Roest een kleine koste post? Als je wielkasten beginnen te roesten dan moet volgends mij de halve auto gespoten worden om kleurverschil tegen te gaanquote:Op zaterdag 28 mei 2005 17:11 schreef Hyperdude het volgende:
Geheel verzinken heeft ook nadelen; kosten, gewicht en moeilijker reparaties.
Bij Porsches 911 (ook geheel verzonken ) van 20-25 jaar zie je ook al plekjes komen.
Uiteindelijk heb je altijd corrrosie. En steenslag zorgt ook bij Audi's uiteindelijk voor roestige randen van wielkasten.
Totale verzinking lijkt mij wat overkill (doen ze volgens mij bv. bij Alfa en Volkswagen ook niet meer) maar roest is natuurlkijk altijd vervelend. Mijn oude Alfa 75 roestte trouwens ook al nauwlijks
Je moet niet vergeten dat je voor 10% van de aanschafprijs een 10-15 jaar oude otoo wilt kopen,
een beetje roest is dan waarschijnlijk de kleinste kostenpost.
Ander gebrekkig onderhoud (hoort ook het bijwerken van kleine plekjes voordat ze groot worden bij) levert je zeer waarschijnlijk veel hogere kosten op..
Als het kleine plekjes zijn is het simpel te maken.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 17:22 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Roest een kleine koste post? Als je wielkasten beginnen te roesten dan moet volgends mij de halve auto gespoten worden om kleurverschil tegen te gaan
Maar ik ben nu dus weer bij af en weet niet meer wat ik wil
http://www.meulenbroekcarcenter.nl/quote:Op zaterdag 28 mei 2005 17:29 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als het kleine plekjes zijn is het simpel te maken.
Als het grote plekken zijn is dat gewoon een teken van slecht onderhoud door de vorige eigenaar; niet kopen dus. Nogmaals het zijn geen nieuwe ortoos; verwacht dus probleempjes en kosten.
Anders moet je een nieuwe kopen
Even gekeken bij de mijne; ding stond eindelijk in de schaduw.
Geen roest onder rubber tussen de achterlichten.
1 plek die ik bij moet werken aan 1 van de wielkastranden.
Die randen zijn trouwens een klein beetje hobbelig/ruw, dat is geen roest maar een onderlaag tegen roest ( zgn Schutz, zit ook onder voorbumpers enzo). 09-1992, 205000 km.
Heb je kennelijk toch niet de beste exemplaren gezien (en ja er is heel veel E36 bagger, helaas)
Waar ben je geweest als ik vragen mag !?
Dat is wel weer een echte handelaar, itt. tot een garage/dealer.Die lui doen er niets aan.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 18:06 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
http://www.meulenbroekcarcenter.nl/
4 van de 5 hadden echt blaasjes op de lak.
Oké, dan ben ik toch prima ingelicht. Ben trouwens ook op zoek naar een "uitgebreide boordcomputer", als vervanging voor de check control.quote:Op maandag 30 mei 2005 20:12 schreef Hyperdude het volgende:
Is prima olie voor een M50
Ik doe altijd Mobil Super S half synth 10W40 in mijn E36 325 M50
Echt serieus waar die blaasjes, als je daar beetje hard op drukt valt de lak er zo vanaf.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:38 schreef WHOPPA het volgende:
[quote]Op zaterdag 28 mei 2005 18:06 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
http://www.meulenbroekcarcenter.nl/
4 van de 5 hadden echt blaasjes op de lak.
/quote]
Heb toevallig bij meulenbroek carcenter ondertussen al 3 BMW's gekocht.
En ik ben er nog steeds dik tevreden over.
Ik heb van te voren ook lang gezocht.
Maar ik heb er nog steeds geen spijt van dat ik bij hun mijn auto's gekocht heb.
Maar ja, aan een BMW van '92 (13jr oud) is altijd wel iets te vinden.
Heb er zelf een van 2000 en die heb ik ook al bij moeten tippen.
En blaasjes op de lak zal wel mee vallen,want bij hun zien ze er meestal wel goed uit.
Roest hou je altijd pekel steenslag,etc.
Dan moet je gewoon een nieuwe kopen (en als je pech hebt roest die binnen een paar jaar ook).
Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten lukt toch niet
Hij had wel pas 105000 gelopen, of dat aantoonbaar is weet ik nog niet.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:08 schreef yup het volgende:
Duur vriend. Serieus duur...
Een 1998 model E36 323i is in mijn ogen ongeveer 9000 waard...
Kom die van mij dan bekijken (staat nog niet officieel te koop). Ik heb zo ongeveer de mooiste 320i coupé van het land. Alleen als je van volledig originele auto's houdt, heeft 't zin. Hij is namelijk volledig fabrieks-origineel én bijna de helft van de prijs.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:54 schreef BaraCuda het volgende:
Komende week nog een poging doen om een E36 te kijken
Dit keer een zwarte 323 uit 96 Exe
Alle opties op leer na, maar dat kan altijd nog.
Hij vraagt er 9000 voor dat is wel erg veel, maar misschien dat ik dat een keer een goed exemplaar tegen kom
Ik heb in allemaal gereden en maakt allemaal vrij weinig uit.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:22 schreef yup het volgende:
Ik zou verder ook nooit van me leven voor een 323i gaan...
Is een gecastreerde 325i...
Haal liever een 328i serieus...
Je hebt wel gelijk dat die vent te duur is, maar ik heb ook gemerkt dat goedkoop is duurkoop bij deze auto's.quote:Op woensdag 1 juni 2005 16:12 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Nooit meer dan 6/7000 betalen voor een e36.
Ja ik ben student, het moet dus van ver komen, maar ik voer alle onderhoudsbeurten keurig uit. Daarnaast poets ik m'n auto zowel van binnen, als buiten ongeveer om de 3 à 4 weken.
Ja hoor in ieder geval bedankt voor het aanbodquote:Op woensdag 1 juni 2005 16:39 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Mocht de cilinderinhoud iets kleiner zijn, dan weet je me te vinden.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |