quote:
Op donderdag 23 december 2004 11:08 schreef Dildo het volgende:Ik vind haar ook wel moedig en vasthoudend. Het vergt veel inspanning en vastberadenheid om
als een halve achterlijke je waanideeen te spuien, niet naar andere meningen te luisteren,
anderen systematisch te beledigen, een volk voor de gek houden die niet bekend is met bepaalde zaken waardoor je ze makkelijker dingen kunt wijsmaken en dan ook nog eens
het onschuldige schaapje uit te hangen.
Ach. U heeft het nodig om een boodschapper van een u onaangename werkelijkheid neer te sabelen. Wat belichting van zulk communicatief wangedrag helpt anderen misschien op weg daar wat immuniteit voor aan te kweken.
Gaarne zie ik wat bronnen voor uw kwalificatie
halve achterlijke, daarbij aannemend dat u niet alles wat van uw mening afwijkt tot half achterlijk bestempelt en uw de kwalificatie
halve achterlijke ten aanzien van de migrante Hirsi Ali eveneens in het licht van uw eigen reactie alhier beziet.
Gaarne zie ik van u nadere toelichting op uw beschuldiging als zou Hirsi Ali
een volk voor de gek gehouden hebben. Ook verneem ik zeer gaarne hoe u de associatie maakt met het uithangen van een onschuldig schaapje in relatie tot de emancipatoire werkzaamheden van de volksvertegenwoordigster Ayaan Hirsi Ali. Daarbij vergeef ik u de foutief geformuleerde uitdrukking. Te uwer informatie: het onnozele schaapje, het onschuldige lammetje...
quote:
Uitstekend formuleren kan ze niet. Ze kan met gebrekkig nederlands mensen wijsmaken dat de Islam de schuld is van alle problemen in de wereld en dat haar trauma niets te maken heeft met de bepaalde achterlijke aspecten van haar somalische cultuur.
Gezien u zelf de focus bij het formuleren van teksten bepaalde bent u vast in staat tot een open conversatie met betrekking tot dit onderwerp. Daarom neem ik maar de vrijheid uw eigen-wijze van conversering wat nader te belichten. Ik zie immers niet slechts mevrouw Hirsi Ali
in gebrekkig nederlands communiceren. Verder zie ik mevrouw Hersi Ali nergens mensen iets wijsmaken, zij neemt de stelling in dat Islam de nodige problemen veroorzaakt en komt daarop met haar toelichting. Zij stelt nergens dat Islam alle problemen veroorzaakt. Ter bewustwording durf ik daarom best te stellen dat wji hier dus slechts van doen hebben met een rigide toeschrijving uwerzijds aan het adres van mevrouw Hirsi Ali.
Daar houden uw toeschrijvingen niet op. U sentimentaliseert nog even verder door niet de boodschap van Hirsi Ali maar haar persoon tot uw voorwerp van excrementering te maken. U schrijft haar en passant een trauma toe om haar op uw eigen en passante toeschrijving te kunnen veroordelen zonder daarbij nader in te gaan op haar boodschap. Zelden zo'n schoolvoorbeeld gezien van het spelen van de man (vrouw) in plaats van de bal. Gelukkig leidt uw exercitie nog tot bewustwording van oneigenlijke wijzen van converseren. Zo niet bij u dan toch zeker bij een deel van degenen die alhier meelurken.
quote:
Intelligent is ze al zeker niet. Wat voor opleiding heeft zij eigelijk genoten?
Ik heb me hogelijk verbaasd over uw kwalificatie van mevrouw Hirsi Ali omdat u zelf nu niet het meest uitgesproken voorbeeld van intelligent communiceren geeft. Benevens wat stijl en spelfouten lijkt een zoeken naar hoor en wederhoor en het ingaan op door Hirsi Ali te berde gebrachte argumentatie niet uw sterkste punt.
Ik kan u gerust stellen over
de opleiding van drs. A. Hirsi Ali. Bji de aan de Partij van de Arbeid geliëerde Wiardi Beckman Stichting wordt natuurlijk niet zomaar iedereen in dienst genomen. Het is daar immers geen publiek forum waarop de meest verongelukte schreeuwer tot grote held kan uitgroeien.
quote:
Gezien haar immense moeite om fatsoenlijk te communiceren, verwacht ik dat dit geen of geen hoge opleiding was. Zelfs een spoedcursus "hoe ga ik met mensen om" was blijkbaar een lat te hoog.
Gezien uw erbarmelijke Nederlands en de in uw reactie gedemonstreerde opervlakkige politieke, maatschappelijke en psychologische inzichten lijkt het me een slechte zaak voor uw geloofwaardigheid dat u zich waagt aan de
veroordeling van een ander die reeds haar maatschappelijke sporen verdiende op uitgerekend de zaken waarop uw eigen prestaties schril lijken af te afsteken tegen die van degene die u meent te moeten veroordelen. Het staat u uiteraard geheel vrij om dit welgemeende advies langs u af te laten glijden.
quote:
Zelfs mijn 84 jarige overbuurvrouw komt nog intelligenter over dan zij.
In dat geval kunt u mogelijk uw 84 jarige buurvrouw consulteren voor een bijspijkercursus maatschappelijk benul en schriftelijk nederlands.
quote:
Dat ze als held wordt gezien, kan ik me voorstellen. Er zijn nogal wat mensen die ook Janmaat en Hitler als held zagen.
Het valt natuurlijk niet mee om met een wat gebrekkig referentiekader te gaan refereren om uw stellingname kracht bij te zetten. De historie van Nederland kent echter meer anekdotes de de opkomst van de Centrumdemocraten en de jaren van duitse bezetting. Kost het u echt zoveel moeite voorbij te gaan aan de standaardinkoppertjes ter sentimentalisering van een gesprek? Heeft u wellicht de tijdgeest nog niet gevat dat het maken van Tweedewereldoorlogvergelijkingen meer zegt over de cultureel-maatschappelijke ontwikkelingen van de hanteerder van deze vergelijking dan dat het zegt over degene die men er mee belasteren wil? Bji deze dan een gratis handreiking. Het leven van alledag is immers al prijzig genoeg.
quote:
Zoveel zegt het woord held dan ook niet. Een held is iemand die iets teweeg brengt ten goede van een maatschappij. Wat heeft zij tot nu toe teweeggebracht, behalve een snellere en verdere segregatie?
Drs. A. Hirsi Ali heeft de onderwerpen migranten en gelijke behandeling, vrouwenrechten, intimidatie, vrijheid van meningsuiting en politieke bewustwording op de politieke agenda gekregen en daar gehouden. Voorwaar geen geringe prestatie van deze migrante die in Nederland inburgerde, het Nederlands machtig werd, een academische opleiding politicilogië afrondde, enige boeken publiceerde en ook nog eens tot volksvertegenwoordigster gekozen werd en in de kamer kwam.
Als zo iemand door u als
halve achterlijke wordt wordt weggezet, met welke duiding valt u dan het beste recht te doen?