Wij, Marjoleine en Bregje, hebben het voor elkaar gekregen om een interview te houden met Rosa van Goede Tijden Slechte Tijden.
Dat was op vrijdag 3 oktober.
Rosa heet in het echt Elly de Graaf.
Wij werden heel hartelijk ontvangen.
Hieronder kun je lezen hoe ons interview was.
Hoe bent u bij GTST gekomen?Ik heb heel lang op amateurtoneel gezeten, nu nog steeds. Toen was er een soort Idols, maar dan voor acteurs. Daar heb ik aan meegedaan. Ik heb toen niet gewonnen, maar de mensen van GTST hebben mij toen wel gezien en toen ben ik gevraagd voor de “Rosa-rol”.
Zou u nog in andere soaps willen spelen?Ik zou NIET in een andere soap willen spelen, maar wel bijvoorbeeld in Baantjer of I.C. (een serie die in het ziekenhuis speelt op de intensive care).
Lijkt uw echte leven op dat van Rosa?Nee (lachend), totaal niet! Het werken niet, het karakter niet, maar wel: het zorgzame. Rosa is een zorgzaam type en ikzelf ook.
Vindt u het leuk om voor Ludo te werken?Ja, want het is zo’n hartstikke leuke man. Ook al heb ik maar een kleine rol, toch word ik heel erg gewaardeerd door Ludo en heb ik het gevoel dat ik er
helemaal bij hoor.
Welke rol zou u graag in GTST willen spelen als het niet de “Rosa-rol” zou zijn?Als ik ook zou mogen kiezen uit een mannenrol, dan zou ik kiezen voor de rol van Ludo. Hij heeft een leuke rol, die heel afwisselend is. Hij moet aardig zijn en onaardig zijn b.v. tegen Rosa.
Bent u goed bevriend met de andere spelers?Ja, op het werk, dus bijvoorbeeld in de kleedkamers en bij de make-up, hebben we het altijd wel gezellig. Maar na het werk heb ik niet zo veel contact met de andere spelers, want die wonen allemaal richting Amsterdam.
Hoe lang duren de opnames van een aflevering van GTST?Dat is moeilijk te zeggen, omdat het niet per aflevering wordt opgenomen. Op één dag wordt op één plaats alles opgenomen voor de afleveringen van een hele week.
De opnames gaan dus een beetje door elkaar. Op maandag oefenen we zonder geluid, camera en licht. Op dinsdagmiddag, woensdag, donderdag en vrijdag wordt alles voor de hele week opgenomen.
Kijkt u altijd naar GTST?Nee, ik blijf er niet speciaal voor thuis. Als ik weet dat ik er zelf in mee speel, kijk ik wel of ik neem het op.
Heeft u ook wel eens in een andere soap of serie gespeeld?Ja, in “Hoop doet leven”, in een reclamespotje en een spotje van de Belastingdienst.
Wat zijn uw hobby’s?Amateurtoneel (nog steeds), lezen en veel reizen én olifanten sparen (en heel veel olifanten hebben we tijdens het interview gezien in huis).
Hoe bent u op het idee gekomen om uw hobby’s te gaan doen?Toneelspelen kwam zo maar in mij op. Toen stond er een advertentie in de krant voor amateur-spelers en ik heb me opgegeven en ik ben altijd bij die vereniging gebleven. Reizen deed ik eerst in Europa en dat was zo leuk, dus later ging ik verder weg. Lezen, dat is gewoon zo: als ik geen boek heb, dan word ik heel onrustig.
Wij danken Rosa (Elly de Graaf) heel hartelijk voor dit interview.![]()
![]()
Deze kwam ik tegen!Onze favoriet!Rosa!