Het afnemen van de Nederlandse nationaliteit, ingeval men nog een andere nationaliteit heeft, schendt geen internationale verdragen. Je mag iemand niet stateloos maken, en dat gebeurt dan dus ook niet.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 12:56 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Ach, ook al haalt hij een aanzienlijk aantal stemmen, dan nog kan hij niets uithalen zonder bijna alle internationale verdragen op te zeggen. En laat dat nou net iets zijn wat ik, en alle andere mensen die met hun hersenen denken en niet met hun onderbuik, niet zie gebeuren.
Dat wil ik er geenszins van maken. Het stoort me alleen wel dat elke keer (en dat loopt inmiddels waarschijnlijk in de honderden) de zaken worden gebagatelliseerd. Het zijn slechts incidenten, het valt allemaal wel mee, het komt allemaal wel goed, ohja en er zijn ook nog pedofielenquote:Op dinsdag 18 januari 2005 13:06 schreef Mwanatabu het volgende:
He ja, laten we er een wedstrijdtopic van maken: wie maakt het meeste slachtoffers...
Een verworven recht kun je niet zomaar afnemen. Slechts in zeer uitzonderlijke gevallen, mag dit. Zoals bijvoorbeeld bij een veelvuldige moordenaar. Het is niet mogelijk om een 'relmarokkaan' zomaar zijn paspoort af te nemen. Dit is wel degelijk in strijd met internatiole wetten. Wilders heeft goed begrepen dat hij al deze verdragen dient op te zeggen, wil hij dit kunnen proberen. De wereld is niet zo zwart-wit als jij het ziet. Verdonk heeft al moeite om het voor elkaar te krijgen, als het haar al lukt, om oudkomers met een nederlandse nationaliteit verplicht te laten inburgeren. Moet je je voorstellen hoe dat zal zijn bij het afnemen van een nationaliteit. Ik begrijp dat een nationaliteit voor jou niets voorstelt, maar zowel bij het verkrijgen ervan als het afnemen ervan komt wel iets meer kijken.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 13:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Het afnemen van de Nederlandse nationaliteit, ingeval men nog een andere nationaliteit heeft, schendt geen internationale verdragen. Je mag iemand niet stateloos maken, en dat gebeurt dan dus ook niet.
Verder kun je iemand zonder Nederlandse nationaliteit, volgens mij, vrij gemakkelijk uitzetten naar het land wat hun nationaliteit aangeeft.
En dat Marokko ze niet wil. Wat heeft die te willen. Die legt ze toch zelf hun nationaliteit op.
Denk dat als dit wettelijk mogelijk wordt en een paar keer is toegepast, dat ze zich dan ineens wel kunnen gedragen.
wetten kunnen veranderen, sterker nog dat is heel hard nodig. zodat we dit probleem kunnen oplossen. hard maar rechtvaardig. kun jij niet leven in dit land zoals dat verwacht wordt dan uitzetten. want van ons zwakke rechtssysteem leren ze het niet dat is inmiddels wel duidelijk.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 13:21 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Een verworven recht kun je niet zomaar afnemen. Slechts in zeer uitzonderlijke gevallen, mag dit. Zoals bijvoorbeeld bij een veelvuldige moordenaar. Het is niet mogelijk om een 'relmarokkaan' zomaar zijn paspoort af te nemen. Dit is wel degelijk in strijd met internatiole wetten. Wilders heeft goed begrepen dat hij al deze verdragen dient op te zeggen, wil hij dit kunnen proberen. De wereld is niet zo zwart-wit als jij het ziet. Verdonk heeft al moeite om het voor elkaar te krijgen, als het haar al lukt, om oudkomers met een nederlandse nationaliteit verplicht te laten inburgeren. Moet je je voorstellen hoe dat zal zijn bij het afnemen van een nationaliteit. Ik begrijp dat een nationaliteit voor jou niets voorstelt, maar zowel bij het verkrijgen ervan als het afnemen ervan komt wel iets meer kijken.
Wetten hoeven niet veranderd te worden. De problemen die jij zo graag opgelost ziet, kunnen prima met de huidige wetten worden opgelost. Het probleem hierbij zit hem in de uitvoering.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 14:00 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
wetten kunnen veranderen, sterker nog dat is heel hard nodig. zodat we dit probleem kunnen oplossen. hard maar rechtvaardig. kun jij niet leven in dit land zoals dat verwacht wordt dan uitzetten. want van ons zwakke rechtssysteem leren ze het niet dat is inmiddels wel duidelijk.
Land van herkomst is in verreweg de meeste gevallen gewoon NL. En dan?quote:dus als het aan mij ligt meteen die regels aanpassen en de groote probleem schoppers naar land van herkomst sturen.
Dat klinkt wel behoorlijk facistisch, vind je niet? Daarbij laat ik even buiten beschouwing of het grondwettelijk uberhaupt kan wat jij graag wilt.quote:dan kijken of de rest zich wel kan gedragen zo niet ook hun paspoort door de shredder en hoppa naar land van herkomst.
Het probleem ligt heel ergens anders, maar ook dat zal op een gegeven moment duidelijk worden.quote:dan lost het probleem zich vanzelf op.
Persona non grata wordt je niet zomaar. Je moet wel hele zware misdrijven op je naam hebben staan, wil je persona non grata kunnen worden. En nee, dat wordt je niet door wat relletjes en kleine diefstal. Zelfs niet met grote diefstal. Denk meer in de richting van een massamoordenaar.quote:wil je niet uitgezet worden? prima moet je je gedragen, gedraag je niet wordt je persona non grata en kan je meteen je biezen pakken.
ja een taakstraf van 40 uur, dat zal ze leren!!!quote:Op dinsdag 18 januari 2005 14:15 schreef Risale-i_Nur het volgende:
Wetten hoeven niet veranderd te worden. De problemen die jij zo graag opgelost ziet, kunnen prima met de huidige wetten worden opgelost. Het probleem hierbij zit hem in de uitvoering.
vrijheids van meningsuiting, ben je het er niet mee eens ga je naar de rechter OF in discussie. maar dat kunnen ze niet en dan krijg je situaties als deze of mohammed B of Murat B enz enz enzquote:Wie bepaalt hoe men verwacht dat je in dit land leeft? Is dat net zo'n loze term als 'normen en waarden' waarvan ook niemand ze kan benoemen?
in het geval van een dubbele nationaliteit gewoon naar marokko sturen. want dubbele nationaliteit hoeft niet alleen voordelen te hebben hoor.quote:Land van herkomst is in verreweg de meeste gevallen gewoon NL. En dan?
oh omdat ik de probleem gevallen eruit wil hebben ben ik een faccist? tuurlijk knul, kijk eens naar de feiten...quote:Dat klinkt wel behoorlijk facistisch, vind je niet? Daarbij laat ik even buiten beschouwing of het grondwettelijk uberhaupt kan wat jij graag wilt.
laat me raden integratiequote:Het probleem ligt heel ergens anders, maar ook dat zal op een gegeven moment duidelijk worden.
klopt maar dat hebben ze dan ook allang verdiend.quote:Persona non grata wordt je niet zomaar. Je moet wel hele zware misdrijven op je naam hebben staan, wil je persona non grata kunnen worden. En nee, dat wordt je niet door wat relletjes en kleine diefstal. Zelfs niet met grote diefstal. Denk meer in de richting van een massamoordenaar.
Nee, een facistoide aanpak waarbij je mensen van hun nationaliteit berooft wegens een diefstal of baldadig gedrag op straat. Bijkomend voordeel is ook dat je een signaal afgeeft aan nederlanders van allochtone afkomst. "Je bent niet gewenst" Ja, dat zal de samenleving goed doen.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 14:44 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ja een taakstraf van 40 uur, dat zal ze leren!!!
Ze? Welke ze? Tot nu toe hebben we het over 1 of 2 mensen en daarop wil jij je beleid bepalen? Zeker niet een al te hoge opleiding genoten?quote:[..]
vrijheids van meningsuiting, ben je het er niet mee eens ga je naar de rechter OF in discussie. maar dat kunnen ze niet en dan krijg je situaties als deze of mohammed B of Murat B enz enz enz
[..]
In landen als Noord-Korea zou dat misschien mogelijk zijn. In een land als NL of een willekeurig ander westers en beschaafd land niet.quote:in het geval van een dubbele nationaliteit gewoon naar marokko sturen. want dubbele nationaliteit hoeft niet alleen voordelen te hebben hoor.
Hoezo? Dan pak je ze toch gewoon op vanwege hun huidskleur? Dat is maar een klein stapje meer boven op de stap die jij wilt nemen.quote:mochten ze echt ALLEEN de nederlandse nationaliteit hebben, dan wordt het lastig...
[..]
Voor probleemgevallen bestaan er wetten. Wmb verzwaar je de straffen, dus voor iedereen, maar om aparte wetten aan te willen nemen voor mensen met een andere kleur, dat gaat mij iets te ver.quote:oh omdat ik de probleem gevallen eruit wil hebben ben ik een faccist? tuurlijk knul, kijk eens naar de feiten...
[..]
Je hebt gelijk. Assimilatie klinkt beter.quote:laat me raden integratie
[..]
Volgens jou, of volgens de wet? Aangezien jouw persoonlijke mening er niets toe doet, zou ik daar maar niet te zwaar aan tillen.quote:klopt maar dat hebben ze dan ook allang verdiend.
Het gaat niet om baldadig gedrag of diefstalletjes, maar om moord en doodslag, want dat is het enige antwoord wat deze geweldige generatie heeft, wanneer iemand ze aanspreekt op hun baldadige gedrag.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 15:02 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Nee, een facistoide aanpak waarbij je mensen van hun nationaliteit berooft wegens een diefstal of baldadig gedrag op straat. Bijkomend voordeel is ook dat je een signaal afgeeft aan nederlanders van allochtone afkomst. "Je bent niet gewenst" Ja, dat zal de samenleving goed doen.
Onjuist. Je schreef eerder- zonder de feiten te kennen:quote:Op dinsdag 18 januari 2005 00:30 schreef gelly het volgende:Ik wacht liever even de feiten af voordat ik meega in je schuimbekkende tirades
quote:Prachtig ook hoe de Telegraaf (en Veekeend) er toch weer een Marokkanenverhaal van weet te maken, ondanks dat de daders van de mishandeling dat niet waren.
Je hebt gelijk. 2 Jongens van deze generatie hebben iemand doodgemaakt en gelijk is de hele generatie aansprakelijk. Maar dat past wel in jouw zwart-witte wereldje.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 15:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Het gaat niet om baldadig gedrag of diefstalletjes, maar om moord en doodslag, want dat is het enige antwoord wat deze geweldige generatie heeft, wanneer iemand ze aanspreekt op hun baldadige gedrag.
Na het uitzitten van een straf is een persoon niet meer schuldig. Je kunt een persoon niet 2 keer straffen voor 1 misdaad. Het is of direct uitzetten, mits deze persoon geen nederlandse nationaliteit heeft, of alleen gevangenisstraf. Beide straffen willen opleggen is meestal alleen weggelegd voor fascistoide staten als Noord-Korea. Niet voor een beschaafd land als NL. Maar als jij geen onderdeel wenst uit te maken van een beschaving, ben je vrij om je heil elders te zoeken.quote:In gevallen van moord en doodslag, verkrachtingen en dergelijke, mag van mij de desbetreffende persoon, na het uitzitten van zijn straf naar het land wat zijn andere paspoort aangeeft. Voor Nederland wordt hij dan persona non grata.
Hoe is een relmarokkaan anders dan een relnederlander of een relantilliaan enz? Waarom vind jij het nodig om onderscheid te maken op ras?quote:Voor de relmarokkaantjes en overige jeugdigen die zich niet fatsoenlijk weten te gedragen, mogen w.m.b. meteen een aantal strafkampen geopend worden, waar ze dan tot hun 23ste mogen verblijven. En dan met een schone lei, diploma op zak, de maatschappij in.
nee hoor, allochtonen zijn zeer zeker welkom als het aan mij ligt. maar wel moeten ze integreren en niet in verhouding VELEN MALEN meer problemen veroorzaken dan welke groepering ook. en daar hebben marokkanen en moslims in het algemeen nogal een handje vanquote:Op dinsdag 18 januari 2005 15:02 schreef Risale-i_Nur het volgende:
Nee, een facistoide aanpak waarbij je mensen van hun nationaliteit berooft wegens een diefstal of baldadig gedrag op straat. Bijkomend voordeel is ook dat je een signaal afgeeft aan nederlanders van allochtone afkomst. "Je bent niet gewenst" Ja, dat zal de samenleving goed doen.
je weet best wie ik bedoel en ik heb een prima opleiding genotenquote:Ze? Welke ze? Tot nu toe hebben we het over 1 of 2 mensen en daarop wil jij je beleid bepalen? Zeker niet een al te hoge opleiding genoten?
we zijn al vele jaren TE tolerant geweest, wordt hoog tijd dat we dat veranderen. dat kan prima zonder al teveel problemen of nadelige gevolgen. en nederland kan ook gewoon nederland blijven hoor.quote:In landen als Noord-Korea zou dat misschien mogelijk zijn. In een land als NL of een willekeurig ander westers en beschaafd land niet.
nee ik wil ze aanpakken op hun daden, want je kan je ogen er niet voor sluiten dat ze in verhouding meer problemen veroorzaken dan andere groeperingenquote:Hoezo? Dan pak je ze toch gewoon op vanwege hun huidskleur? Dat is maar een klein stapje meer boven op de stap die jij wilt nemen.
nee er moeten wetten komen die uitzetten vereenvoudigen, dat maakt het makkelijker om de probleem gevallen kwijt te raken. dat is het beste voor iedereen. JUIST voor de marokkanen en alle andere rassen) die wel normaal in deze cultuur kunnen leven.quote:Voor probleemgevallen bestaan er wetten. Wmb verzwaar je de straffen, dus voor iedereen, maar om aparte wetten aan te willen nemen voor mensen met een andere kleur, dat gaat mij iets te ver.
nee hoor, maar aanpassen is iets dat wel moet gebeuren en daar hebben ze nogal wat moeite mee. en het zijn altijd dezelfde groeperingen dus aan integratie ligt het niet. dat is wat ik ermee wou zeggen.quote:Je hebt gelijk. Assimilatie klinkt beter.![]()
het moet uiteraard wel aangetoond worden dat ze het verdiend hebben (lijkt me vanzelf sprekend), maar er zijn er ZAT die daar aan voldoen. en de daders uit dit artikel zekerquote:Volgens jou, of volgens de wet? Aangezien jouw persoonlijke mening er niets toe doet, zou ik daar maar niet te zwaar aan tillen.
Vanaf '60 tot '05 kan ik niet zeggen dat Nederland beschaafder is geworden.... het omgekeerde is eerder waar..... En ik heb geen enkel probleem met een strenge overheid als dat je volgende vraag zou zijn.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 17:07 schreef Risale-i_Nur het volgende:
Beide straffen willen opleggen is meestal alleen weggelegd voor fascistoide staten als Noord-Korea. Niet voor een beschaafd land als NL.
Ik heb ook geen enkel probleem met een strenge overheid. Sterker nog, daar pleit ik voor. Waar ik wel een probleem mee heb is een overheid met fascistische trekjes, waarbij iedereen gelijk is, behalve een groep mensen die een bepaald geloof heeft.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 19:23 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Vanaf '60 tot '05 kan ik niet zeggen dat Nederland beschaafder is geworden.... het omgekeerde is eerder waar..... En ik heb geen enkel probleem met een strenge overheid als dat je volgende vraag zou zijn.
Daar kan ik me wel in vinden....Als vergelijking : in Singapore leven vele gemeenschappen langs elkaar... en de taferelen wat nu vrijwel dagelijkse kost is in het nieuws .. zul je daar niet aantreffen.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 20:21 schreef Risale-i_Nur het volgende:
Ik heb ook geen enkel probleem met een strenge overheid. Sterker nog, daar pleit ik voor. Waar ik wel een probleem mee heb is een overheid met fascistische trekjes, waarbij iedereen gelijk is, behalve een groep mensen die een bepaald geloof heeft.
1. Er zijn enkel cijfers bekend op basis van ethniciteit, niet op basis van religie.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 18:39 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
nee hoor, allochtonen zijn zeer zeker welkom als het aan mij ligt. maar wel moeten ze integreren en niet in verhouding VELEN MALEN meer problemen veroorzaken dan welke groepering ook. en daar hebben marokkanen en moslims in het algemeen nogal een handje van
Nee, ik heb werkelijk geen idee wie je bedoelt met ze. Ze, de moslims? Over je opleiding heb ik nog zo mijn twijfels, maar laten we terzijde houden.quote:[..]
je weet best wie ik bedoel en ik heb een prima opleiding genoten
Jij insinueert dat nl te tolerant is geweest voor moslims/allochtonen. Daarmee maak je onderscheid in religie en/of ras. Als dat jouw uitgangspunt is, dan is het duidelijk waar het probleem ligt. Het lijkt erop dat je andere straffen wilt hanteren voor niet blanke autochtone niet-islamitische nederlanders.quote:[..]
we zijn al vele jaren TE tolerant geweest, wordt hoog tijd dat we dat veranderen. dat kan prima zonder al teveel problemen of nadelige gevolgen. en nederland kan ook gewoon nederland blijven hoor.
Daar zijn we het dan over eens. Wat weerhoudt de politie er dan van om misdadigers op te pakken? Mogen ze van de wet geen misdadigers oppakken? Let op, daarbij maak ik nog altijd geen onderscheid tussen groepen. Een crimineel is een crimineel. Zwart of wit.quote:[..]
nee ik wil ze aanpakken op hun daden, want je kan je ogen er niet voor sluiten dat ze in verhouding meer problemen veroorzaken dan andere groeperingen
Je wilt dus een omgeving creeeren waarin discriminatie open en bloot gerechtvaardigd wordt. Een pedofiel is ook een last voor iedereen. Een moordernaar ook. Een belastingfraudeur ook. Waarom niet gewoon alle criminelen uitzetten en enkel criminelen van een selecte groep?quote:[..]
nee er moeten wetten komen die uitzetten vereenvoudigen, dat maakt het makkelijker om de probleem gevallen kwijt te raken. dat is het beste voor iedereen. JUIST voor de marokkanen en alle andere rassen) die wel normaal in deze cultuur kunnen leven.
Als jou te kennen wordt gegeven dat je niet welkom bent, dan is de wil om te integreren ook snel weg. Het ligt dus inderdaad niet aan integratie. Het ligt aan de mensen die niet willen dat anderen integreren (lees: meedoen in de maatschappij).quote:[..]
nee hoor, maar aanpassen is iets dat wel moet gebeuren en daar hebben ze nogal wat moeite mee. en het zijn altijd dezelfde groeperingen dus aan integratie ligt het niet. dat is wat ik ermee wou zeggen.
Dat is jouw mening. Ik ben van mening dat ze daar zeker niet aan voldoen. Als zij al voldoen, dan voldoet een gemiddelde Lonsdaler zeker. Ook maar wegdoen?quote:[..]
het moet uiteraard wel aangetoond worden dat ze het verdiend hebben (lijkt me vanzelf sprekend), maar er zijn er ZAT die daar aan voldoen. en de daders uit dit artikel zeker
Wie kan het daar nou niet mee eens zijn? Uiteraard enkel als iedereen ook echt iedereen is, en niet vooral een bepaalde groep.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 20:26 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Daar kan ik me wel in vinden....Als vergelijking : in Singapore leven vele gemeenschappen langs elkaar... en de taferelen wat nu vrijwel dagelijkse kost is in het nieuws .. zul je daar niet aantreffen.
Te veel vrijheid is niet goed... en te weinig ook niet.... ergens zit er maatschappelijk wel ergens een goede balans maar daar moet dan ook iedereen zich aan houden (desnoods met flinke boetes, lijfstraffen en gevangeneming)..
Het lijkt wel een ziekelijk compulsief reactie mechanisme van die Marokkanen knuffelaars...quote:Op dinsdag 18 januari 2005 08:56 schreef pberends het volgende:
[..]
Fantastisch om te zien hoe jij en een aantal andere users het Marokkanen-probleem niet willen onderkennen.
ik lever geen gram vrijheid in omdat een stel klojo's niet opgevoed is en er niet mee kan omgaan. liever nog trek ik ten strijde.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 20:35 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Wie kan het daar nou niet mee eens zijn? Uiteraard enkel als iedereen ook echt iedereen is, en niet vooral een bepaalde groep.
ik zie nu pas dat ik je verkeerd gelezen heb, mea cukpa.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 01:06 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
De jouwe ook niet in dit topic dat scheelt weer ,ik heb altijd het idee als jij iets post,van kijk mij is geweldig stoer zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |