Dat is best vreemd jaquote:Spelende kinderen, oude omaatjes...
Dat valt op termijn verschrikkelijk tegen.quote:Op maandag 10 januari 2005 13:17 schreef Libris het volgende:
Of een telelens, pas geleden ook gedaan, ergens gaan zitten en van ver af mensen zitten schieten
truequote:Op maandag 10 januari 2005 15:35 schreef harlingen.f2o.org het volgende:
Mensen raken meteen hun spontaniteit kwijt als ze een lens zien.
Ik heb wel eens Duitse Polizei gefotografeerd.quote:Op maandag 10 januari 2005 15:55 schreef harlingen.f2o.org het volgende:
Ik weet wel dat je geen spaans agenten mag fotograferen, dat is staatseigendom ofzo
Ik ben vanmiddag na het zien van dit topic aan het fotograferen geslagen met m'n pas aangeschafte ultrazoom cameraatje. Zoals al eerder werd gezegd, sommige mensen lijken het door te hebben wanneer er een camera op hen staat gericht.. Leverde iig 1 grappige foto op!quote:Op maandag 10 januari 2005 16:11 schreef Sportguy het volgende:
Misschien wel een idee om iemand te proberen vinden die een raam met goed uitzicht heeft ergens op. Ik denk dan aan een woning ergens aan de oude gracht en dan met een tele lens mensen fotograferen. Ze zien nooit dat jij bezig bent.
ultra_ivo heeft al zo ongeveer beschreven waar het met een meetzoeker over gaat. Zijn voordelen zijn dat je er razendsnel mee scherpstelt en vooral dat de camera zo goed als geruisloos is, waardoor mensen niet afgeschrikt worden door een spiegelklap en eventueel motordrivegeruis. De Kiev4 is met een lamellensluiter overigens nog niet eens het stilste, een centraalsluiter als in de boven afgebeelde Canon of uit mijn Yashica GSN is volledig geruisloos.quote:Op maandag 10 januari 2005 17:38 schreef Isabeau het volgende:
Ja, dat soort foto's vind ik nou leuk! Maar doodeng. Wat is een meetzoeker eigenlijk? Mijn vader heeft nog zo'n oude camera liggen
Ben je wel eens door mensen aangesproken waarom je foto's maakte?
Daarom heb ik zo'n hekel aan video camera's altijd als ik opnames bekijk, dan moet er altijd wel 1 een jostibandlid naspelen.quote:Op maandag 10 januari 2005 22:06 schreef American_Nightmare het volgende:
Het nadeel is als je vraagt of je een foto mag maken, het verassingselement weg is. Mensen zijn dan bewust van het feit dat ze 'bekeken' worden en zullen zich altijd anders gedragen..
Hmm, ik heb nog een foto van twee agenten die bij mij op de stoep parkeerden om te gaan flitsen. Ik vermoed dat ze het niet hadden geloofd als ik had gezegd dat ik hun apparatuur aan het bewonderen wasquote:Op dinsdag 11 januari 2005 09:56 schreef Flyingdutchman het volgende:
En idd...politie marechaussee etc..die houden er niet zo van om gefotografeerd te worden![]()
Dat hangt er wellicht nog vanaf wat voor kleren de gefotografeerde vrouw aanheeft en "hoe groot de telelens van de fotograaf is"quote:Op dinsdag 11 januari 2005 11:11 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk trouwens dat het voor een vrouw makkelijker is om foto's van anderen te maken dan voor een man. Ik zou ook een beetje vreemd opkijken als een of andere vreeme vent zomaar een foto van mij zou maken, maar bij een vrouw heb ik daar minder moeite mee. Gek eigenlijk![]()
Hier hebben we een andere taktiek toegepast. Een van m'n fietsmaatjes maakte een eerste foto van deze schaapsherder op z'n digitale camera. Terwijl hij wat met de schaapsherder sprak kon ik met de telelens m'n gang gaan.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 09:33 schreef harlingen.f2o.org het volgende:
Die 1e foto van Ivo is een geweldige foto.
Helaas had de persoon je wel in de gaten maar dat doet niets af van de foto.
Gewoon doen, het klinkt goed.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 13:02 schreef Puckzzz het volgende:
Hmz, misschien toch maar eens de stoute schoenen aantrekken en naar het verzorgingstehuis gaan. Ik heb zo'n beeld in mijn hoofd van een oudje die achter zijn/haar geraniums naar buiten zit te staren. Of van hele oude handen keurig over elkaar gevouwen op schoot. Dat soort dingen. Maar dan moet je wel heel dicht bij komen en dat durf ik niet zo goed
zit je zelf op de foto vakschool en zo ja welke plaats?quote:Op dinsdag 11 januari 2005 09:56 schreef Flyingdutchman het volgende:
Ik zou gewoon gaan fotograferen, als het mensne niet bevalt komen ze vanzelf op je af. Geef aan dat je op de foto vakschool zit o.i.d. Ik heb er nog nooit last mee gehad
En idd...politie marechaussee etc..die houden er niet zo van om gefotografeerd te worden![]()
Nee ik zit niet op de fotovakschool....ben hobby fotograafquote:Op dinsdag 11 januari 2005 19:00 schreef Arti het volgende:
[..]
zit je zelf op de foto vakschool en zo ja welke plaats?![]()
Daar viel mijn oog ook op.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 09:33 schreef harlingen.f2o.org het volgende:
Die 1e foto van Ivo is een geweldige foto.
Helaas had de persoon je wel in de gaten maar dat doet niets af van de foto.
Ja mij ook, dat soort fotos wil ik dus een keer gaan maken in Amsterdam...gewoon gezichten...quote:Op donderdag 13 januari 2005 10:43 schreef buzzer het volgende:
[..]
Daar viel mijn oog ook op.
Mooie portretfoto![]()
weet niet of je digitaal fotografeerd... zoja: Posten!quote:Op vrijdag 14 januari 2005 18:02 schreef harlingen.f2o.org het volgende:
Ik ben vandaag begonnen met mensen fotograferen, gewoon de camera gericht en klikken. Toen ze het doorhadden was het al te laat. Ze keken wel raar en fietsten toen verder.
Dat is nou precies de bedoeling.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 10:37 schreef super-muffin het volgende:
hé, ik krijg weer zin om te fotograferen na het lezen van dit topic.
Alto's > geitewollensokkenbreiers > alternatievelingenquote:Op zaterdag 15 januari 2005 17:29 schreef ultra_ivo het volgende:
da's een goed begin, gewoon gaan zitten en observeren en fotograferen natuurlijk
alto? dat noemden ze toen niet zo, gewoon links.
Gehad? mwah....
suzuki alto dus, de nilfisk heeft geen turboquote:Op zaterdag 15 januari 2005 18:03 schreef Puckzzz het volgende:
owwww wat verraden jullie je leeftijd momenteelDat is turbotaal mén
Het is die gleuvenvuller uit Maastricht, zijn eerste plaat is te breedquote:btw. IEMAND moet ff resizen, de hele layout is fucked up
Ik fotografeer over het algemeen digitaal maar sinds kort heb ik ook een analoge SRL en daar ga ik de laatste dagen de straat mee op.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 18:06 schreef Xilantof het volgende:
[..]
weet niet of je digitaal fotografeerd... zoja: Posten!
zonee: denk je dat je wat leuks hebt geschoten?
Ach, met je profiel verraad jij je leeftijd ook heel snel. Scheelt niet zo heel veelquote:Op zaterdag 15 januari 2005 18:03 schreef Puckzzz het volgende:
owwww wat verraden jullie je leeftijd momenteelDat is turbotaal mén
btw. IEMAND moet ff resizen, de hele layout is fucked up
Eindelijk een mooi fotografie topic moeten we het wel mooi houdenquote:Op zaterdag 15 januari 2005 22:22 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ach, met je profiel verraad jij je leeftijd ook heel snel. Scheelt niet zo heel veel
Ik doe nu wat minder aan alternatieve politiek. Niet dat ik andere ideeën heb, maar een aantal organisatie's zijn onder m'n kont vandaan getrokken.
Foto is inmiddels gresized.
Hé dat zijn oude iMac's daar achter op die tram.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 23:54 schreef ElsCapone het volgende:
Een tijdje geleden heb ik voor de gein toeristen gefotografeerd. Het voordeel van toeristen fotograferen is dat je niet zo opvalt omdat zij zelf ook vaak met een camera rondlopen of druk bezig zijn de weg te zoeken. Dan val je dus niet zo op en kan je vaak ongestoord foto's maken. Hier twee van deze foto's.
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie foto's man! Ook de andere trouwens!quote:Op vrijdag 14 januari 2005 18:17 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat is nou precies de bedoeling.
En om die zin nog wat te vergroten ga ik rustig door met straatfoto's spammen.
Dit keer van de vredesdemonstratie in maart vorg jaar. Het was een van mijn eerste uitjes met de Canonet, beheerste hem nog niet zo goed
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bij dergelijke evenementen kun je helemaal je gang gaan. Mensen verwachten fotografen, er zijn er zoveel dat men het niet mee erg vindt.
Leuk plaatje, 2 oudere mensen die er nog gezellig saampies op uittrekken. Hoe reageerde die man?quote:Op zondag 16 januari 2005 19:43 schreef stil het volgende:
Ik ben ook niet een held wat betreft vreemde mensen op de foto te zetten.
Maar dit vond ik wel een mooi plaatje en ze waren ver genoeg weg, al had Hij het wel door.
[afbeelding]
valt bij jullie het forum ook steeds weg
het gaat heel makkelijkquote:Op maandag 10 januari 2005 13:06 schreef Isabeau het volgende:
Er is waarschijnlijk al een topic over, maar ik kan het zo "snel" niet vinden (het forum is hier weer eens heel erg traag...dus ik heb ook niet heel lang gezocht).
Wat ik heel erg boeiend vind zijn andere mensen. Spelende kinderen, oude omaatjes, beetje vreemde mensen etc etc. Maar ik durf dat niet. Ik durf gewoon niet mijn camera op een vreemde te richten en een foto te maken. Tijdschriften staan vol met prachtige mensen foto's, maar vragen die altijd eerst toestemming of hoe gaat dat? Hoe doen jullie dat eigenlijk...
Ik krijg zin om een nieuwe hobby te beginnenquote:Op vrijdag 14 januari 2005 10:37 schreef super-muffin het volgende:
hé, ik krijg weer zin om te fotograferen na het lezen van dit topic.
Ik zou zeggen, koop een GOEDkope camera en danheb je deze hobbyquote:Op maandag 17 januari 2005 03:14 schreef Migwi het volgende:
[..]
Ik krijg zin om een nieuwe hobby te beginnen
Ja inderdaad!!quote:Op maandag 17 januari 2005 03:04 schreef Maanvis het volgende:
Hey, deze jongen ken ik, daar heb ik nog een tijdje mee in de klas gezeten. [afbeelding]
Toevallig bij Bedaf geweest!?
ik zit hier nu op de opleiding met een F65 en een 50mm 1.8quote:Op maandag 17 januari 2005 11:22 schreef harlingen.f2o.org het volgende:
Ik gebruik nu een Canon EOS 5000 en voor digitaal een Canon Powershot G3, Die is makkelijk vanwege de kleine(re) omvang.
Nog ff off-topic reageren dan. Ik wist al wat er stond, ik kan wel fries (ben er opgegroeid) ik vond het ook een grappige zin vandaar.quote:Op maandag 17 januari 2005 12:15 schreef harlingen.f2o.org het volgende:
Dan is het geen distileerderij, boeien. Als het drankje maar lekker is. On-topic please dit heeft niets met onbekende mensen te maken.
Whehe de link was snel gelegd, jij komt uit brabant, en hij en ik allebei uit uden .. dusssquote:
Hij zal het toch niet erg vinden he? Of zijn vriendin? die er heel mooi op staat vind ik zelfquote:Op dinsdag 18 januari 2005 00:38 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Whehe de link was snel gelegd, jij komt uit brabant, en hij en ik allebei uit uden .. dusss
Zoiets had ik laatst dus ook, toen ik m'n net nieuwe cameraatje aan het uitproberen wasquote:Op maandag 10 januari 2005 13:29 schreef Ouwesok het volgende:
Ik probeerde ooit bij een plaatselijke fotoboer voor de deur een supertele (500mm) en richtte daarbij op mensen aan de andere kant van het pleintje (50m afstand). Op de een of andere manier keken heel wat mensen om om te zien wat ze daar aan het bespieden was. Hoogstwaarschijnlijk voelen ze dat ze bekeken worden.
quote:Op zaterdag 22 januari 2005 15:55 schreef Holgerson het volgende:
[..]
Zoiets had ik laatst dus ook, toen ik m'n net nieuwe cameraatje aan het uitproberen was![]()
[afbeelding]
helaas, die heb ik niet.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 16:54 schreef ultra_ivo het volgende:
Heb je er meer met kleinere objectieven? Die vind ik meestal mooier overkomen.
mooie foto!quote:Op zaterdag 22 januari 2005 17:19 schreef ultra_ivo het volgende:
gewoon meegaan naar Houten
dan pik je voor een dumpprijs een meetzoekertje op
voor portretten gaat dat ook heel goed
Op de kleine Fenna kwam m'n meetzoeker helemaal niet bedreigend over. Daar mocht ik m'n gang mee gaan. Op het moment dat ik m'n reflex van stal haalde werd ze wat schuw.
[afbeelding]
Wow! Wat een zeequote:Op maandag 24 januari 2005 20:58 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb vandaag volledig onbewust een onbekende op de foto gezet. Pas thuisgekomen wees mijn vriendin erop dat er een mafkees in zee aan het zwemmen was. En ik vroor op de pier al bijna mijn handen eraf
[afbeelding]
Daar heb je helemaal wel gelijk in. Zal m eens aanpassen. Het origineel is trouwens bijna zwart wit, op die pakken en die pylon na.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 19:41 schreef harlingen.f2o.org het volgende:
zeker mooi bewerkt, Ik persoonlijk had die pion ook in de orginele kleur gelaten.
Ik weet dat dit een heel oud topic is maar ik probeer het toch.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 17:19 schreef ultra_ivo het volgende:
gewoon meegaan naar Houten
dan pik je voor een dumpprijs een meetzoekertje op
voor portretten gaat dat ook heel goed
Op de kleine Fenna kwam m'n meetzoeker helemaal niet bedreigend over. Daar mocht ik m'n gang mee gaan. Op het moment dat ik m'n reflex van stal haalde werd ze wat schuw.
[afbeelding]
Eigenlijk geloof ik er ook geen flikker van trouwensquote:Op donderdag 25 augustus 2005 19:17 schreef Dennis-1993 het volgende:
Ik moet opbiechten dat ik nou niet echt een foto heb ik gemaakt ofzo maar halvewege naar het park:
Zie http://niets.te.zien we namen op en maakten een video programma, maargoed, dan zie je mensen en die zet je op de film, kijk maar wat dat jongentje er van vond:
WE KREGEN HEIBEL VOOR DE CAMERA: kort om kijken dus!
Edit HGT: Op die url was geen filmpje te zien. Post de juiste url, of neem een paar caps uit het filmpje.
Bedankt, die zetten we zeker op de kalender.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 10:49 schreef stil het volgende:
http://www.fotografica.nl/fotogr_beurs.htm
Ik doe het stiekum. Mar day gaat niet zo geweldig.quote:Op maandag 10 januari 2005 13:06 schreef Isabeau het volgende:
Er is waarschijnlijk al een topic over, maar ik kan het zo "snel" niet vinden (het forum is hier weer eens heel erg traag...dus ik heb ook niet heel lang gezocht).
Wat ik heel erg boeiend vind zijn andere mensen. Spelende kinderen, oude omaatjes, beetje vreemde mensen etc etc. Maar ik durf dat niet. Ik durf gewoon niet mijn camera op een vreemde te richten en een foto te maken. Tijdschriften staan vol met prachtige mensen foto's, maar vragen die altijd eerst toestemming of hoe gaat dat? Hoe doen jullie dat eigenlijk...
Ranzige gast is dat.quote:Op donderdag 1 september 2005 02:06 schreef danni het volgende:
een vriend van mij gebruikt een mobiel die hij in een rij onder een rokje richt.
op moment als die camera afgaat dan zegt die gast *kuch*
En het heeft bijzonder weinig met fotografie te maken volgens mij.quote:
wie zegt dat? fot o maken is foto maken denk ik?quote:Op donderdag 1 september 2005 11:46 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
En het heeft bijzonder weinig met fotografie te maken volgens mij.
Beetje ongeloofwaardig verhaal.quote:Op donderdag 1 september 2005 02:06 schreef danni het volgende:
een vriend van mij gebruikt een mobiel die hij in een rij onder een rokje richt.
op moment als die camera afgaat dan zegt die gast *kuch*
ik zie niks. access forbidden etc.quote:Op dinsdag 13 september 2005 22:34 schreef Ivatje het volgende:
Die vrouw was zeer boos op mij, maar ik was gelukkig in de bus! (Dom. Republiek)
[afbeelding]
Turkije, night show
[afbeelding]
[afbeelding]
Aardige barman!
[afbeelding]
[afbeelding]
Archeon (Alpen a/d Rijn)
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb het ook maar van horen zeggen (van "hem" dus)quote:Op dinsdag 13 september 2005 09:04 schreef Conflict het volgende:
[..]
Beetje ongeloofwaardig verhaal.
Ik sta ook nooit op m'n vakantie foto'squote:Op dinsdag 20 september 2005 09:35 schreef harlingen.f2o.org het volgende:
precies, ik sta ook nooit op mijn vakantie foto's
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |