abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 januari 2005 @ 18:42:18 #101
15869 gr8w8
Better by design.
pi_24396477
Vele kerken zijn ook nog intact, om dezelfde bouwkundige reden. Dezelfde God van Christenen en Moslims? Vele Tempels staan ook nog overeind. Tijd voor een universele God dus.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_24396625
dit is een oude foto volgens mij

en het onderschrift was:
moslims veroveren christenlijk gebied en zetten de eerste moskee neer binnen 12 uur

na de zeebeving heeft god het gebied terug gepakt en wachten we nu op christenen die de moskee tegen de vlakte walsen

pi_24397403
Wat een lijp topic! De stenen hotels, gebouwd met westers geld staan er ook nog allemaal.

lijp (bn.)
1 [inf.] gek, dwaas
pi_24397841
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 07:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ongetwijfeld zullen ze sterk gebouwd zijn. Maar voor ons doet dat er niet toe. Wij zijn uitermate gelukkig dat ze er nog staan. Wat de reden is is niet van belang. Wat wel van belang is is onze ruime overvolle tevredenheid dat deze Moskeeën er nog staan ondanks deze gewelddadige natuurramp

Juist en dit is weet het bewijs
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_24397952
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 20:02 schreef Meki het volgende:

[..]

Juist en dit is weet het bewijs
Allah zal je genadeloos straffen voor deze arrogante aanname.
Of iets een bewijs is , is aan Hem om te bepalen, niet aan jou.

Er is een tsunami onderweg naar jouw huis, oneerbiedige.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  † In Memoriam † dinsdag 4 januari 2005 @ 20:20:19 #106
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_24398104
De een ziet het hand van God in het blijven staan van Moskees, de andere in het verdrinken van duizenden "fags and dykes"...

We hebben ze zelf trouwens ook. Na de watersnoodramp in Zeeland hebben predikanten nog tientallen jaren verkondigd dat dit was vanwege de zondige Zeeuwen. En volgens Jomanda moet je kanker aan de hemelse krachten overlaten om te genezen.
pi_24398209
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 20:11 schreef milagro het volgende:

[..]

Allah zal je genadeloos straffen voor deze arrogante aanname.
Of iets een bewijs is , is aan Hem om te bepalen, niet aan jou.

Er is een tsunami onderweg naar jouw huis, oneerbiedige.
Geloof jij het
pi_24398264
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 20:20 schreef NorthernStar het volgende:
De een ziet het hand van God in het blijven staan van Moskees, de andere in het verdrinken van duizenden "fags and dykes"...

We hebben ze zelf trouwens ook. Na de watersnoodramp in Zeeland hebben predikanten nog tientallen jaren verkondigd dat dit was vanwege de zondige Zeeuwen. En volgens Jomanda moet je kanker aan de hemelse krachten overlaten om te genezen.
en toch hebben ze gelijk
  † In Memoriam † dinsdag 4 januari 2005 @ 20:35:23 #109
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_24398388
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 20:28 schreef Meki het volgende:

[..]

en toch hebben ze gelijk
Nee, ze denken dat ze gelijk hebben. Maar dat is het probleem met gelovigen, niet in staat tot relativeren.
pi_24398432
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 20:35 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Nee, ze denken dat ze gelijk hebben. Maar dat is het probleem met gelovigen, niet in staat tot relativeren.
Neeh je hebt de bewijzen gezien

de Moskee en de dieren
  dinsdag 4 januari 2005 @ 20:54:07 #111
15869 gr8w8
Better by design.
pi_24398795
De Moskee en de dieren hebben het dus overleefd.

Allah is dus de God van de dieren en de moskee is hun stal.
pi_24398914
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 20:54 schreef gr8w8 het volgende:
De Moskee en de dieren hebben het dus overleefd.

[ Onzin ]
dankzij Allah
  † In Memoriam † dinsdag 4 januari 2005 @ 21:02:57 #113
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_24398953
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 20:37 schreef Meki het volgende:

[..]

Neeh je hebt de bewijzen gezien

de Moskee en de dieren
Meki stoot zijn voet en zegt ik geloof dat hij gebroken is.

Meki's moeder brengt hem snel naar het ziekenhuis. Daar zegt Meki tegen de arts, "doe mijn voet in het gips, want hij is gebroken".
Zegt de dokter, "Zouden we eerst niet even een röntgenfoto maken en afwachten wat daar op te zien is?"

Antwoord:

"Nee, ik weet zeker dat het gebroken is want het doet pijn".

of

"Ja, dat is goed, want anders loop ik misschien voor niks twee maanden met gips"
  dinsdag 4 januari 2005 @ 21:09:23 #114
15869 gr8w8
Better by design.
pi_24399105
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 21:00 schreef Meki het volgende:

[..]

dankzij Allah
De Moskee en de dieren hebben het dus overleefd dankzij Allah.

pi_24399270
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 21:02 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Meki stoot zijn voet en zegt ik geloof dat hij gebroken is.

Meki's moeder brengt hem snel naar het ziekenhuis. Daar zegt Meki tegen de arts, "doe mijn voet in het gips, want hij is gebroken".
Zegt de dokter, "Zouden we eerst niet even een röntgenfoto maken en afwachten wat daar op te zien is?"

Antwoord:

"Nee, ik weet zeker dat het gebroken is want het doet pijn".

of

"Ja, dat is goed, want anders loop ik misschien voor niks twee maanden met gips"
pi_24399276
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 21:09 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

De Moskee en de dieren hebben het dus overleefd dankzij Allah.

Jezus is de God en de de kerk is de stal

hetzelfde toch
  dinsdag 4 januari 2005 @ 21:22:31 #117
15869 gr8w8
Better by design.
pi_24399316
Hetzelfde? De Moskee was toch blijven staan?
  † In Memoriam † dinsdag 4 januari 2005 @ 21:31:09 #118
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_24399357
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 21:18 schreef Meki het volgende:

[..]

Ja jij bent degene die 'geloof' en 'zeker weten' door elkaar haalt.

Mooie god trouwens, die blijkbaar meer geeft om wat gemetselde dode stenen dan de levens van 100.000+ mensen. TBS gevalletje imo.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 22:33:01 #119
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_24399781
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 21:31 schreef NorthernStar het volgende:

Mooie god trouwens, die blijkbaar meer geeft om wat gemetselde dode stenen dan de levens van 100.000+ mensen. TBS gevalletje imo.
Het lijkt mij niet de bedoeling denk ik dat nu ook diverse Mods gaan trollen en op de bekende akkersloot-manier de Islam ten spotte brengen

Laten we elkaar gaarne respecteren en elkaar hoogtij vieren.

Wij Moslims weten zeker dat datgene bestaat wat we geloven. Dat hebben de anderen maar te accepteren, het is nl. een onderdeel van onze religie en we zijn niet van plan daarin een compromis te sluiten met wie dan ook

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_24400049
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 22:33 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
.....Dat hebben de anderen maar te accepteren, het is nl. een onderdeel van onze religie en we zijn niet van plan daarin een compromis te sluiten met wie dan ook

Ai, jouw gedrag is 10-tallen jaren geleden ook al eens voorgekomen.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 23:07:52 #121
13462 BansheeBoy
pi_24400483
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 22:49 schreef ArieDeKnaller het volgende:

[..]

Ai, jouw gedrag is 10-tallen jaren geleden ook al eens voorgekomen.
Ondanks het feit dat je niet concreet bent ben ik een tevreden en heuglijk mens dat er nog meer mensen waren/zijn met mijn gedrag

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_24400570
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 23:07 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ondanks het feit dat je niet concreet bent ben ik een tevreden en heuglijk mens dat er nog meer mensen waren/zijn met mijn gedrag

Ik refereer naar je fascistische trekjes. Je komt over met het gevoel alsof je een ubermensch bent in al je reacties. Daar wordt ik een beetje schijtziek van. Je moet eens goed teruglezen wat je allemaal schrijft, ik hoop dat je het dan begrijpt. Alhoewel dat ten zeerste betwijfel omdat je vastgeroest zit in een eeuwenoud denkpatroon.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 23:19:34 #123
13462 BansheeBoy
pi_24400732
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 23:12 schreef ArieDeKnaller het volgende:

[..]

Ik refereer naar je fascistische trekjes.
Dit is een zeer grove beschuldiging. Ik hoop dat crew hier ingrijpt, niet persé met een Ban maar in ieder geval met tekst en uitleg hoe je gebruikers wel behoort te respecteren. Je kan me nl. niet zomaar (verkapt) uitmaken voor een wijlen man als Hitler
quote:
Je komt over met het gevoel alsof je een ubermensch bent in al je reacties. Daar wordt ik een beetje schijtziek van.
Nogmaals, dan lees je de reacties met een verkeerde perceptie. Ik ben geen acute übermensch, wel voel ik me in mijn geloof hoger, maar op menselijk niveau zijn we uiteraard gelijk aan elkaar
quote:
Je moet eens goed teruglezen wat je allemaal schrijft, ik hoop dat je het dan begrijpt. Alhoewel dat ten zeerste betwijfel omdat je vastgeroest zit in een eeuwenoud denkpatroon.
Ik lees dagelijks terug wat ik schrijf en ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd weer verheugd ben als ik ze terug lees: de inhoud, de stijl, de intentie, allemaal komen ze juist op me over en dat geldt voor veel FoK!kers

pi_24400885
Er zijn daar duizenden mensen doodgegaan door een NATUURRAMP ! Hier wordt een topic geopend over het feit dat een goedgebouwde moskee er nog staat met direct de nadruk op allah.
Ik wordt daar zo kotsmisslijk van dat eeuwige gezeur over allah hier, god daar, allah zo!
Duizenden mensen......................................
  woensdag 5 januari 2005 @ 00:03:31 #125
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_24401605
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 01:42 schreef Steijn het volgende:

[..]

Een halve meter sneeuw vind ik nog niet eens zo ruim genomen eerlijk gezegd. Dat is hooguit een centimeter of 40 - 50. Statistisch gezien niet zo onmogelijk denk ik.
Weegt een halve m3 sneeuw echt 56 kg?

Maar dat is alleen voor veranderlijke belastingen, en daar gaat nog eens een veiligheidsfactor overheen, en het eigen gewicht.
En bij de keuze van de balken moet je ook meerdere keren met veiligheidsfactoren etc. rekenen.
Uiteindelijk kan hij misschien wel het driedubbele dragen van wat je eigenlijk berekend hebt.
Maar jij als (ex) civiel weet dat.
  woensdag 5 januari 2005 @ 02:49:45 #126
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24404614
quote:
Op maandag 3 januari 2005 23:00 schreef SadKingBilly het volgende:
Natuurlijk meki. allah heeft de moskee beschermd.
Dit is absoluut het bewijs van zijn bestaan, nu kan daar niemand meer aan twijfelen.

Terwijl de eeuwenoude citadel, een tempel van Allah te Bam, volledig verwoest is, staat een toeristenbureau ongeschonden overeind.

Misschien moet je hier ook eens kijken Meki. De hand van Allah lijkt het speciaal voorzien te hebben op de bewoners van het arabische continent.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  woensdag 5 januari 2005 @ 03:00:01 #127
71780 DeHeldjes
Anti-Sociaal....
pi_24404721
He... wat jammer nou

flauw
Eigenlijk wel...maar eigenlijk ook weer niet...
  woensdag 5 januari 2005 @ 04:23:38 #128
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_24405293
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 00:03 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Weegt een halve m3 sneeuw echt 56 kg?

Maar dat is alleen voor veranderlijke belastingen, en daar gaat nog eens een veiligheidsfactor overheen, en het eigen gewicht.
En bij de keuze van de balken moet je ook meerdere keren met veiligheidsfactoren etc. rekenen.
Uiteindelijk kan hij misschien wel het driedubbele dragen van wat je eigenlijk berekend hebt.
Maar jij als (ex) civiel weet dat.
Een halve kuub sneeuw weegt: ((0.917 * 1 000 000) / 1 000) / 2 = 458.5 kilogram.
  † In Memoriam † woensdag 5 januari 2005 @ 04:35:18 #129
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_24405369
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 01:03 schreef HAL9000S het volgende:
حركة "فتح "احياء للذكرى الاربعين للانطلاقة، أم

(er zit hier alleen geen enkele user die dit kan lezen..)

Grappig toch al die moslimklonen op fok
pi_24405454
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 04:35 schreef Loedertje het volgende:

[..]

(er zit hier alleen geen enkele user die dit kan lezen..)

Grappig toch al die moslimklonen op fok
Hal is zeker geen kloon.
  † In Memoriam † woensdag 5 januari 2005 @ 04:57:47 #131
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_24405504
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 04:49 schreef Steijn het volgende:

Hal is zeker geen kloon.
Je begrijpt mij niet

(en dat HAL geen kloon is weet ik ook wel )
  woensdag 5 januari 2005 @ 10:00:45 #132
40566 Ericr
Livewrong
pi_24406812
Allah bedankt dan maar voor :

- 150.000+ doden
- duizenden kinderen die zonder ouders moeten opgroeien
- meer dan een miljoen mensen ontheemd
- in jaren opgebouwde infrastructuur binnen een paar uur verwoest
- het laten staan van een paar stenen gebouw ter ere van jou
- vele gezinnen die in onzekerheid leven over het lot van hun geliefden.

Ja ja die Allah is me er eentje zeg, wat een macht en ach de gevolgen die hebben ze daar toch gewoon verdiend. Vooral op Atjeh natuurlijk, grootste aantal slachtoffers was moslim daar maar ja die waren natuurlijk niet vroom genoeg.
pi_24407056
allah houd van mohammedanen die kinderen verhandelen.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  woensdag 5 januari 2005 @ 10:27:40 #134
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_24407171
Dieren hebben het overleefd omdat ze de ramp voelden aankomen(net zoals de meeste mensen op die kleine eilandjes, die hebben de ramp ook voelen aankomen toen de zee raar begon te doen en zijn naar hoger gelegen gedeeltes gevlucht en hebben het dus overleefd)
Dat die moskee is blijven staan komt omdat die wat beter gebouwd zijn dan hutjes van hout die weggespoeld zijn
Om daar de hand van Allah in te zien is wel weer typisch voor de moslimbroeders
pi_24407210
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 10:00 schreef Ericr het volgende:
Allah bedankt dan maar voor :

- 150.000+ doden
Waarvan een serieus percentage moslims.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  woensdag 5 januari 2005 @ 10:31:10 #136
8898 Darklight
pi_24407228
En volgens de meeste bewoners van die eilandjes komt het ergste nog, ze verschuilen zich nog steeds op hoger gelegen gedeeltes van de eilandjes
Dmv remote viewing zijn ze erachter gekomen dat de ergste beving/vloedgolf nog komt
  woensdag 5 januari 2005 @ 10:36:06 #137
8898 Darklight
pi_24407300
Remote viewing Andaman - Nicobar tribals refuse to come out from jungles –as per their predictions fresh earthquakes strike the islands
Staff reporter
January 04, 2005
Indian Government finally confirms that threatened tribal aborigines are safe in Andaman – Nicobar islands – they sensed it coming and moved to higher grounds. They are not coming out from jungles in spite of repeated insistence of the Government.

New fresh earthquakes shook the islands in the mean time. The tribals have communicated that the devastation based on their remote viewing techniques have not ended.

An earthquake of moderate intensity occurred off the coast of Great Nicobar Island in the early hours on Tuesday, Indian Meteorological Department (IMD) said. The tremor measuring 5.3 on the Richter scale was recorded at 1.06 am. The epicentre of the quake was at 6.2 degrees north latitude and 92.2 degrees east longitude, IMD added.

Indian coast guard and military personnel finally confirmed after reaching all the islands in Nicobar and Andaman islands that most of the threatened tribal aborigines are fine. They moved to higher grounds sensing the earthquakes

In the first contact between the administration and the endangered Sentelese aborigines in Sentenel Island in Anndaman and Nicobar, the tribals greeted the Coastguard helicopters by firing arrows at them. The action photographs of the Sentenel tribals firing arrows were displayed to newsmen here by Director General of Coastguard Vice Admiral A K Singh who said these were shot when the chopper was about 50 metres from ground on the island. The Coastguard helicopters´´ landing on the island was the first sign that these aborgins, who are threatened with extinction, have survived Sunday´s catastrophic tidal waves. Singh said his personnel had later made a reconnaissance of the island to find that the tribals were safe on the high grounds. Similarly, the coastguard teams had come across Onge tribals, who number about 100, on the great Nicobar islands and found that most of them were also safe. He said there were similar reports on the safety of the to other threatened aborgines inhabiting various islands.

http://www.indiadaily.com/editorial/01-04h-05.asp
pi_24407785
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 02:49 schreef sjun het volgende:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]
Terwijl de eeuwenoude citadel, een tempel van Allah te Bam, volledig verwoest is, staat een toeristenbureau ongeschonden overeind.

[afbeelding]

Misschien moet je hier ook eens kijken Meki. De hand van Allah lijkt het speciaal voorzien te hebben op de bewoners van het arabische continent.
oow ik zal een onderzoek doen
  woensdag 5 januari 2005 @ 11:12:50 #139
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_24407839
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 22:33 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Laten we elkaar gaarne respecteren en elkaar hoogtij vieren.
weet je wat, je hebt gelijk

pi_24407871
Mohammedanen zijn altijd al wat vreemd geweest in hun perceptie van de werkelijkheid. Ze mogen dan wel geen alcohol drinken van hun secteleiders, maar waar ze wel mee worden beneveld is een heel stuk sterker.
pi_24407930
Hey Bansheeboy en Meki. Hou kan het nou dat allah zoveel moslims heeft laten verzuipen?
Waarom heeft hij deze tsunami niet in Amerika laten plaatsvinden zodat er + 100.000 kaffers waren verzopen ipv vrome moslims?
pi_24408113
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 11:18 schreef J_CDA het volgende:
Hey Bansheeboy en Meki. Hou kan het nou dat allah zoveel moslims heeft laten verzuipen?
Waarom heeft hij deze tsunami niet in Amerika laten plaatsvinden zodat er + 100.000 kaffers waren verzopen ipv vrome moslims?
de moslims die dood zijn hebben een nieuw leven gekregen in de hemel
pi_24408315
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 11:28 schreef Meki het volgende:

[..]

LOL, die zijn dus allemaal gesneuveld in de heilige strijd tegen Allah ?

Of heb ik iets gemist en heeft de een of andere mohammedaanse secte a la Jehova's Getuigen plekjes gereserveerd in het paradijs ?
pi_24408400
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 11:40 schreef HiZ het volgende:

[..]

LOL, die zijn dus allemaal gesneuveld in de heilige strijd tegen Allah ?

Of heb ik iets gemist en heeft de een of andere mohammedaanse secte a la Jehova's Getuigen plekjes gereserveerd in het paradijs ?
laat maar je snapt er niks van dus is verdere uitleg niet nodig
  woensdag 5 januari 2005 @ 11:46:44 #145
8898 Darklight
pi_24408429
quote:

[..]

En de verderfelijke ongelovige Westerse toeristen die zijn omgekomen gaan uiteraard rechtstreeks naar de hel
pi_24408598
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 11:46 schreef Darklight het volgende:

[..]

En de verderfelijke ongelovige Westerse toeristen die zijn omgekomen gaan uiteraard rechtstreeks naar de hel
dat zei ik niet
  woensdag 5 januari 2005 @ 11:56:44 #147
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_24408627
Kan hier niet gewoon een slotje op?

Dit is net zo relevant als dat er een boom is blijven staan.
als in goochelaar
  woensdag 5 januari 2005 @ 11:56:56 #148
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_24408630
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 11:55 schreef Meki het volgende:

[..]

dat zei ik niet
maar dat denk je wel
  woensdag 5 januari 2005 @ 16:32:00 #149
66029 Koobus
Le Grange Marais
pi_24413408
Opvallend ook hoe eensgezind de moslimlanden hun getroffen geloofsbroeders in Atjeh, Bangladesh en Somalie steunen met geld, goederen en hulp. (NOT!)

Praat me dus niet over ideologische superioriteit van moslimlanden, Bansheeboy, want als het er op aan komt zijn ze te belazerd om iets voor anderen te doen.

Gelukkig zijn de 'Grote Satans' uit het westen zo beroerd nog niet en helpen ze medemensen in nood, ongeacht hun geloof, waar de 'ideologisch superieuren' zich verschuilen achter laffe gemeenplaatsen als 'Het was de wil van God'.
Master of my domain
  woensdag 5 januari 2005 @ 16:37:10 #150
13462 BansheeBoy
pi_24413498
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 11:56 schreef err het volgende:

[..]

maar dat denk je wel
Ik weet zeker dat jij nu denkt:"Die Moslims op Fok! ook, die moeten niet gebanned worden. Ik fanneer (iemand tot fan maken) ze."

Maar dat is irrelevant. Het is de bedoeling dat we op een forum in discours gaan met de reeds geposte middelen, en niet ingaan op eventuele gedachtes

pi_24413535
Damn, het is een wonder....allah zij geprezen.... zie mij rennen naar de hema om alvast een leuke hoofddoek uit te zoeken....
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  woensdag 5 januari 2005 @ 16:39:11 #152
13462 BansheeBoy
pi_24413540
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 16:32 schreef Koobus het volgende:

Praat me dus niet over ideologische superioriteit van moslimlanden, Bansheeboy, want als het er op aan komt zijn ze te belazerd om iets voor anderen te doen.
Ik verdedig de Moslim-regeringen niet noch verklaar ik ze superieur. Ik verklaar ons gedachtegoed, de Islam dus, superieur

woensdag 5 januari 2005 @ 16:42:39 #153
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24413593
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 16:39 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik verdedig de Moslim-regeringen niet noch verklaar ik ze superieur. Ik verklaar ons gedachtegoed, de Islam dus, superieur

superieur aan wat, andere geloven?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_24413597
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 16:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat jij nu denkt:"Die Moslims op Fok! ook, die moeten niet gebanned worden. Ik fanneer (iemand tot fan maken) ze."

Maar dat is irrelevant. Het is de bedoeling dat we op een forum in discours gaan met de reeds geposte middelen, en niet ingaan op eventuele gedachtes

Als je consequent bent zul je in het vervolg ook geen insinuaties meer maken over sexueel misbruik in de kerk tijdens de doop en ook geen insinuaties over het bestaan van Allah.

Het is het een of het ander.
Yeah baby Yeah!
pi_24413641
quote:

[..]

Ik verklaar ons gedachtegoed, de Islam dus, superieur

welke interpretatie ?
  woensdag 5 januari 2005 @ 16:45:47 #156
66029 Koobus
Le Grange Marais
pi_24413649
quote:

[..]

Ik ben ook nog niet veel particuliere initiatieven uit die hoek tegengekomen. Zeker te druk met zich ideologisch superieur te voelen.
Master of my domain
  Moderator woensdag 5 januari 2005 @ 16:47:30 #157
8781 crew  Frutsel
pi_24413673
*gaap*...
weer zo'n onzin(nig) NWS topic dat gerust in het " hoofd " Tsunami topic kon...
  woensdag 5 januari 2005 @ 16:48:31 #158
13462 BansheeBoy
pi_24413685
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 16:45 schreef Koobus het volgende:

[..]

Ik ben ook nog niet veel particuliere initiatieven uit die hoek tegengekomen. Zeker te druk met zich ideologisch superieur te voelen.
Veel Moskeeën roeren zich. Alleen wij Moslims doen goede daden voor Allah, wij zullen het niet van de daken schreeuwen als we een goede daad hebben gedaan om vervolgens over te komen als een weldoener, dit in tegenstelling tot anderen

pi_24413743
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 16:48 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Veel Moskeeën roeren zich. Alleen wij Moslims doen goede daden voor Allah, wij zullen het niet van de daken schreeuwen als we een goede daad hebben gedaan om vervolgens over te komen als een weldoener, dit in tegenstelling tot anderen

zou ik ook niet doen, maar feit is dat velen zich laten inspireren door anderen waarvan zij horen dat ze gegeven hebben. Mij boeit het verder niet dat ze dat graag laten horen, als er maar geld naar de goede doelen gaat. Het gaat er in dit geval niet zozeer om hoe het gebeurt, als het maar gebeurt.
pi_24413768
quote:

[..]

ja hoor.... alle moslims zijn eigenlijk helden.... en de rest... allemaal schurken..... arme jij, moslim onder al die slechte heidenen hier..... daar zijn ook oplossingen voor hoor....
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  woensdag 5 januari 2005 @ 16:53:17 #161
13462 BansheeBoy
pi_24413774
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 16:43 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Als je consequent bent zul je in het vervolg ook geen insinuaties meer maken over sexueel misbruik in de kerk tijdens de doop en ook geen insinuaties over het bestaan van Allah.

Het is het een of het ander.
Wat bedoel je precies waarde Elgigante ? Je weet dat ik je hoogstens waardeer. Maar ik zie niet in wat de tijdens de doop misbruikte kinderen te maken hebben met de Tsunami, ook deze keer zal ik de hand in eigen boezem steken zoals een goed Moslim betaamt: ik zal dus wel iets over het hoofd hebben gezien.

woensdag 5 januari 2005 @ 16:53:23 #162
66029 Koobus
Le Grange Marais
pi_24413776
quote:

[..]

Wees dan eens een fijne vent en noem eens wat van die initiatieven die concrete hulp tot gevolg hebben.
Master of my domain
  woensdag 5 januari 2005 @ 16:55:46 #163
13462 BansheeBoy
pi_24413823
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 16:51 schreef het_fokschaap het volgende:
Het gaat er in dit geval niet zozeer om hoe het gebeurt, als het maar gebeurt.
Jij bent het dus duidelijk met mij eens

pi_24413838
quote:

[..]

En waarom heeft god al 2 keer achter elkaar op kerst veel moslims vermoord?

In 2003 40.000 moslims in Iran in Bam op 2e kerstdag.
In 2004 140.000 moslims in de Sumatra regio op 2e kerstdag.

Heeft god een hekel aan moslims of zo?
Bluesdude en SCH: bekken houden met jullie gejank.
Zo, dat scheelt weer 400 nutteloze reacties.
  woensdag 5 januari 2005 @ 16:57:22 #165
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_24413852
quote:
Een overzicht van de schenkingen aan de getroffen gebieden in Zuidoost-Azië. Opvallend is hoe weinig de Arabische landen geven. De bedragen zijn in euro’s.
Donateur Bedrag
Duitsland: 500 miljoen
Japan: 373 miljoen
Verenigde Staten: 260 miljoen
Wereldbank: 187 miljoen
Noorwegen: 134 miljoen
Groot-Brittannië: 72 miljoen
Italië: 70 miljoen
Zweden: 60 miljoen
Spanje: 51 miljoen
China: 45 miljoen
Frankrijk: 42 miljoen
Denemarken: 41 miljoen
Australië: 35 miljoen
Europese Unie: 31 miljoen
Nederland: 27 miljoen
Canada: 25 miljoen
Qatar: 19 miljoen
Zwitserland: 18 miljoen
België: 12,5 miljoen
Ierland: 10 miljoen
Portugal: 8 miljoen
Saudi-Arabië: 7,7 miljoen
Koeweit: 7,5 miljoen
Finland: 4,5 miljoen
Taiwan: 4 miljoen
Zuid-Korea: 3,7 miljoen
Nieuw Zeeland: 2,7 miljoen
Oostenrijk: 2 miljoen
Bahrein: 1,5 miljoen
Libië: 1,5 miljoen
http://www.elsevier.nl/nieuws/buitenland/artikel.asp?artnr=19966&versie=2

Weinig geven is zeker ook de wil van Allah.....
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 5 januari 2005 @ 16:57:34 #166
13462 BansheeBoy
pi_24413857
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 16:52 schreef djenneke het volgende:

[..]

ja hoor.... alle moslims zijn eigenlijk helden.... en de rest... allemaal schurken..... arme jij, moslim onder al die slechte heidenen hier..... daar zijn ook oplossingen voor hoor....
Kun je me misschien vertellen waar ik dergelijke beweringen aldaar heb gepost ? Je maakt me m.i. nl. belachelijk zonder enkele reden. Ik ken je nl. niet. Volgens mij ken je mij ook niet

pi_24413859
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 16:42 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

superieur aan wat, andere geloven?
Een steen.
pi_24413950
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 16:53 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies waarde Elgigante ? Je weet dat ik je hoogstens waardeer. Maar ik zie niet in wat de tijdens de doop misbruikte kinderen te maken hebben met de Tsunami, ook deze keer zal ik de hand in eigen boezem steken zoals een goed Moslim betaamt: ik zal dus wel iets over het hoofd hebben gezien.

Ik doelde op hetgeen jij ervoor zei.

Dat je graag een discussie wilt voeren op basis van geposte artikelen/reacties ipv gedachten.

Is er eigenlijk zo langzamerhand niet teveel geld ingezameld voor hulp (de instanties weten niet wat ze met de bergen geld moeten doen, zoveel nullen passen niet op hun bankrekening) en is het niet beter om massaal op vakantie te gaan naar de getroffen regio om enerzijds de belangrijkste inkomstenbron (het toerisme) te spekken en anderzijds hand en spandiensten te verrichten zodat de enorme puinhoop opgeruimd kan worden?
Yeah baby Yeah!
pi_24414035
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 16:57 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Arabische landen hebben ook niet zo'n traditie als het gaat om het geven van hulp. Westerse landen doen dat nog uit een soort schuldcomplex icm de koloniale tijden en de welvaart die we hier over het algemeen kennen.

Wat mij verbaasd is dat de omringende landen (wat is omringend als het land er 2000 km vanaf ligt) op het eerste gezicht niet erg gul lijken te zijn met het doneren van geld.

Duitsland is natuurlijk koploper, die hebben heel wat goed te maken in geld nu de sexindustrie op zijn gat ligt.
Yeah baby Yeah!
pi_24414144
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 16:56 schreef Anton_aus_Den_Haag het volgende:

[..]

En waarom heeft god al 2 keer achter elkaar op kerst veel moslims vermoord?

In 2003 40.000 moslims in Iran in Bam op 2e kerstdag.
In 2004 140.000 moslims in de Sumatra regio op 2e kerstdag.

Heeft god een hekel aan moslims of zo?
Eerder het bewijs van het bestaan van de Christelijke god.

Mattheüs 24:5-7
quote:
Want velen zullen komen onder mijn naam, zeggende: Ik ben de Christus (dat zei die "profeet mohammed ook), en zij zullen velen verleiden. Gij zult horen van oorlogen en oorlogsgeruchten; ziet toe, wordt niet ontroerd; want dat moet geschieden, maar is het einde nog niet. Want het ene volk zal opstaan tegen het andere, en het ene koninkrijk tegen het andere; en er zullen pestziekten (sars, Aids, etc) en hongersnoden (Afrika) en aardbevingen zijn, hier en ginds.
Zo even uit het hoofd hoor. De echte tekst zal in de bijbel wel iets anders zijn
Het begin van het einde is al begonnen sinds de komst van ene Mohammed die beweerde een apostel van God te zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door DrWolffenstein op 05-01-2005 17:22:52 ]
pi_24414232
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 17:14 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Eerder het bewijs van het bestaan van de Christelijke god.

[..]

Zo even uit het hoofd hoor. De echte tekst zal in de bijbel wel iets anders zijn
Het begin van het einde is al begonnen sinds de komst van Mohammed die beweerde een apostel van God te zijn.
Ik kan dan ook een hoop uit de koran citeren hier en mijn eigen interpretatie eroverheen gooien met de gebeurtennisen van vandaag en dan lijkt het ook zo mooi....

Maarja...ik begrijp niet hoe je een boek kunt vertrouwen wat al 1000x aangepast is (ingrijpend>>geheel andere taal >> pausen die eraan hebben gezeten) en wat nog niet volmaakt was(want christus werd gedood...).
Aakab account overleden...Adnan account herrezen
pi_24414268
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 16:57 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Van je moslimbroeders moet je het maar hebben als je hele stad is weggevaagd!
pi_24414323
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 17:14 schreef DrWolffenstein het volgende:

quote:
Bron: Statenvertaling.
4) En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Ziet toe, dat u niemand verleide.

5) Want velen zullen komen onder Mijn Naam, zeggende: Ik ben de Christus; en zij zullen velen verleiden.

6)En gij zult horen van oorlogen, en geruchten van oorlogen; ziet toe, wordt niet verschrikt; want al die dingen moeten geschieden, maar nog is het einde niet.

7) Want het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene koninkrijk tegen het andere koninkrijk; en er zullen zijn hongersnoden, en pestilentien, en aardbevingen in verscheidene plaatsen.

8) Doch al die dingen zijn maar een beginsel der smarten.

9) Alsdan zullen zij u overleveren in verdrukking, en zullen u doden, en gij zult gehaat worden van alle volken, om Mijns Naams wil.
Maar mijn mening blijft dat die Tsunami "gewoon" veroorzaakt wordt door een "eenvoudig" systeem van schuvende platen en onderaardse spanningen en dat die moskeeën en kerken blijven staan omdat dat doorgaans de stevigste gebouwen in arme gebieden zijn

Niet "zo God het wil" maar "zo de mens het bouwt".
  woensdag 5 januari 2005 @ 17:30:54 #174
13462 BansheeBoy
pi_24414409
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 17:25 schreef Karboenkeltje het volgende:
Niet "zo God het wil" maar "zo de mens het bouwt".
Het is Gods wil dat de mensen speciaal deze gebouwen sterk bouwen

pi_24414454
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 17:30 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat komt dan mooi overeen. Als we Zijn wil zo goed uitvoeren, waarom is Hij dan zo gul met rampen?
  woensdag 5 januari 2005 @ 17:35:58 #176
15869 gr8w8
Better by design.
pi_24414507
quote:

[..]

Het is Gods wil dat 200.000+ inwoners in golfplatenhuisjes wonen en weggevaagd worden, maar de Westerste hotels, kerken en moskeën blijven staan.
  woensdag 5 januari 2005 @ 17:38:40 #177
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_24414541
quote:

[..]

het is vast ook gods wil dat bijna alle bezoekers van de moskeeen nu weggespoeld zijn...

put
your
clothes
on!
  woensdag 5 januari 2005 @ 17:42:31 #178
13462 BansheeBoy
pi_24414607
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 17:38 schreef Jerruh het volgende:

[..]

het is vast ook gods wil dat bijna alle bezoekers van de moskeeen nu weggespoeld zijn...

[afbeelding]
Ja, inderdaad. Ook dat is Allah/Gods wil. Nogmaals voor de duidelijkheid: Als God/Allah iets niet wil gebeurt het niet.

pi_24414629
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 17:42 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Ook dat is Allah/Gods wil. Nogmaals voor de duidelijkheid: Als God/Allah iets niet wil gebeurt het niet.

Dat is logisch, anders is Hij maar een prutsgod.
  woensdag 5 januari 2005 @ 17:46:11 #180
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_24414653
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 17:42 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

en wat voor conclusie trek je er aan dat op tweede kerstdag vorig jaar duizende moslims dood zijn gegaan aan een aardbeving in Bam en nu weer honderdduizend en meer moslims op tweede kerstdag in indonesie etc? Allah/ god wilt het. waarom? Misschien dat Hij zo duidelijk wilt maken dat de islam van deze tijd totaal de verkeerde kant op gaat?? en hetzelfde emt de christenen?
put
your
clothes
on!
  woensdag 5 januari 2005 @ 17:46:31 #181
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_24414658
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 17:38 schreef Jerruh het volgende:

[..]

[afbeelding]
Mwach, het is niet de eerste keer dat hij water gebruikt om z'n punt duidelijk te maken, we komen er nog makkelijk vanaf.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_24414677
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 17:46 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Mwach, het is niet de eerste keer dat hij water gebruikt om z'n punt duidelijk te maken, we komen er nog makkelijk vanaf.
Hoezo "we"? Ik heb mijn bootje al klaarliggen.
pi_24414688
De Islam en zijn aanhangers zijn superieur als er geen andere wezens op deze planeet zouden bestaan

Israël vs Islamitische wereld, lees: Tanks vs stenen en kamelen. Wie zou daar nou superieur zijn
  woensdag 5 januari 2005 @ 17:49:30 #184
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_24414703
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 17:47 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Hoezo "we"? Ik heb mijn bootje al klaarliggen.
Ik woon in de polder, je dacht toch niet dat ik geen boot klaar had liggen?
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  woensdag 5 januari 2005 @ 17:50:05 #185
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_24414713
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 17:48 schreef MrX1982 het volgende:
De Islam en zijn aanhangers zijn superieur als er geen andere wezens op deze planeet zouden bestaan

Israël vs Islamitische wereld, lees: Tanks vs stenen en kamelen. Wie zou daar nou superieur zijn
Zij die snappen dat geweld geen oplossing is.
pi_24414754
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 17:19 schreef Adnan het volgende:

Maarja...ik begrijp niet hoe je een boek kunt vertrouwen wat al 1000x aangepast is (ingrijpend>>geheel andere taal >> pausen die eraan hebben gezeten) en wat nog niet volmaakt was(want christus werd gedood...).
En ik begrijp niet hoe je een boek kunt vertrouwen van 1500 jaar oud dat door een analfabete pedofiele moordenaar is opgekalkt.
pi_24414773
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 17:50 schreef Dagonet het volgende:
Zij die snappen dat geweld geen oplossing is.
Zij die dan het onderspit zullen delven.
pi_24414775
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 17:48 schreef MrX1982 het volgende:

Punt één, zo erg lopen de Palestijnen niet achter op bodycount.
Punt twee, als westerse en aziatische landen zich volledig er buiten zouden houden worden de Israelis gewoon de zee in gedreven hoor. Je onderschat de numerieke overmacht.
Punt drie, laten we dit soort zaken even buiten beschouwing laten.
pi_24414801
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 17:53 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Punt twee, als westerse en aziatische landen zich volledig er buiten zouden houden worden de Israelis gewoon de zee in gedreven hoor. Je onderschat de numerieke overmacht.
Oh ja, net zoals bij de vorige oorlogen zeker?
De Aziatische en Westerse landen bemoeien zich er niet militair mee. Israel is militair in staat het halve Midden-Oosten plat te walsen, wat ze dan ook al meerdere malen hebben gedaan.
  woensdag 5 januari 2005 @ 17:55:31 #190
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_24414804
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 17:53 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Zij die dan het onderspit zullen delven.
En toch superieur.
  woensdag 5 januari 2005 @ 17:56:01 #191
15869 gr8w8
Better by design.
pi_24414816
Als Allah het wil... Blijkbaar wil Allah ook dat er kritiek is op de moslimwereld, dus waar doe je moeilijk over?
  woensdag 5 januari 2005 @ 17:56:28 #192
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_24414823
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 17:55 schreef Anton_aus_Den_Haag het volgende:

[..]

De Aziatische en Westerse landen bemoeien zich er niet militair mee. Israel is militair in staat het halve Midden-Oosten plat te walsen, wat ze dan ook al meerdere malen hebben gedaan.
Zoals de VS in Vietnam
  woensdag 5 januari 2005 @ 17:56:47 #193
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_24414830
Of Irak natuurlijk
pi_24414865
quote:

[..]

Ja, toch knap overigens dat een land met het defensie budget van slechts 9 miljard (het NL'se budget is 8 miljard voor de vergelijking) een hele regio in de greep houd en kernwapens heeft.
pi_24414868
quote:
Israël is onderdeel van de westerse wereld waarom zouden we ze dan laten stikken omdat een paar stenen gooiende kamelenrijders denken dat het hun land is. Laat ze maar komen
One finger snap van Sharon en heel de Islamtische wereld is zo plat als een dubbeltje. Ze zijn eigenlijk veel te aardig in de Knesset.
pi_24414902
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 17:55 schreef Anton_aus_Den_Haag het volgende:

[..]

... Israel is militair in staat het halve Midden-Oosten plat te walsen, wat ze dan ook al meerdere malen hebben gedaan.
Oh, kom op... een paar prutslandjes tijdens één-op-één conflictjes.
quote:
De Aziatische en Westerse landen bemoeien zich er niet militair mee. ...
Nee, maar het is wel heel erg duidelijk wat (een groot deel van) Europa en de Verenigde Staten zullen doen als het tot een grootschalig conflict tussen de moslimnaties en Israel komt. Ik ben ervan overtuigd dat als de rest van de wereld gewoon "Jammer Joh, jullie probleem zeggen." dat zelfs redelijk gematigde landen als Turkije wel iets van "Ach, waarom niet?" zullen hebben.

Maarre, dat derde punt...
pi_24414907
quote:
Now it is slowly coming out that almost all the Governments affected by the Tsunami knew about the earthquake and possible Tsunami hours before their countries were hit. by the killer tidal waves. The only local Government that did not have a chance to react or evacuate was in Sumatra and Andaman Nicobar islands.

Based on the analysis of the time sequence in which these Governments received information and failed or decided not to act is alarming. In Sri Lanka, India, Maldives and Thailand rumors in the main street are rampant that their respective Governments were told not to act by someone or some entity.

Indian Military for example clearly got the information two hours before the Tsunami hit the India's mainland. An Indian Air Force base was wiped out in Andaman Nicobar island near Sumatra close to the epicenter if the earthquake two hours before the Tsunami hit the mainland India. When Indian Military tried to inform the Government, the Government did nothing as if they did not hear.

Same story is being repeated in Thailand, Sri Lanka and Maldives. How can all the countries decide to let Tsunami come and not evacuate a single human being?

Some are concluding that the Governments knew of some experiments by some country, agency or entities. They were clearly told not to react because it was in a controlled environment. Or, they may have just asked to keep quiet.
http://www.indiadaily.com/editorial/01-03d-05.asp

Misschien dan niet God, maar iemand of iets anders heeft ervoor gezorgt dat niemand iets deed. Er zijn dus meer mensen met een hekel aan gelovigen.
pi_24414909
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 17:55 schreef Dagonet het volgende:
En toch superieur.
Vreemde benadering van het woord superieur heb je dan.

Superieur ten onder gaan, klinkt als een contradictie
pi_24414948
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 18:02 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Vreemde benadering van het woord superieur heb je dan.

Superieur ten onder gaan, klinkt als een contradictie
Moreel superieur. Wij, de geweldsveroordelers, kijken gewoon mild smalend toe terwijl jullie, de bicepsblagen, onze problemen oplossen.
pi_24414952
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 18:02 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Misschien dan niet God, maar iemand of iets anders heeft ervoor gezorgt dat niemand iets deed. Er zijn dus meer mensen met een hekel aan gelovigen.
Een complot van de zionisten tegen de moslims
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')