quote:
Op vrijdag 17 december 2004 21:15 schreef Dirkh het volgende:Kunnen de kandidaten hun sollicitatiemail hier even plaatsen? Zo kan ik een juiste keuze maken.
Je hebt hem allang gezien, maar voor alle geïnteresseerden:
quote:
Geachte door mij zeer gewaardeerde geliefde FOK!Crew en Cynix ®,
Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen: ik ben Croupouque, en ik ben de slechtste kandidaat voor één van de twee openstaande ONZ-forum modvacatures. Hopelijk overtuigen de volgende 846 woorden, onderverdeeld in 3 heldere mezelf afkrakende punten, jullie van mijn gelijk en is dit reden genoeg om mijn kandidaatschap als derde of vierde ONZ-mod resoluut af te wijzen.
1. Een belangrijk criterium lijkt mij het hebben van veel tijd, en dat is iets wat ik absoluut niet heb. De vele uren die ik op FOK! spendeer, spendeer ik eigenlijk alleen in het weekend. Ik ben namelijk student, woon op kamers en daar heb ik geen internetverbinding. Daarnaast ben ik ontzettend lui en is 'werken' een begrip waar ik spontaan bultjes op vreemde plekken van krijg gecombineerd met een jeuk die niet te verdragen is. Vergaderen achter de schermen bijvoorbeeld, ik weet nu al dat ik die twijfelachtige eer zou laten schieten. Ik moet er niet aan denken, werkelijk waar.
2. Geloofwaardigheid bij de users lijkt me een ander niet te onderschatten punt . Sommige users hebben een beeld van mij: het beeld van een zachtaardige user die je gemakkelijk onder tafel lult, iemand die niet fel ergens tegenin durft te gaan, die liever op een beschaafde en vriendschappelijke manier met zijn mede-users omgaat en ze aan het lachen probeert te maken. Daar hebben ze helemaal gelijk in. Dit is vanzelfsprekend precies wat het ONZ-forum NIET nodig heeft; het heeft behoefte aan een bruut, een botte bijl! Wraaah! Ik heb die kwaliteit niet in huis, helaas. Hoewel ik af en toe onder een kloon zulk gedrag wél heb vertoond of althans geprobéérd heb te vertonen, ik was toen mezelf niet. En als Croupouque ben ik natuurlijk wel voor de volle honderd procent mezelf. Een anoniem forum ergens op het internet is namelijk een hele goede afspiegeling van de werkelijkheid.
3. En last but not least: het goede voorbeeld. Ik beweer niet dat iedere moderator ooit het goede voorbeeld als user gegeven moet hebben, integendeel. Paarse_Paashaas lijkt me bijvoorbeeld een hele goede kandidaat.
De afgelopen jaren heb ik me als user voorbeeldig gedragen. Wanneer het forum naar mijn idee dreigde in te zakken probeerde ik weer wat leven in de brouwerij te brengen met een nieuwe kloon of een nieuw topic. Natuurlijk deed ik dit vooral omdat ik geniet van de waardering die ik daarvoor krijg, ik ben de eerste die toegeeft dat ik verschrikkelijk ijdel ben. Ik teer gemiddeld 2 dagen op een complimentje, daarna heb ik weer een nieuw compliment nodig.
Maar ik deed het ook nog om een andere reden, namelijk omdat ik dol ben op het ONZ-forum en omdat ik er van geniet wanneer ik zie dat users het geweldig naar hun zin hebben. Een liefde die gegroeid is toen ik nog lurkte, een liefde die is opgebloeid toen ik eenmaal user was. Ik sta nu echter op het punt om als user de spreekwoordelijke pijp aan Maarten te geven. De laatste tijd heerst er naar mijn idee een te negatieve sfeer en is er maar een klein aantal users die het voor een grote groep anderen leuk probeert te maken. En als er geen leuke users zijn die mee willen doen in topics dan gaat voor mij de lol er al snel af, en ik ben vast niet de enige. Ik had mezelf voorgenomen om te stoppen na 5000 posts, maar oude liefde roest niet. (Althans niet zo snel als ik gehoopt had.) Daar kwam ik gisteren bijvoorbeeld achter toen ik onbewust die 5000 posts-grens overschreden bleek te hebben.
Motivatie is alles: als de moderators zich enkel als strenge supersarcastische slotjessmijters presenteren en zelf niet af en toe blijk geven van een gevoel voor humor in de vorm van een topic of op zijn mínst een grappige post, welk voorbeeld geef je dan? Want moderators hebben wel degelijk een voorbeeldfunctie. Insomaniac was een schoolvoorbeeld van het type moderator dat ik een warm hart toedraag, Jogy ook. Beiden zijn nu weg.
Kortom: kies mij NIET als derde of vierde ONZ-mod. Kies mij hooguit alleen als jullie behoefte hebben aan een vijfde moderator. Het vijfde wiel, iemand die zelden aanwezig is. Iemand die de gemoederen probeert te sussen mochten die hoog oplopen, iemand die zich op bepalende momenten volwassen weet te gedragen, iemand die weet wat leuke topics zijn, wat leuke topics kunnen wórden, wat absolute bagger is en wanneer mensen plezier hebben op het forum. Iemand waar volgens mij users respect voor hebben. Iemand die de negativiteit die er de laatste tijd heerst wil proberen om te zetten in positiviteit. Iemand die anderen probeert te motiveren zodat zij en anderen een leuke tijd hebben. Want daar draait het wat mij betreft op het forum om, en ik heb het idee dat het daar aan schort. Of neem op zijn minst deze poging tot het geven van advies serieus.
Gatverdamme, zeg. Dit was het lezen niet waard. Sorry dat ik jullie tijd verspild heb met dit zinloze stukje tekst.
Hopelijk verdwijnt deze mail linea recta in jullie prullenmand, dan kan ik een user in ruste worden en het forum met een gerust hart voorgoed de rug toe keren, wetende dat er voor users zoals ik weinig meer te zoeken is.
Met vriendelijke groet,
Croupouque.