abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24436875
Damn, mijn ouders en een elektrische gitaar gaan niet samen.
  donderdag 6 januari 2005 @ 19:06:48 #152
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_24437019
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  donderdag 6 januari 2005 @ 20:14:19 #153
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_24438233
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 18:57 schreef yootje het volgende:
* Svyatagor mompelt iets over muzikale vorming en het bestaan van koptelefoons enzo...
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  donderdag 6 januari 2005 @ 20:53:43 #154
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_24439033
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 18:57 schreef yootje het volgende:
Dan heb je een gehorig huis. Mijn ouders klagen er nooit over terwijl ik niet zelden 1,5 uur wat aan het rommelen ben. Speel je soms s'avonds laat?
pi_24440626
Snel even wat fotootjes van ons optreden op eerste kerstdag !

Me...:

Gitarist & drummer:

Voor de geinteresseerden: de gitarist speelt over een Roland Space Echo en een Fender Vibroking. Zijn gitaar is een Gretsch, maar ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen dat het de 6120 is...

Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
  donderdag 6 januari 2005 @ 22:24:10 #156
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_24440824
Coole pics!
Was dit het optreden waarbij je kramp in je handen kreeg?
Is er niet aan af te zien!

Is dat trouwens moeilijk, contrabas? Lijkt me wel omdat je geen frets hebt, en het ook nog zo laag is, dan hoor je 't moeilijker lijkt me zo.
Check mijn band Glorybox
pi_24440926
ik zit hier een liedje te spelen en kom de akkoorden Bm en F#m tegen. Nu vraag ik me af hoe kan je deze het beste pakken?

1
2
3
4
5
6
7
8
ff voor de duidelijkheid :)
   Bm  F#m
E--2----2--
B--3----2--
G--4----2--
D--0----4--
A--2----0--
E-------2--
That's The Way Things Go
pi_24441358
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 20:14 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

* Svyatagor mompelt iets over muzikale vorming en het bestaan van koptelefoons enzo...
Ik heb nog geen gitaar, en dat is het probleem

Ze steunen mijn diee van een gitaar (van eigen geld) kopen niet echt.
  donderdag 6 januari 2005 @ 23:17:59 #159
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_24441911
Voor een F# mineur lijkt me 2-4-4-2-2-2 (vanuit de lage E) makkelijker, dan kan je een volle barré pakken. Voor B mineur stel ik 2-2-4-4-3-2 voor, dat volgt elkaar toch wat makkelijker op. Alstu.

Is het stuk niet gewoon met capo (cejilla) op de tweede fret? Dan heb je dezelfde grepen als Em en Am, zeg maar.

Maar ja, succes.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 6 januari 2005 @ 23:36:00 #160
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_24442328
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 22:51 schreef yootje het volgende:

[..]

Ik heb nog geen gitaar, en dat is het probleem

Ze steunen mijn diee van een gitaar (van eigen geld) kopen niet echt.
Da's dan heel jammer voor ze, lijkt me zo, 't is toch jouw eigen geld?
Misschien is het 't wel waard om eerst goed te overwegen of je over een half jaar nog steeds graag gitaar wil spelen, want het lijkt me dat daar de schoen wringt bij je ouders?
Je ziet op marktplaats enzo heel erg veel beginnerssetjes, mensen die het proberen, niet doorzetten en de boel dan weer verkopen. Erg jammer, maar het enige wat dan dus gebeurt is dat je erbij inschiet, en dan geldt toch nogmaals: jouw geld.
Rock & Roll = Rebellion mên
En oordoppen kosten ook niet veel meer tegenwoordig
Check mijn band Glorybox
pi_24442466
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 23:17 schreef JAM het volgende:
Voor een F# mineur lijkt me 2-4-4-2-2-2 (vanuit de lage E) makkelijker, dan kan je een volle barré pakken. Voor B mineur stel ik 2-2-4-4-3-2 voor, dat volgt elkaar toch wat makkelijker op. Alstu.

Is het stuk niet gewoon met capo (cejilla) op de tweede fret? Dan heb je dezelfde grepen als Em en Am, zeg maar.

Maar ja, succes.
ja ik kan eventueel andere makkelijkere akkoorden pakken, maar daar leer ik niets van
Wat bedoel je precies met capo?
Het liedje is trouwens "Moments Have You" van John Frusciante
That's The Way Things Go
  donderdag 6 januari 2005 @ 23:50:06 #162
37950 JAM
pi_24442617
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 23:42 schreef Nitro_YE het volgende:

[..]

ja ik kan eventueel andere makkelijkere akkoorden pakken, maar daar leer ik niets van
Wat bedoel je precies met capo?
Het liedje is trouwens "Moments Have You" van John Frusciante
Mwoah, ik heb altijd zoiets van waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan? Als je dingen makkelijk kan uitvoeren moet je dat gewoon zo doen. Als je er niets van denkt te leren moet je gewoon iets spelen dat moeilijker is, maar waarom zou je het moeilijker maken dan het is? Gitaar spelen is al *$W% Y*O $*Y@ QO%U G$*YT WO$TG W#*$O-moeilijk. .
Vertel eens; wat wil je leren? Dat is iets waar ik überhaupt weinig mensen over hoor in de forum. Wat willen ze nou eigenlijk leren?

Ik ken het liedje niet trouwens, straks even zielenzoeken. .

En dit is een capo:
.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 6 januari 2005 @ 23:51:33 #163
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_24442646
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 17:31 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Erg mooie gitaar, aparte kleur vooral!

Belangrijker nog; hoe klinkt 'ie?
Heel lekker, er zit een warme klank in, vanavond mee geoefend, je kunt er onwijs Rock & Roll mee spelen!

Ben er echt blij mee
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  vrijdag 7 januari 2005 @ 00:11:57 #164
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24443196
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 22:28 schreef Nitro_YE het volgende:
ik zit hier een liedje te spelen en kom de akkoorden Bm en F#m tegen. Nu vraag ik me af hoe kan je deze het beste pakken?
[ code verwijderd ]
Ik denk dat je bij dat F#-accoord de grondtoon op de E-snaar het beste met je duim kunt pakken, en de drie hoogste snaren als een barre met je wijsvinger. Zo zou ik het in ieder geval doen op een electrische gitaar. Misschien niet echt "goede" gitaartechniek, maar wel het makkelijkste.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  vrijdag 7 januari 2005 @ 00:16:52 #165
37950 JAM
pi_24443339
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 00:11 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

Ik denk dat je bij dat F#-accoord de grondtoon op de E-snaar het beste met je duim kunt pakken, en de drie hoogste snaren als een barre met je wijsvinger. Zo zou ik het in ieder geval doen op een electrische gitaar. Misschien niet echt "goede" gitaartechniek, maar wel het makkelijkste.
Oooooooooooooooooooooh,Zaaandeeeeeeeeeeeeeeeer, leer die jongen nou niet allemaal verkeerde diiinngeeeeen! .

Klittenband is ook makkelijker dan veters strikken, enzo.
pi_24445404
met je duim pakken, man das nog moeilijker want dan gaan je andere vingers vervelend doen

die capo moet je echt helpen met gitaar spelen, wat een bijzonder ding.

en waarom moeilijk doen, ach ja ik kan een paar simpele akkoordjes pakken, maar ik wil gewoon goed gitaar kunnen spelen en dan moet je ook van die klere akkoorden kunnen pakken.
That's The Way Things Go
  vrijdag 7 januari 2005 @ 02:11:45 #167
37950 JAM
pi_24445649
Dit is mijn favoriete fingerkiller.

Am11#
1
2
3
4
5
6
E  -0-
B  -4-
G  -4-
D  -8-
A  -0-
E  ---

Ja, dat komt voor. (Gitanos Andaluces, te vinden op Live...one summer night. Paco de Luciá e.a.)

Ik speel nooit met mijn linkerduim. Het ziet er niet uit, het speelt kut, je krijgt er geen mooi toontje mee en daarbij -hoort het gewoon niet-. .
Maaruh, Nitro_Ye, hoe goed wil je gitaar leren spelen? Kurt Cobain 'goed' of Vicente Amigo goed? Goed en goed zijn namelijk twee verschillende dingen, . Vtel!
  vrijdag 7 januari 2005 @ 02:22:09 #168
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24445766
Ha, maar hoe zou je die F#m van Frusciante dan moeten pakken _zonder_ je duim te gebruiken? Tokkelen / langzame arpeggio lukt nog wel, maar voor een slagje kan het haast niet op een andere manier. Maar verbeter me vooral als ik ongelijk heb.

Op een electrische gitaar kun je trouwens best leuke dingen doen met je linkerduim, Jimi Hendrix deed er bijvoorbeeld wel aardige trucjes mee. Ik zie het bezwaar zelf eigenlijk niet zo, al probeer ik verder wel zo veel mogelijk 'zoals het hoort' te spelen.
pi_24445826
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 02:11 schreef JAM het volgende:
En die speel je door.. je wijsvinger als mini-baré te gebruiken en je pink lekker ver neer te zetten?

Die verdraaide nul.
We'll keep on whispering our mantras.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 02:33:07 #170
37950 JAM
pi_24445865
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 02:22 schreef Zanderrr het volgende:
Ha, maar hoe zou je die F#m van Frusciante dan moeten pakken _zonder_ je duim te gebruiken? Tokkelen / langzame arpeggio lukt nog wel, maar voor een slagje kan het haast niet op een andere manier. Maar verbeter me vooral als ik ongelijk heb.

Op een electrische gitaar kun je trouwens best leuke dingen doen met je linkerduim, Jimi Hendrix deed er bijvoorbeeld wel aardige trucjes mee. Ik zie het bezwaar zelf eigenlijk niet zo, al probeer ik verder wel zo veel mogelijk 'zoals het hoort' te spelen.
Is het in dat liedje écht precies die rare 2-0-4-2-2-2 constructie? Ik kan het bijna niet geloven, maar ja, als het dan toch zo is moet ik erkennen dat dat niet gaat lukken zonder duim. Tenminste, het zou wel kunnen met halve barréetjes en krampachtig gedoe, maar dat wordt zo een gespast dat men dan beter voor de duim kan kiezen, ik erken.
Tegen met een linkerduim spelen heb ik ook niets principieëls hoor, maar binnen de muziek die ik speel komt het simpelweg niet voor, op een elektrische gitaar kan het prima inderdaad. Op de klassieke en Flamenco gitaar zit men met het probleem dat én de hals veel breder is én dat je geen mooi toontje krijgt. Daarom doe ik het niet. Maar ja, voel je vrij om het te doen! .
  vrijdag 7 januari 2005 @ 02:36:14 #171
37950 JAM
pi_24445892
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 02:28 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

En die speel je door.. je wijsvinger als mini-baré te gebruiken en je pink lekker ver neer te zetten?

Die verdraaide nul.
Yep. Ik pak dat barréetje altijd over de drie snaren, ook de snaar waar ik de pink speel en dan een hele onnaatuurlijke knik in mijn wijsvinger om de hoge e vrij te houden. Vooral in het begin had ik écht serieuze krampen daarbij, terwijl mijn handjes toch wel wat gewend zijn. Ik zal binnenkort even de tablatuur van dat stukje hier neerzetten, misschien wel leuk. .
Of een foto?
pi_24445965
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 02:36 schreef JAM het volgende:

[..]

Yep. Ik pak dat barréetje altijd over de drie snaren, ook de snaar waar ik de pink speel en dan een hele onnaatuurlijke knik in mijn wijsvinger om de hoge e vrij te houden. Vooral in het begin had ik écht serieuze krampen daarbij, terwijl mijn handjes toch wel wat gewend zijn. Ik zal binnenkort even de tablatuur van dat stukje hier neerzetten, misschien wel leuk. .
Of een foto?
En dan te bedenken dat ik maanden geleden de B7 al een verschrikking vond .
Gooi maar wat tabs online.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 02:48:34 #173
37950 JAM
pi_24445994
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 02:45 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat ik maanden geleden de B7 al een verschrikking vond .
Gooi maar wat tabs online.
Ja, ik zal hem binnenkort eens uitschrijven. Net een foto gemaakt, maar ik heb geen flauw idee hoe ik dat dan weer van mijn camera op mijn PC krijg, teringdingen. Nou, wellicht ben ik er straks achter. .
pi_24446008
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 02:11 schreef JAM het volgende:

Am11#
[ code verwijderd ]

Ja, dat komt voor. (Gitanos Andaluces, te vinden op Live...one summer night. Paco de Luciá e.a.)

Ik speel nooit met mijn linkerduim. Het ziet er niet uit, het speelt kut, je krijgt er geen mooi toontje mee en daarbij -hoort het gewoon niet-. .
Maaruh, Nitro_Ye, hoe goed wil je gitaar leren spelen? Kurt Cobain 'goed' of Vicente Amigo goed? Goed en goed zijn namelijk twee verschillende dingen, . Vtel!
mijn god, wat een akkoord
ja hoe goed? Ik wil wel een beetje netjes kunnen spelen, maar ik speel electrische gitaar en redelijk vaak met distortion dus ik kan me wat schoonheidsfoutjes permiteren.
Dat soort akkoorden (de AM11#) mogen wat mij betreft vervangen worden door iets simpelers, want dat gaat me toch echt te ver.
Maar ik zal het morgen eens met mijn duim gaan proberen, zal wel ff wennen zijn maar ok.
That's The Way Things Go
  vrijdag 7 januari 2005 @ 02:53:12 #175
37950 JAM
pi_24446038
Ah, hier is het dan. De kutgreep bij uitstek. .
Met de welgemeende excuses voor de pink.

.

[ Bericht 17% gewijzigd door JAM op 07-01-2005 03:21:13 ]
  vrijdag 7 januari 2005 @ 03:06:35 #176
37950 JAM
pi_24446111
Oh, jongens, in het volgende topic wil ik geen foto's van Kurt Cobain meer. Of hij leuke liedjes maakte en charisma had en dat soort dingen is een andere discussie, maar als gitarist stelt de man niets voor in ieder geval. , .
pi_24446143
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 03:06 schreef JAM het volgende:
Oh, jongens, in het volgende topic wil ik geen foto's van Kurt Cobain meer. Of hij leuke liedjes maakte en charisma had en dat soort dingen is een andere discussie, maar als gitarist stelt de man niets voor in ieder geval. , .
--------------0 -------0-------0
0-0-1-2--- ----2-------2 ---------2----1----0

GRAN-DI-OOS!
  vrijdag 7 januari 2005 @ 03:16:41 #178
37950 JAM
pi_24446174
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 03:12 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

GRAN-DI-OOS!
Kom, zoals je bent, zoals je bent, zoals ik wíííííl dat je bent. Olé... .
pi_24447358
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 22:24 schreef Svyatagor het volgende:
Coole pics!
Was dit het optreden waarbij je kramp in je handen kreeg?
Is er niet aan af te zien!
Het was anders wel verdomd goed te voelen...
quote:
Is dat trouwens moeilijk, contrabas? Lijkt me wel omdat je geen frets hebt, en het ook nog zo laag is, dan hoor je 't moeilijker lijkt me zo.
Een contrabas is hetzelfde gestemd als een basgitaar (meestal dan) en je moet in het begin heel goed luisteren naar je noten. De afstanden tussen de noten zijn ook groter dan op een basgitaar, aangezien een contrabas een octaaf lager gestemd is.

Ik ben een goed jaar bezig geweest met het bekend worden van de hals. Dit gaat (net zoals het zelf aanleren van gitaarspelen) steeds makkelijker naarmate je speelt. De balren neem je uiteraard op de koop toe - vandaar ook dat een deel van mijn vingers ingetaped zijn.
Ook is het enorm lastig om dat ding versterkt te krijgen . Ik heb eindelijk een setup gevonden met pre-amp en EQ-settings die ik acceptabel vindt.
Volgende stap: het (goed) aanleren van slappen.... dat wordt een hell......
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_24448329
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 03:12 schreef NiteSpeed het volgende:

GRAN-DI-OOS!
Gaaf, Eighties van Killing Joke .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_24448982
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 23:36 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Da's dan heel jammer voor ze, lijkt me zo, 't is toch jouw eigen geld?
Misschien is het 't wel waard om eerst goed te overwegen of je over een half jaar nog steeds graag gitaar wil spelen, want het lijkt me dat daar de schoen wringt bij je ouders?
Je ziet op marktplaats enzo heel erg veel beginnerssetjes, mensen die het proberen, niet doorzetten en de boel dan weer verkopen. Erg jammer, maar het enige wat dan dus gebeurt is dat je erbij inschiet, en dan geldt toch nogmaals: jouw geld.
Rock & Roll = Rebellion mên
En oordoppen kosten ook niet veel meer tegenwoordig
Dat is inderdaad hun grootste zorg, maar ik wil het al een jaar en de afgelopen kerstvakantie ben ik er heel veel mee bezig geweest, ik dnek echt wel dat het iets blijvends is.En ze kunnen er inderdaad niks tegen doen, maar het zou toch leuk zijn als me een beteje zouden steuenen (ipv dat ze het nou leuk vinden dat ik eindelijk iets anders wil doen dan computeren, bedneken ze zoveel mogelijk redenen om het niet te doen ).
pi_24449184
Ik speel thuis eigenlijk altijd zonder versterker, voornamelijk omdat ik het erg vervelend vind om steeds m'n spullen heen en weer te slepen en aan te sluiten. Geeft zo'n rotzooi enzo (heb dan ook geen multi-effect ding)
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  vrijdag 7 januari 2005 @ 11:20:50 #183
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_24449272
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 11:00 schreef yootje het volgende:

[..]

Dat is inderdaad hun grootste zorg, maar ik wil het al een jaar en de afgelopen kerstvakantie ben ik er heel veel mee bezig geweest, ik dnek echt wel dat het iets blijvends is.En ze kunnen er inderdaad niks tegen doen, maar het zou toch leuk zijn als me een beteje zouden steuenen (ipv dat ze het nou leuk vinden dat ik eindelijk iets anders wil doen dan computeren, bedneken ze zoveel mogelijk redenen om het niet te doen ).
Da's inderdaad suf van ze.
Ik snap niet waarom ouders niet zouden willen dat hun kroost een muziekinstrument gaat spelen. Of gaat het juist om elektrische gitaar? Misschien moet je het sociale aspect van in een bandje gaan spelen enzo benadrukken...
Of anders eerst met een Spaanse beginnen.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 7 januari 2005 @ 11:32:48 #184
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_24449444
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 22:15 schreef Rooligan het volgende:

Me...:
[afbeelding]

Gitarist & drummer:
[afbeelding]

Voor de geinteresseerden: de gitarist speelt over een Roland Space Echo en een Fender Vibroking. Zijn gitaar is een Gretsch, maar ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen dat het de 6120 is...

Contrabas = cool, wij hebben er hier ook eentje staan, neemt wel enorm veel ruimte in
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_24449723
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 22:15 schreef Rooligan het volgende:

Me...:
[afbeelding]

Gitarist & drummer:
[afbeelding]

Mag ik even opmerken dat daar een enorm vet drumstel staat????????????

MAPEX
In The Presence Of Enemies!
  vrijdag 7 januari 2005 @ 12:09:36 #186
71333 BUG80
Stop making sense
pi_24449988
Over moeilijke grepen gesproken, wie speelt er wel eens wat van Nick Drake? Ik zei het ook al in het Nick Drake topic, maar het is echt geen doen

Hier een stukje van de song "Road"

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
ROAD

Tuning EADEBE capo 3rd fret

Main pattern:

|------0---------|-------(0)------|
 |---0---0--------|-----0----------|
 |--0-0------0---0|---0--0----0--0-|
 |-2---2--2-2---2-|--2----2--2--2--|
 |5--------4--02--|-0--0---0-------|
0|----------------|5--------4--0--0|

Met name dat 5-2 stukje. Het is op zich anatomisch te halen, maar meneer Drake speelt het op een dusdanig tempo dat het echt pijn gaat doen
pi_24450493
die 5 is eigenlijk niert eens echt nodig... die twee zou ook als 7 kunnen worden gespeeld, maar ik ken het nummer niet
  vrijdag 7 januari 2005 @ 12:52:11 #188
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24450666
Je hoort op de originele versie de snaren allemaal doorklinken, als ik het me goed herinner, dus je moet het idd denk ik toch wel zo spelen. Met een capo op de derde fret is het nog wel te doen, denk ik? Dan is de afstand tussen de noten ook niet zo groot meer.Zal 't zelf ook eens proberen als ik thuis ben.

Ik heb deze week ook een paar akoestische nummers van Richard Thompson uitgezocht, daar zitten ook veel lastige dingetjes in. Meeste werk gaat 'm zitten in het uitproberen van de juiste gitaarstemmingen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Zanderrr op 07-01-2005 12:59:19 ]
pi_24450762
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 14:42 schreef Hammet het volgende:

[..]

Om hier een besluit over te nemen moet je weten dat er in principe 2 soorten tremolo-bruggen zijn.,

Ten eerste de 'Floyd Rose'-type brug. Een grote tremolo, die je veel op Ibanez gitaren tegenkomt (type: scheurijzer ). Leuk om eens mee te spelen, maar als eerste gitaar zal ik het zeker niet aan raden. Als je wilt stemmen heb je nl. 2 stemmechaniek: de gewone stemmechanieken aan de kop, en de zogenaamde finetuners (die op de brug zitten). Je stemt eerst met de gewone mechanieken. Vervolgens worden de snaren op de topkam ingeklemd. Dan kan je met de finetuners nog zorgen dat ie helemaal zuiver wordt. Als je dan een andere stemming wilt dan moet je eerst meet een imbussleuteltje de klemmen los maken. Vervolgens begint het verhaal opnieuw.
Dit is niet erg fijn, want als je net begint met gitaar spelen is het juist leuk met allerlei verschillende nummers mee te spelen. Als een nummer dan is opgenomen met een anders gestemde gitaar, moet je dus veel moeite doen om te herstemmen.

Floyd Rose trem:
[afbeelding]
De topkam: tussen en hals en kop worden de snaren ingeklemd.
[afbeelding]

Daarnaast bestaat er ook nog een ander soort de tremolo, zeg maar de standaard tremolo (vibrato eigenlijk). Je ziet ze vaak op fenders. Hier heb je geen last van finetuners en dergelijke, maar bij flink gebruik zal de gitaar waarschijnlijk enorm ontstemmen. Ook weer een nadeel dus. Als je m niet gebruikt is het geen probleem trouwens.

De kleinere vibrato:
[afbeelding]

Ik zou zeggen, koop iig geen gitaar met een Floyd Rose. En fender-style vibrato zou nog wel kunnen. En tjsa, of het nutteloos is... ik gebruik het nooit dus voor mij is het redelijk nutteloos, maar er zijn natuurlijk hordes mensen die het wel gebruiken, dus die beslissing moet je zelf nemen .
Beetje laat maar hier wil ik even op inhaken. Het principe klopt voor duizend procent, zij het niet dat de gitaar die je in het midden post (voor de toplock neem ik aan?) een Ibanez JS2000 is. Die heeft idd een toplock maar ook een zgn. Fixxed edge pro bridge. Dit is een vaste brug (geen tremmolo dus) met de stem-stabiliteit van een edgepro tremmolo icm een toplock. De fixxed edge pro brug is een vaste brug met fine tuners zodat je heel secuur tijdens de gig kunt fijn-afstemmen. Dus de voordelen van een vaste brug met de voordelen van een edge-pro.....

Maar voor de rest hulde voor je uitleg....
pi_24451423
Hey, ik heb net een GitaarWiki geopend, sorry voor de banner, maar hosting kost nou eenmaal geld

http://compumania.nl/gitaarwiki/HomePage

Voel vrij om toe te voegen Ik heb vandaag de ehle dag geen tijd, morgen doe ik misschien wat aan de lay-out.
pi_24454415
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 17:42 schreef Hammet het volgende:

[..]

Ik heb een Ibanez Weeping Demon
Hoe bevalt-ie eigenlijk?
Ben ook al een tijdje van plan om hem aan te schaffen, kan je hem me aanraden?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_24455707
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 14:02 schreef yootje het volgende:
Hey, ik heb net een GitaarWiki geopend, sorry voor de banner, maar hosting kost nou eenmaal geld

http://compumania.nl/gitaarwiki/HomePage

Voel vrij om toe te voegen Ik heb vandaag de ehle dag geen tijd, morgen doe ik misschien wat aan de lay-out.
Al gezien op gitaarnet.nl maar zal als het goed loopt het vaak bezoeken, moet het nog leren
pi_24456111
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 23:18 schreef StephanL het volgende:

[..]

Al gezien op gitaarnet.nl maar zal als het goed loopt het vaak bezoeken, moet het nog leren
Goed loopt het nog niet. Iedereen gaat massaal naar de edit pagina's maar op de 1 of andere manier wil niemand wat typen.
pi_24457748
Ik zat eens te kijken, zou je de akkoorden zo (zie code) kunnen pakken? Dan hoef je niet raar met je duim te gaan spelen
De nummers tussen haakjes zijn de vingers waarmee je het akkoord pakt.

1
2
3
4
5
6
7
   Bm  F#m
E--2(2)----2(1)--
B--3(3)----2(1)--
G--4(4)----2(1)--
D--0(-)----4(3)--
A--2(1)----0(-)--
E----------2(2)--
That's The Way Things Go
  zaterdag 8 januari 2005 @ 01:27:27 #195
91306 GF
Kingwood
pi_24457855
Ik dwing mezelf om de akkoorden te pakken zoals eigenlijk 'moet'. En oefen alles op een spaanse gitaar. Hoop ik ooit voordeel uit te halen
Unspoken words were understood
  zaterdag 8 januari 2005 @ 11:45:36 #196
71333 BUG80
Stop making sense
pi_24461277
Er is niks mis met akkoorden oefenen, maar bedenk wel dat er niks moet in muziek. Als iedereen zich altijd netjes aan de regels zou houden, was een hele hoop mooie muziek nooit gemaakt!
  zaterdag 8 januari 2005 @ 11:50:11 #197
71333 BUG80
Stop making sense
pi_24461343
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 01:22 schreef Nitro_YE het volgende:
Ik zat eens te kijken, zou je de akkoorden zo (zie code) kunnen pakken? Dan hoef je niet raar met je duim te gaan spelen
De nummers tussen haakjes zijn de vingers waarmee je het akkoord pakt.
[ code verwijderd ]
Theoretisch wel ja, maar heb je ze al geprobeerd? Op het eerste gezicht lijken ze me lastig te pakken.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 11:53:02 #198
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_24461379
Ik heb Waveworld vandaag ff gebeld, ze hebben een doorstart gemaakt en staan daar nu met z'n tweeën te verkopen... Ze hebben ook nog geen mensen aangenomen die kunnen repareren.

Ik ben benieuwd hoe lang ze het nu volhouden...
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_24461475
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 11:53 schreef Gitarist het volgende:
Ik heb Waveworld vandaag ff gebeld, ze hebben een doorstart gemaakt en staan daar nu met z'n tweeën te verkopen... Ze hebben ook nog geen mensen aangenomen die kunnen repareren.

Ik ben benieuwd hoe lang ze het nu volhouden...
solliciteren!!! Heb je al geschreven???
  zaterdag 8 januari 2005 @ 12:01:13 #200
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24461513
Nou ja, ik hou ook niet zo van regels, maar er zijn wel een paar echt 'slechte gewoontes' die je volgens mij beter kunt afleren, omdat ze je later weer in je spel kunnen gaan beperken. Soms zie je mensen bijvoorbeeld slaggitaar vanuit hun hele arm spelen ipv vanuit de pols. Het zal er wel stoer uitzien of zo, maar dat is (imo) echt een voorbeeld van slechte en contra-productieve techniek.

Is het nog gelukt met het Nick Drake-stukje? Ik heb het zelf gisteren ook geprobeerd en op een ac.gitaar met stalen snaren was het met een capo op de derde fret wel goed te doen, vond ik. Ik heb zelf niet zulke grote handen verder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')