abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 januari 2005 @ 18:41:37 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24550097
Deel 2 alweer
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24550129
-dubbel
pi_24550134
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 18:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Volgens mij is er geen sprake van een verplichting, maar moet Ali zich erop beroepen, met het risico dat hij (als het beroep mislukt) helemaal niet aan de bak komt. Maar vertel het me als ik het verkeerd heb (en dus in de war ben met een andere wetgeving)
Heb je het nou over ontslagwetgeving of de wet samen ?
  donderdag 13 januari 2005 @ 18:44:59 #4
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_24550154
Uit het vorige topic:
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 18:10 schreef Elgigante het volgende:
Zolang iemand over een marokkaans én een nederlands paspoort beschikt kun je hem/haar voor de keuze stellen.
a) inleveren 1 van beide paspoorten
Over dit specifieke onderwerp is een hele topicreeks geweest. Het komt er op neer dat Marokkanen hun nationaliteit niet op kunnen geven. Sterker nog, de Marokaanse authoriteiten zeggen letterlijk dat als je geboren bent als Marokkaan, je doodgaat als Marokkaan. De enige manier om ze de Nederlandse nationaliteit te laten aannemen is dus als ze de Marokkaanse te late behouden. Nu kun je ze pertinent de Nederlandse weigeren als ze de Marokkaanse nog hebben, maar dan kom je weer in aanvaring met de grondwet, de wetten m.b.t. het Nederlanderschap en het komt de integratie niet ten goede. Overigens hebben ook Grieken en Argentijnen (onder andere) dit probleem, dus voor deze landen geldt de uitzondering dat ze bij het aanvragen van de Nederlandse nationaliteit de eigen nationaliteit mogen behouden.

Het inleveren van het Nederlandse paspoort kan ook niet zomaar. Als je tot Nederlander naturaliseerd, wordt je volledig Nederland met alle rechten en plichten die daar bij horen. Bega je een misdaad, dan wordt je als Nederlander gestraft, en uiteindelijk weer als Nederlander vrijgelaten. Hen die een strafblad hebben kunnen zowiezo geen Nederlander worden trouwens, en grofweg het grootste gedeelte van de huidige generatie jongere Marokkanen zijn in Nederland geboren en kennen niets anders dan Nederland. Het afnemen van het Nederlands paspoort is gewoon geen optie, en dat zal in Nederland ook niet gebeuren, tenzij we inderdaad een hele reeks aan EU verdragen, VN verdragen, Mensenrechtenverdragen, en andere verdragen gaan opzeggen en ons als politiestaatje gaan afzonderen van de rest van de westerse wereld.
quote:
b) als iemand ook marokkaans staatsburger is en de nederlandse wetten en omgansvormen structureel aan zijn of haar laars lapt zal dat tot harde consequenties moeten leiden.
Uitzetting is een menselijke optie, maar moet alleen als laatste redmiddel gebruikt worden.
Waarom zou een Marokkaan die de Nederlandse wetten en omgangsvormen structureel aan zijn of haar laars lapt harder gestraft moeten worden dan de Nederlandse "sjonnie" die dat ook doet?
quote:
Zoals al eerder gesteld: De leefbaarheid van een samenleving is een groter goed dan de rechten van burgers die stelsematig hun plichten verzuimen en voor frictie in diezelfde samenleving zorgen.

Zolang je geen stok achter de deur hebt, kun je straatverziekers namelijk niet dwingen zich te assimileren aan normale omgangsvormen.

Je hebt je simpelweg te houden aan een aantal basisregels, als je je daarvan distancieert ben je zelf verantwoordelijk voor de consequenties en dit zou uitzetting kunnen én mogen zijn.

Idem geldt uiteraard voor bijv de Joego-maffia die graag huishoudt in Amsterdam, maar die zorgen weer voor andere problemen.
Je stelt hiermee het Nederlanderschap en de rechten daaromtrend flink aan de kaak. Uitzetting is natuurlijk een goede optie voor immigranten die geen Nederlander zijn, slechts enkele jaren in Nederland wonen, en criminineel gedrag vertonen. Wat dat betrefd ben ik het er mee eens..... als je naar Nederland komt en vervolgens allerlei misdaden gaat uitvoeren dan moet je gewoon gestraft worden, en vervolgens worden uitgezet.

Het probleem hier is dat het merendeel van deze probleemjongeren in Nederland zijn geboren, in Nederland naar school zijn gegaan en zijn opgevoed, en eigenlijk niets anders kennen dan Nederland, en de Marokkaanse gemeenschap in Nederland. Uitzetting van criminele jongeren die in Nederland zijn geboren en/of zo lang in Nederland wonen dat ze Nederlander zijn heeft dan ook geen enkele zin. Als je iemand uitzet die in 1983 op 3 jarige leeftijd (nu dus 24) naar Nederland kwam, en wellicht op 8 jarige leeftijd een Nederlands paspoort verkreeg, dan is dat vragen om problemen. Zo'n iemand kent de Marokkaanse maatschappij niet, kent behalve wat vage familie die ze 1 keer in de 5 jaar zien niemand in Marokko, en zal linea recta terugkeren naar Nederland, dan maar als illegaal met alle problemen van dien. Uitzetting van dit soort probleemjongeren is echt geen oplossing, en verergerd de problemen alleen maar.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 13 januari 2005 @ 18:45:11 #5
45206 Pietverdriet
pi_24550160
quote:
Mutant01 - donderdag 13 januari 2005 @ 18:38

Dus je bent het NIET eens met Dhr Wilders.
Heb ik dat gezegt dan?
pi_24550249
Voor de volledigheid het nieuwsbericht:
quote:
Opzeggen Europees verdrag mag van Wilders

AMSTERDAM - Tweede-Kamerlid Wilders wil dat Nederland het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens opzegt als dat nodig is om terrorisme en extreme straatoverlast aan te pakken. Ook wil hij de Grondwet wijzigen als dat noodzakelijk is voor een hardere aanpak. Wilders heeft dat gezegd in een interview met Elsevier van deze week.

Wilders wil dat allochtone jongeren die overlast op straat veroorzaken, direct uit Nederland worden verwijderd. Er is volgens hem geen principieel verschil tussen de moord op Van Gogh door Mohammed B. en het straatterrorisme van groepjes Marokkaanse jongeren in bijvoorbeeld de Amsterdamse Diamantbuurt. "Het gaat niet alleen om aanslagen, maar ook om de alledaagse terreur op straat, waar tienduizenden Nederlanders in grote en kleine steden dagelijks onder gebukt gaan", aldus Wilders in Elsevier.

De oud-VVD'er wil voor jongeren geen tijdelijke straatverboden of andere " halfzachte" maatregelen: "Je moet ze oppakken en meteen uit Nederland verwijderen. De overheid reageert met sociaal werkers en buurthuizen. Maar ik zeg: gewoon weg. Als het volgens de Grondwet niet mag, dan veranderen we de Grondwet. Als het in strijd is met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens, dan zeggen we dat verdrag op. Het beschermen van de Nederlandse gezinnen is een belang dat veel zwaarder weegt."
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_24550297
ben een beetje moe van wilders.. mocht hij nog een kogel krijgen, kan ik er niet echt mee zitten.. lelijke relnicht.. Pim was tenminste nog een beetje origineel.
pi_24550359
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 18:54 schreef NullPointer het volgende:
ben een beetje moe van wilders.. mocht hij nog een kogel krijgen, kan ik er niet echt mee zitten.. lelijke relnicht.. Pim was tenminste nog een beetje origineel.
In dat geval ben ik links moe en mogen ze van mij de kogel krijgen.

Tis maar goed dat we niet zomaar iedereen kapot kunnen schieten omdat het net ff iemand niet uitkomt dat er iets gezegd word, dwaas! Alhoewel het waarschijnlijk eerlijker is dan hoe de mensen nu met elkaar omgaan en elkaar eigenlijk van alles toe wensen.
/0
pi_24550381
Vraag me wel af wie er nog met Wilders op een lijst wil als hij deze toon volhoudt.
pi_24550453
Om maar even een niet-inhoudelijke, niets zeggende, zinloze reactie te geven:

Wilders

Populistisch dogma, die Geert.
pi_24550462
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 19:00 schreef SCH het volgende:
Vraag me wel af wie er nog met Wilders op een lijst wil als hij deze toon volhoudt.
Weinigen vermoed ik maar daar kan ik naast zitten. Gelukkig weten we al wel wie, in het geval Geert z'n ploeg niet samengesteld krijgt, daarvan de schuld krijgt.
  donderdag 13 januari 2005 @ 19:10:30 #12
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_24550491
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 19:00 schreef SCH het volgende:
Hij heeft verder ook geen partij programma of zelfs maar iets wat er in de verste verte op lijkt. Men hoort iets over "Moslims moeten eruit" en dus stemmen ze op Wilders. Waar ie verder voor staat, en wat ie met zijn Groep Wilders voor de toekomst van Nederland wil bereiken buiten het integratiebeleid om is klaarblijkelijk niet intressant.

Oh ja, zijn standpunt op Verkeer en Waterstaat is "hef de maximumsnelheid op"
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 13 januari 2005 @ 19:12:24 #13
50446 Ingrate
www.vedette.tk
pi_24550521
gewoon eruit knikkeren
good boobs bounce
pi_24550544
Ik denk dat het jammer genoeg een onhaalbaar plan is.

Maar die reljeugd in een lang gewaad naar voedsel laten zoek in de woestijn is geen gek idee, misschien dat ze dan snappen hoe goed het hier is, en hoe slecht die Islamitische heilstaat van ze.
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
pi_24550570
Die wilders doet me denken aan Sinterklaas: Als je niet lief bent moet je mee in de zak naar spanje!

Het is al een eeuwenoud idee.
Bud, where is Bud?
pi_24551327
De reakties van sommigen doen me een beetje denken aan de reakties ten tijde van het Fortuyn-tijdperk. Als Wilders morgen op de straat ligt omdat hij afgeslacht is door een Islamiet draait iedereen natuurlijk weer zijn mening bij.
pi_24551377
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 18:44 schreef maartena het volgende:

Het inleveren van het Nederlandse paspoort kan ook niet zomaar. Als je tot Nederlander naturaliseerd, wordt je volledig Nederland met alle rechten en plichten die daar bij horen.
Weet jij toevallig in welk wetsartikel/verdrag staat dat naturalisatie nooit ongedaan kan worden gemaakt? Volgens mij staat dat nergens en dus kan het indien gewenst.
pi_24551519
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 20:08 schreef rentmeester het volgende:
De reakties van sommigen doen me een beetje denken aan de reakties ten tijde van het Fortuyn-tijdperk.
Mij ook idd. Van hem werd ook iedere scheet door de media belicht en kreeg hij alle aandacht en schijnwerpers voor zijn gebakken lucht.
pi_24551625
Ik begin ondertussen het gevoel te krijgen dat we meer gediend zijn het het direct het land uitzetten van die pratende scheerkwast.
  donderdag 13 januari 2005 @ 21:41:58 #20
45206 Pietverdriet
pi_24551628
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 21:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Mij ook idd. Van hem werd ook iedere scheet door de media belicht en kreeg hij alle aandacht en schijnwerpers voor zijn gebakken lucht.
Vreselijk, niet? Die hijgerige hypegedreven pers die alleen in hype histerie en massawaan is geintresseerd, beetje kwaliteitskrant is er niet in NL.
Leuk om te zien dat je nu gewoon dat zegt waar je mij altijd op aanviel...
pi_24551674
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 21:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vreselijk, niet? Die hijgerige hypegedreven pers die alleen in hype histerie en massawaan is geintresseerd, beetje kwaliteitskrant is er niet in NL.
Leuk om te zien dat je nu gewoon dat zegt waar je mij altijd op aanviel...
Nou, het ligt we liets genuanceerder Piet. Bovendien beweer jij dat dit in het buitenland heel anders is en dat ben ik niet met je eens.
  donderdag 13 januari 2005 @ 22:09:14 #22
45206 Pietverdriet
pi_24552211
Niettemin geef je nu toe dat ik al die tijd gelijk had, en jij ongelijk....
geeft hoor, zijn meer mensen die niet snel van begrip zijn...
  donderdag 13 januari 2005 @ 22:14:45 #23
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24552315
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 21:44 schreef SCH het volgende:
Bovendien beweer jij dat dit in het buitenland heel anders is en dat ben ik niet met je eens.
Uit welke discussies vrij duidelijk werd dat jij zelden een buitenlandse krant ziet.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_24552394
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 22:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Niettemin geef je nu toe dat ik al die tijd gelijk had, en jij ongelijk....
geeft hoor, zijn meer mensen die niet snel van begrip zijn...
Nee dus - ik beweer al sinds de opmars van Fortuyn dat hij door de media op handen werd gedragen en groot is geworden. Hetzelfde zie je nu met Wilders gebeuren, ik heb nooit anders gezegd. Jij hebt nogal de gewoonte om de media van zo'n beetje alles de schuld te geven en te doen alsof het in het buitenland het walhalla is, en daarover verschillen we blijkbaar nog steeds van mening.

Dat er teveel gehyped word in de media is voor mij een grote bron van ergernis, en dat was het allang voordat ik de naam PietVerdriet kende.

Maar tegelijkertijd zie ik dat in de context van ons hele maatschappelijke systeem - dat doe jij wat minder is mijn indruk.
  donderdag 13 januari 2005 @ 22:24:49 #25
45206 Pietverdriet
pi_24552537
* Pietverdriet geeft SCH het advies toch eens de oude topics over de kwaliteit van de NL pers nog eens door te lezen waar je histeries gillend tegen mijn uitspraken hierover vulmineerde.
Maar ja, ook toen was je aandachtsspanne niet veel meer dan die van een goudvis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')