abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23986163
quote:
Op woensdag 15 december 2004 11:51 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee. Ik stel dat AHA de regering prima kan controleren vanuit haar onderduikadres. Regeringen werken namelijk vooral op en met papier, of digitale versies daarvan.
Ah, op die manier. En geloof je echt dat ze dit ook doet?
  woensdag 15 december 2004 @ 11:54:04 #27
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23986173
quote:
Op woensdag 15 december 2004 11:52 schreef Litpho het volgende:
Als een kamerlid weigert compromissen te sluiten is de kans minimaal dat diens voorstellen ook geaccepteerd worden door de Kamer. De voornaamste rol die dan overblijft is het leveren van kritiek, maar voor het leveren van opbouwende kritiek is volgens mij enig inlevingsvermogen noodzakelijk en dat komt op mij niet over als Ayaan's sterke punt.
Een andere mogelijkheid is dat zei de zielen klaarstoomt voor een ingrijpende wijziging van het beleid. Zoiets als Frits Bolkestein destijds deed. Waar nu geen meerderheid voor is, zou best wel eens na de volgende moord wel een meerderheid voor kunnen zijn.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_23986209
quote:
Op woensdag 15 december 2004 11:29 schreef PJORourke het volgende:
Beetje moslim of zo?
Beetje achterlijke post of zo?
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 15 december 2004 @ 11:56:03 #29
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23986222
quote:
Op woensdag 15 december 2004 11:53 schreef huggy_bear het volgende:
Ah, op die manier. En geloof je echt dat ze dit ook doet?
Denk je dat Verdonk haar niet regelmatig bijpraat/inlicht?

Het is niet meer 1840, waar je op maandag moest vertrekken om met de postkoets op tijd bij de Ridderzaal aan te komen.
  woensdag 15 december 2004 @ 11:56:59 #30
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23986250
quote:
Op woensdag 15 december 2004 11:55 schreef Mutant01 het volgende:
Beetje achterlijke post of zo?
Beetje lichtgeraakt of zo?
  woensdag 15 december 2004 @ 11:57:40 #31
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_23986256
ik ben het wel met de TP eens. Ali zit meer de activist uit te hangen dan de politica. Ze moet zich met der werk bezighouden i.pv. haar boek en film. Als ik op m'n werk ook allerlei bijzaken en hobby's ga uitoefenen, hoe mooi ook, zal mijn baas ook zeggen van "he, doet dat 's ff in je vrije tijd" en me op ten duur der uit kicken.
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
pi_23986261
quote:
Op woensdag 15 december 2004 11:54 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Een andere mogelijkheid is dat zei de zielen klaarstoomt voor een ingrijpende wijziging van het beleid. Zoiets als Frits Bolkestein destijds deed. Waar nu geen meerderheid voor is, zou best wel eens na de volgende moord wel een meerderheid voor kunnen zijn.
Ik vind het een belediging voor Frits Bolkestein om vergeleken te worden met AHA. Bolkestein debatteerde tenminste en ging zijn verantwoordelijkheden niet uit de weg. Tevens heeft hij NL later prima vertegenwoordigt in Europa (zie mevrouw Neelie v.h. Smit v.h. Peper Kroes nog niet doen)
pi_23986287
quote:
Op woensdag 15 december 2004 11:56 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Beetje lichtgeraakt of zo?
Nee, achterlijke posts raken mij niet echt. Ook al zou het trouwens een moslim zijn geweest, wat dan nog? Ik ben benieuwd wat voor relevantie dat heeft in discussie's zoals deze.

"Ben jij een autochtoon of zo PJORourke?" Ah dan nemen we je niet meer serieus, toch?
Allah Al Watan Al Malik
pi_23986293
Lijkt wel een Meki-topic. Alleen de TS spelt der naam tenminste goed.

Aan haar voorkeursstemmen te zien is het trouwens een goed politica.
pi_23986321
quote:
Op woensdag 15 december 2004 11:56 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Denk je dat Verdonk haar niet regelmatig bijpraat/inlicht?
Geen idee, dit is een aanname die je doet en die kunnen jij en ik niet controleren. Deze post voegt dus weinig toe.
  woensdag 15 december 2004 @ 12:00:54 #36
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23986331
quote:
Op woensdag 15 december 2004 11:57 schreef huggy_bear het volgende:
Ik vind het een belediging voor Frits Bolkestein om vergeleken te worden met AHA. Bolkestein debatteerde tenminste en ging zijn verantwoordelijkheden niet uit de weg.
Bolkestein liep niet zo veel gevaar.
quote:
Tevens heeft hij NL later prima vertegenwoordigt in Europa (zie mevrouw Neelie v.h. Smit v.h. Peper Kroes nog niet doen)
Hij vertegenwoordigde Nederland niet. Hij was Europees functionaris.
  woensdag 15 december 2004 @ 12:01:18 #37
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_23986335
opzich is het werk wat Ali doet, namelijk moslimvrouwen emanciperen, geen kwalijke zaak. Dat is opzich best nobel van der, maar ik denk dat Ali dan moet kiezen, opstappen als politica om 100% met haar werk als activiste te gaan richten, of als politica op haar werk in de 2e kamer focussen en films & boeken in haar vrije tijd te doen.
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
pi_23986350
quote:
Op woensdag 15 december 2004 11:54 schreef PJORourke het volgende:
Buiten het hierboven al aangehaalde inhoudelijk verschil tussen Bolkestein en Ali lijkt me dit toch het prediken van een politiek gebaseerd op angst. Niet iets wat mijn directe voorkeur heeft.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_23986359
quote:
Op woensdag 15 december 2004 11:59 schreef pberends het volgende:
Alleen de TS spelt der naam tenminste goed.
thnx
quote:
Aan haar voorkeursstemmen te zien is het trouwens een goed politica.
Voorkeursstemmen krijg je vooraf. Het oordeel over je kwaliteiten als politicus krijg je bij de volgende verkiezingen in de vorm van meer of minder stemmen (als je de lijst haalt tenminste).
pi_23986380
quote:
Op woensdag 15 december 2004 12:00 schreef PJORourke het volgende:

Dat komt door het feit dat hij gewoon debatteerde, in plaats van alles en nog wat roepen en schreeuwen en achterlijke (opzettelijk kwetsende voor bepaalde bevolkingsgroepen) films maken.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 15 december 2004 @ 12:03:24 #41
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23986385
quote:
Op woensdag 15 december 2004 11:58 schreef Mutant01 het volgende:

Nee, achterlijke posts raken mij niet echt. Ook al zou het trouwens een moslim zijn geweest, wat dan nog? Ik ben benieuwd wat voor relevantie dat heeft in discussie's zoals deze.

"Ben jij een autochtoon of zo PJORourke?" Ah dan nemen we je niet meer serieus, toch?
Als ik zijn uitspraken niet serieus zou nemen zou ik de discussie niet aangaan.

Het valt slechts op dat ik deze drogredeneringen vaak uit islamitische hoek hoor komen. Om de afvallige aan te pakken.

Veel moslims krijgen namelijk regelmatig een waas voor de ogen als het om AHA gaat.
  woensdag 15 december 2004 @ 12:05:31 #42
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23986433
quote:
Op woensdag 15 december 2004 12:03 schreef Mutant01 het volgende:

Dat komt door het feit dat hij gewoon debatteerde, in plaats van alles en nog wat roepen en schreeuwen en achterlijke (opzettelijk kwetsende voor bepaalde bevolkingsgroepen) films maken.
Dat vond men toen niet hoor. Ik herinner me de deomnstraties nog. Ach ja, voortschrijdend inzicht. Zal met AHA ook nog wel komen.

En als je Submission als kwetsend ziet, heb je zulke lange tenen dat je je m.i. moet afvragen of je in deze vrije maatschappij kunt/wilt functioneren.
pi_23986454
quote:
Op woensdag 15 december 2004 12:00 schreef PJORourke het volgende:

AHA loop zeker gevaar. Wat ik kwalijk vind is dat ze tenminste de schijn wekt dit gevaar te gebruiken om zich als cult-icoon op te werpen. Wilders loopt ook gevaar, maar is er wel. Balkenende zijn huis wordt ook opgezocht, loopt ook gevaar, is er wel.
quote:
Hij vertegenwoordigde Nederland niet. Hij was Europees functionaris.
Smartass
pi_23986456
quote:
Op woensdag 15 december 2004 12:03 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Als ik zijn uitspraken niet serieus zou nemen zou ik de discussie niet aangaan.

Het valt slechts op dat ik deze drogredeneringen vaak uit islamitische hoek hoor komen. Om de afvallige aan te pakken.

Veel moslims krijgen namelijk regelmatig een waas voor de ogen als het om AHA gaat.
"Drogredeneringen", uit "islamitische hoek". Zo kan ik ELKE kritiek uit "autochtone hoek" afdoen als drogredenering. Zo werkt dat niet PJORourke, valt me zeer van je tegen.

Als jij echt een man bent, dan probeer je met argumenten te overtuigen, en niet met zulke pre-historische vooroordelen de discussie dood te maken.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 15 december 2004 @ 12:06:44 #45
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23986468
quote:
Op woensdag 15 december 2004 12:01 schreef Litpho het volgende:

Buiten het hierboven al aangehaalde inhoudelijk verschil tussen Bolkestein en Ali lijkt me dit toch het prediken van een politiek gebaseerd op angst. Niet iets wat mijn directe voorkeur heeft.
Angst? Het gaat om feiten hoor. En we hebben een migrantenprobleem in dit land, waarover men toch liever (gemakzucht) zwijgt.
pi_23986491
quote:
Op woensdag 15 december 2004 12:06 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Angst? Het gaat om feiten hoor. En we hebben een migrantenprobleem in dit land, waarover men toch liever (gemakzucht) zwijgt.
Neigt naar offtopic ...
pi_23986520
quote:
Op woensdag 15 december 2004 12:05 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat vond men toen niet hoor. Ik herinner me de deomnstraties nog. Ach ja, voortschrijdend inzicht. Zal met AHA ook nog wel komen.

En als je Submission als kwetsend ziet, heb je zulke lange tenen dat je je m.i. moet afvragen of je in deze vrije maatschappij kunt/wilt functioneren.
Onzin, als ik je moeder een kuthoer noem, is dat geen kritiek, maar een belediging. Maar gooi de discussie maar weer dood d.m.v. lange tenen. "lange tenen" gezien van jouw gezichtspunt, totaal niet objectief of op feiten gestaafd. Een vrije maatschappij betekent niet dat je zomaar iedereen mag kwetsen die je wil, er zijn ook nog zaken als fatsoen e.d.

Demonstraties tegen bolkenstein waren van een heel andere orde, de vergelijking Ayaan en Bolkenstein slaat als een lul op een drumstel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_23986527
quote:
Op woensdag 15 december 2004 11:40 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Er zijn al 148 andere kamerleden die niks anders beheersen dan pappen en nathouden. Mogen er dan twee afwijken?
En uitgerekend jij meent TS op een drogredenering te moeten aanspreken?

Het wordt tijd dat Ayaan zich als een volksvertegenwoordiger gaat gedragen. Dat houdt in dat ze in ziet dat een zetel in de kamer geen platform is voor ongenuanceerd activisme.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  woensdag 15 december 2004 @ 12:10:38 #49
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23986574
quote:
Op woensdag 15 december 2004 12:06 schreef Mutant01 het volgende:
Als jij echt een man bent, dan probeer je met argumenten te overtuigen, en niet met zulke pre-historische vooroordelen de discussie dood te maken.
Mag jij gaan uitleggen wat er "kwetsend" (ik kan dat woord niet meer horen, het nieuwe stopwoord van links) en beledigend is aan Submission, een film die slechts het verhaal van vier vrouwen verteld, dat nog verzonnen is ook.

Zo lang er zo achterlijk gereageerd wordt op dit soort films maken argumenten denk ik niet zo veel indruk, want er is dan geen vrij discussieklimaat.
pi_23986587
quote:
Op woensdag 15 december 2004 12:06 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Weldegelijk angst, jij maakt er echter feiten van. Er is nooit onderzoek gedaan of moslim-mannen, hun vrouwen nou slaan uit naam van de Koran of niet. In de mediterrane cultuur is de omgang met vrouwen al zowiezo anders. In Spanje is het aantal vrouwen dat geslagen wordt bijv veel groter dan NL. Cultuur en religie zijn twee zaken die gescheiden moeten worden.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')