abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27316267
Klinkt aantrekkelijk maar ik ben echt opzoek naar een 2.5 6 cil.
+die airco is eigenlijk ook een must

Ben je ook bereid voor die prijs er een ander blok in te leggen?

Thanks voor het aanbod in iedergeval.

Heeft iemand ervaring met Gav´s Cars in Nijkerk Gelderland? Daar staat deze auto te koop:
http://zoek.autotrader.nl/cgi-bin/advert_detail.php?page_num=2&record_id=4863372&class=cars&pos=12&locale=atnl.cars.1&distance=&SearchID=7a447bb30e52f077087644567d87b50b
pi_27316481
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 18:25 schreef BaraCuda het volgende:
Klinkt aantrekkelijk maar ik ben echt opzoek naar een 2.5 6 cil.
+die airco is eigenlijk ook een must

Ben je ook bereid voor die prijs er een ander blok in te leggen?

Thanks voor het aanbod in iedergeval.

Heeft iemand ervaring met Gav´s Cars in Nijkerk Gelderland? Daar staat deze auto te koop:
http://zoek.autotrader.nl/cgi-bin/advert_detail.php?page_num=2&record_id=4863372&class=cars&pos=12&locale=atnl.cars.1&distance=&SearchID=7a447bb30e52f077087644567d87b50b
ehm ik heb een bedrijf die dat dus doen voor weinig.... ff opzoeken

-edit-

Van Abeelen Motoren


Wij zijn gespecialiseerd in BMW motoren en cilinderkoppen

Bmw 3 serie motorblok en cilinderkop voor de E21 E30 E36 en E46

Model :: Type blok :: Aantal Kleppen :: Prijs motor :: Prijs cilinderkop
316I :::::::: M40 ::::::::::::::: 8V ::::::::::::: ¤ 1250,00 :::::::::: ¤ 625,00
316I :::::::: M43 ::::::::::::::: 8V ::::::::::::: ¤ 1500,00 :::::::::: ¤ 750,00
318I :::::::: M40 ::::::::::::::: 8V ::::::::::::: ¤ 1250,00 :::::::::: ¤ 625,00
318I :::::::: M43 ::::::::::::::: 8V ::::::::::::: ¤ 1500,00 :::::::::: ¤ 750,00
318IS :::::: M42 ::::::::::::: 16V ::::::::::::: ¤ 1500,00 :::::::::: ¤ 750,00
318IS :::::: M44 ::::::::::::: 16V ::::::::::::: ¤ 1750,00 :::::::::: ¤ 875,00
318TDS ::: M41 :::::::::::::: 8V ::::::::::::: ¤ 2100,00 :::::::::: ¤ 950,00
320I :::::::: M20 ::::::::::::: 12V ::::::::::::: ¤ 1250,00 :::::::::: ¤ 625,00
320I :::::::: M50 ::::::::::::: 24V ::::::::::::: ¤ 1500,00 :::::::::: ¤ 750,00
320I :::::::: M52 ::::::::::::: 24V ::::::::::::: ¤ 1750,00 :::::::::: ¤ 875,00
323I :::::::: M52 ::::::::::::: 24V ::::::::::::: ¤ 1750,00 :::::::::: ¤ 875,00
324D ::::::: M21 ::::::::::::: 12V ::::::::::::: ¤ 1250,00 :::::::::: ¤ 625,00
324TD ::::: M21 ::::::::::::: 12V ::::::::::::: ¤ 1250,00 :::::::::: ¤ 625,00
325I :::::::: M20 ::::::::::::: 12V ::::::::::::: ¤ 1250,00 :::::::::: ¤ 625,00
325I :::::::: M50 ::::::::::::: 24V ::::::::::::: ¤ 1500,00 :::::::::: ¤ 750,00
325I :::::::: M52 ::::::::::::: 24V ::::::::::::: ¤ 1750,00 :::::::::: ¤ 875,00
325TD ::::: M51 ::::::::::::: 12V ::::::::::::: ¤ 2100,00 :::::::::: ¤ 950,00
325TDS ::: M51 ::::::::::::: 12V ::::::::::::: ¤ 2100,00 :::::::::: ¤ 950,00


Bmw 5 serie motorblok en cilinderkop voor de E28 E34 en E39

Model :: Type blok :: Aantal Kleppen :: Prijs motor :: Prijs cilinderkop
518I :::::::: M40 ::::::::::::::: 8V ::::::::::::: ¤ 1250,00 :::::::::: ¤ 625,00
518I :::::::: M43 ::::::::::::::: 8V ::::::::::::: ¤ 1500,00 :::::::::: ¤ 750,00
520I :::::::: M20 ::::::::::::: 12V ::::::::::::: ¤ 1250,00 :::::::::: ¤ 625,00
520I :::::::: M50 ::::::::::::: 24V ::::::::::::: ¤ 1500,00 :::::::::: ¤ 750,00
520I :::::::: M52 ::::::::::::: 24V ::::::::::::: ¤ 1750,00 :::::::::: ¤ 875,00
523I :::::::: M52 ::::::::::::: 24V ::::::::::::: ¤ 1750,00 :::::::::: ¤ 875,00
524D ::::::: M21 ::::::::::::: 12V ::::::::::::: ¤ 1250,00 :::::::::: ¤ 625,00
524TD ::::: M21 ::::::::::::: 12V ::::::::::::: ¤ 1250,00 :::::::::: ¤ 625,00
525I :::::::: M20 ::::::::::::: 12V ::::::::::::: ¤ 1250,00 :::::::::: ¤ 625,00
525I :::::::: M50 ::::::::::::: 24V ::::::::::::: ¤ 1500,00 :::::::::: ¤ 750,00
525I :::::::: M52 ::::::::::::: 24V ::::::::::::: ¤ 1750,00 :::::::::: ¤ 875,00
525TD ::::: M51 ::::::::::::: 12V ::::::::::::: ¤ 2100,00 :::::::::: ¤ 950,00
525TDS ::: M51 ::::::::::::: 12V ::::::::::::: ¤ 2100,00 :::::::::: ¤ 950,00


alle hier boven genoemde prijzen zijn inclusief inbouw en 3 maanden schriftelijke garantie
inruil van de oude motor is in de prijs inbegrepen
alle motoren en cilinderkoppen zijn geheel nagekeken en voorzien van de nodige nieuwe onderdelen
reparatie van uw auto geschiet op afspraak


gebruikte motoren voor de 3 en 5 serie

Model :: Type blok :: Aantal Kleppen :: Kilometerstand :: Prijs
1600cc :::: M40 ::::::::::::::: 8V ::::::::::::::::: 128.000 :::::::: ¤ 800,00
1600cc :::: M43 ::::::::::::::: 8V ::::::::::::::::: 108.000 :::::::: ¤ 1000,00
1800cc :::: M40 ::::::::::::::: 8V ::::::::::::::::: 136.000 :::::::: ¤ 800,00
1800cc :::: M43 ::::::::::::::: 8V ::::::::::::::::: 119.000 :::::::: ¤ 1000,00
1800cc :::: M42 ::::::::::::: 16V ::::::::::::::::: 157.000 :::::::: ¤ 1000,00
2000cc :::: M50 ::::::::::::: 24V ::::::::::::::::: 131.000 :::::::: ¤ 1000,00
2400cc :::: M21 ::::::::::::: 12V ::::::::::::::::: 168.000 :::::::: ¤ 800,00
2500cc :::: M50 ::::::::::::: 24V ::::::::::::::::: 126.000 :::::::: ¤ 1000,00


alle hier boven genoemde prijzen zijn inclusief inbouw en 2 maanden schriftelijke garantie
inruil van de oude motor is in de prijs inbegrepen
reparatie van uw auto geschiet op afspraak


Speciaal Voor 3 serie E30

Model :::: Type :::: Kleppen :::::: Prijs
327I ::::::: M20 :::::: 12V :::::::::::::: ¤ 2000,00
325I ::::::: M50 :::::: 24V :::::::::::::: ¤ 2250,00


Deze prijzen zijn inclusief inbouw, aanpassingen en 3 maanden garantie
bij deze ombouw wordt er van uitgegaan dat u al een 6 cilinder heeft
reparatie van uw auto geschiet op afspraak


versnellingsbak gebruikt

M20 5bak ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: ¤ 150,00
M21 5bak ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: ¤ 150,00
M40 5bak ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: ¤ 150,00
M43 5bak ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: ¤ 200,00
M42 5bak ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: ¤ 250,00
M44 5bak ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: ¤ 250,00
M50 5bak ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: ¤ 250,00


automaatbak gebruikt

M50 5hp18 sportautomaat ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: ¤ 500,00
M51 5hp18 sportautomaat ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: ¤ 500,00
M52 5hp19 steptronic automaat ::::::::::::::::::::::::::::::: ¤ 650,00


Onderdelen voor 8V en 12V motoren

Basisstuurtoestel ( Montronic Computer ) :::::::::::::::::: ¤ 75,00
Carterpan :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: ¤ 75,00
Dynamo :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: ¤ 50,00
Luchtdebietmeter ( Luchtweger ) :::::::::::::::::::::::::::::::: ¤ 75,00
Startmotor ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: ¤ 50,00
Ventilatorkoppeling ( Viscose Koppeling ) ::::::::::::::::::: ¤ 75,00


Onderdelen voor 16V en 24V motoren

Basisstuurtoestel ( Montronic Computer ) ::::::::::::::::: ¤ 100,00
Carterpan ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: ¤ 75,00
Dynamo ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: ¤ 85,00
Luchtdebietmeter ( Luchtweger ) ::::::::::::::::::::::::::::::: ¤ 75,00
Startmotor :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: ¤. 85,00
Ventilatorkoppeling ( Viscose Koppeling ) :::::::::::::::::: ¤. 75,00
Bobine per stuk ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: ¤. 50,00

trefwoorden:

316 316i 318 318i 318is 318tds 320 320i 323 323i 324 324d 324td 325 325e 325i 325ix 325td 325tds 518 518i 520 520i 523 523i 524 524d 524td 525 525e 525i 525ix 525td 525tds 725 725tds z1 z3 E21 E28 E30 E34 E36 E38 E39 coupe sedan station stationcar touring cabrio cabriolet is ix td tds


wij zijn telefonisch bereikbaar van 18.00 uur tot 21.30 uur of gewoon mailen!!!!!!
Hopeloos benzine verslaafd
pi_27316526
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 18:31 schreef Youp het volgende:

[..]

ehm ik heb een bedrijf die dat dus doen voor weinig.... ff opzoeken
Weet je wat dat kost om airco later in te bouwen
motor wisselen is nog mogelijk, maar is bijvoorbeeld het remsysteem hetzelfde of is dat bij een 325 weer zwaarder?

En daarbij zo'n auto moet je gewoon orgineel houden en niet aan gaan lopen kutten:)


edit: die prijzen vallen me trouwens heel erg mee?
pi_27316575
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 18:33 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Weet je wat dat kost om airco later in te bouwen
motor wisselen is nog mogelijk, maar is bijvoorbeeld het remsysteem hetzelfde of is dat bij een 325 weer zwaarder?

En daarbij zo'n auto moet je gewoon orgineel houden en niet aan gaan lopen kutten:)


edit: die prijzen vallen me trouwens heel erg mee?
heb je gelijk in, moet je niet aan gaan lopen kloten aan zo'n auto... maar het kan wel

misschien iets voor de touring van hyper? ze zullen vast en zeker ook wel blokjes reviseren

-edit-

trouwens een M50 motor voor een E30

leuk projectje kan je daar van maken
Hopeloos benzine verslaafd
  dinsdag 24 mei 2005 @ 18:55:20 #106
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_27317216
He Youp,
Touring staat nu bij de garage; lijkt toch nog wel mee te vallen, qua revisie, maar ben nog niet gebeld door de boys.

Anyway M50 in iX past geloof ik niet echt gemakkelijk, qua carter enzo.


Maar eigenlijk wil ik het gewoon origineel en vooral niet zwaarder maken/houden, misschien iets uitboren tot 327i (of een M335iX)

Voor allerlei E30 motoren opties erg goede site: www.e30.de zie onder motoren.
Misschien past er zelfs nog wel wat in een ouwe tii

@ cuda

Otoo ziet er wel aardig uit, goeie kleur enzo.
Bedrijf lijkt mij van de mindere soort, en ten opzichte van die 328 met deuken lijkt ie mij ook wel een beetje duurder.

Anders koop je er eentje zonder lederen bekleding.
Er is van alles op Ebay te koop

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=53954&item=7976654393&rd=1#ebayphotohosting

Leeluk!!

[ Bericht 17% gewijzigd door Hyperdude op 24-05-2005 19:06:01 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_27317320
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 18:55 schreef Hyperdude het volgende:
He Youp,
Touring staat nu bij de garage; lijkt toch nog wel mee te vallen, qua revisie, maar ben nog niet gebeld door de boys.

Anyway M50 in iX past geloof ik niet echt gemakkelijk, qua carter enzo.


Maar eigenlijk wil ik het gewoon origineel en vooral niet zwaarder maken/houden, misschien iets uitboren tot 327i (of een M335iX)

Voor allerlei E30 motoren opties erg goede site: www.e30.de zie onder motoren.
Misschien pas5t er zelfs nog wel wat in een ouwe tii
nee ik bedoelde ook geen M50 motor in jouw auto... maar gewoon.. een E30je kopen, strippen M50 blok er in en een streetlegal "circuit auto" er van maken... dat wil ik nl altijd nog eens doen

die touring van jou moet je lekker origineel houden en dat doe ik met mijn Tii'tje ook

ik heb wel een voorbeeld van een 2002 met een M-power blok... ff zoeken
Hopeloos benzine verslaafd
pi_27317657
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 18:55 schreef Hyperdude het volgende:
@ cuda

Otoo ziet er wel aardig uit, goeie kleur enzo.
Bedrijf lijkt mij van de mindere soort, en ten opzichte van die 328 met deuken lijkt ie mij ook wel een beetje duurder.

Anders koop je er eentje zonder lederen bekleding.
Er is van alles op Ebay te koop

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=53954&item=7976654393&rd=1#ebayphotohosting

Leeluk!!
Ja zonder leer is best een optie opzich, maar ook dan zijn nette bmw's zeldzaam
pi_27317867
dit is het enige dat ik vinden kon...

http://www.m2bmw.com/corkys.htm

maar ik heb wel nog wat anders leuks gevonden een 2002 Tii Circuit auto op lpg.. NA 204pk

Jaymic's LPG Rally Car.








Based upon 1974 BMW 2002tii

Works Gp2 GRP wheelarch extensions and front spoiler Fully seam welded, strengthened and gusseted FIA roll cage (front, rear and door bars) tied into A and B posts, etc. Painted in Polaris silver metallic (two pack acrylic) GRP bonnet and boot lid Lightweight racing seats Racing style instrumentation and switch gear Plumbed in electronically activated fire extinguisher system Battery relocated behind passenger seat Rewired with fuse box and relays, etc inside car Racing style pedals and foot rests, etc Carpet and headlining custom made by Jaymic Alloy door panels, rear side panels and parcel shelf Full harness seat belts Battery isolating master switch


Engine

Dynomometer tested : 204 bhp @ 7,100 rpm (gross) 185 lbs/ft @ 6,200 rpm (gross) 2013cc in line 4 cylinder BMW M10 type (2002) Single overhead camshaft (Schrick 316º-11.9 mm lift) Adjustable camshaft sprocket for varying valve timing. 1 mm oversize and tuliped inlet valves - 1 per cylinder (47 mm) Standard size tuliped exhaust valves - 1 per cylinder (38 mm) Hardened valves seats suitable for lead free fuels Cylinder head ported, gasflowed and combustion chamber volumes balanced Competition cylinder head gasket Forged high compression pistons (11.5:1) with valve pockets cut Pistons lightened and balanced with total seal rings Lightened and balanced standard connecting rods Competition big end bearings Lightened and balanced standard crankshaft Individual throttle butterfly for each cylinder with air bleed equalisation Free flow air filter LPG venturis located upstream of butterflies Electronic cooling fan with thermostatic control High efficiency competition cored radiator Oil cooler with thermostatic control


Fuel System

Dedicated LPG (not dual fuel) Twin LPG tanks (one quick release) Stako/Icom OMVL LPG reducer and multi-valve, etc OMVL Venturi type LPG mixers (4) AEB LPG control electronics Installed to LP Gas Association COP11 standards LPG rated at equivalent to 112 octane (approx)

Ignition System

Distributorless wasted spark system controlled by PC programmable, 3 dimensional computerised ignition system. TDC collected from sensor positioned on toothed crankshaft sprocket. Closed loop, charge/coolant temperature sensitive map with cold start and cold running parameters. Throttle potentiometer built into butterfly bodies 4 cylinder coil pack (one for each cylinder) 8.5 mm low resistance competition spark plug leads Bosch Super 4 spark plugs


Exhaust

4 into 1 big bore exhaust manifold with thermal lagging Custom built big bore exhaust system with single, straight through silencer box.


Suspension

Adjustable ride height front struts with 2½"ID race springs 20 point adjustable dampers built into struts Adjustable camber/castor strut top mounts with spherical bearings Strengthened track control arms/radius arms Adjustable and rose jointed front anti-roll bar (21mm) Alloy strut brace Polyurethane bushings throughout (front and rear) Rear suspension top mounts turreted for vertical positioning of suspension unit. Converted to rear coil-over suspension units with adjustable ride height, 2¼"ID race springs and 20 point adjustable damping Camber adjusting rear subframe with uprated mounting bushes Adjustable and rose jointed rear anti-roll bar (19mm)


Brakes

Twin master cylinders with in car adjustable bias (front to rear) Hydraulic handbrake Ventilated and cross drilled front discs (Brembo) Fast road/race front pads (Pagid) 4 pot front callipers Rear brakes converted to disc brakes Solid cross drilled rear discs (Brembo) Fast road/race rear pads (Pagid) 2 pot sliding callipers Teflon flexible hoses with stainless steel braiding Kunifer rigid brake piping throughout Racing type brake fluid (high boiling point)


Transmission

Lightened 228 mm flywheel Competition strength organic clutch 5 speed close ratio (dog leg) Getrag gearbox Limited slip differentials (75% lock) choice of two different ratio units Strengthened driveshafts


Wheels & Tyres

7" x 15" Revolution 5 spoke light alloy wheels Kumho V700 205/50/ZR15 tyres (front) scrubbed to 4 mm Kumho V700 225/50/ZR15 tyres (rear) scrubbed to 4mm 'Get you home' spare wheel/tyre



oke ik vind hem iets TE maar t is wel een geweldig project
Hopeloos benzine verslaafd
  dinsdag 24 mei 2005 @ 19:30:24 #110
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_27318240
Maar waarom lopen die gasten nou met LPG te klooien!?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_27318620
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 19:30 schreef Hyperdude het volgende:
Maar waarom lopen die gasten nou met LPG te klooien!?
114 octaan daar is het blok op aangepast denk maar niet dat die nog loopt op benzine
Hopeloos benzine verslaafd
pi_27320453
http://www.marktplaats.nl/markt/autos/bmw/117608.htm Deze man had ik gemailt en hij vertelde me dat er geen onderhoudshistory bij zat van zijn hele leven, maar wel rekeningen van afgelopen jaren.
Het is een import uit duitsland, nu is natuurlijk de vraag is dat verstandig
Kijken kan natuurlijk altijd, je merkt snel genoeg of een auto lekker rijd ja of nee....

Edit: ja er zitten beetje baggervelgen op maar dat kan natuurlijk vervangen worden.
pi_27320632
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 20:45 schreef BaraCuda het volgende:
http://www.marktplaats.nl/markt/autos/bmw/117608.htm Deze man had ik gemailt en hij vertelde me dat er geen onderhoudshistory bij zat van zijn hele leven, maar wel rekeningen van afgelopen jaren.
Het is een import uit duitsland, nu is natuurlijk de vraag is dat verstandig
Kijken kan natuurlijk altijd, je merkt snel genoeg of een auto lekker rijd ja of nee....

Edit: ja er zitten beetje baggervelgen op maar dat kan natuurlijk vervangen worden.
mooie wagen toch

BMW (M) of Alpina's onder gooien en verder vanaf blijven
Hopeloos benzine verslaafd
pi_27320783
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 20:53 schreef Youp het volgende:

[..]

mooie wagen toch

BMW (M) of Alpina's onder gooien en verder vanaf blijven
Ja hij ziet er goed uit, en ik denk dat ik wel zoveel weet van auto's dat ik merk ofdat er iets mis is met zo'n auto. Dus ik denk dat ik maar fijn ga kijken
  dinsdag 24 mei 2005 @ 20:59:54 #115
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_27320809
Onderhoud van jaren terug is leuk maar zegt niet veel.
Goed onderhoud de laatste paar jaar is veel belangrijker.

Mijn kosten de laatse 2 jaar
airco condensor+ ombouw R34: 600 EUR oid
remschijven voor 200 EUR
nwe waterpomp+ radiator: 450 EUR
nwe koppeling : 600 EUR
Dat komt er allemaal wel aan bij 150 tot 200 K

Als er niet recent een nwe waterpomp is gemonteerd, altijd uit voorzorg een nwe monteren.
Kost iets van 100-200 EUR en voorkomt erg veel ellende.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_27321282
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 20:59 schreef Hyperdude het volgende:
Onderhoud van jaren terug is leuk maar zegt niet veel.
Goed onderhoud de laatste paar jaar is veel belangrijker.

Mijn kosten de laatse 2 jaar
airco condensor+ ombouw R34: 600 EUR oid
remschijven voor 200 EUR
nwe waterpomp+ radiator: 450 EUR
nwe koppeling : 600 EUR
Dat komt er allemaal wel aan bij 150 tot 200 K

Als er niet recent een nwe waterpomp is gemonteerd, altijd uit voorzorg een nwe monteren.
Kost iets van 100-200 EUR en voorkomt erg veel ellende.
Ja die waterpomp heb ik al vanalles over gelezen idd.
En dat soort onderhoud is gewoon normaal dat maakt me ook niet uit, en na die prijzen van Youp maakt het niet eens uit of de motor gaar is
  dinsdag 24 mei 2005 @ 21:55:34 #117
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_27322206
kei veilig trouwens zo'n BMW ( ook al is het niet zo'n toffe 3-serie

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_27322321
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 21:55 schreef Hyperdude het volgende:
kei veilig trouwens zo'n BMW ( ook al is het niet zo'n toffe 3-serie

[[url=http://img240.echo.cx/img240/7752/albumpic2pn.th.jpg]afbeelding][/URL]
een van de eerste gecrashte 6series wel zonde van die standaard (zonder meerprijs dus) 18" velgen met 245 bandjes rondom...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_27322582
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 21:55 schreef Hyperdude het volgende:
kei veilig trouwens zo'n BMW ( ook al is het niet zo'n toffe 3-serie

[[url=http://img240.echo.cx/img240/7752/albumpic2pn.th.jpg]afbeelding][/URL]
Wauw die chicks Weer een reden om je vriendin niet in je bmw te laten rijden
pi_27322687
ah ik zie nou dat het een 630 is.. daar zitten sowieso 18" velgjes onder

-edit-

of was het nou 245-ers rondom? ik weet t al niet meer
Hopeloos benzine verslaafd
pi_27384512
Wat houdt "marge" in als dat bij een prijs vermeld staat?

Zaterdag bij 2 e36's kijken
  donderdag 26 mei 2005 @ 19:59:10 #122
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_27384576
Dat je de BTW niet meer kan verrekenen.
Alleen van belang als je een eigen bedrijf hebt.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_27390223
Youp hoeveel kosten klepstoters en is het moeilijk om ze te vervangen?

Gaat om M40 blok van BMW E30 318i...
pi_27390691
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 22:50 schreef yup het volgende:
Youp hoeveel kosten klepstoters en is het moeilijk om ze te vervangen?

Gaat om M40 blok van BMW E30 318i...
klepstoters? heeft dat blok een onderliggende nokkenas dan? mijn oude Tii heeft iig een bovenliggende.. stoters vervangen is super simpel maar die heeft ie niet volgensmij hoor
Hopeloos benzine verslaafd
pi_27390720
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 23:02 schreef Youp het volgende:

[..]

klepstoters? heeft dat blok een onderliggende nokkenas dan? mijn oude Tii heeft iig een bovenliggende.. stoters vervangen is super simpel maar die heeft ie niet volgensmij hoor
Hydraulische klepstoters zitten op dat ding hoor... Je weet wel, die dingen heten zelfstellende kleppen enzo...

Vrijwel elke moderne auto heeft hydraulische klepstoters, dingen zorgen ervoor dat je niet meer kleppen hoeft te stellen, behalve als ze kapotgaan dan hoor je dus een hele tijd een getik dat met de toerental meegaat

Eerst 5w40 en wynns hydraulische klepstoter zooi erin pleuren denk ik...
  donderdag 26 mei 2005 @ 23:12:27 #126
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_27391028
vlgns ETK 16 EUR per stuk.
3 uur arbeid lijkt mij genoeg
tel uit je winst/verlies

Maar alleen bij koude motor tikken of altijd?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_27391299
Altijd

Geen performanceverlies of extreem verbruik ofzo...
pi_27391340
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 23:19 schreef yup het volgende:
Altijd

Geen performanceverlies of extreem verbruik ofzo...
dan zijn ze redelijk gaar ja
Hopeloos benzine verslaafd
pi_27391405
ik heb ook een 318i en die dingen zijn ook gaar... je hoort ze altijd...

tis bij mij alleen dat ik een onwijs abnormaal hoog verbruik heb...

enig idee youp?
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
pi_27391555
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 23:22 schreef Pharell het volgende:
ik heb ook een 318i en die dingen zijn ook gaar... je hoort ze altijd...

tis bij mij alleen dat ik een onwijs abnormaal hoog verbruik heb...

enig idee youp?
hoe hoog is je verbruik? en hoe veel gas geef je?
Hopeloos benzine verslaafd
pi_27391608
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 23:26 schreef Youp het volgende:

[..]

hoe hoog is je verbruik? en hoe veel gas geef je?
het verbruik staat niet in verhouding tot mijn overmatig gas geven

1 op 4 hij zuipt meer dan een geoefend alchollist
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
pi_27391674
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 23:22 schreef Pharell het volgende:
ik heb ook een 318i en die dingen zijn ook gaar... je hoort ze altijd...

tis bij mij alleen dat ik een onwijs abnormaal hoog verbruik heb...

enig idee youp?
Heeft ie ook performance verlies ?
pi_27391737
euhm nou inmiddels vast wel performance verlies... iig trekt ie onregelmatig op... met kleine schokjes zeg maar...
verder loopt ie onregelmatig stationair...

bmw dealert heeft er naar gekeken en die vond lekke slangen... die hebben ze vervangen en ze zeiden dat dat de oplossing moest zijn.. niet dus
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
pi_27391813
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 23:31 schreef Pharell het volgende:
euhm nou inmiddels vast wel performance verlies... iig trekt ie onregelmatig op... met kleine schokjes zeg maar...
verder loopt ie onregelmatig stationair...

bmw dealert heeft er naar gekeken en die vond lekke slangen... die hebben ze vervangen en ze zeiden dat dat de oplossing moest zijn.. niet dus
hoe veel heeft dat ding gelopen?
Hopeloos benzine verslaafd
pi_27391878
bijna 2 ton
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
pi_27391910
Ik denk dat je nokkenas ingelopen is.

Dat word MEGAduur vriend, serieus duur...

Hoe lang was dat tikken al ?

Nokkenas 300+- euro's + klepstoters 8x 20 euro = 160 euro. Dat is alvast 460 euro alleen al aan materiaalkosten

De BMW M40 blokken (1.8 8v 113 pk) hebben allemaal een productiefout/zwak punt: inlopen van de nokkenas + klepstoters die op den duur aan het sterven zijn...

ELKE M40 krijgt hier ooit last van...
pi_27391943
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 23:35 schreef Pharell het volgende:
bijna 2 ton
weird... misschien toch je klepstoters ook.. ik durf t niet te zeggen...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_27391966
Youp lees me post, boven jou post.
pi_27391980
ik zie het
Hopeloos benzine verslaafd
pi_27392048
En nou maar hopen dat mijn nokkenas niet is ingelopen, alhoewel dat denk ik niet, ding vliegt nog steeds door de versnellingen heen...

En het verbruik is redelijk te noemen...

184k heeft de mijne gelopen, 1991 model...
pi_27392088
mjah 2e hands nokkenasje is misschien ook wel te doen.. en misschien zijn er wel goedkopere imitiatie(of zelfs snellere) nokkenassen te koop
Hopeloos benzine verslaafd
pi_27392123
2ehands zal je niet zo snel kunnen vinden. Om de reden dat die dingen bij bosjes afsterven...

Vraagisgroterdanaanbod heet dat
pi_27392176
ja dat snap ik maar als je ergens op een sloperij een vergeten schade auto vind met een in orde motorblok
Hopeloos benzine verslaafd
pi_27392202
nou lekker is dat iig heb ik em dus zo gekocht...
maar t gekke is dat ie gewoon verder normaal rijdt enzo
op dat zuipen na dan

iig doe ik em maar snel weg.... mij benieuwen hoeveel ik er voor kan vangen...

iemand intresse?
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
pi_27392413
* Pharell nog even heel hard vloekt
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
pi_27392759
ruilblok niks voor je? Alleen moet je nou wel iemand vinden die het blok erin kan pleure...
pi_27392889
euhm nee... heb eigenlijk liever een 320 of 325

of loop ik dan ook weer tegen die idiote problemen aan
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
pi_27393240
320i moet je mee toerenjanken (geen koppel op lage toeren) en vaak koppaking kapoet.

318i is 80-120 sneller dan een 320i in 3de verzet...

325i het liefst dan.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 09:04:03 #149
24619 Mr._T-Rex
AutoFreak
pi_27397272
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 22:50 schreef yup het volgende:
Youp hoeveel kosten klepstoters en is het moeilijk om ze te vervangen?

Gaat om M40 blok van BMW E30 318i...
Heeft een 318i E30 hydraulische kleppenstoters?
Een 320i/325i E30 iig niet. Heb laatst met en bij een vreind van me met een 325i 1 tuimelaar vervangen en daar waren we na een paar uurtjes mee klaar (toen bleek pas dat hij toch was vastgelopen )
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_27398263
De 1.8i 8v M40 blok heeft idd hydraulische klepstoters...
  vrijdag 27 mei 2005 @ 11:47:46 #151
24619 Mr._T-Rex
AutoFreak
pi_27402232
Hmm, das minder, is een stuk minder zelf aan te doen lijkt mij
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_27403203
Je kan ze vervangen.

Dingen kosten wel 20 euro per stuk, maar zelf vervangen is zeker te doen (je hoeft alleen kleppendeksel eraf te halen, en misschien nokkenas, dat weet ik dus nie zeker, maar ik hoop niet nokkenas anders moet je riem er ook af )
  vrijdag 27 mei 2005 @ 12:16:47 #153
33367 Miiso
aka Phuctivity
pi_27403220
Ik heb net dit topic ontdekt en ik heb ook een 3 serie compact, bj 1998 met 74.000 km op de klok (niet veel km dus) het is een 3.18TI en ben er al een paar maanden ontzetten gelukkig mee.

Mijn vader heeft een groene compact 3.18TI gehad (en is nog steeds in de familie, mams rijd ermee), alleen is mijn vader helaas heengegaan vorig jaar oktober en heb toen besloten om ook een bimmer te kopen..... Voorwaarde: Moest een compact zijn met weinig km en er nagelneu uitzien, ik zal binnenkort nog wat andere foto's laten zien



Er zijn nog een paar kleine dingen die ik wil veranderen:

- Velgen
- Andere achterbumper (huidige heeft een trekhaak en die kan er wel af, hou je alleen een lelijk gat over)
- Misschien booskijkers

//edit

- Mistlampen heb ik inmiddels al ingebouwd, alsmede speakers en woofers, versterkers en radio

[ Bericht 10% gewijzigd door Miiso op 27-05-2005 12:23:10 ]
XBOX360 Gamertag: Phuctivity
pi_27403270
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 00:18 schreef yup het volgende:


325i het liefst dan.
Mijne heeft 192k gelopen en rijdt nog als een tiet
pi_27403325
Erg om dat over pa te horen

Maar compact (de oude E36 type) vind ik een behoorlijk leuk uitziende wagen... Rijdt ook erg lekker, de 323 (of 325?) ti word zelfs een mini M3 genoemd!
  vrijdag 27 mei 2005 @ 12:37:17 #156
33367 Miiso
aka Phuctivity
pi_27403803
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 12:20 schreef yup het volgende:
Erg om dat over pa te horen

Maar compact (de oude E36 type) vind ik een behoorlijk leuk uitziende wagen... Rijdt ook erg lekker, de 323 (of 325?) ti word zelfs een mini M3 genoemd!
Over mijn vader is idd echt erg mensen..... van hem kan ik niet meer genieten, van zijn auto des te meer. Ik zal asap een foto plaatsen want ik vind het 1 van de mooiere compacts. gewoon lekker strak.

Zie je het al voor je

verlaagd, 17" BBS velgen en mijn vader die 50 geworden is rijden in die bak... echt een geweldig gezicht was dat altijd. Man zo trots als een pauw Hij was altijd van mening dat de compact uitvoering de enige bimmer voor hem was qua model en ik benhet met hem eens. ze zijn idd erg mooi
XBOX360 Gamertag: Phuctivity
pi_27404550
E36:

Compact. (325ti aub, liefst een omgebouwde met een 3.2 liter 321 pk motor + 6 bak )

Sedan. (M3 sedan, 321 pk 6 bak 3.2 liter ding aub.)

Coupe. (M3 GTR 290 pk ofzo 3 liter)

Cabrio. (M3 3.2 liter 6 bak cabrio weer)

Zo ziet mijn rijtje eruit. Van begeerlijk naar minder begeerlijk...

Allemaal met automatisch climate control aub. (geloof me zonder airco word je nuts in dit soort tropische klimaten )

Zal wel een biljoen keer gezegd zijn ivm pa enzo, maar ik zeg het dan maar voor de biljoen + 1ste keer erbij: sterkte...
  vrijdag 27 mei 2005 @ 13:54:34 #158
33209 Juggernaut
E36 BMW 318iS executive
pi_27406088
leuke wagen maar een bmw moet een kont hebben
Heb je nog bloed onder je nagels?
  vrijdag 27 mei 2005 @ 15:27:03 #159
33367 Miiso
aka Phuctivity
pi_27408798
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 13:54 schreef Juggernaut het volgende:
leuke wagen maar een bmw moet een kont hebben
echt niet, dikke wijfe hebben een kont en een dikke bimmer is een compact !
XBOX360 Gamertag: Phuctivity
pi_27412012
n dikke bimmer is een Coupé
Hopeloos benzine verslaafd
  vrijdag 27 mei 2005 @ 17:21:26 #161
33209 Juggernaut
E36 BMW 318iS executive
pi_27412438
Heb je nog bloed onder je nagels?
pi_27412847
idd... tis net of er wat van die compact is afgevallen... of een flinke deuk
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
pi_27415776
compact kan ik ook niet mooi vinden, Als er 1 in mijn spiegels komt aanrijden denk ik jeuj een E36....en dan komt er een auto zonder kont voorbij
pi_27423410
Ik vind de compact juist mooi, het is gewoon een heerlijk simpel uitziend wagen: een E36 met de reet erafgehakt.

Bij de E46 compact wilden ze het ding zogenaamd een nieuw gezicht geven, MY ASS, tering dat ding is lelijk... Alleen helemaal met M-spoilers vind ik die E46 compact te pruimen... De gewone vind ik echt lelijk.

E36 compact is goed, helemaal als ie in colorline is + paar kleine fabrieksaf spoilers + sideskirts...
  zaterdag 28 mei 2005 @ 09:42:04 #165
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_27426731
Profiel van de Coupé is natuurlijk wel 10 x mooier.
Iemand anders moet dan maar een plaatje van zo'n gecouopeerde E36 erbij gaan zoeken

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 28 mei 2005 @ 11:24:59 #166
33367 Miiso
aka Phuctivity
pi_27428155
Godzijdank hebben we allemaal een eigen mening en smaak

maar goed een coupé kan idd erg mooi zijn!

Bij mij in de wijk rijden 2 coupé's rond die er allebei erg strak uitzien moet ik eerlijk zeggen, zal de eigenaren vragen om wat foto's te mogen maken en plaatsen in dit forum
(neem ik gelijk de compact van mijn pa en mezelf mee en een leuke fotoshoot is born)

indicatie qua optische veranderingen (coupé's)

- beide verlaagd en alpina's eronder
- angel eyes
- booskijkers
- getinte ramen voor zover ik weet

Motortechnisch zou ik niet weten wat erin ligt, lijken me iig geen 3.16i's


angeleyes zou ik zelf ook wel willen, ware het niet dat de prijzen van die dingen niet normaal zijn
XBOX360 Gamertag: Phuctivity
  zaterdag 28 mei 2005 @ 11:28:29 #167
33367 Miiso
aka Phuctivity
pi_27428220
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 09:42 schreef Hyperdude het volgende:
.........
Bedoel je zoiets?



en een compact



Damn die velgen van de compact
XBOX360 Gamertag: Phuctivity
pi_27431106
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 11:28 schreef Miiso het volgende:

[..]

Bedoel je zoiets?

[afbeelding]

....
ieuw, E46 voorkanten op een E36 zijn zoooo lelijk. (verder wel nice )
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_27431663
Vandaag 2 bmw's bekeken, nr 1 was te gaar voor woorden tijdens testrit bleef het fucking gaspedaal hangen En daarbij roeste hij bij motorkap wielkasten en kofferbak.

Nr2 zag er opzich goed uit maar had ook beginnende roest bij wielkasten en kofferklap onder de rubbers.

Ik had echt niet verwacht dat bmw zo onder je reet vandaan kan roesten, dus ik weet niet of het verstandig is om nog door te zoeken naar een E36.

IS een E34 net zo slecht qua roest of hoe moet ik dat zien?
  zaterdag 28 mei 2005 @ 16:10:41 #170
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_27432935
@bara
Een goede niet gecrashte/verbouwde/gespoilerde E36 roest niet/nauwlijks. Tenminste niet die van mij
Steenslag kan wel plekjes op randen van wielkasten veroorzaken, dingen zijn wel 10-13 jaar oud zo langzamerhand, maar meer zou je eigenlijk niet mogen zien.
Bij mij alleen wel eens heel miniem iets gezien onder de handgreep vd. achterklep.
E34 misschien iets beter want minder aan omgekloot, maar ook al snel 15 jaar oud.

Je moet niet vergeten dat een Johnny meer geld uitgeeft aan wielen dan aan echt onderhoud.
Daarom zie je ook otoos die op papier vrijwel gelijk zijn voor prijzen van 5-10000 staan. Als het goed is dan is een wat duurdere versie ook een stuk beter natuurlijk.

Voor 8000+ 1100BPM heb je nog steeds in Duitsland bij de BMW dealer een 328 coupé met airco en minder dan 100000 km van 1 vorige eigenaar (staat daaro op kenteken) .
Misschien toch maar overwegen? www.bmw.de

[ Bericht 38% gewijzigd door Hyperdude op 28-05-2005 16:25:48 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_27433219
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 16:10 schreef Hyperdude het volgende:
@bara
Een goede niet gecrashte/verbouwde/gespoilerde E36 roest niet/nauwlijks. Tenminste niet die van mij
Steenslag kan wel plekjes op randen van wielkasten veroorzaken, dingen zijn wel 10-13 jaar oud zo langzamerhand, maar meer zou je eigenlijk niet mogen zien.
Bij mij alleen wel eens heel miniem iets gezien onder de handgreep vd. achterklep.

E34 misschien iests beter want minder aan omgekloot, maar ook al snel 15 jaar oud.
Bij die laatste auto stonden nog stuk of 5 e36's sedan's coupe's de hele rambam. En 4 van de 5 hadden precies op dezelfde plek roest. Jaartal varieerde van 1992 tot 1994.

Dus nu weet ik niet meer wat voor auto ik moet kopen
  zaterdag 28 mei 2005 @ 16:31:44 #172
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_27433351
o dan moet ik bij die van mij ook maar eens gaan checken.
Welke plek bedoel je precies?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_27433371
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 16:31 schreef Hyperdude het volgende:
o dan moet ik bij die van mij ook maar eens gaan checken.
Welke plek bedoel je precies?
Bij allemaal bij wielkasten achter het ergste.... kleine blaasjes onder de lak.
Bij achterklep rechts en links naast het rubber.
Bij motorkap voor bij koplampen waren er ook een paar.

Dat had ik dus niet verwacht van BMW
  zaterdag 28 mei 2005 @ 16:38:38 #174
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_27433397
dan is die van mij dus nog meer waard geworden
Die wielkastranden kan je wel verwachten (volgens mij) bij oudere otoos, die achterklep is niet goed idd.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_27433743
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 16:38 schreef Hyperdude het volgende:
dan is die van mij dus nog meer waard geworden
Die wielkastranden kan je wel verwachten (volgens mij) bij oudere otoos, die achterklep is niet goed idd.
Het is gewoon stom dat BMW die auto's niet verzonken heeft. Audi en Alfa geven bijvoorbeeld op hun huidige auto's 12 jaar garantie op carroserie. BMW maar 6 jaar.

Ik had nog nooit iets gelezen over BMW's en roest, ja E30's. Maar ik had vwel verwacht dat de roesttijd met E36 weg zou zijn
  zaterdag 28 mei 2005 @ 17:11:36 #176
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_27433957
Geheel verzinken heeft ook nadelen; kosten, gewicht en moeilijker reparaties.
Bij Porsches 911 (ook geheel verzonken ) van 20-25 jaar zie je ook al plekjes komen.
Uiteindelijk heb je altijd corrrosie. En steenslag zorgt ook bij Audi's uiteindelijk voor roestige randen van wielkasten.

Totale verzinking lijkt mij wat overkill (doen ze volgens mij bv. bij Alfa en Volkswagen ook niet meer) maar roest is natuurlijk altijd vervelend. Mijn oude Alfa 75 roestte trouwens ook al nauwlijks

Je moet niet vergeten dat je voor 10% van de aanschafprijs een 10-15 jaar oude otoo wilt kopen,
een beetje roest is dan waarschijnlijk de kleinste kostenpost.

Ander gebrekkig onderhoud (hoort ook het bijwerken van kleine plekjes voordat ze groot worden bij) levert je zeer waarschijnlijk veel hogere kosten op.

NB Heb eens ff wat rondgezocht en de roestige rand tussen de achterlichten onder het rubber schijnt idd. veel voor te komen/productiefout. mn. voor 1995, maar dat kan ook een kwestie van tijd zijn.
Alle andere roestschade (uitgezonderd steenslag) is vlgns. mij het gevolg van ondeskundige reparaties cq. spoilerprutsers.

Ik ga straks die rand ff checken, want als een otto van mij roest hoef ik hem niet meer te wassen van mijzelf


[ Bericht 11% gewijzigd door Hyperdude op 28-05-2005 17:23:50 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_27434151
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 17:11 schreef Hyperdude het volgende:
Geheel verzinken heeft ook nadelen; kosten, gewicht en moeilijker reparaties.
Bij Porsches 911 (ook geheel verzonken ) van 20-25 jaar zie je ook al plekjes komen.
Uiteindelijk heb je altijd corrrosie. En steenslag zorgt ook bij Audi's uiteindelijk voor roestige randen van wielkasten.

Totale verzinking lijkt mij wat overkill (doen ze volgens mij bv. bij Alfa en Volkswagen ook niet meer) maar roest is natuurlkijk altijd vervelend. Mijn oude Alfa 75 roestte trouwens ook al nauwlijks

Je moet niet vergeten dat je voor 10% van de aanschafprijs een 10-15 jaar oude otoo wilt kopen,
een beetje roest is dan waarschijnlijk de kleinste kostenpost.

Ander gebrekkig onderhoud (hoort ook het bijwerken van kleine plekjes voordat ze groot worden bij) levert je zeer waarschijnlijk veel hogere kosten op..

Roest een kleine koste post? Als je wielkasten beginnen te roesten dan moet volgends mij de halve auto gespoten worden om kleurverschil tegen te gaan

Maar ik ben nu dus weer bij af en weet niet meer wat ik wil
  zaterdag 28 mei 2005 @ 17:29:51 #178
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_27434285
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 17:22 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Roest een kleine koste post? Als je wielkasten beginnen te roesten dan moet volgends mij de halve auto gespoten worden om kleurverschil tegen te gaan

Maar ik ben nu dus weer bij af en weet niet meer wat ik wil
Als het kleine plekjes zijn is het simpel te maken.
Als het grote plekken zijn is dat gewoon een teken van slecht onderhoud door de vorige eigenaar; niet kopen dus. Nogmaals het zijn geen nieuwe ortoos; verwacht dus probleempjes en kosten.
Anders moet je een nieuwe kopen


Even gekeken bij de mijne; ding stond eindelijk in de schaduw.

Geen roest onder rubber tussen de achterlichten.
1 plek die ik bij moet werken aan 1 van de wielkastranden.
Die randen zijn trouwens een klein beetje hobbelig/ruw, dat is geen roest maar een onderlaag tegen roest ( zgn Schutz, zit ook onder voorbumpers enzo). 09-1992, 205000 km.
Heb je kennelijk toch niet de beste exemplaren gezien (en ja er is heel veel E36 bagger, helaas)
Waar ben je geweest als ik vragen mag !?

[ Bericht 21% gewijzigd door Hyperdude op 28-05-2005 17:48:01 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_27434976
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 17:29 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Als het kleine plekjes zijn is het simpel te maken.
Als het grote plekken zijn is dat gewoon een teken van slecht onderhoud door de vorige eigenaar; niet kopen dus. Nogmaals het zijn geen nieuwe ortoos; verwacht dus probleempjes en kosten.
Anders moet je een nieuwe kopen


Even gekeken bij de mijne; ding stond eindelijk in de schaduw.

Geen roest onder rubber tussen de achterlichten.
1 plek die ik bij moet werken aan 1 van de wielkastranden.
Die randen zijn trouwens een klein beetje hobbelig/ruw, dat is geen roest maar een onderlaag tegen roest ( zgn Schutz, zit ook onder voorbumpers enzo). 09-1992, 205000 km.
Heb je kennelijk toch niet de beste exemplaren gezien (en ja er is heel veel E36 bagger, helaas)
Waar ben je geweest als ik vragen mag !?
http://www.meulenbroekcarcenter.nl/
4 van de 5 hadden echt blaasjes op de lak.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 18:15:30 #180
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_27435198
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 18:06 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

http://www.meulenbroekcarcenter.nl/
4 van de 5 hadden echt blaasjes op de lak.
Dat is wel weer een echte handelaar, itt. tot een garage/dealer.Die lui doen er niets aan.
Alleen witte knippers erop schroeven; check de verschillende foto's van die rode 1992 325 coupé

Maar als je weet wat de problemn zijn zoek je toch gewoon door tot je wel een goede tegenkomt, geduld is een schone zaak! En ik zou toch wel bij een Bovag bedrijf kopen of in ieder geval een serieuze garage.
Heb je nog wat zekerheid, beste is natuurlijk de aardige/betrouwbaar (lijkende ) particulier.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 28-05-2005 18:29:07 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_27490821
Ik zal de olie weer laten verversen en het filter laten vervangen. Welke olie is trouwens 't beste voor een BMW M50 blok? Volgens de dealer semi-syntetische olie (torsynt 10w-40 van Kroonoil). Iemand hier meer informatie over?
The gum you like, is coming back in style.
  maandag 30 mei 2005 @ 20:12:30 #182
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_27491436
Is prima olie voor een M50
Ik doe altijd Mobil Super S half synth 10W40 in mijn E36 325 M50
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_27491484
quote:
Op maandag 30 mei 2005 20:12 schreef Hyperdude het volgende:
Is prima olie voor een M50
Ik doe altijd Mobil Super S half synth 10W40 in mijn E36 325 M50
Oké, dan ben ik toch prima ingelicht. Ben trouwens ook op zoek naar een "uitgebreide boordcomputer", als vervanging voor de check control.
The gum you like, is coming back in style.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 13:38:48 #184
121796 WHOPPA
Boem is ho
pi_27511436
[quote]Op zaterdag 28 mei 2005 18:06 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

http://www.meulenbroekcarcenter.nl/
4 van de 5 hadden echt blaasjes op de lak.
/quote]
Heb toevallig bij meulenbroek carcenter ondertussen al 3 BMW's gekocht.
En ik ben er nog steeds dik tevreden over.
Ik heb van te voren ook lang gezocht.
Maar ik heb er nog steeds geen spijt van dat ik bij hun mijn auto's gekocht heb.
Maar ja, aan een BMW van '92 (13jr oud) is altijd wel iets te vinden.
Heb er zelf een van 2000 en die heb ik ook al bij moeten tippen.
En blaasjes op de lak zal wel mee vallen,want bij hun zien ze er meestal wel goed uit.
Roest hou je altijd pekel steenslag,etc.
Dan moet je gewoon een nieuwe kopen (en als je pech hebt roest die binnen een paar jaar ook).
Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten lukt toch niet
Als het niet zachtjes kan,dan maar met geweld !!!!!!!!!!!!!!!
pi_27520363
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 13:38 schreef WHOPPA het volgende:
[quote]Op zaterdag 28 mei 2005 18:06 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

http://www.meulenbroekcarcenter.nl/
4 van de 5 hadden echt blaasjes op de lak.
/quote]
Heb toevallig bij meulenbroek carcenter ondertussen al 3 BMW's gekocht.
En ik ben er nog steeds dik tevreden over.
Ik heb van te voren ook lang gezocht.
Maar ik heb er nog steeds geen spijt van dat ik bij hun mijn auto's gekocht heb.
Maar ja, aan een BMW van '92 (13jr oud) is altijd wel iets te vinden.
Heb er zelf een van 2000 en die heb ik ook al bij moeten tippen.
En blaasjes op de lak zal wel mee vallen,want bij hun zien ze er meestal wel goed uit.
Roest hou je altijd pekel steenslag,etc.
Dan moet je gewoon een nieuwe kopen (en als je pech hebt roest die binnen een paar jaar ook).
Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten lukt toch niet
Echt serieus waar die blaasjes, als je daar beetje hard op drukt valt de lak er zo vanaf.
En roest geeft bij mij de indruk dat er weinig aandacht aan die auto is besteed, want als jij je wielkasten bij de wasbeurt schoonmaakt, zodat er geen zand achter die rand blijft zitten kun je roest zeer goed tegen gaan.

En was het maar een dubbeltje op de 1e rang ze vragen nog dik geld voor die roestbakken ook.
pi_27522969
Komende week nog een poging doen om een E36 te kijken

Dit keer een zwarte 323 uit 96 Exe

Alle opties op leer na, maar dat kan altijd nog.
Hij vraagt er 9000 voor dat is wel erg veel, maar misschien dat ik dat een keer een goed exemplaar tegen kom
  dinsdag 31 mei 2005 @ 20:59:49 #187
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_27524832
9000

Zou ik niet meer betalen voor een E36
Over 1 jaar loop je 2 generaties 3-serie coupé achter.
Een perfecte 328 is wat anders, maar een 323?
Ben bang dat je dan flink gaat afschrijven.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_27525081
Duur vriend. Serieus duur...

Een 1998 model E36 323i is in mijn ogen ongeveer 9000 waard...
pi_27525415
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 21:08 schreef yup het volgende:
Duur vriend. Serieus duur...

Een 1998 model E36 323i is in mijn ogen ongeveer 9000 waard...
Hij had wel pas 105000 gelopen, of dat aantoonbaar is weet ik nog niet.
Maar 9000 is inderdaad teveel, dat zou ik er ook niet voor betalen.
pi_27525458
Ik zou verder ook nooit van me leven voor een 323i gaan...

Is een gecastreerde 325i...

Haal liever een 328i serieus...
pi_27525555
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 19:54 schreef BaraCuda het volgende:
Komende week nog een poging doen om een E36 te kijken

Dit keer een zwarte 323 uit 96 Exe

Alle opties op leer na, maar dat kan altijd nog.
Hij vraagt er 9000 voor dat is wel erg veel, maar misschien dat ik dat een keer een goed exemplaar tegen kom
Kom die van mij dan bekijken (staat nog niet officieel te koop). Ik heb zo ongeveer de mooiste 320i coupé van het land. Alleen als je van volledig originele auto's houdt, heeft 't zin. Hij is namelijk volledig fabrieks-origineel én bijna de helft van de prijs.
The gum you like, is coming back in style.
pi_27525589
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 21:22 schreef yup het volgende:
Ik zou verder ook nooit van me leven voor een 323i gaan...

Is een gecastreerde 325i...

Haal liever een 328i serieus...
Ik heb in allemaal gereden en maakt allemaal vrij weinig uit.
328 en 325 maakt al helemaal geen zak uit en die 323 blijkt ook in de buur tvan die 325 te komen..
pi_27525597
Staat alleen nu bij de garage voor de periodieke (12.000 km) olie/oliefilter vervanging en de waterpomp wordt vervangen (150.000km).
The gum you like, is coming back in style.
pi_27547871
Nee ik wil echt die 323 tm 328 helaas

Ik heb gezien dat 8000 euro ongeveer wel normale prijs zou zijn voor die 323.

Wat ik trouwens niet snap is dat mensen die auto's zo laten verlopen in onderhoud.
Als ik zelf zo'n auto heb dan krijgt hij gewoon zijn beurten en zou ik een schurft hebben aan niet werkende dingen of slecht onderhoud.
Dit heb ik tot nu toe met al mijn auto's gedaan goed onderhouden en dat soort dingen maar die paupers hebben daar geen geld voor ofzo
pi_27547957
Nooit meer dan 6/7000 betalen voor een e36.

Ja ik ben student, het moet dus van ver komen, maar ik voer alle onderhoudsbeurten keurig uit. Daarnaast poets ik m'n auto zowel van binnen, als buiten ongeveer om de 3 à 4 weken.
The gum you like, is coming back in style.
pi_27548356
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 16:12 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Nooit meer dan 6/7000 betalen voor een e36.

Ja ik ben student, het moet dus van ver komen, maar ik voer alle onderhoudsbeurten keurig uit. Daarnaast poets ik m'n auto zowel van binnen, als buiten ongeveer om de 3 à 4 weken.
Je hebt wel gelijk dat die vent te duur is, maar ik heb ook gemerkt dat goedkoop is duurkoop bij deze auto's.
Ongelooflijk wat voor slechte auto's er rond rijden man. Ik betaal liever 1000 euro meer dan dat ik een auto heb waar ik geen vertrouwen in heb of die geen onderhoud heeft gehad:)

En ik ga ook echt niet meer dan 8000 betalen mocht het een goede auto zijn.
Maar er zal vast wel weer iets mee mis zijn Ik heb afgelopen weken redelijk veel bmw's gereden en in nog geen 1 had ik het gevoel dat hij goed was
pi_27548396
Mocht de cilinderinhoud iets kleiner zijn, dan weet je me te vinden.
The gum you like, is coming back in style.
pi_27548484
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 16:39 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Mocht de cilinderinhoud iets kleiner zijn, dan weet je me te vinden.
Ja hoor in ieder geval bedankt voor het aanbod
pi_27561798
Wij hebben hier thuis 2 E46's.

1 E46 320Ci cabriolet en een 325Ci coupé..

Allebei heerlijk bakken, ik rij er ongeveer elke dag wel in. Vooral die 325 is lekker snel... 320 is meer een auto om te cruisen.

IK zal binnenkort eens wat foto's maken.
Voor deze trouwens een 320 E36 en een E46 323Ci die allebei hier langs de weg totall loss zijn gereden door een of andere mongool in een 5 serie touring . Daar zal ik ook nog een een fotootje van posten..
pi_27621373
Morgen naar deze BMW kijken


Alleen nu zie ik net dat ie een mistlicht mist
Is het zo dat die dingen er makkelijk uit kunnen flikkeren?
of worden die dingen vaak gejat?
of heeft de auto tot aan de voorstoelen in de puin gelegen?
pi_27624669
tering...

ik had natuurlijk ook deze bak kunnen kopen ipv mn 02...







5300 euro 635CSi
Hopeloos benzine verslaafd
pi_27624858
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 23:53 schreef Youp het volgende:
tering...

ik had natuurlijk ook deze bak kunnen kopen ipv mn 02...

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

5300 euro 635CSi
Natuurlijk verkeerde topic, maar:




wát een auto .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')