Dat is best vreemd jaquote:Spelende kinderen, oude omaatjes...
Dat valt op termijn verschrikkelijk tegen.quote:Op maandag 10 januari 2005 13:17 schreef Libris het volgende:
Of een telelens, pas geleden ook gedaan, ergens gaan zitten en van ver af mensen zitten schieten
truequote:Op maandag 10 januari 2005 15:35 schreef harlingen.f2o.org het volgende:
Mensen raken meteen hun spontaniteit kwijt als ze een lens zien.
Ik heb wel eens Duitse Polizei gefotografeerd.quote:Op maandag 10 januari 2005 15:55 schreef harlingen.f2o.org het volgende:
Ik weet wel dat je geen spaans agenten mag fotograferen, dat is staatseigendom ofzo
Ik ben vanmiddag na het zien van dit topic aan het fotograferen geslagen met m'n pas aangeschafte ultrazoom cameraatje. Zoals al eerder werd gezegd, sommige mensen lijken het door te hebben wanneer er een camera op hen staat gericht.. Leverde iig 1 grappige foto op!quote:Op maandag 10 januari 2005 16:11 schreef Sportguy het volgende:
Misschien wel een idee om iemand te proberen vinden die een raam met goed uitzicht heeft ergens op. Ik denk dan aan een woning ergens aan de oude gracht en dan met een tele lens mensen fotograferen. Ze zien nooit dat jij bezig bent.
ultra_ivo heeft al zo ongeveer beschreven waar het met een meetzoeker over gaat. Zijn voordelen zijn dat je er razendsnel mee scherpstelt en vooral dat de camera zo goed als geruisloos is, waardoor mensen niet afgeschrikt worden door een spiegelklap en eventueel motordrivegeruis. De Kiev4 is met een lamellensluiter overigens nog niet eens het stilste, een centraalsluiter als in de boven afgebeelde Canon of uit mijn Yashica GSN is volledig geruisloos.quote:Op maandag 10 januari 2005 17:38 schreef Isabeau het volgende:
Ja, dat soort foto's vind ik nou leuk! Maar doodeng. Wat is een meetzoeker eigenlijk? Mijn vader heeft nog zo'n oude camera liggen
Ben je wel eens door mensen aangesproken waarom je foto's maakte?
Daarom heb ik zo'n hekel aan video camera's altijd als ik opnames bekijk, dan moet er altijd wel 1 een jostibandlid naspelen.quote:Op maandag 10 januari 2005 22:06 schreef American_Nightmare het volgende:
Het nadeel is als je vraagt of je een foto mag maken, het verassingselement weg is. Mensen zijn dan bewust van het feit dat ze 'bekeken' worden en zullen zich altijd anders gedragen..
Hmm, ik heb nog een foto van twee agenten die bij mij op de stoep parkeerden om te gaan flitsen. Ik vermoed dat ze het niet hadden geloofd als ik had gezegd dat ik hun apparatuur aan het bewonderen wasquote:Op dinsdag 11 januari 2005 09:56 schreef Flyingdutchman het volgende:
En idd...politie marechaussee etc..die houden er niet zo van om gefotografeerd te worden![]()
Dat hangt er wellicht nog vanaf wat voor kleren de gefotografeerde vrouw aanheeft en "hoe groot de telelens van de fotograaf is"quote:Op dinsdag 11 januari 2005 11:11 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk trouwens dat het voor een vrouw makkelijker is om foto's van anderen te maken dan voor een man. Ik zou ook een beetje vreemd opkijken als een of andere vreeme vent zomaar een foto van mij zou maken, maar bij een vrouw heb ik daar minder moeite mee. Gek eigenlijk![]()
Hier hebben we een andere taktiek toegepast. Een van m'n fietsmaatjes maakte een eerste foto van deze schaapsherder op z'n digitale camera. Terwijl hij wat met de schaapsherder sprak kon ik met de telelens m'n gang gaan.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 09:33 schreef harlingen.f2o.org het volgende:
Die 1e foto van Ivo is een geweldige foto.
Helaas had de persoon je wel in de gaten maar dat doet niets af van de foto.
Gewoon doen, het klinkt goed.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 13:02 schreef Puckzzz het volgende:
Hmz, misschien toch maar eens de stoute schoenen aantrekken en naar het verzorgingstehuis gaan. Ik heb zo'n beeld in mijn hoofd van een oudje die achter zijn/haar geraniums naar buiten zit te staren. Of van hele oude handen keurig over elkaar gevouwen op schoot. Dat soort dingen. Maar dan moet je wel heel dicht bij komen en dat durf ik niet zo goed
zit je zelf op de foto vakschool en zo ja welke plaats?quote:Op dinsdag 11 januari 2005 09:56 schreef Flyingdutchman het volgende:
Ik zou gewoon gaan fotograferen, als het mensne niet bevalt komen ze vanzelf op je af. Geef aan dat je op de foto vakschool zit o.i.d. Ik heb er nog nooit last mee gehad
En idd...politie marechaussee etc..die houden er niet zo van om gefotografeerd te worden![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |