Ik denk eerlijk gezegd ook dat er een RB wordt gehaald met de eerste pick. De Bucs hebben het geluk dat er veel draft picks voor ze zijn dit jaar. 11 picks maar liefst. Wel is de salary cap een probleem. Het schijnt dat de Bucs het gehad hebben met Pittman zijn fumbles. Ik moet zeggen dat ik hem een uitstekend jaar heb zien spelen. De offensive line baardt me meer zorgen. Er zou een hoop zijn versterkt maar ik heb er weinig van gezien. Meer sacks dan vorig jaar.
Even snel de Bucs door gaan nemen voor komend jaar:
OffenseQB: Brad Johnson gaat weg, er zal een derde QB bij moeten komen. Een Free Agent of een draft, wie weet. Denk niet dat ze hier een hoge pick aan gaan verspillen. Simms lijkt de starter te worden van volgend jaar. Griese is nog onbekend, maar die heeft het goed gedaan dit jaar.
RB: Pittman heeft voor mij het goed gedaan, maar lijkt toch niet zeker van een vaste stek. De Bucs lijken een RB te gaan halen in de eerste ronde. Het oog is gevallen op Cedric Benson van Texas en Cadillac Williams van Auburn. Ken ze allebei niet, maar ik kende Clayton ook nog niet voor dit jaar. Mike Allstott blijft voor mij een held en mag never nooit weg, denk ook wel dat hij mag blijven.
WR: Op zich niks mis mee. Dit jaar kampten de Bucs met veel blessures. Jurevicius en Galloway hebben er driekwart van het seizoen uitgelegen. 1st round pick Michael Clayton was de ster van het jaar. Van hem gaan we nog heel veel plezier beleven. Geroepen wordt dat Jerry Porter van de Raiders gaat tekenen. Jurevicius blijft de man voor de derde downs, Galloway is in mijn ogen een goede WR. Hoop dat hij ook blijft. Hier hoeft niet op te worden geinvesteerd, alleen Porter zou ik prima vinden.
TE: Ken Dilger doet het hier prima, nog geen verbetering nodig.
Offensive line: Zware upgrade is nodig. Kenyatta Walker, de tackle ben ik jaren beu met zijn vele onnodige overtredingen. De rest ben ik ook nog niet van onder de indruk. Alleen Cosey Coleman is goed, samen met de Center John Wade. De rest heb ik nog twijfels over. Hier kan wel verbetering gebruikt worden.
DefenseDefensive line: Het verlies van Warren Sapp is hard aangekomen, de Bucs waren heel kwetsbaar tegen de run. Zeker toen McFarland ook nog geblesseerd uitviel. Van mij mogen de Bucs hier ook een hoge pick aan besteden. Een goede defensive tackle is nodig.
Defensive ends: Weinig aan veranderen, Simeon Rice is nog 1 van de betere sackmastah's in de NFL.
Linebackers: Prima, Derrick Brooks wederom in de Pro Bowl, Ian Gold is als Free Agent van vorig jaar een aanwinst. Shelton Quarles ook prima, wel kan er een jonge gast worden gehaald, omdat het LB korps op leeftijd komt. Wat betreft kwaliteit dik in orde.
Cornerbacks: Niets aan toe te voegen, het beste CB duo van de NFL in mijn ogen. Ronde Barber en Brian Kelly vormen een uniek duo. Niet voor niets staan de Bucs als nummer 1 bij de passing defense van de hele NFL. Misschien een jonge gast draften omdat Mario Edwards veel kost voor de salary cap. Corey Ivy van de Frankfurt Galaxy van '99 wordt steeds beter op deze plek.
Safeties: John Lynch was een icoon voor de Bucs. Nu staat Jermaine Phillips daar met Dwite Smith. Op zich prima, Phillips is jong. Dexter Jackson is teruggehaald van de Cardinals, maar die mag van mij ook weg. Smith is universeel te gebruiken. Kan op de CB plaats en als safety worden opgesteld, zulke jongens moet je koesteren.
Kortom, wat mij betreft moet er in de 1e ronde een RB worden gehaald. Offensive line moet echt veel aandacht krijgen. Ook dient er op de defensive line veel te gebeuren. Een goede kicker is ook altijd makkelijk. Gramatica is dit jaar gecut, dus een goede opvolger kan nooit kwaad.
ps. DaMayan, wist niet dat jij ook BucsFan was, hoe lang al? Ik al sinds 1999, toen we de conference final van de Rams verloren.
![]()
Ook in slechte tijden roep ik altijd:
GO BUCS![ Bericht 1% gewijzigd door jde_kok op 05-01-2005 00:23:30 ]
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020