abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24585277
Vervolg op deel 1 [CENTRAAL] Feedback WGR Forum topic

Welkom in het WGR feedback topic. Hier kun je al je vragen en kritiek kwijt over het (ontbreken van het) modereren, gesignaleerde dubbele topics, gewenste slotjes, aanpassingen in topictitels etc.

Voorstellen en ideeën ter verbetering van het forum zijn natuurlijk ook welkom.

Groetjes van jullie mods

_-rally-_ & Twisted_TpaU
'The world is mine'
pi_24585343
  zondag 16 januari 2005 @ 21:13:09 #3
22273 Dizer
Save the beard!
pi_24602403
Hallo
Zou ik hier een slotje mogen, de beslissing is inmiddels gevallen
Keuze tussen BCC of Harense Smid?
Friends don't let friends remain beardless...
pi_24628463
Mag ik mijn waardering uitspreken over al die dezelfde topics over het kopen van een huis, wat er komt kijken bij een hypotheek, etc., etc.?

Ga zo door!
pi_24628671
k_man, als jij je commentaar weer wilt uitspreken over de centrale topics, doe dat dan gewoon duidelijk en niet zo suggestief en sarcastisch.

Je weet het antwoord toch al, neem er genoegen mee zo niet maar ga dan of weg of geef geen commentaar op deze manier aangezien je het antwoord al weet.
'The world is mine'
pi_24628742

ben ik eens positief, is het nog niet goed...
pi_24628805
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 21:08 schreef k_man het volgende:

ben ik eens positief, is het nog niet goed...
Je weet het donders goed, en de antwoorden die heb je al lang gehad.

Verder ga ik hier niet meer op in met je, alleen als je iets nuttigs te melden hebt.
'The world is mine'
pi_24628836
Antwoorden? Ik heb niet eens een vraag gesteld joh.
pi_24628897
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 21:14 schreef k_man het volgende:
Antwoorden? Ik heb niet eens een vraag gesteld joh.
Het is rood en het vlieg door WGR!
pi_24628969
Nou? Nou? Zeg dan?!

ik mag twisted_tpau wel een klein beetje jennen, toch?
  dinsdag 18 januari 2005 @ 21:30:43 #11
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24629118
Een ongestelde vraag natuurlijk!

En je moet lief doen tegen Twisted
  vrijdag 21 januari 2005 @ 10:20:44 #12
22273 Dizer
Save the beard!
pi_24664742
quote:
Op zondag 16 januari 2005 21:13 schreef Dizer het volgende:
Hallo
Zou ik hier een slotje mogen, de beslissing is inmiddels gevallen
Keuze tussen BCC of Harense Smid?
pi_24665252
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 10:20 schreef Dizer het volgende:

[..]

Topic hoeft toch niet dicht? Jij weet het antwoord maar misschien dat er nu of binnenkort nog iemand is die ook die keuze moet maken of meer wilt weten over BCC of HS.
'The world is mine'
  vrijdag 21 januari 2005 @ 18:15:48 #14
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_24672794
Ik heb een tijdje geleden een topic geopend over de diefstal van mijn fiets, alleen ik kan hem nergens terug vinden... Ook de search biedt geen hulp. Is ie misschien verwijderd ofzo?
pi_24672810
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 10:53 schreef Twisted_TpaU het volgende:

[..]

Topic hoeft toch niet dicht? Jij weet het antwoord maar misschien dat er nu of binnenkort nog iemand is die ook die keuze moet maken of meer wilt weten over BCC of HS.

[ Bericht 58% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2005 18:18:55 ]
  vrijdag 21 januari 2005 @ 18:21:00 #16
68638 Zwansen
pi_24672902
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 18:15 schreef Zwansen het volgende:
Ik heb een tijdje geleden een topic geopend over de diefstal van mijn fiets, alleen ik kan hem nergens terug vinden... Ook de search biedt geen hulp. Is ie misschien verwijderd ofzo?
Ik bedoel dus mijn topic he...
  vrijdag 21 januari 2005 @ 21:57:48 #17
22273 Dizer
Save the beard!
pi_24677432
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 10:53 schreef Twisted_TpaU het volgende:

[..]

Ik vind het erg ver gezocht, maar goed. Ik vind het wel prima
pi_24689141
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 18:16 schreef k_man het volgende:

[..]

quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 18:21 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ik bedoel dus mijn topic he...
Staat hij niet in je AT dan? Kan hem ook even niet zo snel vinden.
'The world is mine'
  zaterdag 22 januari 2005 @ 18:57:54 #19
68638 Zwansen
pi_24692379
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 15:33 schreef Twisted_TpaU het volgende:

Staat hij niet in je AT dan? Kan hem ook even niet zo snel vinden.
nee, zal wel verdwenen zijn op een onverklaarbare manier...
pi_24695109
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 18:57 schreef Zwansen het volgende:

[..]

nee, zal wel verdwenen zijn op een onverklaarbare manier...
K ga wel even zoeken voor je.
'The world is mine'
pi_24740987
De huizenprijs is op zijn top en daalt de komende jaren.

Het zoveelste topic hierover binnen een maand, volgens mij.....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_24768234
Thuiswonen: inschrijven, huursubsidie en inkomen.

Kan iemand deze belachelijke reply verwijderen. Deze jongeman heeft de moeite om het topic goed door te lezen blijkbaar niet kunnen opbrengen...

Dankje.
pi_24768698
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 22:11 schreef Huurishoer het volgende:
Thuiswonen: inschrijven, huursubsidie en inkomen.

Kan iemand deze belachelijke reply verwijderen. Deze jongeman heeft de moeite om het topic goed door te lezen blijkbaar niet kunnen opbrengen...

Dankje.
Belachelijk? Nee,
Subtiel? Nee,
Verwijderen? Nee.

En als jij die reply zo vervelend lijkt te vinden, ga er dan ook niet op in. Anders gaat hij gewoon in zn geheel dicht.
'The world is mine'
pi_24768990
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 22:31 schreef Twisted_TpaU het volgende:

[..]

Belachelijk? Nee,
Subtiel? Nee,
Verwijderen? Nee.

En als jij die reply zo vervelend lijkt te vinden, ga er dan ook niet op in. Anders gaat hij gewoon in zn geheel dicht.
Ik heb mijn OP verduidelijkt. Ik vind het een beetje een overbodige reply, het voegt totaal niks toe.

Het zou hetzelfde zijn als een kotssmiley bij een lelijke dame in BH2. Het voegt niks toe en is alleen maar kwetsend bedoeld. Ik meende dat dat in de serieuzere fora niet echt de bedoeling was?

Zolang de verdere verloop van de topic door die reply niet wordt beinvloedt, mag hij wat mij betreft heus wel blijven staan, maar ik maakte mij zorgen over een 'domino effect' van vervelende, niets toevoegende reply's.

Evengoed bedankt voor je snelle en verhelderende reactie.
pi_24779437
Ik twijfelde al maar misschien mag mijn topic Wie is er verantwoordelijk voor oma ? verplaatst worden naar R&P ? Of een nog beter passend forum ?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_24781727
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 13:53 schreef Five_Horizons het volgende:
De huizenprijs is op zijn top en daalt de komende jaren.

Het zoveelste topic hierover binnen een maand, volgens mij.....
Waarom is deze nou gesloten?

Iedere user heeft toch het recht z'n eigen topic hier te starten?
pi_24782811
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 17:52 schreef k_man het volgende:

[..]

Waarom is deze nou gesloten?

Iedere user heeft toch het recht z'n eigen topic hier te starten?
Lees de sluitpost eens, de afgelopen maand zijn er zo'n vier topics geopend van dezelfde strekking...
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_24782863
Dat is hier geen argument hoor.
pi_24782877
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 14:39 schreef ondeugend het volgende:
Ik twijfelde al maar misschien mag mijn topic Wie is er verantwoordelijk voor oma ? verplaatst worden naar R&P ? Of een nog beter passend forum ?
done
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_24841613
mag deze 52 worden aub
Het grote online gok topic deel 51
Chasing after currency and accumulating green
pi_24845886
quote:
Op zondag 30 januari 2005 23:29 schreef HoIIandia het volgende:
mag deze 52 worden aub
Het grote online gok topic deel 52
Done
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_24868020
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24871242
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 19:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Emigreren en je schuldeisers de hik laten krijgen

Dit topic doet het niet.
Wel.

Stond een algemene mededeling over dit soort 'fouten' in MED.
'The world is mine'
pi_24939393
Waarom is uploaden van muziek/films illegaal

wat is er mis met een discussie over de juridische kant van bestanden delen?
pi_24943227
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 17:28 schreef Schepseltje het volgende:
Waarom is uploaden van muziek/films illegaal

wat is er mis met een discussie over de juridische kant van bestanden delen?
Probleem is denk ik dat 1 van de twee moderatoren van mening is dat het verboden is, en dat het topic daarom conform de regels in WGR (er zal niets illegaals besproken worden) gesloten dient te worden.
Dat is het nadeel indien er in iets discutabels als dit van een mod verwacht wordt over WGR te waken, want dan krijg je niet alleen een inhoudelijke post van hem, maar tevens een slotje.
Het is wel het doodslaan van een discussie, of het sharen van je harddisk het openbaar maken van is, of meer te vergelijken is met de kast met CD's waaruit je vriend/buurman er 1 pakt om zelf te copyeren.

Ik kan _-Rally-_ begrijpen in zijn beslissing, dit betreft alleen naar mijn mening een grensgeval van wel of niet toestaan
pi_24943950
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 21:22 schreef frederik het volgende:

Probleem is denk ik dat 1 van de twee moderatoren van mening is dat het verboden is, en dat het topic daarom conform de regels in WGR (er zal niets illegaals besproken worden) gesloten dient te worden.
Dat is het nadeel indien er in iets discutabels als dit van een mod verwacht wordt over WGR te waken, want dan krijg je niet alleen een inhoudelijke post van hem, maar tevens een slotje.
Het is wel het doodslaan van een discussie, of het sharen van je harddisk het openbaar maken van is, of meer te vergelijken is met de kast met CD's waaruit je vriend/buurman er 1 pakt om zelf te copyeren.

Ik kan _-Rally-_ begrijpen in zijn beslissing, dit betreft alleen naar mijn mening een grensgeval van wel of niet toestaan
Er wordt toch niet besproken hoe illegale zaken gedaan kunnen worden, er wordt alleen een gesprek gevoerd over de vraag of iets illegaal is, dat moet toch wel kunnen?
pi_24944708
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 22:10 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

Er wordt toch niet besproken hoe illegale zaken gedaan kunnen worden, er wordt alleen een gesprek gevoerd over de vraag of iets illegaal is, dat moet toch wel kunnen?
Ik denk dat je met betrekking tot illegale dingen op twee manieren kunt posten:
- Waar en hoe moet je technisch dat illegale doen.
- Hoe moet je verbloemen voor de buitenwereld dat je met iets illegaals bezig bent / Hoe plak je een mooi stikkertje op iets zodat het illegale opeens niet meer illegaal lijkt.

Volgens de inzichten van _-Rally-_ (sharen is illegaal), is jouw topic er puur eentje van het tweede type. Hiermee voorbijgaande aan het feit dat het misschien toch niet zo illegaal is als steeds maar gesuggereerd wordt overal.
Want, welke daden zijn nodig voor openbaarmaking? Valt het open zetten van je harde schijf daar al onder, of moet jij als aanbieder eerst handmatig alle downloads starten wil jij het openbaar maken.

Vanuit de gedachten van _-Rally-_ kan ik het slotje dus begrijpen, ik sluit alleen niet uit dat hij na een eerste rechtzaak het topic weer zal moeten openen met de melding dat er voor openbaarmaking meer nodig is dan dit
pi_24944717
In mijn beleving werd het topic gebruikt om het sharen goed te praten; de topic start gebruikt een heel kromme redening om aan te tonen dat het wel zou mogen. Afaik is er echter geen enkele discussie mogelijk over het feit dat iemand die copyrighted materiaal aanbiedt illegaal bezig is: het vermenigvuldigen van auteursrechtelijk beschermd materiaal met het doel te verspreiden c.q. verspreiding mogelijk te maken is in strijd met de auteurswet. En dan moet ik helaas het topic sluiten; ik kan me wel voorstellen dat er een nieuwe poging over het onderwerp wordt ondernomen. Daarbij denk ik aan een wat genuanceerde aanpak, waarbij niet een deel van een wetsartikel gebruikt wordt om een heel verhaal er omheen recht te praten. Kijk o.a. ook naar lid 4 van genoemd artikel.

Oh, en misschien had TS ook eens ff google kunnen gebruiken, er is al het één en ander over dit onderwerp geschreven, o.a. http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/mp3/mythes/ en http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/mp3/vvv/ en
http://www.museekster.com/legaal.htm

zijn slechts de eerste drie op http://www.google.nl/search?hl=nl&q=mp3+aanbieden+auteurswet&lr=

[ Bericht 32% gewijzigd door _-rally-_ op 05-02-2005 23:07:33 ]
pi_24946357
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 23:00 schreef _-rally-_ het volgende:
In mijn beleving werd het topic gebruikt om het sharen goed te praten; de topic start gebruikt een heel kromme redening om aan te tonen dat het wel zou mogen. Afaik is er echter geen enkele discussie mogelijk over het feit dat iemand die copyrighted materiaal aanbiedt illegaal bezig is: het vermenigvuldigen van auteursrechtelijk beschermd materiaal met het doel te verspreiden c.q. verspreiding mogelijk te maken is in strijd met de auteurswet. En dan moet ik helaas het topic sluiten; ik kan me wel voorstellen dat er een nieuwe poging over het onderwerp wordt ondernomen. Daarbij denk ik aan een wat genuanceerde aanpak, waarbij niet een deel van een wetsartikel gebruikt wordt om een heel verhaal er omheen recht te praten. Kijk o.a. ook naar lid 4 van genoemd artikel.
Heb je het topic eigenlijk wel gelezen? Je kunt discusseren over de bedoelingen van de wetgever, maar daar kom je in een rechtzaak niet ver mee, ik heb gekeken naar wat er letterlijk in de wet staat en daar wordt niet rechtstreeks aangetoond dat het strafbaar is.

Juist omdat het algemeen wordt verondersteld dat het illegaal is (wat uit je linkjes blijkt) heb ik dat topic gestart, en zoals ook al in het topic werd genoemd is er een advocaat geweest met een vergelijkbare gedachtengang dus zo krom is het blijkbaar niet.

En of iets wel of niet wordt gepost om sharen goed te praten doet niet ter zake, dat is speculatie, of ik wel of niet share en of dat wel of niet ethisch is laat ik erbuiten, het ging puur om de wettelijke interpretatie op dit gebied.
pi_24948733
quote:
Op zondag 6 februari 2005 00:29 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

Heb je het topic eigenlijk wel gelezen? Je kunt discusseren over de bedoelingen van de wetgever, maar daar kom je in een rechtzaak niet ver mee, ik heb gekeken naar wat er letterlijk in de wet staat
Think again
quote:
en daar wordt niet rechtstreeks aangetoond dat het strafbaar is.
In jouw betoog zeg je niets over lid 4 van genoemd artikel en dus faalt je betoog.
quote:
Juist omdat het algemeen wordt verondersteld dat het illegaal is (wat uit je linkjes blijkt) heb ik dat topic gestart, en zoals ook al in het topic werd genoemd is er een advocaat geweest met een vergelijkbare gedachtengang dus zo krom is het blijkbaar niet.
Die advocaat is een Amerikaan; volgens betreffend nieuwsbericht zou in Amerika niet het publiceren, maar het downloaden strafbaar zijn
quote:
En of iets wel of niet wordt gepost om sharen goed te praten doet niet ter zake, dat is speculatie, of ik wel of niet share en of dat wel of niet ethisch is laat ik erbuiten, het ging puur om de wettelijke interpretatie op dit gebied.
Voor een wettelijke interpretatie zul je toch echt eerst een betere analyse moeten maken van de toepasselijke regels *en* van de jurisprudentie daaromtrent. Een redening die uitgaat van slechts een gedeelte van een wettekst en indruist tegen elke wetenschappelijke juridische publicatie komt op mij over als 'goedpraten'.

Hij gaat voorlopig weer open.

[ Bericht 0% gewijzigd door _-rally-_ op 06-02-2005 08:26:55 ]
  zondag 6 februari 2005 @ 10:56:51 #41
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24949601
Baas verbiedt mobiele telefoon op het werk.

Ik vind het slotje niet terecht. Als je de reacties leest, is het meerendeel best serieus en daar komt nog bij dat dit bij ons gewoon zo is ingevoerd, hoe onwaarschijnlijk dit voor jou mag klinken. Is het de manier waario ik breng dan??

Ik heb echt zwarte piet gespeeld, ik heb echt ober moeten zijn op een receptie, erkomt echt een prikklok en dit is ook een feit. Ik heb hier niks lopen verzinnen en vind het raar dat dit naar dicht moet. Ik vind dat het topic gewoon weer open moet en ik zou ook niet snappen waarom hij naar onzin moet omdat dit gewoon is ingevoerd bij ons en ik me af vraag hoe dit soort zaken op andere bedrijven is.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24949627
Ik vind het ook raar, want het is best een interessant onderwerp wat wordt aangesneden door BHFH. De maatregelen die op de werkvloer worden genomen zoals een prikklok en waarom ze juist bij jou op de werkvloer worden genomen.

Hier is een mobiele telefoon gewoon toegestaan en er is geen prikklok.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24953939
BHFH: Jij hebt een rep. Een rep welke altijd 'gevoelens' en vaak andere dingen bij mensen oproepen, niet iets waar jij nu nog wat aan kan doen maar goed. De reactie's worden daardoor vaak off topic of negatief.

Hij is dus weer open, zodra men alleen weer offtopic gaat lullen dan wis ik dat, loopt het uit de hand, mik ik hem weer dicht.

En anders mail je me maar als ik er niet ben.
'The world is mine'
  zondag 6 februari 2005 @ 15:34:56 #44
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24954064
de manier waarop je nu in de laatste post zegt dat je hem openzet en bij offtopic reacties hem weer sluit lokt juist offtopic reacties uit. Zo beloon je mensen die expres lopen te zieken. Als je het topic onmodereerbaar vindt (wat ik bij dit topic reuze mee vindt vallen, zeker als je het vergelijkt met andere topics die lopen, zoals die van die baas die TS nog een leerling vindt.) heb ik nog liever dat je hem naar ONZ gooit overigens.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24954511
Ik zeg alleen tegen je dat als er teveel in komt, want jouw naam lokt bepaalde reactie's uit, dan gaat hij dicht.

Niets meer niets minder.
'The world is mine'
  zondag 6 februari 2005 @ 16:05:49 #46
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24954548
dan lok je dus bepaalde mensen uit om dat soort reacties te plaatsen, want wat is er nou leuker om iemand anders topic te verklooien en een mod die er dan nog aan meewerkt ook. zo van kom maar op met die offtopic reacties, dan gaat ie op slot.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24979988
Als starter van de reeks "het grote online goktopic" eis ik 1 eurocent per post. Waar kan ik m'n rekeningnummer achterlaten?
GIRO 800800
pi_24983437
quote:
Op maandag 7 februari 2005 23:49 schreef Notoire_Gek het volgende:
Als starter van de reeks "het grote online goktopic" eis ik 1 eurocent per post. Waar kan ik m'n rekeningnummer achterlaten?
Ik zou iedereen in je reeks een factuur zenden voor je geleverde diensten!
'The world is mine'
  dinsdag 8 februari 2005 @ 09:04:27 #49
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24983468
quote:
Op maandag 7 februari 2005 23:49 schreef Notoire_Gek het volgende:
Danny even een factuur sturen, dan komt het allemaal goed.
pi_25029362
Ik had gepost in dit topic, maar ik kan mijn reply niet terug vinden. Is deze misschien verwijderd en als dat zo is waarom dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')