quote:Vorige deel: Top 2000 - Radio 2 - Deel 6
Het is weer zover, zondagavond is de top 2000 op Radio 2 van start gegaan. De lijst begon in 1999 als de Millenium top 2000 en dat bleek een succes. De lijst is niet meer weg te denken bij radio 2. In de afgelopen weken kon er gestemd worden op een brede selectie aan diverse hits en albumtracks. Dit werd dan ook massaal gedaan, ook door Nederlanders die in het buitenland wonen.
De uitslag is inmiddels bekend en men is nu met de 4e draaidag bezig (ze zitten ergens rond positie 610).
Natuurlijk is de top 10 redelijk voorspelbaar, maar het is de rest van de lijst die het zeker de moeite waard maakt om er naar te luisteren. De top 2000 heeft een wijd bereik qua jaren, zo stamt de oudste track uit 1924 (George Gershwin - Rhapsody in Blue) en de nieuwsten uit 2004 waaronder de hits van Coldplay, Bløf & Counting Crows en Norah Jones vallen. Daar zit dus 80 jaar tussen, het best vertegenwoordigde jaar is 1969 met 90 hits.
De Top 2000 is ook op TV te volgen, Mathijs van Nieuwkerk presenteert iedere dag om 20.00 de Top 2000 a Gogo op Nederland 3. Hierin hoor je de achtergronden bij de nummers die de afgelopen dag op de radio te horen zijn geweest.
De complete lijst: http://top2000.radio2.nl/2004/site/page/lijst/0
Live luisteren: http://www.omroep.nl/radio2/live64.asx
Oh, ik had ook de openingspost neergezet, maar die van Jane is beter (met plaatje).quote:
Niet zo heel erg, peaceman. Kun je het merken?quote:Op donderdag 30 december 2004 20:37 schreef peaceman het volgende:
geen fan van Piet Veerboot Jane?
ach ik deel je mening wel dus ik vind het wel grappig dat je er telkens over begintquote:Op donderdag 30 december 2004 20:39 schreef Jane het volgende:
[..]
Niet zo heel erg, peaceman. Kun je het merken?
Ze achtervolgen me ook echt, deze Top 2000.quote:Op donderdag 30 december 2004 20:40 schreef peaceman het volgende:
[..]
ach ik deel je mening wel dus ik vind het wel grappig dat je er telkens over begint![]()
Perfecte timing ook, precies nu Barbra aan het kwelen is.quote:Op donderdag 30 december 2004 20:42 schreef Seborik het volgende:
Ik heb ook maar weer ingeschakeld.
Ik heb wat met New Yorkse joden.quote:Op donderdag 30 december 2004 20:43 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Perfecte timing ook, precies nu Barbra aan het kwelen is.
Echt? Waarom?quote:Op donderdag 30 december 2004 20:51 schreef tong80 het volgende:
De Cats doet me veel meer dan the Beatles.
MP3?quote:Op donderdag 30 december 2004 20:50 schreef Zanderrr het volgende:
Ha, deze heb ik op tweede kerstdag nog flink aangeschoten met een vriend van me staan spelen![]()
De stem van Piet Veerman is geweldig. En the Beatles hebben zoveel pretentieuse onzin opgenomen.quote:
Gewaagd.quote:Op donderdag 30 december 2004 20:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
De stem van Piet Veerman is geweldig. En the Beatles hebben zoveel pretentieuse onzin opgenomen.
En het is leuk zo'n stelling te poneren.
Das knap... hij is van 1980quote:Op donderdag 30 december 2004 21:06 schreef tong80 het volgende:
Peter Gun. Vlieland 1979 iedere avond weer dat nummer in de Disco.
Heerlijk in de auto joh !quote:Op donderdag 30 december 2004 21:13 schreef Modus het volgende:
Ver-schrik-ke-lijk nummer, Steppenwolf.
Nee Manquote:Op donderdag 30 december 2004 21:13 schreef Modus het volgende:
Maar wel een lekker verkouden hammond!quote:Op donderdag 30 december 2004 21:13 schreef Modus het volgende:
Als ik dat nummer hoor trap ik het gas altijd extra inquote:Op donderdag 30 december 2004 21:16 schreef the__watcher het volgende:
[..]
Nee Maneen heerlijk autorij nummer
Ze zijn er veel lekkerderderderquote:Op donderdag 30 december 2004 21:16 schreef MOVO het volgende:
[..]
Maar wel een lekker verkouden hammond!
Eeeeeejquote:Op donderdag 30 december 2004 21:21 schreef tong80 het volgende:
The Doors hebben me nooit wat gedaan. Ik erger me alleen maar aan dat debiele orgeltje.
quote:Op donderdag 30 december 2004 21:22 schreef MOVO het volgende:
[..]
Eeeeeejdat orgeltje is dus te gek!
kun je nu vast oefenen met meezingenquote:Op donderdag 30 december 2004 21:29 schreef Jane het volgende:
Oh god, Happy New Year. Dit nummer ga ik op de nieuwjaarsborrel in de kroeg op 1 januari minstens nog 50 keer horen.
dat nummer kan ik niet stil bij blijven zitten....quote:Op donderdag 30 december 2004 21:23 schreef Jane het volgende:
LA Woman vind ik altijd wel een geweldig nummer.
Ook altijd heerlijk in de auto, btw.
Elly, van Rikkert.quote:Op donderdag 30 december 2004 21:37 schreef tong80 het volgende:
Ik vind die vrouwenstem zo mooi in dit nummer
Wist ik niet. Dan was ze door God gezonden.quote:
Deep Purple is bijna de enige die hem niet gecoverd heeftquote:Op donderdag 30 december 2004 21:51 schreef Modus het volgende:. Ik zocht dit nummer al heel lang, ik dacht dat het Deep Purple was.
.
Dat hoor je bij wel veel nummers terug. Leningrad ook voor een deel.quote:Op donderdag 30 december 2004 22:10 schreef Zanderrr het volgende:
Locomotive Breath is wel leuk, alleen hebben ze de melodie compleet geript van Cannonball Adderley's "Work Song"
Hee, pas op je woorden he?quote:
Ik ook, wat een gekkenwerk he! Maar het is gelukt!!quote:Op donderdag 30 december 2004 22:45 schreef peaceman het volgende:
zojuist ff geholpen met de 555 chatters... :-)
ja ik heb wel wat gezegd, maar vraag me af of iemand het gelezen heeft, moet je wel supersnelle ogen voor hebben...hahaquote:Op donderdag 30 december 2004 22:47 schreef Jane het volgende:
Heb je ook wel ff wat gezegd dan, peaceman? Want anders ben je eigenlijk natuurlijk geen chatter geweest.
He hou op dat wil ik helemaal niet wetenquote:Op donderdag 30 december 2004 22:50 schreef ondeugend het volgende:
Was het ook niet de begintune van wondere wereld van Chriet ?
Bij B&A hadden ze heel vaak gave achergrondmuziekquote:Op donderdag 30 december 2004 22:50 schreef Ambrosius het volgende:
Dat intro'tje ken ik van Bassie en Adriaan.
Nou, dat zou idd best wel eens kunnen...quote:Op donderdag 30 december 2004 22:50 schreef ondeugend het volgende:
Was het ook niet de begintune van wondere wereld van Chriet ?
Het werd bij B&A ook altijd gebruikt op de spannende momentenquote:
Ik wel ! Anders zit mij dat de komende dagen dwars en ga ik een heel vervelend uiteinde hebbenquote:Op donderdag 30 december 2004 22:51 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:
[..]
He hou op dat wil ik helemaal niet weten![]()
jammer dat het nummer niet van hem is....quote:Op donderdag 30 december 2004 22:54 schreef Jane het volgende:
Robbie Williams
Tja, het is niet iets dat je makkelijk toegeeft in het Muziekforum, maar ik vind dit een mooi nummer. Zeker sinds ik de versie op de Knebworth dvd heb gezien.dus
Ja, I knowquote:Op donderdag 30 december 2004 23:04 schreef peaceman het volgende:
[..]
jammer dat het nummer niet van hem is....
Ach, kun je alvast oefenen voor morgenavond. Moet je toch ook laat opblijven.quote:Op donderdag 30 december 2004 23:06 schreef pascalheister het volgende:
Shit dat wordt weer niet vroeg naar bed
"Heeft u al een blusdeken in huis?". Die heb ik ook iets te vaak gehoord vandaag...quote:Op donderdag 30 december 2004 23:07 schreef tong80 het volgende:
Schumacher dat vroeg ik me ook af tien keer per dag krijgen we de reclame te horen van de zomerhit van Rob de Nijs.
Volgens mij heeft alleen z'n schoonmoeder het gekocht.
Hmm, ik bedoelde Karin Bloemen dus.. dat forum gaat wel errrg traag, ja.quote:Op donderdag 30 december 2004 23:27 schreef Zanderrr het volgende:
Wat is dit voor een zeiknummer?
quote:Het is eigenlijk niet de versie van The Beatles die ik wil horen, maar de versie van Louis van Dijk die hij op het kerkorgel van de Nederlands Hervormde Kerk in Loenen aan de Vecht speelt
hahaha bijna wel ja.. alsof Wham geen betere nummers gemaakt heeft.... ik noem: Everything she wants...quote:Op vrijdag 31 december 2004 00:03 schreef Liejannuh het volgende:
Jaagt Last Christmas je niet naar bed peaceman??
Wat was het en bij welk nummer?quote:Op vrijdag 31 december 2004 00:05 schreef Jane het volgende:
Eek, ik heb mijn eigen persoonlijke verhaal ook gevonden!Ik wist nog bij welke plaat ik wat had geschreven bij mijn inzending. Gelukkig maar 1 regeltje.
quote:Op vrijdag 31 december 2004 00:08 schreef Jane het volgende:
Ha, gelukkig de gewone versie van Is she really going out with him!
Hmmm, weet je, aangezien je achternaam enz erbij staat knal ik dat hier maar ff niet neer.quote:
Privacy en internet gaan moeilijk samenquote:Op vrijdag 31 december 2004 00:10 schreef Jane het volgende:
[..]
Hmmm, weet je, aangezien je achternaam enz erbij staat knal ik dat hier maar ff niet neer.
Geen idee...weet alleen dat ie voor die film over de ontdekking van Amerika/over Columbus werd gebruiktquote:Op vrijdag 31 december 2004 00:26 schreef Jane het volgende:
Werd dit nummer van Vangelis niet ooit gebruikt als een soort Veronica tune?
soundtrack van een film geloof ikquote:Op vrijdag 31 december 2004 00:26 schreef Jane het volgende:
Werd dit nummer van Vangelis niet ooit gebruikt als een soort Veronica tune?
Die neiging heb ik ook weleens, maar op dit moment liggen er mensen te slapen die dat niet zo leuk zullen gaan vinden. Morgen overdag maar weer danquote:Op vrijdag 31 december 2004 00:29 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Fuck, dit moet eigenlijk voluit door de boxen heen blazen. Maar over de koptelefoon is het ook wel lekker
Ik wilde net zeggen, waar moet je het helemaal vandaan halen?quote:Op vrijdag 31 december 2004 00:47 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
kut ik zat verkeerd te kijken, ik heb nog ff. maar ja Oh well is ook leuk
quote:Op vrijdag 31 december 2004 00:49 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik wilde net zeggen, waar moet je het helemaal vandaan halen?
ik heb nog wel wat bier, en ik blijf van mijn bubbels af, die zijn voor morgenquote:Op vrijdag 31 december 2004 00:51 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat wordt weer een latertje dan.
Gisteren ook alquote:Op vrijdag 31 december 2004 00:51 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat wordt weer een latertje dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |