abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24425235
http://gaim.sourceforge.net/

protocollen die GAIM ondersteund:
  • MSN
  • Yahoo
  • Jabber
  • Groupwise
  • IRC
  • Gadu-Gadu
  • Silk
  • Napster

voordelen:
  • je allerlei plugins installeren (zonder dus eerst MSN+ ofzo te moeten installeren)
  • alle accounts in 1 scherm (zonder namen of accounts door elkaar te halen)
  • alle gesprekken in 1 scherm met tabs kan je heel makkelijk wisselen dus geen scherm vol met gesprekken
  • hij opent je mail met je standaard browser dus niet zoals MSN verplicht met IE
  • standaard zeer compleet

nadelen:
  • je ziet alleen de mensen die online zijn (kan je ook zien als een voordeel)

je kan het in de bovenstaande link downloaden en geloof me het is echt mooi en handig
  • When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
    pi_24425270
    oh ja en als iemand je venster wegklikt dan zie je dat
    When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
      donderdag 6 januari 2005 @ 01:33:51 #3
    85878 _DaNi_
    Damn Those Eyes..
    pi_24425324
    quote:
    Op donderdag 6 januari 2005 01:31 schreef GewoneMan het volgende:
    kan ik nu ook zien
    met MSN discovery... best handig.. en ook als iemand je venster opent.
    en je kan je voordoen als die persoon maar das ook al oud !imitate blabla
    pi_24425390
    quote:
    Op donderdag 6 januari 2005 01:33 schreef _DaNi_ het volgende:

[..]

kan ik nu ook zien
    met MSN discovery... best handig.. en ook als iemand je venster opent.
    en je kan je voordoen als die persoon maar das ook al oud !imitate blabla
    GAIM is vetter
    When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
    pi_24425485
    ik gebruik al een hele tijd Gaim heerlijk programma, kan alle breezer nickname's weghalen plugins er inzetten *sinds kort linux gebruiker*
    je kan in Gaim ook zien wie er ofline is hoor moet je "show offline users" aan zetten oid

weet iemand of je in gaim iets kan laten melden als je bericht ontvangen hebt? je kan gewoon een geluidje aflaten spelen en het scerm omhoog laten komen maar gewoon in je taskbar een knipperend ding ofzo?
    Bram! Boterham!
      donderdag 6 januari 2005 @ 01:42:20 #6
    85878 _DaNi_
    Damn Those Eyes..
    pi_24425495
    Nee, tis allemaal overbodige zooi.
    Ik heb msn + irc client.
    waarom zou ik allemaal dingen zoals Yahoo msger / AIM / ICQ erbij willen als ik het toch niet gebruik?
      donderdag 6 januari 2005 @ 01:43:11 #7
    85878 _DaNi_
    Damn Those Eyes..
    pi_24425515
    maar tis wel handig als je idd linux gebruikt zo te zien
    pi_24425786
    quote:
    Op donderdag 6 januari 2005 01:42 schreef _DaNi_ het volgende:
    Nee, tis allemaal overbodige zooi.
    Ik heb msn + irc client.
    waarom zou ik allemaal dingen zoals Yahoo msger / AIM / ICQ erbij willen als ik het toch niet gebruik?
    hij kan het STANDAARD allemaal openen je hoeft het niet te gebruiken hoor...

download het eens het is echt zoooooooo prettig

alleen al tabbed chatten is een heerlijk iets
    pi_24425902
    quote:
    Op donderdag 6 januari 2005 01:59 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

hij kan het STANDAARD allemaal openen je hoeft het niet te gebruiken hoor...

download het eens het is echt zoooooooo prettig

alleen al tabbed chatten is een heerlijk iets
    Is het beter dan Trillian (pro)?
    pi_24425941
    Draait hij op dezelfde poort als MSN?

Nadeel: In een gesprek met iemand zie je niet zijn e-mail adres (toch?)
    pi_24426005
    quote:
    Op donderdag 6 januari 2005 02:08 schreef SterkStaaltje het volgende:

[..]

Is het beter dan Trillian (pro)?
    ik vind trillian bagger van de hoogste plank. dus IK vind van wel.
    pi_24426023
    quote:
    Op donderdag 6 januari 2005 02:16 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ik vind trillian bagger van de hoogste plank. dus IK vind van wel.
    Verklaar u nader, ik vind het namelijk grenzen aan perfectie
    pi_24426025
    quote:
    Op donderdag 6 januari 2005 02:11 schreef Geqxon het volgende:

ik heb alles offline nu, maar je kan iig zijn/haar adres bekijken.

oh ja je kan de namen ook veranderen en dan blijven ze zo ongeacht wat ze met hun nick doen, je zou dan ook hun email erin kunnen zetten
    pi_24426037
    quote:
    Op donderdag 6 januari 2005 02:18 schreef SterkStaaltje het volgende:

[..]

Verklaar u nader, ik vind het namelijk grenzen aan perfectie
    als ik 2 keer inlog tegelijk voegt hij iedereen toe aan beide accounts. meteen eraf gegooid en klaar

download het en probeer het eens. ben erg benieuwd naar je mening
    pi_24426069
    Ik had dat ook, met trillian, na een hoop gekloot als iemand anders ingelogd, kreeg hij mijn adressen, en niet de zijne

Trillian is er niet echt op berekend dat je soms ook meerdere mensen op je pc wilt laten
      donderdag 6 januari 2005 @ 02:23:26 #16
    72762 marq
    Mr. Psychonaut
    pi_24426083
    amsn...

is trouwens ook voor windows.. mits zij ook tcl/tk installeren.

apt-get install
    rot op met je websites en installshield bagger
    Sigmoid: f(x) = 1 / (1 + 2.718281828458# ^ -x)
    pi_24426091
    quote:
    Op donderdag 6 januari 2005 02:21 schreef Geqxon het volgende:
    Ik had dat ook, met trillian, na een hoop gekloot als iemand anders ingelogd, kreeg hij mijn adressen, en niet de zijne

Trillian is er niet echt op berekend dat je soms ook meerdere mensen op je pc wilt laten
    Jawel, jullie klikken te snel, want hij vraagt dan netjes of je de lijstjes samen wil voegen. Maar al la, i'll give it a try. Heb tenslotte msn 7 ook vandaag geprobeerd onder lichte dwang van m;n vriendin. Laten we hopen dat het beter is dan dat.
    pi_24426108
    Je kunt met GAIM toch niet zien of de ander typt?
    Die Menstruation gehört zu den natürlichsten Dingen der Welt. Je mehr man darüber weiß, desto einfacher ist es, damit umzugehen.
    Sollten Sie sich einmal nicht sicher sein, wann die nächste Periode beginnt, hilft Ihnen der
    Menstruationskalender.
      donderdag 6 januari 2005 @ 02:26:03 #19
    72762 marq
    Mr. Psychonaut
    pi_24426120
    quote:
    Op donderdag 6 januari 2005 02:25 schreef GM-Damnition het volgende:
    Je kunt met GAIM toch niet zien of de ander typt?
    jawel, 1 typend icoontje... rechtsboven
    pi_24426159
    Dan zien mensen met MSN dus niet dat ik typ...?!
    Die Menstruation gehört zu den natürlichsten Dingen der Welt. Je mehr man darüber weiß, desto einfacher ist es, damit umzugehen.
    Sollten Sie sich einmal nicht sicher sein, wann die nächste Periode beginnt, hilft Ihnen der
    Menstruationskalender.
      donderdag 6 januari 2005 @ 02:32:54 #21
    72762 marq
    Mr. Psychonaut
    pi_24426203
    quote:
    Op donderdag 6 januari 2005 02:29 schreef GM-Damnition het volgende:
    Dan zien mensen met MSN dus niet dat ik typ...?!
    ook wel...

heb 't allemaal wel geprobeerd. Gaim/Amsn (en ook Dmsn) kunnen gewoon nog meer 'zien' en hebben ook meer opties en mogelijkheden..
    pi_24426209
    quote:
    Op donderdag 6 januari 2005 02:23 schreef SterkStaaltje het volgende:

[..]

Jawel, jullie klikken te snel, want hij vraagt dan netjes of je de lijstjes samen wil voegen. Maar al la, i'll give it a try. Heb tenslotte msn 7 ook vandaag geprobeerd onder lichte dwang van m;n vriendin. Laten we hopen dat het beter is dan dat.
    Dat popupje moet er gewoon niet zijn. Een multi-user login moet aparte werk-situaties voor elke gebruiker hebben, en hij moet niet vragen "Wil je alle hete chickas uit Geqxon zijn lijst in de jouwe gooien", neen, hij moet het totaal compleet gescheiden houden.
      donderdag 6 januari 2005 @ 02:37:36 #23
    61944 Freeflyer
    Vallen doet geen pijn...
    pi_24426243
    ok, wat zijn dan de voordelen van GAIM tov DMSN ?
    behalve dan de protocollen die in de OP genoemd zijn ?
    Neerkomen wel!
      donderdag 6 januari 2005 @ 02:38:39 #24
    72762 marq
    Mr. Psychonaut
    pi_24426253
    quote:
    Op donderdag 6 januari 2005 02:33 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Dat popupje moet er gewoon niet zijn. Een multi-user login moet aparte werk-situaties voor elke gebruiker hebben, en hij moet niet vragen "Wil je alle hete chickas uit Geqxon zijn lijst in de jouwe gooien", neen, hij moet het totaal compleet gescheiden houden.
    tututut, op deze manier kun je moeiteloos je gewiste contacten terughalen.. want deze contacten staan niet meer in je (windows) msn lijst maar wel bij microsoft op de server...

contacten kun je eigenlijk nooit echt wissen...

op zich ook wel jammer.. maar het is tevens toch een eigenschap van msn (het protocol, de service)
      donderdag 6 januari 2005 @ 02:53:12 #25
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_24426383
    quote:
    Op donderdag 6 januari 2005 01:31 schreef GewoneMan het volgende:
    ik snap nooit waarom mensen dat zo mateloos interessant vinden
    ik laat mijn venster autosluiten zodra ik wat verstuur, dan zou iemand
    bij mij dus elke keer krijgen te zien dat ik het venster wegklik.

nou, boeiend, ga je daar nog conclusies uit trekken ook, zeker
    He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
    He named this world: Forbidden Paradise
    pi_24426773
    quote:
    Op donderdag 6 januari 2005 02:38 schreef marq het volgende:

[..]

tututut, op deze manier kun je moeiteloos je gewiste contacten terughalen.. want deze contacten staan niet meer in je (windows) msn lijst maar wel bij microsoft op de server...

contacten kun je eigenlijk nooit echt wissen...

op zich ook wel jammer.. maar het is tevens toch een eigenschap van msn (het protocol, de service)
    echt wel dat dat kan

ga maar in msn klik op extra ===> opties ===> prvacy

dan kan je op elke naam rechts klikken en verwijderen, echter kan dat allleen als dat persoon jouw ook geblockt EN verwijderd heeft dan kan je ze wissen.

werkt ook bij personen in je lijst als je de OPTIE hebt om ze te wissen (zwarte kleur) dan hebben ze je gewist. is de optie er niet (grijs) dan kan je ze niet wissen

en in datzelfde menu kan je personen die je gewist hebt (zolang je ze nog in de privacy tab staan) ook moeiteloos terughalen hoor
    pi_24426781
    quote:
    Op donderdag 6 januari 2005 02:32 schreef marq het volgende:

[..]

ook wel...

heb 't allemaal wel geprobeerd. Gaim/Amsn (en ook Dmsn) kunnen gewoon nog meer 'zien' en hebben ook meer opties en mogelijkheden..
    ik hoef geen 10.000 opties, ik wil op een handige manier typen met mijn contacten en meerdere accounts tegelijk openen.

ik ken Dmsn niet maar ik vind het tabbed chatten heel fijn in GAIM
      donderdag 6 januari 2005 @ 04:01:40 #28
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_24426783
    Adium is geiler.
    Ik ga naar huis.
    pi_24426789
    quote:
    Op donderdag 6 januari 2005 04:01 schreef nietzman het volgende:
    Adium is geiler.
    ow ja?

zal morgen eens kijken nu eerst
      donderdag 6 januari 2005 @ 04:38:23 #30
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_24426885
    quote:
    Op donderdag 6 januari 2005 04:03 schreef GewoneMan het volgende:
    ow ja?

zal morgen eens kijken nu eerst
    Is geen Linuxversie van.

En truste!
    Ik ga naar huis.
      donderdag 6 januari 2005 @ 07:07:33 #31
    28498 smoking2000
    dpkg-reconfigure reality
    pi_24427045
    Hey een GAIM pimp topic
    pi_24427986
    Duidelijk MSN, Domweg omdat het werkt. Dat integenstelling met de opensource communisten troep, waar ook nog allemaal functionalteit in zit waar normale mensen geen flikker aan hebben.
    pi_24431010
    quote:
    Op donderdag 6 januari 2005 09:54 schreef markvleth het volgende:
    Duidelijk MSN, Domweg omdat het werkt. Dat integenstelling met de opensource communisten troep, waar ook nog allemaal functionalteit in zit waar normale mensen geen flikker aan hebben.
    praat geen poep hé

als er iemand goed is in features inbouwen waar niemand wat aan heeft (en met de nodige lekken en exploits) dan is het mickeysoft wel.

daarnaast werkt GAIM gewoon super
      Moderator donderdag 6 januari 2005 @ 13:13:24 #34
    9859 crew  Karina
    Woman
    pi_24431044
    Normaal gebruikt ik vaak Miranda, misschien GAIM ook maar eens proberen, klinkt wel handig.
    Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
    niet zo tof doen
    pi_24431107
    quote:
    Op donderdag 6 januari 2005 02:11 schreef Geqxon het volgende:

in een gesprek kun je de nickname's in die tab's weghalen en dan komen gewoon de e-mail adressen laten zien, doe ik ook omdat als iemand een nickname van 3pagina's vol heeft ik mijn venster daar op moet aanpassen en nu komt er gewoon "blabla@hotmail.com" te staan in de tab's of bedoelde je dat niet?
    Bram! Boterham!
    pi_24431114
    quote:
    Op donderdag 6 januari 2005 13:13 schreef Karina het volgende:
    Normaal gebruikt ik vaak Miranda, misschien GAIM ook maar eens proberen, klinkt wel handig.
    ik heb miranda ook geprobeerd vond het niks en daarnaast vond ik het lelijk
    pi_24431170
    quote:
    Op donderdag 6 januari 2005 13:17 schreef lj_lightning het volgende:

[..]

in een gesprek kun je de nickname's in die tab's weghalen en dan komen gewoon de e-mail adressen laten zien, doe ik ook omdat als iemand een nickname van 3pagina's vol heeft ik mijn venster daar op moet aanpassen en nu komt er gewoon "blabla@hotmail.com" te staan in de tab's of bedoelde je dat niet?
    je kan ook gewoon met de muis op de nickname gaan staan dan krijg je de info over het persoon

die info bestaat uit:
    onder welke account je hem hebt (ik heb 3 accounts tegelijk dus ik zie uit welke hij komt)
    email adres van het persoon
    gebruikersnaam
    en info over geblockt zijn of niet
      donderdag 6 januari 2005 @ 13:26:21 #38
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_24431234
    Vanmorgen overgestapt van Trillian 2.012 naar Trillian 3 Pro. Programma bevalt me nog steeds nog. GAIM is alleen open source Trillian is betaald.
    Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
    Planning:
    -
    pi_24431610
    quote:
    Op donderdag 6 januari 2005 13:26 schreef DarkShine het volgende:
    Vanmorgen overgestapt van Trillian 2.012 naar Trillian 3 Pro. Programma bevalt me nog steeds nog. GAIM is alleen open source Trillian is betaald.
    dat je ervoor moet betalen zie ik niet als een voordeel, daarnaast is opensource niet perse slecht sterker nog er zijn heel veel goede opensource proggies
      Redactie Games donderdag 6 januari 2005 @ 14:00:56 #40
    52557 crew  Mr.Noodle
    Offtopic in geleuter...
    pi_24431808
    Elke keer als ik GAIM zie dan verwar ik het met GAIN...
    How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
      donderdag 6 januari 2005 @ 14:08:10 #41
    81237 releaze
    best of both worlds
    pi_24431919
    ik gebruik al een poosje miranda. lekker simpel, geen overbodige rotzooi, en als ik wel overbodige rotzooi wil hebben dan kan ik die als plugins downloaden. heerlijk programma.

aangezien ik een echte icqer was en miranda ook hierop gebaseerd is vind ik het een prima programma. heb met plugins floating contacts kunnen maken etc.

en het vreet de resources niet leeg goodie!
      donderdag 6 januari 2005 @ 14:08:55 #42
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_24431931
    quote:
    Op donderdag 6 januari 2005 13:49 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

dat je ervoor moet betalen zie ik niet als een voordeel, daarnaast is opensource niet perse slecht sterker nog er zijn heel veel goede opensource proggies
    Ik zie het betalen ook niet als een voordeel, maar aangezien toch nog een licentie voor Trillian heb zie ik even niet in waarom ik nu zou overstappen.

Juich die open source projecten zoals GAIM en Miranda alleen maar toe. Heb GAIM al 's geprobeerd, maar toen was die verre van stabiel onder Windhoos systemen.
    Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
    Planning:
    -
    pi_24431997
    quote:
    Op donderdag 6 januari 2005 14:08 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Ik zie het betalen ook niet als een voordeel, maar aangezien toch nog een licentie voor Trillian heb zie ik even niet in waarom ik nu zou overstappen.

Juich die open source projecten zoals GAIM en Miranda alleen maar toe. Heb GAIM al 's geprobeerd, maar toen was die verre van stabiel onder Windhoos systemen.
    ik draai het nog maar net, maar nog geen problemen tegen gekomen.

ben er behoorlijk happy mee, mocht ik problemen tegenkomen post ik ze zeker wel. maar tot nu toe niks dan lof!
    pi_24432058
    quote:
    Op donderdag 6 januari 2005 13:11 schreef GewoneMan het volgende:
    praat geen poep hé

als er iemand goed is in features inbouwen waar niemand wat aan heeft (en met de nodige lekken en exploits) dan is het mickeysoft wel.

daarnaast werkt GAIM gewoon super
    Hee bullshit verspreider, leuk dat weer op een communisten kruistocht bent, maar echt veel toe te voegen heeft het niet. Open source programmeurs schrijven verhoudingsgewijs slechtere software. Meer lekken per programmeur.
    pi_24432139
    quote:
    Op donderdag 6 januari 2005 14:16 schreef markvleth het volgende:

[..]

Hee bullshit verspreider, leuk dat weer op een communisten kruistocht bent, maar echt veel toe te voegen heeft het niet. Open source programmeurs schrijven verhoudingsgewijs slechtere software. Meer lekken per programmeur.
    bron graag ?

edit:

hier heb je mijn bron die het tegeover gestelde beweerd

http://www.opensourcenieuws.nl/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=1785
    quote:
    De Linux-kernel versie 2.6 herbergt 985 fouten op in totaal 5,7 miljoen regels code. Dat blijkt uit een langjarig onderzoek naar 'bugs' in software-code door Coverity, leverancier van hulpmiddelen voor het analyseren van code.

Met een score van pakweg één bug per 5700 regels scoort de Linux-kernel aanzienlijk beter dan 'gesloten software'. Uit onderzoek van het Software Engineering Institute van de Carnegie Mellon University bleek namelijk dat programma's waarvan de code niet open is, ofwel proprietary software, gemiddeld 1 tot 7 fouten per duizend regels telt.

Bron: Automatisering Gids
    opensource 1 bug op de 5700 regels
    closed source 1 tot 7 fouten per 1000 regels!

[ Bericht 29% gewijzigd door GewoneMan op 06-01-2005 14:26:26 ]
    pi_24432301
    Ik heb het over de programmeurs wijsneus, wel lezen, jou bron beweert dus niet het tegenovergestelde.
    pi_24432333
    quote:
    Op donderdag 6 januari 2005 14:29 schreef markvleth het volgende:
    Ik heb het over de programmeurs wijsneus, wel lezen.
    ja en de programeurs maken de code dus als de programeurs meer fouten maken moet dat ook in de code te zien zijn echter is het tegenover gestelde waar dus jouw mening klopt niet.

dus nogmaals bron graag ???
    pi_24432396
    firefox is trouwens een mooi voorbeeld van een veel betere browser die toch echt opensource is. spyware loop je er haast niet mee op itt internet explorer waar meer lekken en bugs zijn gevonden dan welke browser ook
    pi_24432504
    quote:
    Op donderdag 6 januari 2005 14:31 schreef GewoneMan het volgende:
    ja en de programeurs maken de code dus als de programeurs meer fouten maken moet dat ook in de code te zien zijn echter is het tegenover gestelde waar dus jouw mening klopt niet.
    Als jij zo kortzichtig redeneert heeft het helemaal geen zin om voor je opzoek te gaan naar een bron. Zonde van mijn tijd.
      donderdag 6 januari 2005 @ 14:41:24 #50
    69191 Varr
    Hier ben ik, hierzo!!
    pi_24432515
    Doe mij maar msn
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')