Nee dat komt niet uit de weeping demon, dat komt uit mn vingers. Het is steeds 1 hammer-on 2 fretjes verder, direct gevolgd door een pull-off weer die 2 fretjes terug en dan een slide 1 fret terug. En dan weer hammer-on,pullof, slide, en weer, en weer, en weerquote:Op zaterdag 8 januari 2005 15:25 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Geluid is inderdaad niet perfect, probeer het eens met een microfoon.
Maar ik vind het wel ruig klinken! Waar haal je die tremelo op het laatst vandaan? Is dat ook uit de Weeping Demon?
1 2 3 4 5 6 | E|-------------------------------------| B|-------------------------------------| G|-------------------------------------| D|---7h9p7s5h7p5s4h6p4s3h5p3s2h4p2p0---| A|-------------------------------------| E|-------------------------------------| |
Ik heb op het moment weer eens ruzie met m'n gitaar.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 15:16 schreef Hammet het volgende:
[..]
My thoughts exactly
Trouwens, ik vroeg me ineens af of ik wel eens opnames van jou had gehoord? Of doe je daar niet aan?
Jazeker, ik heb die solo opnieuw opgenomen, het was idd hier en daar vals (zo te horen was mn b-snaar toen niet goed gestemd want het was telkens op die snaar.) Ik ben nu Fruity Loops aan het downl.. uh kopen... maar het kopen gaat wat langzaam zeg maar ..quote:Op zaterdag 8 januari 2005 15:43 schreef Ibanez het volgende:
enne scheids??(B_B_M)
@Hammet; Had je nog gelezen over die drums, of eventueel nog iets gedaan met de tips die hierover waren binnengekomen omtrend fade to black??
Kool idee,,,, Inderdaad wel de tabs erbij , anders dan krijg je verschil in opnamekwaliteit e.d. als je alle losse gepostte stukjes gaat plakken. Gewoon tabs plaatsen en een geluidsfragment voor de ritmes enzo. En dan zelf daarop verderborduren....quote:Op zaterdag 8 januari 2005 16:11 schreef Hammet het volgende:
Zeg ik had laatst ineens een ideetje..
zou het niet geinig zijn om zo samen via internet een instrumentaal nummertje te maken? We kunnen (bijna) allemaal opnemen, dus als iemand nou bijvoorbeeld een intro(riffje) inspeelt, dat dan vervolgens post (incl. tabs) en dan kan de volgende ermee verder... Ik heb iets dergelijks eerder gezien op het forum van www.powertabs.net. Hier werd het niet daadwerkelijk opgenomen, maar werd continu die powertab-file geupdate. Het resultaat was opzich best geinig.
Iemand geïnteresseerd?
Precies, dat bedoel ik.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 15:07 schreef Hammet het volgende:
[..]
Als er nu een set .010 op zit en hij vervangt die door een setje .009 dan zullen die problemen zich echt niet voordoen.
En hoe weet je nou of hij zich aanstelt? Misschien zit er wel een set .013 op, met een actie van 1 cm ofzo.
Ja leukquote:Op zaterdag 8 januari 2005 16:11 schreef Hammet het volgende:
Zeg ik had laatst ineens een ideetje..
zou het niet geinig zijn om zo samen via internet een instrumentaal nummertje te maken? We kunnen (bijna) allemaal opnemen, dus als iemand nou bijvoorbeeld een intro(riffje) inspeelt, dat dan vervolgens post (incl. tabs) en dan kan de volgende ermee verder... Ik heb iets dergelijks eerder gezien op het forum van www.powertabs.net. Hier werd het niet daadwerkelijk opgenomen, maar werd continu die powertab-file geupdate. Het resultaat was opzich best geinig.
Iemand geïnteresseerd?
Wie begint?quote:Op zaterdag 8 januari 2005 16:22 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Kool idee,,,, Inderdaad wel de tabs erbij , anders dan krijg je verschil in opnamekwaliteit e.d. als je alle losse gepostte stukjes gaat plakken. Gewoon tabs plaatsen en een geluidsfragment voor de ritmes enzo. En dan zelf daarop verderborduren....
Strak plan!
Hmm... 'k ben niet technisch helaas. Ik zou er op zich best als verkoper willen werken (al is het wel wat ver van m'n huis vandaan).quote:Op zaterdag 8 januari 2005 11:59 schreef Ibanez het volgende:
[..]
solliciteren!!! Heb je al geschreven???![]()
Ik vind het best, is idd wel aardig om mee te beginnenquote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:03 schreef JAM het volgende:
Oh, goed idee voor het opneem gebeuren. Ene fijne simpele blues, 4/4 met de volgende akkoordjes.
(Per maat.)
E | E | A | A | E | E | B | A | E | B
En weer terug naar begin.
Iedereen moet dit kunnen spelen en het biedt onwijs veel ruimte voor variaties en solo's en dat soort dingen. Goed plan, of niet??
Allemaal je metronoompje op, laten we zeggen, 112 en twee keer dit rijtje af, een rijtje akkoordjes hakken, een solootje, wat jij wil. Leuk toch?
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:10 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ik vind het best, is idd wel aardig om mee te beginnen
1 2 3 4 5 6 | E -------------------------------------0--3--------- B -----------------------------0---3----------------- G ---------------------0---2------------------------- D ---------------0--2-------------------------------- A ---------0--2-------------------------------------- E -0---3--------------------------------------------- |
Kijk, dat is nou de kracht van de pentatonische mineur-ladderquote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:27 schreef GF het volgende:
Hoe weet je met welke noten 'je altijd goed' zit?Welke noten in de akkoorden voorkomen?
kan ik er gelijk wat van leren enzo
In ieder geval, bij een pentatonische mineurladder van e, op de akkoorden van E, A en B zit je altijd goed. Wat voor de rest 'goed' is that's up to you, love.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:27 schreef GF het volgende:
Hoe weet je met welke noten 'je altijd goed' zit?Welke noten in de akkoorden voorkomen?
kan ik er gelijk wat van leren enzo
1 2 3 4 5 6 | E ----0------------------------0----------- B ----3------------------------3----------- G ----1------------------------1----------- D ----0------------------------0----------- A ----2---2--2--1---0----------2--------- E --0-------------------3-0--0---------- |
dit klinkt idd erg lekkerquote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:47 schreef JAM het volgende:
Ik speel vaak iets van;
[ code verwijderd ]
Als tussenloopje, toch een hele hoop noten daar die buiten pentatonisch mineur vallen, maar ja, het klinkt wel goed. Dus, frutsel er maar lekker op los!.
Zegguh, dit soort uit de hoogte gebral hebben we hier helemaal geen zin in joohquote:Op zaterdag 8 januari 2005 16:49 schreef JAM het volgende:
Heel leuk in ieder geval! Ik zal wel meeluisteren en lezen, want ik zie het niet gebeuren dat er iets komt waar ik iets mee kan..
Ja maar goed als jij A mineur pentatonisch speelt over een progressie in Am, en je speelt zo hier en daar een B of een F dan speel je ook noten die niet uit de pentatonische ladder komen, maar wel in de toonsoort liggen, dus wat probeer je hier nou precies mee te zeggenquote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:47 schreef JAM het volgende:
Ik speel vaak iets van;
[ code verwijderd ]
Als tussenloopje, toch een hele hoop noten daar die buiten pentatonisch mineur vallen, maar ja, het klinkt wel goed.
Wat nou als iemand (buiten)schoenen koopt die veel te klein zijn? Dan koop je toch ook grotere? Of loop jij dan door op die veel te kleine schoenen??quote:Op zaterdag 8 januari 2005 14:53 schreef JAM het volgende:
Ik vind dit van een hoog 'Hmm, veters strikken kost moeite. Pantoffels schuif ik zo om mijn voet heen. Weet iemand waar ik pantoffels voor buiten kan kopen?-gehalte. Een beetje effort mag wel hoor.
Gefeliciteerd met je aankoop! Kun je nog motiveren waarom je voor deze spullen hebt gekozen?quote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:42 schreef nibble het volgende:
w00t! Ik heb toch de knoop doorgehakt.
Ben net terug van de winkel. Jezus is dat moeilijk kiezen zeg!
Gelukkig kon ik de verkoper persoonlijk goed, dus die wist ongeveer wel wat ik zocht
Maar om kort te sluiten, heb een mooi setje uitgezocht:
Ibanes grg 270B zwart i.c.m. een roland 100 cube.
WOEI! echt vet .. ik kan bijna niet wachten.. helaas moest hij besteld worden omdat ze hem niet meer op voorraad hadden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |