Ik denk het niet. Wilders kreeg in de week na de moord op van Gogh ontzettend veel zetels, maar is sindsdien dalende. 3 weken geleden nog 27 zetels, 2 weken terug 25 zetels, deze week 22 zetels, en ik denk dat ie nog wel verder gaat zakken.
Een schokkende gebeurtenis als de moord op van Gogh heeft een korte tijd invloed op de politiek, maar na een maand of 2 a 3 is dat weer "afgeroomd" tot een normaal niveau.
Het andere probleem dat Wilders heeft is de LPF. In principe ligt de LPF het dichtst bij de standpunten van Wilders (alhoewel Wilders soms wat verder gaat in zijn uitspraken) en die partij is ook nog steeds goed voor een paar zetels. Met name door de moord op Fortuyn de dag VOOR de verkiezingen kreeg de LPF zoveel stemmen, maar er werd daarmee tevens bewezen dat de LPF niet in staat was te regeren, gezien de interne machtstrijd die de val van het Kabinet tot gevolg had.
Er zijn natuurlijk ook pas verkiezingen in 2007, en er kan in die tijd nog heel wat gebeuren. Nog 2 en een half jaar voor de stembussen weer open gaan.
Persoonlijk denk ik dat Wilders nooit de grootste partij zal worden in Nederland, althans voorlopig nog niet. Een nieuwe partij moet eerst maar eens een paar regeringen (2007 - 2011 en 2011 - 2015) in de opositie om maar eens ervaring op te doen als een echte partij voordat ze zomaar een regering binnen stappen. Wilders is verder een ontzettende populist die met one-liners hele volksstammen naar zich toe weet te trekken, maar een echt partij programma heeft Groep Wilders nog niet eens. Wat Wilders bijvoorbeeld met de Gezondheidszorg, Educatie, Defensie, Budgetering, Verkeer en Waterstaat, etc wil doen is nog lang niet op papier gezet en dat duurt ook nog wel even. Wilders vergaard momenteel stemmen met "minder burgerrechten voor Moslims" en "afschaffen Maximum snelheid" etc etc..... Maar aan een echt programma waar een hoop mensen achter staan ontbreekt het nog steeds. Afgezien van een paar inteviews op de site is het totaal onduidelijk wat voor toekomstvisie deze man voor Nederland heeft op alle raakvlakken. Ik snap dan ook niet waarom zoveel mensen zich door een paar uitspraken totaal laten meeslepen.
Proud to be American.
Hier woon ik."Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin