslims maar te bewaren, dan zal ik het wel voor die "wir haben es nicht gewusst" types zoals jij opnemen.quote:Op zondag 23 januari 2005 13:44 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat zijn eerder liberale (extreem-rechtse) ideeën.quote:Op zondag 23 januari 2005 13:54 schreef klez het volgende:
Als er straks echt van die idiote moslimideeen als de sharia enzo in de Nederlandse wet door gaan sijpelen
Doe maar niet.quote:dan zal ik het wel voor die "wir haben es nicht gewusst" types zoals jij opnemen.
Je zet hier liberaal en extreemrechts op één lijn?quote:Op zondag 23 januari 2005 13:56 schreef Monidique het volgende:
Dat zijn eerder liberale (extreem-rechtse) ideeën.
Empirie.quote:Op zondag 23 januari 2005 14:00 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Je zet hier liberaal en extreemrechts op één lijn?.
Dronken?
Jij spiegelt je liever aan de totalitaire Islamitische staatsvormen dan aan de liberale westerse (in jouw ogen extreem-rechtse) staatsvormen?quote:Op zondag 23 januari 2005 13:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
[..]
Doe maar niet.
Typisch rechtse verdraaiing van woorden.quote:Op zondag 23 januari 2005 14:02 schreef klez het volgende:
[..]
Jij spiegelt je liever aan de totalitaire Islamitische staatsvormen dan aan de liberale westerse (in jouw ogen extreem-rechtse) staatsvormen?
Raar, omdat de mensen ongelijk hebben. Onzuiver.quote:rare jongen.![]()
Waarom vragen naar de bekende weg?quote:Op zondag 23 januari 2005 13:50 schreef DennisMoore het volgende:
Maargoed, wanneer NWS blijkbaar bol staat met reacties van mensen die terreur van kutmarokkanen gelijkstellen (want dat beweerde je) met een religieus probleem, dan zie ik graag enkele quotes van je.
Ah, Sidekick, kun jij met wat quotes komen waarin gesteld wordt dat straatterreur enkel een religieus probleem is? Re komt er niet uit geloof ik, en heeft middels zijn stilzwijgen zijn bewering ingetrokken.quote:
Een deel van de domme massa leest de Volkskrant. En dat is genoeg, meer hoef ik niet aan te tonen.quote:Op zondag 23 januari 2005 13:37 schreef Re het volgende:
[..]
heb je daar een bron voor dat de domme massa de Volkskrant leest?
Dat is wel een probleem inderdaad: het probleem van de kut-Marokkaantjes wordt teveel op de hele groep moslims geprojecteerd. Andere problemen en misstanden zat met die moslims, maar het kut-Marokkanen-probleem is m.i. een aparte discussie, al is er wel een verband.quote:Ik vind het islamofobie als men bijv. in de kutmarokkaantjes problematiek alleen een islam probleem ziet, lekker makkelijk en tevredenstellend
Klopt ben ik met je eens.quote:Op zondag 23 januari 2005 13:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
[..]
Doe maar niet.
Daar ben ik het niet mee eens, maar dat zullen de extreem-rechtsen (VVD-stemmers, etc.) vast niet met mij eens zijn.quote:Op zondag 23 januari 2005 14:14 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Inderdaad. Vrijheid is maar eng en gevaarlijk.
Jij smerige razzzistquote:Op zondag 23 januari 2005 14:10 schreef milagro het volgende:
En ja ik heb ook vooroordelen, als ik in de tram zit en er stapt een groep jongens in met bruine leren jassen met een beige 'bont'kraag dan is mijn 1e reactie "oh jee".
Is dat okay? NEE, maar het is idd niet omdat ik zomaar wat wil haten om het haten.
Het is de ervaring dat als er problemen zijn, in winkels op koopavond, openbaar vervoer, zwembad dat het toch echt vaak om die gasten gaat en hen op dat gedrag aanspreken loopt per definitie uit de hand, omdat als je 1 aanspreekt, opeens 30 zich aangesproken voelen, of ze er nu direct bij betrokken zijn of niet.
Ik ben geen vvd-stemmer, ik hoor bij etc. Maar jij bespempelt ons als extreem-rechts, dan bestempelen wij jullie als extreem-onrealistisch.quote:Op zondag 23 januari 2005 14:16 schreef Monidique het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens, maar dat zullen de extreem-rechtsen (VVD-stemmers, etc.) vast niet met mij eens zijn.
Laten we deze warrige zin eens ontrafelen.quote:Op zondag 23 januari 2005 14:16 schreef Monidique het volgende:
Daar ben ik het niet mee eens, maar dat zullen de extreem-rechtsen (VVD-stemmers, etc.) vast niet met mij eens zijn.
Ik constateer alleen dat men graag kankert, in andere landen waar ik geweest ben is dat een stuk minderquote:Op zondag 23 januari 2005 13:50 schreef milagro het volgende:
[..]
Door zo te praten neem je het dus NIET serieus.
Je doet het af als vingerwijzend gekanker en dat is dat.
ja je zou maar de andere kant van het verhaal moeten aanhoren, zij hebben daar geen recht op want immers zij zijn de veroorzakers... zoiets?... ook de andere kant krijgt genoeg aandacht maar dat wordt even vergetenquote:Programma's als B&W laten moslims aan het woord die zich niet welkom voelen, daar wordt naar geluisterd, er wordt de mensen die bang zijn voor de Islam vertelt naar die moslims te luisteren "kijk eens hoe zij zich voelen, zo onwelkom, geen wonder dat de jeugd zich gaat afzetten" .
j wij zijn verworden tot een vingerwijzende natie, en zij die hun kop boven het maaiveld uitsteken worden subiet onthoofd helaas, ook een constatering die typisch Nederlands isquote:Jij kijkt er naar en konstateert dat het komt door vingerwijzend gekanker van mensen die graag een zondebok aan wijzen.
Kleine misvatting van jouw kant, als ik zeg dat iedereen kankert en vingerwijst bedoel ik iedereenquote:Wanneer ga je die mensen net zo serieus nemen zoals je dat doet met die moslims, of stellen die zich ook aan?
dat zeg ikquote:Die angst is niet geheel zonder reden , net zoals dat zich achtergesteld voelen niet zonder reden is.
Die angst wordt ook in stand gehouden door het ontbreken van goede communicatie, naar beide kanten toe, er is geen duidelijk belied in Nederlandquote:Mensen die bang zijn voor de Islam voelen zich in hun wijken OOK NIET meer welkom, ze zien veranderingen in hun wijk, op school, het zwembad die hen het idee geven dat er konstant knievallen gedaan worden om maar niet de toorn van BEPAALDE moslims over zicht af te roepen
Ik heb gewoon een wijnpakket gekregen, en het zou zo moeten zijn dat een moslim helemaal geen kerstpakket wil natuurlijkquote:WIjn uit het kerstpakket want moslims kunnen zich weleens beledigd of achtergesteld voelen.
Een kunstwerk van een man in volle erectie in een glazen kooi moest ook verdwijnen omdat die voor een kerk stond, opnieuw educatie lijkt me hier op zijn plaatsquote:Een kunstwerk , 1 vd 10 geboden, moet van een pui af omdat de moskee en zijn bezoekers er aanstoot aan neemt.
Dat had dan misschien via de rechter moeten lopen maar educatie lijkt me hier ook op zijn plaatsquote:Een toneelstuk wordt gecancelled vanwege het zogenaamd beledigend karakter vh stuk.
ja die Darwin theorie is controversieel blijkbaarquote:Geschiedenislessen worden aangepast omdat een bepaald onderwerp behandelen keer op keer problemen oplevert.
had ik nog niet van gehoord, lijkt me wat vreemd om te willenquote:In Den Haag zijn er plannen om speciale moslim huizen te bouwen met een extra deur in de keuken opdat de vrouwen niet geconfronteerd hoeven te worden met de mannelijke gasten.
het incasseringsvermogen is bij sommige wat minder en grijpen naar buitenproportioneel geweld helaas een gevolg, waar men het niet over heeft is hoe dit heeft kunnen gebeuren of als je er al wat tegenin brengt wordt je in een hoekje geplaatstquote:Een regisseur wordt vermoord om zijn kritiek op de Islam en het gros vd moslims zegt dat hij het er zelf naar gemaakt heeft (en enkele mongolen van autochtone afkomst)
men kan ook stoppen met rokenquote:Men spreekt van een sigaret opsteken in een munitiedepot, maar gaat VOLKOMEN voorbij aan het feit dat er uberhaupt een munitiedepot IS in de woonwijken van Nederland.
quote:Ceterum Censeo Carthaginem Esse Delendam
quote:This was regular expression of the Roman politician Cato the Elder or Cato the Censor(234-149 B.C.) before the last Punic war (149-146 BC) in which Carthage, a city of North Africa, was finally destroyed.
In fact, Cato always concluded his speeches in Senate with "Ceterum censeo Carthaginem esse delendam" or some equivalent, no matter what the speeches were about.
This was a tactic for keeping the renewal of war against Carthage "on the agenda", so to speak, as this city was mortal enemy of Rome and was a serious danger to the Romans.
quote:Op zondag 23 januari 2005 14:16 schreef Monidique het volgende:
[..]
goed dat je het even zegt jaquote:Op zondag 23 januari 2005 14:21 schreef DennisMoore het volgende:
'k Moest bij jou echt effe naar de geboortedatum in je profiel kijken, sorry.
Je suggereert dat ik extreem-rechts ben. Dat is absoluut niet het geval. Ik neem gewoon stelling tegen de bedreigingen van het gezapige relaxte landje dat Nederland ooit was.quote:Op zondag 23 januari 2005 14:14 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Klopt ben ik met je eens.
Maar als je kan kiezen tussen de extreme-rechtse-moslims of de extreemrechtse nederlanders, wie kies je dan?
Zoals het nu gaat, worden extreem-rechtse mensen monddood gemaakt en laat men de rechtsradicale imams gewoon gaan.
Ik heb bijvoorbeeld zo'n linkse punker nog nooit een rechtse-imam zien terroriseren. Dat is objectief gezien heel laf en inconsequent van dat ongewassen-tuig.
Heel goed, bolletje.quote:Op zondag 23 januari 2005 14:21 schreef DennisMoore het volgende:
Laten we deze warrige zin eens ontrafelen.
Je bent het er niét mee eens dat vrijheid eng en gevaarlijk is.
Maar extreem-rechtsen (in jouw ogen VVD'ers etc) zijn het er niet mee eens dat jij vrijheid niet eng en gevaarlijk vindt.
VVD'ers zijn dus van mening dat Monidique vrijheid eng en gevaarlijk vindt... Jaja.
Geeft niet, Onzuiverheid heeft ook externe oorzaken.quote:'k Moest bij jou echt effe naar de geboortedatum in je profiel kijken, sorry.
quote:Op zondag 23 januari 2005 14:12 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ah, Sidekick, kun jij met wat quotes komen waarin gesteld wordt dat straatterreur enkel een religieus probleem is? Re komt er niet uit geloof ik, en heeft middels zijn stilzwijgen zijn bewering ingetrokken.
Maar jij hebt vast tal van voorbeelden, wanneer het zo'n bekende weg is.
Want aan drogredenen doe jij niet he?.
ik suggereer niks kletzer, ik had dat regeltje moeten uitgummen. Ik had het tegen monique.quote:Op zondag 23 januari 2005 14:26 schreef klez het volgende:
[..]
Je suggereert dat ik extreem-rechts ben. Dat is absoluut niet het geval. Ik neem gewoon stelling tegen de bedreigingen van het gezapige relaxte landje dat Nederland ooit was.
Extreem-rechtsen zijn zeker net zo dom als de domme schaapjes die achter mohammed of christus aanlopen. Helaas zijn die laatste groepen veel groter, en dus een veel grotere bedreiging.
Maar goed, ik ga nu met mijn punkbandje extreem-linkse anarchistische teringherrie maken voor een paar uur. Tot straks.
![]()
Oh, en bovenstaande is de onderbouwing van je bewering dat er hele volksstammen zijn die straatterreur en religieuze problematiek gelijkstellen?quote:Op zondag 23 januari 2005 14:27 schreef Re het volgende:om even een repliek te dienen: ook gij is een struisvogel
om maar aan te geven dat er niet één kant aan het verhaal isquote:Op zondag 23 januari 2005 14:27 schreef milagro het volgende:
Darwin? Ik doelde op Geschiedenislessen, Re en dan specifiek het behandelen van WO II en daar weer specifiek de Holocaust.
ahhh, ridiculiseren is ook een bekende tactiek, ik heb het nooit over volksstammen gehad pipoquote:Op zondag 23 januari 2005 14:29 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Oh, en bovenstaande is de onderbouwing van je bewering dat er hele volksstammen zijn die straatterreur en religieuze problematiek gelijkstellen?,
.
Goed opgemerkt, ik ridiculiseer inderdaad jouw niet-onderbouwde geblaat.quote:Op zondag 23 januari 2005 14:33 schreef Re het volgende:
ahhh, ridiculiseren is ook een bekende tactiek, ik heb het nooit over volksstammen gehad pipo
Inderdaad. Tendentieus.quote:Op zondag 23 januari 2005 14:36 schreef Lemmeb het volgende:
Eigenlijk vind ik die hele topictitel al denigrerend, en verkapte discriminatie van de ergste soort.
Als een Marokkaan angst heeft, is dat 'een begrijpelijke reactie op zijn vijandige omgeving'. Als een autochtone Nederlander angst heeft, is het tegenwoordig meteen een 'fobie'.
Wel als je het hebt over religieuze fundamentalisten en moraal-zeloten.quote:Op zondag 23 januari 2005 14:30 schreef Re het volgende:
om maar aan te geven dat er niet één kant aan het verhaal is
quote:Op zondag 23 januari 2005 14:38 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Goed opgemerkt, ik ridiculiseer inderdaad jouw niet-onderbouwde geblaat.
Met je 'men' en 'lees NWS maar door'... Je suggereert dat de islamofobie zo'n groot probleem is omdat straatterreur en religieuze problematiek gelijkgesteld worden door veel mensen. Wanneer je nu zegt dat het niet zo is dat hele volksstammen (in NWS bv) dat doen, dan beweer je blijkbaar dat er maar een paar mensen zijn die dat doen.
En wanneer dat nu maar een paar mensen zouden zijn, kan kwantitatief gezien die zogenaamde islamofobie ook geen groot probleem meer zijn.
Ja ja, logica en argumentatie-analyse worden zwaar onderschat..
doel je nu op Darwin omdat ook Christenen daar problemen mee hebben.quote:Op zondag 23 januari 2005 14:30 schreef Re het volgende:
[..]
om maar aan te geven dat er niet één kant aan het verhaal is
t'is al goed, mierenneuken is ook zo'n kenmerkquote:Op zondag 23 januari 2005 14:38 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Goed opgemerkt, ik ridiculiseer inderdaad jouw niet-onderbouwde geblaat.
Met je 'men' en 'lees NWS maar door'... Je suggereert dat de islamofobie zo'n groot probleem is omdat straatterreur en religieuze problematiek gelijkgesteld worden door veel mensen. Wanneer je nu zegt dat het niet zo is dat hele volksstammen (in NWS bv) dat doen, dan beweer je blijkbaar dat er maar een paar mensen zijn die dat doen.
En wanneer dat nu maar een paar mensen zouden zijn, kan kwantitatief gezien die zogenaamde islamofobie ook geen groot probleem meer zijn.
Ja ja, logica en argumentatie-analyse worden zwaar onderschat..
Juustem.quote:Op zondag 23 januari 2005 14:40 schreef milagro het volgende:
ik word doodmoe van mensen die konstant dingen negeren, bagatelliseren door aan te komen met een handje vol Christenfundi's op de Veluwe.
Precies.quote:Op zondag 23 januari 2005 14:38 schreef Lithion het volgende:
[..]
Wel als je het hebt over religieuze fundamentalisten en moraal-zeloten.
Ik kan daar specifiek in dit topic niets over vinden. Ik heb verder ook geen zin om de reacties als "Islam verbieden" en "Islam is vredequote:Op zondag 23 januari 2005 14:12 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ah, Sidekick, kun jij met wat quotes komen waarin gesteld wordt dat straatterreur enkel een religieus probleem is?
Dat je het niet wil horen, dat is wat anders dan bagatelliseren.quote:Op zondag 23 januari 2005 14:42 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Juustem.
Ook Witteman weer in Buitenhof vandaag.
"Ja maar, er zijn toch ook SGP-vrouwen die onderdrukt worden door hun man?".
Discriminatie?quote:Op zondag 23 januari 2005 14:36 schreef Lemmeb het volgende:
Eigenlijk vind ik die hele topictitel al denigrerend, en verkapte discriminatie van de ergste soort.
nee natuurlijk niet Darwin was geen Jood (oftewel het diende als voorbeeld)quote:Op zondag 23 januari 2005 14:40 schreef milagro het volgende:
[..]
Wordt er dan Jodenleugens en Joden gejank geroepen?
ik geloof niet dat Darwin bij het eindexamen pakket hoort, ik kan het mis hebbenquote:ik word doodmoe van mensen die konstant dingen negeren, bagatelliseren door aan te komen met een handje vol Christenfundi's op de Veluwe.
Staat in geen verhouding tot de reacties waar ik op doel, omdat de Christenfundi's niet zo nadrukkelijk hun stempel drukken op de hedendaagse maatschappij.
Er worden geen aanpassingen gedaan, geen concessies om hen te kalmeren, rustig te houden, niet voor het hoofd te stoten.
worden de Nederlandse geschiedenis boeken daadwerkelijk ontdaan van de Holocaust?quote:En bij die andere groep gebeurt dat dus wél en DAAR reageert men dan op door zich angstig te voelen.
Men krijgt het idee dat al die concessies waar men na jaren 'strijden' eindelijk vanaf is , nu weer allemaal terugkomen.
quote:Op zondag 23 januari 2005 14:44 schreef Sidekick het volgende:
Ik kan daar specifiek in dit topic niets over vinden. Ik heb verder ook geen zin om de reacties als "Islam verbieden" en "Islam is vrede" op te zoeken in andere topics over Marokkaans reljeugd. Je komt ze geregeld tegen. Kom op, deze ontkenningspolitiek leidt nergens toe.
Ik geef grif toe dat er zeker overlap is, en dat veel zaken (gevoelsmatig) door elkaar gaan lopen, en ook aan elkaar gerelateerd zijn. Kut-marokkaantjes die beweren moslim te zijn. Terroristen die hun rechtvaardiging vinden in de islam.quote:Ik ga toch ook niet ontkennen dat een groot gedeelte van de islamofobie of de huidige negatieve teneur tegenover de Islam en bepaalde minderheden komt door Ismatisisch terrorisme en allochtone oververtegenwoordiging in de criminaliteit?
Ja goed hehquote:Op zondag 23 januari 2005 14:50 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Discriminatie?![]()
Leuke kutMarokkaan-imitatie
De uitleg staat eronder in dezelfde post, die zou voldoende moeten zijn. Wees blij dat ik het überhaupt nog uitleg, de gemiddelde kut-Marokaan lijkt daar niet toe in staat.quote:maar leg eens uit wat je nu precies bedoelt.
Een goed verstaander zou oppakken wat milagro bedoelt met dat voorbeeld... Die paar (Orthodox-)Christenen die zich verzetten tegen evolutieleer op school, protesteren op een enigszins andere wijze...quote:Op zondag 23 januari 2005 14:51 schreef Re het volgende:
nee natuurlijk niet Darwin was geen Jood (oftewel het diende als voorbeeld)
Er worden wel lessen gestaakt, en onderwerpen niet aangesneden.quote:worden de Nederlandse geschiedenis boeken daadwerkelijk ontdaan van de Holocaust?
Nee, je vooral niet superieur voelen aan kutmarokkanen die lessen over de Holocaust saboteren.quote:En nee ik onderken dat er veel problemen zijn die op korte termijn geen oplossing hebben, vandaar ook dat er structureel vanaf de basis gepoogd moet worden weer wat op te bouwen, samen en niet vanuit een superieur gevoel (bedie kanten op om dat weer even duidelijk te maken)
een goed verstaander weet dat de gehele Christeliijke kerk deze theorie afwijst, het punt is niet om elk voorbeeld met een tegenvoorbeeld te counteren maar dat de waan van de dag het ene voorbeeld als stok gebruikt.quote:Op zondag 23 januari 2005 15:00 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Een goed verstaander zou oppakken wat milagro bedoelt met dat voorbeeld... Die paar (Orthodox-)Christenen die zich verzetten tegen evolutieleer op school, protesteren op een enigszins andere wijze....
knap staatje woorden in de mond leggen... nee dusquote:Er worden wel lessen gestaakt, en onderwerpen niet aangesneden.
Maar zolang de bladzijden nog in de lesboeken zitten, vind jij 't wel okay?.
En ook hier weer, nee dat bedoel ik niet, het gaat over het algemeen superieur gevoel (naar beide kanten toe, of had je daar weer selectief overheen gelezen) tov Islam vs whateverquote:Nee, je vooral niet superieur voelen aan kutmarokkanen die lessen over de Holocaust saboteren.
Nee, we zijn gelijkwaardig aan kutmarokkanen die lessen over de Holocaust saboteren.
Nouja, jij mag jezelf misschien gelijkwaardig voelen aan mensen met een dergelijke levensvisie, maar ik voel me daar wel degelijk superieur aan
Nee, dat is zo. Daarom verbied Frankrijk de hoofddoek op scholen, verbied Italie de burqa en was Le Pen bijna premier gewordenquote:Op zondag 23 januari 2005 14:36 schreef Posdnous het volgende:
De Islam als religie heeft natuurlijk helemaal niets te maken met criminaliteit. In andere landen zoals Spanje en Frankrijk hebben ze ook genoeg problemen met criminele jongeren, maar niemand die er over denkt dat dit door de Islam wordt gepropageerd.
dit is gewoon een leugen.quote:Op zondag 23 januari 2005 15:08 schreef Re het volgende:
een goed verstaander weet dat de gehele Christeliijke kerk deze theorie afwijst,
Zie je nu wel dat je naar de bekende weg vroeg.quote:Op zondag 23 januari 2005 14:53 schreef DennisMoore het volgende:
Niet zo vreemd dat dan ook de islam als religie enigszins verdacht begint te raken, en dat er vragen opgeworpen worden...
NB Dat iets verdacht raakt, en er vragen ontstaan, wil niet zeggen dat daarmee straatterreur voor veel mensen slechts een religieuze oorzaak zou hebben... (Wat beweerd werd.)quote:Op zondag 23 januari 2005 15:17 schreef Sidekick het volgende:
Zie je nu wel dat je naar de bekende weg vroeg.
En dat verbieden ze door de overduidelijke relatie met criminaliteitquote:Op zondag 23 januari 2005 15:10 schreef Luger het volgende:
[..]
Nee, dat is zo. Daarom verbied Frankrijk de hoofddoek op scholen, verbied Italie de burqa en was Le Pen bijna premier geworden
In Frankrijk is het probleem nog vele malen groter dan in NL.
Lees eens verder dan de Nederlandse media, want die stonden er vol van inderdaad, de focus lag op de hoofddoekjes, maar ik zeg u, het ging om een verbod op religieuze symbolen in het algemeen, niet alleen om een verbod op hoofddoekjes, maar ook keppeltjes en kruizen waren involved, dus het Frankrijk verhaal kunnen we bij deze schrappen uit het Grote Nederlandse Islamofobie Festijn(TM).quote:Op zondag 23 januari 2005 15:10 schreef Luger het volgende:
[..]
Nee, dat is zo. Daarom verbied Frankrijk de hoofddoek op scholen, verbied Italie de burqa en was Le Pen bijna premier geworden
In Frankrijk is het probleem nog vele malen groter dan in NL.
Wie heeft het hier over criminaliteit? We hebben het hier over de islam en al haar uitwassen, daar is een verhoogde criminaliteit slechts een heel klein zijdelings verwant kruisonderwerp van.quote:Op zondag 23 januari 2005 15:33 schreef Posdnous het volgende:
[..]
En dat verbieden ze door de overduidelijke relatie met criminaliteit![]()
Er waren een flinke poos geleden een hoop kut-westerlingen die beweerden christen te zijn.quote:Op zondag 23 januari 2005 14:53 schreef DennisMoore het volgende:
[..].
[..]
Ik geef grif toe dat er zeker overlap is, en dat veel zaken (gevoelsmatig) door elkaar gaan lopen, en ook aan elkaar gerelateerd zijn. Kut-marokkaantjes die beweren moslim te zijn. Terroristen die hun rechtvaardiging vinden in de islam.
Niet zo vreemd dat dan ook de islam als religie enigszins verdacht begint te raken, en dat er vragen opgeworpen worden...
Ik reageerde op een reactie van Luger op een zin van mij die criminaliteit en religie bespreekt.quote:Op zondag 23 januari 2005 15:44 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wie heeft het hier over criminaliteit? We hebben het hier over de islam en al haar uitwassen, daar is een verhoogde criminaliteit slechts een heel klein zijdelings verwant kruisonderwerp van.
Kun je dat bewijzen?quote:Op zondag 23 januari 2005 14:36 schreef Posdnous het volgende:
Poeh, moeilijk onderwerp.
De Islam als religie heeft natuurlijk helemaal niets te maken met criminaliteit.
Ohja ik zie het. Je hebt gelijkquote:Op zondag 23 januari 2005 15:49 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ik reageerde op een reactie van Luger op een zin van mij die criminaliteit en religie bespreekt.
Verder heb ik hierboven in mijn post uitgelegd wat ik bedoelde.
Ik doe niet aan omgekeerde bewijslast. De vraag is: heb jij bewijs of kun jij aannemelijk maken dat het WEL iets met elkaar te maken heeft?quote:Op zondag 23 januari 2005 16:08 schreef machteld het volgende:
[..]
Kun je dat bewijzen?
Of aanemelijk maken?
Heb je daar onderzoek naar gedaan?
Wat is je punt?quote:Is er een relatie te leggen tussen religie en criminaliteit?
Gij zult uw vrouw niet slaan?
Gij zult (een ongelovige) niet doden?
Hierboven stel je dat "De Islam als religie heeft natuurlijk helemaal niets te maken met criminaliteit". Dat is jouw eigen bewering en als zodanig draag je ook de bewijslast daarvoor.quote:Op zondag 23 januari 2005 17:47 schreef Posdnous het volgende:
Ik doe niet aan omgekeerde bewijslast. De vraag is: heb jij bewijs of kun jij aannemelijk maken dat het WEL iets met elkaar te maken heeft?
Als van Gogh vermoord wordt in naam van de Islam, met koranteksten aan zijn borst geniet, heeft dat niets met religie en criminaliteit te maken? 'K dacht het wel. Alleen is criminaliteit een beetje het verkeerde woord.quote:Op zondag 23 januari 2005 18:55 schreef Hallulama het volgende:
Sovereign, beste meester in de rechten, als ik zeg dat wekkerradio's niets met cavia's te maken hebben, moet ik dat dan ook gaan bewijzen soms?
Wees niet bang om je gezond verstand te gebruiken, je hebt 't niet voor niets.
Heb je bewijs nodig dan, betreffende criminaliteit en religie, en dat dat niets met elkaar te maken heeft? Dat vind ik best jammer om te horen...
Dat schort er kennelijk toch wat aan dat gezonde verstand bij jou als je meent dat je ongestoord beweringen in een discussie kunt strooien zonder daarop aangesproken te worden.quote:Op zondag 23 januari 2005 18:55 schreef Hallulama het volgende:
Wees niet bang om je gezond verstand te gebruiken, je hebt 't niet voor niets.
quote:De Marokkaan ontkent
LIEDEWIJ LOORBACH
De familie van Ali el Bejjati, de jongen die maandag in Amsterdam-Oost door zijn slachtoffer werd doodgereden, houdt vol dat hij een lieve jongen was en geen tasjesdief. Ook al is zijn criminele verleden inmiddels bij iedereen bekend, de familie blijft die ontkennen.
Het is een Marokkaans fenomeen, zeggen deskundigen. ''Als je iets niet ziet, dan is het er ook niet. Dat is een cultureel-Marokkaans gegeven,'' aldus Niels Duits van de Forensisch Psychiatrische Dienst.
Duits: ''Onze praktijkervaring is dat er bij Marokkanen vaak sprake is van psychologische ontkenning. Wij krijgen van ouders van delinquenten vaak te horen dat hij thuis zo'n aardige jongen is.''
Ook vrienden van Ali blijven benadrukken dat het 'een goede jongen' was. ''Hij was echt geen hangjongere. Hij zat op school en had twee bijbaantjes. Ali was met zijn toekomst bezig,'' zeiden ze woensdag in deze krant.
Duits illustreert het met een anekdote die een vriend jaren geleden meenam uit Marokko: ''Als daar de whisky in een limonadefles zit, is het ook geen whisky.''
Dat Ali in 2000 ook al opgepakt en veroordeeld werd voor een tasjesroof in Oost, doet voor zijn vrienden en familie niet terzake. Over het feit dat hij al vier maanden in voorarrest zat voor een gewapende overval, waarvoor hij begin deze week opnieuw moest voorkomen, wordt alleen gezegd dat hij nog steeds alleen verdachte was en zeker over twee weken zou zijn vrijgesproken.
De familie van Driss Arbib, die in 2003 op het Mercatorplein werd doodgeschoten, had dezelfde reactie. Het verhaal dat Driss van een ruzie in een eettentje was weggelopen om een mes te halen, kon gewoon niet waar zijn. De getuigen die zeiden dat Driss een mes op de agent had gericht, toen die het restaurantje in rende, moesten de waarheid hebben verdraaid.
''Driss was geen jongen die zoiets zou doen,'' zei zijn broer.
''Een zonde in het verborgene is reeds voor tweederde vergeven,'' luidt een Arabisch spreekwoord.
http://www.parool.nl/nieuws/2005/JAN/21/p2.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |