abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 december 2004 @ 13:22:55 #41
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_24010777
quote:
Er zijn immers ook mensen die de voorzieningen belangrijker vinden en bereid zijn daarvoor te betalen.

.
.
.

Los van het bovenstaande zijn er allerlei andere zaken die kiezers belangrijk vinden.
Met die belastingverlaging kunnen ze dan toch betalen voor dingen die ze belangrijk vinden. Ze zijn op deze manier vrij om zelf hun inkopen te doen op de vrije markt die over het algemeen beter functioneert dan de oevrheid.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
pi_24010812
quote:
Op donderdag 16 december 2004 13:20 schreef Landmass het volgende:

[..]

Dus er moet nog MEER belasting betaald worden.

Met jouw manier van denken zijn goedkope producten dus per definitie slecht.
Dat is dan weer onzin. Een school moet geld hebben om goed onderwijs te kunnen geven.
pi_24010837
quote:
Op donderdag 16 december 2004 13:20 schreef Landmass het volgende:

Met jouw manier van denken zijn goedkope producten dus per definitie slecht.
Over het algemeen genomen zijn de meeste goedkope producten ook inderdaad slecht

Uitzonderingen bevestigen slechts de regel.
  donderdag 16 december 2004 @ 13:27:47 #44
106056 Landmass
pi_24010918
quote:
Op donderdag 16 december 2004 13:24 schreef thabit het volgende:

[..]

Dat is dan weer onzin. Een school moet geld hebben om goed onderwijs te kunnen geven.
Jij presenteerde je standpunt erg onzinnig.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  donderdag 16 december 2004 @ 13:29:16 #45
106056 Landmass
pi_24010958
quote:
Op donderdag 16 december 2004 13:24 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Over het algemeen genomen zijn de meeste goedkope producten ook inderdaad slecht
Doe niet zo dom.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_24011077
quote:
Op donderdag 16 december 2004 13:22 schreef Landmass het volgende:

[..]

Met die belastingverlaging kunnen ze dan toch betalen voor dingen die ze belangrijk vinden. Ze zijn op deze manier vrij om zelf hun inkopen te doen op de vrije markt die over het algemeen beter functioneert dan de oevrheid.
Daar is het nodige tegen in te brengen. Ten eerste willen markten nogal eens falen. Dan functioneert de vrije markt helemaal niet beter (soms zelfs helemaal niet) dan in een situatie waarin de overheid ingrijpt. Vergis je niet, het aantal falende markten is enorm groot. Soms is het falen betrekkelijk klein en kan de rol van de overheid beperkt blijven. In veel andere gevallen moet de rol groter zijn om een efficiënte uitkomst te garanderen.

Daarnaast vinden ook veel mensen niet-materiële zaken belangrijk,uiteenlopend van veiligheid tot inkomensverdeling. Zo veel mogelijk geld hebben is voor veel mensen echt niet het belangrijkste
Slaapt winter
en zomer
pi_24011145
quote:
Op woensdag 15 december 2004 23:06 schreef Sidekick het volgende:
Die 19 miljard van de Burke stichting lijkt mij overigens een flattax van 25% niet te financieren. Vooral het onderwijs en de zorg zijn grote kostenposten waar je flink op moet bezuinigen.
Dat is toch ongeveer 1/6 van de totale uitgaven, toch een aardige bezuiniging als je dat zou schrappen en of die 19 miljard de totale kosten zijn voor de subsidie regelingen betwijfel ik. Zo'n subsidie cultuur die we in Nederland kennen creeert er namelijk nogal een hoop werk bij wat ook betaald moet worden. Werd de huursubsidie hier ook bij gerekend? Want die kan natuurlijk ook niet meer bij een flattax van 25 of 30%

Flatttax vind ik wel een goed idee maar dan moet je ook af van de meeste aftrekposten zoals hypotheekrente aftrek. Overheid zou zich dan ook alleen bezig moeten houden met de kerntaken Defensie/Veiligheid, Onderwijs en gezondheidszorg.
  donderdag 16 december 2004 @ 13:49:56 #48
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24011430
quote:
Op donderdag 16 december 2004 13:37 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat is toch ongeveer 1/6 van de totale uitgaven, toch een aardige bezuiniging als je dat zou schrappen en of die 19 miljard de totale kosten zijn voor de subsidie regelingen betwijfel ik. Zo'n subsidie cultuur die we in Nederland kennen creeert er namelijk nogal een hoop werk bij wat ook betaald moet worden. Werd de huursubsidie hier ook bij gerekend? Want die kan natuurlijk ook niet meer bij een flattax van 25 of 30%
Er zijn voor een totaal van 22 miljard aan subsidies, waar volgens de Burke stichting 80% overbodig is. Hier zitten onder andere de huursubsidie, studiefinanciering, Ontwikkelingssamenwerking, subsidies voor werkgelegenheid, subsidies voor openbaar vervoer en subsidies voor volksgezondheid (verslavingszorg). Vooral op Defensie zijn de subsidies wel goed, aldus de Burkestichting. http://www.burkestichting.nl/content/nl/stichting/subsidiestaat.html
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_24011657
quote:
Op donderdag 16 december 2004 13:49 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Vooral op Defensie zijn de subsidies wel goed, aldus de Burkestichting. http://www.burkestichting.nl/content/nl/stichting/subsidiestaat.html
Het zijn conservatieven he
  donderdag 16 december 2004 @ 14:57:44 #50
106056 Landmass
pi_24012934
quote:
Zo veel mogelijk geld hebben is voor veel mensen echt niet het belangrijkste
Ik kreeg het idee dat het voor veel mensen belangrijk is dat vooral andere mensen niet zoveel geld hebben.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_24013242
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:00 schreef Chewie het volgende:

[..]

Het zijn conservatieven he
zeker nodig om Turkije buiten de EU te houden
pi_24013318
quote:
Op donderdag 16 december 2004 15:10 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

zeker nodig om Turkije buiten de EU te houden
Wat heeft dat met subsidie op defensie te maken?
pi_24013541
Er wordt hier nogal wat gereageerd op de flattax.
Ik ben meer voor verschillende tarieven, maar daarna ook niets meer inkomensafhankelijk.
1 keer progressief tarief is genoeg.
Daarna gelijkheid.

Nu wordt iemand met hoog inkomen 2 keer benadeeld.
Nu wordt iemand met laag inkomen 2 keer bevoordeeld.
  donderdag 16 december 2004 @ 15:58:09 #54
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_24014445
quote:
Op woensdag 15 december 2004 20:45 schreef Landmass het volgende:
Het verbaast me dat er nog geen politieke partij is die als hoofdpunt een flattax inkomensbelasting van 30% heeft. Het lijkt me dat je op die manier makkelijk heel veel stemmen krijgt bij de eerst volgende verkiezingen.

De VVD zou toch de meest aangewezen partij hiervoor zijn.
Ik denk zelfs dat de VVD op deze manier meer dan 50% van de stemmen kan krijgen.
Als iedereen stemt op de partij die de grootste belastingverlaging voorstaat, was de VVD allang de grootste partij geweest. Uit het feit dat dit niet het geval is, kun je al afleiden dat je idee waarschijnlijk niet op zal gaan als de VVD een flattax van 30% in z'n programma zal zetten. Het zal misschien eerder kiezers wegjagen, die dit voorstel veel te extreem vinden.
  donderdag 16 december 2004 @ 16:00:39 #55
106056 Landmass
pi_24014498
quote:
Op donderdag 16 december 2004 15:58 schreef freako het volgende:

[..]

Als iedereen stemt op de partij die de grootste belastingverlaging voorstaat, was de VVD allang de grootste partij geweest. Uit het feit dat dit niet het geval is, kun je al afleiden dat je idee waarschijnlijk niet op zal gaan als de VVD een flattax van 30% in z'n programma zal zetten. Het zal misschien eerder kiezers wegjagen, die dit voorstel veel te extreem vinden.
VVD heeft nooit een rigoreuze belastingverlaging voorgesteld. Het was vaak een paar procentjes er af bij de bovendste schijf.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_24015255
quote:
Op donderdag 16 december 2004 15:21 schreef gtotep het volgende:
Nu wordt iemand met hoog inkomen 2 keer benadeeld.
Nu wordt iemand met laag inkomen 2 keer bevoordeeld.
En toch houdt degene met het hoge inkomen meer over in zijn portemonnee...Stop met zeiken dus.
pi_24015663
quote:
Op woensdag 15 december 2004 20:45 schreef Landmass het volgende:
Het verbaast me dat er nog geen politieke partij is die als hoofdpunt een flattax inkomensbelasting van 30% heeft. Het lijkt me dat je op die manier makkelijk heel veel stemmen krijgt bij de eerst volgende verkiezingen.

De VVD zou toch de meest aangewezen partij hiervoor zijn.
Ik denk zelfs dat de VVD op deze manier meer dan 50% van de stemmen kan krijgen.
De VVD mag blij zijn met 20 zetels de volgende verkiezingen.
  donderdag 16 december 2004 @ 17:31:46 #58
106056 Landmass
pi_24016489
quote:
Op donderdag 16 december 2004 16:34 schreef Vhiper het volgende:

[..]

En toch houdt degene met het hoge inkomen meer over in zijn portemonnee...Stop met zeiken dus.
Jij vindt dat jij het recht hebt om over andermans inkomen te oordelen? Waar haal je dat in godsnaam vandaan? De arrogantie en betweterigheid van jouw opmerking is echt SCHandalig.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_24016788
quote:
Op donderdag 16 december 2004 17:31 schreef Landmass het volgende:

[..]

Jij vindt dat jij het recht hebt om over andermans inkomen te oordelen? Waar haal je dat in godsnaam vandaan? De arrogantie en betweterigheid van jouw opmerking is echt SCHandalig.
Je schiet echt door he?
Ook al worden de mensen met een hoger inkomen zwaarder belast, het wordt nooit meer dan 15% extra belasting, over een deel wat toch al meer is. Dus als iemand maar met de helft van zn inkomen in de 52% hangt dan is het verschil in tax nog maar 7,5%. Dat is niet oordelen over iemands inkomen, het is gewoon de harde waarheid dat die inkomensbelastingdifferentatie er niet zo hard inschopt.
The uproar of one hand clapping.
  donderdag 16 december 2004 @ 17:57:43 #60
106056 Landmass
pi_24016978
quote:
Op donderdag 16 december 2004 17:46 schreef Morkje het volgende:

[..]

Je schiet echt door he?
Ook al worden de mensen met een hoger inkomen zwaarder belast, het wordt nooit meer dan 15% extra belasting, over een deel wat toch al meer is. Dus als iemand maar met de helft van zn inkomen in de 52% hangt dan is het verschil in tax nog maar 7,5%. Dat is niet oordelen over iemands inkomen, het is gewoon de harde waarheid dat die inkomensbelastingdifferentatie er niet zo hard inschopt.
Dan kunnen we er dus net zo goed meteen flattax van maken. Scheelt weer heel wat belastingadviseurs en ambtenarij.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')