vandaag had hij de 11 verliezers van dit jaar, volgende week de 11 winnaars!quote:Paul Onkenhout
Paul Onkenhout (1958) is chef sport bij de Volkskrant en columnist van NOS Langs de lijn. Sinds 1996 schrijft Onkenhout zijn column, 'de twaalfde man', in de Volkskrant. Deze columns zijn gebundeld en in boekvorm verschenen: Op zoek naar de rookmagiër, voetbal volgens de twaalfde man. Hierin beschrijft hij feilloos het militarisme van Co Adriaanse, de intellectualistische arrogantie van Louis van Gaal, de onnavolgbare logica van Johan Cruijff en de grootheidswaanzin van Ruud Gullit.
Hmm, ik begin altijd met de column van Frank Kalshoven... daarna De Twaalfde Man.quote:Op vrijdag 24 december 2004 18:13 schreef rubbereend het volgende:
hier hetzelfde, eerst sport opzoeken en de column lezen en dan pas de rest van de krant
Zijn column is meestal zelfs het enige wat ik van de Volkskrant lees, op het magazine naquote:Op vrijdag 24 december 2004 18:13 schreef rubbereend het volgende:
hier hetzelfde, eerst sport opzoeken en de column lezen en dan pas de rest van de krant
Koeman, de verguisde coach die met 3 prijzen aan de haal gaat van het voorjaarquote:Op vrijdag 24 december 2004 18:41 schreef PJORourke het volgende:
Zal Co de winnaar van het jaar worden? Of toch Cruyff? Rijkaard?
quote:Op vrijdag 24 december 2004 19:08 schreef JaWi het volgende:
Koeman, de verguisde coach die met 3 prijzen aan de haal gaat van het voorjaar.
Cruyff??? Waarom?quote:Op vrijdag 24 december 2004 18:41 schreef PJORourke het volgende:
Zal Co de winnaar van het jaar worden? Of toch Cruyff? Rijkaard?
Stille kracht achter Barcelona en het Oranje van Bassie. Van Gaal weg bij Ajax.quote:Op vrijdag 24 december 2004 19:29 schreef SCH het volgende:
Cruyff??? Waarom?
Paul O. verwoordt de vooroordelen t.o.v. de SC Heerenveen erg goed.quote:Op vrijdag 24 december 2004 19:54 schreef SCH het volgende:
Ik vermoed dat John de Mol de winnaar is, Van Gaal op 2.
Verbeek hoort ook bij de top 10 maar Paul O. is niet zo gek op Heerenveen, vind ik ook wel fijn - al dat geknuffel hoeft niet zo.
Onkenhout moet ook maar voor de Johan gaan schrijvenquote:Op vrijdag 24 december 2004 20:59 schreef Stpan het volgende:
Overigens vind ik dat De Volkskrant met het duo Onkenhout/Wagendorp de beste voetbalcolumnisten van NL heeft. Ach, dat mag ook wel, want verder is de sportkatern van de Volkskrant nogal.....=geeuw= saai!
Ik verwacht Rijkaard er eigenlijk ook wel tussen.quote:Op zaterdag 25 december 2004 00:03 schreef rubbereend het volgende:
bij de winnaars verwacht k Cruyff, Co, Hiddink, De Mol, Robben en misschien zelfs wel van Raaij
Kwart voor elf maandagavondquote:Op zondag 26 december 2004 23:06 schreef SCH het volgende:
Hij is ook 1 x per week bij Langs de Lijn met een column - volgens mij op de maandag.
mee eens, en heb dat ook al in t NEC topic gepost en tegen bevriende NEC fans gezegd die wel blij leken met de link NEC/van Hanegem, wat een clown is die man gewordenquote:Op zondag 26 december 2004 16:35 schreef tong80 het volgende:
Net zijn stukkie gelezen. Toevallig had ik er het deze week met MM over dat van Hanegem me steeds meer gaat irriteren door op elke vraag lollig te willen zijn.
In weze komt ook in elke zin van de Kromme voor, zeer irritant.quote:Op maandag 27 december 2004 08:56 schreef Dylan Dog het volgende:
De kromme is al een jaar of 2 vervelend met zijn negatieve gelul. Steevast 'gozert' zeggen en net doen of je de namen vand e speler niet kent, zo van: 'en dan heb je ook nog die kleine van Vitesse, Hofs of zoiets'...
Donder toch op man.
En tegelikertijd de leukste krant van het land: fabeltastisch!quote:
quote:Op vrijdag 31 december 2004 19:06 schreef Doc het volgende:
En tegelikertijd de leukste krant van het land: fabeltastisch!
Behalve als ie Gerard Cox heet.quote:Op vrijdag 31 december 2004 21:04 schreef SCH het volgende:
Iedere voetballiefhebber kiest de columnist die bij hem past - zullen we het daar op houden?
Ik mis er wel eens eentje inderdaadquote:Op vrijdag 31 december 2004 22:40 schreef Doc het volgende:
En hoe vaak heeft SCH de columns van Spaan in Het Parool gelezen?
krijg je een keer gelijk is het nog niet goedquote:Op zondag 2 januari 2005 01:10 schreef SCH het volgende:
Ik kreeg ooit wel binnen een dag een mail van Bert Wagendorp terug
Maar de ombudsman van de volkskrant mailde mij onlangs op een gegronde klacht de tekst:
U hebt gelijk
Heel fijn, maar er verandert geen flikker
quote:Op zondag 2 januari 2005 01:30 schreef rubbereend het volgende:
[..]
krijg je een keer gelijk is het nog niet goed
Als je van de Ombudsman al geen reactie zou krijgenquote:Op zondag 2 januari 2005 12:07 schreef methodmich het volgende:
Nou ja, het is in ieder geval een reactie SCH. Beter dan helemaal niks.
Derksen reageert ook niet altijd trouwens.
Hij vind jou maar een appart (!) slag mens.quote:Op maandag 21 maart 2005 15:03 schreef Stpan het volgende:
Jah ik las het ook. Maar ook Bert Wagendorp sprak over internetfora vandaag toch? De Volkskrant-redactie heeft FOK! fcforum.com en voetbalonline.nl ontdekt. Wedden dat een college hem op het bestaan van dit topic heeft gewezen en hij rond is wezen snuffelen?
Paul!!!IK BEN JE GROOTSTE FAN !!!
(wel fan trouwens van Onkenhout moet ik er even bijvermelden)
niet? wie komen er dan nog meer?quote:Op maandag 21 maart 2005 15:14 schreef Stpan het volgende:
Onkenhout moet gewoon nog even wennen aan het fenomeen internetforum dat niet enkel en alleen wordt bevolkt door contactgestoorde internetfreaks, nerds en kans/werklozen.
Mensen met als hobby 'computers', mensen met veel tijd en mensen die overal te pas en te onpas hun mening willen geven.quote:
hij gaat ook ff langs mij heen...quote:Op maandag 21 maart 2005 18:01 schreef methodmich het volgende:
Arma Paul, die baalt vast en zeker dat hij de bijnaam van Danny volledig heeft gemist!!!
Intern bij Ajax was scholletje de bijnaam van Danny Blind. Omdat ie overal tussendoor zwom.quote:Op maandag 21 maart 2005 18:56 schreef Erasmusch het volgende:
Ik heb die column niet gelezen, dus tis mij nog steeds niet helemaal duidelijk waar scholletje op slaat
nog iets gehoord?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:27 schreef brighton het volgende:
Gisteravond in LdL column over Piet de Visser. Hij vertelde dat de Visser Robinho voor PSV had gescout, dat Gerets was wezen kijken maar hem nog niet eens goed genoeg voor PSV 3 vond. Nu is hij 100 miljoen waard. Maar dat ging niet over Robinho, maar over Adriano. Heb 'm er maar even een mailtje over gestuurd, benieuwd of ik nog reactie krijg
Iedereen is lovend bij het journaille of heb je gisteravond niet naar radio-1 geluisterd ?quote:Op donderdag 9 juni 2005 18:13 schreef SCH het volgende:
Hij gaat wel erg lovend over Marco doen
Nick begon gisteren ineens te oreren over hoe goed de sfeer in Oranje was. Had hij in de Volkskrant gelezen
Hebben ze wel naar de wedstrijd gekeken dan?quote:Op donderdag 9 juni 2005 18:15 schreef tong80 het volgende:
[..]
Iedereen is lovend bij het journaille of heb je gisteravond niet naar radio-1 geluisterd ?
Ja ze riepen 75 minuten dat het niks was maar dat ze dat niet tegen Marco durfden te zeggen omdat ie dan alleen maar meewarig zou lachen en op de uitslag zou wijzen.quote:Op donderdag 9 juni 2005 18:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Hebben ze wel naar de wedstrijd gekeken dan?
quote:Op donderdag 9 juni 2005 18:17 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja ze riepen 75 minuten dat het niks was maar dat ze dat niet tegen Marco durfden te zeggen omdat ie dan alleen maar meewarig zou lachen en op de uitslag zou wijzen.
Onzin. Paul is okayquote:Op donderdag 9 juni 2005 18:18 schreef garota het volgende:
Ik heb m wel s ontmoet en het is een triest, zelfingenomen en gefrustreerd mannetje![]()
En ik ben dol op trieste zelfingenomen gefrustreerde mannetjes die rake, gestileerde, onderbouwde, humoristische stukjes schrijvenquote:Op donderdag 9 juni 2005 18:28 schreef garota het volgende:
[..]
Herstel: Ik vind het een triest, zelfingenomen en gefrustreerd mannetje.![]()
is al overquote:
Die van Bert Wagendorp (ook heerenveenfan) is leuker vandaagquote:Op maandag 12 september 2005 13:35 schreef MaxPower het volgende:
Column gelezen, maar vond het nou niet één van z'n beste.
Gelezen en goedgekeurd. Heb het gevoel alsof ik de sportmiddag van het jaar heb gemist terwijl ik bij mn nichtje op de verjaardag zatquote:Op maandag 12 september 2005 14:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Die van Bert Wagendorp (ook heerenveenfan) is leuker vandaag
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:27 schreef MaxPower het volgende:
ja, toevallig net het toilet even de column gelezen... interessant...
Ja dat warwen de besten.Maar njij hebt Nico Scheepmaker nog meegemakt ? De eerste en blijft de beste.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:28 schreef Beschouw het volgende:
Dan heb je de goede oude tijd nog meegemaakt van de columns van Jan Mulder op maandag.
Dat waren pas juweeltjes. Daar kan Onkenhout een punt aan zuigen.
Oneens.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:28 schreef Beschouw het volgende:
Daar kan Onkenhout een punt aan zuigen.
Niet te vergelijken qua stijl, maar allebei briljant. Jan is de meester van het absurdistisch uitvergroten van een detail, Onkenhout naast een goed schrijver vooral een briljant analyticus (van het randgebeuren).quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:28 schreef Beschouw het volgende:
Dan heb je de goede oude tijd nog meegemaakt van de columns van Jan Mulder op maandag.
Dat waren pas juweeltjes. Daar kan Onkenhout een punt aan zuigen.
ik kan hem helaas nergens online vindenquote:Op maandag 17 april 2006 15:50 schreef MaxPower het volgende:
Was ook op zoek naar dit topic! Hij was weer scherp ja..
ik zal hem eens inscannenquote:Op maandag 17 april 2006 16:20 schreef Suijk het volgende:
Tik het even over dan, Eend!
haal bij dat team van jong oranje (wat hij als voorbeeld aanhaalt) de niet van origine Nederlandse spelers weg en je houdt vrij weinig over.quote:Op maandag 13 november 2006 12:21 schreef MaxPower het volgende:
Ja. Wel een beetje vergezocht. Je kan namelijk ook beargumenteren dat al die surinaamse en marokkaanse jongens de plaatsen in het team van gezonde blanke hollandse jongens inpikken. Het argument dat ons nationale team nergens is zonder deze invloeden kan je namelijk niet hardmaken. Het elftal rondom Cruyff was ook blank, en wie zegt dat zoiets nooit weer had gekund?
volgens mij heeft hij hier ook jouw posts ontdektquote:Op vrijdag 24 december 2004 18:40 schreef tong80 het volgende:
Heb net een mailtje naar hem gestuurd
'Op het grootste discussieforum van Nederland Fok! genaamd is een fantopic voor je geopend.
Ik ben tong80. Lijkt me leuk voor je om te lezen.
Het magistrale Paul Onkenhout topic
Groetjes Herman.'
Zou ie zich hier hebben geregistreerd ?quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:39 schreef rubbereend het volgende:
[..]
volgens mij heeft hij hier ook jouw posts ontdekt
paultjuhhhh lijkt me duidelijkquote:Op dinsdag 30 september 2008 19:52 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zou ie zich hier hebben geregistreerd ?
Vraag het hem als collega zelfquote:
Hier nog een.quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:35 schreef rubbereend het volgende:
ik mis hem echt nu hij er niet meer is met zijn column op zaterdagochtend
Hij was de opvolger van Ben de Graaf en hij was geweldig.quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:35 schreef rubbereend het volgende:
ik mis hem echt nu hij er niet meer is met zijn column op zaterdagochtend
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |