dit klinkt idd erg lekkerquote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:47 schreef JAM het volgende:
Ik speel vaak iets van;
[ code verwijderd ]
Als tussenloopje, toch een hele hoop noten daar die buiten pentatonisch mineur vallen, maar ja, het klinkt wel goed. Dus, frutsel er maar lekker op los!.
Zegguh, dit soort uit de hoogte gebral hebben we hier helemaal geen zin in joohquote:Op zaterdag 8 januari 2005 16:49 schreef JAM het volgende:
Heel leuk in ieder geval! Ik zal wel meeluisteren en lezen, want ik zie het niet gebeuren dat er iets komt waar ik iets mee kan..
Ja maar goed als jij A mineur pentatonisch speelt over een progressie in Am, en je speelt zo hier en daar een B of een F dan speel je ook noten die niet uit de pentatonische ladder komen, maar wel in de toonsoort liggen, dus wat probeer je hier nou precies mee te zeggenquote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:47 schreef JAM het volgende:
Ik speel vaak iets van;
[ code verwijderd ]
Als tussenloopje, toch een hele hoop noten daar die buiten pentatonisch mineur vallen, maar ja, het klinkt wel goed.
Wat nou als iemand (buiten)schoenen koopt die veel te klein zijn? Dan koop je toch ook grotere? Of loop jij dan door op die veel te kleine schoenen??quote:Op zaterdag 8 januari 2005 14:53 schreef JAM het volgende:
Ik vind dit van een hoog 'Hmm, veters strikken kost moeite. Pantoffels schuif ik zo om mijn voet heen. Weet iemand waar ik pantoffels voor buiten kan kopen?-gehalte. Een beetje effort mag wel hoor.
Gefeliciteerd met je aankoop! Kun je nog motiveren waarom je voor deze spullen hebt gekozen?quote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:42 schreef nibble het volgende:
w00t! Ik heb toch de knoop doorgehakt.
Ben net terug van de winkel. Jezus is dat moeilijk kiezen zeg!
Gelukkig kon ik de verkoper persoonlijk goed, dus die wist ongeveer wel wat ik zocht
Maar om kort te sluiten, heb een mooi setje uitgezocht:
Ibanes grg 270B zwart i.c.m. een roland 100 cube.
WOEI! echt vet .. ik kan bijna niet wachten.. helaas moest hij besteld worden omdat ze hem niet meer op voorraad hadden.
Dat is helemaal geen gebral uit de hoogte, jooh. Ik meen te geloven dat de meeste mensen hier metal en blues en jazz en rock en dat dat soort dingen spelen, ik speel vooral Flamenco en een beetje klassiek. Ik kán simpelweg geen metal en jazz en rock en dergelijke spelen. Zie het eerder als gebral uit de laagte!quote:Op zaterdag 8 januari 2005 18:10 schreef Tomek het volgende:
[..]
Zegguh, dit soort uit de hoogte gebral hebben we hier helemaal geen zin in jooh![]()
![]()
![]()
Zou iemand misschien in een stukje opname kunnen laten horen hoe dit klinkt? Ik kan met al mijn beperkingen van TABs i.h.a. alleen iets maken als ik een referentie heb hoe het moet klinkenquote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:47 schreef JAM het volgende:
Ik speel vaak iets van;
[ code verwijderd ]
Als tussenloopje, toch een hele hoop noten daar die buiten pentatonisch mineur vallen, maar ja, het klinkt wel goed. Dus, frutsel er maar lekker op los!.
Oh, dit was een toevoeging op de vraag welke noten 'goed' zijn. Wat ik ermee wil zeggen is dat er geen dogma is van 'deze noten zijn goed en deze noten zijn slecht'. Dat is een kwestie van wat je zelf vind klinken, wat voor een stijl je speelt, etc. etc.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 18:19 schreef Tomek het volgende:
[..]
Ja maar goed als jij A mineur pentatonisch speelt over een progressie in Am, en je speelt zo hier en daar een B of een F dan speel je ook noten die niet uit de pentatonische ladder komen, maar wel in de toonsoort liggen, dus wat probeer je hier nou precies mee te zeggen
Over een half uurtje ben ik bij mijn lieve moedertje. Daar ligt een microfoon klaar dus dan zal ik het even inspelen.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 18:31 schreef Laxe het volgende:
[..]
Zou iemand in een stukje opname kunnen laten horen hoe dit klinkt? Ik kan VAN TABs i.h.a. alleen iets maken als ik een referentie heb hoe het moet klinken![]()
Nou, ik ben deels op het advies van vrienden afgegaan, plus mijn oren en ogen, betere referentie is er nietquote:Op zaterdag 8 januari 2005 18:30 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je aankoop! Kun je nog motiveren waarom je voor deze spullen hebt gekozen?
Just curious![]()
True, truequote:Op zaterdag 8 januari 2005 18:42 schreef nibble het volgende:
[..]
Nou, ik ben deels op het advies van vrienden afgegaan, plus mijn oren en ogen, betere referentie is er niet
Het is juist leuk om verschillende stijlen te mixen joh. In hokjes denken wordt in de boze buitenwereld al veel te veel gedaan.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 18:30 schreef JAM het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen gebral uit de hoogte, jooh. Ik meen te geloven dat de meeste mensen hier metal en blues en jazz en rock en dat dat soort dingen spelen, ik speel vooral Flamenco en een beetje klassiek. Ik kán simpelweg geen metal en jazz en rock en dergelijke spelen. Zie het eerder als gebral uit de laagte!.
Wat staat er zoal in?quote:Op zaterdag 8 januari 2005 19:41 schreef StephanL het volgende:
Vanmiddag het boek "Gitaarspelen voor Dummies " gekochtstaat erg veel in.
hahaha volgens mij heeft bijna elke gitarist die wel ergens liggen... wel grappigquote:Op zaterdag 8 januari 2005 20:10 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Wat staat er zoal in?
Deze is ook wel interessant:
[afbeelding]
De gitaar van Ralph Denyer
Over invloedrijke gitaristen, geschiedenis van verschillende gitaren (en merken), muziektheorie, opnemen, sleutelen, enz
Wel beknopt allemaal, maar toch leuk om te lezen. En veel plaatjes![]()
En jij bent een beginner?quote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:42 schreef nibble het volgende:
w00t! Ik heb toch de knoop doorgehakt.
Ben net terug van de winkel. Jezus is dat moeilijk kiezen zeg!
Gelukkig kon ik de verkoper persoonlijk goed, dus die wist ongeveer wel wat ik zocht
Maar om kort te sluiten, heb een mooi setje uitgezocht:
Ibanes grg 270B zwart i.c.m. een roland 100 cube.
WOEI! echt vet .. ik kan bijna niet wachten.. helaas moest hij besteld worden omdat ze hem niet meer op voorraad hadden.
Nou, oorspronkelijk niet. (en ik kan het wetenquote:Op zaterdag 8 januari 2005 23:04 schreef Agiath het volgende:
Vraagje: is dit topic ook voor mensen die basgitaar spelen?
Nee geld te veel nooit, te weinig wel vaakquote:Op zondag 9 januari 2005 00:14 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
En jij bent een beginner?![]()
Geld te veel?
![]()
Nee, zeker niet! Met die spullen kan veel jaartjes vooruit!quote:Op zondag 9 januari 2005 01:34 schreef nibble het volgende:
[..]
Nee geld te veel nooit, te weinig wel vaak
Ja ik ben een beginner, een door een 10 jaar ervaren vriend geadviseerde .. dat wel
Ik weet dat je niet voor een dubbeltje op de eerste rij kunt zitten overigens .
Daarbij, ik ben het type dat liever wat meer uitgeeft in het begin en daarmee wat langer doet, dan dat ik later sneller moet switchen. Ik kies meestal voor degelijkheid. (nou wil ik niet zeggen dat goedkoper per definitie slechter is !), maar dit leek mij wel goed.. het klonk ook allemaal wel ok ^^
Maar ik kan uit jouw post dus concluderen dat ik inderdaad geen brandhout heb gekocht![]()
Da's mooi!
hmm het is een boek van tabs liedjes van een bepaalde band (in dit geval RHCP) dus niet echt een lesboek, meer een boek voor mensen die de exacte tabs van de RHCP liedjes willen weten. Dus ik denk niet dat het echt een goed boek is om mee te beginnen, sowieso niet aangezien Flea tot de beste bassisten van de wereld behoord.quote:Op zondag 9 januari 2005 01:17 schreef Agiath het volgende:
Oke, ik heb namelijk het boek van Red Hot Chili Peppers, greatest hits bass book bestelt, maar is dit een goed boek waar alles goed uitgelegt staat? Iemand ervaring met dit boek?
ikke nietquote:Op zaterdag 8 januari 2005 20:24 schreef Hammet het volgende:
[..]
hahaha volgens mij heeft bijna elke gitarist die wel ergens liggen... wel grappig![]()
Het is geen lesboek hoor, meer een boek voor de nieuwsgierige gitarist die wat meer wil weten over de geschiedenis enzo.quote:Op zondag 9 januari 2005 10:33 schreef Ibanez het volgende:
[..]
ikke niet... Bezit geen lesboeken.... Heb veel les gehad, maar leer me nu alles zelf.. Heb alleen boeken van Dream Theater... (John Petrucci) en dit zijn tabboeken. Ik kan je iig vermelden, sinds ik daar intensief mee bezig ben, dat mijn eigen shit erg wordt beinvloed door de loopjes en riffs uit die boeken. Dus in principe kun je er veel uit leren.
Zeer vet! Als jullie nog meer nummers hebben opgenomen wil ik het graag horenquote:Op zondag 9 januari 2005 12:39 schreef Ibanez het volgende:
Weer eens een eigen stukje posten:
"demo"
Dit is opgenomen bij een andere gitarist. Enige klote eraan is dat we de digitale piepjes er toen niet uitkregen en dat het solo geluid niet is zoals ik het hebben wil. We zijn het bij de repetities aan het verbeteren. We kregen even de kans dit in te spelen met zijn allen dus die hebben we maar benut.
Dit was niet echt een opname.... Het liep gewoon zo.. Een beetje een probeersel eigenlijk. Als er een echte demo komt, dan maak ik dat hier wel bekend.quote:Op zondag 9 januari 2005 12:43 schreef yootje het volgende:
[..]
Zeer vet! Als jullie nog meer nummers hebben opgenomen wil ik het graag horen
En die piepjes vind ik niet zo irritant
Nou volgens mij kan ik wel meer plaatsen Ik geloof 50 mb, maar er zit ook nog een website bij, vandaar dat ik steeds maar eentje plaats en de rest dan weghaal.quote:Op zondag 9 januari 2005 12:49 schreef yootje het volgende:
Ik zie trouwens dat je steeds maar 1 mp3 kunt plaatsen? Of niet?
Ik heb anders nog wel ruimte over
Thanks... Het lijkt idd of de piepjes er soms bij horen en klinkt het ook nog. Maar we kunnen dat live niet realiseren want we hebben geen toetsenist of scratcher/sampler, waar je je muziek enorm mee kunt uitbreiden.(voorbeeld Fear Factory)quote:Op zondag 9 januari 2005 12:48 schreef Gitarist het volgende:
Het lijkt gewoon of die piepjes erbij horen, het heeft wel iets vets.
Idd het gitaargeluid bij de solo mag iets beter.
Voor de rest klinkt het best vet!
Er wordt gesproken over de houding zowel staand als zittend, Verschillende soorten akkoorden(met foto's hoe je de vingers moet plaatsen), majeur, mineur geloof ikquote:Op zaterdag 8 januari 2005 20:10 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Wat staat er zoal in?
Deze is ook wel interessant:
[afbeelding]
De gitaar van Ralph Denyer
Over invloedrijke gitaristen, geschiedenis van verschillende gitaren (en merken), muziektheorie, opnemen, sleutelen, enz
Wel beknopt allemaal, maar toch leuk om te lezen. En veel plaatjes![]()
Wow, stoer man!quote:Op zondag 9 januari 2005 12:39 schreef Ibanez het volgende:
"demo"
Dit is opgenomen bij een andere gitarist. Enige klote eraan is dat we de digitale piepjes er toen niet uitkregen en dat het solo geluid niet is zoals ik het hebben wil. We zijn het bij de repetities aan het verbeteren. We kregen even de kans dit in te spelen met zijn allen dus die hebben we maar benut.
Paco de Lucia speelt meestal wel met een capo redelijk hoog op de hals, dan wordt dat akkoord wel net ietsje makkelijker.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 02:11 schreef JAM het volgende:
Dit is mijn favoriete fingerkiller.
Am11#
[ code verwijderd ]
Ja, dat komt voor. (Gitanos Andaluces, te vinden op Live...one summer night. Paco de Luciá e.a.)
[...}
Ik vind het erg vet klinken, inclusief piepjes!quote:Op zondag 9 januari 2005 12:39 schreef Ibanez het volgende:
"demo"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |