Klinkt wel lekker, vooral de cleane, de solo zou ik opnieuw doen, die is beetje vals.quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:20 schreef Hammet het volgende:
Ik ben trouwens alweer bezig met mn volgende opname. Ik ga Fade To Black opnemen, helemaal. Ik ga het nu wat beter aanpakken, dus meer aandacht geluid en dergelijke. DIt is wat ik tot nu toe heb:
http://home.wanadoo.nl/jemorel/fadetoblack.mp3
Hier is het geluid nog niet echt goed, t is slechts een ruwe opname.
Ook wil ik er drums aan toevoegen, maar welk programma kan ik hiervoor gebruiken? En hoe kom ik eraan?
Volgens mij zit je er een beetje naast.......Vanaf (volgens mij) noot 5 (F#????) t/m noot 14 (:P weer F#?? )zit je een halve noot erboven. (Kan me vergissen)quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:20 schreef Hammet het volgende:
Ik ben trouwens alweer bezig met mn volgende opname. Ik ga Fade To Black opnemen, helemaal. Ik ga het nu wat beter aanpakken, dus meer aandacht geluid en dergelijke. DIt is wat ik tot nu toe heb:
http://home.wanadoo.nl/jemorel/fadetoblack.mp3
Hier is het geluid nog niet echt goed, t is slechts een ruwe opname.
Ook wil ik er drums aan toevoegen, maar welk programma kan ik hiervoor gebruiken? En hoe kom ik eraan?
Ik ken persoonlijk drie gitaristen die linkshandig zijn, maar rechtshandig spelen (waaronder ikzelfquote:Op donderdag 6 januari 2005 00:37 schreef nibble het volgende:
[..]
Kijk dat is tenminste een stuk verhelderende informatie! Thanks!
Nog eens iets, persoonlijk ben ik links, maar als ik toch nog moet leren spelen, wat is dan het beste ? Mijn linkerhand is wat precieser, mijn rechter wat sterker.
Maar het wat uit voor het leren zelf, tabs/noten of eventuele andere dingen ???
Voordeel is natuurlijk wel dat je A) goedkoper uit bentB) je ook op andermans ijzers kan raggen.
ga naar de muziek winkel, en kijk wat het natuurlijks aanvoeltquote:Op donderdag 6 januari 2005 00:37 schreef nibble het volgende:
[..]
Kijk dat is tenminste een stuk verhelderende informatie! Thanks!
Nog eens iets, persoonlijk ben ik links, maar als ik toch nog moet leren spelen, wat is dan het beste ? Mijn linkerhand is wat precieser, mijn rechter wat sterker.
Voordeel is natuurlijk wel dat je A) goedkoper uit bentB) je ook op andermans ijzers kan raggen.
Als je rechtshandig kunt leren spelen, zou ik dat zeker doen. Als dit gewoon niet natuurlijk aanvoelt dan is dit een andere zaak. Let wel; in het begin voelt niks natuurlijk aan...quote:Op donderdag 6 januari 2005 00:37 schreef nibble het volgende:
[..]
Erg mooie gitaar, aparte kleur vooral!quote:Op donderdag 6 januari 2005 16:14 schreef Prep2Fight het volgende:
Hé Folks,
heb (eindelijk) een nieuwe gitaar gekocht:
[afbeelding]
De Ibanez AF85
Wilde ik even kwijt![]()
* Svyatagor mompelt iets over muzikale vorming en het bestaan van koptelefoons enzo...quote:Op donderdag 6 januari 2005 18:57 schreef yootje het volgende:
Damn, mijn ouders en een elektrische gitaar gaan niet samen.![]()
Dan heb je een gehorig huis. Mijn ouders klagen er nooit over terwijl ik niet zelden 1,5 uur wat aan het rommelen ben. Speel je soms s'avonds laat?quote:Op donderdag 6 januari 2005 18:57 schreef yootje het volgende:
Damn, mijn ouders en een elektrische gitaar gaan niet samen.![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 | ff voor de duidelijkheid :) Bm F#m E--2----2-- B--3----2-- G--4----2-- D--0----4-- A--2----0-- E-------2-- |
Ik heb nog geen gitaar, en dat is het probleemquote:Op donderdag 6 januari 2005 20:14 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
* Svyatagor mompelt iets over muzikale vorming en het bestaan van koptelefoons enzo...
Da's dan heel jammer voor ze, lijkt me zo, 't is toch jouw eigen geld?quote:Op donderdag 6 januari 2005 22:51 schreef yootje het volgende:
[..]
Ik heb nog geen gitaar, en dat is het probleem
Ze steunen mijn diee van een gitaar (van eigen geld) kopen niet echt.
ja ik kan eventueel andere makkelijkere akkoorden pakken, maar daar leer ik niets vanquote:Op donderdag 6 januari 2005 23:17 schreef JAM het volgende:
Voor een F# mineur lijkt me 2-4-4-2-2-2 (vanuit de lage E) makkelijker, dan kan je een volle barré pakken. Voor B mineur stel ik 2-2-4-4-3-2 voor, dat volgt elkaar toch wat makkelijker op. Alstu.
Is het stuk niet gewoon met capo (cejilla) op de tweede fret? Dan heb je dezelfde grepen als Em en Am, zeg maar.
Maar ja, succes.
Mwoah, ik heb altijd zoiets van waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan? Als je dingen makkelijk kan uitvoeren moet je dat gewoon zo doen. Als je er niets van denkt te leren moet je gewoon iets spelen dat moeilijker is, maar waarom zou je het moeilijker maken dan het is? Gitaar spelen is al *$W% Y*O $*Y@ QO%U G$*YT WO$TG W#*$O-moeilijk.quote:Op donderdag 6 januari 2005 23:42 schreef Nitro_YE het volgende:
[..]
ja ik kan eventueel andere makkelijkere akkoorden pakken, maar daar leer ik niets van
Wat bedoel je precies met capo?
Het liedje is trouwens "Moments Have You" van John Frusciante
Heel lekker, er zit een warme klank in, vanavond mee geoefend, je kunt er onwijs Rock & Roll mee spelen!quote:Op donderdag 6 januari 2005 17:31 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Erg mooie gitaar, aparte kleur vooral!
Belangrijker nog; hoe klinkt 'ie?
Ik denk dat je bij dat F#-accoord de grondtoon op de E-snaar het beste met je duim kunt pakken, en de drie hoogste snaren als een barre met je wijsvinger. Zo zou ik het in ieder geval doen op een electrische gitaar. Misschien niet echt "goede" gitaartechniek, maar wel het makkelijkste.quote:Op donderdag 6 januari 2005 22:28 schreef Nitro_YE het volgende:
ik zit hier een liedje te spelen en kom de akkoorden Bm en F#m tegen. Nu vraag ik me af hoe kan je deze het beste pakken?
[ code verwijderd ]
Oooooooooooooooooooooh,Zaaandeeeeeeeeeeeeeeeer, leer die jongen nou niet allemaal verkeerde diiinngeeeeen!quote:Op vrijdag 7 januari 2005 00:11 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Ik denk dat je bij dat F#-accoord de grondtoon op de E-snaar het beste met je duim kunt pakken, en de drie hoogste snaren als een barre met je wijsvinger. Zo zou ik het in ieder geval doen op een electrische gitaar. Misschien niet echt "goede" gitaartechniek, maar wel het makkelijkste.
1 2 3 4 5 6 | E -0- B -4- G -4- D -8- A -0- E --- |
En die speel je door.. je wijsvinger als mini-baré te gebruiken en je pink lekker ver neer te zetten?quote:Op vrijdag 7 januari 2005 02:11 schreef JAM het volgende:
Dit is mijn favoriete fingerkiller.
Is het in dat liedje écht precies die rare 2-0-4-2-2-2 constructie? Ik kan het bijna niet geloven, maar ja, als het dan toch zo is moet ik erkennen dat dat niet gaat lukken zonder duim. Tenminste, het zou wel kunnen met halve barréetjes en krampachtig gedoe, maar dat wordt zo een gespast dat men dan beter voor de duim kan kiezen, ik erken.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 02:22 schreef Zanderrr het volgende:
Ha, maar hoe zou je die F#m van Frusciante dan moeten pakken _zonder_ je duim te gebruiken? Tokkelen / langzame arpeggio lukt nog wel, maar voor een slagje kan het haast niet op een andere manier. Maar verbeter me vooral als ik ongelijk heb.
Op een electrische gitaar kun je trouwens best leuke dingen doen met je linkerduim, Jimi Hendrix deed er bijvoorbeeld wel aardige trucjes mee. Ik zie het bezwaar zelf eigenlijk niet zo, al probeer ik verder wel zo veel mogelijk 'zoals het hoort' te spelen.
Yep. Ik pak dat barréetje altijd over de drie snaren, ook de snaar waar ik de pink speel en dan een hele onnaatuurlijke knik in mijn wijsvinger om de hoge e vrij te houden. Vooral in het begin had ik écht serieuze krampen daarbij, terwijl mijn handjes toch wel wat gewend zijn. Ik zal binnenkort even de tablatuur van dat stukje hier neerzetten, misschien wel leuk.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 02:28 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
En die speel je door.. je wijsvinger als mini-baré te gebruiken en je pink lekker ver neer te zetten?
Die verdraaide nul.
En dan te bedenken dat ik maanden geleden de B7 al een verschrikking vondquote:Op vrijdag 7 januari 2005 02:36 schreef JAM het volgende:
[..]
Yep. Ik pak dat barréetje altijd over de drie snaren, ook de snaar waar ik de pink speel en dan een hele onnaatuurlijke knik in mijn wijsvinger om de hoge e vrij te houden. Vooral in het begin had ik écht serieuze krampen daarbij, terwijl mijn handjes toch wel wat gewend zijn. Ik zal binnenkort even de tablatuur van dat stukje hier neerzetten, misschien wel leuk..
Of een foto?
Ja, ik zal hem binnenkort eens uitschrijven. Net een foto gemaakt, maar ik heb geen flauw idee hoe ik dat dan weer van mijn camera op mijn PC krijg, teringdingen. Nou, wellicht ben ik er straks achter.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 02:45 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat ik maanden geleden de B7 al een verschrikking vond.
Gooi maar wat tabs online.
mijn god, wat een akkoordquote:Op vrijdag 7 januari 2005 02:11 schreef JAM het volgende:
Dit is mijn favoriete fingerkiller.
Am11#
[ code verwijderd ]
Ja, dat komt voor. (Gitanos Andaluces, te vinden op Live...one summer night. Paco de Luciá e.a.)
Ik speel nooit met mijn linkerduim. Het ziet er niet uit, het speelt kut, je krijgt er geen mooi toontje mee en daarbij -hoort het gewoon niet-..
Maaruh, Nitro_Ye, hoe goed wil je gitaar leren spelen? Kurt Cobain 'goed' of Vicente Amigo goed? Goed en goed zijn namelijk twee verschillende dingen,. Vtel!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |