quote:Minister Brinkhorst blijkt de film Submission niet zo geweldig te hebben gevonden. Hij vergelijkt het uitzenden van die film met het aansteken van een sigaret in een munitiemagazijn. Voor de dag gevallen is, heeft hij alweer spijt betoond over die vergelijking. De submission van Lauren-Jan. Maar denkt hij er nu ook anders over? Zalm en Van Aartsen, die de film voor de uitzending voorzagen van een ‘nihil obstat’, waren laaiend over de opinie van Laurens-Jan. Zij zagen in de film helemaal geen onaanvaardbaar risico. Opvallend, hoe luider men spreekt over vrijheid van meningsuiting, des te minder verdraagt men kennelijk de mening van een ander.
Bij de stemmingen verwerpt de Kamer een motie van Ursie Lambrechts die het scheiden van gezinnen bij uitzetting onmogelijk wil maken. Het CDA stemt tegen. Alleen gezinnen met kinderen mag je volgens Van Fessem niet scheiden. Interessante opvatting over het huwelijk.
[...]
Ik bereid een algemeen overleg voor dat morgen plaatsvindt met minister Verdonk. De minister heeft de Kamer verteld dat uit onderzoek blijkt dat de enorme aantallen asielzoekers die met onbekende bestemming vertrekken, slechts voor een klein deel in Nederland blijven. Het onderzoek blijkt een oppervlakkige steekproef te zijn naar aangehouden vreemdelingen. De steekproef in het Gooi, die uitwees dat veel uitgeprocedeerden onderduiken en als illegaal in dit land proberen voort te leven, wordt niet representatief genoemd. Komt niet in de kraam te pas.
Ik acht mijzelf dan ook slimmer dan de betreffende vader, van wie ik al gezegd had dat ik hem dom vond. Tegelijkertijd zal ik iemand die zijn zoontje wel Adolf noemt niet op grond daarvan beschuldigen van nazi-sympathiën.quote:Op donderdag 16 december 2004 17:49 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Parabola, als je een zoontje krijgt, noem je hem dan Adolf? Zo nee, waarom niet? De naam heeft heus niet alleen met Hitler te maken hoor...
Dat zou kunnen ja. Als het consulaat consequent is dan zouden die meisjes dus geen Marokkaanse nationaliteit hebben.quote:Op donderdag 16 december 2004 17:43 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze de ouders niet dwingen om een andere naam te kiezen, en hebben [betreffende ouders] ervoor gekozen om de naam zo te laten.
Ben jij nou zo slim, of ...quote:Op donderdag 16 december 2004 17:52 schreef Parabola het volgende:
[..]
Ik acht mijzelf dan ook slimmer dan de betreffende vader, van wie ik al gezegd had dat ik hem dom vond. Tegelijkertijd zal ik iemand die zijn zoontje wel Adolf noemt niet op grond daarvan beschuldigen van nazi-sympathiën.
Voor de volledigheid: Ik zou hem geen Adolf noemen vanwege de associatie met Adolf Hitler.
Ik zou zeggen, vanaf de eerste oorlog die Mohammed voerde. Dat het niet de enige betekenis is, is ook van alle tijden.quote:Op donderdag 16 december 2004 17:51 schreef DrWolffenstein het volgende:
Jihad kent al sinds de tijd van de Moren een negatieve betekenis.
Eet smakelijk. Ik hoop dat je het niet erg vind als ik niet achter mijn pctje op je ga zitten wachtenquote:Verder beantwoord ik de vragen van Parabola zo wel. Eerst eten
Bedoel je dat nu als "ik ga hem geen adolf noemen, want er is een associatie met Hitler" of als "ik noem hem geen Adolf om een asociatie met Hitler, maar om de mooie klank in de naam" ?quote:Op donderdag 16 december 2004 17:52 schreef Parabola het volgende:
[..]
Ik acht mijzelf dan ook slimmer dan de betreffende vader, van wie ik al gezegd had dat ik hem dom vond. Tegelijkertijd zal ik iemand die zijn zoontje wel Adolf noemt niet op grond daarvan beschuldigen van nazi-sympathiën.
Voor de volledigheid: Ik zou hem geen Adolf noemen vanwege de associatie met Adolf Hitler.
Niet zo raar voor iemand met twee nationaliteiten.quote:Op donderdag 16 december 2004 17:54 schreef sizzler het volgende:
Ik blijf het trouwens raar vinden dat hier in Nederland geboren kinderen bij een buitenlands consulaat aangemeld moeten worden.
die vind jij goed, dat is nu wel duidelijk.quote:Op donderdag 16 december 2004 17:52 schreef Sidekick het volgende:
De weblog van Klaas de Vries is echt goed. Het geeft een leuk kijkje in de keuken of wat goede overpeinzingen:
[..]
Zou de Nederlandse burgelijke stand dat wel weigeren eigenlijk?quote:Op donderdag 16 december 2004 17:52 schreef Parabola het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 16 december 2004 17:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Bedoel je dat nu als "ik ga hem geen adolf noemen, want er is een associatie met Hitler" of als "ik noem hem geen Adolf om een asociatie met Hitler, maar om de mooie klank in de naam" ?
Met andere woorden, zou jij je zoon wel Adolf kunnen noemen?
Nee, natuurlijk niet. Adolf is gewoon een naam. ietwat beladen, dat wel. Precies als met Jihad.quote:Op donderdag 16 december 2004 17:58 schreef sizzler het volgende:
[..]
Zou de Nederlandse burgelijke stand dat wel weigeren eigenlijk?
Precies, maar dan vind ik het wel raar dat je zo loopt te hameren op meerdere betekenissen van jihad.quote:Op donderdag 16 december 2004 17:59 schreef Parabola het volgende:
[..]grappig ja, hoe je zo'n zin op twee manieren kunt lezen. Ik had natuurlijk een komma achter 'noemen' moeten zetten, dus de eerstgenoemde betekenis. Ik zou een eventuele zoon nooit Adolf noemen.
Dat zou me verbazen en ik zou dat ook niet terecht vinden.quote:Op donderdag 16 december 2004 17:58 schreef sizzler het volgende:
[..]
Zou de Nederlandse burgelijke stand dat wel weigeren eigenlijk?
Wat is er raar aan? Ik zei immers al:quote:Op donderdag 16 december 2004 18:01 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Precies, maar dan vind ik het wel raar dat je zo loopt te hameren op meerdere betekenissen van jihad.
quote:Op donderdag 16 december 2004 17:52 schreef Parabola het volgende:
[..]
Vooruit dan maar, dismissed.quote:Op donderdag 16 december 2004 18:03 schreef Parabola het volgende:
[..]
Wat is er raar aan? Ik zei immers al:
[..]
U bent te goedquote:Op donderdag 16 december 2004 18:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Vooruit dan maar, dismissed.
Ik vrees dat je posts hier op fok toch wel iets zeggen.quote:Op donderdag 16 december 2004 16:41 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Nogal stomme opmerking, gezien je totaal niets van mij weet.
Zoals gniffelen om cineasten mensen die je niet mocht en die nu gedood zijn?quote:Op donderdag 16 december 2004 18:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik vrees dat je posts hier op fok toch wel iets zeggen.
Dat zegt misschien ook wel wat. Dat deed ik overigens niet ik maakte slechts vrij onbeschofte grapjesquote:Op donderdag 16 december 2004 18:47 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Zoals gniffelen om cineasten mensen die je niet mocht en die nu gedood zijn?
Dat moest er nog eens bijkomen dat mensen hun soundbite konden posten.quote:Op donderdag 16 december 2004 18:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat zegt misschien ook wel wat. Dat deed ik overigens niet ik maakte slechts vrij onbeschofte grapjes.
Denk je dat je daar een geintje tegen kan makenquote:Op donderdag 16 december 2004 19:00 schreef sizzler het volgende:
[afbeelding]
Mirjam Sterk
Toch wel het mooiste kamerlid.
http://www.cda.nl/domains(...)2ekamer/cv/Sterk.doc
Zelfs haar mobiele nummer staat erbij!!!![]()
Jammer dat ze een refo is.
Waarom ga je niet die vijfdecolonne-muts uitzwaaien? Zo combineer je twee avatars.quote:Op donderdag 16 december 2004 18:59 schreef du_ke het volgende:
soms is mensen op de kast jagen erg leuk.
Best een geile foto, maar zo'n naief dom wijf.quote:Op donderdag 16 december 2004 19:00 schreef sizzler het volgende:
[afbeelding]
Mirjam Sterk
Toch wel het mooiste kamerlid.
http://www.cda.nl/domains(...)2ekamer/cv/Sterk.doc
Zelfs haar mobiele nummer staat erbij!!!![]()
Jammer dat ze een refo is.
Omdat je daar een langere baan voor nodig hebt.quote:Op donderdag 16 december 2004 20:07 schreef George-Butters het volgende:
Waarom vliegt die Boeing 747 niet gewoon naar Lelystad?
Is het raar als ik ze er allebei niet bij hoef?quote:Op donderdag 16 december 2004 20:11 schreef George-Butters het volgende:
Is het raar als ik liever Turkije dan Roemenie bij de EU heb?
Nee is ook een goede optie.quote:Op donderdag 16 december 2004 20:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Is het raar als ik ze er allebei niet bij hoef?
Ijsland.quote:Op donderdag 16 december 2004 20:18 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Nee is ook een goede optie.
Welk land zou je kiezen als je eentje moet kiezen?
Europa.quote:Op donderdag 16 december 2004 20:20 schreef George-Butters het volgende:
[..]
IJsland mag er van mij ook wel bij.
Bij welk continent hoort IJsland officieel?
Het eten was zeker niet goed bij de Turk?quote:Op donderdag 16 december 2004 20:26 schreef Johan_de_With het volgende:
Overigens bevat het Ijslands gebedenboek nog altijd de bede ´´Behoed ons voor de paus en de Turk.´´
Mohamed B.quote:In Marokko reageerde de Marokkaanse minister van Justitie Mohamed Bouzoubaa
Okay, zelfspot heb je wel.quote:
De Hunnen heetten gewoon Hun hoor.quote:Op donderdag 16 december 2004 20:32 schreef Monidique het volgende:
Hun heten daar allemaal Mohammed B!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |