abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24766488
Ik zal even de situatie zo compleet mogelijk schetsen.

Ik ga weer thuiswonen bij mijn moeder. Mooi, geen huur betalen en een tijdje sparen zodat ik ook eens iets kan opbouwen. Mijn salaris is dik in orde, maar daar zit het probleem, mijn moeder moet het doen van een uitkering met 2 (excl. mij) kinderen (ze is trouwens niet werkloos of arbeidsongeschikt, ze loopt momenteel stage ivm een herintredersregeling). Als ik daar dus ingeschreven word, gaan ze aan haar huursubsidie klooien, foute boel dus, want dat moet ik dan gaan betalen. Dus in plaats van op een steenkoude geimproviseerde zolderkamer te gaan zitten voor 250 euro, kan ik dan net zo goed een kamer voor mezelf gaan huren. Niet de bedoeling dus.

Hoe kan ik dit nu het beste gaan aanpakken? Moet ik mij ergens anders laten inschrijven? Waar kan ik dat het beste doen? Bij iemand die huurt of bij iemand die koopt? Of is er helemaal geen gevaar voor de huursubsidie van mijn moeder?

Alvast bedankt.

Ik heb voor de semi-analfabeten onder ons een belangrijk gedeelte van de tekst dikgedrukt gezet en hem nog iets duidelijker gemaakt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Huurishoer op 26-01-2005 22:20:16 ]
  woensdag 26 januari 2005 @ 21:33:10 #2
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_24767501
Dus je doet een oproep om jou te adviseren, hoe jij en je moeder kunnen frauderen?

Je betaalt maar kostgeld, zoek maar een baan. Wat een kutmentaliteit.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_24768674
Als jij bij je moeder gaat wonen zal er op dit moment niets veranderen aan de huur subsidie, alleen als er naar het jaarinkomen wordt gekeken van de mensen die op dat moment ( of een deel van een jaar ) op dat adres wonen op het moment dat ze weer gaan kijken op hoeveel recht je moeder heeft op huursubsidie zal het stuk inkomen van jou wel worden meegerekend.

Als jij je ergens anders laat inschrijven en je woont bij je moeder, mag dat niet.
Als jij je ergens anders laat inschrijven dan heeft die persoon, als die huursubsidie heeft, hetzelfde probleem de eerst volgende keer als ze gaan kijken naar het gezamelijke inkomen als wat ik bovenaan schreef.

Zo zat het zover ik weet.
'The world is mine'
pi_24768731
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 21:33 schreef Tarak het volgende:
Dus je doet een oproep om jou te adviseren, hoe jij en je moeder kunnen frauderen?

Je betaalt maar kostgeld, zoek maar een baan. Wat een kutmentaliteit.
Goh, je noemt me nog net geen neger. Het lijkt wel of je een sympathisant van Michiel Smit bent.

Ik heb hem speciaal voor speciale mensen zoals jij aangepast zodat het wat duidelijker wordt. Ik vind het jammer voor je dat jouw moeder je heeft verstoten trouwens, maar goed, wat wil je met iemand die zo a-sociaal kan reageren op mensen die het niet zo hebben getroffen qua financieen.

Nu kunnen we weer mooi ontopic, vriendelijk en behulpzaam en ik ga naar bed, want ik heb een baan, waar ik goed uitgeslapen voor moet zijn en waar ik een behoorlijke bom belastingcentjes mee afsta om zo mensen zoals mijn moeder te kunnen steunen. .
pi_24768818
Nou, ten eerste verandert er het lopende subsidiejaar niets aan de huursubsidie.

Maar als je je ergens anders inschrijft, maar stiekem woon je toch altijd bij je moeder, dan is dat wel degelijk fraude.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_24768831
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 22:30 schreef Twisted_TpaU het volgende:

Als jij je ergens anders laat inschrijven dan heeft die persoon, als die huursubsidie heeft, hetzelfde probleem de eerst volgende keer als ze gaan kijken naar het gezamelijke inkomen als wat ik bovenaan schreef.
Maar die andere persoon heeft bijvoorbeeld geen recht op huursubsidie of die heeft zijn huis gekocht. Hoe zit dat dan?

Dit wil dus wel zeggen dat ik tijd heb tot de nieuwe 'controle' bij het op zoek gaan naar een eigen kamer of een ander inschrijfadres?
pi_24768952
Als jij je bij persoon x inschrijft en bij persoon z woont, is het fraude heel simpel.
'The world is mine'
pi_24769029
En als ik mij nou laat inschrijven bij iemand zonder huursubsidie of iemand met een koophuis en ik ga daar wonen?
pi_24769142
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 22:43 schreef Huurishoer het volgende:
En als ik mij nou laat inschrijven bij iemand zonder huursubsidie of iemand met een koophuis en ik ga daar wonen?
Woon je bij iemand die HS krijgt, dan merkt hij de gevolgen het volgende HS jaar.
Woon je bij iemand die HS krijgt maar je schrijft je ergens anders in dan is het fraude.
Woon je bij iemand die geen HS krijgt, en je hebt je daar ingeschreven, zal er niets veranderen en is er niets aan de hand.

En of je wel of geen huur en hoe hoog aan die persoon betaald, dat is iets wat je natuurlijk helemaal zelf moet bepalen met je 'huurbaas'.
'The world is mine'
pi_24769155
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 22:43 schreef Huurishoer het volgende:
Erm: dan is het geen fraude ?

[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  woensdag 26 januari 2005 @ 22:50:54 #11
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_24769219
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 22:31 schreef Huurishoer het volgende:

[..]

Goh, je noemt me nog net geen neger. Het lijkt wel of je een sympathisant van Michiel Smit bent.

Ik heb hem speciaal voor speciale mensen zoals jij aangepast zodat het wat duidelijker wordt. Ik vind het jammer voor je dat jouw moeder je heeft verstoten trouwens, maar goed, wat wil je met iemand die zo a-sociaal kan reageren op mensen die het niet zo hebben getroffen qua financieen.

Nu kunnen we weer mooi ontopic, vriendelijk en behulpzaam en ik ga naar bed, want ik heb een baan, waar ik goed uitgeslapen voor moet zijn en waar ik een behoorlijke bom belastingcentjes mee afsta om zo mensen zoals mijn moeder te kunnen steunen. .
Frappant dat je iemand die een mening heeft die jou niet aanstaat, uitmaakt voor Michiel Smit sympathisant. We hebben hier blijkbaar te maken met iemand die links stemt.

Nog even terugkijkend naar wat je schreef:
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 20:52 schreef Huurishoer het volgende:
Mijn salaris is dik in orde
Het sociaal stelsel in Nederland is bedoeld zodat mensen die het echt nodig hebben een minimum bestaansniveau wordt gegarandeerd. Het sociale stelsel in Nederland is niet bedoeld om
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 20:52 schreef Huurishoer het volgende:Ik ga weer thuiswonen bij mijn moeder. Mooi, geen huur betalen en een tijdje sparen zodat ik ook eens iets kan opbouwen.
Door mensen zoals jij, die misbruik maken van het systeem, moeten het sociaal stelsel worden uitgehold. Voel je je maar links superieur hoor, wees er maar trots op dat er miljoenen aan huursubsidiefraude ten onrechte wordt uitgekeerd. Ik voel niet de geringste behoefte om vriendelijk en sociaal te zijn tegenover dergelijke a-socialen.

Mijn moeder is overigens zonder vader opgevoed in een tijd dat er nog geen alimentatie en sociaal stelsel in Nederland was. Mijn oma heeft dus altijd gewoon moeten werken om het hoofd boven water te houden. Dus ga geen huilie verhaal ophangen met je zielige gezinssituatie.
Als jij je moeder op een fatsoenlijke manier wil helpen, betaal je maar kostgeld, net zoals ieder ander en zoals de huursubsisdieregeling ook is opgezet. Als je dat niet doet ontbeer je blijkbaar elke vorm van fatsoen.

Mijn partner is een neger en daar zeg ik hele andere dingen tegen. Ik wil hem niet beledigen door jou een neger te noemen.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_24769253
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 22:48 schreef Twisted_TpaU het volgende:

[..]

Woon je bij iemand die HS krijgt, dan merkt hij de gevolgen het volgende HS jaar.
Woon je bij iemand die HS krijgt maar je schrijft je ergens anders in dan is het fraude.
Woon je bij iemand die geen HS krijgt, en je hebt je daar ingeschreven, zal er niets veranderen en is er niets aan de hand.

En of je wel of geen huur en hoe hoog aan die persoon betaald, dat is iets wat je natuurlijk helemaal zelf moet bepalen met je 'huurbaas'.
Dan is het antwoord duidelijk. Rest mij nog 1 onduidelijkheid, iemand met een koophuis zit dus met dezelfde 'voorwaarden' als iemand zonder HS, of krijgen die weer gezeur van de belasting?

Dit natuurlijk zonder enige vorm van fraude.
pi_24769332
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 22:52 schreef Huurishoer het volgende:

[..]

Dan is het antwoord duidelijk. Rest mij nog 1 onduidelijkheid, iemand met een koophuis zit dus met dezelfde 'voorwaarden' als iemand zonder HS, of krijgen die weer gezeur van de belasting?

Dit natuurlijk zonder enige vorm van fraude.
Hoe meer mensen er in een koophuis wonen, hoe hoger je gemeentelijke lasten kunnen zijn.
Hier bv is het oa zo:
1 persoon: x bedrag aan belastingen voor de gemeente, reinigings rechten etc
2 personen xx bedrag aan belastingen voor de gemeente, reinigings rechten etc
3 personen xxx bedrag aan belastingen voor de gemeente, reinigings rechten etc

Dus hoe meer mensen in een huis, hoe hoger je belastingen worden tot een bepaalde hoogte en gemeente afhankelijk, of er meer 'bijkomende' kosten zijn weet ik verder niet, ik weet verder niet veel af van koopwoningen en eventuele belastingen.
'The world is mine'
pi_24769349
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 22:50 schreef Tarak het volgende:

[..]

Frappant dat je iemand die een mening heeft die jou niet aanstaat, uitmaakt voor Michiel Smit sympathisant. We hebben hier blijkbaar te maken met iemand die links stemt.

Nog even terugkijkend naar wat je schreef:
[..]

Het sociaal stelsel in Nederland is bedoeld zodat mensen die het echt nodig hebben een minimum bestaansniveau wordt gegarandeerd. Het sociale stelsel in Nederland is niet bedoeld om
[..]

Door mensen zoals jij, die misbruik maken van het systeem, moeten het sociaal stelsel worden uitgehold. Voel je je maar links superieur hoor, wees er maar trots op dat er miljoenen aan huursubsidiefraude ten onrechte wordt uitgekeerd. Ik voel niet de geringste behoefte om vriendelijk en sociaal te zijn tegenover dergelijke a-socialen.

Mijn moeder is overigens zonder vader opgevoed in een tijd dat er nog geen alimentatie en sociaal stelsel in Nederland was. Mijn oma heeft dus altijd gewoon moeten werken om het hoofd boven water te houden. Dus ga geen huilie verhaal ophangen met je zielige gezinssituatie.
Als jij je moeder op een fatsoenlijke manier wil helpen, betaal je maar kostgeld, net zoals ieder ander en zoals de huursubsisdieregeling ook is opgezet. Als je dat niet doet ontbeer je blijkbaar elke vorm van fatsoen.

Mijn partner is een neger en daar zeg ik hele andere dingen tegen. Ik wil hem niet beledigen door jou een neger te noemen.
Sharp as a knife.

Bedankt voor het terug op mijn plaats zetten. Maar je zou het van mijn kant toch wel begrijpen als ik ipv 300 euro te betalen voor een ongeisoleerde zolder, mij voor 500 euro een eigen huisje huur?

Mag dat? Dankje.
pi_24769418
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 22:56 schreef Twisted_TpaU het volgende:

[..]

Hoe meer mensen er in een koophuis wonen, hoe hoger je gemeentelijke lasten kunnen zijn.
Hier bv is het oa zo:
1 persoon: x bedrag aan belastingen voor de gemeente, reinigings rechten etc
2 personen xx bedrag aan belastingen voor de gemeente, reinigings rechten etc
3 personen xxx bedrag aan belastingen voor de gemeente, reinigings rechten etc

Dus hoe meer mensen in een huis, hoe hoger je belastingen worden tot een bepaalde hoogte en gemeente afhankelijk, of er meer 'bijkomende' kosten zijn weet ik verder niet, ik weet verder niet veel af van koopwoningen en eventuele belastingen.
Ah, dat is duidelijk.

Bedankt.
pi_24797762
Ik werk voor het VROM en kan hier wel wat zinnigs over zeggen:

Tot juli verandert er niets: VROM heeft namelijk subsidie verstrekt op basis van de gegevens en het inkomen van dat persoon op 1 juli 2003 (gesteld dat men daar ook langere tijd woont)

Tot juli blijft dit ongewijzigd, of er nou 10 of 20 mensen bij in komen of uitgaan. Als jij je NU inschrijft bij je moeder, betekent dit dat vanaf 1 juli 2005 het huishouden een subsidie krijgt waarbij het inkomen van zowel je moeder als dat van jou van 2004 wordt meegenomen voor het berekenen van de subsidie. Met andere woorden, pas dan zou het een wijziging in de subsidie betekenen. Je inschrijven op een ander adres oid is echt niet aan te raden, mocht het VROM daar achter komen kan het zijn dat de totale subsidie vervalt, dat je een aantekening krijgt en een aantekening kan krijgen waardoor je nooit meer subsidie ontvangt en alles van de afgelopen 5 jaar moet terugbetalen. Als je moeder een uitkering heeft en hierdoor max subsidie ontvangt is dit dus zo 10.000 euro.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')