abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 december 2004 @ 13:54:49 #101
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24080250
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 20:59 schreef HiZ het volgende:
Het Annanplan voorziet in een contingent van 800 man.

Een Cypriotisch veto; jij hoort kennelijk tot de mensen die denken dat Cyprus de mogelijkheid heeft om een veto uit te spreken. Cyprus heeft die mogelijkheid niet. Tenminste, niet zolang Cyprus nog de hoop wil houden op een hereniging van het gehele eiland onder één regering. Op het moment dat Turkije geen hoop meer heeft op EU lidmaatschap, dan zal het land zonder enige twijfel Turks-Cyprus gewoon annexeren. En die annexatie zal dan ook nooit meer ongedaan worden gemaakt. Niet door Cyprus dat de macht niet heeft. En niet door de EU die gewoon geen interesse heeft in een conflict met Turkije over een situatie die de Cyprioten zelf hebben veroorzaakt.

correctie; het gaat om een afbouw eerst naar 6000 manschappen en vervolgens naar 3000
Cyprus heeft de mogelijheid zeer zeker, net als elke andere lidstaat. En zoveel hebben de Grieks-Cyprioten in de Republiek Cyprus niet te winnen met hereniging. De TRNC is straatarm en achterlijk. Met de Republiek gaat het fantastisch. Hereniging lijkt mij voor hun voornamelijk een symbolische zaak, terugkeer naar het ouderlijk huis zou voor sommige Cyprioten natuurlijk mooi zijn, maar geen echte noodzaak. Zouden de kosten tegen de baten opwegen?

Als inwoner van de Republiek zou ik de presentie van het Turkse leger op Cypriotische bodem hoe dan ook onaanvaardbaar vinden. De dreiging van een nieuwe invasie blijft dan als een zwaard van Damocles boven het eiland hangen. Dat is toch geen echte vrede?

Als de Turken over gaan tot annexatie, is de deur naar Europa voor lange tijd gesloten. Niet dat annexatie niet ongedaan gemaakt kan worden, maar het verziekt wel de verhoudingen. Voor eurosceptici is dat altijd mooi.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_24081472
Kan de Turkije-discussie overigens gevoerd worden in Turkije bij de EU deel 14 ?

Anders lopen er twee discussies door elkaar. Hier graag de link met Wilders erin houden.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  zondag 19 december 2004 @ 15:55:14 #103
109511 Ultravolt
Schokkend gaaf!
pi_24082985
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 20:36 schreef HiZ het volgende:

[..]

1. Weer zo'n slimme post van Ultravolt, die kennelijk niet op de hoogte is van het simpele feit dat in Nederland verdragen altijd al boven nationale wetgeving gingen. Dat hij dus een halve eeuw te laat is met zijn gepiep over 'verlies van soevereinititeit'. Ik zou me ook graag eens laten uitleggen door dit soort blaters wat voor 'soevereiniteit' een land als Nederland precies heeft in een Europa zonder de EU. Een Europa dus waarin de grote landen dus niet alleen de dienst uitmaken maar gewoon over de kleinere landen heen lopen als het ze zo uitkomt.

2. Misschien moet Ultravolt maar eens wat gaan lezen over het landje in het zuiden, in grote steden ook wel bekende als 'the battlefield of Europe'.

3. En helemaal grappig wordt het natuurlijk als Ultravolt de besprekingen over het Turkse lidmaatschap toeschrijft aan 'te veel macht voor bureaucraten in de EU'. Want die beslissing is nu juist genomen in de Europese Raad, het EU lichaam bij uitstek waar de bureaucraten uit Brussel niks in te brengen hebben en waar de zaakjes tussen de regeringen van de lidstaten worden besloten. Intergouvernementeel heet dat ook wel in een wat langer woord.

4. Samenvattend; ultrahol heeft weer eens bewezen dat het vaderlandse spreekwoord 'holle vaten klinken het luidst' een zeer diepe wijsheid bevat.
1. Ik ben uiteraard op de hoogte van dat feit en betreur dat dan ook. Het invoeren van een EU grondwet betekent dat dit proces een verdere boost krijgt.
2. Ik durf rustig te stellen dat ik minstens evenveel achtergrondkennis heb als jij.
3. Deze beslissing is genomen zonder dat de Europese bevolking, die in meerderheid fel tegen is, is geraadpleegd. Leden van een regering worden niet democratisch gekozen, maar aangewezen door partijbonzen. De ER een democratisch orgaan noemen isdus een gotspe.
4. Zoals uit voorgaande blijkt, klets je weer als een kip zonder kop.
Koran 9:5
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. ...
  zondag 19 december 2004 @ 15:58:16 #104
109511 Ultravolt
Schokkend gaaf!
pi_24083069
Koran 9:5
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. ...
  maandag 20 december 2004 @ 06:50:51 #105
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24096003
quote:
reconquista
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_24096808
Interview met Wilders in Trouw vanochtend, hij lijkt iedere week een stukje harder te worden.
pi_24097268
quote:
Op maandag 20 december 2004 09:42 schreef SCH het volgende:
Interview met Wilders in Trouw vanochtend, hij lijkt iedere week een stukje harder te worden.
Ik zie daar de voordelen wel van in.
pi_24099088
quote:
Op maandag 20 december 2004 09:42 schreef SCH het volgende:
wat zegt-ie, grenzen dicht voor niet westerlingen c.w. moslims en dat de Westerse cultuur beter is dan?
Over dat eerste valt wat te zeggen, in de zin van dat het hard is.
Dat laatste lijkt me nu niet een raar iets om te zeggen, laat staan hard.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_24099108
quote:
Op maandag 20 december 2004 12:06 schreef milagro het volgende:

[..]

wat zegt-ie, grenzen dicht voor niet westerlingen c.w. moslims en dat de Westerse cultuur beter is dan?
Hier meer erover: Zou Wilders een kans kunnen maken om de grootste te worden ?
pi_24099141
quote:
en wat vind jij er hard aan, dan?
pi_24099209
quote:
Op maandag 20 december 2004 12:06 schreef milagro het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Er is niets raars aan om te zeggen dat je superieur bent t.o.v. een ander, laat staan dat het hard is.
pi_24099235
quote:
Op maandag 20 december 2004 12:09 schreef milagro het volgende:

[..]

en wat vind jij er hard aan, dan?
Oh alles uiteraard maar hij gaat steeds een stapje verder. Dat moslims een achterstand hebben is kolderiek. Dat slaat nergens op en is zo dom dat het niet eens meer zin heeft om naar die man te luisteren.

Ik vind het jammer dat dit soort types het politieke landschap vervuilen en ervoor zorgen dat de politiek echt nergens meer over gaat .
pi_24099315
quote:
Op maandag 20 december 2004 12:13 schreef Dildo het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Er is niets raars aan om te zeggen dat je superieur bent t.o.v. een ander, laat staan dat het hard is.
Er is niets mis mee, nee, om je eigen cultuur beter te vinden dan die van een ander, net zo min als dat er iets mis mee is om je eigen Godsdienst beter te vinden dan die van een ander.
In Turkije vinden ze hun eigen cultuur beter dan de onze, wees daar maar zeker van.
En moslims vinden hun godsdienst superieur aan het christendom, en vice versa.

Mag je nu niet eens meer die voorkeur uitspreken?
ik weet wel dat ik er in een Westerse cultuur als vrouw beter af ben als wanneer ik me in een Islamiische cultuur zou bevinden, net zo goed als ik mijn kids niet in de Staphorst cultuur zou willen zien opgroeien.

Vreemd toch dat je dat niet mag zeggen zonder dat het je weer allerlei labels van zij die zich moreel superieur achten oplevert
pi_24099381
Het is pure onzekerheid milagro, om dat zo te benadrukken.

En met die laatste zin haal je alleen je zelf maar onderuit.
pi_24099422
quote:
Op maandag 20 december 2004 12:21 schreef SCH het volgende:
Het is pure onzekerheid milagro, om dat zo te benadrukken.

En met die laatste zin haal je alleen je zelf maar onderuit.
Nee, juist niet.
pi_24099516
quote:
Op maandag 20 december 2004 12:22 schreef milagro het volgende:

[..]

Nee, juist niet.
Ik dacht wel dsat je het niet zou begrijpen
pi_24099530
Een land met een islamitiese dictatuur die christenen heeft uitgemoord, vervolgd en verjaagd, hoort niet in de EU thuis.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_24099649
quote:
Op maandag 20 december 2004 12:28 schreef lionsguy18 het volgende:
Een land met een islamitiese dictatuur die christenen heeft uitgemoord, vervolgd en verjaagd, hoort niet in de EU thuis.
Gelukkig bestaat zo'n land dan ook niet. Zeker geen land die in de EU zit of in de EU wil komen. Andersom zijn er echter wel genoeg voorbeelden te vinden.
pi_24099686
quote:
Op maandag 20 december 2004 12:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik dacht wel dsat je het niet zou begrijpen
ik dacht wel dat jij je het in jouw voordeel zou uitleggen
pi_24099869
quote:
Op maandag 20 december 2004 12:37 schreef milagro het volgende:

[..]

ik dacht wel dat jij je het in jouw voordeel zou uitleggen
Ik heb het nog helemaal niet uitgelegd

Maar je doet dus wat je anderen verwijt. Vind jij het vervelend dat sommige moslims zich superieur aan jou achten?
pi_24100128
quote:
Op maandag 20 december 2004 12:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik heb het nog helemaal niet uitgelegd

Maar je doet dus wat je anderen verwijt. Vind jij het vervelend dat sommige moslims zich superieur aan jou achten?
Ik had het niet over moslims met dat zinnetje
Maar over de zich moreel superieur achtenden hierzo , zich superieur voelen (moreel) is ook hen niet vreemd

En nee ik vind het niet vreemd of vervelend dat moslims hun cultuur superieur achten, ik vind het wel vreemd dat je dan een land uitkiest om te wonen wiens cultuur je minderwaardig vindt tov jouw cultuur

Je eigen cultuur, godsdienst beter vinden is heel normaal.
Maar blijkbaar erg politiek incorrect het hardop te zeggen.
pi_24100256
quote:
Op maandag 20 december 2004 13:04 schreef milagro het volgende:

[..]

Ik had het niet over moslims met dat zinnetje
Dat weet ik wel, dat ging over types zoals ik.
quote:
Maar over de zich moreel superieur achtenden hierzo , zich superieur voelen (moreel) is ook hen niet vreemd
Rare conclusie maar wel een veel gebruikte. Ik vind ook dat jij je moreel superier opstelt.
quote:
En nee ik vind het niet vreemd of vervelend dat moslims hun cultuur superieur achten, ik vind het wel vreemd dat je dan een land uitkiest om te wonen wiens cultuur je minderwaardig vindt tov jouw cultuur

Je eigen cultuur, godsdienst beter vinden is heel normaal.
Maar blijkbaar erg politiek incorrect het hardop te zeggen.
Waarom is dat zo normaal?
pi_24100348
quote:
Op maandag 20 december 2004 13:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat weet ik wel, dat ging over types zoals ik.
[..]

Rare conclusie maar wel een veel gebruikte. Ik vind ook dat jij je moreel superier opstelt.
[..]

Waarom is dat zo normaal?
Waarom is dat fout?
Ik vind sommige culturen nu eenmaal niet gelijkwaardig aan de onze, of niet gelijkwaardig aan elkaar.
Ik prefereer de een boven de andere.
Een cultuur waar vrouwen beknot worden acht ik niet gelijk aan een cultuur waar vrouwen dat níet worden. Welke cultuur dat dan ook is.
Wat is daar mis mee?
pi_24100409
quote:
Op maandag 20 december 2004 13:15 schreef milagro het volgende:

[..]

Waarom is dat fout?
Ik vind sommige culturen nu eenmaal niet gelijkwaardig aan de onze, of niet gelijkwaardig aan elkaar.
Ik prefereer de een boven de andere.
Een cultuur waar vrouwen beknot worden acht ik niet gelijk aan een cultuur waar vrouwen dat níet worden. Welke cultuur dat dan ook is.
Wat is daar mis mee?
Is dat van vrouwen het enige waar je op let? Dan zou je het daar toch bij kunnen laten.

Ik voel die behoefte niet zo om culturen of religies tegenover elkaar te zetten. Daarom vroeg ik waarom je het zo normaal vindt, ik zei niet dat het fout is hoor. Ik begrijp het alleen niet zo.
pi_24132092
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:42 schreef Snik het volgende:

[..]

Daar heeft hij gelijk in, en niet alleen in NL maar in bijna heel Europa is men ertegen.

Als de elitite willens en wetens het volk iets door de strot duwt wat ze niet willen zullen ze de gevolgen gaan merken. De Tsaren en Franse adel dachten ook schijt aan het volk te kunnen hebben, we weten hoe dat is afgelopen. Als Turkije doorgedrukt wordt zal de 21 eeuw er 1 vol bloedvergieten, burgeroorlogen, revolutie en genocides zijn in Europa
Ga jij lekker appels met drumstellen vergelijken. Als de Nederlanders zich eens zouden verdiepen in zaken in plaats van achter een blatend schaap als Wilders aan te lopen zou het hier misschien nog eens wat worden. En misschien kregen we dan ook eens wat fatsoenlijke politici hier. Zou ook leuk zijn.
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:43 schreef Snik het volgende:

[..]

Inderdaad. En dan dreigen fundamentalistisch te worden indien ze niet toegelaten mogen worden. Dat laat al zien hoe echt seculier ze zijn .
Bron graag. Erdogan kan hier misschien mee 'dreigen' maar iemand die zich ook maar het kleinste beetje verdiept in Turkije weet dat hij hier niet eens mee kán dreigen. De enige manier waarop Turkije in handen van fundi's komt is een hele lange en bloedige burgeroorlog.

Overigens ben ik helemaal niet zo'n fan van de EU en de richting die we op gaan. Maar Turkije heeft daar niks mee te maken. Ik ben voor Turkse toetreding, maar wel met een paar regeltjes die een vloedgolf van Turkse immigranten moeten voorkomen. Daar schuilt het grootste (enige) potentiele gevaar in.
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 01:45 schreef Koos Voos het volgende:

[..]
het EU parlement 'verrijken 'met ca 70 imams
Blijkt maar weer dat je werkelijk geen benul hebt.
quote:
Op maandag 20 december 2004 12:28 schreef lionsguy18 het volgende:
Een land met een islamitiese dictatuur
Lulkoek van de allerbovenste plank. Als er in de islamitische wereld één land is dat in haar bestaan NOOIT te maken heeft gehad met een 'islamitische dictatuur' is het Turkije. Maar dat zul jij niet weten want je lult maar een end in de rondte.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')