abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24425266
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 20:20 schreef Hammet het volgende:
Ik ben trouwens alweer bezig met mn volgende opname . Ik ga Fade To Black opnemen, helemaal. Ik ga het nu wat beter aanpakken, dus meer aandacht geluid en dergelijke. DIt is wat ik tot nu toe heb:

http://home.wanadoo.nl/jemorel/fadetoblack.mp3

Hier is het geluid nog niet echt goed, t is slechts een ruwe opname.

Ook wil ik er drums aan toevoegen, maar welk programma kan ik hiervoor gebruiken? En hoe kom ik eraan?
Klinkt wel lekker, vooral de cleane, de solo zou ik opnieuw doen, die is beetje vals.
Voor de drums kun je Fruity Loops inderdaad wel gebruiken
pi_24429460
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 20:20 schreef Hammet het volgende:
Ik ben trouwens alweer bezig met mn volgende opname . Ik ga Fade To Black opnemen, helemaal. Ik ga het nu wat beter aanpakken, dus meer aandacht geluid en dergelijke. DIt is wat ik tot nu toe heb:

http://home.wanadoo.nl/jemorel/fadetoblack.mp3

Hier is het geluid nog niet echt goed, t is slechts een ruwe opname.

Ook wil ik er drums aan toevoegen, maar welk programma kan ik hiervoor gebruiken? En hoe kom ik eraan?
Volgens mij zit je er een beetje naast.......Vanaf (volgens mij) noot 5 (F#????) t/m noot 14 (:P weer F#?? )zit je een halve noot erboven. (Kan me vergissen)
Je backtrack is wel mooier als die van Metallica ...

In het deel 14 heb ik ook de intro-solo van fade to black op film gepost.. Ik heb het niet helemaal gedaan omdat dan de Mb's uit de hand gingen lopen. Maar voor de drums heb ik gewoon drumkit from hell gebruikt. Gaat prima. Kijken dat je ergens een gekraakte versie kunt downloden. Weet alleen niet of ze het ook doen in Cool edit. In Logic iig wel.

Nog ff de link van het filmpje (kun je eens luisteren):

http://members.home.nl/d.geurts/film/

Het geluid is opgenomen via stereo speakers met de mic van de fotocamera (digitaal) .

[ Bericht 5% gewijzigd door Ibanez op 06-01-2005 17:45:12 ]
In The Presence Of Enemies!
  donderdag 6 januari 2005 @ 11:58:34 #143
71333 BUG80
Stop making sense
pi_24429867
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 00:37 schreef nibble het volgende:

[..]

Kijk dat is tenminste een stuk verhelderende informatie! Thanks!
Nog eens iets, persoonlijk ben ik links, maar als ik toch nog moet leren spelen, wat is dan het beste ? Mijn linkerhand is wat precieser, mijn rechter wat sterker.
Maar het wat uit voor het leren zelf, tabs/noten of eventuele andere dingen ???
Voordeel is natuurlijk wel dat je A) goedkoper uit bent B) je ook op andermans ijzers kan raggen.
Ik ken persoonlijk drie gitaristen die linkshandig zijn, maar rechtshandig spelen (waaronder ikzelf ) Linkshandigen hebben over het algemeen niet zo'n probleem met "andersom" spelen, in tegenstelling tot rechtshandigen.
  donderdag 6 januari 2005 @ 12:36:49 #144
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_24430513
--nevermind--

[ Bericht 96% gewijzigd door Jorikjet op 06-01-2005 13:26:47 ]
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  donderdag 6 januari 2005 @ 12:37:41 #145
47781 Jorikjet
pi_24430526
quote:

[..]

Kijk dat is tenminste een stuk verhelderende informatie! Thanks!
Nog eens iets, persoonlijk ben ik links, maar als ik toch nog moet leren spelen, wat is dan het beste ? Mijn linkerhand is wat precieser, mijn rechter wat sterker.
Voordeel is natuurlijk wel dat je A) goedkoper uit bent B) je ook op andermans ijzers kan raggen.
ga naar de muziek winkel, en kijk wat het natuurlijks aanvoelt
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_24433944
quote:

[..]

Als je rechtshandig kunt leren spelen, zou ik dat zeker doen. Als dit gewoon niet natuurlijk aanvoelt dan is dit een andere zaak. Let wel; in het begin voelt niks natuurlijk aan...

Je noemt de voordelen zelf.
In The Presence Of Enemies!
  donderdag 6 januari 2005 @ 16:14:54 #147
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_24434121
Hé Folks,

heb (eindelijk) een nieuwe gitaar gekocht:

De Ibanez AF85
Wilde ik even kwijt
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  donderdag 6 januari 2005 @ 16:28:02 #148
24054 search64
Avec le grande
pi_24434333
Vet hoor!
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_24435241
Luxe ding! zeer mooi.
pi_24435445
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 16:14 schreef Prep2Fight het volgende:
Hé Folks,

heb (eindelijk) een nieuwe gitaar gekocht:
[afbeelding]

De Ibanez AF85
Wilde ik even kwijt
Erg mooie gitaar, aparte kleur vooral!

Belangrijker nog; hoe klinkt 'ie?
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_24436875
Damn, mijn ouders en een elektrische gitaar gaan niet samen.
  donderdag 6 januari 2005 @ 19:06:48 #152
47781 Jorikjet
pi_24437019
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  donderdag 6 januari 2005 @ 20:14:19 #153
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_24438233
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 18:57 schreef yootje het volgende:
* Svyatagor mompelt iets over muzikale vorming en het bestaan van koptelefoons enzo...
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  donderdag 6 januari 2005 @ 20:53:43 #154
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_24439033
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 18:57 schreef yootje het volgende:
Dan heb je een gehorig huis. Mijn ouders klagen er nooit over terwijl ik niet zelden 1,5 uur wat aan het rommelen ben. Speel je soms s'avonds laat?
pi_24440626
Snel even wat fotootjes van ons optreden op eerste kerstdag !

Me...:

Gitarist & drummer:

Voor de geinteresseerden: de gitarist speelt over een Roland Space Echo en een Fender Vibroking. Zijn gitaar is een Gretsch, maar ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen dat het de 6120 is...

Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
  donderdag 6 januari 2005 @ 22:24:10 #156
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_24440824
Coole pics!
Was dit het optreden waarbij je kramp in je handen kreeg?
Is er niet aan af te zien!

Is dat trouwens moeilijk, contrabas? Lijkt me wel omdat je geen frets hebt, en het ook nog zo laag is, dan hoor je 't moeilijker lijkt me zo.
Check mijn band Glorybox
pi_24440926
ik zit hier een liedje te spelen en kom de akkoorden Bm en F#m tegen. Nu vraag ik me af hoe kan je deze het beste pakken?

1
2
3
4
5
6
7
8
ff voor de duidelijkheid :)
   Bm  F#m
E--2----2--
B--3----2--
G--4----2--
D--0----4--
A--2----0--
E-------2--
That's The Way Things Go
pi_24441358
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 20:14 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

* Svyatagor mompelt iets over muzikale vorming en het bestaan van koptelefoons enzo...
Ik heb nog geen gitaar, en dat is het probleem

Ze steunen mijn diee van een gitaar (van eigen geld) kopen niet echt.
  donderdag 6 januari 2005 @ 23:17:59 #159
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_24441911
Voor een F# mineur lijkt me 2-4-4-2-2-2 (vanuit de lage E) makkelijker, dan kan je een volle barré pakken. Voor B mineur stel ik 2-2-4-4-3-2 voor, dat volgt elkaar toch wat makkelijker op. Alstu.

Is het stuk niet gewoon met capo (cejilla) op de tweede fret? Dan heb je dezelfde grepen als Em en Am, zeg maar.

Maar ja, succes.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 6 januari 2005 @ 23:36:00 #160
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_24442328
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 22:51 schreef yootje het volgende:

[..]

Ik heb nog geen gitaar, en dat is het probleem

Ze steunen mijn diee van een gitaar (van eigen geld) kopen niet echt.
Da's dan heel jammer voor ze, lijkt me zo, 't is toch jouw eigen geld?
Misschien is het 't wel waard om eerst goed te overwegen of je over een half jaar nog steeds graag gitaar wil spelen, want het lijkt me dat daar de schoen wringt bij je ouders?
Je ziet op marktplaats enzo heel erg veel beginnerssetjes, mensen die het proberen, niet doorzetten en de boel dan weer verkopen. Erg jammer, maar het enige wat dan dus gebeurt is dat je erbij inschiet, en dan geldt toch nogmaals: jouw geld.
Rock & Roll = Rebellion mên
En oordoppen kosten ook niet veel meer tegenwoordig
Check mijn band Glorybox
pi_24442466
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 23:17 schreef JAM het volgende:
Voor een F# mineur lijkt me 2-4-4-2-2-2 (vanuit de lage E) makkelijker, dan kan je een volle barré pakken. Voor B mineur stel ik 2-2-4-4-3-2 voor, dat volgt elkaar toch wat makkelijker op. Alstu.

Is het stuk niet gewoon met capo (cejilla) op de tweede fret? Dan heb je dezelfde grepen als Em en Am, zeg maar.

Maar ja, succes.
ja ik kan eventueel andere makkelijkere akkoorden pakken, maar daar leer ik niets van
Wat bedoel je precies met capo?
Het liedje is trouwens "Moments Have You" van John Frusciante
That's The Way Things Go
  donderdag 6 januari 2005 @ 23:50:06 #162
37950 JAM
pi_24442617
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 23:42 schreef Nitro_YE het volgende:

[..]

ja ik kan eventueel andere makkelijkere akkoorden pakken, maar daar leer ik niets van
Wat bedoel je precies met capo?
Het liedje is trouwens "Moments Have You" van John Frusciante
Mwoah, ik heb altijd zoiets van waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan? Als je dingen makkelijk kan uitvoeren moet je dat gewoon zo doen. Als je er niets van denkt te leren moet je gewoon iets spelen dat moeilijker is, maar waarom zou je het moeilijker maken dan het is? Gitaar spelen is al *$W% Y*O $*Y@ QO%U G$*YT WO$TG W#*$O-moeilijk. .
Vertel eens; wat wil je leren? Dat is iets waar ik überhaupt weinig mensen over hoor in de forum. Wat willen ze nou eigenlijk leren?

Ik ken het liedje niet trouwens, straks even zielenzoeken. .

En dit is een capo:
.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 6 januari 2005 @ 23:51:33 #163
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_24442646
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 17:31 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Erg mooie gitaar, aparte kleur vooral!

Belangrijker nog; hoe klinkt 'ie?
Heel lekker, er zit een warme klank in, vanavond mee geoefend, je kunt er onwijs Rock & Roll mee spelen!

Ben er echt blij mee
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  vrijdag 7 januari 2005 @ 00:11:57 #164
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24443196
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 22:28 schreef Nitro_YE het volgende:
ik zit hier een liedje te spelen en kom de akkoorden Bm en F#m tegen. Nu vraag ik me af hoe kan je deze het beste pakken?
[ code verwijderd ]
Ik denk dat je bij dat F#-accoord de grondtoon op de E-snaar het beste met je duim kunt pakken, en de drie hoogste snaren als een barre met je wijsvinger. Zo zou ik het in ieder geval doen op een electrische gitaar. Misschien niet echt "goede" gitaartechniek, maar wel het makkelijkste.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  vrijdag 7 januari 2005 @ 00:16:52 #165
37950 JAM
pi_24443339
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 00:11 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

Ik denk dat je bij dat F#-accoord de grondtoon op de E-snaar het beste met je duim kunt pakken, en de drie hoogste snaren als een barre met je wijsvinger. Zo zou ik het in ieder geval doen op een electrische gitaar. Misschien niet echt "goede" gitaartechniek, maar wel het makkelijkste.
Oooooooooooooooooooooh,Zaaandeeeeeeeeeeeeeeeer, leer die jongen nou niet allemaal verkeerde diiinngeeeeen! .

Klittenband is ook makkelijker dan veters strikken, enzo.
pi_24445404
met je duim pakken, man das nog moeilijker want dan gaan je andere vingers vervelend doen

die capo moet je echt helpen met gitaar spelen, wat een bijzonder ding.

en waarom moeilijk doen, ach ja ik kan een paar simpele akkoordjes pakken, maar ik wil gewoon goed gitaar kunnen spelen en dan moet je ook van die klere akkoorden kunnen pakken.
That's The Way Things Go
  vrijdag 7 januari 2005 @ 02:11:45 #167
37950 JAM
pi_24445649
Dit is mijn favoriete fingerkiller.

Am11#
1
2
3
4
5
6
E  -0-
B  -4-
G  -4-
D  -8-
A  -0-
E  ---

Ja, dat komt voor. (Gitanos Andaluces, te vinden op Live...one summer night. Paco de Luciá e.a.)

Ik speel nooit met mijn linkerduim. Het ziet er niet uit, het speelt kut, je krijgt er geen mooi toontje mee en daarbij -hoort het gewoon niet-. .
Maaruh, Nitro_Ye, hoe goed wil je gitaar leren spelen? Kurt Cobain 'goed' of Vicente Amigo goed? Goed en goed zijn namelijk twee verschillende dingen, . Vtel!
  vrijdag 7 januari 2005 @ 02:22:09 #168
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24445766
Ha, maar hoe zou je die F#m van Frusciante dan moeten pakken _zonder_ je duim te gebruiken? Tokkelen / langzame arpeggio lukt nog wel, maar voor een slagje kan het haast niet op een andere manier. Maar verbeter me vooral als ik ongelijk heb.

Op een electrische gitaar kun je trouwens best leuke dingen doen met je linkerduim, Jimi Hendrix deed er bijvoorbeeld wel aardige trucjes mee. Ik zie het bezwaar zelf eigenlijk niet zo, al probeer ik verder wel zo veel mogelijk 'zoals het hoort' te spelen.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_24445826
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 02:11 schreef JAM het volgende:
En die speel je door.. je wijsvinger als mini-baré te gebruiken en je pink lekker ver neer te zetten?

Die verdraaide nul.
We'll keep on whispering our mantras.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 02:33:07 #170
37950 JAM
pi_24445865
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 02:22 schreef Zanderrr het volgende:
Ha, maar hoe zou je die F#m van Frusciante dan moeten pakken _zonder_ je duim te gebruiken? Tokkelen / langzame arpeggio lukt nog wel, maar voor een slagje kan het haast niet op een andere manier. Maar verbeter me vooral als ik ongelijk heb.

Op een electrische gitaar kun je trouwens best leuke dingen doen met je linkerduim, Jimi Hendrix deed er bijvoorbeeld wel aardige trucjes mee. Ik zie het bezwaar zelf eigenlijk niet zo, al probeer ik verder wel zo veel mogelijk 'zoals het hoort' te spelen.
Is het in dat liedje écht precies die rare 2-0-4-2-2-2 constructie? Ik kan het bijna niet geloven, maar ja, als het dan toch zo is moet ik erkennen dat dat niet gaat lukken zonder duim. Tenminste, het zou wel kunnen met halve barréetjes en krampachtig gedoe, maar dat wordt zo een gespast dat men dan beter voor de duim kan kiezen, ik erken.
Tegen met een linkerduim spelen heb ik ook niets principieëls hoor, maar binnen de muziek die ik speel komt het simpelweg niet voor, op een elektrische gitaar kan het prima inderdaad. Op de klassieke en Flamenco gitaar zit men met het probleem dat én de hals veel breder is én dat je geen mooi toontje krijgt. Daarom doe ik het niet. Maar ja, voel je vrij om het te doen! .
  vrijdag 7 januari 2005 @ 02:36:14 #171
37950 JAM
pi_24445892
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 02:28 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

En die speel je door.. je wijsvinger als mini-baré te gebruiken en je pink lekker ver neer te zetten?

Die verdraaide nul.
Yep. Ik pak dat barréetje altijd over de drie snaren, ook de snaar waar ik de pink speel en dan een hele onnaatuurlijke knik in mijn wijsvinger om de hoge e vrij te houden. Vooral in het begin had ik écht serieuze krampen daarbij, terwijl mijn handjes toch wel wat gewend zijn. Ik zal binnenkort even de tablatuur van dat stukje hier neerzetten, misschien wel leuk. .
Of een foto?
pi_24445965
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 02:36 schreef JAM het volgende:

[..]

Yep. Ik pak dat barréetje altijd over de drie snaren, ook de snaar waar ik de pink speel en dan een hele onnaatuurlijke knik in mijn wijsvinger om de hoge e vrij te houden. Vooral in het begin had ik écht serieuze krampen daarbij, terwijl mijn handjes toch wel wat gewend zijn. Ik zal binnenkort even de tablatuur van dat stukje hier neerzetten, misschien wel leuk. .
Of een foto?
En dan te bedenken dat ik maanden geleden de B7 al een verschrikking vond .
Gooi maar wat tabs online.
We'll keep on whispering our mantras.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 02:48:34 #173
37950 JAM
pi_24445994
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 02:45 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat ik maanden geleden de B7 al een verschrikking vond .
Gooi maar wat tabs online.
Ja, ik zal hem binnenkort eens uitschrijven. Net een foto gemaakt, maar ik heb geen flauw idee hoe ik dat dan weer van mijn camera op mijn PC krijg, teringdingen. Nou, wellicht ben ik er straks achter. .
pi_24446008
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 02:11 schreef JAM het volgende:

Am11#
[ code verwijderd ]

Ja, dat komt voor. (Gitanos Andaluces, te vinden op Live...one summer night. Paco de Luciá e.a.)

Ik speel nooit met mijn linkerduim. Het ziet er niet uit, het speelt kut, je krijgt er geen mooi toontje mee en daarbij -hoort het gewoon niet-. .
Maaruh, Nitro_Ye, hoe goed wil je gitaar leren spelen? Kurt Cobain 'goed' of Vicente Amigo goed? Goed en goed zijn namelijk twee verschillende dingen, . Vtel!
mijn god, wat een akkoord
ja hoe goed? Ik wil wel een beetje netjes kunnen spelen, maar ik speel electrische gitaar en redelijk vaak met distortion dus ik kan me wat schoonheidsfoutjes permiteren.
Dat soort akkoorden (de AM11#) mogen wat mij betreft vervangen worden door iets simpelers, want dat gaat me toch echt te ver.
Maar ik zal het morgen eens met mijn duim gaan proberen, zal wel ff wennen zijn maar ok.
That's The Way Things Go
  vrijdag 7 januari 2005 @ 02:53:12 #175
37950 JAM
pi_24446038
Ah, hier is het dan. De kutgreep bij uitstek. .
Met de welgemeende excuses voor de pink.

.

[ Bericht 17% gewijzigd door JAM op 07-01-2005 03:21:13 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')