abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59738702
Het jaren 70 werk van Eloy is ook best goed trouwens

pi_59738916
Heb jij nog toffe aanraders Nipeng? Ik luister nu naar Agitation Free, ook er goed!

Edit: Eloy maar eens checken dan.
pi_59739267
Naast het hierboven afgebeelde Ocean, wat algemeen als hun meesterwerk wordt gezien, kan ik je ook Floating en Power and the Passion aanraden
pi_60141545
Ik heb Eloy geluisterd en Ik vindt het niet echt krautrock meer progressive rock, het doet me ook niet echt veel.
Amon Duul II is trouwens tof , vooral het album Phallus Dei.
pi_60993891
Ik vraag me af waarom die krautrock platen allemaal zo duur zijn, bijvoorbeeld deze http://cgi.ebay.nl/AGITAT(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem. Wel een toffe plaat, maar dat heb ik er niet voor over.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 01:49:37 #56
215391 Sno0ze
a sincere imposter
pi_60998884
nevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowup
  donderdag 21 augustus 2008 @ 11:50:07 #57
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61004814
Kraftwerk Daar mag ik graag naar luisteren
Van hun krautrock albums heb ik Tone Float (onder hun eerste naam Organisation) en Ralf en Florian

*album tone float luistert*
patat ftw :)
pi_62639678
*schop*

krautrock, wat een prachtgenre is dat toch

deze week viel bij mij het kwartje helemaal bij dit album:

zijn hier ook mensen die german oak kennen?

ook een van mijn favorieten in dit genre
Robert Moog died for our synths
pi_62640199
Yeti is zeker een goed album ja, German oak zal ik zo eens gaan beluisteren. Mijn mening volgt.
pi_62674231
ik vind vooral het nummer raid over dusseldorf helemaal geweldig, heeft wel wat weg van halleluwah van can, welke ook gewoon ronduit geniaal is
pi_70777865
Even omhoog halen, laatst dit toffe album op lp gekocht.

Jane - Together (1972)

Nog mensen met obscure krautrock aanraders?
  woensdag 8 juli 2009 @ 22:58:02 #62
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_70797053
Niet echt obscuur, maar laatst op de kop getikt :

Ashra - Blackouts

Lekker kitcherige hoes, lekker kitcherige muziek...maar wat is het goed !

Ook laatst Join Inn gekocht van Ashra Tempel. Freak 'n Roll, ik heb zelden iemand met zo weinig distortie zó hard horen rocken !

Krautrock ! Say Jàà
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_70836512
Dan wel niet onbekend, het blijft fucking briljant

Jaki Liebezeit is de beste drummer die ik ooit gehoord heb.
  maandag 13 juli 2009 @ 22:42:51 #64
99899 turnpike
pi_70949716
Ja ja, die eerste Pulsar horloges werden nog geijkt op Jaki's krautbeat.

Heerlijk album ja, na die, vooral voor die tijd, ongenadig harde klap van "Outside my door" heerlijk beduusd wegzweven met "yoo doo right"
pi_70951088
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 14:04 schreef trebremmit het volgende:
Even omhoog halen, laatst dit toffe album op lp gekocht.

Jane - Together (1972)
[ afbeelding ]

Nog mensen met obscure krautrock aanraders?

Deze is goed te doen.
pi_70974456
Wel eens van gehoord maar nog nooit beluisterd, zal hem eens opzoeken.
  maandag 20 juli 2009 @ 22:17:28 #67
99899 turnpike
pi_71162899
Downloadtip :

"Roboter essen keine sauerkraut"

90 minuten durende krautrock docu van de Duitse zender Arte.

Op de avond van uitzending nog gevolgd door "Deadlock" met soundtrack van Can.

"Man nahm eine LSD und fängte einfach an zu spielen"
pi_72790239
Maar Ege Bamyasi natuurlijk dé krautrockklassieker. Niks aan te doen.
pi_74970041
Waarschijnlijk al lang en breed bekend, maar BBC4 heeft enkele weken geleden een documentaire over krautrock uitgezonden Krautrock: The Rebirth Of Germany. Vast ook wel ergens te vinden op het net.
pi_74970176
quote:
Krautrock: The Rebirth of Germany

Posted on Sunday, November 22nd, 2009

Are you as obsessed with Krautrock as we are? You have to check out BBC’s Krautrock: The Rebirth of Germany. A documentary which looks at how a radical generation of musicians created a new German musical identity out of the cultural ruins of war.

Between 1968 and 1977 bands like Neu!, Can, Faust and Kraftwerk would look beyond western rock and roll to create some of the most original and uncompromising music ever heard. They shared one common goal – a forward-looking desire to transcend Germany’s gruesome past – but that didn’t stop the music press in war-obsessed Britain from calling them Krautrock.

Get the documentary here (download).

Tags: BBC, Can, Krautrock, Neu!, The Rebirth of Germany
Met dank aan Syb-rund.
pi_74972091
he koel die had ik net dit weekend gekeken toevallig, maar mooie docu. Heb het hele weekend ook bijna niets anders meer geluisterd dan krautrock ik had trouwens de peel sessions van Can ontdekt, maar die is ook zwaar de moeite waard

eloy moet ik trouwens ook nog steeds checken, hoor er overal goede verhalen over

[ Bericht 14% gewijzigd door Gehenna op 24-11-2009 21:25:41 ]
  dinsdag 24 november 2009 @ 21:51:33 #72
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_74975700
Dit mag ik jullie eigenlijk ook niet onthouden, geweldige review van Can's eerste 4 albums
http://www.cokemachineglo(...)36/can-reissues-2004
pi_76716937
Luister nu Soundtracks voor het eerst, ik begon bij Tago Mago tot Future days. Mother Sky is geniaal.
pi_76753368
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 12:59 schreef emokid het volgende:
Luister nu Soundtracks voor het eerst, ik begon bij Tago Mago tot Future days. Mother Sky is geniaal.
helemaal mee eens, 'loop' heeft hem ook nog ooit es gecovered bij de weg, wel aardige cover. die staat als bonus track op 'fade out'
pi_88747749
Krautrock *O*
Een soort jazz fusion maar toch niet helemaal :P

en Can ^O^
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_88752085
Een tijdje terug Cycles van Wolfgang Bock ontdekt, voor fans van Tangerine Dream is dit wel verplichte kost. :)
  maandag 15 november 2010 @ 20:18:21 #78
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_88752503
Fuck, waarom zie ik deze thread nu pas?
pi_88754109
Ik ken trouwens alleen Can en de menige krautrock invloeden in andere muzieksoorten, dus leuk topic *O* Wat is er meer nog een beetje de moeite waard wat niet té experimenteel wordt?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_88754776

Deze vind ik wel leuk, en natuurlijk Popol Vuh.
  maandag 15 november 2010 @ 21:14:15 #81
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_88755418
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:49 schreef Norrage het volgende:
Ik ken trouwens alleen Can en de menige krautrock invloeden in andere muzieksoorten, dus leuk topic *O* Wat is er meer nog een beetje de moeite waard wat niet té experimenteel wordt?
Neu!
Guru Guru (of Acid Mothers Guru)
German Oak

Voor de rest ben ik hier ook om me wat verder in de krautrock te verdiepen.
pi_88755874
Erg lekker, krautrock met Arabische invloeden, al jaren een van mijn favorieten.
pi_88759031
Aanrader!

maandag 15 november 2010 @ 22:44:11 #84
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_88761100
Iemand die Grobschnitt kent?

Ik heb nog een paar pareltjes van hen op LP: Volle Molle (live), Solar Music Live (live dus), Ballermann, Rockpommels land (een soort rockopera).

Het is wel een halve feestband als je ze uitgedost op de platenhoezen ziet, maar het klinkt wel goed!

De drummer Eroc heeft nog een paar leuke LP's uitgebracht waar hij onder andere accordeon op speelt :')
pi_88767346
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 21:14 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Neu!
Guru Guru (of Acid Mothers Guru)
German Oak

Voor de rest ben ik hier ook om me wat verder in de krautrock te verdiepen.
Beide Amon Düül's (I, maar vooral II) en Faust zijn essentieel. Mijn persoonlijke favoriet in het genre is Ash Ra Tempel, check vooral de s/t of Schwingungen. Erg spacey. Neu! vind ik ook te gek.
Acid Mothers Guru Guru (zo hebben ze studiowerk uitgebracht) is wel tof, ja. Live kan ik me niet zo goed herinneren :').

Heb op het moment geen toegang tot mijn verzameling, maar wat een goede kennismaking is zijn de Kraut! Demons! Kraut! compilaties. Veel obscuur materiaal naast wat klassiekers. Nieuw op Fok!, dus weet niet of je links naar megaupload e.d. mag plaatsen. Doe het voor de zekerheid maar niet. Met een beetje google skills kun je Kraut! Demons! Kraut! (deel 1), Hungry Krauts, Daddy! (deel 2) en Obscured By Krauts (laatste, voor zover ik weet) wel vinden.
pi_88767370
Ik luister het weinig, maar kan bijv. La Düsseldorf wel waarderen:

Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_88775058
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:44 schreef CloseToTheEdge het volgende:
Iemand die Grobschnitt kent?

Ik heb nog een paar pareltjes van hen op LP: Volle Molle (live), Solar Music Live (live dus), Ballermann, Rockpommels land (een soort rockopera).

Het is wel een halve feestband als je ze uitgedost op de platenhoezen ziet, maar het klinkt wel goed!

De drummer Eroc heeft nog een paar leuke LP's uitgebracht waar hij onder andere accordeon op speelt :')
check, ik heb laatst een hele bult LP's gekocht waaronder een aantal van grobschnitt en eroc. grobschnitt was wel koel, eroc moet ik nog steeds luisteren. ik denk dat nu wel een goed moment is om dat te doen :)
pi_88775517
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:49 schreef Norrage het volgende:
Amon Düül - Yeti : hier is wel redelijk makkelijk in te komen, nog behoorlijk rock 'n roll

of Faust - Faust IV : daarmee begon het bij mij :)

Neu! - Neu! & Neu! '75 : gewoon omdat ik me eigenlijk niet kan voorstellen dat krautrock liefhebbers dit niet kunnen waarderen:

nouja en via neu! kom je zo uit bij harmonia:

en dan gaat het hard (cluster, la dusseldorf .... )

[ Bericht 0% gewijzigd door Gehenna op 16-11-2010 15:34:58 ]
pi_88776639
Loopt ineens lekker dit topic zeg! :) ik ga eens wat uitchecken van al die tips hier!
  dinsdag 16 november 2010 @ 17:26:08 #90
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_88785979
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 05:01 schreef PilgrimSands het volgende:

[..]

Beide Amon Düül's (I, maar vooral II) en Faust zijn essentieel. Mijn persoonlijke favoriet in het genre is Ash Ra Tempel, check vooral de s/t of Schwingungen. Erg spacey. Neu! vind ik ook te gek.
Acid Mothers Guru Guru (zo hebben ze studiowerk uitgebracht) is wel tof, ja. Live kan ik me niet zo goed herinneren :').

Heb op het moment geen toegang tot mijn verzameling, maar wat een goede kennismaking is zijn de Kraut! Demons! Kraut! compilaties. Veel obscuur materiaal naast wat klassiekers. Nieuw op Fok!, dus weet niet of je links naar megaupload e.d. mag plaatsen. Doe het voor de zekerheid maar niet. Met een beetje google skills kun je Kraut! Demons! Kraut! (deel 1), Hungry Krauts, Daddy! (deel 2) en Obscured By Krauts (laatste, voor zover ik weet) wel vinden.
Verstandig dat je dat hebt nagelaten, dat soort links plaatsen mag inderdaad niet.

Amon Düül II heb ik nog live gezien. Was ook erg vet!
Ik ga maar eens kijken of ik die verzamelaars ergens kan vinden ^O^
  dinsdag 16 november 2010 @ 18:16:45 #91
156288 wallofdolls
Making love with my ego
  dinsdag 16 november 2010 @ 18:29:46 #92
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_88788351
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 november 2010 18:16 schreef wallofdolls het volgende:
Ik las laatst dat krautrock een scheldnaam is
Tja, kraut staat voor mof. In die BBC docu die ik een tijd geleden gezien heb waren een aantal muzikanten ook niet zo blij met die benaming.
pi_88791908
Kraut betekend eigenlijk gewoon kool, alsin sauerkraut dus zuurkool is. maar de duitse soldaten werden krauten genoemd vanaf WO1 door de amerikanen/engelsen. Amerikanen noemen zuurkool ook echt sauerkraut maar tijdens de wereldoorlogen, lag het daar als 'liberty cabbage' in de schappen :P

de muzikanten zelf gebruikten in der tijd, de term "kosmische musik" volgens mijj, maar tegenwoordig is krautrock algemeen geaccepteerd (bij de luisteraar iig)

van wikipedia:
quote:
Origin of the term

The term krautrock was originally a humorous one coined by the UK music press (such as New Musical Express and Melody Maker), where "krautrock" found an early and enthusiastic underground following. The term derives from the ethnic slur "kraut", and its use by the music press was inspired by a track from Amon Düül's Psychedelic Underground titled "Mama Düül und Ihre Sauerkrautband Spielt Auf" ('Mama Düül and her Sauerkrautband Start Up.'). As is often the case with musical genre labels, few of the bands wished to see themselves pigeon-holed, and tended to eschew the term. The term is also a problematic category due to the considerable differences between the artists so labelled.

Musicologist Julian Cope, in his book Krautrocksampler, says "Krautrock is a subjective British phenomenon," based on the way the music was received in the UK rather than on the actual West German music scene out of which it grew.[1] For instance, while one of the main groups originally tagged as krautrock, Faust, recorded a seminal 12 minute track they titled "Krautrock", they would later distance themselves from the term, saying:"When the English people started talking about Krautrock, we thought they were just taking the piss... and when you hear the so-called 'Krautrock renaissance,' it makes me think everything we did was for nothing."
wel grappig dat Conrad Schnitzer in het zelfde jaar dat Faust het nummer 'krautrock' uitbracht, ook een nummer van 20 min uitbracht onder die naam, er is niet helemaal zeker wie nou eerder was :)

[ Bericht 9% gewijzigd door Gehenna op 16-11-2010 19:54:47 ]
pi_88806749
Ben nog niet zo'n held met Spotify ofzo maar ik heb even alle tips die ik in dit topic kon vinden maar even in een spotify lijstje gezet *O*

Ik heb deze hier:

http://open.spotify.com/u(...)XOkNLBxbtY7TLIW6AmxZ

Jullie kunnen er (als het goed is...) ook nog krautrock bijzetten! Misschien bestaan er al goede krautrock lijsten, maar goed, ik dacht ik share even het lijstje dat ik voor mezelf gemaakt had :)
pi_88806947
Popol Vuh fan meldt zich! :)
We all go a little mad sometimes. Haven't you?
pi_88812322
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 00:51 schreef Norrage het volgende:
Ben nog niet zo'n held met Spotify ofzo maar ik heb even alle tips die ik in dit topic kon vinden maar even in een spotify lijstje gezet *O*

Ik heb deze hier:

http://open.spotify.com/u(...)XOkNLBxbtY7TLIW6AmxZ

Jullie kunnen er (als het goed is...) ook nog krautrock bijzetten! Misschien bestaan er al goede krautrock lijsten, maar goed, ik dacht ik share even het lijstje dat ik voor mezelf gemaakt had :)
cool!, en het lukt idd om er iets bij te zetten, ik wist dat dat kon met spotify :D
ik heb even wat essentiële albums toegevoegd :D

[ Bericht 5% gewijzigd door Gehenna op 17-11-2010 11:21:51 ]
pi_88871957
Paar weken geleden Hallogallo op Supersonic gezien (Michael Rother, Steve Shelley enAaron Mullan). Erg vet.
Goeie spotify playlist ook trouwens :)
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_88872042
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 11:06 schreef Gehenna het volgende:

[..]

cool!, en het lukt idd om er iets bij te zetten, ik wist dat dat kon met spotify :D
ik heb even wat essentiële albums toegevoegd :D
Aah relaxed! kennelijk had ik wat spellingsfoutjes gemaakt her en der en kon sommig spul niet vinden haha..Dat is wel kenmerkend van deze muziek geloof ik, rare bandnamen :D

Eens even op de shuffle zetten deze playlist! Leuk
  zondag 21 november 2010 @ 11:37:12 #99
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_88968929
Dit is ook wel interessant om te kijken:
O)))
pi_88979851
quote:
14s.gif Op zondag 21 november 2010 11:37 schreef arucard het volgende:
Dit is ook wel interessant om te kijken:
Die BBC documentaire is dat toch? Die is erg interessant inderdaad.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')