abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 januari 2005 @ 13:12:16 #201
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24705022
De angst voor de islam wordt juist veroorzaakt doordat we steeds meer over de islam te weten komen.

Men is er altijd vanuit gegaan dat de islam een godsdienst is als alle andere, en islamitische gelovigen vergelijkbaar met andere gelovigen. Dit blijkt helemaal niet waar te zijn. Om te beginnen is de hoeveelheid rauwe achterlijkheid en agressie binnen de islam werkelijk ongeëvenaard. En steeds meer mensen zien dat in.

Dat we dit in Nederland blijkbaar eerder doorhebben dan in andere landen, heeft een aantal oorzaken. Zo is Nederland veel dichtbevolkter dan de meeste andere landen. waardoor elke vorm van maatschappelijke tegenstelling eerder opvalt.

Daarnaast staat de liberale, individuele, tolerante en beheerste volksaard van de Nederlander lijnrecht tegenover de achterlijke, collectieve, intolerante en heetgebakerde aard van veel moslims. Inwoners van mediterrane landen kunnen in het algemeen al iets makkelijker met moslims door één deur.

[ Bericht 39% gewijzigd door Lemmeb op 23-01-2005 13:22:16 ]
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  † In Memoriam † zondag 23 januari 2005 @ 13:14:27 #202
47213 ArmaniMania
pi_24705070
Vind ik niet zo gek eigenlijk
  zondag 23 januari 2005 @ 13:18:16 #203
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24705130
wel geinig dat wat geopperd wordt in OP wordt bevestigd in de loop van het topic
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_24705204
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:18 schreef Re het volgende:
wel geinig dat wat geopperd wordt in OP wordt bevestigd in de loop van het topic
fijn dat je ook ingaat op het waarom van die angst.

er schamper op reageren lost niets op, je zou het verdomde serieus moeten nemen.

of die angst terecht is of niet, hij IS er.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_24705281
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 08:54 schreef multatuli het volgende:

[..]

bron

De enquete bevestigt wat hier op Fok ook heel zichtbaar is. De grote vraag is nu waarom Nederlanders zoveel negatiever en banger zijn over de Islam / de moslims. Komt het door het gebleken gebrek aan kennis van de Islam? Hebben we in Nederland, anders dan in andere landen, zoveel langer niet gezien dat Turken en Marokkanen niet alleen een lichtbruin kleurtje hebben, maar ook een ander geloof dan wij? Het kan niet komen door 9/11, Jihad, Bin Laden of anderszins daar dat allemaal mondiale invloeden zijn. Het lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk dat moslims hier meer problemen veroorzaken dan in andere landen. Tot slot kan het ook niet het 'andere geloof' op zich zijn, want er leven hier meer geloven naast elkaar dan in Spanje en Italië.

Wie het weet mag het zeggen (en dan wel ingaan op de vraag waarom het juist in Nederland zo is; niet nog meer bewijzen van onze islamofobie graag).
Dat je in andere landen minder problemen hebt, komt omdat de allochtonen niet altijd zo betutteld zijn door de overheid: men moest gewoon een integreren en werk zoeken om te overleven. Hier werd altijd alles voor ze geregeld, huisvesting, uitkering etc. wat een goede integratie heeft tegengehouden.
Zo is een grote groep "nederlandse" somaliers naar Engeland vertrokken, omdat ze daar wel een eigen zaak konden beginnen.
  zondag 23 januari 2005 @ 13:28:16 #206
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24705314
quote:
De OP is dan ook een onbeargumenteerde open deur, die zo is opgezet dat de schrijver ervan altijd 'gelijk' krijgt .

Alleen het gebruik van de term 'islamofobie' al, zonder toelichting waarom die term van toepassing zou zijn. Wat jij misschien 'islamofobie' noemt, noem ik 'logica' of 'gezond verstand'. En je kunt praten als Brugman, wij zullen het hierover toch nooit eens worden. We ervaren de realiteit blijkbaar heel anders.

De OP is zo'n typisch voorbeeld van Volkskrant-riooljournalistiek : 'hoe bespeel je de domme massa.'
  zondag 23 januari 2005 @ 13:32:41 #207
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24705385
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:21 schreef milagro het volgende:

[..]

er schamper op reageren lost niets op, je zou het verdomde serieus moeten nemen.

of die angst terecht is of niet, hij IS er.
Ik neem het ook serieus, erg serieus maar zoals wel ergens eerder gezegd, de Nederlander kankert graag en wijst graag met de vinger naar anderen, hierdoor kan men niet meer bepaalde dingen uit elkaar houden waaroor elk incident op de grote hoop komt terwijl vaak de oorzaak een geheel andere origine heeft (zie de toon die gezet werd in het gangbang topic, zelfs daar is de Islaam de oorzaak geloof ik)
pi_24705399
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:21 schreef milagro het volgende:

Racisme en Onzuiverheid. Klaar, slotje.
pi_24705426
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:33 schreef Monidique het volgende:

Zalig zijn de armen van geest. .
pi_24705463
quote:

[..]

tuurlijk, meneer de Walger.
we zijn allemaal racisten.
  zondag 23 januari 2005 @ 13:37:27 #211
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24705470
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:28 schreef Lemmeb het volgende:

De OP is zo'n typisch voorbeeld van Volkskrant-riooljournalistiek : 'hoe bespeel je de domme massa.'
heb je daar een bron voor dat de domme massa de Volkskrant leest?

Ik vind het islamofobie als men bijv. in de kutmarokkaantjes problematiek alleen een islam probleem ziet, lekker makkelijk en tevredenstellend
pi_24705481
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:35 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Zalig zijn de armen van geest. .
En wederom een Onzuiverheid opgemerkt. Wellicht dat jij, dwaling, ooit het goede pad vindt.

Tot u, o mannen! roep Ik, en Mijn stem is tot de mensenkinderen.
Gij slechten! verstaat kloekzinnigheid, en gij zotten! verstaat met het hart.
Hoort, want ik zal vorstelijke dingen spreken, en de opening Mijner lippen zal enkel billijkheid zijn.
Want Mijn gehemelte zal de waarheid bedachtelijk uitspreken, en de goddeloosheid is Mijn lippen een gruwel.
Al de redenen Mijns monds zijn in gerechtigheid; er is niets verdraaids, noch verkeerds in.
pi_24705493
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:37 schreef Re het volgende:

Ik vind het islamofobie als men bijv. in de kutmarokkaantjes problematiek alleen een islam probleem ziet, lekker makkelijk en tevredenstellend
Noem eens drie Nederlanders die het probleem van deze straatratten zien als een (enkel) religieus probleem.
pi_24705495
quote:
Dan lees je zeker een ander topic want hier is dat in ieder geval niet te zien.

Kan jij eigenlijk wel reacties die uit meer dan 1 zin bestaan plaatsen of is dat een fysieke onmogelijkheid?
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
  zondag 23 januari 2005 @ 13:41:02 #215
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_24705524
quote:

[..]

Natuurlijk. Als je naar de geschiedenis van de mensheid kijkt staan religies bekend om hun heilzame werking en positieve effecten. Waar maken we ons druk om?
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
  zondag 23 januari 2005 @ 13:42:31 #216
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24705551
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:39 schreef Luger het volgende:

[..]

Dan lees je zeker een ander topic want hier is dat in ieder geval niet te zien.

Kan jij eigenlijk wel reacties die uit meer dan 1 zin bestaan plaatsen of is dat een fysieke onmogelijkheid?
Waarom zou ik meer woorden vuil maken aan mensen die als enige motivatie is om denigrerend te trachten over te komen, dan reageer ik op een zelfde manier, dat is blijkbaar het enige wat men kan hier
pi_24705574
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:42 schreef Re het volgende:

Waarom zou ik meer woorden vuil maken aan mensen die als enige motivatie is om denigrerend te trachten over te komen, dan reageer ik op een zelfde manier, dat is blijkbaar het enige wat men kan hier
"Ja maar hullie begonnen!"
pi_24705604
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:41 schreef klez het volgende:

[..]

Natuurlijk. Als je naar de geschiedenis van de mensheid kijkt staan religies bekend om hun heilzame werking en positieve effecten. Waar maken we ons druk om?
Kijk je wel elke avond onder je bed, er kan een moslim verscholen liggen.
  zondag 23 januari 2005 @ 13:46:38 #219
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24705636
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:39 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Noem eens drie Nederlanders die het probleem van deze straatratten zien als een (enkel) religieus probleem.
ik zou zeggen: lees het NWS forum even door

Er is een probleem in Nederland met ontspoorde jeugd en het enige wat we doen is elkaar in de hoek zetten
pi_24705652
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:44 schreef Monidique het volgende:

Bijna grappig. .
  zondag 23 januari 2005 @ 13:47:51 #221
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24705668
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:43 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

"Ja maar hullie begonnen!"
en zo is het circeltje rond en gebeurd er geen flikker
pi_24705681
quote:

[..]

Daar hebben wij deze oplossing voor rondlopen

Niet alleen een gemene bijter, maar ook nog eens 'onrein' volgens bepaalde fabeltjes. 2 voor de prijs van 1 dus
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
pi_24705686
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:47 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Bijna grappig. .
Zegt de raskomiek Dennis. Ik weet niet of ik moet huilen van verdriet of van het lachen.
pi_24705698
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:46 schreef Re het volgende:

ik zou zeggen: lees het NWS forum even door
Dat vroeg ik niet.
Maargoed, wanneer NWS blijkbaar bol staat met reacties van mensen die terreur van kutmarokkanen gelijkstellen (want dat beweerde je) met een religieus probleem, dan zie ik graag enkele quotes van je. Zo niet, schets dan geen karikatuur van mensen die het als een probleem ervaren.
quote:
Er is een probleem in Nederland met ontspoorde jeugd en het enige wat we doen is elkaar in de hoek zetten
Oja, is dat het enige? En met bovengenoemde karikaturisering doe je daar niet aan mee denk je?
pi_24705704
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:32 schreef Re het volgende:

[..]

Ik neem het ook serieus, erg serieus maar zoals wel ergens eerder gezegd, de Nederlander kankert graag en wijst graag met de vinger naar anderen, hierdoor kan men niet meer bepaalde dingen uit elkaar houden waaroor elk incident op de grote hoop komt terwijl vaak de oorzaak een geheel andere origine heeft (zie de toon die gezet werd in het gangbang topic, zelfs daar is de Islaam de oorzaak geloof ik)
Door zo te praten neem je het dus NIET serieus.
Je doet het af als vingerwijzend gekanker en dat is dat.
Programma's als B&W laten moslims aan het woord die zich niet welkom voelen, daar wordt naar geluisterd, er wordt de mensen die bang zijn voor de Islam vertelt naar die moslims te luisteren "kijk eens hoe zij zich voelen, zo onwelkom, geen wonder dat de jeugd zich gaat afzetten" .

Jij kijkt er naar en konstateert dat het komt door vingerwijzend gekanker van mensen die graag een zondebok aan wijzen.

Wanneer ga je die mensen net zo serieus nemen zoals je dat doet met die moslims, of stellen die zich ook aan?
Die angst is niet geheel zonder reden , net zoals dat zich achtergesteld voelen niet zonder reden is.
Mensen die bang zijn voor de Islam voelen zich in hun wijken OOK NIET meer welkom, ze zien veranderingen in hun wijk, op school, het zwembad die hen het idee geven dat er konstant knievallen gedaan worden om maar niet de toorn van BEPAALDE moslims over zicht af te roepen

WIjn uit het kerstpakket want moslims kunnen zich weleens beledigd of achtergesteld voelen.
Gescheiden gymlessen want de vaders worden anders boos.
Een kunstwerk , 1 vd 10 geboden, moet van een pui af omdat de moskee en zijn bezoekers er aanstoot aan neemt.
Een toneelstuk wordt gecancelled vanwege het zogenaamd beledigend karakter vh stuk.
Geschiedenislessen worden aangepast omdat een bepaald onderwerp behandelen keer op keer problemen oplevert.
Een politicus overweegt om vrouwen besnijdenis in het ziekenfonds op te nemen.,
In Den Haag zijn er plannen om speciale moslim huizen te bouwen met een extra deur in de keuken opdat de vrouwen niet geconfronteerd hoeven te worden met de mannelijke gasten.
Een regisseur wordt vermoord om zijn kritiek op de Islam en het gros vd moslims zegt dat hij het er zelf naar gemaakt heeft (en enkele mongolen van autochtone afkomst)
Men spreekt van een sigaret opsteken in een munitiedepot, maar gaat VOLKOMEN voorbij aan het feit dat er uberhaupt een munitiedepot IS in de woonwijken van Nederland.

Ceterum Censeo Carthaginem Esse Delendam
pi_24705709
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:42 schreef Re het volgende:

[..]

Onzin, er is meer dan genoeg onderbouwd gepost, maar jij bent niet 1 van die posters.
  zondag 23 januari 2005 @ 13:54:45 #227
70154 klez
pi_24705782
quote:

[..]

Nee. Ik ben niet bang aangelegd. Als er straks echt van die idiote moslimideeen als de sharia enzo in de Nederlandse wet door gaan sijpelen om de vrede met die lieve moslims maar te bewaren, dan zal ik het wel voor die "wir haben es nicht gewusst" types zoals jij opnemen.
pi_24705829
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:54 schreef klez het volgende:
Als er straks echt van die idiote moslimideeen als de sharia enzo in de Nederlandse wet door gaan sijpelen
Dat zijn eerder liberale (extreem-rechtse) ideeën.
quote:
dan zal ik het wel voor die "wir haben es nicht gewusst" types zoals jij opnemen.
Doe maar niet.
pi_24705897
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:56 schreef Monidique het volgende:

Je zet hier liberaal en extreemrechts op één lijn? .

Dronken?
  zondag 23 januari 2005 @ 14:00:34 #230
97934 ASroma
Flamboyant
pi_24705899
1. Mediahype
2. Natuurlijk maken ze het niet makkelijk voor zichzelf, vooral die 20% van de marokkaanse jongeren die het verprutst voor de rest.
pi_24705935
quote:
Op zondag 23 januari 2005 14:00 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Je zet hier liberaal en extreemrechts op één lijn? .

Dronken?
Empirie.
  zondag 23 januari 2005 @ 14:02:47 #232
70154 klez
pi_24705936
quote:

[..]

[..]

Doe maar niet.
Jij spiegelt je liever aan de totalitaire Islamitische staatsvormen dan aan de liberale westerse (in jouw ogen extreem-rechtse) staatsvormen?

rare jongen.
pi_24705968
quote:
Op zondag 23 januari 2005 14:02 schreef klez het volgende:

[..]

Jij spiegelt je liever aan de totalitaire Islamitische staatsvormen dan aan de liberale westerse (in jouw ogen extreem-rechtse) staatsvormen?
Typisch rechtse verdraaiing van woorden.
quote:
rare jongen.
Raar, omdat de mensen ongelijk hebben. Onzuiver.
  zondag 23 januari 2005 @ 14:05:19 #234
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24705978
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:50 schreef DennisMoore het volgende:

Maargoed, wanneer NWS blijkbaar bol staat met reacties van mensen die terreur van kutmarokkanen gelijkstellen (want dat beweerde je) met een religieus probleem, dan zie ik graag enkele quotes van je.
Waarom vragen naar de bekende weg?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_24706063
crosspost

Moslims worden boos als een incident waar een Marokkaan bij betrokken is als dader zo overbelicht wordt maar worden tegelijkertijd net zo boos als een incident waar een Marokkaan bij betrokken als slachtoffer onder belicht wordt.
Een Ali en een Driss waren slachtoffers maar ook dáders en dat laatste wordt ofwel genegeerd ofwel gebagatelliseerd.

En ja ik heb ook vooroordelen, als ik in de tram zit en er stapt een groep jongens in met bruine leren jassen met een beige 'bont'kraag dan is mijn 1e reactie "oh jee".
Is dat okay? NEE, maar het is idd niet omdat ik zomaar wat wil haten om het haten.
Het is de ervaring dat als er problemen zijn, in winkels op koopavond, openbaar vervoer, zwembad dat het toch echt vaak om die gasten gaat en hen op dat gedrag aanspreken loopt per definitie uit de hand, omdat als je 1 aanspreekt, opeens 30 zich aangesproken voelen, of ze er nu direct bij betrokken zijn of niet.

Net zo goed als de vele Marokkanen die wel deugen moe worden van het zich verantwoorden, word ik moe van het mij verdedigen tegen beschuldigingen als zou ik een racist zijn en xenofoob en luistert men niet eens naar wat er gezegd wordt, neemt men de gevoelens niet serieus en verdraait men de woorden opdat hun beschuldiging een waarheid wordt.
pi_24706086
quote:
Op zondag 23 januari 2005 14:05 schreef Sidekick het volgende:

Waarom vragen naar de bekende weg?
Ah, Sidekick, kun jij met wat quotes komen waarin gesteld wordt dat straatterreur enkel een religieus probleem is? Re komt er niet uit geloof ik, en heeft middels zijn stilzwijgen zijn bewering ingetrokken.
Maar jij hebt vast tal van voorbeelden, wanneer het zo'n bekende weg is.
Want aan drogredenen doe jij niet he? .
  zondag 23 januari 2005 @ 14:12:43 #237
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24706100
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:37 schreef Re het volgende:

[..]

heb je daar een bron voor dat de domme massa de Volkskrant leest?
Een deel van de domme massa leest de Volkskrant. En dat is genoeg, meer hoef ik niet aan te tonen.

Of wou jij beweren dat iedere Volkskrantlezer een baken van intelligentie is? Mijn ervaring is toch eerder het omgekeerde. Volkskrantlezers zijn vaak types die moeite hebben met het vormen van een eigen mening en daar zo'n quasi-intellectueel krantje voor nodig hebben.
quote:
Dat is wel een probleem inderdaad: het probleem van de kut-Marokkaantjes wordt teveel op de hele groep moslims geprojecteerd. Andere problemen en misstanden zat met die moslims, maar het kut-Marokkanen-probleem is m.i. een aparte discussie, al is er wel een verband.
pi_24706120
quote:

[..]

[..]

Doe maar niet.
Klopt ben ik met je eens.

Maar als je kan kiezen tussen de extreme-rechtse-moslims of de extreemrechtse nederlanders, wie kies je dan?

Zoals het nu gaat, worden extreem-rechtse mensen monddood gemaakt en laat men de rechtsradicale imams gewoon gaan.
Ik heb bijvoorbeeld zo'n linkse punker nog nooit een rechtse-imam zien terroriseren. Dat is objectief gezien heel laf en inconsequent van dat ongewassen-tuig.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_24706128
quote:

[..]

liberale (extreem-rechtse)
Inderdaad. Vrijheid is maar eng en gevaarlijk.
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
pi_24706151
quote:
Op zondag 23 januari 2005 14:14 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Inderdaad. Vrijheid is maar eng en gevaarlijk.
Daar ben ik het niet mee eens, maar dat zullen de extreem-rechtsen (VVD-stemmers, etc.) vast niet met mij eens zijn.
  zondag 23 januari 2005 @ 14:17:52 #241
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24706182
quote:
Op zondag 23 januari 2005 14:10 schreef milagro het volgende:
En ja ik heb ook vooroordelen, als ik in de tram zit en er stapt een groep jongens in met bruine leren jassen met een beige 'bont'kraag dan is mijn 1e reactie "oh jee".
Is dat okay? NEE, maar het is idd niet omdat ik zomaar wat wil haten om het haten.
Het is de ervaring dat als er problemen zijn, in winkels op koopavond, openbaar vervoer, zwembad dat het toch echt vaak om die gasten gaat en hen op dat gedrag aanspreken loopt per definitie uit de hand, omdat als je 1 aanspreekt, opeens 30 zich aangesproken voelen, of ze er nu direct bij betrokken zijn of niet.
Jij smerige razzzist ! Wees maar blij dat SCH het topic nog niet heeft gevonden .
pi_24706186
quote:
Op zondag 23 januari 2005 14:16 schreef Monidique het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens, maar dat zullen de extreem-rechtsen (VVD-stemmers, etc.) vast niet met mij eens zijn.
Ik ben geen vvd-stemmer, ik hoor bij etc. Maar jij bespempelt ons als extreem-rechts, dan bestempelen wij jullie als extreem-onrealistisch.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_24706240
quote:

Laten we deze warrige zin eens ontrafelen.

Je bent het er niét mee eens dat vrijheid eng en gevaarlijk is.
Maar extreem-rechtsen (in jouw ogen VVD'ers etc) zijn het er niet mee eens dat jij vrijheid niet eng en gevaarlijk vindt.
VVD'ers zijn dus van mening dat Monidique vrijheid eng en gevaarlijk vindt... Jaja.

'k Moest bij jou echt effe naar de geboortedatum in je profiel kijken, sorry.
  zondag 23 januari 2005 @ 14:21:35 #244
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24706242
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:50 schreef milagro het volgende:

[..]

Door zo te praten neem je het dus NIET serieus.
Je doet het af als vingerwijzend gekanker en dat is dat.
Ik constateer alleen dat men graag kankert, in andere landen waar ik geweest ben is dat een stuk minder
quote:
Programma's als B&W laten moslims aan het woord die zich niet welkom voelen, daar wordt naar geluisterd, er wordt de mensen die bang zijn voor de Islam vertelt naar die moslims te luisteren "kijk eens hoe zij zich voelen, zo onwelkom, geen wonder dat de jeugd zich gaat afzetten" .
ja je zou maar de andere kant van het verhaal moeten aanhoren, zij hebben daar geen recht op want immers zij zijn de veroorzakers... zoiets?... ook de andere kant krijgt genoeg aandacht maar dat wordt even vergeten
quote:
Jij kijkt er naar en konstateert dat het komt door vingerwijzend gekanker van mensen die graag een zondebok aan wijzen.
j wij zijn verworden tot een vingerwijzende natie, en zij die hun kop boven het maaiveld uitsteken worden subiet onthoofd helaas, ook een constatering die typisch Nederlands is
quote:
Wanneer ga je die mensen net zo serieus nemen zoals je dat doet met die moslims, of stellen die zich ook aan?
Kleine misvatting van jouw kant, als ik zeg dat iedereen kankert en vingerwijst bedoel ik iedereen
quote:
Die angst is niet geheel zonder reden , net zoals dat zich achtergesteld voelen niet zonder reden is.
dat zeg ik
quote:
Mensen die bang zijn voor de Islam voelen zich in hun wijken OOK NIET meer welkom, ze zien veranderingen in hun wijk, op school, het zwembad die hen het idee geven dat er konstant knievallen gedaan worden om maar niet de toorn van BEPAALDE moslims over zicht af te roepen
Die angst wordt ook in stand gehouden door het ontbreken van goede communicatie, naar beide kanten toe, er is geen duidelijk belied in Nederland
quote:
WIjn uit het kerstpakket want moslims kunnen zich weleens beledigd of achtergesteld voelen.
Ik heb gewoon een wijnpakket gekregen, en het zou zo moeten zijn dat een moslim helemaal geen kerstpakket wil natuurlijk
{quote]Gescheiden gymlessen want de vaders worden anders boos.[/quote]ik had op de middelbare school ook gescheiden gymlessen en daar zat geen moslim bij, maar goed educatie is belangrijk in deze
quote:
Een kunstwerk , 1 vd 10 geboden, moet van een pui af omdat de moskee en zijn bezoekers er aanstoot aan neemt.
Een kunstwerk van een man in volle erectie in een glazen kooi moest ook verdwijnen omdat die voor een kerk stond, opnieuw educatie lijkt me hier op zijn plaats
quote:
Een toneelstuk wordt gecancelled vanwege het zogenaamd beledigend karakter vh stuk.
Dat had dan misschien via de rechter moeten lopen maar educatie lijkt me hier ook op zijn plaats
quote:
Geschiedenislessen worden aangepast omdat een bepaald onderwerp behandelen keer op keer problemen oplevert.
ja die Darwin theorie is controversieel blijkbaar
Een politicus overweegt om vrouwen besnijdenis in het ziekenfonds op te nemen.,
quote:
In Den Haag zijn er plannen om speciale moslim huizen te bouwen met een extra deur in de keuken opdat de vrouwen niet geconfronteerd hoeven te worden met de mannelijke gasten.
had ik nog niet van gehoord, lijkt me wat vreemd om te willen
quote:
Een regisseur wordt vermoord om zijn kritiek op de Islam en het gros vd moslims zegt dat hij het er zelf naar gemaakt heeft (en enkele mongolen van autochtone afkomst)
het incasseringsvermogen is bij sommige wat minder en grijpen naar buitenproportioneel geweld helaas een gevolg, waar men het niet over heeft is hoe dit heeft kunnen gebeuren of als je er al wat tegenin brengt wordt je in een hoekje geplaatst
quote:
Men spreekt van een sigaret opsteken in een munitiedepot, maar gaat VOLKOMEN voorbij aan het feit dat er uberhaupt een munitiedepot IS in de woonwijken van Nederland.
men kan ook stoppen met roken
quote:
Ceterum Censeo Carthaginem Esse Delendam
quote:
This was regular expression of the Roman politician Cato the Elder or Cato the Censor(234-149 B.C.) before the last Punic war (149-146 BC) in which Carthage, a city of North Africa, was finally destroyed.
In fact, Cato always concluded his speeches in Senate with "Ceterum censeo Carthaginem esse delendam" or some equivalent, no matter what the speeches were about.
This was a tactic for keeping the renewal of war against Carthage "on the agenda", so to speak, as this city was mortal enemy of Rome and was a serious danger to the Romans.

[/quote]

[ Bericht 1% gewijzigd door Re op 23-01-2005 14:28:37 ]
pi_24706277
quote:

[..]

pi_24706284
quote:
Op zondag 23 januari 2005 14:21 schreef DennisMoore het volgende:

goed dat je het even zegt ja
  zondag 23 januari 2005 @ 14:26:13 #247
70154 klez
pi_24706318
quote:
Op zondag 23 januari 2005 14:14 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Klopt ben ik met je eens.

Maar als je kan kiezen tussen de extreme-rechtse-moslims of de extreemrechtse nederlanders, wie kies je dan?

Zoals het nu gaat, worden extreem-rechtse mensen monddood gemaakt en laat men de rechtsradicale imams gewoon gaan.
Ik heb bijvoorbeeld zo'n linkse punker nog nooit een rechtse-imam zien terroriseren. Dat is objectief gezien heel laf en inconsequent van dat ongewassen-tuig.
Je suggereert dat ik extreem-rechts ben. Dat is absoluut niet het geval. Ik neem gewoon stelling tegen de bedreigingen van het gezapige relaxte landje dat Nederland ooit was.

Extreem-rechtsen zijn zeker net zo dom als de domme schaapjes die achter mohammed of christus aanlopen. Helaas zijn die laatste groepen veel groter, en dus een veel grotere bedreiging.

Maar goed, ik ga nu met mijn punkbandje extreem-linkse anarchistische teringherrie maken voor een paar uur. Tot straks.
pi_24706334
quote:
Op zondag 23 januari 2005 14:21 schreef DennisMoore het volgende:
Laten we deze warrige zin eens ontrafelen.

Je bent het er niét mee eens dat vrijheid eng en gevaarlijk is.
Maar extreem-rechtsen (in jouw ogen VVD'ers etc) zijn het er niet mee eens dat jij vrijheid niet eng en gevaarlijk vindt.
VVD'ers zijn dus van mening dat Monidique vrijheid eng en gevaarlijk vindt... Jaja.
Heel goed, bolletje.
quote:
Geeft niet, Onzuiverheid heeft ook externe oorzaken.
  zondag 23 januari 2005 @ 14:27:09 #249
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24706340
quote:
Op zondag 23 januari 2005 14:12 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ah, Sidekick, kun jij met wat quotes komen waarin gesteld wordt dat straatterreur enkel een religieus probleem is? Re komt er niet uit geloof ik, en heeft middels zijn stilzwijgen zijn bewering ingetrokken.
Maar jij hebt vast tal van voorbeelden, wanneer het zo'n bekende weg is.
Want aan drogredenen doe jij niet he? .
om even een repliek te dienen: ook gij is een struisvogel
pi_24706351
Darwin? Ik doelde op Geschiedenislessen, Re en dan specifiek het behandelen van WO II en daar weer specifiek de Holocaust.
pi_24706368
quote:
Op zondag 23 januari 2005 14:26 schreef klez het volgende:

[..]

Je suggereert dat ik extreem-rechts ben. Dat is absoluut niet het geval. Ik neem gewoon stelling tegen de bedreigingen van het gezapige relaxte landje dat Nederland ooit was.

Extreem-rechtsen zijn zeker net zo dom als de domme schaapjes die achter mohammed of christus aanlopen. Helaas zijn die laatste groepen veel groter, en dus een veel grotere bedreiging.

Maar goed, ik ga nu met mijn punkbandje extreem-linkse anarchistische teringherrie maken voor een paar uur. Tot straks.
ik suggereer niks kletzer, ik had dat regeltje moeten uitgummen. Ik had het tegen monique.
pi_24706378
quote:
Op zondag 23 januari 2005 14:27 schreef Re het volgende:

om even een repliek te dienen: ook gij is een struisvogel
Oh, en bovenstaande is de onderbouwing van je bewering dat er hele volksstammen zijn die straatterreur en religieuze problematiek gelijkstellen?

, .
  zondag 23 januari 2005 @ 14:30:46 #253
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24706399
quote:
Op zondag 23 januari 2005 14:27 schreef milagro het volgende:
Darwin? Ik doelde op Geschiedenislessen, Re en dan specifiek het behandelen van WO II en daar weer specifiek de Holocaust.
om maar aan te geven dat er niet één kant aan het verhaal is
pi_24706431
Nee, de oorzaken van 'problemen' worden nooit gezocht in religie. Nooit.

zondag 23 januari 2005 @ 14:33:26 #255
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24706439
quote:
Op zondag 23 januari 2005 14:29 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Oh, en bovenstaande is de onderbouwing van je bewering dat er hele volksstammen zijn die straatterreur en religieuze problematiek gelijkstellen?

, .
ahhh, ridiculiseren is ook een bekende tactiek, ik heb het nooit over volksstammen gehad pipo
  zondag 23 januari 2005 @ 14:36:02 #256
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_24706481
Poeh, moeilijk onderwerp.

Het is in ieder geval opvallend dat men in andere landen minder angst heeft voor de islam dan hier.
Het grootste verschil in mijn ogen is de duidelijke scheiding die men (terecht) aanbrengt in andere landen tussen de criminaliteit, stelende, verkrachtende Marokkaantjes en probleemjongeren enerzijds en het geloof anderszijds.

De Islam als religie heeft natuurlijk helemaal niets te maken met criminaliteit. In andere landen zoals Spanje en Frankrijk hebben ze ook genoeg problemen met criminele jongeren, maar niemand die er over denkt dat dit door de Islam wordt gepropageerd.

Hier is het heel normaal om te denken: Islam is religie, dus vind ongelovigen mindere mensen, dus mensen die op de 1 of andere manier verbonden zijn aan die religie plegen criminele feiten, want hun slachtoffers zijn toch minderwardig. Erg vreemde redenatie.

Juist als ze zo gelovig zouden zijn , zouden ze zich juist helemaal niet met criminele feiten bezig houden, aangezien volgens de Koran net als bij andere geloven je gewoon met je tengels van anderen en andermans spullen moet afblijven. Alleen jihad-achtige acties gericht tegen ongelovigen door radicalen zouden toegeschreven kunnen worden aan een extreem letterlijke interpretatie van de Koran. En daar houden probleemMarokkaantjes van de straat zich echt niet mee bezig.

Angst voor radicale Islamieten is logisch, aangezin ze er op uit zijn onze maatschappij te vernietigen en gewelddadige middelen hanteren die iedereen kunnen treffen (hoewel dat ook haar grenzen kent in Nederland). Maar deze angst is in elk land van toepassing dus daar kan het verschil niet liggen.

Angst tegen criminele allochtonen is ook logisch omdat zij veelvuldig in het nieuws komen voor het plegen van criminele feiten (al is het verschil met niet-allochtone jongeren echt minder dan vaak wordt beweerd als ik de experts mag geloven die aangeven dat slechts een relatief klein percentage meer criminele feiten worden gepleegd door allochtone tegenover autochtone jongeren in de grote steden).
Maar ook deze angst komt in die andere landen veelvuldig voor, denk alleen maar aan de banlieus van de grote steden in Frankrijk. Ook daar kan het verschil dus niet liggen.

Ik heb de indruk dat het combineren van deze twee angsten een synergie-effect heeft op de Nederlanders. Er wordt geen onderscheid gemaakt tusen radicale islam en probleemjongeren, waardoor opeens bij elke gelovige criminele feiten worden verwacht en aan de andere kant bij probleemjongeren radicale geweldplegingen in naam van de Islam worden verwacht.
Dodelijke en tevens onzinnige combinatie dus.

Dit moet op de 1 of andere manier toegeschreven worden aan bepaalde media en vooral aan de overheid en haar individuele leden.
Zij gooien om de haverklap termen als 'radicale Islam' en 'criminele Marokkanen' door elkaar, waardoor een erg vertroebeld beeld ontstaat. Ook al worden ze niet in 1 zin met elkaar gecombineerd. Als je op verschillende momenten verschillende onderwerpen bespreekt, zonder een duidelijk onderscheid te maken, vertroebelt het beeld voor de ontvanger van de informatie en zo gaat het nu al jaren..en het wordt alleen maar erger. Het spijt me om te zeggen maar mensen als Verdonk, Wilders en Hirsi Ali doen dit om de haverklap en ik ben echt niet zo links als vele mensen hier denken, dat ik hen hiermee wil demoniseren. Ik kan gewoon niet anders concluderen.

Als dit zo doorzet en het Nederlandse volk maar gevoed blijft worden (let wel, dit kan door de betreffende politici volkomen onbewust gebeuren, daar ben ik van overtuigd) met het feit dat criminele allochtonen en radicale Islam met elkaar in verband staan, zal er een vokomen verkeerd beeld worden gevormd en men in totale angst leven voor de islam.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  zondag 23 januari 2005 @ 14:36:28 #257
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24706491
Eigenlijk vind ik die hele topictitel al denigrerend, en verkapte discriminatie van de ergste soort .

Als een Marokkaan angst heeft, is dat 'een begrijpelijke reactie op zijn vijandige omgeving'. Als een autochtone Nederlander angst heeft, is het tegenwoordig meteen een 'fobie'.
pi_24706519
quote:
Op zondag 23 januari 2005 14:33 schreef Re het volgende:

ahhh, ridiculiseren is ook een bekende tactiek, ik heb het nooit over volksstammen gehad pipo
Goed opgemerkt, ik ridiculiseer inderdaad jouw niet-onderbouwde geblaat.

Met je 'men' en 'lees NWS maar door'... Je suggereert dat de islamofobie zo'n groot probleem is omdat straatterreur en religieuze problematiek gelijkgesteld worden door veel mensen. Wanneer je nu zegt dat het niet zo is dat hele volksstammen (in NWS bv) dat doen, dan beweer je blijkbaar dat er maar een paar mensen zijn die dat doen.
En wanneer dat nu maar een paar mensen zouden zijn, kan kwantitatief gezien die zogenaamde islamofobie ook geen groot probleem meer zijn.

Ja ja, logica en argumentatie-analyse worden zwaar onderschat. .
pi_24706521
quote:
Op zondag 23 januari 2005 14:36 schreef Lemmeb het volgende:
Eigenlijk vind ik die hele topictitel al denigrerend, en verkapte discriminatie van de ergste soort .

Als een Marokkaan angst heeft, is dat 'een begrijpelijke reactie op zijn vijandige omgeving'. Als een autochtone Nederlander angst heeft, is het tegenwoordig meteen een 'fobie'.
Inderdaad. Tendentieus.
  zondag 23 januari 2005 @ 14:38:56 #260
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24706526
quote:
Op zondag 23 januari 2005 14:30 schreef Re het volgende:
Wel als je het hebt over religieuze fundamentalisten en moraal-zeloten.
pi_24706552
quote:
Op zondag 23 januari 2005 14:38 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Met je 'men' en 'lees NWS maar door'... Je suggereert dat de islamofobie zo'n groot probleem is omdat straatterreur en religieuze problematiek gelijkgesteld worden door veel mensen. Wanneer je nu zegt dat het niet zo is dat hele volksstammen (in NWS bv) dat doen, dan beweer je blijkbaar dat er maar een paar mensen zijn die dat doen.
En wanneer dat nu maar een paar mensen zouden zijn, kan kwantitatief gezien die zogenaamde islamofobie ook geen groot probleem meer zijn.

.
pi_24706554
quote:
Op zondag 23 januari 2005 14:30 schreef Re het volgende:

[..]

doel je nu op Darwin omdat ook Christenen daar problemen mee hebben.
wordt door die lui de klas ontregelt zoals dat gebeurt als de Holocaust behandeld wordt.
Wordt er dan Jodenleugens en Joden gejank geroepen?
worden die lessen dan maar gestaakt, dat onderwerp gemeden omdat het anders niet meer te doen is vanwege de aggressie die dat onderwerp oproept?

ik word doodmoe van mensen die konstant dingen negeren, bagatelliseren door aan te komen met een handje vol Christenfundi's op de Veluwe.
Staat in geen verhouding tot de reacties waar ik op doel, omdat de Christenfundi's niet zo nadrukkelijk hun stempel drukken op de hedendaagse maatschappij.
Er worden geen aanpassingen gedaan, geen concessies om hen te kalmeren, rustig te houden, niet voor het hoofd te stoten.
En bij die andere groep gebeurt dat dus wél en DAAR reageert men dan op door zich angstig te voelen.
Men krijgt het idee dat al die concessies waar men na jaren 'strijden' eindelijk vanaf is , nu weer allemaal terugkomen.

Dit zie je niet in Nederland alleen, maar overal.
  zondag 23 januari 2005 @ 14:42:24 #263
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24706598
quote:
Op zondag 23 januari 2005 14:38 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

t'is al goed, mierenneuken is ook zo'n kenmerk
pi_24706608
quote:
Op zondag 23 januari 2005 14:40 schreef milagro het volgende:

ik word doodmoe van mensen die konstant dingen negeren, bagatelliseren door aan te komen met een handje vol Christenfundi's op de Veluwe.
Juustem.
Ook Witteman weer in Buitenhof vandaag.
"Ja maar, er zijn toch ook SGP-vrouwen die onderdrukt worden door hun man?"

.
pi_24706614
quote:
Op zondag 23 januari 2005 14:38 schreef Lithion het volgende:

[..]

Wel als je het hebt over religieuze fundamentalisten en moraal-zeloten.
Precies.

Als Re het zo bedoelde, dan is het een nog grappiger argument.
Want juist bij de groep waar de zogenaamde angst voor bestaat is er maar 1 kant van het verhaal en daar schijnen wij rekening mee te moeten houden.
  zondag 23 januari 2005 @ 14:44:23 #266
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24706632
Ik had gisteren een gesprek met iemand die, à la Jamie Oliver, kookles geeft aan gefaalde Marokkaanse jongeren. Wat hij allemaal schetste gaat je voorstellingsvermogen teboven.

Het is allemaal nog veel erger in de klas dan milagro het hier schetst .
  zondag 23 januari 2005 @ 14:44:23 #267
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24706634
quote:
Op zondag 23 januari 2005 14:12 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ah, Sidekick, kun jij met wat quotes komen waarin gesteld wordt dat straatterreur enkel een religieus probleem is?
Ik kan daar specifiek in dit topic niets over vinden. Ik heb verder ook geen zin om de reacties als "Islam verbieden" en "Islam is vrede " op te zoeken in andere topics over Marokkaans reljeugd. Je komt ze geregeld tegen. Kom op, deze ontkenningspolitiek leidt nergens toe.

Ik ga toch ook niet ontkennen dat een groot gedeelte van de islamofobie of de huidige negatieve teneur tegenover de Islam en bepaalde minderheden komt door Ismatisisch terrorisme en allochtone oververtegenwoordiging in de criminaliteit?
pi_24706648
quote:
Op zondag 23 januari 2005 14:42 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Juustem.
Ook Witteman weer in Buitenhof vandaag.
"Ja maar, er zijn toch ook SGP-vrouwen die onderdrukt worden door hun man?"

.
Dat je het niet wil horen, dat is wat anders dan bagatelliseren.

.
  zondag 23 januari 2005 @ 14:50:24 #269
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24706725
quote:
Op zondag 23 januari 2005 14:36 schreef Lemmeb het volgende:
Discriminatie?

Leuke kutMarokkaan-imitatie (je weet wel, die lui die om de haverklap discriminatie roepen; Sorry DennisMoore, ik heb hier geen quotes van), maar leg eens uit wat je nu precies bedoelt.
  zondag 23 januari 2005 @ 14:51:33 #270
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24706749
quote:
Op zondag 23 januari 2005 14:40 schreef milagro het volgende:

[..]

Wordt er dan Jodenleugens en Joden gejank geroepen?
nee natuurlijk niet Darwin was geen Jood (oftewel het diende als voorbeeld)
quote:
Staat in geen verhouding tot de reacties waar ik op doel, omdat de Christenfundi's niet zo nadrukkelijk hun stempel drukken op de hedendaagse maatschappij.
Er worden geen aanpassingen gedaan, geen concessies om hen te kalmeren, rustig te houden, niet voor het hoofd te stoten.
ik geloof niet dat Darwin bij het eindexamen pakket hoort, ik kan het mis hebben
quote:
En bij die andere groep gebeurt dat dus wél en DAAR reageert men dan op door zich angstig te voelen.
Men krijgt het idee dat al die concessies waar men na jaren 'strijden' eindelijk vanaf is , nu weer allemaal terugkomen.
worden de Nederlandse geschiedenis boeken daadwerkelijk ontdaan van de Holocaust?

En nee ik onderken dat er veel problemen zijn die op korte termijn geen oplossing hebben, vandaar ook dat er structureel vanaf de basis gepoogd moet worden weer wat op te bouwen, samen en niet vanuit een superieur gevoel (beide kanten op om dat weer even duidelijk te maken)
pi_24706779
quote:
Op zondag 23 januari 2005 14:44 schreef Sidekick het volgende:

Ik kan daar specifiek in dit topic niets over vinden. Ik heb verder ook geen zin om de reacties als "Islam verbieden" en "Islam is vrede " op te zoeken in andere topics over Marokkaans reljeugd. Je komt ze geregeld tegen. Kom op, deze ontkenningspolitiek leidt nergens toe.
.
quote:
Ik ga toch ook niet ontkennen dat een groot gedeelte van de islamofobie of de huidige negatieve teneur tegenover de Islam en bepaalde minderheden komt door Ismatisisch terrorisme en allochtone oververtegenwoordiging in de criminaliteit?
Ik geef grif toe dat er zeker overlap is, en dat veel zaken (gevoelsmatig) door elkaar gaan lopen, en ook aan elkaar gerelateerd zijn. Kut-marokkaantjes die beweren moslim te zijn. Terroristen die hun rechtvaardiging vinden in de islam.
Niet zo vreemd dat dan ook de islam als religie enigszins verdacht begint te raken, en dat er vragen opgeworpen worden...
  zondag 23 januari 2005 @ 14:57:36 #272
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24706852
quote:
Op zondag 23 januari 2005 14:50 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Discriminatie?

Leuke kutMarokkaan-imitatie
Ja goed heh .

Wat hullie kunnen, kunnen wullie ook .
quote:
maar leg eens uit wat je nu precies bedoelt.
De uitleg staat eronder in dezelfde post, die zou voldoende moeten zijn. Wees blij dat ik het überhaupt nog uitleg, de gemiddelde kut-Marokaan lijkt daar niet toe in staat.
pi_24706906
quote:
Op zondag 23 januari 2005 14:51 schreef Re het volgende:

nee natuurlijk niet Darwin was geen Jood (oftewel het diende als voorbeeld)
Een goed verstaander zou oppakken wat milagro bedoelt met dat voorbeeld... Die paar (Orthodox-)Christenen die zich verzetten tegen evolutieleer op school, protesteren op een enigszins andere wijze... .
quote:
worden de Nederlandse geschiedenis boeken daadwerkelijk ontdaan van de Holocaust?
Er worden wel lessen gestaakt, en onderwerpen niet aangesneden.
Maar zolang de bladzijden nog in de lesboeken zitten, vind jij 't wel okay? .
quote:
En nee ik onderken dat er veel problemen zijn die op korte termijn geen oplossing hebben, vandaar ook dat er structureel vanaf de basis gepoogd moet worden weer wat op te bouwen, samen en niet vanuit een superieur gevoel (bedie kanten op om dat weer even duidelijk te maken)
Nee, je vooral niet superieur voelen aan kutmarokkanen die lessen over de Holocaust saboteren.
Nee, we zijn gelijkwaardig aan kutmarokkanen die lessen over de Holocaust saboteren.
Nouja, jij mag jezelf misschien gelijkwaardig voelen aan mensen met een dergelijke levensvisie, maar ik voel me daar wel degelijk superieur aan
  zondag 23 januari 2005 @ 15:08:45 #274
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24707019
quote:
Op zondag 23 januari 2005 15:00 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Een goed verstaander zou oppakken wat milagro bedoelt met dat voorbeeld... Die paar (Orthodox-)Christenen die zich verzetten tegen evolutieleer op school, protesteren op een enigszins andere wijze... .
een goed verstaander weet dat de gehele Christeliijke kerk deze theorie afwijst, het punt is niet om elk voorbeeld met een tegenvoorbeeld te counteren maar dat de waan van de dag het ene voorbeeld als stok gebruikt.
quote:
Er worden wel lessen gestaakt, en onderwerpen niet aangesneden.
Maar zolang de bladzijden nog in de lesboeken zitten, vind jij 't wel okay? .
knap staatje woorden in de mond leggen... nee dus
[..]
quote:
Nee, je vooral niet superieur voelen aan kutmarokkanen die lessen over de Holocaust saboteren.
Nee, we zijn gelijkwaardig aan kutmarokkanen die lessen over de Holocaust saboteren.
Nouja, jij mag jezelf misschien gelijkwaardig voelen aan mensen met een dergelijke levensvisie, maar ik voel me daar wel degelijk superieur aan
En ook hier weer, nee dat bedoel ik niet, het gaat over het algemeen superieur gevoel (naar beide kanten toe, of had je daar weer selectief overheen gelezen) tov Islam vs whatever
pi_24707040
quote:
Op zondag 23 januari 2005 14:36 schreef Posdnous het volgende:
De Islam als religie heeft natuurlijk helemaal niets te maken met criminaliteit. In andere landen zoals Spanje en Frankrijk hebben ze ook genoeg problemen met criminele jongeren, maar niemand die er over denkt dat dit door de Islam wordt gepropageerd.
Nee, dat is zo. Daarom verbied Frankrijk de hoofddoek op scholen, verbied Italie de burqa en was Le Pen bijna premier geworden
In Frankrijk is het probleem nog vele malen groter dan in NL.
pi_24707076
quote:
Op zondag 23 januari 2005 15:10 schreef Luger het volgende:
en was Le Pen bijna premier geworden
Cohen ook, !
  zondag 23 januari 2005 @ 15:16:09 #277
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24707140
quote:
Op zondag 23 januari 2005 15:08 schreef Re het volgende:
een goed verstaander weet dat de gehele Christeliijke kerk deze theorie afwijst,
dit is gewoon een leugen.
  zondag 23 januari 2005 @ 15:17:23 #278
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24707162
quote:
Op zondag 23 januari 2005 14:53 schreef DennisMoore het volgende:

Niet zo vreemd dat dan ook de islam als religie enigszins verdacht begint te raken, en dat er vragen opgeworpen worden...
Zie je nu wel dat je naar de bekende weg vroeg.
pi_24707305
quote:
Op zondag 23 januari 2005 15:17 schreef Sidekick het volgende:

Zie je nu wel dat je naar de bekende weg vroeg.
NB Dat iets verdacht raakt, en er vragen ontstaan, wil niet zeggen dat daarmee straatterreur voor veel mensen slechts een religieuze oorzaak zou hebben... (Wat beweerd werd.)

Geez, dat ik dat zelfs nog moet uitleggen.
  zondag 23 januari 2005 @ 15:32:27 #280
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_24707407
"Nederlanders lijden aan islamofobie."

Tgggk, ik heb pas de Koran gekocht, dus praat geen poep.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  zondag 23 januari 2005 @ 15:33:32 #281
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_24707431
quote:

[..]

Nee, dat is zo. Daarom verbied Frankrijk de hoofddoek op scholen, verbied Italie de burqa en was Le Pen bijna premier geworden
En dat verbieden ze door de overduidelijke relatie met criminaliteit
  zondag 23 januari 2005 @ 15:36:04 #282
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24707473
Jaja, het komt nooit voor, maar het is niet vreemd als het zou voorkomen. Subtiel.
  zondag 23 januari 2005 @ 15:41:03 #283
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_24707577
quote:

[..]

Lees eens verder dan de Nederlandse media, want die stonden er vol van inderdaad, de focus lag op de hoofddoekjes, maar ik zeg u, het ging om een verbod op religieuze symbolen in het algemeen, niet alleen om een verbod op hoofddoekjes, maar ook keppeltjes en kruizen waren involved, dus het Frankrijk verhaal kunnen we bij deze schrappen uit het Grote Nederlandse Islamofobie Festijn(TM).

Dank u wel.
  zondag 23 januari 2005 @ 15:44:52 #284
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24707636
quote:
Op zondag 23 januari 2005 15:33 schreef Posdnous het volgende:

[..]

En dat verbieden ze door de overduidelijke relatie met criminaliteit
Wie heeft het hier over criminaliteit? We hebben het hier over de islam en al haar uitwassen, daar is een verhoogde criminaliteit slechts een heel klein zijdelings verwant kruisonderwerp van.
  zondag 23 januari 2005 @ 15:49:01 #285
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_24707694
quote:
Op zondag 23 januari 2005 14:53 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

.
[..]

Ik geef grif toe dat er zeker overlap is, en dat veel zaken (gevoelsmatig) door elkaar gaan lopen, en ook aan elkaar gerelateerd zijn. Kut-marokkaantjes die beweren moslim te zijn. Terroristen die hun rechtvaardiging vinden in de islam.
Er waren een flinke poos geleden een hoop kut-westerlingen die beweerden christen te zijn.

Het heeft niets met de Islam opzich te maken, het heeft te maken met bepaalde mensen die de Islam misbruiken om bepaalde onzin uit te halen, net zoals vroeger het Christendom werd misbruikt om bepaalde onzin uit te halen.

Het is niet zo vreemd dat de Islam als religie enigszins verdacht begint te raken als je de hoop in de mensheid en zijn algemeen verstand opgeeft nee.

Maar, dat weiger ik, ik geef niet op, echter, helaas heb ik niet genoeg geld om alle mensen op planeet aarde in te huren om zichzelf eens lekker wakker te schudden.

Vrijwilligers gezocht!
  zondag 23 januari 2005 @ 15:49:23 #286
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_24707702
quote:
Op zondag 23 januari 2005 15:44 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wie heeft het hier over criminaliteit? We hebben het hier over de islam en al haar uitwassen, daar is een verhoogde criminaliteit slechts een heel klein zijdelings verwant kruisonderwerp van.
Ik reageerde op een reactie van Luger op een zin van mij die criminaliteit en religie bespreekt.

Verder heb ik hierboven in mijn post uitgelegd wat ik bedoelde.
  zondag 23 januari 2005 @ 16:08:45 #287
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24707967
quote:
Op zondag 23 januari 2005 14:36 schreef Posdnous het volgende:
Poeh, moeilijk onderwerp.

De Islam als religie heeft natuurlijk helemaal niets te maken met criminaliteit.
Kun je dat bewijzen?
Of aanemelijk maken?
Heb je daar onderzoek naar gedaan?

Is er een relatie te leggen tussen religie en criminaliteit?

Gij zult uw vrouw niet slaan?
Gij zult (een ongelovige) niet doden?
Koranfascisme bedankt Islam
  zondag 23 januari 2005 @ 16:08:45 #288
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24707968
quote:
Op zondag 23 januari 2005 15:16 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

dit is gewoon een leugen.
ohhh, ok
  zondag 23 januari 2005 @ 16:25:00 #289
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24708091
quote:
Op zondag 23 januari 2005 15:49 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ik reageerde op een reactie van Luger op een zin van mij die criminaliteit en religie bespreekt.

Verder heb ik hierboven in mijn post uitgelegd wat ik bedoelde.
Ohja ik zie het. Je hebt gelijk

Overigens ben ik van mening dat er weldegelijk een verband is tussen criminaliteit en religie in het algmeen, al is dat verband niet zo direct als dat sommige users je willen laten geloven. De 'opvoeding' zit er namelijk altijd nog tussenin.
  zondag 23 januari 2005 @ 16:29:32 #290
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_24708155
In de naam van ... is veel fouts gebeurd.

Dit heeft echter niets met de religie zelf te maken, maar meer met zelfbehoud, wat dikwijls geschiedt dankzij een combinatie van arrogantie (instinct) en onwetendheid (gebrek aan educatie). Deze combinatie is zeer schadelijk, zie de complete geschiedenis van de mens voor bewijs.

Mensen zoeken tevens excuses om hun eigen denken, doen en laten goed te praten wanneer dit denken, doen en laten niet strijkt met het rationele, en religie is daar één van.

In Amerika gebeuren foute dingen in naam van democratie, da's weer een ander voorbeeld.

Democratie en criminaliteit zijn net zo min aan elkaar te koppelen als religie en criminaliteit.

[ Bericht 13% gewijzigd door Hallulama op 23-01-2005 17:24:52 ]
  zondag 23 januari 2005 @ 17:47:07 #291
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_24709033
quote:
Op zondag 23 januari 2005 16:08 schreef machteld het volgende:

[..]

Kun je dat bewijzen?
Of aanemelijk maken?
Heb je daar onderzoek naar gedaan?
Ik doe niet aan omgekeerde bewijslast. De vraag is: heb jij bewijs of kun jij aannemelijk maken dat het WEL iets met elkaar te maken heeft?
quote:
Is er een relatie te leggen tussen religie en criminaliteit?

Gij zult uw vrouw niet slaan?
Gij zult (een ongelovige) niet doden?
Wat is je punt?

In de Koran staat ook niet dat je anderen moet doden en wat betreft ongelovigen: dat staat net zo in de Bijbel, dus het kan nooit aan de tekst zelf liggen.
Buiten dat: mensen worden in een rechtsstaat afgerekend op hun eigen daden, niet op hoe zij 1 of andere tekst interpreteren.

Overigens gaat het in het geval van Marokkaanse probleemjongeren over het algemeen over diefstal, aanranding, intimidatie, geweld etc. allemaal zaken die bepaald niet worden aangespoord in de Koran, integendeel zelfs.
  zondag 23 januari 2005 @ 18:44:07 #292
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_24710119
quote:
Op zondag 23 januari 2005 17:47 schreef Posdnous het volgende:
Ik doe niet aan omgekeerde bewijslast. De vraag is: heb jij bewijs of kun jij aannemelijk maken dat het WEL iets met elkaar te maken heeft?
Hierboven stel je dat "De Islam als religie heeft natuurlijk helemaal niets te maken met criminaliteit". Dat is jouw eigen bewering en als zodanig draag je ook de bewijslast daarvoor.

Je wil toch niet zeggen dat louter het poneren van een bewering ook bewijs levert dat de bewering waar is?
  zondag 23 januari 2005 @ 18:55:41 #293
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_24710279
Sovereign, beste meester in de rechten, als ik zeg dat wekkerradio's niets met cavia's te maken hebben, moet ik dat dan ook gaan bewijzen soms?

Wees niet bang om je gezond verstand te gebruiken, je hebt 't niet voor niets.

Heb je bewijs nodig dan, betreffende criminaliteit en religie, en dat dat niets met elkaar te maken heeft? Dat vind ik best jammer om te horen...
pi_24710365
Je mag dus NIET de religie erbij slepen als je kritiek hebt, maar je mag WEL de religie erbij slepen als je je verdedigt.

Oftewel stellen dat veel mannen het slaan rechtvaardigen vanuit de Koran mag NIET.
Stellen dat corrigeren gerechtvaardigd is omdát het in de Koran staat mag WEL.
Je mag NIET een imam aanvallen op zijn mening dat homofilie een smerige besmettelijk ziekte is, want de man baseert zich op zijn Heilige Boek, dat is godsdienstvrijheid dus.
Je mag wel aangevallen worden met termen als racist en xenofoob als je je mening gebaseerd is op eigen ervaringen en eigen conclusies.

Je mag dus NIET de afkomst erbij slepen als je praat over percentages mbt de criminaliteit, maar WEL de afkomst erbij slepen als er een slachtoffer valt.

Oftewel je mag WEL klagen dat de afkomst genoemd wordt als de dader een bepaalde afkomst heeft
Maar als je zelf steeds de afkomst erbij haalt als het slachtoffer van een bepaalde afkomst is, is dat okay.

Kortom, de link leggen tussen afkomst en/of religie en bepaalde opvattingen en gedrag is alleen dan toe gestaan als je die afkomst en/of religie deelt met dader of slachtoffer en je die link legt uit VERDEDIGING van die dader of religie, opvattingen en gedrag.

Als aanval of kritiek is het nooit toegestaan , dat maakt je een racist , een xenofoob, en onzuiver .
  zondag 23 januari 2005 @ 19:05:14 #295
70154 klez
pi_24710429
quote:
Op zondag 23 januari 2005 18:55 schreef Hallulama het volgende:
Sovereign, beste meester in de rechten, als ik zeg dat wekkerradio's niets met cavia's te maken hebben, moet ik dat dan ook gaan bewijzen soms?

Heb je bewijs nodig dan, betreffende criminaliteit en religie, en dat dat niets met elkaar te maken heeft? Dat vind ik best jammer om te horen...
Als van Gogh vermoord wordt in naam van de Islam, met koranteksten aan zijn borst geniet, heeft dat niets met religie en criminaliteit te maken? 'K dacht het wel. Alleen is criminaliteit een beetje het verkeerde woord.
Het is meer: wat gij wilt dat u niet geschied, doe dat ook een ander niet.
Het wrange is dat juist religie vaak een grondslag biedt om dat juist wel te doen. Primitieve toestanden.
  zondag 23 januari 2005 @ 19:06:09 #296
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_24710447
quote:
Op zondag 23 januari 2005 18:55 schreef Hallulama het volgende:
Dat schort er kennelijk toch wat aan dat gezonde verstand bij jou als je meent dat je ongestoord beweringen in een discussie kunt strooien zonder daarop aangesproken te worden.

Het voorbeeld van een cavia en een wekkerradio slaat als een tang op een varken; daar is namelijk geen enige causaliteit te bespeuren. Dit in tegenstelling tot bevolkingsgroepen waar een bepaalde religie de voorkeur heeft welke tevens oververtegenwoordigd zijn waar het criminaliteitsstatistieken betreft. Religie en opvoeding hangen bij deze mensen nauw samen, als zodanig valt een causaal verband niet uit te sluiten en vereist het e.e.a. een betere motivering dan een naakte verwerping zonder enige onderbouwing.
pi_24710594
Ik denk eerder dat dit er ook veel mee te maken heeft:
quote:
De Marokkaan ontkent

LIEDEWIJ LOORBACH

De familie van Ali el Bejjati, de jongen die maandag in Amsterdam-Oost door zijn slachtoffer werd doodgereden, houdt vol dat hij een lieve jongen was en geen tasjesdief. Ook al is zijn criminele verleden inmiddels bij iedereen bekend, de familie blijft die ontkennen.

Het is een Marokkaans fenomeen, zeggen deskundigen. ''Als je iets niet ziet, dan is het er ook niet. Dat is een cultureel-Marokkaans gegeven,'' aldus Niels Duits van de Forensisch Psychiatrische Dienst.

Duits: ''Onze praktijkervaring is dat er bij Marokkanen vaak sprake is van psychologische ontkenning. Wij krijgen van ouders van delinquenten vaak te horen dat hij thuis zo'n aardige jongen is.''

Ook vrienden van Ali blijven benadrukken dat het 'een goede jongen' was. ''Hij was echt geen hangjongere. Hij zat op school en had twee bijbaantjes. Ali was met zijn toekomst bezig,'' zeiden ze woensdag in deze krant.

Duits illustreert het met een anekdote die een vriend jaren geleden meenam uit Marokko: ''Als daar de whisky in een limonadefles zit, is het ook geen whisky.''

Dat Ali in 2000 ook al opgepakt en veroordeeld werd voor een tasjesroof in Oost, doet voor zijn vrienden en familie niet terzake. Over het feit dat hij al vier maanden in voorarrest zat voor een gewapende overval, waarvoor hij begin deze week opnieuw moest voorkomen, wordt alleen gezegd dat hij nog steeds alleen verdachte was en zeker over twee weken zou zijn vrijgesproken.

De familie van Driss Arbib, die in 2003 op het Mercatorplein werd doodgeschoten, had dezelfde reactie. Het verhaal dat Driss van een ruzie in een eettentje was weggelopen om een mes te halen, kon gewoon niet waar zijn. De getuigen die zeiden dat Driss een mes op de agent had gericht, toen die het restaurantje in rende, moesten de waarheid hebben verdraaid.

''Driss was geen jongen die zoiets zou doen,'' zei zijn broer.

''Een zonde in het verborgene is reeds voor tweederde vergeven,'' luidt een Arabisch spreekwoord.

http://www.parool.nl/nieuws/2005/JAN/21/p2.html
  zondag 23 januari 2005 @ 19:18:06 #298
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24710621
ik hoop dat tegenlicht vanavond op ned3 (21:00) wat verheldering geeft. denk niet dat het zoden aan de dijk zet, maar toch.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_24710671
Ja, als Nederlanders vraagtekens gaan zetten bij een intolerante/gewelddadige godsdienst die ons de oorlog heeft verklaard heet dat Islamofobie.
pi_24710761
oorzaak-gevolg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')