Deel 1: ODOLS De finale! Discussietopicquote:Op vrijdag 17 december 2004 21:04 schreef jogy het volgende:
Hier kan je beppen over of met de kandidaten die door de voorrondes zijn gekomen.
Kandidaten:
Bupatih
Croupouque
HTT-Thalan
Intxaurraga
Kreator
Paarse_paashaas
Tessje
Tiemie
Vraag wat je wilt vragen en zeg wat je wilt zeggen.
Wederom, Have fun!
Stemtopic staat hier
Ja nu je het zegt, en ik mis Inso......quote:
Inso is lekker maar wilt niet met me neuckenquote:Op zaterdag 18 december 2004 13:53 schreef buzzer het volgende:
[..]
Ja nu je het zegt, en ik mis Inso......
Duh.quote:Op zaterdag 18 december 2004 14:03 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Inso is lekker maar wilt niet met me neucken
hmm, van wie is dat onlogische figuur een kloon dan?quote:Op zaterdag 18 december 2004 14:22 schreef Karboenkeltje het volgende:
Wat is dat met die onlogische en die Insoseks opmerkingen?
Tja, daar hebben baggeraars wel vaker last van. Eerst posten en dan pas uitpluizen.quote:Op zaterdag 18 december 2004 14:57 schreef onlogisch het volgende:
Shit... ik heb al gestemd... terwijl ik eerst grondig had moeten uitpluizen wie de minste moeite heeft met bagger topics
quote:Op zaterdag 18 december 2004 14:58 schreef Pool het volgende:
[..]
Tja, daar hebben baggeraars wel vaker last van. Eerst posten en dan pas uitpluizen.![]()
ja, je begint al flink achterop te gerakenquote:Op zaterdag 18 december 2004 15:44 schreef HTT-Thalan het volgende:
Hoi, hier ben ik. Heb ik iets gemist?
quote:Op zaterdag 18 december 2004 16:05 schreef Croupouque het volgende:
Ja fuck hee, nu sta ik ook nog eens voorlopig eerste!
Waar gaat dit heen, eerst wordt Pim Fortuyn verkozen als 'de grootste Nederlander aller tijden' en nu dit! Was mijn mail niet helder genoeg ofzo?
ja hallo verdomme, ONZ users lezen geen lappen tekst, duhquote:Op zaterdag 18 december 2004 16:05 schreef Croupouque het volgende:
Ja fuck hee, nu sta ik ook nog eens voorlopig eerste!
Waar gaat dit heen, eerst wordt Pim Fortuyn verkozen als 'de grootste Nederlander aller tijden' en nu dit! Was mijn mail niet helder genoeg ofzo?
Dan stel ik jou bij deze aan als mijn rechterhand in deze campagne.quote:Op zaterdag 18 december 2004 16:04 schreef sir_dalord het volgende:
[..]
ja, je begint al flink achterop te geraken
Dan volgt hier de samenvatting:quote:Op zaterdag 18 december 2004 16:12 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
ja hallo verdomme, ONZ users lezen geen lappen tekst, duh
Shit, dat is nóg te lang.quote:Geachte door mij zeer gewaardeerde geliefde FOK!Crew en Cynix ®,
(...)
Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen: ik ben Croupouque, en ik ben de slechtste kandidaat voor één van de twee openstaande ONZ-forum modvacatures.
(...)
1. Een belangrijk criterium lijkt mij het hebben van veel tijd, en dat is iets wat ik absoluut niet heb. De vele uren die ik op FOK! spendeer, spendeer ik eigenlijk alleen in het weekend. Ik ben namelijk student, woon op kamers en daar heb ik geen internetverbinding.
(...)
2. Geloofwaardigheid bij de users lijkt me een ander niet te onderschatten punt . Sommige users hebben een beeld van mij: het beeld van een zachtaardige user die je gemakkelijk onder tafel lult, iemand die niet fel ergens tegenin durft te gaan, die liever op een beschaafde en vriendschappelijke manier met zijn mede-users omgaat en ze aan het lachen probeert te maken. Daar hebben ze helemaal gelijk in.
(...)
3.
(...)
Motivatie is alles: als de moderators zich enkel als strenge supersarcastische slotjessmijters presenteren en zelf niet af en toe blijk geven van een gevoel voor humor in de vorm van een topic of op zijn mínst een grappige post, welk voorbeeld geef je dan? Want moderators hebben wel degelijk een voorbeeldfunctie.
(...)
Kortom: kies mij NIET als derde of vierde ONZ-mod. Kies mij hooguit alleen als jullie behoefte hebben aan een vijfde moderator. Het vijfde wiel, iemand die zelden aanwezig is.
(...)
Hopelijk verdwijnt deze mail linea recta in jullie prullenmand, dan kan ik een user in ruste worden en het forum met een gerust hart voorgoed de rug toe keren, wetende dat er voor users zoals ik weinig meer te zoeken is.
Met vriendelijke groet,
Croupouque.
Waar staat het orgineel? Ik heb nog meer redenen om niet op je te stemmen nodig.quote:Op zaterdag 18 december 2004 16:17 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Dan volgt hier de samenvatting:
[..]
Shit, dat is nóg te lang.
Hij is lief en zachtaardigquote:Op zaterdag 18 december 2004 16:30 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Waar staat het orgineel? Ik heb nog meer redenen om niet op je te stemmen nodig.
eerste pagina van 't eerste ODOL discussie topicquote:Op zaterdag 18 december 2004 16:30 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Waar staat het orgineel? Ik heb nog meer redenen om niet op je te stemmen nodig.
ow verdomd ja, ik zie t zelf niet, T.O enzoquote:Op zaterdag 18 december 2004 16:24 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Ach, het staat toch al in je sig.
Hier, beste vriend.quote:Op zaterdag 18 december 2004 16:30 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
quote:Geachte door mij zeer gewaardeerde geliefde FOK!Crew en Cynix ®,
Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen: ik ben Croupouque, en ik ben de slechtste kandidaat voor één van de twee openstaande ONZ-forum modvacatures. Hopelijk overtuigen de volgende 846 woorden, onderverdeeld in 3 heldere mezelf afkrakende punten, jullie van mijn gelijk en is dit reden genoeg om mijn kandidaatschap als derde of vierde ONZ-mod resoluut af te wijzen.
1. Een belangrijk criterium lijkt mij het hebben van veel tijd, en dat is iets wat ik absoluut niet heb. De vele uren die ik op FOK! spendeer, spendeer ik eigenlijk alleen in het weekend. Ik ben namelijk student, woon op kamers en daar heb ik geen internetverbinding. Daarnaast ben ik ontzettend lui en is 'werken' een begrip waar ik spontaan bultjes op vreemde plekken van krijg gecombineerd met een jeuk die niet te verdragen is. Vergaderen achter de schermen bijvoorbeeld, ik weet nu al dat ik die twijfelachtige eer zou laten schieten. Ik moet er niet aan denken, werkelijk waar.
2. Geloofwaardigheid bij de users lijkt me een ander niet te onderschatten punt . Sommige users hebben een beeld van mij: het beeld van een zachtaardige user die je gemakkelijk onder tafel lult, iemand die niet fel ergens tegenin durft te gaan, die liever op een beschaafde en vriendschappelijke manier met zijn mede-users omgaat en ze aan het lachen probeert te maken. Daar hebben ze helemaal gelijk in. Dit is vanzelfsprekend precies wat het ONZ-forum NIET nodig heeft; het heeft behoefte aan een bruut, een botte bijl! Wraaah! Ik heb die kwaliteit niet in huis, helaas. Hoewel ik af en toe onder een kloon zulk gedrag wél heb vertoond of althans geprobéérd heb te vertonen, ik was toen mezelf niet. En als Croupouque ben ik natuurlijk wel voor de volle honderd procent mezelf. Een anoniem forum ergens op het internet is namelijk een hele goede afspiegeling van de werkelijkheid.
3. En last but not least: het goede voorbeeld. Ik beweer niet dat iedere moderator ooit het goede voorbeeld als user gegeven moet hebben, integendeel. Paarse_Paashaas lijkt me bijvoorbeeld een hele goede kandidaat.
De afgelopen jaren heb ik me als user voorbeeldig gedragen. Wanneer het forum naar mijn idee dreigde in te zakken probeerde ik weer wat leven in de brouwerij te brengen met een nieuwe kloon of een nieuw topic. Natuurlijk deed ik dit vooral omdat ik geniet van de waardering die ik daarvoor krijg, ik ben de eerste die toegeeft dat ik verschrikkelijk ijdel ben. Ik teer gemiddeld 2 dagen op een complimentje, daarna heb ik weer een nieuw compliment nodig.
Maar ik deed het ook nog om een andere reden, namelijk omdat ik dol ben op het ONZ-forum en omdat ik er van geniet wanneer ik zie dat users het geweldig naar hun zin hebben. Een liefde die gegroeid is toen ik nog lurkte, een liefde die is opgebloeid toen ik eenmaal user was. Ik sta nu echter op het punt om als user de spreekwoordelijke pijp aan Maarten te geven. De laatste tijd heerst er naar mijn idee een te negatieve sfeer en is er maar een klein aantal users die het voor een grote groep anderen leuk probeert te maken. En als er geen leuke users zijn die mee willen doen in topics dan gaat voor mij de lol er al snel af, en ik ben vast niet de enige. Ik had mezelf voorgenomen om te stoppen na 5000 posts, maar oude liefde roest niet. (Althans niet zo snel als ik gehoopt had.) Daar kwam ik gisteren bijvoorbeeld achter toen ik onbewust die 5000 posts-grens overschreden bleek te hebben.
Motivatie is alles: als de moderators zich enkel als strenge supersarcastische slotjessmijters presenteren en zelf niet af en toe blijk geven van een gevoel voor humor in de vorm van een topic of op zijn mínst een grappige post, welk voorbeeld geef je dan? Want moderators hebben wel degelijk een voorbeeldfunctie. Insomaniac was een schoolvoorbeeld van het type moderator dat ik een warm hart toedraag, Jogy ook. Beiden zijn nu weg.
Kortom: kies mij NIET als derde of vierde ONZ-mod. Kies mij hooguit alleen als jullie behoefte hebben aan een vijfde moderator. Het vijfde wiel, iemand die zelden aanwezig is. Iemand die de gemoederen probeert te sussen mochten die hoog oplopen, iemand die zich op bepalende momenten volwassen weet te gedragen, iemand die weet wat leuke topics zijn, wat leuke topics kunnen wórden, wat absolute bagger is en wanneer mensen plezier hebben op het forum. Iemand waar volgens mij users respect voor hebben. Iemand die de negativiteit die er de laatste tijd heerst wil proberen om te zetten in positiviteit. Iemand die anderen probeert te motiveren zodat zij en anderen een leuke tijd hebben. Want daar draait het wat mij betreft op het forum om, en ik heb het idee dat het daar aan schort. Of neem op zijn minst deze poging tot het geven van advies serieus.
Gatverdamme, zeg. Dit was het lezen niet waard. Sorry dat ik jullie tijd verspild heb met dit zinloze stukje tekst.
Hopelijk verdwijnt deze mail linea recta in jullie prullenmand, dan kan ik een user in ruste worden en het forum met een gerust hart voorgoed de rug toe keren, wetende dat er voor users zoals ik weinig meer te zoeken is.
Met vriendelijke groet,
Croupouque.
Karboenkeltje: "Hij is ook nog hulpvaardig!"quote:Op zaterdag 18 december 2004 16:31 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
eerste pagina van 't eerste ODOL discussie topic
Dankzij uw waarde opponent, en waarschijnlijk mijn persoonlijke keuze, had ik het al gevonden. Het zal natuurlijk wel een snode streek zijn als jij wordt gekozen. Gebukt onder de last van dit mandaat zal jij je gedwongen voelen het ons geliefde onzin weer in haar oude glorie te herstellen.quote:
In mijn geval kun je ook zeggen dat het me wel goed uit komt, ik ben er doordeweeks nooit.quote:Op zaterdag 18 december 2004 17:18 schreef Dirkh het volgende:
Het wordt wel makkelijk kiezen zo, er zijn er maar een paar on-line vandaag.
En dat noemt zich dan campagnevoerder.
Kaf van het koren scheiden. Dat gaat vanzelf.
Had je maar crew moeten zijn.quote:Op zaterdag 18 december 2004 18:07 schreef Maanvis het volgende:
Mmm, ik vind het wel erg frappant dat de crew 2x mag stemmen. Immers, 1x bij de voorselectie en 1x bij de uiteindelijke stemming
Nou ja zeg, nu je het zegt. Wat frappant.quote:Op zaterdag 18 december 2004 18:07 schreef Maanvis het volgende:
Mmm, ik vind het wel erg frappant dat de crew 2x mag stemmen. Immers, 1x bij de voorselectie en 1x bij de uiteindelijke stemming
Ik meen dat eerst de bedoeling was dat de FA's + de zittende onzinmods een voorselectie gingen doen, dus dit vind ik eigenlijk een beetje frappant dat dit nu zo loopt.quote:Op zaterdag 18 december 2004 18:09 schreef jogy het volgende:
[..]
Had je maar crew moeten zijn.
Maar anyway, de crew zijn stem telt hier op dezelfde manier mee als die van ieder ander.
quote:Op zaterdag 18 december 2004 18:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik meen dat eerst de bedoeling was dat de FA's + de zittende onzinmods een voorselectie gingen doen, dus dit vind ik eigenlijk een beetje frappant dat dit nu zo loopt.
Je bent niet de enigequote:Op zaterdag 18 december 2004 18:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik meen dat eerst de bedoeling was dat de FA's + de zittende onzinmods een voorselectie gingen doen, dus dit vind ik eigenlijk een beetje frappant dat dit nu zo loopt.
Kijk ik bedoel, wat heeft een V&A tagjeszetter nou voor meer 'stemrecht' dan een gewone user. En waarom houden zulke mensen potentieel geweldige mods buiten de deur (bijv. boebiedoe), terwijl ze nooit in onzin komen?quote:
Balkenende mag wel stemmen, maar hij bepaalt niet wie er op de kieslijst van de SP en de VVD komen!quote:Op zaterdag 18 december 2004 18:20 schreef Dirkh het volgende:
[..]
[afbeelding]
Op wie zou hij gestemd hebben?
Het is een frappante opmerking.quote:Op zaterdag 18 december 2004 18:23 schreef Dirkh het volgende:
Wat vinden de finalisten eigenlijk van Maanvis zijn opmerking?
Vergelijking was inderdaad niet echt goed.quote:Op zaterdag 18 december 2004 18:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Balkenende mag wel stemmen, maar hij bepaalt niet wie er op de kieslijst van de SP en de VVD komen!
Je klinkt alsof je het ook niet eens bent met de huidige gang van zaken, en jogy ook nietquote:Op zaterdag 18 december 2004 18:26 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Vergelijking was inderdaad niet echt goed.
Nee, dat zou betkenen dat mokkelforum.nl mee mocht kiezen met de kandidatenselectie mên.quote:Op zaterdag 18 december 2004 18:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Balkenende mag wel stemmen, maar hij bepaalt niet wie er op de kieslijst van de SP en de VVD komen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |