kan ik nu ook zienquote:Op donderdag 6 januari 2005 01:31 schreef GewoneMan het volgende:
oh ja en als iemand je venster wegklikt dan zie je dat
GAIM is vetterquote:Op donderdag 6 januari 2005 01:33 schreef _DaNi_ het volgende:
[..]
kan ik nu ook zien
met MSN discovery... best handig.. en ook als iemand je venster opent.
en je kan je voordoen als die persoon maar das ook al oud!imitate blabla
hij kan het STANDAARD allemaal openen je hoeft het niet te gebruiken hoor...quote:Op donderdag 6 januari 2005 01:42 schreef _DaNi_ het volgende:
Nee, tis allemaal overbodige zooi.
Ik heb msn + irc client.
waarom zou ik allemaal dingen zoals Yahoo msger / AIM / ICQ erbij willen als ik het toch niet gebruik?
Is het beter dan Trillian (pro)?quote:Op donderdag 6 januari 2005 01:59 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
hij kan het STANDAARD allemaal openen je hoeft het niet te gebruiken hoor...
download het eens het is echt zoooooooo prettig
alleen al tabbed chatten is een heerlijk iets
ik vind trillian bagger van de hoogste plank. dus IK vind van wel.quote:Op donderdag 6 januari 2005 02:08 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Is het beter dan Trillian (pro)?
Verklaar u nader, ik vind het namelijk grenzen aan perfectiequote:Op donderdag 6 januari 2005 02:16 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ik vind trillian bagger van de hoogste plank. dus IK vind van wel.
ik heb alles offline nu, maar je kan iig zijn/haar adres bekijken.quote:Op donderdag 6 januari 2005 02:11 schreef Geqxon het volgende:
Draait hij op dezelfde poort als MSN?
Nadeel: In een gesprek met iemand zie je niet zijn e-mail adres (toch?)
als ik 2 keer inlog tegelijk voegt hij iedereen toe aan beide accounts. meteen eraf gegooid en klaarquote:Op donderdag 6 januari 2005 02:18 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Verklaar u nader, ik vind het namelijk grenzen aan perfectie
Jawel, jullie klikken te snel, want hij vraagt dan netjes of je de lijstjes samen wil voegen. Maar al la, i'll give it a try. Heb tenslotte msn 7 ook vandaag geprobeerd onder lichte dwang van m;n vriendin. Laten we hopen dat het beter is dan dat.quote:Op donderdag 6 januari 2005 02:21 schreef Geqxon het volgende:
Ik had dat ook, met trillian, na een hoop gekloot als iemand anders ingelogd, kreeg hij mijn adressen, en niet de zijne
Trillian is er niet echt op berekend dat je soms ook meerdere mensen op je pc wilt laten
jawel, 1 typend icoontje... rechtsbovenquote:Op donderdag 6 januari 2005 02:25 schreef GM-Damnition het volgende:
Je kunt met GAIM toch niet zien of de ander typt?
ook wel...quote:Op donderdag 6 januari 2005 02:29 schreef GM-Damnition het volgende:
Dan zien mensen met MSN dus niet dat ik typ...?!
Dat popupje moet er gewoon niet zijn. Een multi-user login moet aparte werk-situaties voor elke gebruiker hebben, en hij moet niet vragen "Wil je alle hete chickas uit Geqxon zijn lijst in de jouwe gooien", neen, hij moet het totaal compleet gescheiden houden.quote:Op donderdag 6 januari 2005 02:23 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Jawel, jullie klikken te snel, want hij vraagt dan netjes of je de lijstjes samen wil voegen. Maar al la, i'll give it a try. Heb tenslotte msn 7 ook vandaag geprobeerd onder lichte dwang van m;n vriendin. Laten we hopen dat het beter is dan dat.
tututut, op deze manier kun je moeiteloos je gewiste contacten terughalen.. want deze contacten staan niet meer in je (windows) msn lijst maar wel bij microsoft op de server...quote:Op donderdag 6 januari 2005 02:33 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dat popupje moet er gewoon niet zijn. Een multi-user login moet aparte werk-situaties voor elke gebruiker hebben, en hij moet niet vragen "Wil je alle hete chickas uit Geqxon zijn lijst in de jouwe gooien", neen, hij moet het totaal compleet gescheiden houden.
ik snap nooit waarom mensen dat zo mateloos interessant vindenquote:Op donderdag 6 januari 2005 01:31 schreef GewoneMan het volgende:
oh ja en als iemand je venster wegklikt dan zie je dat
echt wel dat dat kanquote:Op donderdag 6 januari 2005 02:38 schreef marq het volgende:
[..]
tututut, op deze manier kun je moeiteloos je gewiste contacten terughalen.. want deze contacten staan niet meer in je (windows) msn lijst maar wel bij microsoft op de server...
contacten kun je eigenlijk nooit echt wissen...
op zich ook wel jammer.. maar het is tevens toch een eigenschap van msn (het protocol, de service)
ik hoef geen 10.000 opties, ik wil op een handige manier typen met mijn contacten en meerdere accounts tegelijk openen.quote:Op donderdag 6 januari 2005 02:32 schreef marq het volgende:
[..]
ook wel...
heb 't allemaal wel geprobeerd. Gaim/Amsn (en ook Dmsn) kunnen gewoon nog meer 'zien' en hebben ook meer opties en mogelijkheden..
ow ja?quote:Op donderdag 6 januari 2005 04:01 schreef nietzman het volgende:
Adium is geiler.
Is geen Linuxversie van.quote:Op donderdag 6 januari 2005 04:03 schreef GewoneMan het volgende:
ow ja?
zal morgen eens kijken nu eerst![]()
praat geen poep héquote:Op donderdag 6 januari 2005 09:54 schreef markvleth het volgende:
Duidelijk MSN, Domweg omdat het werkt. Dat integenstelling met de opensource communisten troep, waar ook nog allemaal functionalteit in zit waar normale mensen geen flikker aan hebben.
in een gesprek kun je de nickname's in die tab's weghalen en dan komen gewoon de e-mail adressen laten zien, doe ik ook omdat als iemand een nickname van 3pagina's vol heeftquote:Op donderdag 6 januari 2005 02:11 schreef Geqxon het volgende:
Draait hij op dezelfde poort als MSN?
Nadeel: In een gesprek met iemand zie je niet zijn e-mail adres (toch?)
ik heb miranda ook geprobeerd vond het niks en daarnaast vond ik het lelijkquote:Op donderdag 6 januari 2005 13:13 schreef Karina het volgende:
Normaal gebruikt ik vaak Miranda, misschien GAIM ook maar eens proberen, klinkt wel handig.
je kan ook gewoon met de muis op de nickname gaan staan dan krijg je de info over het persoonquote:Op donderdag 6 januari 2005 13:17 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
in een gesprek kun je de nickname's in die tab's weghalen en dan komen gewoon de e-mail adressen laten zien, doe ik ook omdat als iemand een nickname van 3pagina's vol heeftik mijn venster daar op moet aanpassen en nu komt er gewoon "blabla@hotmail.com" te staan in de tab's
of bedoelde je dat niet?
![]()
dat je ervoor moet betalen zie ik niet als een voordeel, daarnaast is opensource niet perse slecht sterker nog er zijn heel veel goede opensource proggiesquote:Op donderdag 6 januari 2005 13:26 schreef DarkShine het volgende:
Vanmorgen overgestapt van Trillian 2.012 naar Trillian 3 Pro. Programma bevalt me nog steeds nog. GAIM is alleen open source Trillian is betaald.
Ik zie het betalen ook niet als een voordeel, maar aangezien toch nog een licentie voor Trillian heb zie ik even niet in waarom ik nu zou overstappen.quote:Op donderdag 6 januari 2005 13:49 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat je ervoor moet betalen zie ik niet als een voordeel, daarnaast is opensource niet perse slecht sterker nog er zijn heel veel goede opensource proggies
ik draai het nog maar net, maar nog geen problemen tegen gekomen.quote:Op donderdag 6 januari 2005 14:08 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Ik zie het betalen ook niet als een voordeel, maar aangezien toch nog een licentie voor Trillian heb zie ik even niet in waarom ik nu zou overstappen.
Juich die open source projecten zoals GAIM en Miranda alleen maar toe. Heb GAIM al 's geprobeerd, maar toen was die verre van stabiel onder Windhoos systemen.
Hee bullshit verspreider, leuk dat weer op een communisten kruistocht bent, maar echt veel toe te voegen heeft het niet. Open source programmeurs schrijven verhoudingsgewijs slechtere software. Meer lekken per programmeur.quote:Op donderdag 6 januari 2005 13:11 schreef GewoneMan het volgende:
praat geen poep hé
als er iemand goed is in features inbouwen waar niemand wat aan heeft (en met de nodige lekken en exploits) dan is het mickeysoft wel.
daarnaast werkt GAIM gewoon super
bron graag ?quote:Op donderdag 6 januari 2005 14:16 schreef markvleth het volgende:
[..]
Hee bullshit verspreider, leuk dat weer op een communisten kruistocht bent, maar echt veel toe te voegen heeft het niet. Open source programmeurs schrijven verhoudingsgewijs slechtere software. Meer lekken per programmeur.
opensource 1 bug op de 5700 regelsquote:De Linux-kernel versie 2.6 herbergt 985 fouten op in totaal 5,7 miljoen regels code. Dat blijkt uit een langjarig onderzoek naar 'bugs' in software-code door Coverity, leverancier van hulpmiddelen voor het analyseren van code.
Met een score van pakweg één bug per 5700 regels scoort de Linux-kernel aanzienlijk beter dan 'gesloten software'. Uit onderzoek van het Software Engineering Institute van de Carnegie Mellon University bleek namelijk dat programma's waarvan de code niet open is, ofwel proprietary software, gemiddeld 1 tot 7 fouten per duizend regels telt.
Bron: Automatisering Gids
ja en de programeurs maken de code dus als de programeurs meer fouten maken moet dat ook in de code te zien zijnquote:Op donderdag 6 januari 2005 14:29 schreef markvleth het volgende:
Ik heb het over de programmeurs wijsneus, wel lezen.
Als jij zo kortzichtig redeneert heeft het helemaal geen zin om voor je opzoek te gaan naar een bron. Zonde van mijn tijd.quote:Op donderdag 6 januari 2005 14:31 schreef GewoneMan het volgende:
ja en de programeurs maken de code dus als de programeurs meer fouten maken moet dat ook in de code te zien zijnechter is het tegenover gestelde waar dus jouw mening klopt niet.
haha je bedoeld eigenlijk te zeggen:quote:Op donderdag 6 januari 2005 14:40 schreef markvleth het volgende:
[..]
Als jij zo kortzichtig redeneert heeft het helemaal geen zin om voor je opzoek te gaan naar een bron. Zonde van mijn tijd.
die mening mag je hebbenquote:Op donderdag 6 januari 2005 14:41 schreef Varr het volgende:
Doe mij maar msn
die mening mag je hebbenquote:
Nee als jij zo kortzichtig bent om het aantal programmeurs en manuren niet te beschouwen, dan heeft het geen zin om je wat wijzer te maken in deze grote wereld.quote:Op donderdag 6 januari 2005 14:48 schreef GewoneMan het volgende:
haha je bedoeld eigenlijk te zeggen:
ik heb geen bron en kan jouw getoonde onderbouwing met bron niet weerleggen...
de features zien er wel goed uit hoorquote:
als je op het smillie klikt zie je de smiliesquote:
ik vind het uiterlijk prima maar het ziet er iets simpeler uit dan MSN, maar vind het wel veel prettiger werken en dat vind ik belangrijker om eerlijk te zijn.quote:Op donderdag 6 januari 2005 14:54 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
de features zien er wel goed uit hoor
maar ik vind het programma niet echt mooi eigenlijk![]()
als ze nou het zelfde soort iconen zouden gebruiken in het programma als op de site
kewlquote:Op donderdag 6 januari 2005 15:17 schreef SHERMAN het volgende:
DIe zijn er inderdaad zie ik nu
http://gaim.sourceforge.net/themes.php
Ik ga is rond kijken
reden?quote:Op donderdag 6 januari 2005 17:05 schreef cygnusx het volgende:
Gaim zuigt ontiegelijk... ik had op mijn linux installatie standaard Gaim geinstalleerd, en ik wist niet hoe snel ik Amsn kon installeren, die werkt beter, en gaim is gewoon volkomen kut
Dat is een optiequote:Op donderdag 6 januari 2005 01:30 schreef GewoneMan het volgende:
http://gaim.sourceforge.net/
protocollen die GAIM ondersteund:MSN ICQ AIM Yahoo Jabber Groupwise IRC Gadu-Gadu Silk Napster
voordelen:je allerlei plugins installeren (zonder dus eerst MSN+ ofzo te moeten installeren) alle accounts in 1 scherm (zonder namen of accounts door elkaar te halen) alle gesprekken in 1 scherm met tabs kan je heel makkelijk wisselen dus geen scherm vol met gesprekken hij opent je mail met je standaard browser dus niet zoals MSN verplicht met IE standaard zeer compleet
nadelen:je ziet alleen de mensen die online zijn (kan je ook zien als een voordeel)
je kan het in de bovenstaande link downloaden en geloof me het is echt mooi en handig![]()
ben ik inmiddels ook achter gekomen jaquote:
geen idee...quote:Op donderdag 6 januari 2005 18:21 schreef _Denker het volgende:
Ik gebruikte eerst altijd Trillian, maar sinds de aanschaf van mijn webcam, niet meer. Trillian kan niet met webcam overweg.
Hoe zit dat met GAIM?
nou ik heb het geprobeerd maar vind het helemaal niks. het ziet er flasy uit maar GAIM vind ik veel handiger en fijnerquote:Op donderdag 6 januari 2005 17:05 schreef cygnusx het volgende:
Gaim zuigt ontiegelijk... ik had op mijn linux installatie standaard Gaim geinstalleerd, en ik wist niet hoe snel ik Amsn kon installeren, die werkt beter, en gaim is gewoon volkomen kut
hebben ze die niet gewoon voor msn?quote:alle gesprekken in 1 scherm met tabs kan je heel makkelijk wisselen dus geen scherm vol met gesprekken
spelletjes doe je dan toch gewoon op sites ? zijn zat sites waar je gratis van allerlei spellen kan doenquote:Op donderdag 6 januari 2005 19:23 schreef dramslag het volgende:
[..]
hebben ze die niet gewoon voor msn?
wel een handige functie.
op gaim kan je geen spelletjes spelen
daarom maar weer verwijderd
ja heb je wel een punt natuurlijk, maar er zijn wel degelijk mensen die ook andere protocollen gebruiken en dus is het wel degelijk een voordeel.quote:Op donderdag 6 januari 2005 19:48 schreef Byte_Me het volgende:
tsjaa, ik gebruik voorlopig toch gewoon nog MSN.
pluspunten:
webcam
minesweeper tegen elkaar
minpunten:
email in IE ipv mijn standaard browser
alleen ondersteuning voor MSN
maar ja, ik email erg weinig met hotmail, dus dat weegt niet zo zwaar, en mijn ICQ nummer weet ik niet eens meer, iedereen heeft tegenwoordig toch MSN. die andere protocollen... wat moet ik ermee.
dat je geen spelletjes kan spelen vind ik juist een voordeelquote:Op donderdag 6 januari 2005 19:23 schreef dramslag het volgende:
[..]
hebben ze die niet gewoon voor msn?
wel een handige functie.
op gaim kan je geen spelletjes spelen
daarom maar weer verwijderd
nou, je start m opquote:
Blokkeren zit er al jaren in, en waarom hebben die "breezer dozen" je uberhaupt in je lijst (en andersom). Praat geen onzin.quote:Op donderdag 6 januari 2005 22:21 schreef lj_lightning het volgende:
dat je geen spelletjes kan spelen vind ik juist een voordeelanders gaat elke breezer doos je constand uitnodigen om een kut spelletje. en ik haat spelletjes
![]()
1=mn exquote:Op donderdag 6 januari 2005 22:54 schreef markvleth het volgende:
[..]
Blokkeren zit er al jaren in, en waarom hebben die "breezer dozen" je uberhaupt in je lijst (en andersom). Praat geen onzin.
geluidjes krijg je standaard bij MSN ook en is in GAIM uit te schakelenquote:Op donderdag 6 januari 2005 22:49 schreef cygnusx het volgende:
[..]
nou, je start m op
1. irritant kutgeluidje als je een bericht krijgt...
2. dan praat je met stuk of 15 mensen (ja ik heb veel mensen online) en dan praat de 1e, en daarna praat de 15e, moet je met dat kutpijltje helemaal doorklikken naar die kant, en nog veel meer troep wat ik zo niet meer weet. plus, hij ondersteunt of ondersteunde geen display pictures... het was gewoon kut om mee te werken.
ja idd... alleen heb ik nu noodgedwongen helaas weer MSN aan omdat GAIM continue crasht (door wat gekloot van mijn kant) krijg het iig niet meer goed ook niet nadat ik ALLES heb weggehaald en opnieuw geinstalleerdquote:Op donderdag 6 januari 2005 23:03 schreef Radjesh het volgende:
woei gaim ownz
alsof iedereen het kent...quote:Op donderdag 6 januari 2005 23:06 schreef markvleth het volgende:
Ach het blijft toch een onzin topic dit, mensen die willen switchen vragen er wel naar. De rest is klaarblijkelijk tevreden. Who gives a fuck about gaim, in ieder geval boeit het gezellige mensen geen fuck.
Niet zeiken man.... Ik vind dat programma wel relaxedquote:Op donderdag 6 januari 2005 23:06 schreef markvleth het volgende:
Ach het blijft toch een onzin topic dit, mensen die willen switchen vragen er wel naar. De rest is klaarblijkelijk tevreden. Who gives a fuck about gaim, in ieder geval boeit het gezellige mensen geen fuck.
dat is een naam van een boekquote:Op donderdag 6 januari 2005 23:14 schreef markvleth het volgende:
zie ondertitel
jij ook dus tieft maar op uit mijn topic. wij geen last van jou en jij geen last van ons of mijn topicquote:Op donderdag 6 januari 2005 23:17 schreef markvleth het volgende:
na gaaf, gebruik het, maar we gaan toch niet voor elk programma wat je lekker vind werken een topic openen. Dit heeft gewoon nul komma nul toegevoegde waarde.
je kan alles gewoon bekijken dus ook het profielquote:Op donderdag 6 januari 2005 23:52 schreef RedDevil085 het volgende:
Hoe zit het met het bekijken van profielen e.d? Maar ik blijf gewoon MSN & alle andere apparte IM-zooi gebruiken... Waarom? Omdat ik een van die mensen ben, die het wel prettig vind om een beetje afwisseling in het leven te hebben...
Heb ook nog steeds 3 afstandbedieningen (TV, DVD & Video) terwijl ik ook zo'n all-in-one-remote had kunnen kopen...
Strange, but true
Conversation -> Get Info.quote:Op donderdag 6 januari 2005 23:52 schreef RedDevil085 het volgende:
Hoe zit het met het bekijken van profielen e.d?
Je kan je Linux-desktop zo mooi of lelijk maken als je zelf wilt. Als je kiest voor een bepaalde GUI toolkit (GTK+ bij GNOME en XFCE4, Qt bij KDE) en vervolgens programma's gebruikt die daartegen compileren, ziet alles er uniform uit volgens de ingestelde theme van de desktop manager, en die is volledig aan te passen als je bereid bent wat moeite te doen.quote:Op donderdag 6 januari 2005 17:45 schreef markvleth het volgende:
Maar daar kan iedereen het over eens zijn. Linux software ziet er gewoon per defenitie niet uit. Voor de looks moet je bij Apple zijn.
bij gaim kan je ook gewoon custom emoticon's maken hoorquote:Op vrijdag 7 januari 2005 00:35 schreef Ruzbeh het volgende:
MSN zit helemaal vol met spyware en schijtware en weet ik veel wat.
Gaim is veel handiger, en daarboven op ook open-source.
Toch heeft MSN voordelen. Zoals die popup die je krijgt als er iemand online is, custom emoticons.
Voor de rest is het allemaal beter.
heej dat is een goeiequote:Op vrijdag 7 januari 2005 01:03 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
bij gaim kan je ook gewoon custom emoticon's maken hoorgewoon andere afbeeldingen in de "smiley" map zetten
![]()
dat kan, ik vind trillian zuigen... flikkert al mijn contacts in elke MSN die ik aanmeldquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |