en terechtquote:Op donderdag 20 januari 2005 09:26 schreef moussy het volgende:
Oh ja, snoep
Op de school van René wordt er gewoon wat van gezegd
Vorig jaar kwam René thuis met zo'n inimini boodschappentasje helemaal afgeladen met snoep. Dat mag dus niet.
De keer daarna kwam de moeder weer met van die overvolle zakjes die "moest" ze voor de helft leeg halen.
Dan bepaal je dus als school dat het kind het altijd mag hebben / op eten en hebben ouders geen inspraak. Ik denk dat veel ouders daar commentaar op gaan maken.quote:Op donderdag 20 januari 2005 09:32 schreef lady-wrb het volgende:
als je nou zorgt dat de traktaties in de klas opgegeten kunnen worden ben je volgens mij van dat tegen elkaar opbieden af.
of denk ik nu weer te simpel?
dat meen je nietquote:Op donderdag 20 januari 2005 09:34 schreef moussy het volgende:
Nee hoor, want bij Ren'in de klas is het in om non-food te geven. Hele gevulde pennenkokers komen er voorbij
bij mijn nichtje anders ook hoor .....genoeg non-food.quote:
jawel, tijdje terug vertelde ik het hier nog. Potjes potloden, pennenkokers, zelfs hele setjes met stiften zijn hier de traktatiesquote:
is dat dan niet over te laten aan de beoordeling van de leerkracht?quote:Op donderdag 20 januari 2005 09:35 schreef Githa het volgende:
[..]
Dan bepaal je dus als school dat het kind het altijd mag hebben / op eten en hebben ouders geen inspraak. Ik denk dat veel ouders daar commentaar op gaan maken.
Ik zou als ouder ook willen weten wat mijn kind op school naar binnen werkt.
Ik weet wel dat je dat nooit helemaal uit kunt roeien omdat ze als ze ergens gaan spelen ook genoeg krijgen maar van school mag je natuurlijk andere verwachtingen hebben.
Ja, mits zij hun standpunt omtrent snoepen kenbaar makenquote:Op donderdag 20 januari 2005 09:38 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
is dat dan niet over te laten aan de beoordeling van de leerkracht?
Ik heb ook liever dat ze het mee naar huis krijgt. Anders blijf ik me maar afvragen waarom René tussen de middag niet wil eten.quote:Op donderdag 20 januari 2005 09:38 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
is dat dan niet over te laten aan de beoordeling van de leerkracht?
dan mogen ze het schoolgeld ook wel eens gaan betalenquote:
volgens mij niet nee.quote:Op donderdag 20 januari 2005 09:40 schreef Githa het volgende:
[..]
Ja, mits zij hun standpunt omtrent snoepen kenbaar makenmaar dat was niet het geval zei je toch ???
Dat hoeft helemaal niet duur te zijn lady-wrb. Bij de Action en Zeeman en Wibra kun je heel goedkoop leuke prulletjes kopen, zoals stickers en stempelstiften. Ik laat mijn kinderen nooit snoep trakteren, ook in verband met kinderen die misschien allergisch zijn voor kleurstoffen of zo.quote:
ja precies en het is ook een traditie die een keer doorbroken moet worden voor er wat gaat veranderen.... ik kreeg vroeger standaard keus uit 3 :quote:Op donderdag 20 januari 2005 09:43 schreef moussy het volgende:
Ik heb René wel eens op stoepkrijt laten tracteren. Leuk toch, het hoeft toch ook geen vreetwerk te zijn? Maar het hoeven ook niet meteen halve bart smitjes te zijn. Het moet wel leuk blijven.
ja maar dat is het nou juist. toen ik jong was (zo'n eeuw geledenquote:Op donderdag 20 januari 2005 09:41 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik heb ook liever dat ze het mee naar huis krijgt. Anders blijf ik me maar afvragen waarom René tussen de middag niet wil eten.
Hema en speelgoed winkels hebben ook steeds vaker een trakteer rek waarin kleine kadootjes in grote hoeveelheden verpakt zitten voor 2 of 3 euroquote:Op donderdag 20 januari 2005 09:45 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Dat hoeft helemaal niet duur te zijn lady-wrb. Bij de Action en Zeeman en Wibra kun je heel goedkoop leuke prulletjes kopen, zoals stickers en stempelstiften. Ik laat mijn kinderen nooit snoep trakteren, ook in verband met kinderen die misschien allergisch zijn voor kleurstoffen of zo.
Leuk idee, Melonovy. Alleen houden Wouter en Sterre niet van krentebollen.quote:Op donderdag 20 januari 2005 09:49 schreef melonovy het volgende:
Ik heb wel op krentebollen getracteerd en een ander jaar op saucijzenbroodjes, viel erg in de smaak...
ja heel leuk als ze 5 wordenquote:Op donderdag 20 januari 2005 10:01 schreef melonovy het volgende:
Mag je op popcorn tracteren?
Bij de benzinepomp heb je toch van die plastic handschoenen, die zijn vast wel ergens te koop, is ook leuk om die te vullen met popcorn. Een handje vol popcorn
bij mij is het geen aftroeven.... ik vind het gewoon leuk om te doen.quote:Op donderdag 20 januari 2005 09:52 schreef dutchie het volgende:
Ik moet zeggen dat ik er nu al tegenop zie dat Léon straks zou moeten trakteren.![]()
Al die prestatiegerichte moeders die perse de mooiste meest ingewikkelde traktatie in elkaar flansen. Ik heb daar simpelweg geen geduld, zin en tijd voor. Die kids zal het volgens mij worst zijn, maar er zijn wat moeders die elkaar op deze manier proberen af te troeven.
quote:Op donderdag 20 januari 2005 10:00 schreef Githa het volgende:
maar je kunt toch geen rekening gaan houden met eventuele broertjes of zusjes thuis ? .... dan zou je net zo goed voor de hele familie traktaties mee kunnen geven.
wij het busje van cor zijn werkquote:Op donderdag 20 januari 2005 10:06 schreef moussy het volgende:
Wij hebben de bolderkar al klaar staan voor de dag dat René gaat trakteren als ze 6 wordt![]()
welcome to the real worldquote:Op donderdag 20 januari 2005 10:03 schreef beefcake het volgende:
Wij mochten op op school niet eens snoep trakteren. Het moest hartig zijn, of non-food. Maar voor een 'accessoire' werd een uitzondering gemaakt. Bijvoorbeeld een dropveter als basis voor een ketting. Het werd ook altijd heel simpel gehouden, ik dacht dat dat nu nog zo was![]()
Ow als we zo gaan beginnen, dan neemt Peet de vrachtwagen van zn werk wel ff meequote:Op donderdag 20 januari 2005 10:07 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
wij het busje van cor zijn werk
quote:Op donderdag 20 januari 2005 10:09 schreef moussy het volgende:
[..]
Ow als we zo gaan beginnen, dan neemt Peet de vrachtwagen van zn werk wel ff mee![]()
Daar heb ik er 2 van, wie biedt meer?quote:Op donderdag 20 januari 2005 10:10 schreef beefcake het volgende:
Ik maak mijn borst maar vast nat lady-wrb
hebben we hier niet.quote:Op donderdag 20 januari 2005 10:11 schreef Githa het volgende:
je kan ook gewoon op een uitstapje naar de jamin trakterenlopende buffet
Ja dáág, een kennis van ons heeft een chinees restaurant, dan gaan ze daar wel heenquote:Op donderdag 20 januari 2005 10:11 schreef Githa het volgende:
je kan ook gewoon op een uitstapje naar de jamin trakterenlopende buffet
Dat was bij ons dus ook zo...quote:Op donderdag 20 januari 2005 10:03 schreef beefcake het volgende:
Wij mochten op op school niet eens snoep trakteren. Het moest hartig zijn, of non-food. Maar voor een 'accessoire' werd een uitzondering gemaakt. Bijvoorbeeld een dropveter als basis voor een ketting. Het werd ook altijd heel simpel gehouden, ik dacht dat dat nu nog zo was
quote:Op donderdag 20 januari 2005 10:24 schreef Jonnetje het volgende:
[..]
..
Tot de meesters en de juffen jarig waren en gingen trakteren.... Juist! Op snoep!
Wat hebben die een lading kwaaie moeders over zich heen gehad zeg!
quote:Op donderdag 20 januari 2005 10:21 schreef coolbabe het volgende:
Ik heb me kostelijk vermaakt met http://www.dcs.st-and.ac.uk/~morph/Transformer/index.html
Ik zou het prima doen als neger![]()
[afbeelding]
Ik heb gewoon geen zin om er een vermogen aan uit te gevenquote:Op donderdag 20 januari 2005 10:22 schreef minoes_ het volgende:
Feestjes....ieuw...daar ben ik alergisch voor,vooral nadat de jarige job zelf stond te brullen op een thuisfeestje,omdat de anderen wonnen met de spelletjes.
Zwemfeesten zijn nu helemaal in,maar dat vind ik niet zo leuk en je moet veel toezicht hebben,ik vind het een beetje eng,al die uitgelaten meiden bij elkaar.
Wij hebben een paar jaar gebowld en dan op de woe.middag,met discolicht en muziek erbij,helemaal toppie.En nu hebben we besloten om ermee te stoppen,ze weten niet meer wat ze willen.En ik heb er geen zin meer in.Dan maar lekker gezellig thuis een gebakje met de vriendinnetjes doen en een cadeautje en klaar.
Groetjes,Minoes![]()
Heb je die java-ding al geinstalleerd?quote:
Als je iets eetbaars wilt trakteren zijn wij (leidsters) erg blij met danoontje, dat mag bijna iedereen en ze vinden het als ze bijna een jaar zijn of iets ouder erg leuk om zelf te doen. aan nonfood zie ik heel wat voorbij komen: miniboekjes, foliebalonnen, stickersquote:Op donderdag 20 januari 2005 13:13 schreef Karin het volgende:
Cas![]()
![]()
Trakteren op het kdv vind ik al een ramp. Bram krijgt inderdaad de meest mooi geknutselde dingetjes mee en dan vaak nog bellenblaas oid erbij. Zonde van al dat werk vind ik met die baby's/dreumessen, ze snappen het toch niet. Ik heb verleden jaar 2 pakken Danoontjes meegegeven, ze hebben zitten smullen volgens de leidsters. Misschien dat ik dit jaar wel cakejes kan maken ofzo, leuk idee!
Oma Fladder, klits klets kladder, niks is gek en alles kan,quote:Op donderdag 20 januari 2005 16:16 schreef melonovy het volgende:
Mijn vader belde net, hij staat in de file en zat met zijn collega diep te brainstormen over kinderprogramma uit mijn jeugd.
Het ging over een meisje wat altijd naar haar oma ging, bij oma mocht altijd alles, niets was te gek. Wie weet nog hoe dat programma heet?
ze heeft er al drie aangehad.. heb alleen geen fotoquote:Op donderdag 20 januari 2005 21:22 schreef jessie het volgende:
Hahahaha wat leuk Babyfeet !!!![]()
![]()
Das nog eens leuk ontdekken ET. Ik ontdek veel te vaak acceptgiro's die ik dan onder me toetsenbord leg met de gedachte dat doe ik morgen wel![]()
Heeft Saskia al 1 van de jurkies aan gehad? Zo ja fotoooooooooooooooooooooooooooooooooooo
Cas ging met hond en wagen aan de haalquote:Op vrijdag 21 januari 2005 08:47 schreef Spindizzy het volgende:
Waait het nog steeds zo hard dan?
Kut! Ik moet nog met de honden uit maar als het zo waait durf ik dat kleine wurm niet mee te nemen en thuisblijven kan hij nog nietquote:Op vrijdag 21 januari 2005 08:56 schreef moussy het volgende:
[..]
Cas ging met hond en wagen aan de haal
Een beetje door steegjes wandelen? Ik weet het ook niet.... Kan je dat wurm niet aanleren op een kattenbak te piesen en kakkenquote:Op vrijdag 21 januari 2005 09:01 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Kut! Ik moet nog met de honden uit maar als het zo waait durf ik dat kleine wurm niet mee te nemen en thuisblijven kan hij nog niet
Dan nog kan ik hem nog niet (lang) alleen thuislaten. Tis pas 9 weekjes oudquote:Op vrijdag 21 januari 2005 09:06 schreef moussy het volgende:
[..]
Een beetje door steegjes wandelen? Ik weet het ook niet.... Kan je dat wurm niet aanleren op een kattenbak te piesen en kakken
Zo'n krummeltje stop je toch zo in je binnenzak?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 09:10 schreef Spindizzy het volgende:
Dan nog kan ik hem nog niet (lang) alleen thuislaten. Tis pas 9 weekjes oud
Daar is het krummeltje het niet mee eensquote:Op vrijdag 21 januari 2005 10:25 schreef snoopy het volgende:
[..]
Zo'n krummeltje stop je toch zo in je binnenzak?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Maar ik ben geen tuttenhondenmama
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
Heeft dat niet met dit topic te maken?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 12:37 schreef Spindizzy het volgende:
Ik snap helemaal niks van de userpic van poemojn trouwens...
Of de juniorversie leuk is weet ik niet. Die heb ik nooit gespeeld. Is Brecht ook nog iets te klein voor. De volwassenenversie isquote:Op vrijdag 21 januari 2005 13:21 schreef lady-wrb het volgende:
spindizzy, weet jij of het spel kolonisten van catan junior leuk is? kan je iets vertellen over de bedoeling en of het lang duurt?
De bedoeling is dan je steden en dorpen bouwt. Daardoor krijgt je meer grondstoffen waarmee je nog meer kunt bouwen. Dat klinkt gewoon hartstikke saai maar het is zo verslavend dat er een waarschuwing op de doos zou moeten staanquote:Op vrijdag 21 januari 2005 14:22 schreef lady-wrb het volgende:
ja maar wat is nou eigenlijk de bedoeling van het spel en wat is er zo leuk aan?
De bedenker van het spel vertelde een keer vol trots dat hij vet had verloren van een 7-jarig meisje die het spel voor het eerst speelde. Na 5 minuten spelen heb je de regels door.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 14:26 schreef lady-wrb het volgende:
klinkt ingewikkeld
ja zo was luca ook, t is echt iets van de afgelopen maandenquote:Op vrijdag 21 januari 2005 13:29 schreef babyfeet het volgende:
Nee kyllian doet dat niet die is best zuinig op zijn schoenen ..
ik heb nog niks kapot zelfs geen broek ..
maar wat niet is kan nog komen he...
Maar het beste is om het de eerste keer dan te spelen met iemand die al weet hoe het moet. Want als je aan tafel zit wil je gelijk spelen en als je dan de spelregels nog moet lezenquote:Op vrijdag 21 januari 2005 14:29 schreef Spindizzy het volgende:
Na 5 minuten spelen heb je de regels door.
Zeevaarders is ook erg leuk, maar het leukste vind ik Alexander de Grote (Historische Scenario's)quote:Op vrijdag 21 januari 2005 14:27 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
De bedoeling is dan je steden en dorpen bouwt. Daardoor krijgt je meer grondstoffen waarmee je nog meer kunt bouwen. Dat klinkt gewoon hartstikke saai maar het is zo verslavend dat er een waarschuwing op de doos zou moeten staan
Met de uitbreiding Steden en Ridders is het spel nog leuker. Daarmee kun je je tegenspelers zo ontzettend dwarszitten dat het eigenlijk niet grappig meer isEr zijn al mensen die niet meer mee willen spelen als ik en een vriend van ons ook meedoen omdat we zo ontzettend fanatiek zijn
En gemeen. In liefde en Catan is alles geoorloofd!
Ik probeerde altijd meteen de langste handelsroute te krijgen. Na 24x (quote:Op vrijdag 21 januari 2005 16:15 schreef beefcake het volgende:
Ik heb ook een keer bijna echtscheiding gehad om Catan en we zijn niet eens getrouwd, kun je nagaanomdat Dennis iets niet met mij wilde ruilen of zoiets en ik toch al zo weinig punten had
Volgende keer wel dus jaquote:Op vrijdag 21 januari 2005 16:20 schreef moussy het volgende:
De smarties er dan maar achteraf op Rewimo?
jaartje of 25 geleden?quote:vrijdag 21 januari 2005 17:00[/url] schreef coolbabe het volgende:
Snor ken ik niet, is dat erg van vroeger?
Ja zoiets dacht ik al!quote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:42 schreef kozakken het volgende:
nee zabb, er moet een vergunning zijn verleend voor de collecte. Deze wordt afgegeven voor een specifiek genoemde periode.
Zo heeft iedereen kans en mogelijkheid.
Dankje Rewimo! Dan weet ik de volgende keer waar ik naar kan vragen als ik de situatie niet helemaal vertrouw! Ik wist nu in de gauwigheid even niet wat ik moest zeggen!quote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:57 schreef Rewimo het volgende:
Zabb, een echte collectant heeft altijd een legitimatiebewijs van de stichting, daar kun je naar vragen (ze moeten het laten zien of zelfs zichtbaar dragen). Daar staat als het goed is ook een telefoonnummer op. En je kunt de politie bellen als je het niet vertrouwt, die weten wie er welke periode mag collecteren.
Gewoon "nee".quote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:47 schreef Zabb het volgende:
Ik heb overigens wel wat gegeven, ik wist niet goed wat ik anders moest zeggen.![]()
Bedankt voor de moeite, of zoquote:Op vrijdag 21 januari 2005 20:47 schreef Spindizzy het volgende:
Ik snap niet waarom ik hen moet bedanken omdat ik voor jan lul naar de deur moet terwijl mijn hond weer aan het blaffen is. Gewoon "nee" dus
Nou en, het staat toch niet op je voorhoofdgedrukt. Laat ze het maa sjekken. Wie zegt dat die leurders niet liegenquote:
Niet gek dat ik het niet ken danquote:
Ha, dat heb ik ook een hele tijd gedaan.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 16:45 schreef Jonnetje het volgende:
Dit is trouwens best wel grappig, ik Fok! nu via een beamer...
Snoezelenquote:Op zaterdag 22 januari 2005 21:58 schreef lady-wrb het volgende:
wat is snoezelen en wat is een fatboy?
Ik ook eigenlijk niet maar hee als er een ballenbak in de kamer past.......quote:
Ik heb geen panty'squote:Op zondag 23 januari 2005 13:10 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Jemig Rewimo dat is echt balen!! En tegen de tijd dat je de lens nu weer terug kan vinden dan issie natuurlijk hard geworden..
Ik laat dus heeeeel vaak in de badkamer een lens vallen, die ik dan gelukkig net op tijd weer terug kan vinden, maar je kan m ook terugvinden door een panty over n stofzuiger heen te doen en dan zuig je m op.Maar ja daar heb je nu niks meer aan..
kijk dan maar uit dat het geen punaise isquote:Op zondag 23 januari 2005 19:51 schreef Rewimo het volgende:
Nee, de lens is niet te voorschijn gekomen, ondanks de inmiddels gewijzigde lay-out van mijn slaapkamerIk heb qltel beloofd hem wakker te bellen als ik er vannacht ineens op lig
![]()
René is ziek. Vanmiddag lag ze in eens als dood vogeltje op de bank, wat dus niks voor haar is. Oorthermometer er in, 38,9quote:Op zondag 23 januari 2005 19:23 schreef Lois het volgende:
Mous, Iris is weer opgeknapt maar Eva is nog best ziek. Ziek en zielig vooral, dus ik heb morgen maar vrijgenomen.
Heerlijk!! Alleen bij de sambal-olijven sloegen de vlammen uit mn mond vandaanquote:Hoe waren de olijven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |