abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 december 2004 @ 14:48:12 #151
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24180759
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 14:36 schreef miss_sly het volgende:
Dat stoort mij ook, maar je kunt je afvragen of je dat op de ' rijken' moet verhalen.
Juist, alsof 'de rijken' daar schuld aan hebben of per definitie de verantwoordelijkheid voor moeten dragen.

Het komt eerder aan op overmatige bureaucratie en bestuurlijke dwalingen en dat heeft an sich helemaal niets met kapitalisme of de rechtvaardigheid van het meer verdienen van managers te maken.
pi_24180782
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 14:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Noem het maar gewoon. Het heeft alles met de mentaliteit van ons land te maken. We verafgoden een systeem waarin rijkdom gelijk evenredig staat aan goed en armoede aan lui en kwaad.
Dat is wéér wat anders.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_24180824
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 14:44 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Wat een stereotype reactie zeg; 'het zou niet moeten kunnen'.

Waarom ga je niet eens uit van de praktijk in plaats van achterhaalde dogma's als het gelijkheidsideaal?
Als ik die praktijk nou niet ideaal vind? Ik ben een hyperrealist maar dan mag ik er toch wel een mening over hebben?
  vrijdag 24 december 2004 @ 14:59:01 #154
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24180930
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 14:46 schreef SCH het volgende:
Noem het maar gewoon. Het heeft alles met de mentaliteit van ons land te maken. We verafgoden een systeem waarin rijkdom gelijk evenredig staat aan goed en armoede aan lui en kwaad.
Misschien stimuleert dat systeem armeren juist wel. In de VS is dat duidelijk zichtbaar.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  vrijdag 24 december 2004 @ 15:00:36 #155
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_24180951
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 14:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat ik de vrije wil niet rechtvaardig vind.
->
quote:
LANDMASS: Het is rechtvaardig omdat andere mensen uit vrije wil hun dat inkomen hebben gegeven.
..................................................................
SCH: Dat vind jij , ik vind het niet rechtvaardig.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
pi_24181095
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 14:51 schreef SCH het volgende:
Als ik die praktijk nou niet ideaal vind?
Ideaal bestaat niet.
quote:
Ik ben een hyperrealist maar dan mag ik er toch wel een mening over hebben?
Natuurlijk. Als je je politieke mening maar op de realiteit baseert. "Het zou niet moeten kunnen" valt daar m.i. niet onder.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 24 december 2004 @ 15:10:06 #157
106056 Landmass
pi_24181145
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 14:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is vooral goed voor mensen die mee kunnen komen, niet voor mensen die om wat voor reden buiten de boot vallen.
In HongKong, een van de meest kapitalistische plekjes op aarde, kan bijna iedereen meedoen getuige de werkloosheid van zo'n 2% die ze in het verleden haalden.
quote:
Het is een vrij egoistisch systeem
Denk je niet dat mensen rationeel egoistisch van aard zijn? Dat het in de genen ingebakken zit.
quote:
waar het recht van de sterkste telt en de welvaart
Hoe geldt het recht van de sterkste? Mag ik bij een solicitatie procedure de andere solicitanten knock out slaan?
quote:
zeer scheef is verdeeld.
Je kan het toch alleen maar verdelen door de inkomsten van andere mensen af te pakken. Dat is zeker niet rechtvaardig.

[ Bericht 2% gewijzigd door Landmass op 24-12-2004 15:18:22 ]
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_24182576
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 04:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Niemand die die camerman tegenhoudt om te solliciteren op de baan van Ron Brandsteder
Lekker kansloos. Alsof ze in Hilversum niet dagelijks stapels videobanden/dvd's krijgen van mensen die graag presentator willen worden, nog even los van alle broers/zussen, nichten/neven en vrienden/vriendinnen van bestaande medewerkers van mediabedrijven die nog in de wachtrij staan.

ontopic:
M'n punt is dat van mij de belastingen aangepast mogen worden.
Een cameraman presteert veel meer in verhouding tot zijn bruto-inkomen dan een presentator, dus zou ik het terecht vinden als de belasting voor deze cameraman omlaag gaat en die voor de presentator omhoog.
  vrijdag 24 december 2004 @ 16:35:04 #159
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24182684
Met als gevolg dat je voor bepaalde beroepen straks niemand meer kan vinden, en dan ga je op z'n Vermeends zeker maar weer klooien met het belastingstelsel, om de "burger tot goed gedrag aan te moedigen".
pi_24183374
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 16:35 schreef PJORourke het volgende:
Met als gevolg dat je voor bepaalde beroepen straks niemand meer kan vinden,
He niet gelijk m'n proefballonnetje afschieten!
Ik heb nog niet nagedacht over eventuele toepassing buiten de mediawereld.
quote:
en dan ga je op z'n Vermeends zeker maar weer klooien met het belastingstelsel, om de "burger tot goed gedrag aan te moedigen".
Wat is daar mis mee?
pi_24185633
Het verband tussen beloning en prestatie is inderdaad zoek. Je wordt beloond voor goed in de markt functioneren, dat is iets anders dan op een hoog niveau presteren. Een wetenschapper aan de universiteit die allerlei ingewikkelde theorieen onderzoekt en bedenkt wordt hiervoor minder beloond dan een boerelul die bij een bedrijf deze theorieen, vaak in verzwakte vorm, gaat lopen toepassen.
  vrijdag 24 december 2004 @ 19:00:19 #162
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24185829
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 17:05 schreef DaveM het volgende:
He niet gelijk m'n proefballonnetje afschieten!
Ik heb nog niet nagedacht over eventuele toepassing buiten de mediawereld.
Sorry
quote:
Wat is daar mis mee?

Dan krijg je tinkertaxation. Een belastingstelsel met zo veel regelingen, clausules en uitzonderingen dat je
1. Een onbegrijpelijk ingewikkeld stelsel krijgt. Jan Modaal krijgt zijn aanslag niet meer ingevuld.
2. Voortdurend bezig bent met aanpassingen en correcties, want je krijgt onvermijdelijk fouten.
3. Massa's vervolgingen en andere rechtzaken.

"De kerstboom" van Vermeend is als gevolg van al dit gepruts bij fiscale experts niet meer zo populair.
  vrijdag 24 december 2004 @ 19:20:01 #163
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_24186244
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 13:28 schreef Denagam het volgende:

[..]

Nee, want de stats tonen aan dat de rijken steeds rijker worden... en de armen steeds armer.
*Plof* weg stelling.
Onwaar. Zie bijvoorbeeld een onderzoek dat de wereldbank gedaan heeft: Growth is good for the poor. In de conclusie daarvan staat ondermeer het volgende:
quote:
Average incomes of the poorest fifth of a country on average rise or fall at the same rate as average incomes. This is a consequence of the strong empirical regularity that the share of income of the poorest fifth does not vary systematically with average incomes, in a large sample of countries spanning the past four decades. This relationship holds across regions and income levels, and in normal times as well as during crisis. We also find that a variety of pro-growth macroeconomic policies, such as low inflation, moderate size of government, sound financial development, repect for the rule of law, and openness to international trade, raise average incomes with little systematic effect on the distribution of income. This supports the view that a basic policy package of private property rights, fiscal discipline, macroeconomic stability, and openness to trade on average increases the income of the poor to the same extent that it increases the income of the other households in society. It is worth emphasizing that our evidence does not suggest a "trickle-down" process or sequencing in which the rich get richer first and eventually benefits trickle down to the poor. The evidence, to the contrary, is that private property rights, stability, and openness contemporaneously create a good environment for poor households -- and everyone else -- to increase their production and income. On the other hand, we find little evidence that formal democratic institutions or a large degree of government spending on social services systematically affect incomes of the poor.

[ Bericht 0% gewijzigd door ExtraWaskracht op 24-12-2004 19:41:55 ]
pi_24187672
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 19:00 schreef PJORourke het volgende:

Dan krijg je tinkertaxation. Een belastingstelsel met zo veel regelingen, clausules en uitzonderingen dat je
1. Een onbegrijpelijk ingewikkeld stelsel krijgt. Jan Modaal krijgt zijn aanslag niet meer ingevuld.
Dan laten we het over aan de ambtenarij. Kleine moeite om bij het verwerken van de formulieren even te controleren of er aanleiding is voor een heffing.
quote:
2. Voortdurend bezig bent met aanpassingen en correcties, want je krijgt onvermijdelijk fouten.
waar gehakt wordt.....
quote:
3. Massa's vervolgingen en andere rechtzaken.
quote:
"De kerstboom" van Vermeend is als gevolg van al dit gepruts bij fiscale experts niet meer zo populair.
Je zou zeggen hoe moeilijker de wetgeving, hoe meer klandizie voor de experts.
  vrijdag 24 december 2004 @ 20:42:43 #165
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24188114
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 20:22 schreef DaveM het volgende:

Dan laten we het over aan de ambtenarij. Kleine moeite om bij het verwerken van de formulieren even te controleren of er aanleiding is voor een heffing.
Fietskorting en dergelijke reut heb ik het over. Massa's van dat soort regelingen kosten veel tijd en moeite in de verwerking, en zijn onduidelijk voor de burger. Zo is de koopsubsidie voor goedkope woningen gestrand.
quote:
waar gehakt wordt.....
Eensch. Maar waarom zou je meer hakken dan nodig is voor de rijksinkomsten?

Overdreven moeilijke regelgeving levert conflicten en rechtzaken op. Terwijl dat soort regels vaak niet nodig zijn. Kost ook allemaal weer geld om af te handelen.
quote:
Je zou zeggen hoe moeilijker de wetgeving, hoe meer klandizie voor de experts.
Misschien zijn ze eerlijk genoeg om een waardeoordeel te vellen over die wetgeving? Zo van katching, wat een broddelwerk? En experts op de universiteiten verdienen daar natuurlijk niks aan.
  vrijdag 24 december 2004 @ 20:48:55 #166
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24188226
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 18:51 schreef thabit het volgende:
Het verband tussen beloning en prestatie is inderdaad zoek. Je wordt beloond voor goed in de markt functioneren, dat is iets anders dan op een hoog niveau presteren. Een wetenschapper aan de universiteit die allerlei ingewikkelde theorieen onderzoekt en bedenkt wordt hiervoor minder beloond dan een boerelul die bij een bedrijf deze theorieen, vaak in verzwakte vorm, gaat lopen toepassen.
Zijn arbeidsomstandigheden, willen daarintegen nog wel eens vele malen beter zijn dan die van dezelfde boerenlul die soms dagen van 48 uur en meer maakt om zaken opgelost te krijgen. En dan heb ik het nog niet over zijn scholings- en trainingsperspectieven. Verder heeft de onderzoeker in kwestie, als hij een reputatie opbouwt vanwege zijn deugdelijke werk, na verloop van tijd natuurlijk ook inkomsten uit publicaties. Verkoopt hij zijn verhaal ook nog eens goed dan komt hij in een sprekerscirquit terecht waar hij bijzonder flink kan vangen voor een consulterend verhaaltje.

Ik kan me overigens voorstellen dat dit voor Wiskundigen 'wat' minder is.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  vrijdag 24 december 2004 @ 20:56:45 #167
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24188344
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 20:48 schreef sjun het volgende:
Ik kan me overigens voorstellen dat dit voor Wiskundigen 'wat' minder is.
Goed geraaien.
pi_24189037
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 20:42 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Fietskorting en dergelijke reut heb ik het over. Massa's van dat soort regelingen kosten veel tijd en moeite in de verwerking, en zijn onduidelijk voor de burger. Zo is de koopsubsidie voor goedkope woningen gestrand.
Voor de burger verandert er niks, hij/zij hoeft bij nader inzien helemaal niks extra's in te vullen.
De belastingdienst hoeft enkel de reeds verstrekte gegevens op een andere manier te behandelen. Maar dat is gewoon een kwestie van een paar extra rekenregeltjes in de computer.
quote:
Eensch. Maar waarom zou je meer hakken dan nodig is voor de rijksinkomsten?
Omdat het eindresultaat de moeite waard is misschien?
quote:
Overdreven moeilijke regelgeving levert conflicten en rechtzaken op. Terwijl dat soort regels vaak niet nodig zijn. Kost ook allemaal weer geld om af te handelen.
Alleen regels veranderen als dat op de een of andere manier geld bespaart bedoel je?
quote:
Misschien zijn ze eerlijk genoeg om een waardeoordeel te vellen over die wetgeving? Zo van katching, wat een broddelwerk? En experts op de universiteiten verdienen daar natuurlijk niks aan.
Ok, daar zit wat in. Puntje voor jou.
  vrijdag 24 december 2004 @ 22:35:19 #169
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24190297
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 20:56 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Goed geraaien.
De kleren van de keizer laten zich daar nu eenmaal wat moeilijker ophouden
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  vrijdag 24 december 2004 @ 22:39:33 #170
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24190394
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 22:35 schreef sjun het volgende:

De kleren van de keizer laten zich daar nu eenmaal wat moeilijker ophouden
Wiskundigen zijn door het karakter van de notatie gedwongen kort en bondig te formuleren. Wat bij een ander een telefoonboek oplevert, is in de wiskunde al snel beperkt tot een soort pamflet van een kantje of dertig. Alleen het bewijs van Fermat was echt veel langer.

Het vakgebied leent zich idd niet goed voor de verkoop van bullshit.
  vrijdag 24 december 2004 @ 22:44:39 #171
106056 Landmass
pi_24190518
quote:
Voor de burger verandert er niks, hij/zij hoeft bij nader inzien helemaal niks extra's in te vullen.
De belastingdienst hoeft enkel de reeds verstrekte gegevens op een andere manier te behandelen. Maar dat is gewoon een kwestie van een paar extra rekenregeltjes in de computer.
In jouw hoofd gaat het er allemaal ideaal aan toe he.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_24194336
quote:
Lekker kansloos. Alsof ze in Hilversum niet dagelijks stapels videobanden/dvd's krijgen van mensen die graag presentator willen worden, nog even los van alle broers/zussen, nichten/neven en vrienden/vriendinnen van bestaande medewerkers van mediabedrijven die nog in de wachtrij staan.
Daarom heeft RB een miljoenensalaris en die cameraman niet
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24194698
quote:
Snap nou eens dat ik dat best snap, topic gaat erover of dit gerechtvaardigd is. Is het gerechtvaardigd dat zo'n nietsnut van een manager tig miljoenen verdient over de ruggen van de hardwerkende werknemers onder hem, toevallig alleen maar omdat dat er meer zijn, zodat "aan de vraag wordt voldaan"
Hoe denk je dat die nietsnut manager is geworden?
quote:
Het is een vrij egoistisch systeem waar het recht van de sterkste telt en de welvaart zeer scheef is verdeeld.
Je kan nooit gaan emigreren want overal is het stukken schever verdeeld

Nergens zijn de armen zo rijk en de rijken zo arm als in Nederland
quote:
Een slecht functionerende arbeidskracht kan nu nog steeds redelijk eenvoudig de laan uit worden gestuurd.
Zolang je maar een berg geld meegeeft
quote:
Het is een autonoom bedrijf, dus waar bemoei je je mee?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24198929
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 22:44 schreef Landmass het volgende:

[..]

In jouw hoofd gaat het er allemaal ideaal aan toe he.
In de praktijk loopt het altijd wat minder natuurlijk, een paar overbetaalde ict-ers en een paar klungelige ambtenaren zijn vaak al genoeg om dit soort projecten in de soep te laten lopen.

Is dat de schuld van de geniale bedenker op de achtergrond?
pi_24199044
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 01:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Daarom heeft RB een miljoenensalaris en die cameraman niet
En aangezien dat voor de gemiddelde presentator meer geluk dan prestatie is vind ik het goed als een flink deel van dat inkomen weer lekker door de fiscus afgepakt wordt en verdeeld wordt onder mensen die wél hard werken voor hun geld.

En als het de heren en dames presentators niet bevalt verhuizen ze toch lekker naar België?
Dag Ron! , dag Caroline! , dag Carlo!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')