abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 januari 2005 @ 20:16:27 #106
91306 GF
Kingwood
pi_24398039
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 19:30 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Waarom niet? Dit is nl. een veel praktischere oplossing dan er maar dikke snaren opleggen. Je body kan dit heus wel aan, hoor. Ik zou zeggen, haal er eens eentje weg wanneer je weer snaren verwisseld en kijk of dat je bevalt!
En m'n hals overleeft dat wel?
Unspoken words were understood
pi_24398748
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 20:16 schreef GF het volgende:

[..]

En m'n hals overleeft dat wel?
Laat zijn, laat zijn. Je hele aktie en intonatie van de hals is naar de klote..... Leer gewoon omgaan met die tremolo als je hem wilt gebruiken... Als je geen toplock hebt kun je "duikvluchten' sowieso vergeten... Dus je gebruikt hem alleen maar om een vibrerende toon te geven aan geluiden in een solo of chords... Kun je hem gerust zwaar gebruiken..
In The Presence Of Enemies!
pi_24401431
Ik ben er ff een week niet en we zitten alweer halverwege deel 15

Ik zal binnenkort toch maar eens wat wah-geweld met mn weeping demon laten horen
  dinsdag 4 januari 2005 @ 23:58:07 #109
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24401502
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 23:54 schreef Hammet het volgende:
Ik ben er ff een week niet en we zitten alweer halverwege deel 15

Ik zal binnenkort toch maar eens wat wah-geweld met mn weeping demon laten horen
Jaaaah, joepie!!
feest
pi_24401588
quote:
Het probleem bestaat nog steeds. Telkens als de amp een minuutje of 2 aanstaat (en de buizen dus warm zijn) valt het geluid regelmatig weg. Ik hoor dan een soort klikje. Het is niet echt te omschrijven wat voor klik, maar het lijkt op een "buisklik". Eentje die je hoort als je buizen afkoelen als je de versterker uit zet. Ter verduidelijking, het gaat hier om een Marshall JCM2000-DSL401 40watt versterker.

Ik heb hem vandaag een beetje nagekeken (ben niet technisch maar kan wel zien of er bijv. een buis kapot is ofzo. Ik kon helaas niks opvallends vinden.
Iemand een idee?
je kunt het vrijwel nooit aan de buitenkant zien of een buis kapot is. Jouw probleem lijkt iid wel bij de buizen te zitten aan de hand van je omschrijving en door de kou bv.

probeer eens alle buizen eruit te halen en er opnieuw in te stoppen, misschien is er sprake van een slecht contact.

wat je ook kunt proberen als je een fx loopt hebt is de send en return (pre out, power in) met elkaar te verbinden door een kabeltje. maar ik denk niet dat dat het is.

ik dacht dat die dsl van jouw el84s gebruikt met een self bias circuit, je kunt er dus zo nieiwe eindbuizen in gooien zonder te biassen, ook de voorbuizen je zo vervangen zonder te biasen. Probeer het eens! zo duur zal het niet zijn +/- 7 euro voor een voorbuis en voor een kwartet el84s ben je +/- 30 euro kwijt denk ik. voor het kopen van buizen> http://www.tube-town.de erg goedkoop en klantvriendelijk, heb er zelf genoeg ervaring mee!

en niet zo zeuren over gitaarforum (gitaar.net) nik ben de topposter daar en het is een proima board al ligt het niveau daar niet zo laag als hier.
quote:
Hé, LenL! Hoe gaat het met de vingers?
nog steeds redelijk hetzelfde, donderdag weer naar het krankenhuis...
  woensdag 5 januari 2005 @ 00:13:50 #111
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24401835
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 00:03 schreef LenL het volgende:

[..]

je kunt het vrijwel nooit aan de buitenkant zien of een buis kapot is. Jouw probleem lijkt iid wel bij de buizen te zitten aan de hand van je omschrijving en door de kou bv.

probeer eens alle buizen eruit te halen en er opnieuw in te stoppen, misschien is er sprake van een slecht contact.

wat je ook kunt proberen als je een fx loopt hebt is de send en return (pre out, power in) met elkaar te verbinden door een kabeltje. maar ik denk niet dat dat het is.

ik dacht dat die dsl van jouw el84s gebruikt met een self bias circuit, je kunt er dus zo nieiwe eindbuizen in gooien zonder te biassen, ook de voorbuizen je zo vervangen zonder te biasen. Probeer het eens! zo duur zal het niet zijn +/- 7 euro voor een voorbuis en voor een kwartet el84s ben je +/- 30 euro kwijt denk ik. voor het kopen van buizen> http://www.tube-town.de erg goedkoop en klantvriendelijk, heb er zelf genoeg ervaring mee!

en niet zo zeuren over gitaarforum (gitaar.net) nik ben de topposter daar en het is een proima board al ligt het niveau daar niet zo laag als hier.
quote:
Nogmaal beterschap dan maar, hè!
feest
  woensdag 5 januari 2005 @ 00:22:15 #112
95512 Maaark
kaploink kaploink
pi_24402042
ah cool. Ik, mijn simpele Epiphone SG Special Edition, simpele Ibanez PX-10 (hoge E doet kut) doen hier mee. Heb ook nog 3 andere flutgitaren.
tvp
  woensdag 5 januari 2005 @ 01:01:31 #113
14193 nibble
- hekelt replurk v0.2x -
pi_24402883
* nibble gaat over een paar dagen naar de muziekzaak ...
Eens kijken of ik iets moois kan vinden. Kan nog geen noot spelen, maar daar ga ik dan ook aan werken natuurlijk
Ik vraag me af waar makkelijk mee te beginnen zou zijn om te leren spelen (electrisch).
Zou "Solitary Shell" van dream theater (rustig nummer) gaan m.u.v. de solo's ? of zet ik dan echt te hoog in. Misschien iets van de counting crows, krezip of linkinpark ? (ben nogal breed qua smaak).
Ik heb dus inmiddels al gelezen dat vibrato-hendels een hel zijn bij stemmen, maar ik denk toch (eigenwijs typje) dat deze van pas gaan komen later.. of zijn ze echt nutteloos ?
Ik ga in elk geval hulp krijgen met kopen, dus ik sta er niet helemaal alleen voor
God weet waar ik mee thuiskom .. nouja, rotzooi zal het nooit zijn, ik ben geen krent, maar ook niet gek
"God is not here today, priest!"
"T" is for TANK, and "T" is for TERROR ... and "K" is the "K" for KILLING in error.
pi_24407156
Misschien moet de tt eens worden veranderd in mensen die gitaar (willen) spelen
  woensdag 5 januari 2005 @ 11:53:13 #115
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_24408542
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 00:03 schreef LenL het volgende:

[..]

[..]

Bedankt voor je tips.

Ik heb de buizen opnieuw erin gedraaid maar dat biedt geen uitkomst en dat van die FXloop ook niet. Ik ben toevallig vanmiddag vrij dus ik ga maar eens een bezoekje brengen aan de gitaarboer.

Beterschap... ik hoop dat je, als je gerevalideerd bent weer de gitaar op kunt pakken en nog op je oude niveau kan spelen...
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 10:26 schreef yootje het volgende:
Misschien moet de tt eens worden veranderd in mensen die gitaar (willen) spelen
Die mensen zijn hier uiteraard ook welkom!
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_24408562
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 17:23 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Wat gebeurt er dan? Trekt het hout dan krom...?
Je snaren ontstemmen. In het geval van een (semi-)akoestische gitaar schijnt het ook slecht te zijn voor het hout.

Gitaren;
Fender Heartfield Talon II,
Japanse Fender Strat,
Fender semi-akoestisch.

Pedalen;
Vox Wah,
Marshall Jackhammer,
Homemade Fuzz,
Boss Digital Delay.

En een klein kratje.
Meets 1337 girl.
  woensdag 5 januari 2005 @ 14:38:16 #117
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_24411469
AARGGGHHH!!! Vanmiddag naar de gitaarboer geweest, althans dat dacht ik.

Ik ga altijd naar WaveWorld in Culemborg, zo'n 50km. bij mij vandaan. Zo ook vandaag... Wat blijkt; zijn ze dicht vanwege een reorganisatie/verbouwing. Ook hing er doodleuk een briefje "we zijn weer open vanaf de 1e week van januari" of iets dergelijks.
Dus ik sta zo voor de deur, een beetje beduusd, komt er een verkoper naar me toe die dat verhaal ook nog eens kwam bevestigen. M'n spullen die ik ter reparatie wilde brengen werden niet aangenomen omdat meneer niet kon vertellen of tijdens de opening (vrijdag) de reparatieafdeling ook weer op volle sterkte zou zijn.

Een flinke domper op m'n dag dus...
pi_24411558
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 01:01 schreef nibble het volgende:
[...]
Ik heb dus inmiddels al gelezen dat vibrato-hendels een hel zijn bij stemmen, maar ik denk toch (eigenwijs typje) dat deze van pas gaan komen later.. of zijn ze echt nutteloos ?
[...]
Om hier een besluit over te nemen moet je weten dat er in principe 2 soorten tremolo-bruggen zijn.,

Ten eerste de 'Floyd Rose'-type brug. Een grote tremolo, die je veel op Ibanez gitaren tegenkomt (type: scheurijzer ). Leuk om eens mee te spelen, maar als eerste gitaar zal ik het zeker niet aan raden. Als je wilt stemmen heb je nl. 2 stemmechaniek: de gewone stemmechanieken aan de kop, en de zogenaamde finetuners (die op de brug zitten). Je stemt eerst met de gewone mechanieken. Vervolgens worden de snaren op de topkam ingeklemd. Dan kan je met de finetuners nog zorgen dat ie helemaal zuiver wordt. Als je dan een andere stemming wilt dan moet je eerst meet een imbussleuteltje de klemmen los maken. Vervolgens begint het verhaal opnieuw.
Dit is niet erg fijn, want als je net begint met gitaar spelen is het juist leuk met allerlei verschillende nummers mee te spelen. Als een nummer dan is opgenomen met een anders gestemde gitaar, moet je dus veel moeite doen om te herstemmen.

Floyd Rose trem:

De topkam: tussen en hals en kop worden de snaren ingeklemd.

Daarnaast bestaat er ook nog een ander soort de tremolo, zeg maar de standaard tremolo (vibrato eigenlijk). Je ziet ze vaak op fenders. Hier heb je geen last van finetuners en dergelijke, maar bij flink gebruik zal de gitaar waarschijnlijk enorm ontstemmen. Ook weer een nadeel dus. Als je m niet gebruikt is het geen probleem trouwens.

De kleinere vibrato:

Ik zou zeggen, koop iig geen gitaar met een Floyd Rose. En fender-style vibrato zou nog wel kunnen. En tjsa, of het nutteloos is... ik gebruik het nooit dus voor mij is het redelijk nutteloos, maar er zijn natuurlijk hordes mensen die het wel gebruiken, dus die beslissing moet je zelf nemen .
pi_24411580
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 14:38 schreef Gitarist het volgende:
AARGGGHHH!!! Vanmiddag naar de gitaarboer geweest, althans dat dacht ik.

Ik ga altijd naar WaveWorld in Culemborg, zo'n 50km. bij mij vandaan. Zo ook vandaag... Wat blijkt; zijn ze dicht vanwege een reorganisatie/verbouwing. Ook hing er doodleuk een briefje "we zijn weer open vanaf de 1e week van januari" of iets dergelijks.
Dus ik sta zo voor de deur, een beetje beduusd, komt er een verkoper naar me toe die dat verhaal ook nog eens kwam bevestigen. M'n spullen die ik ter reparatie wilde brengen werden niet aangenomen omdat meneer niet kon vertellen of tijdens de opening (vrijdag) de reparatieafdeling ook weer op volle sterkte zou zijn.

Een flinke domper op m'n dag dus...
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=43002
pi_24411764
En zoals belooft: een opname met mn wah-pedaal. Dit is de eerste opname met een Marshall, en het valt me flink tegen. Ik heb gewoon een snoer via de emulated line-out naar de line-in van mn geluidskaart laten gaan. Het vette marshall geluid wat ik normaal heb komt nu helemaal niet tot zn recht. T was natuurlijk te verwachten maar tis toch wel balen.

Maar goed, hier is ie dan. Gewoon een stuk geïmproviseerd, dus echt geweldig is het niet (slechte frasering ed.). Luister en huiver :
http://home.wanadoo.nl/jemorel/wah.mp3
  woensdag 5 januari 2005 @ 16:26:12 #121
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24413334
Ik denk dat als je echt direct wil opnemen, een POD of V-amp betere resultaten geeft dan een marshall line-out.

Wat voor wah had je ook alweer?
pi_24413989
Ik kan opnemen
Dit stukje is niet van een bestaand nummer, dat ik weet. Gewoon zomaar wat.

http://members.lycos.nl/danielmuffindevries/1snaarpret.wav
rechtermuisklik opslaan als.
pi_24414611
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 16:26 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ik denk dat als je echt direct wil opnemen, een POD of V-amp betere resultaten geeft dan een marshall line-out.

Wat voor wah had je ook alweer?
Ik heb een Ibanez Weeping Demon

En de line-out van de marshall is idd niet echt geschikt. Voor die andere opnames heb ik een V-Amp gebruikt, maar die vond ik eigenlijk ook niet al te best. Misschien ligt het aan mn geluidskaart.
  woensdag 5 januari 2005 @ 17:46:21 #124
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_24414656
quote:
Ik had wel gehoord dat het niet zo goed ging, maar zó slecht wist ik nou ook weer niet.

Ik hoop dat ze het toch volhouden en er bovenop komen. Ik heb idd een van de vorige keren dat ik er was gehoord van een verkoper dat het vooral slecht ging met de piano-afdeling...

Misschien gaan ze die piano-afdeling wel afstoten en er een gitaarwinkel van maken ter grootte van dat hele pand!!! Zou wel ongelooflijk vet zijn... maar of ze daar wel de markt mee bereiken is de vraag

Jezus ik ben weer ff op dat forum geweest en het blijft gewoon ***, lang leve Fok!

[ Bericht 6% gewijzigd door Gitarist op 05-01-2005 17:55:31 ]
  woensdag 5 januari 2005 @ 18:48:18 #125
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24415711
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 17:42 schreef Hammet het volgende:

[..]

Ik heb een Ibanez Weeping Demon

En de line-out van de marshall is idd niet echt geschikt. Voor die andere opnames heb ik een V-Amp gebruikt, maar die vond ik eigenlijk ook niet al te best. Misschien ligt het aan mn geluidskaart.
Je hebt voor 99 Euro nu al een m-audio 2496 (voorheen 250E), voor die prijs vind je niks beters!

o.a. bij www.i4-muzique.nl
pi_24415757
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 17:46 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Jezus ik ben weer ff op dat forum geweest en het blijft gewoon ***, lang leve Fok!
Wat vind je er zo slecht aan dan? Fok! vind ik wel beter qua community, maar ze hebben daar wel kennis en het is er aardig druk.
  woensdag 5 januari 2005 @ 19:17:27 #127
83087 Stepho
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_24416284
Mensen ik ben op zoek naar een goede metronoom voor de computer. Ik heb verschillende losse programmatje geprobeerd maar die zijn allemaal ruk, gaan maar tot 170 BPM enz. Welke gebruiken jullie?
pi_24416892
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 19:17 schreef Stepho het volgende:
Mensen ik ben op zoek naar een goede metronoom voor de computer. Ik heb verschillende losse programmatje geprobeerd maar die zijn allemaal ruk, gaan maar tot 170 BPM enz. Welke gebruiken jullie?
Ik gebruik de metronoom van Logic, en anders stel ik de metronoom van Guitar Pro gewoon op de gewenste tik in...
In The Presence Of Enemies!
pi_24417272
Ik gebruik de metronoom van CoolEdit, en anders stel ik de metronoom van PowerTab gewoon op de gewenste tik in...

pi_24417319
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 18:48 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Je hebt voor 99 Euro nu al een m-audio 2496 (voorheen 250E), voor die prijs vind je niks beters!

o.a. bij www.i4-muzique.nl
Mm tsja, het is vast wel goedkoop maar zoals ik al zei weet ik dus niet waar het aan ligt. Misschien ligt het helemaal niet aan mn geluidskaart, en dan vind ik die ¤100 toch wel zonde. Dat kan ik dan beter op giro 555 storten .
pi_24417604
Ik ben trouwens alweer bezig met mn volgende opname . Ik ga Fade To Black opnemen, helemaal. Ik ga het nu wat beter aanpakken, dus meer aandacht geluid en dergelijke. DIt is wat ik tot nu toe heb:

http://home.wanadoo.nl/jemorel/fadetoblack.mp3

Hier is het geluid nog niet echt goed, t is slechts een ruwe opname.

Ook wil ik er drums aan toevoegen, maar welk programma kan ik hiervoor gebruiken? En hoe kom ik eraan?
pi_24417804
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 20:20 schreef Hammet het volgende:
Ik ben trouwens alweer bezig met mn volgende opname . Ik ga Fade To Black opnemen, helemaal. Ik ga het nu wat beter aanpakken, dus meer aandacht geluid en dergelijke. DIt is wat ik tot nu toe heb:

Ook wil ik er drums aan toevoegen, maar welk programma kan ik hiervoor gebruiken? En hoe kom ik eraan?
Fruity Loops is daar geschikt voor toch?

99 dollar of illegaal natuurlijk.
pi_24417942
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 19:17 schreef Stepho het volgende:
www.download.com > weird metronome simpel bugvrij doeltreffend en je kunt er zelfs wat midi in programmeren
  woensdag 5 januari 2005 @ 21:11:47 #134
24054 search64
Avec le grande
pi_24418578
lama
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  woensdag 5 januari 2005 @ 21:12:51 #135
91306 GF
Kingwood
pi_24418611
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:11 schreef search64 het volgende:
Hoeveel programma's denk je dat ze bij download.com hebben, Lenl? Misschien kun je specifieker zijn.
Doet ie toch

http://www.download.com/W(...)027.html?tag=lst-0-1
Unspoken words were understood
  woensdag 5 januari 2005 @ 22:02:18 #136
83087 Stepho
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_24419724
quote:
Bedankt man dit programma is vet, was ik precies naar op zoek. Simpel maar zeker doeltreffent
pi_24419767
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 22:02 schreef Stepho het volgende:

[..]

Bedankt man dit programma is vet, was ik precies naar op zoek. Simpel maar zeker doeltreffent
ja vind ik ook, gewoon ideaal simpel en doeltreffend!

ook de meest bugvrije in dit genre
  woensdag 5 januari 2005 @ 22:10:04 #138
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_24419909
heb vandaag die vox ad30 gezien en bespeeld, en klinkt echt super! de 11 ingebouwde effecten zijn ook erg goed.

nog ff iets meer geld sparen (buffer enzo), en dan kaufen
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_24422222
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 20:20 schreef Hammet het volgende:

Die twee gitaren door elkaar, die hoge klinkt er soms vals doorheen, tenminste, zo neem ik het echt op..:) voor de rest wel strak gespeeld.
  donderdag 6 januari 2005 @ 00:37:28 #140
14193 nibble
- hekelt replurk v0.2x -
pi_24423792
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 14:42 schreef Hammet het volgende:

[..]

Om hier een besluit over te nemen moet je weten dat er in principe 2 soorten tremolo-bruggen zijn.,

<heel verhaal>

Ik zou zeggen, koop iig geen gitaar met een Floyd Rose. En fender-style vibrato zou nog wel kunnen. En tjsa, of het nutteloos is... ik gebruik het nooit dus voor mij is het redelijk nutteloos, maar er zijn natuurlijk hordes mensen die het wel gebruiken, dus die beslissing moet je zelf nemen .
Kijk dat is tenminste een stuk verhelderende informatie! Thanks!
Nog eens iets, persoonlijk ben ik links, maar als ik toch nog moet leren spelen, wat is dan het beste ? Mijn linkerhand is wat precieser, mijn rechter wat sterker.
Maar het wat uit voor het leren zelf, tabs/noten of eventuele andere dingen ???
Voordeel is natuurlijk wel dat je A) goedkoper uit bent B) je ook op andermans ijzers kan raggen.
"God is not here today, priest!"
"T" is for TANK, and "T" is for TERROR ... and "K" is the "K" for KILLING in error.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')