En m'n hals overleeft dat wel?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 19:30 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Waarom niet? Dit is nl. een veel praktischere oplossing dan er maar dikke snaren opleggen. Je body kan dit heus wel aan, hoor. Ik zou zeggen, haal er eens eentje weg wanneer je weer snaren verwisseld en kijk of dat je bevalt!![]()
Laat zijn, laat zijn. Je hele aktie en intonatie van de hals is naar de klote..... Leer gewoon omgaan met die tremolo als je hem wilt gebruiken... Als je geen toplock hebt kun je "duikvluchten' sowieso vergeten... Dus je gebruikt hem alleen maar om een vibrerende toon te geven aan geluiden in een solo of chords... Kun je hem gerust zwaar gebruiken..quote:
Jaaaah, joepie!!quote:Op dinsdag 4 januari 2005 23:54 schreef Hammet het volgende:
Ik ben er ff een week niet en we zitten alweer halverwege deel 15![]()
![]()
Ik zal binnenkort toch maar eens wat wah-geweld met mn weeping demon laten horen
je kunt het vrijwel nooit aan de buitenkant zien of een buis kapot is. Jouw probleem lijkt iid wel bij de buizen te zitten aan de hand van je omschrijving en door de kou bv.quote:Het probleem bestaat nog steeds. Telkens als de amp een minuutje of 2 aanstaat (en de buizen dus warm zijn) valt het geluid regelmatig weg. Ik hoor dan een soort klikje. Het is niet echt te omschrijven wat voor klik, maar het lijkt op een "buisklik". Eentje die je hoort als je buizen afkoelen als je de versterker uit zet. Ter verduidelijking, het gaat hier om een Marshall JCM2000-DSL401 40watt versterker.
Ik heb hem vandaag een beetje nagekeken (ben niet technisch maar kan wel zien of er bijv. een buis kapot is ofzo. Ik kon helaas niks opvallends vinden.
Iemand een idee?
nog steeds redelijk hetzelfde, donderdag weer naar het krankenhuis...quote:Hé, LenL! Hoe gaat het met de vingers?
quote:Op woensdag 5 januari 2005 00:03 schreef LenL het volgende:
[..]
je kunt het vrijwel nooit aan de buitenkant zien of een buis kapot is. Jouw probleem lijkt iid wel bij de buizen te zitten aan de hand van je omschrijving en door de kou bv.
probeer eens alle buizen eruit te halen en er opnieuw in te stoppen, misschien is er sprake van een slecht contact.
wat je ook kunt proberen als je een fx loopt hebt is de send en return (pre out, power in) met elkaar te verbinden door een kabeltje. maar ik denk niet dat dat het is.
ik dacht dat die dsl van jouw el84s gebruikt met een self bias circuit, je kunt er dus zo nieiwe eindbuizen in gooien zonder te biassen, ook de voorbuizen je zo vervangen zonder te biasen. Probeer het eens! zo duur zal het niet zijn +/- 7 euro voor een voorbuis en voor een kwartet el84s ben je +/- 30 euro kwijt denk ik. voor het kopen van buizen> http://www.tube-town.de erg goedkoop en klantvriendelijk, heb er zelf genoeg ervaring mee!
en niet zo zeuren over gitaarforum (gitaar.net) nik ben de topposter daar en het is een proima board al ligt het niveau daar niet zo laag als hier.
Nogmaal beterschap dan maar, hè!quote:nog steeds redelijk hetzelfde, donderdag weer naar het krankenhuis...
Bedankt voor je tips.quote:Op woensdag 5 januari 2005 00:03 schreef LenL het volgende:
[..]
je kunt het vrijwel nooit aan de buitenkant zien of een buis kapot is. Jouw probleem lijkt iid wel bij de buizen te zitten aan de hand van je omschrijving en door de kou bv.
probeer eens alle buizen eruit te halen en er opnieuw in te stoppen, misschien is er sprake van een slecht contact.
wat je ook kunt proberen als je een fx loopt hebt is de send en return (pre out, power in) met elkaar te verbinden door een kabeltje. maar ik denk niet dat dat het is.
ik dacht dat die dsl van jouw el84s gebruikt met een self bias circuit, je kunt er dus zo nieiwe eindbuizen in gooien zonder te biassen, ook de voorbuizen je zo vervangen zonder te biasen. Probeer het eens! zo duur zal het niet zijn +/- 7 euro voor een voorbuis en voor een kwartet el84s ben je +/- 30 euro kwijt denk ik. voor het kopen van buizen> http://www.tube-town.de erg goedkoop en klantvriendelijk, heb er zelf genoeg ervaring mee!
en niet zo zeuren over gitaarforum (gitaar.net) nik ben de topposter daar en het is een proima board al ligt het niveau daar niet zo laag als hier.
[..]
nog steeds redelijk hetzelfde, donderdag weer naar het krankenhuis...
Die mensen zijn hier uiteraard ook welkom!quote:Op woensdag 5 januari 2005 10:26 schreef yootje het volgende:
Misschien moet de tt eens worden veranderd in mensen die gitaar (willen) spelen
Je snaren ontstemmen. In het geval van een (semi-)akoestische gitaar schijnt het ook slecht te zijn voor het hout.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 17:23 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Wat gebeurt er dan? Trekt het hout dan krom...?
Om hier een besluit over te nemen moet je weten dat er in principe 2 soorten tremolo-bruggen zijn.,quote:Op woensdag 5 januari 2005 01:01 schreef nibble het volgende:
[...]
Ik heb dus inmiddels al gelezen dat vibrato-hendels een hel zijn bij stemmen, maar ik denk toch (eigenwijs typje) dat deze van pas gaan komen later.. of zijn ze echt nutteloos ?
[...]
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=43002quote:Op woensdag 5 januari 2005 14:38 schreef Gitarist het volgende:
AARGGGHHH!!! Vanmiddag naar de gitaarboer geweest, althans dat dacht ik.
Ik ga altijd naar WaveWorld in Culemborg, zo'n 50km. bij mij vandaan. Zo ook vandaag... Wat blijkt; zijn ze dicht vanwege een reorganisatie/verbouwing. Ook hing er doodleuk een briefje "we zijn weer open vanaf de 1e week van januari" of iets dergelijks.
Dus ik sta zo voor de deur, een beetje beduusd, komt er een verkoper naar me toe die dat verhaal ook nog eens kwam bevestigen. M'n spullen die ik ter reparatie wilde brengen werden niet aangenomen omdat meneer niet kon vertellen of tijdens de opening (vrijdag) de reparatieafdeling ook weer op volle sterkte zou zijn.
Een flinke domper op m'n dag dus...
Ik heb een Ibanez Weeping Demonquote:Op woensdag 5 januari 2005 16:26 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ik denk dat als je echt direct wil opnemen, een POD of V-amp betere resultaten geeft dan een marshall line-out.
Wat voor wah had je ook alweer?
quote:Op woensdag 5 januari 2005 14:43 schreef yootje het volgende:
[..]
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=43002
Je hebt voor 99 Euro nu al een m-audio 2496 (voorheen 250E), voor die prijs vind je niks beters!quote:Op woensdag 5 januari 2005 17:42 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ik heb een Ibanez Weeping Demon
En de line-out van de marshall is idd niet echt geschikt. Voor die andere opnames heb ik een V-Amp gebruikt, maar die vond ik eigenlijk ook niet al te best. Misschien ligt het aan mn geluidskaart.
Wat vind je er zo slecht aan dan? Fok! vind ik wel beter qua community, maar ze hebben daar wel kennis en het is er aardig druk.quote:Op woensdag 5 januari 2005 17:46 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Jezus ik ben weer ff op dat forum geweest en het blijft gewoon ***, lang leve Fok!
Ik gebruik de metronoom van Logic, en anders stel ik de metronoom van Guitar Pro gewoon op de gewenste tik in...quote:Op woensdag 5 januari 2005 19:17 schreef Stepho het volgende:
Mensen ik ben op zoek naar een goede metronoom voor de computer. Ik heb verschillende losse programmatje geprobeerd maar die zijn allemaal ruk, gaan maar tot 170 BPM enz. Welke gebruiken jullie?
Mm tsja, het is vast wel goedkoop maar zoals ik al zei weet ik dus niet waar het aan ligt. Misschien ligt het helemaal niet aan mn geluidskaart, en dan vind ik die ¤100 toch wel zonde. Dat kan ik dan beter op giro 555 stortenquote:Op woensdag 5 januari 2005 18:48 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Je hebt voor 99 Euro nu al een m-audio 2496 (voorheen 250E), voor die prijs vind je niks beters!
o.a. bij www.i4-muzique.nl
Fruity Loops is daar geschikt voor toch?quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:20 schreef Hammet het volgende:
Ik ben trouwens alweer bezig met mn volgende opname. Ik ga Fade To Black opnemen, helemaal. Ik ga het nu wat beter aanpakken, dus meer aandacht geluid en dergelijke. DIt is wat ik tot nu toe heb:
http://home.wanadoo.nl/jemorel/fadetoblack.mp3
Hier is het geluid nog niet echt goed, t is slechts een ruwe opname.
Ook wil ik er drums aan toevoegen, maar welk programma kan ik hiervoor gebruiken? En hoe kom ik eraan?
www.download.com > weird metronome simpel bugvrij doeltreffend en je kunt er zelfs wat midi in programmerenquote:Op woensdag 5 januari 2005 19:17 schreef Stepho het volgende:
Mensen ik ben op zoek naar een goede metronoom voor de computer. Ik heb verschillende losse programmatje geprobeerd maar die zijn allemaal ruk, gaan maar tot 170 BPM enz. Welke gebruiken jullie?
Doet ie tochquote:Op woensdag 5 januari 2005 21:11 schreef search64 het volgende:
Hoeveel programma's denk je dat ze bij download.com hebben, Lenl? Misschien kun je specifieker zijn.
Bedankt man dit programma is vet, was ik precies naar op zoek. Simpel maar zeker doeltreffentquote:Op woensdag 5 januari 2005 21:12 schreef GF het volgende:
[..]
Doet ie toch
http://www.download.com/W(...)027.html?tag=lst-0-1
ja vind ik ook, gewoon ideaal simpel en doeltreffend!quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:02 schreef Stepho het volgende:
[..]
Bedankt man dit programma is vet, was ik precies naar op zoek. Simpel maar zeker doeltreffent
Die twee gitaren door elkaar, die hoge klinkt er soms vals doorheen, tenminste, zo neem ik het echt op..:) voor de rest wel strak gespeeld.quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:20 schreef Hammet het volgende:
Ik ben trouwens alweer bezig met mn volgende opname. Ik ga Fade To Black opnemen, helemaal. Ik ga het nu wat beter aanpakken, dus meer aandacht geluid en dergelijke. DIt is wat ik tot nu toe heb:
http://home.wanadoo.nl/jemorel/fadetoblack.mp3
Hier is het geluid nog niet echt goed, t is slechts een ruwe opname.
Ook wil ik er drums aan toevoegen, maar welk programma kan ik hiervoor gebruiken? En hoe kom ik eraan?
Kijk dat is tenminste een stuk verhelderende informatie! Thanks!quote:Op woensdag 5 januari 2005 14:42 schreef Hammet het volgende:
[..]
Om hier een besluit over te nemen moet je weten dat er in principe 2 soorten tremolo-bruggen zijn.,
<heel verhaal>
Ik zou zeggen, koop iig geen gitaar met een Floyd Rose. En fender-style vibrato zou nog wel kunnen. En tjsa, of het nutteloos is... ik gebruik het nooit dus voor mij is het redelijk nutteloos, maar er zijn natuurlijk hordes mensen die het wel gebruiken, dus die beslissing moet je zelf nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |