Hij heeft de voorwaarden geschapen.quote:Op zaterdag 11 december 2004 17:59 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Bush is natuurlijk ook verantwoordelijk voor de Al Zarqawi's (een Jordanieer nota bene) die het in het land voor de rest verkloten.
Dat is hetzelfde als Clemanceau, Wilson en Lloyd George de schuld van de tweede wereldoorlog geven.quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:17 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Hij heeft de voorwaarden geschapen.
Precies, de bevolking én leger zijn het zo beu dat ik een volksrevolutie of een militaire coup d'etat verwacht, of l"ast bud not least" een aanslag op Bush.quote:Op zaterdag 11 december 2004 16:16 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Je bedoelt dat het zo goed gaat in Amerika en in Irak? Ja, dat is waar...
helaas denk ik dat bush zich nooit zal hoeven verantwoorden voor het binnenvallen van Irak met een illegale en onware reden, hiermee ook nog eens MEER terroristen creeerend, met slechts een kleine troepenmacht en amper steun van andere landen. Dat het er nu zo'n rotzooi is is inderdaad door de regering bush.quote:
In jou wereld is het een illegale inval ja. Steeds vaker komen er weer smerige wapendepotten met chemische rotzooi naar boven wat maar heel klein in de media getoond wordt. Daarnaast nog de corruptie in de VN (omkooppraktijken)quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:26 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
helaas denk ik dat bush zich nooit zal hoeven verantwoorden voor het binnenvallen van Irak met een illegale en onware reden, hiermee ook nog eens MEER terroristen creeerend, met slechts een kleine troepenmacht en amper steun van andere landen. Dat het er nu zo'n rotzooi is is inderdaad door de regering bush.
quote:Dat het onder saddam ook niet ok was, ok, maar er zijn nog veel ergere dictatoren die meer mensenrechten schenden, en die dus prioriteit hadden boven saddam mocht dit de reden zijn.
Het retificeren van het ICC is een van de stomste dingen die kunt doen als land zijnde. Je krijgt praktijken die je ook in new york tegen komt. Corruptie, laksheid en te weinig actie.quote:Daarnaast de Den Hague invision act, Guantanamo Bay/Abu Graib, niet rectificeren van het ICC, niet rectificeren van Kyoto, ABM verdrag naast zich neerleggen, Patriot Act, het laten rotten van Afghanistan, en nog wel wat meer, maakt hem niet echt populair, dus ik kan het me echt wel voorstellen dat veel mensen hem niet in brussel willen hebben.
Dit is ook een zwakte van het ICC. Iedere boerenlul kan willekeurige personen ongeacht hun daden voor het "straf"hof dagen. Te idioot voor woorden toch als een democratisch gekozen wereldleider voor zo'n corrupt hof gedaagt kan wordenquote:Zou niet iemand hem voor het ICC kunnen dagen? Wegens oorlogsmisdaden? Volgens mij is belgie dan verplicht hem uit te leveren aan Den Haag of niet?Denk niet dat hij dan nog komt
Is dit grappig bedoelt of meen je dit echt serieus?quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:24 schreef andromeda1968 het volgende:
Precies, de bevolking én leger zijn het zo beu dat ik een volksrevolutie of een militaire coup d'etat verwacht, of l"ast bud not least" een aanslag op Bush.
Hebben we gezien tijdens de verkiezingen en kijkend naar het moraal van de manschappenquote:Op zaterdag 11 december 2004 20:24 schreef andromeda1968 het volgende:
[..]
Precies, de bevolking én leger zijn het zo beu dat ik een volksrevolutie of een militaire coup d'etat verwacht, of l"ast bud not least" een aanslag op Bush.
Of de kroonprins van Oostenrijk voor WO 1.quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:18 schreef Speth het volgende:
Dat is hetzelfde als Clemanceau, Wilson en Lloyd George de schuld van de tweede wereldoorlog geven.
De bevolking?quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:28 schreef Speth het volgende:
"but", niet "bud"......
En dat is helemaal niet zo. De bevolking steunt de oorlog nog steeds, getuige de verkiezingsuitslag, waarin veruit de meerderheid van de stemmen naar George Bush ging. Hetzelfde geldt voor het merendeel van de soldaten.
Wat denk je zelf?quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:36 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Is dit grappig bedoelt of meen je dit echt serieus?![]()
Onzin.quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:18 schreef Speth het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als Clemanceau, Wilson en Lloyd George de schuld van de tweede wereldoorlog geven.
Deze oorlog is gebaseerd op leugens, conclusie niet rechtvaardig, PUNT!quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:35 schreef sanniejj het volgende:
[..]
In jou wereld is het een illegale inval ja. Steeds vaker komen er weer smerige wapendepotten met chemische rotzooi naar boven wat maar heel klein in de media getoond wordt. Daarnaast nog de corruptie in de VN (omkooppraktijken)
[..]
Tuurlijk zijn die er, maar amerika kent ook zijn financiele grenzen. Ze kunnen niet heel de wereld schoonsweepen van dictators.
[..]
Het retificeren van het ICC is een van de stomste dingen die kunt doen als land zijnde. Je krijgt praktijken die je ook in new york tegen komt. Corruptie, laksheid en te weinig actie.
[..]
Dit is ook een zwakte van het ICC. Iedere boerenlul kan willekeurige personen ongeacht hun daden voor het "straf"hof dagen. Te idioot voor woorden toch als een democratisch gekozen wereldleider voor zo'n corrupt hof gedaagt kan worden![]()
Daarnaast is het je doodsvonnis tekeken als je ziet hoe ver ze voorlopen kwa defensie.
Pak je boekjes erbij, een beetje extrapolatie laat zien dat er ongeveer om de 20 jaar een aanslag op een president is, dus Bush zou zomaar de pineut kunnen zijn. Maar dat kan iedereen, dus dat slaat weer nergens op.quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:36 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Is dit grappig bedoelt of meen je dit echt serieus?![]()
Zei de persoon die al zijn nieuws van de europese media binnenkrijgt.quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:43 schreef andromeda1968 het volgende:
[..]
Deze oorlog is gebaseerd op leugens, conclusie niet rechtvaardig, PUNT!
Dan heb je vast wel een heel kleine bron.quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:35 schreef sanniejj het volgende:
[..]
In jou wereld is het een illegale inval ja. Steeds vaker komen er weer smerige wapendepotten met chemische rotzooi naar boven wat maar heel klein in de media getoond wordt.
Waarheid, midden, de hele rataplan. De oorlog is begonnen op de dreiging van Womd, en die dreiging was toen nog redelijk reeël, maar er waren wel al twijfels door de wapeninspectie.quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:46 schreef sanniejj het volgende:
[..]
Zei de persoon die al zijn nieuws van de europese media binnenkrijgt.
Dream on.quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:46 schreef sanniejj het volgende:
[..]
Zei de persoon die al zijn nieuws van de europese media binnenkrijgt.
Kerry heeft niet zo gek veel staten gewonnen hoor, maar hij had wel California, iets dat redelijk aantikt met meer dan 1/4 van het aantal kiesmannen dat je nodig hebt.quote:
Liever een dictator laten zitten om Bush te kunnen haten, he?quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:43 schreef andromeda1968 het volgende:
Deze oorlog is gebaseerd op leugens, conclusie niet rechtvaardig, PUNT!
Ik bedoelde dat belachelijke idee van revolutie of miliataire coup.quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:44 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Pak je boekjes erbij, een beetje extrapolatie laat zien dat er ongeveer om de 20 jaar een aanslag op een president is, dus Bush zou zomaar de pineut kunnen zijn. Maar dat kan iedereen, dus dat slaat weer nergens op.
Jij stelt op alles een wedervraag, hè?quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:52 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Liever een dictator laten zitten om Bush te kunnen haten, he?![]()
Ik vrees dat je het serieus meent.quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:40 schreef andromeda1968 het volgende:
Wat denk je zelf?
Ik kan ook betogen schrijven, dus pas maar opquote:Op zaterdag 11 december 2004 20:54 schreef FritsVanEgters het volgende:
Jij stelt op alles een wedervraag, hè?
Leg je daarin ook ongenuanceerde opinies in de mond van je tegenstanders?quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:54 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik kan ook betogen schrijven, dus pas maar op
Liever een dictator die oorlogen begint op basis van leugens, hé?quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:52 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Liever een dictator laten zitten om Bush te kunnen haten, he?![]()
Je geeft de schuld niet aan de daders, maar aan diegenen die (mede) verantwoordelijk zijn voor het klimaat waarin die daders (Adolf Hitler in mijn voorbeeld, Al Zarqawi in Irak) hun misdaden konden plegen. Dat die vergelijking allerminst onzin is weet je zelf denk ik ook wel.quote:
Democratisch gekozen president van een land dat meer democratie kent dan wij.quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:57 schreef andromeda1968 het volgende:
Liever een dictator die oorlogen begint op basis van leugens, hé?
Ik prik slechts bubbels van bullshit door.quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:56 schreef FritsVanEgters het volgende:
Leg je daarin ook ongenuanceerde opinies in de mond van je tegenstanders?![]()
Bush valt Irak binnen, en neemt daarmee impliciet de volledige verantwoordelijkheid van de politieke en militaire gevolgen die dat heeft. Ik kan me niet herinneren dat Duitsland bezet werd toen Hitler aan de macht kwam.quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:58 schreef Speth het volgende:
[..]
Je geeft de schuld niet aan de daders, maar aan diegenen die (mede) verantwoordelijk zijn voor het klimaat waarin die daders (Adolf Hitler in mijn voorbeeld, Al Zarqawi in Irak) hun misdaden konden plegen. Dat die vergelijking allerminst onzin is weet je zelf denk ik ook wel.
Dan gaan Dick, Donald en Condi los ja.quote:Op zaterdag 11 december 2004 21:01 schreef HarigeKerel het volgende:
Bush is een watje, als hij de dood zou vinden krijgen we pas echt mooie beelden uit het Midden-Oosten![]()
Vergeet je eigen bubbels niet.quote:Op zaterdag 11 december 2004 21:00 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik prik slechts bubbels van bullshit door.
Zo te zien heb je je Heerenveen-trauma nog niet verwerkt. Ga rustig zitten, neem een biertje en relax.quote:Op zaterdag 11 december 2004 21:02 schreef FritsVanEgters het volgende:
Vergeet je eigen bubbels niet.
Ah jij discussiëert in beschonken toestand, dat verklaart een hoop.quote:Op zaterdag 11 december 2004 21:04 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Zo te zien heb je je Heerenveen-trauma nog niet verwerkt. Ga rustig zitten, neem een biertje en relax.
Wel aardig artikel om maar ff in de laatste offtopic discussie te vallen.quote:How to Save the U.N.
(If We Really Have To)
WSJ 12/7/2004
A statue of Oliver Cromwell, sword and Bible in hand, stands outside the Houses of Parliament in London. If the United Nations survives for another decade or so, it would be fitting for the organization to dedicate a statue of George W. Bush at its headquarters on Second Avenue, in tribute to the man who saved it from itself by offering it a final opportunity to get serious.
U.N.-haters need not take alarm. More likely, the final opportunity will not be seized and the organization will fade into irrelevance, perhaps to be replaced by an action-capable association of democracies.
Getting serious is what the U.N.'s report of "The High-level Panel on Threats, Challenges and Changes" tries to do. The report contains some refreshingly harsh indictments of U.N. performance and recommends Security Council measures that would respond to the Bush Doctrine of pre-emption. At the same time, the panel insists that the Security Council be the ultimate source of authority on all matters of international peace and security and recommends Security Council expansion to make it "more representative," i.e., to dilute American influence.
President Bush last week declared his support for "building effective multilateral institutions and supporting effective multilateral action." The objective of the U.N., he said, must be collective security, not endless debate, and "when the U.N. promises serious consequences, serious consequences must follow."
That describes what President Bush did in the fall of 2002 through the intensive American diplomatic effort to prod the Security Council into upholding its own string of Chapter VII resolutions demanding that Saddam Hussein cooperate with U.N. inspectors. The Council passed Resolution 1441 giving Saddam "a final opportunity" to comply. In January 2003, Chief Inspector Hans Blix reported to the Council that Saddam had not complied. President Bush launched Operation Iraqi Freedom in March 2003 and the U.S. then gained three resolutions which authorized the U.S. occupation of Iraq, approved the Iraqi interim government, and supported the process and timetable for democratization, including the upcoming January elections.
Had President Bush not held the Security Council to the requirements of its own resolutions on Iraq, the U.N.'s credibility as the principal forum for collective security would have collapsed. This U.S. effort to resuscitate the U.N. came against the background of the U.N.'s steep decline in the '90s. The panel is refreshingly blunt about this. The reason the U.N. has not been effective in collective security, the panel admits, "has simply been an unwillingness to get serious about preventing deadly violence."
The U.N. also had to get serious about pre-emption -- a military option assumed to be forbidden under the U.N. Charter. Weapons of mass destruction in the hands of nonstate fanatics like al Qaeda, who cannot be deterred, contained, or diplomatically engaged, had created a stark new reality. The doctrine set out in the September 2002 National Security Strategy made clear that the U.S., to prevent such threats to national security, "will, if necessary, act pre-emptively." This involved more than al Qaeda threats: Iran's and North Korea's secret nuclear programs, if not halted by nonmilitary means, will have to be handled by pre-emptive military action.
Kofi Annan seemed to get the message. In September 2003, he called upon the Security Council to "face up squarely" to the concerns that drive some individual states (read U.S.) to "use force pre-emptively against perceived threats." The U.N. had come to "a fork in the road," Mr. Annan said, "a moment no less decisive than 1945 itself, when the United Nations was founded."
The panel report responds to Mr. Annan's call by bringing the doctrine of pre-emption into the fold of U.N.-authorized collective security. The report declares that the right of pre-emptive action has been sleeping there all along, in Article 51's "inherent right of self-defense."
The panel can't leave it there, of course. If pre-emption is an option, the Security Council will have to continue to assert its paramount authority for giving or denying permission to act. What if some state (e.g., Iran) is acquiring, with hostile intent, nuclear weapons capability and it would be too dangerous to wait until the threat is imminent? Well, then, says the panel, you (the U.S.) will have to make your case to the Security Council and meet five criteria. If the Council decides the criteria have not been met, you will have to persuade, negotiate, deter, or otherwise contain the hostile threat. Even as the panel notes that the Council often has acted "too late, too hesitantly, or not at all," it recommends this tendency be locked in by "declaratory resolutions" of the Security Council.
Nice try, but making the Security Council the judge of whether the criteria for pre-emption have been met returns to the fundamental fact that collective security sometimes may work when small, weak countries are involved but almost never works on big-power problems.
The panel report otherwise indicates an awareness of the nature and extent of the present challenge to the international system. Most significantly, it defines terrorism as "any action . . . intended to cause death or serious bodily harm to civilians or noncombatants" as a way to intimidate a population or influence government -- and finds that people under foreign occupation are not exempt from the prohibition on terrorism.
Expansion of Security Council membership has received the most media attention of all the proposals. The favored option would add six new permanent members but without the veto power wielded by the existing five. Germany, Japan, Brazil and India have formed a junta to make sure they get four of those seats. Egypt, both Arab and African, will try to grab one of two seats reserved in the proposal for "Africa."
The panel members deserve credit for taking on some of the toughest issues facing the organization and producing some frank assessment and serious analyses. But the culture of the U.N., as always, overwhelms the best intentions. What should the U.N. do? The answer is simple: Take action when action is needed. But this wordy report with its 101 recommendations that will require further study -- at a time when the Security Council has been unable to take effective action in Darfur and the General Assembly cannot produce a coherent statement on the crisis -- are symbols of the U.N.'s decline.
* * *
Those who care about the U.N. and want it to survive might compare the records of President Bush and Mr. Annan.
After 9/11, President Bush sought U.N. authorization for the war in Afghanistan and then made a major effort to get the Security Council to act on its own resolutions on Iraq. With Saddam overthrown, U.S. policy has focused on helping Iraq regain its sovereign legitimacy as a member of the U.N. and has gained Security Council resolutions supporting that effort. Now President Bush has made a commitment to repair multilateral institutions and enable them to act effectively. In contrast, Mr. Annan has continued to declare that only the U.N. can authorize action even as it refuses to act. Under his stewardship, the Oil-for-Food program became the most grandiose scandal in U.N. history. And even as the Security Council sought to shore up U.N. credibility, after the strains of the Iraq war, Mr. Annan declared the war "illegal."
The panel report stresses the U.N.'s central role in collective security, a concept that came to the fore after World War I as a replacement for the "balance of power" concept. But as practiced by the U.N., which does not mention "democracy" in its Charter, and which has posed no obstacle to the presence of rogues and despots in its membership, collective security has been a flop. The U.N. is not dead yet. A final opportunity to save it exists. But perhaps it would be wise to start thinking about a new world organization, one with a membership that is committed to democracy.
Het principe van mijn vergelijking blijft hetzelfde, of het nu om een verdrag met sancties gaat of om een inval. Clemenceau, Wilson en Lloyd George namen ook de gevolgen van hun verdrag voor hun rekening. Toch hadden ze in mijn ogen niet de schuld aan de tweede wereldoorlog, net zo goed Bush niet schuldig is aan de daden van een smerige terrorist als Al Zarqawi.quote:Op zaterdag 11 december 2004 21:02 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Bush valt Irak binnen, en neemt daarmee impliciet de volledige verantwoordelijkheid van de politieke en militaire gevolgen die dat heeft. Ik kan me niet herinneren dat Duitsland bezet werd toen Hitler aan de macht kwam.
Vergelijk jij nu werkelijk Hitler met peuter Saddam?quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:59 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Democratisch gekozen president van een land dat meer democratie kent dan wij.
Maar bedoel je hier mee dat we ook niks tegen Hitler hadden moeten beginnen? Gewoon West Europa cadeau doen, met wat adressen van joden? Allemaal om oorlog te vermijden?
Dat heb ik niet gezegd. Hij is echter wel verantwoordelijk voor de anarchie (if you will) in Irak, die dit soort terroristen maar al te lief hebben. En ja, dat had hij vooraf moeten inzien en voorkomen.quote:Op zaterdag 11 december 2004 21:06 schreef Speth het volgende:
net zo goed Bush niet schuldig is aan de daden van een smerige terrorist als Al Zarqawi.
Eye-witness accounts of mankinds struggle against tirany, injustice and alcohol-free beer.quote:Op zaterdag 11 december 2004 21:05 schreef FritsVanEgters het volgende:
Ah jij discussiëert in beschonken toestand, dat verklaart een hoop.
Dus het maakt wat jou betreft niet uit dat iemand zijn eigen bevolking uitmoordt. Zolang hij die van de rest van de wereld maar met rust laat?quote:Op zaterdag 11 december 2004 21:07 schreef andromeda1968 het volgende:
Vergelijk jij nu werkelijk Hitler met peuter Saddam?
Hitler was een werkelijk gevaar voor de mensheid, en had daadwerkelijk "WMD" dus die oorlog was gerechtvaardigd, groot verschil als je het mij vraagt.
quote:Op zaterdag 11 december 2004 21:14 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dus het maakt wat jou betreft niet uit dat iemand zijn eigen bevolking uitmoordt. Zolang hij die van de rest van de wereld maar met rust laat?
Drink er nog één zou ik zeggen.quote:Welke WMD had Hitler dan? Kogels?
Owh, ja we zijn nu 2004, mocht je het vergeten zijn.quote:Op zaterdag 11 december 2004 21:14 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dus het maakt wat jou betreft niet uit dat iemand zijn eigen bevolking uitmoordt. Zolang hij die van de rest van de wereld maar met rust laat?
Welke WMD had Hitler dan? Kogels?
Vergelijk jij nu werkelijk het Saddam regime met de situatie nu?quote:Vergelijk jij nu werkelijk Hitler met peuter Saddam?
Geen argumenten meer om je nogal kromme positie recht te praten?quote:Op zaterdag 11 december 2004 21:22 schreef andromeda1968 het volgende:
Als je een woordenspelletje wilt spelen moet je op een ander forum gaan!
Drink er nog één zou ik zeggen.
De lessen van WO 2 zijn nu net zo relevant als 60 jaar geleden.quote:Op zaterdag 11 december 2004 21:26 schreef andromeda1968 het volgende:
Owh, ja we zijn nu 2004, mocht je het vergeten zijn.
En wie heeft deze situatie van NU, gecreeerd denk je?quote:Op zaterdag 11 december 2004 21:27 schreef Speth het volgende:
[..]
Vergelijk jij nu werkelijk het Saddam regime met de situatie nu?
Jordaanse terroristen en ander tuig?quote:Op zaterdag 11 december 2004 21:30 schreef andromeda1968 het volgende:
En wie heeft deze situatie van NU, gecreeerd denk je?
Denk eens heel hard na, misschien kom je er wel op.
Je begrijpt niet wat ik bedoel: de situatie nu is VEEL, maar dan ook VEEL beter dan de situatie onder Saddam.quote:En wie heeft deze situatie van NU, gecreeerd denk je?
Dream on my child.quote:Op zaterdag 11 december 2004 21:28 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Geen argumenten meer om je nogal kromme positie recht te praten?
ROFL!!!quote:Op zaterdag 11 december 2004 21:31 schreef Speth het volgende:
[..]
Je begrijpt niet wat ik bedoel: de situatie nu is VEEL, maar dan ook VEEL beter dan de situatie onder Saddam.
Nogmaals: die smerige oorlog is gebaseerd op leugens en dus niet gerechtvaardigd.quote:Op zaterdag 11 december 2004 21:31 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Jordaanse terroristen en ander tuig?
Het is onzin en mede daarom veel te simpel.quote:Op zaterdag 11 december 2004 21:37 schreef andromeda1968 het volgende:
Nogmaals: die smerige oorlog is gebaseerd op leugens en dus niet gerechtvaardigd.
Zo moeilijk is dat toch niet?
Zucht............. Ik zou hier cijfers kunnen geven over de doden waarvoor Saddam verantwoordelijk is, en de doden veroorzaakt door de terroristen die nu bezig zijn, maar het zal je toch niet interesserenquote:Op zaterdag 11 december 2004 21:33 schreef andromeda1968 het volgende:
[..]
ROFL!!!
![]()
![]()
![]()
Meen je dat nu werkelijk?
Ik ben bang van wel. En dat is nou net het erge van die Bush aanhangers. Ze geloven hun eigen onzin.quote:Op zaterdag 11 december 2004 21:33 schreef andromeda1968 het volgende:
ROFL!!!
![]()
![]()
![]()
Meen je dat nu werkelijk?
Tegenstanders van de oorlog weten dat een oorlog gerechtvaardigd was als er inderdaad kernwapens waren. En je raadt het al: DIE WAREN ER NIET! Bush is een oorlog begonnen onder valse voorwendsels... en dat is een zeer kwalijke zaak.quote:Op zaterdag 11 december 2004 21:42 schreef Speth het volgende:
[..]
Zucht............. Ik zou hier cijfers kunnen geven over de doden waarvoor Saddam verantwoordelijk is, en de doden veroorzaakt door de terroristen die nu bezig zijn, maar het zal je toch niet interesseren
Tegenstanders van de oorlog interesseren zich namelijk niet voor mensenlevens.
Blijkbaar zijn uw argumentaties op, om deze oorlog te kunnen rechtvaardigen, geeft niet "nobody is perfect"quote:Op zaterdag 11 december 2004 21:39 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het is onzin en mede daarom veel te simpel.
Geen WMD's wil niet zeggen dat Saddam geen boef was die het verdiende om te worden verwijderd. Een wrede massamoordenaar die uit menselijkheid diende te worden verwijderd.
Het is heel vervelend om een discussie te houden waarbij de tegenpartij weet dat je gelijk hebt.quote:Op zaterdag 11 december 2004 21:44 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik ben bang van wel. En dat is nou net het erge van die Bush aanhangers. Ze geloven hun eigen onzin.
Daar gaat het mij helemaal niet om, en dit heb ik al zo vaak op fok herhaald dat ik het eigenlijk gewoon in mijn sig zou moeten zetten: Ik wist al dat er geen WMD's waren, en dat interesseert me geen ruk. Het gaat mij om een afweging van mensenlevens en de situatie op de lange termijn.quote:Tegenstanders van de oorlog weten dat een oorlog gerechtvaardigd was als er inderdaad kernwapens waren. En je raadt het al: DIE WAREN ER NIET! Bush is een oorlog begonnen onder valse voorwendsels... en dat is een zeer kwalijke zaak.
Een oorlog is gerechtvaardigd als je daarmee erge vormen van tuig weghaalt. Dat is gebeurt, of Kofi het nou leuk vindt of niet.quote:Op zaterdag 11 december 2004 21:45 schreef scanman01 het volgende:
Tegenstanders van de oorlog weten dat een oorlog gerechtvaardigd was als er inderdaad kernwapens waren. En je raadt het al: DIE WAREN ER NIET! Bush is een oorlog begonnen onder valse voorwendsels... en dat is een zeer kwalijke zaak.
De jij-bak bij gebrek aan beter? Wil je echt zo laag zinken?quote:Op zaterdag 11 december 2004 21:46 schreef andromeda1968 het volgende:
Blijkbaar zijn uw argumentaties op, om deze oorlog te kunnen rechtvaardigen, geeft niet "nobody is perfect"
Je hoeft hier geen cijfers neer te strijken, de terroristen die nu met hopen ontwaken hebben we te danken aan de heer Bush.quote:Op zaterdag 11 december 2004 21:42 schreef Speth het volgende:
[..]
Zucht............. Ik zou hier cijfers kunnen geven over de doden waarvoor Saddam verantwoordelijk is, en de doden veroorzaakt door de terroristen die nu bezig zijn, maar het zal je toch niet interesseren
Voorstanders van deze oorlog hebben enorme oogkleppen op en zien de lijken niet liggen.quote:Tegenstanders van de oorlog interesseren zich namelijk niet voor mensenlevens.
Tuurlijk hebben die lui geen eigen bewustzijn en verantwoordelijkheid voor hun daden.quote:Op zaterdag 11 december 2004 21:54 schreef andromeda1968 het volgende:
Je hoeft hier geen cijfers neer te strijken, de terroristen die nu met hopen ontwaken hebben we te danken aan de heer Bush.
De lijken die Saddam bv. in de straten van Halabja liet liggen worden door jou gebagatelliseerd.quote:Voorstanders van deze oorlog hebben enorme oogkleppen op en zien de lijken niet liggen.
Laten we dan toch ook maar de VN opdoeken, want die hebben dan ook geen nut meer. Komt bij dat het nu in Irak een grotere puinhoop is dan ooit en ik zie het ook niet meer goedkomen.quote:Op zaterdag 11 december 2004 21:47 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Een oorlog is gerechtvaardigd als je daarmee erge vormen van tuig weghaalt. Dat is gebeurt, of Kofi het nou leuk vindt of niet.
Oorlog is gerechtvaardigd als er een 'rechtvaardige' reden voor is!quote:Op zaterdag 11 december 2004 21:47 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Een oorlog is gerechtvaardigd als je daarmee erge vormen van tuig weghaalt. Dat is gebeurt, of Kofi het nou leuk vindt of niet.
Daar heb je meteen het probleem: De VS en nadenken gaat vooral de laatste 4 jaar niet samen is gebleken.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:07 schreef andromeda1968 het volgende:
De VS vallen uw land binnen, onder het mom van 'chemische wapens'. (WMD) Na heel heel veel bloedvergieten valt Saddam. Het land verzeilt in een totale wanorde, omdat de VS niet hebben nagedacht over 'wat na de oorlog?'.
Die lijken hebben ze te danken aan de VS en de rest van de westerse wereld, die Irak lekker met veel chemische en andere vernietigende wapens bevoorrade mijn best'e.quote:Op zaterdag 11 december 2004 21:56 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Tuurlijk hebben die lui geen eigen bewustzijn en verantwoordelijkheid voor hun daden.
[..]
De lijken die Saddam bv. in de straten van Halabja liet liggen worden door jou gebagatelliseerd.
En dat is inmiddels al met geen pen meer te beschrijven of in te schatten. De gevolgen zullen hoogstwaarschijnlijk veel erger zijn dan Hoessein in zijn hele leven heeft kunnen aanrichten.quote:Op zaterdag 11 december 2004 21:54 schreef andromeda1968 het volgende:
Je hoeft hier geen cijfers neer te strijken, de terroristen die nu met hopen ontwaken hebben we te danken aan de heer Bush.
Jammer genoeg lijkt het er zo wel op ja.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:13 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Daar heb je meteen het probleem: De VS en nadenken gaat vooral de laatste 4 jaar niet samen is gebleken.
Ik wou dat je ongelijk had maar helaas is de realiteit anders, Bush heeft een lucifer gevonden en heeft het lont des onheils aangestoken.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:15 schreef scanman01 het volgende:
[..]
En dat is inmiddels al met geen pen meer te beschrijven of in te schatten. De gevolgen zullen hoogstwaarschijnlijk veel erger zijn dan Hoessein in zijn hele leven heeft kunnen aanrichten.
Deze posting geeft al blijk van uw inteligentie, Ik ben trouwens op zoek naar het eerste zinnige dat U te zeggen hebt , maar ben het helaas nog niet tegen gekomen.quote:Op zaterdag 11 december 2004 21:48 schreef PJORourke het volgende:
[..]
De jij-bak bij gebrek aan beter? Wil je echt zo laag zinken?
Een bezoek aan Europa dus! Niet alleen België. Bovendien is Brussel de hoofdstad van Europa. Als alle 24 lidstaten van de Europese Unie/ het meerendeel van de Europeanen beslissen dat de Europese organen verhuizen van Brussel naar een andere plaats bijvoorbeeld Madrid. Ik noem maar wat. Dan zal de frequentie van het aantal bezoeken van belangrijke personen aan Brussel drastisch verminderen. Bush zal dan Madrid bezoeken. Wat ik dus wil zeggen: dit is een bezoek aan Europa. Powell heeft bijvoorbeeld afgelopen week Den Haag bezocht. Veel Belangrijke personen hebben Den haag het afgelopen half jaar bezocht, Poetin bij Rusland Europa top en afgelopen week Europa -China top.quote:Op donderdag 9 december 2004 23:47 schreef Frederic het volgende:
Op 22 januari 2005 zal Bush voor de tweede maal een bezoek brengen aan België. Dit kan en mag niet onopgemerkt voorbij gaan. (nuja, die kans is klein)
Vanaf het ogenblik dat Air Force One landt op Zaventem tot het ogenblik dat het toestel Brussel weer verlaat zullen er protestacties plaatsvinden. Iedereen die zich dus geroepen voelt: naar Brussel!
[..]
quote:Op vrijdag 10 december 2004 01:06 schreef Tikorev het volgende:
Is het niet een bezoek aan de Europese Unie i.p.v. een staatsbezoek aan Belgie? Schandalig dat een klein clubje Belgen denkt voor de rest van Europa wel even te kunnen uitmaken of een democratisch gekozen president welkom is in Europa of niet.
quote:Op vrijdag 10 december 2004 16:25 schreef MrCrowley het volgende:
[..]
Het zijn geen Belgen maar Euopeanen![]()
En hier ben ik het weer niet mee eens tenzij een Amerikaan, Nederlander, Belg, Duitser ook holle termen zijn. Anders is een Europeaan, een burger die een Europees pasoport/identiteit heeft en dus ook van Europese rechten geniet en Europese plichten heeft, kan stemmen op het Europees parlement, geniet van Europese bescherming net zoals in Ivoorkust waar er niet alleen Franse Europeanen maar alle Europeanen geëvacueerd werden toen het gevaarlijk werd. Het is een identiteit.quote:Op vrijdag 10 december 2004 18:13 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Europeaan zijn is niets. Europeaan is een juridische omschrijving voor verschillde volken die slechts geografisch gezien iets met elkaar gemeen hebben. Voor de rest is het net zo'n holle term als 'wereldburger'.![]()
Tuurlijk jongen. Kom jij maar eens met een heldere redenering met oorzaak, gevolg en conclusie, dan praten we wel verder. Meer dan je mantra "geen WMD's dus onrechtvaardig" heb ik nog niet van je gehoord. En zelfs dat zonder fatsoenlijke onderbouwing of redenering.quote:Op zaterdag 11 december 2004 23:08 schreef andromeda1968 het volgende:
Deze posting geeft al blijk van uw inteligentie, Ik ben trouwens op zoek naar het eerste zinnige dat U te zeggen hebt , maar ben het helaas nog niet tegen gekomen.
Dus de persoon die het uiteindelijke commando geeft om die troep in te zetten is niet verantwoordelijk, alleen de leverancier?quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:14 schreef andromeda1968 het volgende:
Die lijken hebben ze te danken aan de VS en de rest van de westerse wereld, die Irak lekker met veel chemische en andere vernietigende wapens bevoorrade mijn best'e.
Ach, het lijkt me wel een héle sterke dacht ik zo. Dan is de discussie in feite meteen al gesloten aangezien daar weinig tegenin valt te brengen. Hoessein zou een gevaar voor de hele wereld zijn en daarom was de oorlog nodig volgens Bush. Ach, hij zat er een beetje naast. T'is jammer voor de mensen uit Irak die nu in een ruine leven, maar verder....quote:Op zaterdag 11 december 2004 23:36 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Tuurlijk jongen. Kom jij maar eens met een heldere redenering met oorzaak, gevolg en conclusie, dan praten we wel verder. Meer dan je mantra "geen WMD's dus onrechtvaardig" heb ik nog niet van je gehoord.
Hoessein was een gevaar voor z'n eigen bevolking maar zolang de rest van de wereld er geen last van heeft is het niet erg. Kunnen we ons lekker verstoppen achter oudbakken pacifistische illusies dat de wereld beter af als we niks doen.quote:Op zaterdag 11 december 2004 23:39 schreef scanman01 het volgende:
Ach, het lijkt me wel een héle sterke dacht ik zo. Dan is de discussie in feite meteen al gesloten aangezien daar weinig tegenin valt te brengen. Hoessein zou een gevaar voor de hele wereld zijn en daarom was de oorlog nodig volgens Bush. Ach, hij zat er een beetje naast. T'is jammer voor de mensen uit Irak die nu in een ruine leven, maar verder....
Als je zo gaat redeneren kan Bush nog even doorgaan met het binnenvallen van landen. Zo heeft Bush zelf dus niet geredeneerd, anders zou hij inmiddels ook al wel andere landen hebben aangevallen toch?quote:Op zaterdag 11 december 2004 23:49 schreef PJORourke het volgende:
Hoessein was een gevaar voor z'n eigen bevolking maar zolang de rest van de wereld er geen last van heeft is het niet erg. Kunnen we ons lekker verstoppen achter oudbakken pacifistische illusies dat de wereld beter af als we niks doen.
Je weet net zo goed als ik dat middelen en manschappen beperkt zijn. Dus moet je je beperken tot de meest ernstige gevallen. Irak was daar m.i. een van.quote:Op zaterdag 11 december 2004 23:51 schreef scanman01 het volgende:
Als je zo gaat redeneren kan Bush nog even doorgaan met het binnenvallen van landen. Zo heeft Bush zelf dus niet geredeneerd, anders zou hij inmiddels ook al wel andere landen hebben aangevallen toch?
quote:Op zaterdag 11 december 2004 23:54 schreef PJORourke het volgende:
Maar het lijkt me prima als er door toedoen van de VS binnenkort meer dictaturen zouden sneuvelen.![]()
Maw, de dictator is beter dan een bevrijding door de VS? Wat wil je hiermee zeggen?quote:Op zaterdag 11 december 2004 23:57 schreef scanman01 het volgende:... en vooral niet aan gevolgen denken
Wat jij hier nu doet noemen ze dus plat gezegd "rond de pot draaien".quote:Op zaterdag 11 december 2004 23:36 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Tuurlijk jongen. Kom jij maar eens met een heldere redenering met oorzaak, gevolg en conclusie, dan praten we wel verder. Meer dan je mantra "geen WMD's dus onrechtvaardig" heb ik nog niet van je gehoord. En zelfs dat zonder fatsoenlijke onderbouwing of redenering.
Die oorlog was prima gerechtvaardigt want het regime stonk aan alle kanten. Niks rond de pot draaien, gewoon de realiteit.quote:Op zondag 12 december 2004 00:01 schreef andromeda1968 het volgende:
Wat jij hier nu doet noemen ze dus plat gezegd "rond de pot draaien".
Nogmaals voor de hardhorende onder ons: Deze oorlog is gebaseerd op leugens dus niet Gerechtvaardigd.
Is dat nu echt zo moeilijk om dat in uw brein te verwerken? of bent je blind voor de realiteit?
Onbelangrijke details???quote:Op zondag 12 december 2004 00:08 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Die oorlog was prima gerechtvaardigt want het regime stonk aan alle kanten. Niks rond de pot draaien, gewoon de realiteit.
Jij vind het kennelijk belangrijker om te neuzelen over onbelangrije details, WMD's die er ooit wel waren en misschien toch verstopt zijn of verscheept zijn, dan om je druk te maken over het lot van de Irakeese bevolking onder Hoessein.
Frankrijk, Rusland, China etc houden zich zeer selectief aan de dictaten van de VN, een hypocriete en corrupte club derde wereldlanden waar het antisemitisme woekert en waarvoor de eerste wereld lapt. Het is het toppunt van hypocrisie om dit wel van de VS te eisen.quote:Op zondag 12 december 2004 00:17 schreef scanman01 het volgende:
Je wilt het duidelijk niet begrijpen. Er zijn REGELS in deze wereld en daar heeft OOK George "Ik zal het werk van mijn vader even afmaken' Bush zich aan te houden.
Hier houdt het voor mij op. Als je een president van de VS gaat vergelijken met Hoessein, ben je niet meer serieus te nemen.quote:Dat heeft hij niet gedaan en in mijn ogen is hij bijna net zo erg als Hoessein.
Dus omdat die leugens van WMD, chemische wapens...enzv... enzv, niet meer werken ga je het nu proberen deze oorlog met een ander onderwerp te rechtvaardigen.quote:Op zaterdag 11 december 2004 23:49 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Hoessein was een gevaar voor z'n eigen bevolking maar zolang de rest van de wereld er geen last van heeft is het niet erg. Kunnen we ons lekker verstoppen achter oudbakken pacifistische illusies dat de wereld beter af als we niks doen.
Ik ben nog steeds niet overtuigd dat die niet snel zijn verscheept/verkocht aan het begin van de oorlog.quote:Op zondag 12 december 2004 00:56 schreef andromeda1968 het volgende:
Dus omdat die leugens van WMD, chemische wapens...enzv... enzv, niet meer werken ga je het nu proberen deze oorlog met een ander onderwerp te rechtvaardigen.
Nee, we bespreken het gehele spectrum van de kwestie.quote:We schuiven op denk ik.
Wat doet Frankrijk al sinds WO2? Rusland onder Poetin? China t.o.v. de democratie Taiwan? Daar heeft niemand problemen mee.quote:Welk land trekt ten strijde met de gedachte "Wij zijn verkeerd maar we gaan toch ons goesting krijgen, náh" ? juist De VS onder leiding van Bush.
Roddel, achterklap, speculaties, sentimentalisering en complottheorieen.quote:Ondertss heeft die Texaanse idioot bijna 1500 dode GI's , 25000 invalide GI's , 100.000 onschuldige Irakeese doden , 250.000 invalide Irakezen om zijn geweten te wijten aan bombardementen , voedigsblokkage's enz...
Tot nu toe de grootste genocide van de 21° eeuw...
En voor wat ? Om zijn en senior Bush natte droom eindelijk waar te maken...en u vraagt zich nog steeds af wat Bush instaat zou zijn ?
Ik blijf dit herhalen maar Bush is een gevaar voor de mensheid...
Dat is een mening, geen feit. Dat "punt!" is dus totaal niet op z'n plaats. Ik ben het daar dus niet mee eens. Deze oorlog was een staaltje onkruidverdelging en was hard nodig.quote:Nogmaals: Deze oorlog is niet gerechtvaardigd, punt!
Maar vergelijken met Hoessein mag nietquote:Op zondag 12 december 2004 00:56 schreef andromeda1968 het volgende:
[..]Ondertss heeft die Texaanse idioot bijna 1500 dode GI's , 25000 invalide GI's , 100.000 onschuldige Irakeese doden , 250.000 invalide Irakezen om zijn geweten te wijten aan bombardementen , voedigsblokkage's enz...
Tot nu toe de grootste genocide van de 21° eeuw...
Nu alleen nog even Bush verdelgen en we zijn van 2 massamoordenaars af.quote:Op zondag 12 december 2004 01:04 schreef PJORourke het volgende:
Deze oorlog was een staaltje onkruidverdelging en was hard nodig.
Het mag wel, maar het zegt meer over jou dan over Bush zelf. En niet in positieve zin.quote:Op zondag 12 december 2004 01:51 schreef scanman01 het volgende:
Maar vergelijken met Hoessein mag niet
Oproep tot moord van een democratisch gekozen regeringsleider?quote:Nu alleen nog even Bush verdelgen en we zijn van 2 massamoordenaars af.
Ach, die regeringsleider moordt er zelf ook flink op los.... herstel: geeft opdracht om te moorden, zelf heeft hij daar vast het lef niet voor.quote:Op zondag 12 december 2004 13:42 schreef PJORourke het volgende:
Oproep tot moord van een democratisch gekozen regeringsleider?![]()
En zo verheerlijkt links weer politiek geweld.quote:Op zondag 12 december 2004 14:09 schreef scanman01 het volgende:
Ach, die regeringsleider moordt er zelf ook flink op los.... herstel: geeft opdracht om te moorden, zelf heeft hij daar vast het lef niet voor.
Zo vind jij onkruidverdelgen in Irak gerechtvaardigd... Ik vind dat Bush gestopt moet worden.
Tja, Bush (rechts) geeft nou eenmaal het slechte voorbeeld.quote:Op zondag 12 december 2004 14:11 schreef PJORourke het volgende:
En zo verheerlijkt links weer politiek geweld.![]()
Krijg je Dick Cheney, voor vier jaar. Lijkt me erg leukquote:Op zondag 12 december 2004 14:13 schreef scanman01 het volgende:
Tja, Bush (rechts) geeft nou eenmaal het slechte voorbeeld.
quote:Op zondag 12 december 2004 14:21 schreef scanman01 het volgende:
Jij zou trouwens je onderschrift moeten veranderen in:
"Giving money and power to Bush is like giving whiskey and car keys to a teenage boy."
Een souverein boevennest. Da's wat anders.quote:Op zondag 12 december 2004 17:24 schreef DionysuZ het volgende:
Damn ...
1. Irak was een souvereine staat.. net als de VS.
Was pas achteraf vast te stellen. Saddam speelde blufpoker.quote:2. Irak was geen bedreiging voor de westerse wereld
Idem. En er zijn andere redenen om de man te verwijderen.quote:3. Irak had geen WMD's meer. Dus de reden om zoveel mogelijk landen mee te krijgen in de oorlog was nog niet eens waar.
Wie dan? Noem er maar eens twee.quote:4. De VS steunt ergere regimes en dictators dan saddam.
De Israelische atoombom komt uit Frankrijk. Noord-Korea is het te laat voor, had Clinton, die slappe zak, moeten doen. Saddam had die ambities ook.quote:5. Er zijn dictators die WEL atoomwapen-ambities hebben. Er zijn regimes die al atoomwapens hebben en volken onderdrukken (Israelies) met steun van de VS.
Noem er maar eens een paar. Max van der Stoel kent ze bijvoorbeeld niet.quote:6. Er zijn dictators die hun volk veeeel erger behandelen dan saddam deed. In plaats van Irak binnenvallen hadden deze dictators beter afgezet kunnen worden.
Toch wel hoor, grondwettelijk was het in orde. Ontken je dat omdat je liever Gore gezien had?quote:7. Bush was in 2000 niet democratisch gekozen
Wie niet? Als Frankrijk, Rusland, China, Griekenland of zelfs wij dat doen hoor ik je niet.quote:8. Bush lapt internationale verdragen aan zijn laars
Heb je dan liever dat de VS een andere dictator installeert? Als er dictators worden weggehaald, kan het westen die alleen vervangen met democratie, waarvan de Iraki's zelf het karakter bepalen, kijk maar naar al die grondwettelijke vergaderingen.quote:9. Wie zegt dat die Iraki's een amerikaanse democratie willen? De VS houdt Irak op dit moment gewoon bezet. Het zijn bezetters, en daar vochten veel mensen in WOII ook tegen.
Die terroristen zitten wel ver van huis. En wie zegt dat die lui zonder de invasie ook geen terroristen geworden waren? Al Zarqawi is een Jordanier die in Irak onrust komt stoken, geen boze Iraki dus. De afkomst van de meeste "rebellen" is niet aangetoond.quote:10. Bush gaf zo hoog op van zijn War on Terror, alle terroristen ter wereld moeten uitgeroeid worden... akkoord... daarom val je landen binnen, vermoord je onschuldige burgers en maak je mensen die je tot in de bodem van hun hart haten. Irak is nu een voedingsbodem voor terrorisme. Er komen juist MEER terroristen door deze actie.
Waarom niet, als je de capaciteit hebt? Strike the iron while it is hot. Links Europa was de les van 9/11 na een paar weken al weer vergeten; de VS had het toch verdiend?quote:11. Waarom Irak binnenvallen als je eerst Afghanistan nog moet opbouwen?
Dat internationale verdragen ook achterhaald, overbodig, ronduit crimineel of vol bullshit kunnen zijn schijnt niet in je op te komen. Toch is dat zo.quote:De VS is gewoon fout bezig geweest. En mensen die het dan voor ze opnemen snap ik niet. Internationale verdragen zijn niet voor niks gemaakt!! Of is iedereen WOII vergeten? En wat is er mis met dat burgers zelf uitmaken of ze onderdrukt worden of niet? In Cuba is ook een revolutie geweest, daar heeft ook geen ander land moeten binnenvallen om vervolgens het land te bezetten.
Ben je soms vergeten dat de VN wapeninspecteurs in het land had zitten om te onderzoeken of saddam WMD's had? De VS was degene die het oordeel van de wapeninspecteurs niet wilde afwachten en het land maar gelijk binnenviel onder valse voorwendselen.quote:Op zondag 12 december 2004 17:54 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Een souverein boevennest. Da's wat anders.
[..]
Was pas achteraf vast te stellen. Saddam speelde blufpoker.
[..]
Idem. En er zijn andere redenen om de man te verwijderen.
- Saudi Arabie. Welke nationaliteit denk je dat bijna alle kapers van 9/11 hadden? Juistem. En Osama? Een Saudi. Al Qaeda werd zelfs gesteund met geld uit Saudi Arabie. Mensenrechten? Hebben ze daar ooit van gehoord in dat land? economische belangen *kots*. Beetje hypocriet om als reden voor het invallen van Irak onderdrukking en mensenrechtenschendingen te noemen, terwijl men gewoon vriendjes blijft met Saudi Arabie? Ze staan niet eens in de as van het kwaad!quote:[..]
Wie dan? Noem er maar eens twee.
[..]
En toen kwam de eerste golfoorlog en daarna sancties voor Irak en heeft saddam al zijn WMD laten vernietigen. Daarnaast, wie is de VS om te stellen dat een dergelijk land eigenlijk helemaal geen WMD mag hebben als ze zelf het grootste arsenaal ter wereld hebben?quote:De Israelische atoombom komt uit Frankrijk. Noord-Korea is het te laat voor, had Clinton, die slappe zak, moeten doen. Saddam had die ambities ook.
[..]
Ik weet ze niet zo 1,2,3 uit mijn hoofd, heb er eens over gehoord. Zal er zo een paar opzoeken voor jequote:Noem er maar eens een paar. Max van der Stoel kent ze bijvoorbeeld niet.
[..]
Dat het grondwettelijk in orde was neemt niks weg van het feit dat er vuile praktijken plaats hebben gevonden in Florida, staat van de broer van bush. En die hele democratie van de VS is een lachertje.. kiesmannensysteem.. als de meerderheid van de bevolking een president wil, hoeft hij het nog niet te worden (zie 2000 wederom). Maar goed, ik had gore niet liever dan Bush gezien.. dat is gewoon kiezen tussen 2 kwaden. Alhoewel hij denk ik niet zo'n oorlogszuchtige president was geweest.quote:Toch wel hoor, grondwettelijk was het in orde. Ontken je dat omdat je liever Gore gezien had?
[..]
Als Frankrijk, Rusland, China, Griekenland of wij dat doen vind ik het ook niet ok! Je dient je te houden aan internationale verdragen die je zelf hebt ondertekend. punt uit.quote:Wie niet? Als Frankrijk, Rusland, China, Griekenland of zelfs wij dat doen hoor ik je niet.
[..]
Ja en het verbieden van Al Jazeera. Denk je dat er binnenkort een democratie is in Irak? Dream on. Een land kan niet in 1 jaar omgevormd worden van dictatuur naar democratie. Irak onder Saddam was allesbehalve een moslim-extremistische staat. Dit werd zelfs door Saddam de kop ingedrukt. Nu het land 'bevrijd' is zie je de moslimextremisten opstaan en is het een grote wanorde daar. Voordat de VS binnen wilde vallen hadden ze een na-de-oorlog plan moeten opstellen. Nu zitten ze met de gebakken peren. En wie is de dupe? De Iraakse bevolking.. wederom.quote:Heb je dan liever dat de VS een andere dictator installeert? Als er dictators worden weggehaald, kan het westen die alleen vervangen met democratie, waarvan de Iraki's zelf het karakter bepalen, kijk maar naar al die grondwettelijke vergaderingen.
[..]
Als de VS ons land zou binnenvallen onder ongeldige redenen. Ons land zou bezetten onder het mom van bevrijding. Als er veel onschuldige mensen sterven, waaronder vrienden en familie.. dan zou ik denk ik ook wel eens terroristische neigingen kunnen krijgen als ik niet pascifistisch was. Vooral als de man die het veroorzaakt had ook nog eens met een grote meerderheid herkozen werd.quote:Die terroristen zitten wel ver van huis. En wie zegt dat die lui zonder de invasie ook geen terroristen geworden waren? Al Zarqawi is een Jordanier die in Irak onrust komt stoken, geen boze Iraki dus. De afkomst van de meeste "rebellen" is niet aangetoond.
[..]
Niemand heeft het meer over Afghanistan. Dat land ligt nog steeds in puin. Dat daar eens geld in wordt gepompt ipv in die almaar draaiende oorlogmachine van de VS. Zij hebben die puinhopen veroorzaakt. Ruim het dan ook op. Er zijn veel meer onschuldige burgers gedoodt in Afghanistan en Irak door toedoen van de VS dan er zijn gestorven in de VS tijdens 9/11.quote:Waarom niet, als je de capaciteit hebt? Strike the iron while it is hot. Links Europa was de les van 9/11 na een paar weken al weer vergeten; de VS had het toch verdiend?
[..]
De VS heeft al erg veel verdragen geschonden of verscheurd: Het ABM verdag, de biologische wapens conventie, cooperative threat reduction, START II, START III, chemische wapens conventie (de vs willen wapeninspectie kunnen weigeren), Non-proliferatie verdrag, uitgebreide verdrag tegen kernproeven, anti-landmijn verdrag. En dan willen ze wel even andere landen gaan vertellen dat zij zich er wel aan moeten houden. Nee VS, jullie maken de wereld een stuk veiliger.quote:Dat internationale verdragen ook achterhaald, overbodig, ronduit crimineel of vol bullshit kunnen zijn schijnt niet in je op te komen. Toch is dat zo.
Heb ik dat beweert? Leg me geen woorden in de mond die ik niet gezegd heb, dat doe je al te vaak bij anderen. De iraki's hebben er niet voor gekozen maar ze hebben er ook niks aan gedaan.quote:Ingrijpen in Irak is juist de les van WO2, lijkt me zo.
Denk je nou echt dat de Iraki's gekozen hebben voor de onderdrukking van Saddam? Is er een eerlijk referendum geweest, met de vraag "wilt u onderdrukking of democratie"? Damn, dat mensen zoiets onnozels kunnen beweren.
pfr.. cuba is een voorbeeld dat als het volk het echt wil, ze ook zelf wel een regering af kunnen zetten.quote:Cuba is natuurlijk een prachtvoorbeeld van een welvarende, democratische staat, zonder mensenrechtenschennissen en met behoud van alle grondrechten.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |