abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25540660
Onzin..

Zullen we nederland er ook maar uitgooien dan.. zie de bouwfraude en nog tig andere zaken.
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_25541851
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 16:22 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

Jij moet wat meer je best doen op fok... Iedereen, behalve de lompe newbie's, weet dat koos hier al maanden lang bezig is met zijn anti-Turkije campagne.
anti-Turkije campagne..

Ik post af en toe nieuws dat direct of zijdelings verband houd met de eventuele toetreding van Turkije en alle spelletjes die momenteel gaande zijn..
Zoals bv mijn vorige post over het mensenrechten rapport, om de objectiviteit te waarborgen plaats ik zelfs het commentaar op dit rapport.
pi_25545432
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 12:25 schreef ClioSporT het volgende:
Onzin..

Zullen we nederland er ook maar uitgooien dan.. zie de bouwfraude en nog tig andere zaken.
Heeft onze bouwfraude een internationaal karakter dan en zijn hier uitspraken over gedaan door de EU waaraan Nederland zich niet houdt?

Turkije overtreedt regels die horen bij een eventuele toelating, je kunt Belgie toch ook niet royeren ivm het Dutroux-debacle?

Je slaat in de rondte Clio, daar maak je je argumenten niet sterker mee.

De regering is misschien klaar voor toetreding, alleen de regeringstroepen en het volk niet.
Yeah baby Yeah!
pi_25546065
quote:
'Mein Kampf' bestseller in Turkije

Uitgegeven: 17 maart 2005 15:15

ANKARA - Van het politieke boek 'Mein Kampf' van Adolf Hitler zijn in Turkije dit jaar al meer dan 50.000 exemplaren verkocht. Daarmee is het boek dat Hitler tussen 1924 en 1926 schreef, een bestseller in het land.

Uitgeverijen hebben recent goedkope edities uitgebracht van het boek, dat volgens een woordvoerder altijd al goed verkocht. De verkoopcijfers zijn daarna duidelijk gestegen.

Volgens een woordvoerder van een Turkse uitgeverij heeft de populariteit van het boek te maken met een opkomend nationalisme en anti-semitisme in het land. Hieraan zouden onder andere haat jegens de Verenigde Staten om de bezetting van Irak en het huidige beleid van Israël ten grondslag liggen.

Ook de weerstand in rechtse kringen tegen de eventuele toetreding van Turkije tot de Europese Unie, voedt het nationalisme.
nu.nl

Gezellig, kom erbij en schuif aan
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_25547093
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 16:52 schreef milagro het volgende:

[..]

nu.nl

"De joden zullen wel geknoeid hebben met de verkoopcijfers'...
Yeah baby Yeah!
  † In Memoriam † donderdag 17 maart 2005 @ 22:45:23 #256
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25554864
quote:

[..]

nu.nl

Volgens frontpage zou Nederland de auteursrechten bezitten op Mein Kampf? Is dat niet heel erg raar, moet stichting Brein niet ingrijpen? Het maakt de Nederlandse staat dus de auteur van Mein Kampf. Turkije vind dat boek tof, Turkije vindt dus Nederland tof. Hoi hoi hoi.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_25555121
op het Journaal had men het er ook over, de verkoopcijfers kwamen mede tot stand omdat er geruchten waren dat Mein Kampf kopen/verkopen/bezitten in Turkije binnenkort verboden wordt, wat vooralsnog niet waar is
  † In Memoriam † donderdag 17 maart 2005 @ 22:59:43 #258
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25555233
Overigens moet dat boek gewoon te koop zijn. Ik maak zelf wel uit wat ik van zo'n boek vind.
pi_25592207
50.000 boeken op 70 miljoen mensen
  zondag 20 maart 2005 @ 10:46:11 #260
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25605643
quote:

[..]

nu.nl

Het lijkt er warempel op dat men in Turkije werk maakt van de bevordering van vrijheid van meningsuiting.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  maandag 21 maart 2005 @ 13:59:19 #261
90365 Sater
hoipoloi
pi_25634387
Turkije denkt Europees lidmaatschap in de knip te hebben. Arrogant achteroverleunend staat het schending van mensenrechten toe. Iets anders kun je het neerslaan van vreedzame demonstraties niet noemen.
iedere engel heeft een duivelse kant.
pi_25635818
quote:
Op zondag 20 maart 2005 10:46 schreef sjun het volgende:

[..]

Het lijkt er warempel op dat men in Turkije werk maakt van de bevordering van vrijheid van meningsuiting.
In Amerika kan het boek ook gewoon gekocht en verkocht worden. Ik kan me er wel wat bij voorstellen dat de Turken zich er niet zo heel druk over maken. Die hebben immers de WO II vooral van de zijlijn aangezien.
  maandag 21 maart 2005 @ 16:54:25 #263
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_25638383
quote:
Op maandag 21 maart 2005 15:11 schreef HiZ het volgende:
In Amerika kan het boek ook gewoon gekocht en verkocht worden.
Het punt is niet dat het vrijelijk gekocht en verkocht kan worden, het punt is dat het daar blijkbaar zo populair is.
pi_25638610
quote:
Op maandag 21 maart 2005 13:59 schreef Sater het volgende:
Turkije denkt Europees lidmaatschap in de knip te hebben. Arrogant achteroverleunend staat het schending van mensenrechten toe. Iets anders kun je het neerslaan van vreedzame demonstraties niet noemen.
Alle agenten die zich die dag niet hebben ingehouden staan inmiddels voor de rechter hoor. Niet lullen als je geen kennis van zaken hebt.
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
  maandag 21 maart 2005 @ 17:36:29 #265
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25639471
quote:
Op maandag 21 maart 2005 13:59 schreef Sater het volgende:

Arrogant achteroverleunend staat het schending van mensenrechten toe. Iets anders kun je het neerslaan van vreedzame demonstraties niet noemen.
Zijn de agenten die betrokken waren bij het neerslaan van het protest bij het Maagdenhuis al veroordeeld?
quote:
Op maandag 21 maart 2005 16:54 schreef Lithion het volgende:

[..]

Het punt is niet dat het vrijelijk gekocht en verkocht kan worden, het punt is dat het daar blijkbaar zo populair is.
Ik denk dezelfde "zijlijn-mentaliteit" die wij hier uiten in de vorm van CCCP-shirtjes / Che-kleding.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_25639625
quote:
Op maandag 21 maart 2005 17:36 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Zijn de agenten die betrokken waren bij het neerslaan van het protest bij het Maagdenhuis al veroordeeld?
[..]

Ik denk dezelfde "zijlijn-mentaliteit" die wij hier uiten in de vorm van CCCP-shirtjes / Che-kleding.
Als onze studentjes op een dergelijke wijze werden 'aangehouden' was het kabinet al lang gevallen Sidekick en zat Nederland in zak en as.
Yeah baby Yeah!
  maandag 21 maart 2005 @ 17:42:42 #267
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_25639633
quote:
Wellicht, maar er zit toch een verschil tussen een symbool en een boek met iemands gedachtengoed. Een boek koop je om het te lezen en dan kun je vanuit geschiedkundig oogpunt geinteresseerd zijn of je kunt daadwerkelijk geinteresseerd zijn in de inhoud en het gedachtengoed. De vrees dat de verhouding van mensen die daadwerkelijk geinteresseerd zijn in het gedachtengoed ten opzichte van de mensen die uitsluitend geinteresseerd zijn vanuit een geschiedkundig oogpunt lijkt me niet geheel onterecht. Daar waar de meeste dragers van CCCP-shirtjes en Che-kleding het vooral als een mode-trend zien dan dat ze daadwerkelijk die ideologie aanhangen.
  maandag 21 maart 2005 @ 17:43:51 #268
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_25639671
quote:
Een bezetting lijkt me toch van een andere aard dan een openbare demonstratie.
  maandag 21 maart 2005 @ 17:46:42 #269
117328 JanPoedel
XS4ALL CSS-02
pi_25639737
quote:
Op maandag 21 maart 2005 17:42 schreef Lithion het volgende:

[..]

Wellicht, maar er zit toch een verschil tussen een symbool en een boek met iemands gedachtengoed. Een boek koop je om het te lezen en dan kun je vanuit geschiedkundig oogpunt geinteresseerd zijn of je kunt daadwerkelijk geinteresseerd zijn in de inhoud en het gedachtengoed. De vrees dat de verhouding van mensen die daadwerkelijk geinteresseerd zijn in het gedachtengoed ten opzichte van de mensen die uitsluitend geinteresseerd zijn vanuit een geschiedkundig oogpunt lijkt me niet geheel onterecht. Daar waar de meeste dragers van CCCP-shirtjes en Che-kleding het vooral als een mode-trend zien dan dat ze daadwerkelijk die ideologie aanhangen.
Dus alle mensen die het boek kopen zijn aanhangers van Hitler? Net zoals iedereen die de film over het leven van Hitler heeft gezien, in feite Hitler aanhangers zijn?
Het verstand van degenen die op alles een materialistische visie hebben, zit in hun ogen. En de ogen zijn blind in de spiritualiteit.
- www.islamendialoog.nl
  maandag 21 maart 2005 @ 17:51:39 #270
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_25639865
quote:
Op maandag 21 maart 2005 17:46 schreef JanPoedel het volgende:
Dus alle mensen die het boek kopen zijn aanhangers van Hitler?
Nee.

Le-zen.
pi_25639943
quote:
Op maandag 21 maart 2005 17:46 schreef JanPoedel het volgende:

[..]

Dus alle mensen die het boek kopen zijn aanhangers van Hitler? Net zoals iedereen die de film over het leven van Hitler heeft gezien, in feite Hitler aanhangers zijn?
Dat zegt Lithion niet, als je een boek leest VAN Hitler is de kans groter dat je er interesse in hebt dan toevallig een shirtje van of een film OVER Hitler.

De drijfveren om een boek van Hitler te lezen zijn iets anders dan het dragen van een CCCP-shirtje.

Wat die interesse dan is kan nog nader bepaald worden, ik hoop niet dat er een verbod op komt, iedereen die wil mag dergelijk gedachtengoed met eigen ogen lezen en daar consequenties uit trekken.
Yeah baby Yeah!
  † In Memoriam † maandag 21 maart 2005 @ 18:52:33 #273
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25641354
quote:
Op maandag 21 maart 2005 17:42 schreef Lithion het volgende:

[..]

Het zullen echter ook geen rechtse rakkers zijn of ze zijn onwaarschijnlijk dom.
pi_25646407
Als Turk zeg ik dat Turlkije ff buiten de deur moet blijven. Ze zijn er nog lang niet klaar voor, op bepaalde punten. Op een aantal punten zijn ze juist erg ver gevorderd.

Ach ja boeiuh, ik hou niet zoveel van politiek geluk haha.
pi_25646446
gelul bedoel ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')