abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24461640
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 12:01 schreef Zanderrr het volgende:
Soms zie je mensen bijvoorbeeld slaggitaar vanuit hun hele arm spelen ipv vanuit de pols. Het zal er wel stoer uitzien of zo, maar dat is (imo) echt een voorbeeld van slechte en contra-productieve techniek.
Kijk... je vat de koe bij de horens.. Deze positie vervul ik ook in de band.. Slaggitaar.. Ik speel het niet echt helemaal uit de pols, ook uit de onderarm een beetje. Nou zegt de leadgitarist van ons:"Hey je moet eens wat meer slaan!!" Terwijl dat het geluid alleen maar slechter maakt. Ik hoef geen gaten in het podium te slaan om te laten zien dat ik slaggitaar speel.... Ben het met je eens Zander...
In The Presence Of Enemies!
pi_24461783
Tja, ieder z'n ding...
Je "mag" eigenlijk ook niet met je duim over de hals bij het soleren....
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  zaterdag 8 januari 2005 @ 12:21:50 #203
91306 GF
Kingwood
pi_24461828
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 11:45 schreef BUG80 het volgende:
Er is niks mis met akkoorden oefenen, maar bedenk wel dat er niks moet in muziek. Als iedereen zich altijd netjes aan de regels zou houden, was een hele hoop mooie muziek nooit gemaakt!
Staat ook niet voor niks tussen haakjes
Unspoken words were understood
  zaterdag 8 januari 2005 @ 12:26:45 #204
71333 BUG80
Stop making sense
pi_24461907
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 12:01 schreef Zanderrr het volgende:
Is het nog gelukt met het Nick Drake-stukje? Ik heb het zelf gisteren ook geprobeerd en op een ac.gitaar met stalen snaren was het met een capo op de derde fret wel goed te doen, vond ik. Ik heb zelf niet zulke grote handen verder.
Ja het lukt me nu ook. Kwestie van een beetje gymnastieken

Ik heb ook nog eens de handicap dat de actie van mijn akoestische gitaar veel te hoog staat. Daar moet ik nog steeds wat aan laten doen. Maar ja, word je hard van
pi_24461914
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 12:18 schreef Cynic het volgende:
Tja, ieder z'n ding...
Je "mag" eigenlijk ook niet met je duim over de hals bij het soleren....
Ja je moet maar eens proberen te headbangen met een partij die je moet spelen.. als ik dan de handpalm niet op de body "lijm" dan sla ik totaal mis... Die duim op de hals gebruik ik wel soms om de bovenste snaar af te dempen tijdens het soleren, zodat je niet van die ruis erin krijgt. Alhoewel dat bij de 7 snarige best moeilijk gaat....
pi_24461948
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 01:22 schreef Nitro_YE het volgende:
Ik zat eens te kijken, zou je de akkoorden zo (zie code) kunnen pakken? Dan hoef je niet raar met je duim te gaan spelen
De nummers tussen haakjes zijn de vingers waarmee je het akkoord pakt.
Ik zou gewoon de grondtoon niet spelen . Maakt het toch enorm veel makkelijker om het akkoord te pakken. Je mist dan wel een noot, maar dat is niet zo heel belangrijk. Beter een noot minder, dan dat het vals is omdat je het akkoord met veel moeite moet pakken.

zo dus:

1
2
3
4
5
6
E---2(1)--2(1)--|
B---3(2)--2(1)--|
G---4(3)--2(1)--|
D---0-----4(3)--|
A---------------|
E---------------|
pi_24461977
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 12:27 schreef Ibanez het volgende:

[..]
Die duim op de hals gebruik ik wel soms om de bovenste snaar af te dempen tijdens het soleren, zodat je niet van die ruis erin krijgt. Alhoewel dat bij de 7 snarige best moeilijk gaat....
Dat kan je toch ook gewoon palm-muten? Lijkt mij eigenlijk wat makkelijker.
pi_24461992
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 12:27 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Ja je moet maar eens proberen te headbangen met een partij die je moet spelen.. als ik dan de handpalm niet op de body "lijm" dan sla ik totaal mis... Die duim op de hals gebruik ik wel soms om de bovenste snaar af te dempen tijdens het soleren, zodat je niet van die ruis erin krijgt. Alhoewel dat bij de 7 snarige best moeilijk gaat....
Hehe, dat misslaan heb ik gelukkig niet zo'n last van. Maar alle kansen om ooit waardering van conservatorium-gitaristjes te krijgen vanwege mijn perfecte techniek zijn inmiddels wel verkeken.
Heb zelf ook een 7-snaar, als ik soleer zit ik meestal niet in de buurt van mijn lage b (a bij mij) en meestal heb ik (denk ik) mijn handpalm dan toch op de lagere snaren liggen.
It has to mean something
pi_24462122
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 12:31 schreef Hammet het volgende:

[..]

Dat kan je toch ook gewoon palm-muten? Lijkt mij eigenlijk wat makkelijker.
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 12:32 schreef Cynic het volgende:

[..]

Hehe, dat misslaan heb ik gelukkig niet zo'n last van. Maar alle kansen om ooit waardering van conservatorium-gitaristjes te krijgen vanwege mijn perfecte techniek zijn inmiddels wel verkeken.
Heb zelf ook een 7-snaar, als ik soleer zit ik meestal niet in de buurt van mijn lage b (a bij mij) en meestal heb ik (denk ik) mijn handpalm dan toch op de lagere snaren liggen.
Doe ik ook... Het leuke is dat ik op die k7 een U-bar systeem heb. Dat is speciaal gemaakt voor pm,zodat je de fine tuners niet versteld tijden het pm. Ik heb dus meteen weer een stangetje op de brug gezet, want voor mij is de afstand tussen u bar en body dan te groot...

Die van mij stond ook in a toen ik em nieuw had, maar heb em omhooggestemd naar b. Die andere gitarist van de band speelt 6 snarig, en b is dan wel nog te doen...

[ Bericht 42% gewijzigd door Ibanez op 08-01-2005 12:48:35 ]
  zaterdag 8 januari 2005 @ 12:57:20 #210
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_24462430
ik heb een akkoustische gitaar, maar de snaren liggen er heel strak op, dus om een akkoord te pakken ofzo, moet je de snaar hard indrukken. bij me les paul hoef ik me vingers er alleen maar op te leggen, en je pakt het al strak.

is er een manier om de snaren losser te zetten? losser draaien kan natuurlijk, maar dan klinkt alles lager...
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_24462732
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 12:57 schreef Jorikjet het volgende:
ik heb een akkoustische gitaar, maar de snaren liggen er heel strak op, dus om een akkoord te pakken ofzo, moet je de snaar hard indrukken. bij me les paul hoef ik me vingers er alleen maar op te leggen, en je pakt het al strak.

is er een manier om de snaren losser te zetten? losser draaien kan natuurlijk, maar dan klinkt alles lager...
Dat is de eigenschap van een akkoustische gitaar ... Laat het niet ook nog een spaanse zijn...
pi_24462794
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 12:57 schreef Jorikjet het volgende:

Heb je er misschien te dikke snaren op? Als je dunnere snaren neemt, liggen die er (mits in dezelfde stemming) waarschijnlijk wat minder strak op
It has to mean something
  zaterdag 8 januari 2005 @ 14:22:09 #213
47781 Jorikjet
pi_24463823
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 13:15 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Dat is de eigenschap van een akkoustische gitaar ... Laat het niet ook nog een spaanse zijn...
ja ik weet het, maar veel andere gitaren hebben dat veel minder

ik ga dat van dunnere snaren eens proberen
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  zaterdag 8 januari 2005 @ 14:35:35 #214
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_24464074
Dunnere snaren? Bedoelt men niet gewoon snaren met minder spanning? Maar bovenal; je moet je gewoon niet aanstellen!!! .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_24464231
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 14:35 schreef JAM het volgende:
Dunnere snaren? Bedoelt men niet gewoon snaren met minder spanning? Maar bovenal; je moet je gewoon niet aanstellen!!! .
Nee, ik bedoel echt dunnere
It has to mean something
  zaterdag 8 januari 2005 @ 14:53:06 #216
37950 JAM
pi_24464347
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 14:45 schreef Cynic het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel echt dunnere
Dat gaat toch vreselijk ten koste van de klank? Je kan niet zomaar andere snaren op een gitaar zetten hoor. Als je op een brommer fietsbanden zet krijg je geen fiets, maar een brommer met fietsbanden, let wel.
Daarbij, heb je dan ook niet dat die snaar veel te los in de kam ligt en alle kanten op frimmelt? En gaat het bij dit probleem niet om de spannnig van de snaar en de afstand van de snaar tot de toets? Ik betwijfel dat dunnere snaren hier iets aan bijdragen hoor. .

Maar bovenal; HIIJ MOET ZICH NIET AANSTELLEN!

Ik vind dit van een hoog 'Hmm, veters strikken kost moeite. Pantoffels schuif ik zo om mijn voet heen. Weet iemand waar ik pantoffels voor buiten kan kopen?-gehalte. Een beetje effort mag wel hoor.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_24464607
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 14:53 schreef JAM het volgende:
[hoop geblaat]
Als er nu een set .010 op zit en hij vervangt die door een setje .009 dan zullen die problemen zich echt niet voordoen.

En hoe weet je nou of hij zich aanstelt? Misschien zit er wel een set .013 op, met een actie van 1 cm ofzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hammet op 08-01-2005 15:10:42 (typo) ]
  zaterdag 8 januari 2005 @ 15:11:02 #218
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24464661
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 01:01 schreef nibble het volgende:
* nibble gaat over een paar dagen naar de muziekzaak ...
Eens kijken of ik iets moois kan vinden. Kan nog geen noot spelen, maar daar ga ik dan ook aan werken natuurlijk
Ik vraag me af waar makkelijk mee te beginnen zou zijn om te leren spelen (electrisch).
Zou "Solitary Shell" van dream theater (rustig nummer) gaan m.u.v. de solo's ? of zet ik dan echt te hoog in. Misschien iets van de counting crows, krezip of linkinpark ? (ben nogal breed qua smaak).
Ik heb dus inmiddels al gelezen dat vibrato-hendels een hel zijn bij stemmen, maar ik denk toch (eigenwijs typje) dat deze van pas gaan komen later.. of zijn ze echt nutteloos ?
Ik ga in elk geval hulp krijgen met kopen, dus ik sta er niet helemaal alleen voor
God weet waar ik mee thuiskom .. nouja, rotzooi zal het nooit zijn, ik ben geen krent, maar ook niet gek
Die vibrato's zuigen echt! Zorg eerst maar dat je gitaar kan spelen, want je hebt er niets aan als beginner. Bovendien zijn die dingen heel erg slecht op goedkope gitaren. Later is het wel gaaf in solo's bijvoorbeeld, maar je hebt er niets aan als je geen solo's kan spelen. Ik raad het je dus af en als je nou gitaar kan spelen en je gaat (over een paar jaar) voor je 2e gitaar kijken, dan kan je nog altijd een gitaar met vibrato kopen.

* Big_Boss_Man heeft spijt van z'n gitaar met vibrato, zo'n kut ding is het niet waard om op een echte Ibanez te zitten, trekt het niveau van de gitaar bijhoorlijk omlaag!
feest
pi_24464729
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 11:45 schreef BUG80 het volgende:
Er is niks mis met akkoorden oefenen, maar bedenk wel dat er niks moet in muziek. Als iedereen zich altijd netjes aan de regels zou houden, was een hele hoop mooie muziek nooit gemaakt!
hmm ja het is wel ff oefenen voordat je ze goed kan pakken en ik kan ze nog steeds niet echt snel pakken, maar de bas noot met mijn duim te pakken, ja dat vond ik eigenlijk helemaal niks en nog veel moeilijker.
That's The Way Things Go
pi_24464746
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 15:11 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Die vibrato's zuigen echt! Zorg eerst maar dat je gitaar kan spelen, want je hebt er niets aan als beginner. Bovendien zijn die dingen heel erg slecht op goedkope gitaren. Later is het wel gaaf in solo's bijvoorbeeld, maar je hebt er niets aan als je geen solo's kan spelen. Ik raad het je dus af en als je nou gitaar kan spelen en je gaat (over een paar jaar) voor je 2e gitaar kijken, dan kan je nog altijd een gitaar met vibrato kopen.

* Big_Boss_Man heeft spijt van z'n gitaar met vibrato, zo'n kut ding is het niet waard om op een echte Ibanez te zitten, trekt het niveau van de gitaar bijhoorlijk omlaag!
My thoughts exactly

Trouwens, ik vroeg me ineens af of ik wel eens opnames van jou had gehoord? Of doe je daar niet aan ?
  zaterdag 8 januari 2005 @ 15:17:07 #221
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24464749
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 14:42 schreef Hammet het volgende:

[..]

Om hier een besluit over te nemen moet je weten dat er in principe 2 soorten tremolo-bruggen zijn.,

Ten eerste de 'Floyd Rose'-type brug. Een grote tremolo, die je veel op Ibanez gitaren tegenkomt (type: scheurijzer ). Leuk om eens mee te spelen, maar als eerste gitaar zal ik het zeker niet aan raden. Als je wilt stemmen heb je nl. 2 stemmechaniek: de gewone stemmechanieken aan de kop, en de zogenaamde finetuners (die op de brug zitten). Je stemt eerst met de gewone mechanieken. Vervolgens worden de snaren op de topkam ingeklemd. Dan kan je met de finetuners nog zorgen dat ie helemaal zuiver wordt. Als je dan een andere stemming wilt dan moet je eerst meet een imbussleuteltje de klemmen los maken. Vervolgens begint het verhaal opnieuw.
Dit is niet erg fijn, want als je net begint met gitaar spelen is het juist leuk met allerlei verschillende nummers mee te spelen. Als een nummer dan is opgenomen met een anders gestemde gitaar, moet je dus veel moeite doen om te herstemmen.

Floyd Rose trem:
[afbeelding]
De topkam: tussen en hals en kop worden de snaren ingeklemd.
[afbeelding]

Daarnaast bestaat er ook nog een ander soort de tremolo, zeg maar de standaard tremolo (vibrato eigenlijk). Je ziet ze vaak op fenders. Hier heb je geen last van finetuners en dergelijke, maar bij flink gebruik zal de gitaar waarschijnlijk enorm ontstemmen. Ook weer een nadeel dus. Als je m niet gebruikt is het geen probleem trouwens.

De kleinere vibrato:
[afbeelding]

Ik zou zeggen, koop iig geen gitaar met een Floyd Rose. En fender-style vibrato zou nog wel kunnen. En tjsa, of het nutteloos is... ik gebruik het nooit dus voor mij is het redelijk nutteloos, maar er zijn natuurlijk hordes mensen die het wel gebruiken, dus die beslissing moet je zelf nemen .
Ik denk dat juist die goedkope Stratvibrato's heel slecht zijn. Zolang je sowieso geen goede solo kan spelen heb je er absoluut niets aan en zolang dat ding daar zit maar je gebruikt het niet, heb je er alleen maar last van!
feest
  zaterdag 8 januari 2005 @ 15:25:13 #222
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24464856
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 14:55 schreef Hammet het volgende:
En zoals belooft: een opname met mn wah-pedaal. Dit is de eerste opname met een Marshall, en het valt me flink tegen. Ik heb gewoon een snoer via de emulated line-out naar de line-in van mn geluidskaart laten gaan. Het vette marshall geluid wat ik normaal heb komt nu helemaal niet tot zn recht. T was natuurlijk te verwachten maar tis toch wel balen.

Maar goed, hier is ie dan. Gewoon een stuk geïmproviseerd, dus echt geweldig is het niet (slechte frasering ed.). Luister en huiver :
http://home.wanadoo.nl/jemorel/wah.mp3
Geluid is inderdaad niet perfect, probeer het eens met een microfoon.
Maar ik vind het wel ruig klinken! Waar haal je die tremelo op het laatst vandaan? Is dat ook uit de Weeping Demon?
feest
  zaterdag 8 januari 2005 @ 15:30:09 #223
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24464927
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 20:20 schreef Hammet het volgende:
Ik ben trouwens alweer bezig met mn volgende opname . Ik ga Fade To Black opnemen, helemaal. Ik ga het nu wat beter aanpakken, dus meer aandacht geluid en dergelijke. DIt is wat ik tot nu toe heb:

http://home.wanadoo.nl/jemorel/fadetoblack.mp3

Hier is het geluid nog niet echt goed, t is slechts een ruwe opname.

Ook wil ik er drums aan toevoegen, maar welk programma kan ik hiervoor gebruiken? En hoe kom ik eraan?
Wow, klinkt vet!
Maar dan moet wel opnieuw opnemen met je drumtrack, want dat krijg je nooit goed erop geplakt.
feest
  zaterdag 8 januari 2005 @ 15:34:35 #224
47781 Jorikjet
pi_24464982
quote:

[..]

Dat gaat toch vreselijk ten koste van de klank? Je kan niet zomaar andere snaren op een gitaar zetten hoor. Als je op een brommer fietsbanden zet krijg je geen fiets, maar een brommer met fietsbanden, let wel.
Daarbij, heb je dan ook niet dat die snaar veel te los in de kam ligt en alle kanten op frimmelt? En gaat het bij dit probleem niet om de spannnig van de snaar en de afstand van de snaar tot de toets? Ik betwijfel dat dunnere snaren hier iets aan bijdragen hoor. .

Maar bovenal; HIIJ MOET ZICH NIET AANSTELLEN!

Ik vind dit van een hoog 'Hmm, veters strikken kost moeite. Pantoffels schuif ik zo om mijn voet heen. Weet iemand waar ik pantoffels voor buiten kan kopen?-gehalte. Een beetje effort mag wel hoor.
kom maar hier mag je er op spelen!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  zaterdag 8 januari 2005 @ 15:37:15 #225
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24465020
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 02:22 schreef Zanderrr het volgende:
Ha, maar hoe zou je die F#m van Frusciante dan moeten pakken _zonder_ je duim te gebruiken? Tokkelen / langzame arpeggio lukt nog wel, maar voor een slagje kan het haast niet op een andere manier. Maar verbeter me vooral als ik ongelijk heb.

Op een electrische gitaar kun je trouwens best leuke dingen doen met je linkerduim, Jimi Hendrix deed er bijvoorbeeld wel aardige trucjes mee. Ik zie het bezwaar zelf eigenlijk niet zo, al probeer ik verder wel zo veel mogelijk 'zoals het hoort' te spelen.
Hendrix had een gestoorde duim! Ik heb zelfs eens ergens gelezen dat hij een afwijking aan z'n pols had ofzo waardoor hij die dingen met z'n duim kan doen.
feest
pi_24465119
enne scheids??(B_B_M)

@Hammet; Had je nog gelezen over die drums, of eventueel nog iets gedaan met de tips die hierover waren binnengekomen omtrend fade to black??
pi_24465240
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 15:25 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Geluid is inderdaad niet perfect, probeer het eens met een microfoon.
Maar ik vind het wel ruig klinken! Waar haal je die tremelo op het laatst vandaan? Is dat ook uit de Weeping Demon?
Nee dat komt niet uit de weeping demon, dat komt uit mn vingers. Het is steeds 1 hammer-on 2 fretjes verder, direct gevolgd door een pull-off weer die 2 fretjes terug en dan een slide 1 fret terug. En dan weer hammer-on,pullof, slide, en weer, en weer, en weer .

Ik geloof dat ik dit deed:
1
2
3
4
5
6
E|-------------------------------------|
B|-------------------------------------|
G|-------------------------------------|
D|---7h9p7s5h7p5s4h6p4s3h5p3s2h4p2p0---|
A|-------------------------------------|
E|-------------------------------------|
  zaterdag 8 januari 2005 @ 15:52:32 #228
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24465252
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 15:16 schreef Hammet het volgende:

[..]

My thoughts exactly

Trouwens, ik vroeg me ineens af of ik wel eens opnames van jou had gehoord? Of doe je daar niet aan ?
Ik heb op het moment weer eens ruzie met m'n gitaar. (das niet leuk)
Één van de twee schroefjes om de hoogte van de tremelo af te stellen is naar de klote, waardoor ik dus alleen aan de kant van de lage E de hoogte in het stellen, aan dat andere ding kan ik draaien totdat ik een ons weeg maar er gebeurt niets. Sterker nog, als je er op drukt (wel met de spannning van de snaren eraf) dan gaat ie naar binnen. Dan zou ik die andere lager kunnen zetten maar ik vind het nu al te laag, want als ik op de 12e positie een solo'tje speel, dan klinken de tonen maar heel kort... (hoe lager hoe beroerder trouwens, klinkt helemaal nergens meer naar) Nu klinken de hoge snaren ook veel harder, waardoor het te schel klinkt. (wat jij zei Jan!) Kan ik dit schroefje (laten) vervangen?

EDIT: en dan nog iets, als ik iets heb wat kapot is of niet goed werkt, dan wil ik het niet gebruiken om mijzelf er niet mee te confronteren...
feest
pi_24465296
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 15:43 schreef Ibanez het volgende:
enne scheids??(B_B_M)

@Hammet; Had je nog gelezen over die drums, of eventueel nog iets gedaan met de tips die hierover waren binnengekomen omtrend fade to black??
Jazeker, ik heb die solo opnieuw opgenomen, het was idd hier en daar vals (zo te horen was mn b-snaar toen niet goed gestemd want het was telkens op die snaar.) Ik ben nu Fruity Loops aan het downl.. uh kopen... maar het kopen gaat wat langzaam zeg maar ..
  zaterdag 8 januari 2005 @ 15:57:45 #230
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24465330
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 15:43 schreef Ibanez het volgende:
enne scheids??(B_B_M)

feest
pi_24465554
Zeg ik had laatst ineens een ideetje..

zou het niet geinig zijn om zo samen via internet een instrumentaal nummertje te maken? We kunnen (bijna) allemaal opnemen, dus als iemand nou bijvoorbeeld een intro(riffje) inspeelt, dat dan vervolgens post (incl. tabs) en dan kan de volgende ermee verder... Ik heb iets dergelijks eerder gezien op het forum van www.powertabs.net. Hier werd het niet daadwerkelijk opgenomen, maar werd continu die powertab-file geupdate. Het resultaat was opzich best geinig.

Iemand geïnteresseerd?
pi_24465726
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 16:11 schreef Hammet het volgende:

zou het niet geinig zijn om zo samen via internet een instrumentaal nummertje te maken? We kunnen (bijna) allemaal opnemen, dus als iemand nou bijvoorbeeld een intro(riffje) inspeelt, dat dan vervolgens post (incl. tabs) en dan kan de volgende ermee verder... Ik heb iets dergelijks eerder gezien op het forum van www.powertabs.net. Hier werd het niet daadwerkelijk opgenomen, maar werd continu die powertab-file geupdate. Het resultaat was opzich best geinig.

Iemand geïnteresseerd?
Kool idee,,,, Inderdaad wel de tabs erbij , anders dan krijg je verschil in opnamekwaliteit e.d. als je alle losse gepostte stukjes gaat plakken. Gewoon tabs plaatsen en een geluidsfragment voor de ritmes enzo. En dan zelf daarop verderborduren....

Strak plan!
pi_24465880
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 15:07 schreef Hammet het volgende:

[..]

Als er nu een set .010 op zit en hij vervangt die door een setje .009 dan zullen die problemen zich echt niet voordoen.

En hoe weet je nou of hij zich aanstelt? Misschien zit er wel een set .013 op, met een actie van 1 cm ofzo.
Precies, dat bedoel ik.
Als ik in C gestemd sta, red ik het ook niet met een .09 setje, maar moet er toch echt .12 op.
It has to mean something
  zaterdag 8 januari 2005 @ 16:40:07 #234
91306 GF
Kingwood
pi_24466006
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 16:11 schreef Hammet het volgende:

Iemand geïnteresseerd?
Ja leuk Alleen zal ik niet actief meedoen dan, maar wel volgen.
pi_24466069
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 16:22 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Kool idee,,,, Inderdaad wel de tabs erbij , anders dan krijg je verschil in opnamekwaliteit e.d. als je alle losse gepostte stukjes gaat plakken. Gewoon tabs plaatsen en een geluidsfragment voor de ritmes enzo. En dan zelf daarop verderborduren....

Strak plan!
Wie begint?
  zaterdag 8 januari 2005 @ 16:49:39 #236
37950 JAM
pi_24466172
Op www.foroflamenco.com is dit idee wel geslaagd. Heel leuk in ieder geval! Ik zal wel meeluisteren en lezen, want ik zie het niet gebeuren dat er iets komt waar ik iets mee kan. .
  zaterdag 8 januari 2005 @ 16:54:27 #237
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_24466255
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 11:59 schreef Ibanez het volgende:

[..]

solliciteren!!! Heb je al geschreven???
Hmm... 'k ben niet technisch helaas. Ik zou er op zich best als verkoper willen werken (al is het wel wat ver van m'n huis vandaan).

Ik ben er dus geweest en wat blijkt, ze verkopen eerst de dingen die nog van WaveWorld zijn, daarna gaan ze opnieuw beginnen. Ze hebben een nieuwe eigenaar en het gitaargedeelte wordt voortgezet door een huidige werknemer en een vaste klant.

Ze hebben op het moment nog maar heel weinig helaas... Ik heb er alleen een gitaarstandaardje gekocht.
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  zaterdag 8 januari 2005 @ 17:03:46 #238
37950 JAM
pi_24466440
Oh, goed idee voor het opneem gebeuren. Ene fijne simpele blues, 4/4 met de volgende akkoordjes.

(Per maat.)

E | E | A | A | E | E | B | A | E | B
En weer terug naar begin.

Iedereen moet dit kunnen spelen en het biedt onwijs veel ruimte voor variaties en solo's en dat soort dingen. Goed plan, of niet? ?

Allemaal je metronoompje op, laten we zeggen, 112 en twee keer dit rijtje af, een rijtje akkoordjes hakken, een solootje, wat jij wil. Leuk toch?
pi_24466567
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 17:03 schreef JAM het volgende:
Oh, goed idee voor het opneem gebeuren. Ene fijne simpele blues, 4/4 met de volgende akkoordjes.

(Per maat.)

E | E | A | A | E | E | B | A | E | B
En weer terug naar begin.

Iedereen moet dit kunnen spelen en het biedt onwijs veel ruimte voor variaties en solo's en dat soort dingen. Goed plan, of niet? ?

Allemaal je metronoompje op, laten we zeggen, 112 en twee keer dit rijtje af, een rijtje akkoordjes hakken, een solootje, wat jij wil. Leuk toch?
Ik vind het best, is idd wel aardig om mee te beginnen
  zaterdag 8 januari 2005 @ 17:24:06 #240
37950 JAM
pi_24466797
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 17:10 schreef Hammet het volgende:

[..]

Ik vind het best, is idd wel aardig om mee te beginnen
.

Voor de mensen die hier niet over een kunnen soleren; de pentatonische mineur ladder van E.

F - G# - A# - C - D#.
Met deze noten zit je altijd goed. Of even in tab, waar dit zoal zit;

1
2
3
4
5
6
E   -------------------------------------0--3---------
B  -----------------------------0---3-----------------
G  ---------------------0---2-------------------------
D  ---------------0--2--------------------------------
A  ---------0--2--------------------------------------
E   -0---3---------------------------------------------

Alstu, soleer erop los!
  zaterdag 8 januari 2005 @ 17:27:42 #241
91306 GF
Kingwood
pi_24466840
Hoe weet je met welke noten 'je altijd goed' zit? Welke noten in de akkoorden voorkomen?

kan ik er gelijk wat van leren enzo
pi_24466905
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 17:27 schreef GF het volgende:
Hoe weet je met welke noten 'je altijd goed' zit? Welke noten in de akkoorden voorkomen?

Kijk, dat is nou de kracht van de pentatonische mineur-ladder . Je kan ze allemaal spelen, t zal nooit vals zijn. Zoals JAM als zegt, met deze noten zit je altijd goed. Als je deze veel gebruikt merk je vanzelf wel wanneer eens een akkoordnoot of een chromatische noot kan gebruiken .
  zaterdag 8 januari 2005 @ 17:42:24 #243
14193 nibble
- hekelt replurk v0.2x -
pi_24467101
w00t! Ik heb toch de knoop doorgehakt.
Ben net terug van de winkel. Jezus is dat moeilijk kiezen zeg!
Gelukkig kon ik de verkoper persoonlijk goed, dus die wist ongeveer wel wat ik zocht
Maar om kort te sluiten, heb een mooi setje uitgezocht:
Ibanes grg 270B zwart i.c.m. een roland 100 cube.
WOEI! echt vet .. ik kan bijna niet wachten.. helaas moest hij besteld worden omdat ze hem niet meer op voorraad hadden.
"God is not here today, priest!"
"T" is for TANK, and "T" is for TERROR ... and "K" is the "K" for KILLING in error.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 17:42:28 #244
37950 JAM
pi_24467102
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 17:27 schreef GF het volgende:

In ieder geval, bij een pentatonische mineurladder van e, op de akkoorden van E, A en B zit je altijd goed. Wat voor de rest 'goed' is that's up to you, love.

Gewoon veel spelen, braaf je laddertjes leren en goed luisteren. .
  zaterdag 8 januari 2005 @ 17:47:52 #245
37950 JAM
pi_24467196
Ik speel vaak iets van;

1
2
3
4
5
6
E ----0------------------------0-----------
B ----3------------------------3-----------
G ----1------------------------1-----------
D ----0------------------------0-----------
A ----2---2--2--1---0----------2---------
E   --0-------------------3-0--0----------

Als tussenloopje, toch een hele hoop noten daar die buiten pentatonisch mineur vallen, maar ja, het klinkt wel goed. Dus, frutsel er maar lekker op los! .

[ Bericht 3% gewijzigd door JAM op 08-01-2005 19:22:37 ]
pi_24467688
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 17:47 schreef JAM het volgende:
Ik speel vaak iets van;
[ code verwijderd ]

Als tussenloopje, toch een hele hoop noten daar die buiten pentatonisch mineur vallen, maar ja, het klinkt wel goed. Dus, frutsel er maar lekker op los! .
dit klinkt idd erg lekker
That's The Way Things Go
  zaterdag 8 januari 2005 @ 18:10:44 #247
42555 Tomek
Take on the world!
pi_24467697
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 16:49 schreef JAM het volgende:
Heel leuk in ieder geval! Ik zal wel meeluisteren en lezen, want ik zie het niet gebeuren dat er iets komt waar ik iets mee kan. .
Zegguh, dit soort uit de hoogte gebral hebben we hier helemaal geen zin in jooh
  zaterdag 8 januari 2005 @ 18:19:59 #248
42555 Tomek
Take on the world!
pi_24467860
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 17:47 schreef JAM het volgende:
Ik speel vaak iets van;
[ code verwijderd ]

Als tussenloopje, toch een hele hoop noten daar die buiten pentatonisch mineur vallen, maar ja, het klinkt wel goed.
Ja maar goed als jij A mineur pentatonisch speelt over een progressie in Am, en je speelt zo hier en daar een B of een F dan speel je ook noten die niet uit de pentatonische ladder komen, maar wel in de toonsoort liggen, dus wat probeer je hier nou precies mee te zeggen
  zaterdag 8 januari 2005 @ 18:23:04 #249
71333 BUG80
Stop making sense
pi_24467931
quote:
Wat nou als iemand (buiten)schoenen koopt die veel te klein zijn? Dan koop je toch ook grotere? Of loop jij dan door op die veel te kleine schoenen??

Wat ik bedoel is dat een (te) zwaar spelende gitaar vaak niet goed is afgesteld. Dat is bij mijn akoestische gitaar bijvoorbeeld het geval en daardoor gaat het spelen lang niet zo soepel als op andere akoestische gitaren. Daar is dus gewoon wat aan te doen en dat heeft niets te maken met AANSTELLEN.

En een andere dikte snaren erop leggen is geen probleem, op een elektrische gitaar van mij heb ik gevarieerd van .009 tot 0.011 zonder dat ik problemen kreeg met de kam. En .009 speelt een stuk soepeler dan .010, dat voel je echt wel. De klank beviel me alleen niet.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 18:30:04 #250
71333 BUG80
Stop making sense
pi_24468094
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 17:42 schreef nibble het volgende:
w00t! Ik heb toch de knoop doorgehakt.
Ben net terug van de winkel. Jezus is dat moeilijk kiezen zeg!
Gelukkig kon ik de verkoper persoonlijk goed, dus die wist ongeveer wel wat ik zocht
Maar om kort te sluiten, heb een mooi setje uitgezocht:
Ibanes grg 270B zwart i.c.m. een roland 100 cube.
WOEI! echt vet .. ik kan bijna niet wachten.. helaas moest hij besteld worden omdat ze hem niet meer op voorraad hadden.
Gefeliciteerd met je aankoop! Kun je nog motiveren waarom je voor deze spullen hebt gekozen?

Just curious
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')