Zo he. 1 vd rijkste landen ter wereld geeft wel... 10 miljoen voor hun getroffen moslimbroeders.quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:03 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.juancole.com/2(...)ontributions-to.html
Zelfs NL geeft meer dan 2 keer zoveel als Saudi-Arabie en zelfs 26 keer zoveel als Turkijequote:Een overzicht van de schenkingen aan de getroffen gebieden in Zuidoost-Azië. Opvallend is hoe weinig de Arabische landen geven. De bedragen zijn in euro’s.
Donateur Bedrag
Duitsland: 500 miljoen
Japan: 373 miljoen
Verenigde Staten: 260 miljoen
Wereldbank: 187 miljoen
Noorwegen: 134 miljoen
Groot-Brittannië: 72 miljoen
Italië: 70 miljoen
Zweden: 60 miljoen
Spanje: 51 miljoen
China: 45 miljoen
Frankrijk: 42 miljoen
Denemarken: 41 miljoen
Australië: 35 miljoen
Europese Unie: 31 miljoen
Nederland: 27 miljoen
Canada: 25 miljoen
Qatar: 19 miljoen
Zwitserland: 18 miljoen
België: 12,5 miljoen
Ierland: 10 miljoen
Portugal: 8 miljoen
Saudi-Arabië: 7,7 miljoen
Koeweit: 7,5 miljoen
Finland: 4,5 miljoen
Taiwan: 4 miljoen
Zuid-Korea: 3,7 miljoen
Nieuw Zeeland: 2,7 miljoen
Oostenrijk: 2 miljoen
Bahrein: 1,5 miljoen
Libië: 1,5 miljoen
http://www.elsevier.nl/nieuws/buitenland/artikel.asp?artnr=19966&versie=2
quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:15 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Had Mutant trouwens al eens gezegd dat jij op een turk lijkt
quote:Turkey, $1.25 million (Het oh zo grote en machtige Turkije geeft bijna 10 keer minder dan Michael Schumacher, zelfs Sandra Bullock betaalt meer)
Maakt me niet uit, zolang het maar lekker is en alcohol in zit Aaahquote:Op woensdag 5 januari 2005 22:22 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
![]()
Biertje, wijntje, whiskey, of goedkope rijstwijn uit Azie?
quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:22 schreef Anton_aus_Den_Haag het volgende:
Waardeloos volk is het toch ook.
quote:The announced Saudi contribution of $10 million is probably about $0.66 cents a citizen on a per capita basis (I don't think the Saudi citizen population can possibly be over 15 million no matter what Riyadh says). The second US offer of $35 million was about 12 cents per person. Since US per capita income is approximately 4.5 times that of Saudi Arabia ($8500 Atlas method), however, the Saudi contribution should be seen as about $3.00 per citizen on a US scale, with regard to the real per capita burden. So the Saudi was a generous initial offer in comparison to that of the US.
The USG is now pledging about $1.19 cents per person ($350 million).
The Qatar offer of $25 million is about $250 per citizen.
The Kuwait offer of $2 million is $2.00 per citizen or $1.00 per person if guest workers are counted. Either way, it is comparable to the US offer on a per capita basis, and Kuwaiti per capita income is about half that of Americans. So any way you cut it, the Kuwaitis are not being chintzy unless you want to say Americans are moreso.
The Libyans are giving about $0.36 per person, and their per capita income (purchasing power parity method) is a little over $6,000. That is about 1/7 of the US per capita income, so their contribution burdens the Libyans the same way a roughly $2.50 per person contribution would burden Americans. Remember, the USG is currently giving a little over a dollar a person.
The Turks have offered 18 cents a person. But their per capita income is only about $3000 per year, or a tenth that of an average American, so this plege is equivalent to an American one of $1.80. That is, the Turks are giving one and a half times what Americans are if everything is taken into account.
The current Australian pledge of $60 million is about $3.00 per person.
It is obvious that if we take their populations and actual per capita income into account, the offers made by many of these governments are generally more generous than that of the United States. A lot of Middle Eastern countries have small populations, so even if they gave a lot per capita, it would look small in absolute numbers. Apparently US pundits don't know things like the citizen population of Kuwait or the per capita income of Libya, and can't be bothered to look them up.
hahahaha, de ouwe viespeuk. Hij gaat over lijkenquote:Op woensdag 5 januari 2005 22:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
remkes belaagd door de buitenlandse pers:
"It has not cum up in my majnd." (op de vraag of hij moet resignen)
Ik vind Noorwegen idioot veel geven in verhouding tot de anderen.quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:22 schreef Anton_aus_Den_Haag het volgende:
[..]
Nu even de normale mensen:
Fuck, al had ik er een in mijn bed.quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:25 schreef DrWolffenstein het volgende:
Turken zijn er ook onder je bed. Ik zou dus uitkijken met wat je zzzegt DoG
Je slaat een beetje door in je xenofoob christenfundamentalisme, DrWolffenstein, maar dat is zoiets als zeggen tegen Osama bin Laden dat die vliegtuigen echt een beetje té waren.quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:26 schreef DrWolffenstein het volgende:
Nee, Monidique. Minder is uiteraard altijd minder. Dat er talloze islamofacistische / moslimfiele websites zijn die anders beweren doet daar niets aan af.
Conversaties zijn voor op het vliegveld als ze uitgezet worden.quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:27 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Hoewel ik dan waarschijnlijk niet echt aan een conversatie toekom.
Maar ja, das voor jou een ver van mijn bed show
Ah, de VS er gelijk weer bij.quote:
Moslims onder elkaar.quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:22 schreef Anton_aus_Den_Haag het volgende:
[..]
Zo he. 1 vd rijkste landen ter wereld geeft wel... 10 miljoen voor hun getroffen moslimbroeders.
--Qatar, $25 million
--Saudi Arabia, $10 million
--Kuwait, $2.1 million
--Algeria, $2 million
--Libya, $2 million
--UAE, $2 million
--Turkey, $1.25 million(Het oh zo grote en machtige Turkije geeft bijna 10 keer minder dan Michael Schumacher, zelfs Sandra Bullock betaalt meer)
Waardeloos volk is het toch ook.
[..]
Zelfs NL geeft meer dan 2 keer zoveel als Saudi-Arabie en zelfs 26 keer zoveel als Turkije
Nu even de normale mensen:
Ik lebber vrouwen alleen maar af op het vliegveld, en meestal komen ze dan nog wel terug ook.quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:29 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Conversaties zijn voor op het vliegveld als ze uitgezet worden.
Er waren ook vrij veel scandinavische slachtoffers dat zal er wel mee te maken hebbenquote:Op woensdag 5 januari 2005 22:26 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Ik vind Noorwegen idioot veel geven in verhouding tot de anderen.
Maar dat ligt misschien aan mij.
Selectief lezen en citeren, wat een verrassing. Met jouw vanzelfsprekende reactie kan ik weer rustig slapen.quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:30 schreef Anton_aus_Den_Haag het volgende:
Ah, de VS er gelijk weer bij.
Honderdduizend maal meer moslimslachtoffers. Toch zie je dat niet terug in de 'giften'.quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er waren ook vrij veel scandinavische slachtoffers dat zal er wel mee te maken hebben.
Doen we alles door elkaar, ik heb zin om pissed te worden.quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:24 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Maakt me niet uit, zolang het maar lekker is en alcohol in zit Aaah![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |