ehm ik heb een bedrijf die dat dus doenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 18:25 schreef BaraCuda het volgende:
Klinkt aantrekkelijk maar ik ben echt opzoek naar een 2.5 6 cil.
+die airco is eigenlijk ook een must![]()
Ben je ook bereid voor die prijs er een ander blok in te leggen?![]()
![]()
Thanks voor het aanbod in iedergeval.
Heeft iemand ervaring met Gav´s Cars in Nijkerk Gelderland? Daar staat deze auto te koop:
http://zoek.autotrader.nl/cgi-bin/advert_detail.php?page_num=2&record_id=4863372&class=cars&pos=12&locale=atnl.cars.1&distance=&SearchID=7a447bb30e52f077087644567d87b50b
Weet je wat dat kost om airco later in te bouwenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 18:31 schreef Youp het volgende:
[..]
ehm ik heb een bedrijf die dat dus doenvoor weinig.... ff opzoeken
heb je gelijk in, moet je niet aan gaan lopen kloten aan zo'n auto... maar het kan welquote:Op dinsdag 24 mei 2005 18:33 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Weet je wat dat kost om airco later in te bouwen![]()
motor wisselen is nog mogelijk, maar is bijvoorbeeld het remsysteem hetzelfde of is dat bij een 325 weer zwaarder?
En daarbij zo'n auto moet je gewoon orgineel houden en niet aan gaan lopen kutten:)
edit: die prijzen vallen me trouwens heel erg mee?
nee ik bedoelde ook geen M50 motor in jouw auto... maar gewoon.. een E30je kopen, strippen M50 blok er in en een streetlegal "circuit auto" er van maken... dat wil ik nl altijd nog eens doenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 18:55 schreef Hyperdude het volgende:
He Youp,
Touring staat nu bij de garage; lijkt toch nog wel mee te vallen, qua revisie, maar ben nog niet gebeld door de boys.
Anyway M50 in iX past geloof ik niet echt gemakkelijk, qua carter enzo.
Maar eigenlijk wil ik het gewoon origineel en vooral niet zwaarder maken/houden, misschien iets uitboren tot 327i(of een M335iX)
Voor allerlei E30 motoren opties erg goede site: www.e30.de zie onder motoren.
Misschien pas5t er zelfs nog wel wat in een ouwe tii![]()
Ja zonder leer is best een optie opzich, maar ook dan zijn nette bmw's zeldzaamquote:Op dinsdag 24 mei 2005 18:55 schreef Hyperdude het volgende:
@ cuda
Otoo ziet er wel aardig uit, goeie kleur enzo.
Bedrijf lijkt mij van de mindere soort, en ten opzichte van die 328 met deuken lijkt ie mij ook wel een beetje duurder.
Anders koop je er eentje zonder lederen bekleding.
Er is van alles op Ebay te koop
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=53954&item=7976654393&rd=1#ebayphotohosting
Leeluk!!
114 octaanquote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:30 schreef Hyperdude het volgende:
Maar waarom lopen die gasten nou met LPG te klooien!?![]()
mooie wagen tochquote:Op dinsdag 24 mei 2005 20:45 schreef BaraCuda het volgende:
http://www.marktplaats.nl/markt/autos/bmw/117608.htm Deze man had ik gemailt en hij vertelde me dat er geen onderhoudshistory bij zat van zijn hele leven, maar wel rekeningen van afgelopen jaren.
Het is een import uit duitsland, nu is natuurlijk de vraag is dat verstandig
Kijken kan natuurlijk altijd, je merkt snel genoeg of een auto lekker rijd ja of nee....
Edit: ja er zitten beetje baggervelgen op maar dat kan natuurlijk vervangen worden.
Ja hij ziet er goed uit, en ik denk dat ik wel zoveel weet van auto's dat ik merk ofdat er iets mis is met zo'n auto. Dus ik denk dat ik maar fijn ga kijkenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 20:53 schreef Youp het volgende:
[..]
mooie wagen toch
BMW (M) of Alpina's onder gooien en verder vanaf blijven
Ja die waterpomp heb ik al vanalles over gelezen idd.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 20:59 schreef Hyperdude het volgende:
Onderhoud van jaren terug is leuk maar zegt niet veel.
Goed onderhoud de laatste paar jaar is veel belangrijker.
Mijn kosten de laatse 2 jaar
airco condensor+ ombouw R34: 600 EUR oid
remschijven voor 200 EUR
nwe waterpomp+ radiator: 450 EUR
nwe koppeling : 600 EUR
Dat komt er allemaal wel aan bij 150 tot 200 K
Als er niet recent een nwe waterpomp is gemonteerd, altijd uit voorzorg een nwe monteren.
Kost iets van 100-200 EUR en voorkomt erg veel ellende.
een van de eerste gecrashte 6seriesquote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:55 schreef Hyperdude het volgende:
kei veilig trouwens zo'n BMW ( ook al is het niet zo'n toffe 3-serie
[[url=http://img240.echo.cx/img240/7752/albumpic2pn.th.jpg]afbeelding][/URL]
Wauw die chicksquote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:55 schreef Hyperdude het volgende:
kei veilig trouwens zo'n BMW ( ook al is het niet zo'n toffe 3-serie
[[url=http://img240.echo.cx/img240/7752/albumpic2pn.th.jpg]afbeelding][/URL]
klepstoters? heeft dat blok een onderliggende nokkenas dan?quote:Op donderdag 26 mei 2005 22:50 schreef yup het volgende:
Youp hoeveel kosten klepstoters en is het moeilijk om ze te vervangen?
Gaat om M40 blok van BMW E30 318i...
Hydraulische klepstoters zitten op dat ding hoor... Je weet wel, die dingen heten zelfstellende kleppen enzo...quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:02 schreef Youp het volgende:
[..]
klepstoters? heeft dat blok een onderliggende nokkenas dan?mijn oude Tii heeft iig een bovenliggende.. stoters vervangen is super simpel maar die heeft ie niet volgensmij hoor
dan zijn ze redelijk gaar jaquote:Op donderdag 26 mei 2005 23:19 schreef yup het volgende:
Altijd
Geen performanceverlies of extreem verbruik ofzo...
hoe hoog is je verbruik? en hoe veel gas geef je?quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:22 schreef Pharell het volgende:
ik heb ook een 318i en die dingen zijn ook gaar... je hoort ze altijd...
tis bij mij alleen dat ik een onwijs abnormaal hoog verbruik heb...
enig idee youp?
het verbruik staat niet in verhouding tot mijn overmatig gas gevenquote:Op donderdag 26 mei 2005 23:26 schreef Youp het volgende:
[..]
hoe hoog is je verbruik? en hoe veel gas geef je?
Heeft ie ook performance verlies ?quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:22 schreef Pharell het volgende:
ik heb ook een 318i en die dingen zijn ook gaar... je hoort ze altijd...
tis bij mij alleen dat ik een onwijs abnormaal hoog verbruik heb...
enig idee youp?
hoe veel heeft dat ding gelopen?quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:31 schreef Pharell het volgende:
euhm nou inmiddels vast wel performance verlies... iig trekt ie onregelmatig op... met kleine schokjes zeg maar...
verder loopt ie onregelmatig stationair...
bmw dealert heeft er naar gekeken en die vond lekke slangen... die hebben ze vervangen en ze zeiden dat dat de oplossing moest zijn.. niet dus
weird... misschien toch je klepstoters ook.. ik durf t niet te zeggen...quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:35 schreef Pharell het volgende:
bijna 2 ton
Heeft een 318i E30 hydraulische kleppenstoters?quote:Op donderdag 26 mei 2005 22:50 schreef yup het volgende:
Youp hoeveel kosten klepstoters en is het moeilijk om ze te vervangen?
Gaat om M40 blok van BMW E30 318i...
Over mijn vader is idd echt erg mensen..... van hem kan ik niet meer genieten, van zijn auto des te meer. Ik zal asap een foto plaatsen want ik vind het 1 van de mooiere compacts. gewoon lekker strak.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 12:20 schreef yup het volgende:
Erg om dat over pa te horen
Maar compact (de oude E36 type) vind ik een behoorlijk leuk uitziende wagen... Rijdt ook erg lekker, de 323 (of 325?) ti word zelfs een mini M3 genoemd!
echt niet, dikke wijfe hebben een kont en een dikke bimmer is een compact !quote:Op vrijdag 27 mei 2005 13:54 schreef Juggernaut het volgende:
leuke wagen maar een bmw moet een kont hebben
Bedoel je zoiets?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 09:42 schreef Hyperdude het volgende:
.........
ieuw, E46 voorkanten op een E36 zijn zoooo lelijk. (verder wel nicequote:
Bij die laatste auto stonden nog stuk of 5 e36's sedan's coupe's de hele rambam. En 4 van de 5 hadden precies op dezelfde plek roest. Jaartal varieerde van 1992 tot 1994.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 16:10 schreef Hyperdude het volgende:
@bara
Een goede niet gecrashte/verbouwde/gespoilerde E36 roest niet/nauwlijks. Tenminste niet die van mij
Steenslag kan wel plekjes op randen van wielkasten veroorzaken, dingen zijn wel 10-13 jaar oud zo langzamerhand, maar meer zou je eigenlijk niet mogen zien.
Bij mij alleen wel eens heel miniem iets gezien onder de handgreep vd. achterklep.
E34 misschien iests beter want minder aan omgekloot, maar ook al snel 15 jaar oud.
Bij allemaal bij wielkasten achter het ergste.... kleine blaasjes onder de lak.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 16:31 schreef Hyperdude het volgende:
o dan moet ik bij die van mij ook maar eens gaan checken.
Welke plek bedoel je precies?
Het is gewoon stom dat BMW die auto's niet verzonken heeft. Audi en Alfa geven bijvoorbeeld op hun huidige auto's 12 jaar garantie op carroserie. BMW maar 6 jaar.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 16:38 schreef Hyperdude het volgende:
dan is die van mij dus nog meer waard geworden
Die wielkastranden kan je wel verwachten (volgens mij) bij oudere otoos, die achterklep is niet goed idd.
Roest een kleine koste post? Als je wielkasten beginnen te roesten dan moet volgends mij de halve auto gespoten worden om kleurverschil tegen te gaanquote:Op zaterdag 28 mei 2005 17:11 schreef Hyperdude het volgende:
Geheel verzinken heeft ook nadelen; kosten, gewicht en moeilijker reparaties.
Bij Porsches 911 (ook geheel verzonken ) van 20-25 jaar zie je ook al plekjes komen.
Uiteindelijk heb je altijd corrrosie. En steenslag zorgt ook bij Audi's uiteindelijk voor roestige randen van wielkasten.
Totale verzinking lijkt mij wat overkill (doen ze volgens mij bv. bij Alfa en Volkswagen ook niet meer) maar roest is natuurlkijk altijd vervelend. Mijn oude Alfa 75 roestte trouwens ook al nauwlijks
Je moet niet vergeten dat je voor 10% van de aanschafprijs een 10-15 jaar oude otoo wilt kopen,
een beetje roest is dan waarschijnlijk de kleinste kostenpost.
Ander gebrekkig onderhoud (hoort ook het bijwerken van kleine plekjes voordat ze groot worden bij) levert je zeer waarschijnlijk veel hogere kosten op..
Als het kleine plekjes zijn is het simpel te maken.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 17:22 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Roest een kleine koste post? Als je wielkasten beginnen te roesten dan moet volgends mij de halve auto gespoten worden om kleurverschil tegen te gaan
Maar ik ben nu dus weer bij af en weet niet meer wat ik wil
http://www.meulenbroekcarcenter.nl/quote:Op zaterdag 28 mei 2005 17:29 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als het kleine plekjes zijn is het simpel te maken.
Als het grote plekken zijn is dat gewoon een teken van slecht onderhoud door de vorige eigenaar; niet kopen dus. Nogmaals het zijn geen nieuwe ortoos; verwacht dus probleempjes en kosten.
Anders moet je een nieuwe kopen
Even gekeken bij de mijne; ding stond eindelijk in de schaduw.
Geen roest onder rubber tussen de achterlichten.
1 plek die ik bij moet werken aan 1 van de wielkastranden.
Die randen zijn trouwens een klein beetje hobbelig/ruw, dat is geen roest maar een onderlaag tegen roest ( zgn Schutz, zit ook onder voorbumpers enzo). 09-1992, 205000 km.
Heb je kennelijk toch niet de beste exemplaren gezien (en ja er is heel veel E36 bagger, helaas)
Waar ben je geweest als ik vragen mag !?
Dat is wel weer een echte handelaar, itt. tot een garage/dealer.Die lui doen er niets aan.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 18:06 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
http://www.meulenbroekcarcenter.nl/
4 van de 5 hadden echt blaasjes op de lak.
Oké, dan ben ik toch prima ingelicht. Ben trouwens ook op zoek naar een "uitgebreide boordcomputer", als vervanging voor de check control.quote:Op maandag 30 mei 2005 20:12 schreef Hyperdude het volgende:
Is prima olie voor een M50
Ik doe altijd Mobil Super S half synth 10W40 in mijn E36 325 M50
Echt serieus waar die blaasjes, als je daar beetje hard op drukt valt de lak er zo vanaf.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:38 schreef WHOPPA het volgende:
[quote]Op zaterdag 28 mei 2005 18:06 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
http://www.meulenbroekcarcenter.nl/
4 van de 5 hadden echt blaasjes op de lak.
/quote]
Heb toevallig bij meulenbroek carcenter ondertussen al 3 BMW's gekocht.
En ik ben er nog steeds dik tevreden over.
Ik heb van te voren ook lang gezocht.
Maar ik heb er nog steeds geen spijt van dat ik bij hun mijn auto's gekocht heb.
Maar ja, aan een BMW van '92 (13jr oud) is altijd wel iets te vinden.
Heb er zelf een van 2000 en die heb ik ook al bij moeten tippen.
En blaasjes op de lak zal wel mee vallen,want bij hun zien ze er meestal wel goed uit.
Roest hou je altijd pekel steenslag,etc.
Dan moet je gewoon een nieuwe kopen (en als je pech hebt roest die binnen een paar jaar ook).
Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten lukt toch niet
Hij had wel pas 105000 gelopen, of dat aantoonbaar is weet ik nog niet.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:08 schreef yup het volgende:
Duur vriend. Serieus duur...
Een 1998 model E36 323i is in mijn ogen ongeveer 9000 waard...
Kom die van mij dan bekijken (staat nog niet officieel te koop). Ik heb zo ongeveer de mooiste 320i coupé van het land. Alleen als je van volledig originele auto's houdt, heeft 't zin. Hij is namelijk volledig fabrieks-origineel én bijna de helft van de prijs.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:54 schreef BaraCuda het volgende:
Komende week nog een poging doen om een E36 te kijken
Dit keer een zwarte 323 uit 96 Exe
Alle opties op leer na, maar dat kan altijd nog.
Hij vraagt er 9000 voor dat is wel erg veel, maar misschien dat ik dat een keer een goed exemplaar tegen kom
Ik heb in allemaal gereden en maakt allemaal vrij weinig uit.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:22 schreef yup het volgende:
Ik zou verder ook nooit van me leven voor een 323i gaan...
Is een gecastreerde 325i...
Haal liever een 328i serieus...
Je hebt wel gelijk dat die vent te duur is, maar ik heb ook gemerkt dat goedkoop is duurkoop bij deze auto's.quote:Op woensdag 1 juni 2005 16:12 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Nooit meer dan 6/7000 betalen voor een e36.
Ja ik ben student, het moet dus van ver komen, maar ik voer alle onderhoudsbeurten keurig uit. Daarnaast poets ik m'n auto zowel van binnen, als buiten ongeveer om de 3 à 4 weken.
Ja hoor in ieder geval bedankt voor het aanbodquote:Op woensdag 1 juni 2005 16:39 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Mocht de cilinderinhoud iets kleiner zijn, dan weet je me te vinden.![]()
Natuurlijk verkeerde topic, maar:quote:Op vrijdag 3 juni 2005 23:53 schreef Youp het volgende:
tering...
ik had natuurlijk ook deze bak kunnen kopen ipv mn 02...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]5300 euro
635CSi
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |