Kun je iets specifieker zijn? Al mijn opmerkingen zijn flauw.quote:Op maandag 27 december 2004 21:00 schreef DrWolffenstein het volgende:
Die opmerking is wel een beetje flauw Johan.
ach, da's Johan nou eenmaal. Hoe vaak neem jij 'm serieus?quote:Op maandag 27 december 2004 21:00 schreef DrWolffenstein het volgende:
Die opmerking is wel een beetje flauw Johan.
Die ene van verdervelijk (lonsdale) niveau.quote:Op maandag 27 december 2004 21:03 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Kun je iets specifieker zijn? Al mijn opmerkingen zijn flauw.
De persoonlijke aanval is ook politiek.quote:Op maandag 27 december 2004 21:05 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
ach, da's Johan nou eenmaal. Hoe vaak neem jij 'm serieus?
Eén van de centrale vraagstukken in de filosofie van de geest betreft de mate waarin de bewuste geest er toe doet voor de werkelijkheid als geheel. In hoeverre maakt het iets uit wat we (van binnen) voelen, willen of denken? De huidige analytische wijsbegeerte wordt op dit punt beheerst door het zogeheten fysicalisme, een stroming die stelt dat alleen fysieke processen invloed kunnen hebben op de werkelijkheid. Dat impliceert dat de geest alleen voor zover hij gereduceerd kan worden tot hersenprocessen een causale invloed kan uitoefenen. Nogal wat filosofen zien daarbij in dat in elk geval niet de hele geest gelijkgesteld kan worden aan neurologische processen. De aspecten van ons geestelijk leven waar dit niet voor geldt, zien fysicalisten dus als volledig machteloos in causale zin. Ze spreken in dit verband van epifenomenen, dat wil zeggen bijverschijnselen van het brein. In het verlengde daarvan heet hun positie ook wel epifenomenalisme.quote:Op maandag 27 december 2004 21:18 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
De persoonlijke aanval is ook politiek.
The sage historian, who excited the virtue of the younger Scipio and beheld the ruin of Carthage, has accurately described their military system; their levies, arms, exercises, subordination, marches, encampments; and the invincible legion, superior in active strength to the Macedonian phalanx of Philip and Alexander. From these institutions of peace and war Polybius has deduced the spirit and success of a people incapable of fear and impatient of repose. The ambitious design of conquest, which might have been defeated by the seasonable conspiracy of mankind, was attempted and achieved; and the perpetual violation of justice was maintained by the political virtues of prudence and courage. The arms of the republic, sometimes vanquished in battle, always victorious in war, advanced with rapid steps to the Euphrates, the Danube, the Rhine, and the Ocean; and the images of gold, or silver, or brass, that might serve to represent the nations and their kings, were successively broken by the iron monarchy of Rome.quote:Op maandag 27 december 2004 21:23 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Eén van de centrale vraagstukken in de filosofie van de geest betreft de mate waarin de bewuste geest er toe doet voor de werkelijkheid als geheel. In hoeverre maakt het iets uit wat we (van binnen) voelen, willen of denken? De huidige analytische wijsbegeerte wordt op dit punt beheerst door het zogeheten fysicalisme, een stroming die stelt dat alleen fysieke processen invloed kunnen hebben op de werkelijkheid. Dat impliceert dat de geest alleen voor zover hij gereduceerd kan worden tot hersenprocessen een causale invloed kan uitoefenen. Nogal wat filosofen zien daarbij in dat in elk geval niet de hele geest gelijkgesteld kan worden aan neurologische processen. De aspecten van ons geestelijk leven waar dit niet voor geldt, zien fysicalisten dus als volledig machteloos in causale zin. Ze spreken in dit verband van epifenomenen, dat wil zeggen bijverschijnselen van het brein. In het verlengde daarvan heet hun positie ook wel epifenomenalisme.
Ik wist gewoon dat je met een smartass antwoord zou komen, maar vertaal het dan tenminste...quote:Op maandag 27 december 2004 21:34 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
The sage historian, who excited the virtue of the younger Scipio and beheld the ruin of Carthage, has accurately described their military system; their levies, arms, exercises, subordination, marches, encampments; and the invincible legion, superior in active strength to the Macedonian phalanx of Philip and Alexander. From these institutions of peace and war Polybius has deduced the spirit and success of a people incapable of fear and impatient of repose. The ambitious design of conquest, which might have been defeated by the seasonable conspiracy of mankind, was attempted and achieved; and the perpetual violation of justice was maintained by the political virtues of prudence and courage. The arms of the republic, sometimes vanquished in battle, always victorious in war, advanced with rapid steps to the Euphrates, the Danube, the Rhine, and the Ocean; and the images of gold, or silver, or brass, that might serve to represent the nations and their kings, were successively broken by the iron monarchy of Rome.
Weet je hoe smartass het zou zijn om dat te vertalen? Dat is het voortreffelijkste Engels aller tijden.quote:Op maandag 27 december 2004 21:39 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Ik wist gewoon dat je met een smartass antwoord zou komen, maar vertaal het dan tenminste...
touchéquote:Op maandag 27 december 2004 22:00 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Weet je hoe smartass het zou zijn om dat te vertalen? Dat is het voortreffelijkste Engels aller tijden.
Scherpe opmerking Sidekick. Mea maxima culpa.quote:Op maandag 27 december 2004 20:48 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Vanwaar dit etiket, naast een poging om de discussie te sentimentiseren?
Zul je me verdedigen als Bluesdude mij een fascist noemt?quote:Op maandag 27 december 2004 23:39 schreef aryan8 het volgende:
[..]
Scherpe opmerking Sidekick. Mea maxima culpa.
Het lijkt me grappig Sjun uit zijn tent te lokken maar hij komt niet erg...
Wat een geluk dat je mensen gewoon de ruimte laat voor een eigen mening zonder er meteen bovenop te springen. Ik waardeer dat.quote:Op maandag 27 december 2004 20:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wel... dat is jouw mening dat een geinteresseerde automatisch etc...
Ik vermoed dat er bij sommigen volksnationalistische motieven een rol spelen. Bij anderen kan zelfs een actief streven naar bestendigende beïnvloeding van de Leitkultur voorop staan.quote:Zeker kan dat wel, maar niet in het geval van de NVU en daar ging het toch om ?
Daar heb je het met recht over nazitraditie.
Terzijde.. is dat odalteken van hen een uiting van hun volksnationalisme.
Ik heb natuurlijk de afgelopen maanden zo nu en dan meegelurkt om me het sjunniaans wat toe te eigenen. Het opent zelfs IRL wat deuren. Ondanks dat ik weinig heb met moraalpredikers wil ik best erkennen dat die man wel een aardige zinsbouw en woordenschat demonstreert. Die man zou een cultuur vanhet sterke kunnen vertegenwoordigen als hij wat zijn best deed.quote:Mijn verwijzing naar je sjuniaanse optredens was een afsluitende bijzaak.
OKquote:Ik reageerde op deze posting van je:
In dat geval zijn we het eens dat een odalteken niet per definitie gelieerd hoeft te zijn aan een een individu of organisatie die nazi-ideologiën neestreeft. Niet het teken of de associatie met het teken maar individueel gedrag van mensen zou een maatstaf moeten zijn waarop mensen worden beoordeeld. Een etiket als nazistisch voegt hooguit een negatieve associatie toe die eerst nog maar bewezen moet worden.quote:Met dit schrijven:
Ik ben inhoudelijk ingegaan op het verschijnsel nazistank aan de odalrune.
Je lijkt te zeggen dat een user het odal-teken doelbewust wilt beschadigen..en dat vond ik onzin ..
Ik lees net dat Bluesdude zoiets niet zal doen. Hij zal zijn woord toch niet zomaar breken?quote:Op maandag 27 december 2004 23:42 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Zul je me verdedigen als Bluesdude mij een fascist noemt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |