abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24707076
quote:
Op zondag 23 januari 2005 15:10 schreef Luger het volgende:
en was Le Pen bijna premier geworden
Cohen ook, !
  zondag 23 januari 2005 @ 15:16:09 #277
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24707140
quote:
Op zondag 23 januari 2005 15:08 schreef Re het volgende:
een goed verstaander weet dat de gehele Christeliijke kerk deze theorie afwijst,
dit is gewoon een leugen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zondag 23 januari 2005 @ 15:17:23 #278
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24707162
quote:
Op zondag 23 januari 2005 14:53 schreef DennisMoore het volgende:

Niet zo vreemd dat dan ook de islam als religie enigszins verdacht begint te raken, en dat er vragen opgeworpen worden...
Zie je nu wel dat je naar de bekende weg vroeg.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_24707305
quote:
Op zondag 23 januari 2005 15:17 schreef Sidekick het volgende:

Zie je nu wel dat je naar de bekende weg vroeg.
NB Dat iets verdacht raakt, en er vragen ontstaan, wil niet zeggen dat daarmee straatterreur voor veel mensen slechts een religieuze oorzaak zou hebben... (Wat beweerd werd.)

Geez, dat ik dat zelfs nog moet uitleggen.
  zondag 23 januari 2005 @ 15:32:27 #280
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_24707407
"Nederlanders lijden aan islamofobie."

Tgggk, ik heb pas de Koran gekocht, dus praat geen poep.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  zondag 23 januari 2005 @ 15:33:32 #281
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_24707431
quote:

[..]

Nee, dat is zo. Daarom verbied Frankrijk de hoofddoek op scholen, verbied Italie de burqa en was Le Pen bijna premier geworden
In Frankrijk is het probleem nog vele malen groter dan in NL.
En dat verbieden ze door de overduidelijke relatie met criminaliteit
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  zondag 23 januari 2005 @ 15:36:04 #282
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24707473
Jaja, het komt nooit voor, maar het is niet vreemd als het zou voorkomen. Subtiel.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 23 januari 2005 @ 15:41:03 #283
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_24707577
quote:

[..]

Nee, dat is zo. Daarom verbied Frankrijk de hoofddoek op scholen, verbied Italie de burqa en was Le Pen bijna premier geworden
In Frankrijk is het probleem nog vele malen groter dan in NL.
Lees eens verder dan de Nederlandse media, want die stonden er vol van inderdaad, de focus lag op de hoofddoekjes, maar ik zeg u, het ging om een verbod op religieuze symbolen in het algemeen, niet alleen om een verbod op hoofddoekjes, maar ook keppeltjes en kruizen waren involved, dus het Frankrijk verhaal kunnen we bij deze schrappen uit het Grote Nederlandse Islamofobie Festijn(TM).

Dank u wel.
  zondag 23 januari 2005 @ 15:44:52 #284
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24707636
quote:
Op zondag 23 januari 2005 15:33 schreef Posdnous het volgende:

[..]

En dat verbieden ze door de overduidelijke relatie met criminaliteit
Wie heeft het hier over criminaliteit? We hebben het hier over de islam en al haar uitwassen, daar is een verhoogde criminaliteit slechts een heel klein zijdelings verwant kruisonderwerp van.
  zondag 23 januari 2005 @ 15:49:01 #285
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_24707694
quote:
Op zondag 23 januari 2005 14:53 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

.
[..]

Ik geef grif toe dat er zeker overlap is, en dat veel zaken (gevoelsmatig) door elkaar gaan lopen, en ook aan elkaar gerelateerd zijn. Kut-marokkaantjes die beweren moslim te zijn. Terroristen die hun rechtvaardiging vinden in de islam.
Niet zo vreemd dat dan ook de islam als religie enigszins verdacht begint te raken, en dat er vragen opgeworpen worden...
Er waren een flinke poos geleden een hoop kut-westerlingen die beweerden christen te zijn.

Het heeft niets met de Islam opzich te maken, het heeft te maken met bepaalde mensen die de Islam misbruiken om bepaalde onzin uit te halen, net zoals vroeger het Christendom werd misbruikt om bepaalde onzin uit te halen.

Het is niet zo vreemd dat de Islam als religie enigszins verdacht begint te raken als je de hoop in de mensheid en zijn algemeen verstand opgeeft nee.

Maar, dat weiger ik, ik geef niet op, echter, helaas heb ik niet genoeg geld om alle mensen op planeet aarde in te huren om zichzelf eens lekker wakker te schudden.

Vrijwilligers gezocht!
  zondag 23 januari 2005 @ 15:49:23 #286
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_24707702
quote:
Op zondag 23 januari 2005 15:44 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wie heeft het hier over criminaliteit? We hebben het hier over de islam en al haar uitwassen, daar is een verhoogde criminaliteit slechts een heel klein zijdelings verwant kruisonderwerp van.
Ik reageerde op een reactie van Luger op een zin van mij die criminaliteit en religie bespreekt.

Verder heb ik hierboven in mijn post uitgelegd wat ik bedoelde.
  zondag 23 januari 2005 @ 16:08:45 #287
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24707967
quote:
Op zondag 23 januari 2005 14:36 schreef Posdnous het volgende:
Poeh, moeilijk onderwerp.

De Islam als religie heeft natuurlijk helemaal niets te maken met criminaliteit.
Kun je dat bewijzen?
Of aanemelijk maken?
Heb je daar onderzoek naar gedaan?

Is er een relatie te leggen tussen religie en criminaliteit?

Gij zult uw vrouw niet slaan?
Gij zult (een ongelovige) niet doden?
Koranfascisme bedankt Islam
  zondag 23 januari 2005 @ 16:08:45 #288
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24707968
quote:
Op zondag 23 januari 2005 15:16 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

dit is gewoon een leugen.
ohhh, ok
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 23 januari 2005 @ 16:25:00 #289
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24708091
quote:
Op zondag 23 januari 2005 15:49 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ik reageerde op een reactie van Luger op een zin van mij die criminaliteit en religie bespreekt.

Verder heb ik hierboven in mijn post uitgelegd wat ik bedoelde.
Ohja ik zie het. Je hebt gelijk

Overigens ben ik van mening dat er weldegelijk een verband is tussen criminaliteit en religie in het algmeen, al is dat verband niet zo direct als dat sommige users je willen laten geloven. De 'opvoeding' zit er namelijk altijd nog tussenin.
  zondag 23 januari 2005 @ 16:29:32 #290
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_24708155
In de naam van ... is veel fouts gebeurd.

Dit heeft echter niets met de religie zelf te maken, maar meer met zelfbehoud, wat dikwijls geschiedt dankzij een combinatie van arrogantie (instinct) en onwetendheid (gebrek aan educatie). Deze combinatie is zeer schadelijk, zie de complete geschiedenis van de mens voor bewijs.

Mensen zoeken tevens excuses om hun eigen denken, doen en laten goed te praten wanneer dit denken, doen en laten niet strijkt met het rationele, en religie is daar één van.

In Amerika gebeuren foute dingen in naam van democratie, da's weer een ander voorbeeld.

Democratie en criminaliteit zijn net zo min aan elkaar te koppelen als religie en criminaliteit.

[ Bericht 13% gewijzigd door Hallulama op 23-01-2005 17:24:52 ]
  zondag 23 januari 2005 @ 17:47:07 #291
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_24709033
quote:
Op zondag 23 januari 2005 16:08 schreef machteld het volgende:

[..]

Kun je dat bewijzen?
Of aanemelijk maken?
Heb je daar onderzoek naar gedaan?
Ik doe niet aan omgekeerde bewijslast. De vraag is: heb jij bewijs of kun jij aannemelijk maken dat het WEL iets met elkaar te maken heeft?
quote:
Is er een relatie te leggen tussen religie en criminaliteit?

Gij zult uw vrouw niet slaan?
Gij zult (een ongelovige) niet doden?
Wat is je punt?

In de Koran staat ook niet dat je anderen moet doden en wat betreft ongelovigen: dat staat net zo in de Bijbel, dus het kan nooit aan de tekst zelf liggen.
Buiten dat: mensen worden in een rechtsstaat afgerekend op hun eigen daden, niet op hoe zij 1 of andere tekst interpreteren.

Overigens gaat het in het geval van Marokkaanse probleemjongeren over het algemeen over diefstal, aanranding, intimidatie, geweld etc. allemaal zaken die bepaald niet worden aangespoord in de Koran, integendeel zelfs.
  zondag 23 januari 2005 @ 18:44:07 #292
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_24710119
quote:
Op zondag 23 januari 2005 17:47 schreef Posdnous het volgende:
Ik doe niet aan omgekeerde bewijslast. De vraag is: heb jij bewijs of kun jij aannemelijk maken dat het WEL iets met elkaar te maken heeft?
Hierboven stel je dat "De Islam als religie heeft natuurlijk helemaal niets te maken met criminaliteit". Dat is jouw eigen bewering en als zodanig draag je ook de bewijslast daarvoor.

Je wil toch niet zeggen dat louter het poneren van een bewering ook bewijs levert dat de bewering waar is?
  zondag 23 januari 2005 @ 18:55:41 #293
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_24710279
Sovereign, beste meester in de rechten, als ik zeg dat wekkerradio's niets met cavia's te maken hebben, moet ik dat dan ook gaan bewijzen soms?

Wees niet bang om je gezond verstand te gebruiken, je hebt 't niet voor niets.

Heb je bewijs nodig dan, betreffende criminaliteit en religie, en dat dat niets met elkaar te maken heeft? Dat vind ik best jammer om te horen...
pi_24710365
Je mag dus NIET de religie erbij slepen als je kritiek hebt, maar je mag WEL de religie erbij slepen als je je verdedigt.

Oftewel stellen dat veel mannen het slaan rechtvaardigen vanuit de Koran mag NIET.
Stellen dat corrigeren gerechtvaardigd is omdát het in de Koran staat mag WEL.
Je mag NIET een imam aanvallen op zijn mening dat homofilie een smerige besmettelijk ziekte is, want de man baseert zich op zijn Heilige Boek, dat is godsdienstvrijheid dus.
Je mag wel aangevallen worden met termen als racist en xenofoob als je je mening gebaseerd is op eigen ervaringen en eigen conclusies.

Je mag dus NIET de afkomst erbij slepen als je praat over percentages mbt de criminaliteit, maar WEL de afkomst erbij slepen als er een slachtoffer valt.

Oftewel je mag WEL klagen dat de afkomst genoemd wordt als de dader een bepaalde afkomst heeft
Maar als je zelf steeds de afkomst erbij haalt als het slachtoffer van een bepaalde afkomst is, is dat okay.

Kortom, de link leggen tussen afkomst en/of religie en bepaalde opvattingen en gedrag is alleen dan toe gestaan als je die afkomst en/of religie deelt met dader of slachtoffer en je die link legt uit VERDEDIGING van die dader of religie, opvattingen en gedrag.

Als aanval of kritiek is het nooit toegestaan , dat maakt je een racist , een xenofoob, en onzuiver .
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zondag 23 januari 2005 @ 19:05:14 #295
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_24710429
quote:
Op zondag 23 januari 2005 18:55 schreef Hallulama het volgende:
Sovereign, beste meester in de rechten, als ik zeg dat wekkerradio's niets met cavia's te maken hebben, moet ik dat dan ook gaan bewijzen soms?

Heb je bewijs nodig dan, betreffende criminaliteit en religie, en dat dat niets met elkaar te maken heeft? Dat vind ik best jammer om te horen...
Als van Gogh vermoord wordt in naam van de Islam, met koranteksten aan zijn borst geniet, heeft dat niets met religie en criminaliteit te maken? 'K dacht het wel. Alleen is criminaliteit een beetje het verkeerde woord.
Het is meer: wat gij wilt dat u niet geschied, doe dat ook een ander niet.
Het wrange is dat juist religie vaak een grondslag biedt om dat juist wel te doen. Primitieve toestanden.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
  zondag 23 januari 2005 @ 19:06:09 #296
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_24710447
quote:
Op zondag 23 januari 2005 18:55 schreef Hallulama het volgende:
Dat schort er kennelijk toch wat aan dat gezonde verstand bij jou als je meent dat je ongestoord beweringen in een discussie kunt strooien zonder daarop aangesproken te worden.

Het voorbeeld van een cavia en een wekkerradio slaat als een tang op een varken; daar is namelijk geen enige causaliteit te bespeuren. Dit in tegenstelling tot bevolkingsgroepen waar een bepaalde religie de voorkeur heeft welke tevens oververtegenwoordigd zijn waar het criminaliteitsstatistieken betreft. Religie en opvoeding hangen bij deze mensen nauw samen, als zodanig valt een causaal verband niet uit te sluiten en vereist het e.e.a. een betere motivering dan een naakte verwerping zonder enige onderbouwing.
pi_24710594
Ik denk eerder dat dit er ook veel mee te maken heeft:
quote:
De Marokkaan ontkent

LIEDEWIJ LOORBACH

De familie van Ali el Bejjati, de jongen die maandag in Amsterdam-Oost door zijn slachtoffer werd doodgereden, houdt vol dat hij een lieve jongen was en geen tasjesdief. Ook al is zijn criminele verleden inmiddels bij iedereen bekend, de familie blijft die ontkennen.

Het is een Marokkaans fenomeen, zeggen deskundigen. ''Als je iets niet ziet, dan is het er ook niet. Dat is een cultureel-Marokkaans gegeven,'' aldus Niels Duits van de Forensisch Psychiatrische Dienst.

Duits: ''Onze praktijkervaring is dat er bij Marokkanen vaak sprake is van psychologische ontkenning. Wij krijgen van ouders van delinquenten vaak te horen dat hij thuis zo'n aardige jongen is.''

Ook vrienden van Ali blijven benadrukken dat het 'een goede jongen' was. ''Hij was echt geen hangjongere. Hij zat op school en had twee bijbaantjes. Ali was met zijn toekomst bezig,'' zeiden ze woensdag in deze krant.

Duits illustreert het met een anekdote die een vriend jaren geleden meenam uit Marokko: ''Als daar de whisky in een limonadefles zit, is het ook geen whisky.''

Dat Ali in 2000 ook al opgepakt en veroordeeld werd voor een tasjesroof in Oost, doet voor zijn vrienden en familie niet terzake. Over het feit dat hij al vier maanden in voorarrest zat voor een gewapende overval, waarvoor hij begin deze week opnieuw moest voorkomen, wordt alleen gezegd dat hij nog steeds alleen verdachte was en zeker over twee weken zou zijn vrijgesproken.

De familie van Driss Arbib, die in 2003 op het Mercatorplein werd doodgeschoten, had dezelfde reactie. Het verhaal dat Driss van een ruzie in een eettentje was weggelopen om een mes te halen, kon gewoon niet waar zijn. De getuigen die zeiden dat Driss een mes op de agent had gericht, toen die het restaurantje in rende, moesten de waarheid hebben verdraaid.

''Driss was geen jongen die zoiets zou doen,'' zei zijn broer.

''Een zonde in het verborgene is reeds voor tweederde vergeven,'' luidt een Arabisch spreekwoord.

http://www.parool.nl/nieuws/2005/JAN/21/p2.html
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
  zondag 23 januari 2005 @ 19:18:06 #298
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24710621
ik hoop dat tegenlicht vanavond op ned3 (21:00) wat verheldering geeft. denk niet dat het zoden aan de dijk zet, maar toch.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_24710671
Ja, als Nederlanders vraagtekens gaan zetten bij een intolerante/gewelddadige godsdienst die ons de oorlog heeft verklaard heet dat Islamofobie.
pi_24710761
oorzaak-gevolg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')