fijn dat je ook ingaat op het waarom van die angst.quote:Op zondag 23 januari 2005 13:18 schreef Re het volgende:
wel geinig dat wat geopperd wordt in OP wordt bevestigd in de loop van het topic
Dat je in andere landen minder problemen hebt, komt omdat de allochtonen niet altijd zo betutteld zijn door de overheid: men moest gewoon een integreren en werk zoeken om te overleven. Hier werd altijd alles voor ze geregeld, huisvesting, uitkering etc. wat een goede integratie heeft tegengehouden.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 08:54 schreef multatuli het volgende:
[..]
bron
De enquete bevestigt wat hier op Fok ook heel zichtbaar is. De grote vraag is nu waarom Nederlanders zoveel negatiever en banger zijn over de Islam / de moslims. Komt het door het gebleken gebrek aan kennis van de Islam? Hebben we in Nederland, anders dan in andere landen, zoveel langer niet gezien dat Turken en Marokkanen niet alleen een lichtbruin kleurtje hebben, maar ook een ander geloof dan wij? Het kan niet komen door 9/11, Jihad, Bin Laden of anderszins daar dat allemaal mondiale invloeden zijn. Het lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk dat moslims hier meer problemen veroorzaken dan in andere landen. Tot slot kan het ook niet het 'andere geloof' op zich zijn, want er leven hier meer geloven naast elkaar dan in Spanje en Italië.
Wie het weet mag het zeggen (en dan wel ingaan op de vraag waarom het juist in Nederland zo is; niet nog meer bewijzen van onze islamofobie graag).
De OP is dan ook een onbeargumenteerde open deur, die zo is opgezet dat de schrijver ervan altijd 'gelijk' krijgtquote:Op zondag 23 januari 2005 13:18 schreef Re het volgende:
wel geinig dat wat geopperd wordt in OP wordt bevestigd in de loop van het topic
Ik neem het ook serieus, erg serieus maar zoals wel ergens eerder gezegd, de Nederlander kankert graag en wijst graag met de vinger naar anderen, hierdoor kan men niet meer bepaalde dingen uit elkaar houden waaroor elk incident op de grote hoop komt terwijl vaak de oorzaak een geheel andere origine heeft (zie de toon die gezet werd in het gangbang topic, zelfs daar is de Islaam de oorzaak geloof ik)quote:Op zondag 23 januari 2005 13:21 schreef milagro het volgende:
[..]
fijn dat je ook ingaat op het waarom van die angst.
er schamper op reageren lost niets op, je zou het verdomde serieus moeten nemen.
of die angst terecht is of niet, hij IS er.
Racisme en Onzuiverheid. Klaar, slotje.quote:Op zondag 23 januari 2005 13:21 schreef milagro het volgende:
fijn dat je ook ingaat op het waarom van die angst.
Zalig zijn de armen van geest.quote:Op zondag 23 januari 2005 13:33 schreef Monidique het volgende:
Racisme en Onzuiverheid. Klaar, slotje.
tuurlijk, meneer de Walger.quote:Op zondag 23 januari 2005 13:33 schreef Monidique het volgende:
[..]
heb je daar een bron voor dat de domme massa de Volkskrant leest?quote:Op zondag 23 januari 2005 13:28 schreef Lemmeb het volgende:
De OP is zo'n typisch voorbeeld van Volkskrant-riooljournalistiek: 'hoe bespeel je de domme massa.'
En wederom een Onzuiverheid opgemerkt. Wellicht dat jij, dwaling, ooit het goede pad vindt.quote:Op zondag 23 januari 2005 13:35 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Zalig zijn de armen van geest..
Noem eens drie Nederlanders die het probleem van deze straatratten zien als een (enkel) religieus probleem.quote:Op zondag 23 januari 2005 13:37 schreef Re het volgende:
Ik vind het islamofobie als men bijv. in de kutmarokkaantjes problematiek alleen een islam probleem ziet, lekker makkelijk en tevredenstellend
Dan lees je zeker een ander topic want hier is dat in ieder geval niet te zien.quote:Op zondag 23 januari 2005 13:18 schreef Re het volgende:
Natuurlijk. Als je naar de geschiedenis van de mensheid kijkt staan religies bekend om hun heilzame werking en positieve effecten. Waar maken we ons druk om?quote:Op zondag 23 januari 2005 13:33 schreef Monidique het volgende:
[..]
Waarom zou ik meer woorden vuil maken aan mensen die als enige motivatie is om denigrerend te trachten over te komen, dan reageer ik op een zelfde manier, dat is blijkbaar het enige wat men kan hierquote:Op zondag 23 januari 2005 13:39 schreef Luger het volgende:
[..]
Dan lees je zeker een ander topic want hier is dat in ieder geval niet te zien.
Kan jij eigenlijk wel reacties die uit meer dan 1 zin bestaan plaatsen of is dat een fysieke onmogelijkheid?
"Ja maar hullie begonnen!"quote:Op zondag 23 januari 2005 13:42 schreef Re het volgende:
Waarom zou ik meer woorden vuil maken aan mensen die als enige motivatie is om denigrerend te trachten over te komen, dan reageer ik op een zelfde manier, dat is blijkbaar het enige wat men kan hier
Kijk je wel elke avond onder je bed, er kan een moslim verscholen liggen.quote:Op zondag 23 januari 2005 13:41 schreef klez het volgende:
[..]
Natuurlijk. Als je naar de geschiedenis van de mensheid kijkt staan religies bekend om hun heilzame werking en positieve effecten. Waar maken we ons druk om?
ik zou zeggen: lees het NWS forum even doorquote:Op zondag 23 januari 2005 13:39 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Noem eens drie Nederlanders die het probleem van deze straatratten zien als een (enkel) religieus probleem.
Bijna grappig.quote:Op zondag 23 januari 2005 13:44 schreef Monidique het volgende:
Kijk je wel elke avond onder je bed, er kan een moslim verscholen liggen.
en zo is het circeltje rond en gebeurd er geen flikkerquote:
Daar hebben wij deze oplossing voor rondlopenquote:Op zondag 23 januari 2005 13:44 schreef Monidique het volgende:
[..]
Kijk je wel elke avond onder je bed, er kan een moslim verscholen liggen.
Dat vroeg ik niet.quote:
Oja, is dat het enige? En met bovengenoemde karikaturisering doe je daar niet aan mee denk je?quote:Er is een probleem in Nederland met ontspoorde jeugd en het enige wat we doen is elkaar in de hoek zetten
Door zo te praten neem je het dus NIET serieus.quote:Op zondag 23 januari 2005 13:32 schreef Re het volgende:
[..]
Ik neem het ook serieus, erg serieus maar zoals wel ergens eerder gezegd, de Nederlander kankert graag en wijst graag met de vinger naar anderen, hierdoor kan men niet meer bepaalde dingen uit elkaar houden waaroor elk incident op de grote hoop komt terwijl vaak de oorzaak een geheel andere origine heeft (zie de toon die gezet werd in het gangbang topic, zelfs daar is de Islaam de oorzaak geloof ik)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |