Cerbie | donderdag 9 december 2004 @ 21:14 |
![]() CPU: CPU Main processor: ARM946E-S (67MHz) Cache: 8KB data 4KB TCM : 32KB data 16KB Sub processor: ARM7TDMI (33MHz) Memory Main memory: 4MB (evenveel als PS2 ) ARM9/ARM7: 32KB (2 times 16KB) Work RAM: 64KB VRAM: 656KB LCD Display two screens of 256x192 pixels (RGB) Colors maximum of 262,144 colors 2D graphics - Engine BG 4 layers maximum - OBJ 128 objects maximum 3D graphics - Engine Coordinate conversion maximum of 4M / second - Polygon drawing capability maximum of 120K polygon s - Pixel drawing capability maximum of 30M pixels/second Other: - Sound 16 channels (ADPCM/PCM) - Microphone input - Wireless communication IEEE802.11 protocol Het innerlijk van de DS: http://www.lik-sang.com/news.php?artc=3530 ![]() PSP CPU Core MIPS R4000 32-bit core 128-bit bus 1-333MHz (1.2V) 8MB eDRAM main memory 2.6Gbps bus bandwidth FPU, VFPU (2.6 billion flops) 3D graphics extended instructions I Cache, D Cache PSP Media Engine MIPS R4000 32-bit core 128-bit bus 1-333MHz (1.2V) 2MB eDRAM submemory I-Cache, D-Cache 90nm CMOS PSP Graphics Core 1-166MHz (1.2V) 256-bit bus 2MB eDRAM (VRAM) 5.3Gbps bus bandwidth 664 million pixels per second pixel fill rate 3D curved surface and 3D polygon engine Support for compressed textures, hardware clipping, morphing, bone, tessellation, bezier, b-spline (NURBS) Maximum of 33 million polygons per second 24-bit full color (RGBA) Sound Core VME (Virtual Mobile Engine) Reconfigurable DSP 166MHz (1.2 V) 128-bit bus 5 giga operations per second CODEC capabilities 3D sound, 7.1 channels Synthesizer, effecter, and other abilities ATRAC3 plus, AAC, MP3 for audio Media UMD (Universal Media Disc) 60mm-diameter disc 660nm laser diode 1.8GB capacity (dual-layered disc) 11Mbps transfer rate AES crypto system Unique disc ID Shockproof Regional code system Parental lock system Repeat ordering system Other Specifications 16:9-format widescreen TFT LCD (480x272 pixels, 24-bit full color) MPEG4 AVC decoder Wireless LAN (802.11) IrDA (Infrared Data Association) USB 2.0 Memory Stick AV in/out Stereo headphone out Lithium ion battery Expansion port http://forum.fok.nl/topic/587967 http://forum.fok.nl/topic/633152 [ Bericht 24% gewijzigd door Cerbie op 10-12-2004 16:40:34 ] | |
Cerbie | donderdag 9 december 2004 @ 21:21 |
quote:Nee, zo moet je het niet zien denk ik. Ze willen met de DS een tweede handheldlijn neerzetten waarschijnlijk. Mijn gok is dat ze met de Gameboy richting de kleine kinderen willen gaan en met de DS naar de oudere doelgroep. quote:Klopt, maar dat kun je van alles wel zeggen. Als er niet speciaal gebruik wordt gemaakt van het grote scherm van de PSP (meer in het beeldje, ipv alles groter maken) heb je er ook niet veel aan. | |
reconnect | donderdag 9 december 2004 @ 21:33 |
tsja...ik weet niet welke ik ga kopen...die batterijduur van PSP vind ik flink kut...maar grafisch ziet het er gelikt uit. Qua spellen hebben ze beiden toptitels maar ik vind mario spelen op een handheld toch leuker dan bv FIFA. (mario op DS is natuurlijk niet vernieuwend...aan de ene kant is het ook wel leuk om een keer NFSU met mooie graphics op een handheld te spelen dat kan weer op PSP)Tsja DS met zn 2 schermen is ook wel stoer...tenminste..als de spellen er gebruik van maken, maar zoals ik al zei ik weet het nog niet ![]() | |
reconnect | donderdag 9 december 2004 @ 21:34 |
-foutje- | |
__Saviour__ | donderdag 9 december 2004 @ 21:35 |
quote:Ah, op die manier. Ik denk dat ik wel een van beide apparaatjes ga kopen, maar ik heb nu nog geen voorkeur voor of de DS of PSP. Maar als het de DS wordt, wil ik natuurlijk wel een apparaat dat een paar jaar meekan. | |
Erwtensoep | donderdag 9 december 2004 @ 21:42 |
Ik vind het hele gevecht eromheen en de uitkomst eigenlijk interessanter dan de apparaten zelf. Maar ja ik ben dan ook een marketeer in wording...... | |
HansvanOchten | donderdag 9 december 2004 @ 21:43 |
Toen ik in amerika was heb ik even met zo'n ding gespeeld. Hoewel het best leuk is met een touchscreen is het toch meer een speeltje voor even. Wil je echt gamen denk ik dat de PSP beter is. | |
Steve-O | donderdag 9 december 2004 @ 21:43 |
een n64 presteert beter als een DS ![]() | |
jimjim1983 | donderdag 9 december 2004 @ 21:48 |
het apparaat dat de beste PES of Winning Eleven heeft koop ik | |
jimjim1983 | donderdag 9 december 2004 @ 21:51 |
quote:is niet helemaal waar, met een groter scherm is het gewoon lekkerder om naar te kijken en op te spelen. | |
reconnect | donderdag 9 december 2004 @ 21:54 |
quote:jah dat denk ik ook...het ligt vooral aan de games...die bepalen denk ik welke console "de beste" is (zet het expres tussen aanhalingstekens ![]() | |
HomerJ | donderdag 9 december 2004 @ 22:04 |
quote:Daar sluit ik me bij aan ![]() | |
BMH | donderdag 9 december 2004 @ 23:13 |
Nog even over de mainstream crap. Goldeneye: roque agent heeft een mijlpaal gehaald kwa sales: 59.000 exemplaren in heel Amerika sinds de release!!! YES! Mensen beginnen het te begrijpen ![]() | |
Notorious_Roy | donderdag 9 december 2004 @ 23:18 |
quote:En DAT is dus niet waar ![]() Verder zal ik de kindertjes hier maar weer alleen laten. Ik vind het vergelijken van de DS en de PSP een beetje als het vergelijken van appels en peren. Ze kunnen prima naast elkaar bestaan. De ene vind de PSP lekkerder, de ander de DS, en sommigen vinden ze allebei lekker. | |
BMH | donderdag 9 december 2004 @ 23:18 |
Ik vind de DS ook veel potentie hebben voor RTS games. Gewoon lekker met je stylus je manschappen selecteren en de locatie waar ze heen moeten aantikken. Ook games als Wario ware: touched lijken me erg leuk. Ik reis namelijk iedere dag minimaal 2x 30 min met de trein, en een uber groot spel is natuurlijk niet zo handig voor 30 min (lees: RPG etc). | |
Ruzbeh | donderdag 9 december 2004 @ 23:41 |
Een betere topictitel had ik echt niet kunnen verzinnen. ![]() Resize die pic van de PSP is. Hij verkloot de layout. | |
Rodie83 | vrijdag 10 december 2004 @ 01:05 |
quote:Das natuurlijk poep wat je nu lult. Dat tweede scherm zit er om gameplay naar een hoger niveau te tillen en om nieuwe mogelijkheden te scheppen. Als dat niet wordt gebruikt is dat kut, want daarvoor koop je juist een DS lijkt me zo. Anders kan je fijn verder gamen op je GBA SP. En groter maken op het scherm van de PSP lijkt me juist meer een pluspunt dan een minount: die schermpjes zijn al turen. Als spellen duidelijker worden als ze qua beeldgrootte groter worden (en dat worden ze, ga maar eens FPSén op een 15"en een 21" en merk het verschil) vind ik dat een zeer gunstige ontwikkeling. | |
P-Style | vrijdag 10 december 2004 @ 01:10 |
quote:Voor RTS?! Dan denk ik dat je manschappen maar 1 pixel groot zijn. ![]() ![]() ![]() | |
P-Style | vrijdag 10 december 2004 @ 01:13 |
quote:Ik wel. DS vs. PSP: Waar de Nintendo-fanboys met waardeloze argumenten de PSP proberen af te kraken. Het lijkt wel alsof ze persoonlijk wat tegen Sony hebben... ze dringen zelfs door tot in de PSP-topics! ![]() | |
Rodie83 | vrijdag 10 december 2004 @ 01:18 |
quote:Dude, jij bent Sony-fanboy, ik bedoel, so what ![]() | |
P-Style | vrijdag 10 december 2004 @ 01:20 |
quote:Klopt, maar ik heb wel respect voor de DS en dat respect is niet bepaald wederzijds. ![]() ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door P-Style op 10-12-2004 01:26:30 ] | |
Rodie83 | vrijdag 10 december 2004 @ 01:22 |
Dat is dan wel weer waar, Nintendo fanboys vind ik ook de meest irritante fanboys die er zijn ![]() | |
Markster | vrijdag 10 december 2004 @ 01:25 |
lol RTS op een handheld, ja tuurlijk ![]() | |
P-Style | vrijdag 10 december 2004 @ 01:25 |
quote:En welke clown heeft die onzin nou weer in de OP gestopt? ![]() ![]() | |
BMH | vrijdag 10 december 2004 @ 08:12 |
Iwata: quote:Ik ben het er meeeens. | |
speknek | vrijdag 10 december 2004 @ 10:24 |
Als er iemand geen succes heeft is het Satoru Iwata wel. | |
Internationalist | vrijdag 10 december 2004 @ 12:18 |
hmmm | |
BMH | vrijdag 10 december 2004 @ 13:13 |
quote:true. Ik stond ook versteld dat hij dit soort texten uit zijn mond krijgt. Prachtig ![]() | |
Ruzbeh | vrijdag 10 december 2004 @ 13:53 |
quote:Heb je gezien wat er op een GBA scherm past van 240 x 160? Nee? NOU DAN. ![]() | |
BMH | vrijdag 10 december 2004 @ 14:48 |
quote:Voor de GBA bestaat al een starcraft kloon genaamt: Mech Platoon: ![]() ![]() ![]() | |
Markster | vrijdag 10 december 2004 @ 15:05 |
moet je nou zien, echt te triest ![]() Verneukt het het starcraft | |
Baris | vrijdag 10 december 2004 @ 15:30 |
quote:Maar dat is ook logisch natuurlijk op geen gba. | |
peristilius | vrijdag 10 december 2004 @ 15:46 |
Ik vind het vreemd dat nintendo net doet alsof de DS heel anders dan de gameboy is. Als ze dit doen om een volwassener publiek aan te trekken kunnen ze toch ook gewoon volwassen games op de gameboy uitbrengen? Ik zie het nog steeds gewoon als een nieuwe gameboy met een extra schermpje en touchscreen, elk nieuw apparaat heeft toch nieuwe functies ![]() | |
Quasar_de_Duif | vrijdag 10 december 2004 @ 15:50 |
Ik als objectieve Xbox fanboy zie dat de DS van Nintendo geen partij is voor de PSP. | |
Ruzbeh | vrijdag 10 december 2004 @ 15:55 |
quote:Dan ben je heel dom. Nu is het al sowieso onmogelijk dat de PSP meer dan de DS verkocht wordt. In Japan was er al aangegeven, 60% van de retailers gingen voor de DS, 20% voor de PSP, 20% voor geen beide. In Japan en in de VS zijn ze ongelofelijk hard verkocht. | |
peristilius | vrijdag 10 december 2004 @ 15:58 |
quote:Damn de nintendo fanboys ![]() | |
ScienceFriction | vrijdag 10 december 2004 @ 16:00 |
quote:Volgens mij richten ze zich ook op 2 verschillende doelgroepen... Nintendo blijft gewoon de jongere gamer bestoken gezien de huidige line-up (met helaas veel fruitige kleurtjes). Het design van de DS is gelukkig nog aangepast, maar het beeldscherm is gewoon te klein... of er zit teveel plastic omgeen ![]() Maar voor beide geldt: als er geen goede games uitkomen, dan koop ik het niet. De DS heeft het voordeel van Zelda games die ongetwijfeld uit zullen komen. De PSP.... ehm... Sony heeft vast genoeg 3rd party publishers die goede games uit zullen brengen. Madden NFL 2005 is wel even schrikken op de DS trouwens... wat een slechte graphics ![]() | |
speknek | vrijdag 10 december 2004 @ 16:34 |
quote:Het is er maar één hoor. | |
Cerbie | vrijdag 10 december 2004 @ 16:37 |
quote:Mja dat had ik inmiddels ook door, heb het gewoon uit de vorige OP overgenomen. Als je wat beters hebt, geef het maar. Dan ga ik nu even het plaatje van die PSP resizen. quote:Het klinkt misschien vreemd voor je, maar dat gevoel heb ik ook, maar dan omgekeerd ![]() | |
BMH | vrijdag 10 december 2004 @ 16:40 |
quote:EA's poging om snel even alle nieuwe Nintendo DS eigenaren geld af te roffelen. Clipping problemen, slechte graphics & geluid. jakkes. Draait wel 60 fps & heeft draadloos lan & download functie, dus dat zijn wel voordelen. Het leuke aan de DS is vooral dat je niet alle games hoeft te kopen om ze te spelen. Ga gewoon bij vrienden langs die andere games hebben, en je Nintendo DS download automatisch de multiplayer modus van die games ![]() | |
Cerbie | vrijdag 10 december 2004 @ 16:45 |
Ik zie nu wel mensen zeiken over de DS dat ie er plastic uitziet en het schermpje véél te klein is. Ik ben benieuwd hoeveel mensen dat nog steeds zeggen als ze er even mee hebben gespeeld (als ze die schok aankunnen, het ding dat ze als kiddy afkraken blijkt toch wel 'stoer' te zijn ![]() Er zijn toch al mensen op Fok! die de DS hebben, als die nou eens hun ervaringen met de schermgrootte en het uiterlijk posten, of een mooie foto van de DS op een bureau bijvoorbeeld, dat soort foto's zeggen veel meer dan de opgeleukte PRplaatjes | |
Xrenity | vrijdag 10 december 2004 @ 16:54 |
quote:dan moet je leren tellen ![]() | |
Ruzbeh | vrijdag 10 december 2004 @ 16:54 |
Nog 2 dagen en de PSP is uit in Japan. ![]() | |
BMH | vrijdag 10 december 2004 @ 16:55 |
quote:Alleen omdat het scherm van de PSP groter is dan een scherm van de NDS is het eeneens "te klein". Slaat werkelijk nergens op. | |
Xrenity | vrijdag 10 december 2004 @ 16:57 |
quote:Is er eigenlijk al een aantal pre-orders bekend? | |
peristilius | vrijdag 10 december 2004 @ 17:09 |
quote:Koopt één persoon alle nintendo DS' op? Bill Gates is wel rijk maar het lijkt me nou niks voor hem ![]() | |
ScienceFriction | vrijdag 10 december 2004 @ 17:10 |
quote:In mijn geval slaat het op de verhouding van het beeldscherm tot de behuizing. Niet per sé de functionele afmeting van het beeldscherm. Dat vind ik bij de PSP mooier. Het is een beetje het verhaal van de oude computerbeeldschermen en de flatscreens... | |
Xrenity | vrijdag 10 december 2004 @ 17:14 |
quote:Hoe zou een niet-fanboy nou ooit een DS kunnen kopen... Stel je voor! ![]() | |
Ruzbeh | vrijdag 10 december 2004 @ 17:18 |
http://psp.ign.com/articles/566/566338p1.html - 15 november http://news.gameplay.co.uk/newsitem.php?itemid=1101227179 - 23 november http://www.geek.com/news/geeknews/2004Nov/bga20041129028006.htm - 29 november Nu snap ik er niks meer van. ![]() edit: Whoops, datums aangepast. | |
wart | vrijdag 10 december 2004 @ 17:18 |
Als ik één van beide handhelds zou willen kopen, zou ik gewoon de DS kiezen. Hoewel ik enigszins bevooroordeeld ben als trouwe Nintendo-fanboy (wat is daar mis mee?), vind ik als ik objectief ben de DS het betere systeem. Het argument dat de DS gericht is op een jonger publiek vind ik grotendeels onzin. Dankzij goede third paty support komen er meer games uit dan alleen die met de "vrolijke kleurtjes" van Nintendo. Mario-games worden trouwens toch al door een ouder publiek gespeeld (nostalgie), omdat de jongere generatie de oude Nintendo franchises bijna niet kent (ironisch: ze zijn opgegroeid met de PlayStation). Het concept van de DS lijkt me daarbij leuker, omdat het zeer innovatieve en toegankelijke gameplay levert. Verslavende kleine spellen, gebruikmakend van de touchscreenfunctie, die je tussendoor speelt als je een half uur onderweg bent. Dat is ook mijn idee van een handheld. Als ik uitgebreide rpg's of spellen met top-notch graphics wil spelen doe ik dat thuis op een pc of console. Afgezien daarvan vind ik de DS ook vanuit technisch oogpunt een beter uitgewerkt ontwerp. Als ik lees over de PSP krijg ik vermoedens van een gehaast ontwerp om kosten wat kost vast te houden aan de gestelde releasedatum. Een aantal zaken als batterijduur, verkoopprijs en bescherming van het display zijn in het ontwerp sterk onderbelicht gebleven. Sony heeft mijn inziens de handheldmarkt niet goed onderzocht en lanceert nu een specs-monster met universeel (grijze muizen-) design dat niet eens in je broekzak past. Voor sommige mensen zal het allicht wat zijn, maar ik hoef 'em echt niet. Geef mij maar de DS. [ Bericht 0% gewijzigd door wart op 10-12-2004 17:26:29 ] | |
peristilius | vrijdag 10 december 2004 @ 17:31 |
quote:Niet zo serieus nemen, ik denk ook heus niet dat alleen nintendo fanboys een DS kopen, ik denk alleen wel dat er veel fanboys tussenzitten, omdat nintendo nou eenmaal een apart soort games maakt. quote:Ik ben jong en opgegroeid met een nes, ik denk dat heel veel mensen die vroeger ook fan waren van nintendo (waaronder ik) het een beetje zat worden. Ik vond/vind een hele hoop nes spellen heel leuk, maar ongeveer vanaf de n64 vind ik het allemaal niet meer zo geweldig, dus ga ik voor een Playstation/Xbox ![]() Ik heb gehoord van mensen die de PSP ook daadwerkelijk hebben gezien en vastgehouden dat hij helemaal niet zo groot is en dat het display ook helemaal niet zo fragiel is, de batterijduur is jammer maar ja ik speel toch nooit langer dan 4 uur achter elkaar op een handheld. | |
ScienceFriction | vrijdag 10 december 2004 @ 17:34 |
quote:Nintendo heeft het "probleem" dat zijn eigen franchises (zelda, mario, metroid, donkey kong etc) zo populair zijn dat die het meest verkocht worden voor elk Nintendosysteem. Van elke 3rd party publisher's titel die op alle platformen uitkomt, verkoopt de Cube vrijwel altijd het slechtst (Soul Calibur was bijvoorbeeld een uitzondering... vanwege Link uit -jawel- Zelda). Mensen (waaronder ik) kopen een Nintendo systeem vanwege de Nintendo franchises, niet vanwege de 3rd party publishers. 3rd party publishers en Nintendo gaan sowieso niet zo fantastisch samen. Wat te denken van Resident Evil 4 die eerst cube exclusive was? Andere top games die niet op de cube komen zoals Silent Hill, GTA, etc. | |
wart | vrijdag 10 december 2004 @ 18:10 |
quote:Ik meen dat de third party support voor de GBA en oudere Gameboy versies nog niet zo slecht is/was. Maar je hebt gelijk dat Nintendo het vooral moet hebben van haar eigen franchises wat betreft de verkoop van hun consoles. De franchises zijn ook de reden dat ik Nintendo consoles koop. | |
peristilius | vrijdag 10 december 2004 @ 18:12 |
quote:En de reden dat veel mensen ze niet kopen ![]() | |
ScienceFriction | vrijdag 10 december 2004 @ 18:22 |
quote:Dat klopt ook. Er is/was immers geen concurrentie. Maar als je kijkt naar verkoopcijfers, dan staan de Nintendo games altijd bovenaan. Nu de DS moet concurreren met de PSP is dat concurrentievoordeel is dus weg. Zelda verkoopt consoles en handhelds samen met Metroid, net als Mario dat vroeger deed (ik kan nu geen mariospel meer zien... na super mario world is het bergafwaards gegaan met de franchise). De GBA verkoop werd ook nog eens gestimuleerd door de pokémon -shudder- spellen. en later werden de verkopen nog weer eens gestimuleerd door steeds weer nieuwe kleuren en dergelijke uit te brengen. De 3rd party publishers hebben niet bijgedragen aan een extra verkoop van gba's en ik verwacht dat bij de DS ook niet. | |
Internationalist | vrijdag 10 december 2004 @ 18:25 |
Niet? Final Fantasy? | |
ScienceFriction | vrijdag 10 december 2004 @ 18:26 |
Over welk deel van Final Fantasy heb je het? | |
Cerbie | vrijdag 10 december 2004 @ 18:37 |
Final Fantasy, komt die reeks nu alleen uit op de DS, of toch ook op de PSP, weet iemand hoe dat zit ![]() | |
BMH | vrijdag 10 december 2004 @ 18:54 |
quote:PSP krijgteen FF & De DS ook. | |
Ruzbeh | vrijdag 10 december 2004 @ 18:54 |
FFVII komt voor de PSP. Japanse FFIII komt voor de DS. Later misschien meer. | |
wart | vrijdag 10 december 2004 @ 19:21 |
quote:Waarom zouden third parties dit keer de DS niet goed supporten. Nintendo heeft haar licentiebeleid grondig aangepast en het voordeel van een nu al grote userbase (ze hebben hun product dit keer wel als eerste gelanceerd). Nintendo weet inmiddels echt wel wat marketing inhoudt. | |
ScienceFriction | vrijdag 10 december 2004 @ 19:30 |
quote:De marketing is het probleem niet... het is de doelgroepbenadering + het fysieke product. Het is misschien een beetje een overdreven vergelijking, maar je krijgt een volwassen man ook niet zover dat hij een "my first Sony" gaat kopen voor zichzelf... alle marketinginspanningen ten spijt. Op het moment dat een markt mainstream wordt, gaan er ook andere wetten gelden die niks met kwaliteit te maken hebben. Iets moet uitstraling hebben... je moet er mee gezien willen worden etc. Voor veel jongeren is Nintendo niet meer de shit zoals het dat vroeger wel was. | |
BMH | vrijdag 10 december 2004 @ 19:31 |
quote:Niet DE FF7, maar een prequel ervan. | |
BMH | vrijdag 10 december 2004 @ 19:57 |
Ik hoor net dat de PSP GEEN analoge stick heeft. Die stick die erop zit is ook gewoon digitaal. NDS blijft dus met haar touchscreen wel wat analoger. | |
jimjim1983 | vrijdag 10 december 2004 @ 20:40 |
waar hoor je dat? | |
Martinaz | vrijdag 10 december 2004 @ 20:47 |
Ik vind eigelijk de PSP een beetje op het uiterlijk van de gba lijken ,kijk naar de plaatjes en je ziet van de vormen eigenlijk weinig verschil en bovendien HOE weten mensen dat de PSP beter is dan de DS want :1) PSP release ,25 minder spellen dan geplant 2) Nintendo heeft VEEL ervaring op dat soort gebieden al iets van 25 jaar 3) bekender + meer reclame dus ik ga voor de DS ![]() | |
Cerbie | vrijdag 10 december 2004 @ 21:01 |
Klopt, dat stickie is eigenlijk gewoon een D-pad met een paar meer richtingen. | |
jimjim1983 | vrijdag 10 december 2004 @ 21:02 |
quote:ik vind eigenlijk de DS, als je het bovenste deel wegdenkt, meer op een GBA lijken maarja. en jij vraagt je af hoe mensen weten dat de PSP beter is maar ondertussen weet jij wel al dat de DS beter is? | |
P-Style | vrijdag 10 december 2004 @ 21:16 |
quote:En van wie heb je dat gehoord? Het Nintendo-stemmetje in je hoofd? quote:Ik weet niet waar jullie die onzin vandaan halen, maar dit is helemaal niet waar. Geef me één reden waarom Sony óóit twee digitale D-pads op hun PSP zou zetten. ![]() | |
P-Style | vrijdag 10 december 2004 @ 21:20 |
quote:Dus? Dit zegt niks over het product en nog veel minder over de vele spellen die nog gáán komen. quote:Nintendo had ook véél ervaring toen Sony hun Playstation 1 op de markt brachten. quote:O, ja?! Hoe kom je daarbij? | |
Tain | vrijdag 10 december 2004 @ 21:21 |
quote:Lijkt me ook vrij zinloos idd | |
ScienceFriction | vrijdag 10 december 2004 @ 21:22 |
quote:Da's de redenatie van iemand die iederwijs heeft gevolgd ![]() | |
koekiemonster | vrijdag 10 december 2004 @ 21:23 |
mijn keuze is gevallen op de NDS. Ik wil gewoon wat anders en de nDS belooft dat te bieden. | |
P-Style | vrijdag 10 december 2004 @ 21:24 |
quote:Inderdaad! Haha! ![]() | |
P-Style | vrijdag 10 december 2004 @ 21:25 |
quote:De PSP ook. ![]() | |
ScienceFriction | vrijdag 10 december 2004 @ 21:31 |
Mijn keus is op nog geen van beide gevallen... ik wil eerst een serieuze line-up... de eerste handheld die Street Fighter III Third Strike heeft, die neem ik ![]() Het voordeel van de DS zou voor mij bij het spel Madden NFL 200x zijn, zodat ik even snel kan formatie shiften en routes kan wijzigen zoals ik dat wil, zonder een audible set... Kijk dan is zo'n 2e scherm wel handig... Kun je mooi de X's en O's tekenen ![]() | |
BMH | vrijdag 10 december 2004 @ 21:41 |
quote:Hands-on van Gamespot. Reageer ff normaal pls. Je kleineringsacties iriteren nogal. | |
P-Style | vrijdag 10 december 2004 @ 21:47 |
quote:De ![]() ![]() ![]() | |
madjacksss | vrijdag 10 december 2004 @ 21:48 |
quote:de PSP belooft wat mooiers, niet wat anders (wat niet per se slecht is) | |
Tain | vrijdag 10 december 2004 @ 21:52 |
quote: quote:Waarom heet het dan nog steeds analog stick in de gamespot hands-on? | |
P-Style | vrijdag 10 december 2004 @ 21:53 |
quote: quote:Reageer zelf eens normaal in plaats van alles door je Nintendo-bril te bekijken. ![]() | |
ScienceFriction | vrijdag 10 december 2004 @ 21:53 |
quote:Nee, dat kan nu ook al ![]() Met de knoppen combinaties heb je vaak maar een aantal audibles and routes... en ik wil meer vrijheid ![]() | |
P-Style | vrijdag 10 december 2004 @ 21:54 |
Hehe... je was me net voor, Tain. ![]() | |
Tain | vrijdag 10 december 2004 @ 21:55 |
quote:scheelt weinig, maar ik heb nergens gelezen dat het een digitale stick is eigenlijk ![]() | |
Cerbie | vrijdag 10 december 2004 @ 21:56 |
Dat is al door meerdere bronnen gemeld, dat knuppeltje is een stickje dat je analoog kan duwen, maar niet analoge signalen doorgeeft. Je kan hem dus wel traploos naar een richting duwen, maar hij zal alleen als je hem omhoog duwt het signaal 'omhoog' of 'niet omhoog' doorgeven. Is al door diverse bronnen gemeld ![]() Maar doe even rustig, ik heb het idee dat je doordraaft P-Style, zeker met die reactie met die zwaaismilie ![]() | |
Ruzbeh | vrijdag 10 december 2004 @ 22:03 |
http://www.jeux-france.com/images0_4_7239.html Deze spel wordt ownage. Dit kun je alleen op een DS spelen. Lijkt me echt fantastisch om op de gamewereld te tekenen. Ik had een zeer kort filmpje gezien ervan, zag er echt vet uit en reageerde goed enzo. ![]() | |
Cerbie | vrijdag 10 december 2004 @ 22:04 |
Hm nu weet ik het ook niet meer zeker ![]() * Cerbie neemt een twijfelstandpunt over de analoge stick in | |
P-Style | vrijdag 10 december 2004 @ 22:08 |
quote:Het spijt me zeer Cerbie, maar wat je hier verkondigt is totale onzin. ![]() quote:Wees maar niet bang. Ik draaf niet door. ![]() ![]() | |
P-Style | vrijdag 10 december 2004 @ 22:10 |
quote:En terecht, want is IS ook onzin! | |
Cerbie | vrijdag 10 december 2004 @ 22:22 |
Ik heb wel leugens nodig dan? Ik zat misschien fout met die stick, maar dan gebruik ik maar meteen overal leugens? Zo kom je nu wel over Mja ik ben weg, ga nog even verder met Eternal Darkness ![]() | |
P-Style | vrijdag 10 december 2004 @ 22:28 |
quote:Schijnbaar ligt het probleem bij jou en voel je je nogal snel persoonlijk aangevallen... ![]() ![]() Ik heb het over "bepaalde Nintendo-fanboys" die iedere keer weer geruchten, eigen speculaties en subjectieve misinterpretaties (of wellicht beperkte beheersing van de Engelse taal in hùn voordeel) gebruiken om maar argumenten te hebben tégen de PSP. En dan vraag je om een bron of uitleg en vervolgens willen ze het òf niet uitleggen, òf ze komen met een bron die héél iets anders zegt. ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door P-Style op 10-12-2004 22:36:08 ] | |
ScienceFriction | vrijdag 10 december 2004 @ 22:36 |
Ik hoorde dat Sony van de PSP alle knoppen er vanaf gaat halen en een muis gaat gebruiken en 16 batterijen nodig heeft en dat het beeldscherm een resolutie van 16 bij 24 heeft en verder dat je er alleen een joystick op aan kunt sluiten en dat er geen 3rd party titels voor uit gaan komen en dat ze alleen maar superman spellen gaan maken... En de kleur wordt fruitig roze... het geluid wordt weer mono... 16 kleurenbeeldscherm... ![]() | |
P-Style | vrijdag 10 december 2004 @ 22:37 |
quote:Sarcasme kan ik dan soms weer wèl waarderen. ![]() | |
Tain | vrijdag 10 december 2004 @ 22:43 |
quote:die kleur is dan wel weer wat minder ![]() | |
ScienceFriction | vrijdag 10 december 2004 @ 22:52 |
Maar wel lief... Sony gaat zich richten op op websex beluste labiele tienermeisjes met een voorkeur voor kleine beeldschermen... tsja... | |
Ruzbeh | vrijdag 10 december 2004 @ 22:53 |
Niemand commentaar op die kirby game? | |
P-Style | vrijdag 10 december 2004 @ 22:56 |
quote:Nee. ![]() | |
ScienceFriction | vrijdag 10 december 2004 @ 22:56 |
quote:Ik vond er niet veel aan... ik zie niet wat het 2e scherm toevoegt... of werd ik afgeleid door al die japanse teksten ![]() | |
superheist | vrijdag 10 december 2004 @ 23:07 |
ben ik de enige die het ontwerp van de DS een beetje "lomp" vind vergeleken met die van de PSP? geen flamebait gelukkig komt die psp pas ver in 2005 uit, heb ik nog wat tijd om te sparen ![]() ![]() | |
Ruzbeh | vrijdag 10 december 2004 @ 23:14 |
quote:Nou je kan tekenen op de gamewereld. En Kirby reageert erop. Lijkt me toch echt vet. ![]() | |
P-Style | vrijdag 10 december 2004 @ 23:14 |
quote:Hehe... nee, je bent niet de enige. ![]() quote:Eind Maart 2005! ![]() ![]() | |
Ruzbeh | vrijdag 10 december 2004 @ 23:16 |
quote:Bron? | |
ScienceFriction | vrijdag 10 december 2004 @ 23:18 |
quote:p-style | |
superheist | vrijdag 10 december 2004 @ 23:18 |
quote:zie veel reacties dat die DS de PSP "ownt" enzo.. het ontwerp is gewoon niet mooi. misschien functies etc. maar daar heb ik het niet over ![]() | |
Ruzbeh | vrijdag 10 december 2004 @ 23:23 |
quote:Ik vind hem mooi, maar ik vind de PSP wel mooier. Hier wat PSP-achtige screens: http://forum.lik-sang.com(...)all/nds-release5.jpg http://forum.lik-sang.com(...)all/nds-release6.jpg http://forum.lik-sang.com(...)all/nds-release7.jpg http://forum.lik-sang.com(...)all/nds-release8.jpg http://forum.lik-sang.com(...)all/nds-release9.jpg http://forum.lik-sang.com(...)ll/nds-release11.jpg | |
knater | vrijdag 10 december 2004 @ 23:26 |
Ik maak me toch zorgen om die fokking batterij van de psp zeg: The PSP will also have to solve some technical challenges, most notably concerns about battery life. Sony estimates that a fully charged PSP battery will be good for four to six hours of game playing. But Sony Computer Entertainment President Ken Kutaragi acknowledged in a Japanese press interview last month that those estimates were for playing a simple puzzle or card game with the screen dimmed, speakers turned off and wireless connectivity disabled. Turn on all the bells and whistles and load up a graphically complex racing game, and the battery will drain faster. Nintendo's market-leading Game Boy Advance SP, by contrast, runs for more than 10 hours between charges. Staat niet bij hoeveel % minder lang ie mee gaat, maar met wifi aan en een spel als gran turismo en licht aan (doh) en geluid aan zou het me niet verbazen dat het terug valt naar 2 uur, maargoed dat zijn speculaties laten we het hopen van niet, anders moeten ze gewoon in vliegtuigen en treinen 220 volt aansluitingen maken mehehe. Was ook nog nieuws dat nintendo zich niet bedreigd voelt, maar dat zou ik ook zeggen als ik president Satoru Iwata heette ![]() | |
BMH | vrijdag 10 december 2004 @ 23:27 |
quote:Doe je research is wat beter voor je loze informatie verstrekt. Die "analoge" stick op de PSP = gewoon digitaal. Ik quote van een redacteur bij gamespot: "The big adition here is this little disc (pookje). Now it sounds like, from what we heard from developers is that this disc is not analog. Thu is dows feel like ...." Scroll naar 2 min 22 sec | |
P-Style | vrijdag 10 december 2004 @ 23:28 |
quote:Bron: games.fok.nl ![]() Oké... dit is een speculatie, dat geef ik toe. | |
Ruzbeh | vrijdag 10 december 2004 @ 23:32 |
Mooizo... ![]() | |
ScienceFriction | vrijdag 10 december 2004 @ 23:32 |
DS Wario Ware: Touched - 28 februari Yoshi's Touch & Go - 28 februari Pac Pix - 28 februari Need for Speed DS - 28 februari De Urbz - 24 maart Tiger WooDS - 24 maart Zoo Keeper - 24 maart Hier loopt de gemiddelde gamer dus niet warm voor... | |
Ruzbeh | vrijdag 10 december 2004 @ 23:33 |
quote:Das ook niet compleet. DOPE. ![]() | |
ScienceFriction | vrijdag 10 december 2004 @ 23:37 |
quote:Zeg ik dat dan? | |
BMH | vrijdag 10 december 2004 @ 23:37 |
quote:De gemiddelde gamer mag in de stront zakken. Wario ware: touched? ![]() Ik neem aan dat de gemiddelde gamer nog nooit een Wario ware game heeft gespeeld omdat de graphics "slecht" zijn. Het gaat mij om wat IK leuk vind, en dat zijn deze games. Waarom geven mensen ingodsnaam iets om wat andere mensen over iets vinden? | |
ScienceFriction | vrijdag 10 december 2004 @ 23:49 |
quote:Tuurlijk, daar heb je gelijk in. Maar vanuit zakelijk oogpunt moet je ook zorgen dat er een bepaald soort aanbod is voor een handheld. Ik neem aan dat Nintendo zoveel mogelijk DSen wil verkopen en dat gaat je met zulk soort spellen niet lukken. Maar ik vraag me de laatste tijd überhaupt af wie de doelgroep van Nintendo nou eigenlijk is... liever specifieker dan de doelgroep van "familie"... daar kun je als marketeer nl weinig mee. Ik juig het overigens toe dat er ook games zijn die anders zijn andere games, nieuw concept, nieuwe besturing, nieuwe benadering etc. Er is nl de laatste tijd erg veel van hetzelfde op de markt. Zelfs Nintendo maakt zich schuldig aan uitmelken van zijn cash cows, terwijl Nintendo bekend stond om de innovatieve features en nieuwe franchises. | |
BMH | vrijdag 10 december 2004 @ 23:53 |
quote:Nintendo domineert de handheld markt al 15+ jaar. De Nintendo DS is en zal een succes zijn. Dat is een feit. De PSP word ook een succes, maar wel voor een andere doelgroep. Ik intresseer mij echt in de mogelijkheden van de DS, de PSP trekt mij niet zo aan. Ik heb een Ipod, en game consoles. Ik ben niet vaak/lang weg van mijn huis, dus waarom zou ik in godsnaam films willen kijken op me handheld ![]() Waarom zou je de PSP thuis gebruiken? De meerderheid van de games zijn dumbed-down versies van de PS2 broer. | |
P-Style | vrijdag 10 december 2004 @ 23:54 |
quote:Goed ik heb even "research" gedaan en ik moet toegeven, je hebt gelijk. Je hebt gelijk in de zin dat je een bron hebt gevonden. Maar de bron die je geeft is gelijk het énige wat ik erover kan vinden. Een stel kerels die zeggen dat ze gehoord hebben dat developpers zeggen dat hij eigenlijk niet analoog is. ![]() Behalve dat dit voor mij totaal niet overtuigend is, klinkt het ook helemaal niet logisch. ![]() ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door P-Style op 11-12-2004 00:00:57 ] | |
ScienceFriction | zaterdag 11 december 2004 @ 00:00 |
quote:In het verleden gehaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst ![]() De Nintendo DS is en zal een succes zijn. Dat is een feit. Ehm... je kunt geen feiten voorspellen... ![]() Nintendo moet wel oppassen dat het niet dezelfde val trapt als SEGA heeft gedaan door straks teveel platforms te hebben met de Cube, GBA, DS en dan ook nog de opvolger dan de GBA en de Cube. | |
P-Style | zaterdag 11 december 2004 @ 00:02 |
quote:Sega had toch helemaal niet veel platvorms tegelijk? ![]() | |
ScienceFriction | zaterdag 11 december 2004 @ 00:03 |
quote:In de consumentenwereld van tegenwoordig gaat het er niet om of je een functie gebruikt, maar of het apparaat die functie bezit. Ik bedenk de regels ook niet, maar toch is het zo. Kijk voor de aardigheid eens naar je mobiele telefoon ![]() | |
ScienceFriction | zaterdag 11 december 2004 @ 00:04 |
quote:Sega Mega drive, 32X add on, de Mega CD en de Saturn + nog de Master system en de handheld.... is toch een beetje veel het goede of niet? | |
wart | zaterdag 11 december 2004 @ 00:07 |
quote: Afgezien van de Gamecube en de GBA vind ik niet dat je kunt stellen dat Nintendo producten een kenmerkend design voor kinderen hebben. De DS al helemaal niet. Beide handhelds hebben gewoon andere uiterlijke (stijl-) kenmerken (niet zozeer vanuit een verschil in doelgroep, als wel vanuit een verschil in functionaliteit). quote:De eerste PlayStation had niet bepaald een uitstraling (in de betekenis van uiterlijk) die paste bij de doelgroep. Naam mijn mening was het design tamelijk nietszeggend, neutraal (geldt in zekere zin ook voor de PSP). Wat de marketingmachine van Sony toch voor elkaar heeft gekregen is bij het publiek een bepaalde associatie op te wekken, een imago te creëren dat wel paste bij jongeren. Daarmee heeft Sony gaming mainstream weten te brengen. Ten aanzien van developer support hebben ze ook het een en ander weten te bewerkstelligen (licenties etc.). Natuurlijk speelt het uiterlijk van het product ook een rol in het imago, echter in het geval van consoles/handhelds is het marketing en spelaanbod die het product zullen maken of breken. (Verklaar anders het recente succes van die oerlelijke X-Box eens.) | |
P-Style | zaterdag 11 december 2004 @ 00:10 |
quote:Ja maar toch niet allemaal tegelijk? De Saturn was de opvolger van de en de Mega Drive was de opvolger van de Master System. De Mega CD en 32X waren allebei add-ons van de Mega Drive en de Game Gear "leefde" in dezelfde periode als de Megadrive. Het enige "probleem" van Sega was dat de Mega-drive add-ons geen succes bleken te zijn. | |
P-Style | zaterdag 11 december 2004 @ 00:15 |
quote:Om eerlijk te zijn vind ik dat de oude grijze Playstation 1 het uiterlijk heeft alsof het een product was die bedoelt was voor de My-First-Sony-reeks! ![]() | |
ScienceFriction | zaterdag 11 december 2004 @ 00:18 |
quote:Ik heb het niet per definitie over de console, maar meer over de games van Mario, Zelda, Pokemon etc. Metroid is nu eigenlijk de enige franchise "geared towards adults" zeg maar. Verder hebben veel Nintendo games een overvloed aan primaire kleuren. De gemiddelde gamer (de mainstream dus) is daar toch huiverig voor want het is niet "cool/flex/whatever". Mij interesseert het weinig, want ik geef om gameplay dan graphics. Het succes van X Box ligt in elk geval NIET aan het spelaanbod... naast Halo1 & 2 kan ik geen enkel X Box exclusive spel bedenken dat het waard is om een x box voor te kopen. De X Box is enkel een marketing succes (ik vraag me trouwens af hoeveel MS op elke X Box verliest in relatie tot de marketinginspanningen). Het succes van Nintendo komt voor 90% van hun eigen franchises. Het zijn die franchises die mij ook steeds de nieuwe consoles laten kopen, want ik wil toch steeds de nieuwste Zelda. Het probleem is om de fanbase uit te breiden ![]() | |
P-Style | zaterdag 11 december 2004 @ 00:20 |
quote:Misschien niet het spellenaanbod, maar wel het týpe spellen. En ach... uiteindelijk is het succes van de xbox maar relatief. ![]() | |
ScienceFriction | zaterdag 11 december 2004 @ 00:21 |
quote:Ik heb toevallig nog oude gamepro magazines liggen ![]() | |
P-Style | zaterdag 11 december 2004 @ 00:24 |
quote:Ik moet inderdaad zeggen dat de Saturn en de Dreamcast wel héle korte leventjes hebben geleidt. Die werden allebei vernietigd door Sony. ![]() ![]() | |
ScienceFriction | zaterdag 11 december 2004 @ 00:24 |
quote:Ik heb toch al niet zo'n positief beeld van X Box gamers... mensen die een gigantische zwarte doos met een ventilator die nog harder blaast dan een vliegtuigmotor een goed systeem vinden, waar ze ook nog eens fps games op spelen die inferieur zijn aan de pc.... tsja... dan vraag je er om... en die controller... ![]() | |
P-Style | zaterdag 11 december 2004 @ 00:24 |
quote:Mee eens. ![]() | |
ScienceFriction | zaterdag 11 december 2004 @ 00:26 |
quote:De Dreamcast was een ontzettend goed systeem met een lekkere controller (wel groot, maar een zalige d pad) en een nirvana voor de die hard 2D fighter fan. Ik weet eigenlijk niet waarom de Dreamcast het niet heeft gered buiten Japan. | |
P-Style | zaterdag 11 december 2004 @ 00:29 |
quote:Nu ik er over nadenk, weet ik het eigenlijk wel... Ongelófelijk slechte marketing. Er is nooit, maar dan ook nóóit een reclame op tv geweest over ook maar iéts dat met de Dreamcast te maken had. Enige andere vorm van reclame was er ook niet. Bovendien was in de tijd van de Dreamcast de Playstation 1 erg populair en een jaartje later kwam de PS2. Toen ging het helemaal bergafwaards. ![]() | |
knater | zaterdag 11 december 2004 @ 00:31 |
quote:die controller ligt wel lekker in het handje vooral met racegames zijn de achterste knoppen een opluchting tov analoge sticks, en ik zie ninja gaiden en rallisport challenge 2 wel als reden om er 1 te kopen. Dat het een lelijke grote kast is ok, ben ik met je eens ![]() | |
Luiss | zaterdag 11 december 2004 @ 00:33 |
Je kan met de PSP analoge stick niet bijvoorbeeld harder rennen als je naar voren drukt , dat is het enige zogenaamde mankement aan die stick . Ik vind het opzich trouwens niet zo'n groot probleem , ik speel de meeste Ps2 games ook met het D-pad omdat ik de analoge sticks op de Dualshock 2 niet zo goed vind ![]() | |
ScienceFriction | zaterdag 11 december 2004 @ 00:38 |
Analoge stick van de Cube is heeeeerlijk ![]() | |
wart | zaterdag 11 december 2004 @ 01:02 |
quote:Ik zal niet ontkennen dat de drijvende kracht achter het succes (financieel gezien dan) van Nintendo de eigen franchises zijn (geldt in ieder geval voor de NGC). Ik stel alleen dat dit kan veranderen met de juiste marketing en houding tot third patry developers. Voor de NGC is het ruim te laat, maar ik denk dat de DS een goede kans maakt de Nintendo fanbase te vergroten. Het uiterlijk van het product zal daar opzich niet zo'n probleem voor vormen. | |
P-Style | zaterdag 11 december 2004 @ 01:12 |
quote:Dit ben ik met je eens. Maar dan vind ik ook dat ze de DS niet teveel moeten gaan promoten in combinatie met een Mario, Yoshi, Zelda of Pokemon-beest. | |
Xrenity | zaterdag 11 december 2004 @ 12:56 |
Die batterij ![]() Serieus, misschien 2-3 uurtjes GT maar dan is het ook over, kun je weer opladen ![]() En de DS is al half een succes (2 miljoen pre-orders toen al enzo). | |
BMH | zaterdag 11 december 2004 @ 13:13 |
quote:2 mil in Japan. Eerste week van verkopen 1.2 miljoen exemplaren. Einde van het jaar 2.8 miljoen. Maart 2005: 4 miljoen + exemplaren verkocht. | |
Internationalist | zaterdag 11 december 2004 @ 13:27 |
quote:Tof filmpje. PSP valt blijkbaar erg mee qua grootte. | |
Cerbie | zaterdag 11 december 2004 @ 13:30 |
quote:Mee eens, over de analoge stick dan. De lay-out is denk ik meer een kwestie van smaak, ik heb er niet zo'n moeite mee dat ie daar zit. Ik heb er meer moeite mee dat ie zo klein is, waardoor je wel eens een andere richting dan je bedoelde drukt. Wat ik ook niet snap van die controller, of eigenlijk de ontwikkelaars, ik speelde gister Eternal Darkness met rumblefunctie aan, en dat ding trilt veel harder dan in andere spellen en harder dan ik ooit een Xbox of PS2 controller heb voelen trillen, raar dat daar niet meer mee is gedaan, gewoon voluit laten trillen ipv een beetje ![]() klein beetje offtopic ![]() | |
pimpin | zaterdag 11 december 2004 @ 13:47 |
Sony kennende zou de PSP de DS bashen, aangezien die lui het marketing nogal goed door hebben ![]() Maar je weet het nooit. | |
Internationalist | zaterdag 11 december 2004 @ 13:49 |
Die Peter Hofstee van IBM is een Nederlander? | |
Ruzbeh | zaterdag 11 december 2004 @ 15:33 |
Wat lees ik nou... ![]() quote: | |
BMH | zaterdag 11 december 2004 @ 15:36 |
quote:eeuh! Onder de 4 uur dus. Kortom: het opladen duurt langer dat het spelen ![]() | |
Ruzbeh | zaterdag 11 december 2004 @ 16:07 |
quote:Neehee, het opladen duurt maar 2 uur. | |
BMH | zaterdag 11 december 2004 @ 16:09 |
quote:Bron? | |
Ruzbeh | zaterdag 11 december 2004 @ 16:13 |
Ja, hallo. Ik ben het. Ruzbeh de Nintendo fanboy. Als ik positief nieuws over de PSP neerzet, dan is het wel waar. ![]() Hier had ik het gelezen: http://forums.gamespot.co(...)92203&topic=18017788 quote:Ze zeggen niet welke spellen er zijn geprobeerd. Zeker een puzzel spel. ![]() | |
ScienceFriction | zaterdag 11 december 2004 @ 16:14 |
Waarom zetten ze geen dynamo op de PSP... ![]() | |
Ruzbeh | zaterdag 11 december 2004 @ 16:24 |
quote:ScienceFriction, you crazy bastard. ![]() Ik hou van je. ![]() | |
BMH | zaterdag 11 december 2004 @ 16:29 |
![]() ?? | |
jimjim1983 | zaterdag 11 december 2004 @ 16:34 |
quote:heb je niet zo veel aan hier in nederland ![]() | |
Ruzbeh | zaterdag 11 december 2004 @ 16:35 |
quote:Zoiets had je ook voor de GBA SP. ![]() http://www.gamestech.com/(...)solar_charger/sc.htm | |
Ruzbeh | zaterdag 11 december 2004 @ 17:03 |
BEWIJS DAT EEN RTS OP DE DS MOGELIJK IS EN DE PSP NIET Met een RTS heb je sowieso muis-precisie nodig, dat heeft de DS wel (touchscreen) en de PSP niet (knoppen). ![]() ![]() Hoe groot zijn deze screens? Even groot als een DS scherm. Zijn de units enzo duidelijk en zichtbaar? Ja. Nu moet er alleen nog een UI komen op de onderste scherm. Daar komt je resources enzo op de onderste scherm, je selectie van units enzo. En dan kan je nog units bouwen en ook nog kijken welke units aan de bouw zitten op je thuisbasis ofzo. Met de D-pad kan je ideaal scrollen over de map. Units selecteren en plaatsen lijkt me ook makkelijk, dan krijg je gewoon een grid op je onderste scherm en dan kanje plaatsen waar je wilt. Je krijgt dan tegelijkertijd een ghostimage te zien op de bovenste scherm. Een RTS op de DS lijkt me echt ideaal. Kan de PSP dit? Nee? NOU DAN. ![]() Try to top that, Sony fanboys. ![]() | |
jimjim1983 | zaterdag 11 december 2004 @ 17:06 |
quote:denk je nou serieus dat de DS zo'n resolutie kan halen, zo scherp en duidelijk? | |
Ruzbeh | zaterdag 11 december 2004 @ 17:17 |
quote:*zucht* Niet zo mooi 3d, maar de units zullen wel zeker scherp en duidelijk zijn. Soort van age of empires graphics. KIJK DIE SCREEN DAN! 256x192, zelfde als een DS scherm. | |
Cerbie | zaterdag 11 december 2004 @ 17:20 |
quote:Je bent me net voor ![]() Maar met feiten bereik je toch niets in dit topic ![]() | |
Ruzbeh | zaterdag 11 december 2004 @ 17:22 |
quote:Steun me dan joh, wous. Jullie weten allemaal dat ik gelijk heb! ![]() | |
Cerbie | zaterdag 11 december 2004 @ 17:32 |
Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om hier te posten. Feiten en argumenten zjin nogal nutteloos, en er wordt toch niets mee bereikt. Je overtuigt toch niemand ervan dat *insert DS/PSP* een goed ding is. Het hele topic is eigenlijk nutteloos waarom heb ik dit geopend.. Je kan best posten dat je de DS of PSP beter vindt en welke je gaat halen. Ik heb ook al gezegd dat ik de DS ga halen, maar vind ze allebei goed. Waarom de DS? Voor mij zijn de Nintendo franchises en de nieuwe mogelijkheden belangrijke reden. Maar een ander kan weer de PSP beter vinden, omdat hij/zij liever een gigantisch scherm heeft. | |
Ruzbeh | zaterdag 11 december 2004 @ 17:38 |
Ok. Dan kunnen de mensen die een PSP aanschaffen (voor minimaal 200 euro) lekker graphics aanstaren en af en toe een paar knoppen drukken. En dan kan ik lekker helemaal in de game zitten... ![]() | |
gamecube_master | zaterdag 11 december 2004 @ 17:42 |
quote:zo'n post kun je beter niet doen, wordt je meteen als fanboy uitgemaakt en je posts zijn meteen 0% geloofwaardig ![]() | |
Ruzbeh | zaterdag 11 december 2004 @ 17:44 |
quote: ![]() | |
jimjim1983 | zaterdag 11 december 2004 @ 17:45 |
vind je het gek | |
ScienceFriction | zaterdag 11 december 2004 @ 17:46 |
quote:Waar gaat het heen met de Nederlandse taal? | |
Ruzbeh | zaterdag 11 december 2004 @ 17:48 |
quote:Me ouders zijn allochtonen. ![]() Ick niet goed nederlandsch. ![]() Ruzbeh is ook trouwens me naam he, das iraans. | |
ScienceFriction | zaterdag 11 december 2004 @ 17:51 |
quote:Oh ja... dan is het natuurlijk goed... ![]() | |
Ruzbeh | zaterdag 11 december 2004 @ 17:53 |
Ja, nederlands is dan eigelijk voor de helft me eerste taal. Niet me eerste taal, en eigelijk ook niet de tweede. Met het/de maak ik veel fouten. Die en dat ook. | |
Cerbie | zaterdag 11 december 2004 @ 18:09 |
En nu wordt er niet meer inhoudelijk op de post met die screens gereageerd ![]() | |
ScienceFriction | zaterdag 11 december 2004 @ 18:11 |
quote:Oh ja... mooie screens... maar resolutie voor de DS is minder.. minder detail in elk geval... zo goed? ![]() | |
Ruzbeh | zaterdag 11 december 2004 @ 18:15 |
quote:Omfg. Wat is de res van de screen? 256x192. Wat is de res. van beide DS schermen? 256x192. ![]() | |
knater | zaterdag 11 december 2004 @ 18:18 |
Not all import gamers worldwide will be able to get their unit from the first batch, and those few lucky ones who must and can receive theirs at launch need to get used to launch prices - which is by now US$ 450 to US$ 600 for a Value Pack and game. damn da's duur voor een portable! | |
ScienceFriction | zaterdag 11 december 2004 @ 18:19 |
Ik heb het over de in-game resolutie waardoor er minder detail op het beeldscherm verschijnt. | |
Ruzbeh | zaterdag 11 december 2004 @ 18:24 |
quote:Je kan ook erbij zetten dat dit om een PSP gaat. ![]() En trouwens, starcraft detail zou makkelijk haalbaar zijn op een DS. ![]() | |
BMH | zaterdag 11 december 2004 @ 18:26 |
Ruzbeh: zo werkt het helemaal niet. De NDS kan +- 100.000 polygonen op het beeld toveren, die screen die jij postie kan niet op de DS geprojecteerd worden omdat het gewoon te veel poly's heeft. | |
ScienceFriction | zaterdag 11 december 2004 @ 18:27 |
quote:Want...? | |
Ruzbeh | zaterdag 11 december 2004 @ 18:36 |
quote:OMFG! OOIT AGE OF EMPIRES GESPEELD! DAT GEBRUIKT HELEMAAL GEEN POLYGONEN! quote:Want een DS kan dat gewoon aan, met de resolutie enzo. | |
ScienceFriction | zaterdag 11 december 2004 @ 18:39 |
-zucht- | |
P-Style | zaterdag 11 december 2004 @ 18:47 |
quote:Groot gelijk! Nogal flauw om plaatjes te resizen naar de DS resolutie en vervolgens te beweren dat de DS zulke plaatjes kan renderen op 60fps. Zo kan ik ook een foto van mezelf scalen naar een 256x192 resolutie en vervolgens zeggen dat de DS zulke mooie plaatjes kan renderen! ![]() | |
Tain | zaterdag 11 december 2004 @ 18:58 |
quote: ![]() Kijk Half-Life 2 is ook gewoon mogelijk ![]() ![]() ![]() | |
P-Style | zaterdag 11 december 2004 @ 18:59 |
quote: ![]() | |
Ruzbeh | zaterdag 11 december 2004 @ 19:06 |
*leest de posts*quote:*Luistert voortaan maar naar Cerbie* ![]() Ik ga met DS vs. PSP pensioen. Laterz ![]() | |
Ruzbeh | zaterdag 11 december 2004 @ 19:08 |
quote:Check die screens van Starcraft dan. Denkje dat de DS dat niet kan? ![]() | |
Tain | zaterdag 11 december 2004 @ 19:24 |
quote:misschien dat de ds het aan kan, maar prettig spelen zal het niet, vooral niet met starcraft | |
DoctorDemento | zaterdag 11 december 2004 @ 20:00 |
Het is allemaal nog wat vroeg om conclusies te trekken, dus persoonlijk ga ik wachten tot een tijd na de launch van beide apparaten om dan 'mischien' eentje te kopen. Tot nu toe gaat mijn voorkeur uit naar de PSP. Gewoon omwille van de kracht, het fantastiche scherm, het slikke uiterlijk en de grote gevarieerde games line up (daar kan je nu toch al van uit gaan). En ja, deze dingen doen het voor mij en ik ben waarschijnlijk niet alleen. Er wordt altijd zo geweldig gedaan over hoe innoverend en vernieuwend Nintendo wel niet is. Ik vind dat dit in de praktijk vaak tegen slaat. Neem nu de gameboy - cube verbinding. Dat ging toch een o zo fantastische gameplay ervering opleveren. Ik heb er nog niet veel van gemerkt. Ook al omdat je op die GBA indertijd geen reet zag. Ja daar stond je dan met je spitstechnologie krampachtig te draaien naar het raam. Een debakle dat ik nog niet vergeten ben en dat ik ook nog zal onthouden bij de aankoop van de volgende handheld, ook al heeft die wel een lampje. Nu de DS met die touchscreen en dubbel scherm. Om te beginnen vind ik twee schermen niet zo geweldig (game en watch 20 jaar geleden had dit ook). Ik zie het nut er niet echt van in. Voor mij beter 1 groot dan twee kleintjes. Met de de touchscreen kan je wel wat geinige dingetjes uithalen, maar echt schokkende vernieuwingen verwacht ik niet. Het zullen van die dingen worden die leuk zijn voor even en dan niet meer. Ook ziet het ding er niet zo fraai uit (maar dat is mijn mening) en de kracht is niet zo denderend (let op dit gaat veel betekenen). Ik vond indertijd al dat de GBA niet krachtig genoeg was voor zijn tijd. Nu doen ze het weer. Ook het feit dat er geruchten lopen dat Nintendo al bezig is aan de GBA2 maakt me niet geneigd de DS te kopen. Stel je voor dat na 1 jaar DS De GBA2 al komt. Ze hebben me dit al gelapt met de GBA door een paar maand later de SP uit te brengen. Ik trap er niet meer in. | |
Ruzbeh | zaterdag 11 december 2004 @ 20:19 |
quote:Waarom niet? Ik heb net uitgelegd waarom een RTS zo relaxed is op een DS. De 2 schermen + touchscreen maakt het mogelijk. | |
Ruzbeh | zaterdag 11 december 2004 @ 20:20 |
quote:De GBA kwam uit in 2001. De GBASP in 2003. Daar zit 2 jaar tussen. De GBA2 komt sowieso niet voor 2006. En deze is sowieso toch wel op kinderen gericht dus wat maakt het uit. | |
Tain | zaterdag 11 december 2004 @ 20:29 |
quote:starcraft is veels te chaotisch, kan je echt beter command 'n conquer hebben | |
knater | zaterdag 11 december 2004 @ 20:31 |
quote:Je zegt dat het te vroeg is om conclusies te trekken, maar uiteindelijk draai je toch alles terug en blijkt dat je een sony fanboi bent dus jou conclusie is al getrokken dus wat wil je nou helemaal toevoegen aan deze discussie? niet dat je geen conclusies wil trekken in ieder geval. Ik heb op de gba (sp) meer gespeeld dan op m'n ps2/xbox/dc/gc en heb er ook meer plezier van, nu speel ik ook elke dag met de ds en ook deze werkt zeer verslavend, omdat je em 'effe' aanzet en meteen in een game zit, als jij je afgezet voelt omdat je gba geen licht had, had je em niet meteen moeten kopen maar eerst de voor en nadelen van het beestje moeten lezen dus dat vind ik een slap argument. | |
DoctorDemento | zaterdag 11 december 2004 @ 20:39 |
quote:2 jaar is niet lang genoeg voor een apparaat dat je 150¤ betaalt en het gaat om het princiepe. Iedereen die een originele GBA had gekocht werd eigenlijk zwaar in de zak gezet. Het was één grote fout, Nintendo gaf het toe, maar je zat er mee. Je kon immers toch geen nieuw apparaat kopen enkel voor het lampje, dat doe je toch niet ![]() Trouwens het is niet om lastig te doen, maar ik vrees toch wel dat ook de DS de sticker 'voor kinderen' opgeplakt zal krijgen. Zeker in vergelijk met de gestroomlijnde PSP. Je kan er nu al je huis op verwedden dat we ons weer vooral zullen moeten verwachten aan pokémon, mario en zelda games, terwijl de 'stoere' games weer volop op de PSP gaan verschijnen. Ik wens dit de DS zeker niet toe, maar je ziet het gewoon weer aankomen. | |
P-Style | zaterdag 11 december 2004 @ 20:43 |
quote:Hoewel je er nu eigenlijk nog helemaal niks over kan (of màg?) zeggen, verwacht ik eerlijk gezegd ook wel zoiets. Aan de andere kant denk ik dat de DS meer third-party support zal krijgen dan de vorige Gameboys, wat de doelgroep alleen maar zal vergroten. | |
Ruzbeh | zaterdag 11 december 2004 @ 20:49 |
quote: ![]() ![]() ![]() Me vertrouwen is helemaal weer terug in dit topic. | |
P-Style | zaterdag 11 december 2004 @ 20:49 |
quote:Vertrouwen? ![]() | |
DoctorDemento | zaterdag 11 december 2004 @ 20:54 |
quote:Ik trek toch helemaal geen finale conclusies. Ik leg gewoon een aantal feiten neer die mij tot op heden bekend zijn en geef er mijn mening over. En het is waar dat mijn voorkeur op dit moment uitgaat naar de PSP, maar maakt dit mij meteen al een fanboy? Ik ben altijd sega fan geweest, maar toen de psx uitkwam ging ik resoluut voor die omdat ik steeds voor de fitste en meest toekomstgerichte machine kies. Dus als de DS uiteindelijk die machiene blijkt te zijn dan heb ik er geen probleem mee hem te verkiezen boven de PSP, enkel lijkt dit niet meteen het geval te zullen worden. En de GBA. Ik geef toe dat dit wel een beetje mijn eigen schuld is, dat wel. Toch heb ik hem niet enkel buiten gegooid omdat hij zo donker was. Ook de games trokken volgens mij op niks. Het was mijn eerste NIntendo, omdat ik al die mario en zelda toestanden wel eens een kans wilde geven. Nou, dat was dus niks voor mij en dan heb je op dit platform weinig alternatieven. Verder massa's middelmatige 16-bit platformers tegen een veel te hoge prijs, maakten dat dit systeem zwaar onder mijn verwachtingen presteerde. | |
BMH | zaterdag 11 december 2004 @ 21:03 |
Fanboy word hier iets te vaak gebruikt. Als mensen een stuk plastic aanvallen voelen mensen zich aangesproken op een of andere manier. Ik zit er nooit echt mee. Noem de DS maar een schijtlint of legosteen, ik ga er plezier aan beleven ![]() | |
Tain | zaterdag 11 december 2004 @ 21:08 |
quote:dat is ook de beste instelling, iemand anders kan toch niet voor jou bepalen of je iets leuk vindt ja of nee ![]() | |
knater | zaterdag 11 december 2004 @ 21:13 |
quote:mja als je eerst geen conclusies trekt maar dan uiteindelijk je conclusies getrokken hebt EN daarmee met je 'mening' een handheld afkraakt die je niet eens in je handen gehad hebt maar wel een andere handheld de hemel in prijst die je ook niet eens in je handen gehad hebt, ben je naar mijn inziens een dikke fanboy, en het dan ontkennen maakt het alleen maar erger ![]() | |
P-Style | zaterdag 11 december 2004 @ 21:15 |
quote:Wat hij zegt. | |
Luiss | zaterdag 11 december 2004 @ 21:22 |
quote:Er was volgens mij ook een poort van Starcraft op de Nintendo 64 , dus de DS moet dat spel waarschijnlijk ook aan kunnen . | |
P-Style | zaterdag 11 december 2004 @ 21:25 |
quote:Dat was dan ook een waardeloze port! (net als de command en conquer en warcraft II ports op de PS1 ![]() | |
nlboy | zaterdag 11 december 2004 @ 21:36 |
Baas Nintendo opent aanval op Sony's PSP De Sony PSP vs. Nintendo DS. Dat wordt matten! Op forums over de hele wereld is het alweer raak. PSP en DS fanboys die elkaar met kloppende aderen op hun hoofd elkaar het virtuele hoofd proberen in te slaan om elkaar ervan te overtuigen dat "hun" handheld de beste is. Maar het zijn niet alleen maar de gamers die elkaar het licht in de ogen niet gunnen. De mensen van Nintendo en Sony kunnen er ook wat van. Dit keer is het de beurt aan de baas van Nintendo, Satoru Iwata, om de aanval te tonen op Sony's PSP. Zo betwijfelt hij of Sony het succes van Nintendo met de DS zou kunnen evenaren. Hij betwijfelt of oude en nieuwe gamers wel aangetrokken worden door het mooier en ingewikkelder worden van handhelds. Het simpel houden van de DS is in de ogen van Satoru Iwata-san dé manier om op deze markt meer gamers te trekken. Hij vind dat Sony teveel op een oude succesformule blijft hangen met de PSP. En volgens eigen zeggen zal Nintendo alle kansen gijpen om dat de mensen duidelijk te maken. quote:Met de enorme verkoopcijfers van de DS wereldwijd lijkt Nintendo inderdaad de goede weg te zijn ingeslagen. Er zijn zelfs 40% meer units verkocht dan was gepland. En rond de jaarwisseling wil Nintando zo'n vijf miljoen DS's verkocht hebben. Opvallend is wel dat de meeste negatieve geluiden over de tegenpartij uit het kamp van Nintendo komen. Zouden ze dan toch een beetje bang zijn voor die blinkende PSP? gamer.nl | |
Tain | zaterdag 11 december 2004 @ 21:36 |
quote:het gaat er mij ook niet om of de DS het aan kan ja of nee, maar meer of het speelbaar blijft. Starcraft is een heel druk spel, heel veel units op een kleine ruimte en dat dan ook nog op een heel klein scherm. Het lijkt mij gewoon helemaal niet prettig spelen, daarom zei ik ook dat je beter Command 'n conquer hiervoor kan nemen. | |
P-Style | zaterdag 11 december 2004 @ 21:43 |
quote:Ja... en online gaming op consoles vond hij ook nutteloos. ![]() quote:Leuk... over verkoopcijfers gaan praten terwijl één van de twee handhelds nog niet eens te koop is! ![]() quote:En hier in de "DS vs PSP"-topics op Fok! is dat niet veel anders! ![]() quote:Gamer.nl... ![]() | |
reconnect | zaterdag 11 december 2004 @ 21:47 |
http://www.userbase.be/~nukem/Author.htm lees vooral het stukje over de batterij ![]() ![]() | |
nlboy | zaterdag 11 december 2004 @ 21:50 |
quote:Tja Games@Fok! had dat nieuws bericht nog niet. ![]() | |
Tain | zaterdag 11 december 2004 @ 21:51 |
quote:Ik doe niet aan dat soort berichten ![]() | |
P-Style | zaterdag 11 december 2004 @ 22:00 |
quote:Dàt is nog eens een objectieve Nintendo-fanboy! ![]() ![]() | |
reconnect | zaterdag 11 december 2004 @ 22:02 |
quote:dat d8 ik nou ook ![]() | |
Ruzbeh | zaterdag 11 december 2004 @ 22:03 |
Jongens ik wacht gewoon tot ie morgen uit is. Reken er maar op dat er lange wachtrijen zijn, aangezien mensen hem niet eens konden pre-orderen. | |
P-Style | zaterdag 11 december 2004 @ 22:06 |
quote:Je wacht tot 'ie morgen uit is... en dan? ![]() | |
Ruzbeh | zaterdag 11 december 2004 @ 22:14 |
quote:Degene die dat geschreven heeft is een mongool. ![]() Laten we eens kijken hoor. quote:Dit is eigelijk, heel kort, "kan mij het nou schelen, ik zit toch vaak thuis... en de batterij kan je makkelijk vervangen". ![]() quote:"leaving out the GBA slot would've been a good start". De GBA slot dient als een belangrijke expansion slot. Maar dat weet hij natuurlijk niet. "Sony really outdid themselves", sorry hoor, maar zo'n PSP kan ik ook ontwerpen. Er is niks aan de PSP waarvan je denkt "briljant". Het is gewoon een heel simpel ontwerp met veel glanzend plastic. "Other than that... hell, I don't know". Nee, tuurlijk niet. quote:"but, thus far, Nintendo really hasn't shown us much that couldn't be accomplished on a non-touch-screen system with a single display". Blijkbaar heeft deze jongen de filmpjes van Puppy Times, Metroid Prime, Touch! Kirby's Magic Paintbrush, Yoshi's Touch & Go en de minigames van Super Mario 64 DS niet gezien. Jammer. quote: quote:Sorry hoor maar dit vind ik toch echt commentaar iemand die nooit Nintendo spellen heeft gespeeld. | |
Luiss | zaterdag 11 december 2004 @ 22:16 |
quote:Hij vond het niet nutteloos , maar de meeste gamers zaten er niet op te wachten oid . Ik begrijp het aan de ene kant wel , want 1/10 van de console owners gaat nu daadwerkelijk online , de rest nog niet . | |
P-Style | zaterdag 11 december 2004 @ 22:21 |
quote:Ik weet de exacte cijfers niet, maar reken maar dat 10% van alle PS2 + XBOX bezitters bij elkaar al héél veel mensen zijn. En "de meeste gamers zaten er niet op te wachten" is ookal zo'n rare uitspraak, want hoeveel mensen zaten er nou daadwerkelijk te wachten op een handheld met 2 schermen? ![]() | |
P-Style | zaterdag 11 december 2004 @ 22:21 |
quote:Ik had ook niet anders verwacht van jou. ![]() | |
Luiss | zaterdag 11 december 2004 @ 22:37 |
quote:10% van de xbox bezitters gaan daadwerkelijk online , voor de PS2 weet ik dat niet precies . Die uitspraak weet ik ook niet meer precies , maar het ging erom dat de meeste mensen toch niet online gingen . Online gaming is wel een groeiende markt dus over een paar jaar zullen ze wel moeten , of ze moeten met iets heel revolutionairs komen om het te compenseren volgende generatie , alleen dat lijkt me sterk . ![]() | |
knater | zaterdag 11 december 2004 @ 23:06 |
met ps2 gaan minder mensen online, xbox heeft hierbij de zaakjes goed geregeld, alleen op xbox live spelen alleen maar idioten heb ik gemerkt toen ik m'n trial die bij rallisport 2 zat uitprobeerde, via system *kuch xlink* link is het niveau toch al hoger ![]() als ik nu het aantal users hierbij bekijk ![]() xbox : 1080 users ps2: 14 users ds: 3 users ![]() | |
Tain | zaterdag 11 december 2004 @ 23:07 |
quote:wist je dat er meer mensen socom 2 online spelen dan dat er xbox live accounts zijn? | |
knater | zaterdag 11 december 2004 @ 23:09 |
nee is dit ook in nederland / europa? of heb je het over amerika | |
Tain | zaterdag 11 december 2004 @ 23:22 |
quote:in het algemeen geloof ik, hoofdzakelijk zal dat amerika zijn. Alle andere online ps2 spellen zijn uitgestorven behalve socom 2 | |
BMH | zaterdag 11 december 2004 @ 23:45 |
quote:De DS word wel ondersteunt door Xlink, maar de software is nog niet actief. Dus het is nog niet mogelijk om via xlink met je ds online te gaan. Nitro online is het al wel helemaal gelukt. Binnen een paar dagen komt hun tunneling software uit. Hopelijk heb ik mijn ds dan ook. | |
BMH | zaterdag 11 december 2004 @ 23:47 |
Allemaal japanners die wachten voor de PSP launch:![]() ![]() | |
Tain | zaterdag 11 december 2004 @ 23:48 |
quote:ik zie 2 DS'en ![]() | |
Luiss | zondag 12 december 2004 @ 00:05 |
Ze moeten nu wel vroeg voor de deur staan omdat ze anders telaat zijn en dan zijn alle PSP's uitverkocht ![]() | |
P-Style | zondag 12 december 2004 @ 00:25 |
quote: Ik zelfs drie! En moet je die oudjes zien! Wat de hel doen die daar nou weer?! ![]() | |
Xrenity | zondag 12 december 2004 @ 11:13 |
Die ex-Ninty fanboy is maar een raar gastje ![]() Als je Nintendo fanboy was dan ga je toch niet 'opeens' zeggen dat alle games kiddy zijn :s Daarbij gaat hij meer op smaak af dan op feiten imo ![]() Maarja, als hij voor de PSP gaat dan doet hij maar ![]() Waar blijft de info over de batterijduur eigenlijk? ![]() /edit ook leuk, op psp.ign.com een gigantische DS banner ![]() /edit Got it: quote:bron [ Bericht 15% gewijzigd door Xrenity op 12-12-2004 11:19:40 ] | |
Luiss | zondag 12 december 2004 @ 11:50 |
quote:Hij bedoeld er mee te zeggen dat dat geen spellen zijn om het mainstream publiek te trekken . Hoe goed die spellen die daar staan ook zijn , de meeste mensen vinden het er kiddy uit zien en dan kopen ze het gelijk niet . Best wel jammer voor die mensen want dan missen ze een hoop goede games . | |
ScienceFriction | zondag 12 december 2004 @ 12:11 |
quote:Hmmm... Eerst kraakt hij Nintendo af omdat ze geen innovatieve games maken, maar geeft vervolgens geen voorbeelden van innovatieve PSP launch games... ![]() ![]() Overigens, Sony maakt helemaal geen games, dus dat zou in deze vergelijking een non-issue moeten zijn. Ik zeg maar zo, beter 2 screens dan géén screens ![]() Ook de backwards compatibility vind ik een pré, omdat je je gehele gba library kunt blijven spelen op je DS. Maar ja... de huidige line-up van de DS vind ik nog niks. Ik wacht eerst wel op een zelda game. De PSP heeft ten minste Darkstalkers ![]() | |
Cool_Runner | zondag 12 december 2004 @ 12:23 |
psp gaat t worden | |
BMH | zondag 12 december 2004 @ 13:22 |
Omdat het woord Fanboy hier zo populair is, heb ik de url www.fanboy.nl maar geregistreerd. ![]() | |
Stressbal | zondag 12 december 2004 @ 14:59 |
quote:Als je dan toch die bron quote moet je wel de context er ook bij quoten: quote: | |
Xrenity | zondag 12 december 2004 @ 14:59 |
quote:De context leek me vrij onbelangrijk hier ![]() | |
Stressbal | zondag 12 december 2004 @ 15:44 |
quote:Feiten zijn inderdaad niet zo belangrijk hier maar het slechtste punt van het apparaat nog slechter doen voorkomen is flauw. | |
Xrenity | zondag 12 december 2004 @ 15:45 |
quote:Geweldige functie ![]() | |
pimpin | zondag 12 december 2004 @ 17:44 |
wanneer is nou de release date in Europa? | |
P-Style | zondag 12 december 2004 @ 17:46 |
quote:Allebei ergens laat in het eerste kwartaal van 2005 ![]() | |
Ruzbeh | zondag 12 december 2004 @ 17:50 |
quote:Bron? ![]() | |
Thomper | zondag 12 december 2004 @ 18:06 |
quote:Wat nou bron? Sony en Nintendo hebben beide laten weten hun apparaat begin 2005 in de winkels te leggen, Nintendo zegt voor eind maart, Sony ook zo'n dergelijke datum, alleen dan wat later. | |
Ruzbeh | zondag 12 december 2004 @ 18:11 |
quote:Laat eens zien waar Nintendo dat zegt. Het is alleen maar waarschijnlijk dat het maart wordt. En bij de PSP is dat ook waarschijnlijk. Maar het is allemaal nog steeds niet officieel bekend gemaakt. Dus... ![]() | |
Thomper | zondag 12 december 2004 @ 18:16 |
quote: | |
Ruzbeh | zondag 12 december 2004 @ 18:24 |
OMFG dat wist ik niet eens ![]() Maar hoe weet P-Style nou dat de PSP in Q1 2005 in europa komt? | |
P-Style | zondag 12 december 2004 @ 18:26 |
quote:Ga eens terug naar het begin van deze topic. Deze vraag heb je al eerder gesteld namelijk. | |
Tain | zondag 12 december 2004 @ 18:26 |
quote:europese release date van de launchtitels staan op 25 maart 2005 | |
Xrenity | zondag 12 december 2004 @ 18:27 |
Schijnt een groot probleem te zijn met PSP's. Ten eerste verschijnen hier ook dooie pixels op welke niet vergoed schijnen te worden Ten tweede schijnt de UMD disc laden open te springen wanneer je op de achterkant drukt. En er zijn nogal wat gamers die op de achterkant drukken bij het gamen ![]() /edit http://ruliweb.dreamwiz.c(...)=game_mini&main=mini en http://www.asahi-net.or.jp/~cf6y-oot/auto.amc oei ;x | |
P-Style | zondag 12 december 2004 @ 18:34 |
quote:Sorry... maar m'n Japans is niet zo goed. ![]() | |
Xrenity | zondag 12 december 2004 @ 18:36 |
quote:dan check je de foto's ![]() Je kunt ze niet missen, 640x480 pixels groot, 2 stuks, midden in je scherm wanneer je een klein stukje naar beneden scrollt. | |
P-Style | zondag 12 december 2004 @ 18:38 |
quote:Dat zijn toch helemaal geen dode pixels. ![]() | |
knater | zondag 12 december 2004 @ 18:38 |
da's naar ja, maar goed dat kun je verwachten als je 1 van de 200.000 "gelukkige" beta testers bent | |
Xrenity | zondag 12 december 2004 @ 18:40 |
quote:nee true had het van iemand anders gehoord ![]() Dit is nog veel erger ![]() En dat van die UMD discs die er opeens uit knallen ook. | |
Ruzbeh | zondag 12 december 2004 @ 18:42 |
quote:Het lijkt eerder op koreaans. | |
Ruzbeh | zondag 12 december 2004 @ 18:43 |
http://world.altavista.com/ Website invoeren, Korean To English. Voila. ![]() | |
P-Style | zondag 12 december 2004 @ 18:44 |
quote:Als ik naar dat filmpje kijkt dan lijkt het erop dat iemand met behoorlijk wat kracht de PSP loopt krom te buigen, totdat het klepje openvliegt. Denk niet dat zoiets tijdens het gamen snel zal gebeuren. ![]() Maarja... het is een kwestie van afwachten, misschien komen er nog meer berichten hierover, misschien ook niet. Dat ding is nog maar net uit. En dit zijn rare bronnen. [ Bericht 1% gewijzigd door P-Style op 12-12-2004 18:49:34 ] | |
knater | zondag 12 december 2004 @ 18:47 |
ik heb het al wat meer gelezen vandaag, maar ook bevestigingen gehad van bezitters die er totaal geen last van hebben | |
P-Style | zondag 12 december 2004 @ 18:48 |
quote:Dat verklaart... quote:Dit had ik dus al met "Japanese To English" geprobeerd. ![]() ![]() ![]() | |
Ruzbeh | zondag 12 december 2004 @ 18:51 |
quote:Waarom zijn dit rare bronnen? Omdat ze buitenlands zijn? Of omdat ze een negatief beeld tonen van de PSP (no pun intented). | |
P-Style | zondag 12 december 2004 @ 18:53 |
quote:Hij heeft het over PSP's met dode pixels en komt met een bron met plaatjes van een PSP met een defect scherm. En waarom ik die ander raar vind heb ik al verteld. | |
Xrenity | zondag 12 december 2004 @ 18:54 |
quote:De bron is dus raar omdat ik iets zeg dat niet klopt. duh! | |
P-Style | zondag 12 december 2004 @ 18:56 |
quote:Ik weet niet of wat je zegt waar is of niet (misschien zijn er ook wèl PSP's met dode pixels, weet ik veel...), maar de bron past niet bij jouw verhaal in ieder geval. Dus vind ik het een rare bron. ![]() | |
superheist | zondag 12 december 2004 @ 20:11 |
![]() ![]() | |
speknek | zondag 12 december 2004 @ 20:20 |
quote: ![]() | |
Ruzbeh | zondag 12 december 2004 @ 20:35 |
quote:Arme DSje. ![]() | |
Tain | zondag 12 december 2004 @ 20:44 |
quote: ![]() | |
DoctorDemento | zondag 12 december 2004 @ 21:00 |
quote:Arme DS ![]() Maar Damn !! Wat zien die PSP's er toch slik uit ![]() | |
ScienceFriction | zondag 12 december 2004 @ 21:08 |
Damn wat zijn die beeldschermpjes van de DS klein ![]() | |
reconnect | zondag 12 december 2004 @ 21:13 |
hehe idd nu zie je hoe mooi de PSP is en hoe lelijk de DS...men dat scherm is echt groot ![]() | |
knater | maandag 13 december 2004 @ 01:22 |
![]() | |
Kabuto_Raiger | maandag 13 december 2004 @ 01:23 |
quote: ![]() | |
Rodie83 | maandag 13 december 2004 @ 09:19 |
quote:Wat een immens poepverhaal. Het ziet er nu uit alsof het kan, maar het overzicht is ver te zoeken, de graphics zijn van een niveau die de DS niet kan halen en als allerlaatste vind ik een unit aanklikken op zo'n klein scermpje fucking priegelwerk. Dus flikker nou eens op met dan Nintendo fanboy gedrag. Het is een mooi apparaat, maar hij kan niet direct alles hoor. ![]() | |
Tain | maandag 13 december 2004 @ 09:21 |
quote:Let maar niet op Ruzbeh hoor ![]() | |
Strolie75 | maandag 13 december 2004 @ 09:33 |
Ik gun het Nintendo van harte, maar de PSP is toch een klasse apart.![]() ![]() | |
Rodie83 | maandag 13 december 2004 @ 09:46 |
Op die onderste pic is wel heel duidelijk te zien dt de DS er vergeleken met de PSP uitziet als een plastic prutswerk ![]() Niet dat dat afdoet aan zijn capaciteiten, maar toch. En wat betreft het beste scherm: zoals ik het zie heeft de winnaar er slechts 1. Period. | |
Tain | maandag 13 december 2004 @ 10:10 |
quote: ![]() ![]() | |
pmponer | maandag 13 december 2004 @ 10:25 |
dus eigenlijk wordt de DS een apperaat voor mensen die een psp niet kunnen betalen ??![]() | |
Blinker | maandag 13 december 2004 @ 11:11 |
Ik weet het nu zeker! De PSP gaat het worden ![]() | |
ScienceFriction | maandag 13 december 2004 @ 12:44 |
Okay nu weet ik het ook zeker... Ik pak mijn oude 3 KG (-overdrijfmodus-) zware Gameboy met mooi groen beeldscherm weer uit de kast... Dát waren nog eens tijden met Super Mario Land en Tennis... en Double Dragon... Dat zijn zijn graphics die de PSP en DS niet aan kunnen ![]() | |
Xrenity | maandag 13 december 2004 @ 12:48 |
Leuk dat sommige mensen blijkbaar de PSP kopen omdat het scherm zo helder is ![]() Dat is toch wel de beste reden voor aanschaf sinds tijden! | |
Tain | maandag 13 december 2004 @ 13:12 |
quote:Ik koop ze sowieso allebei, dus die reden gaat bij mij toch niet op en waar wordt dat gezegd dan? | |
pmponer | maandag 13 december 2004 @ 13:13 |
ik ben blij dat jij er ook zo over denkt Xrenity ![]() ![]() | |
__Saviour__ | maandag 13 december 2004 @ 13:31 |
Erg amusant topic dit. En om nog meer olie op het vuur te gooien:quote:Bron: ZDNet.be En oh ja, ik heb geen voorkeur voor óf de PSP óf de DS. Dit stukje leek me gewoon interessant, ff kijken hoe de fanboys er op reageren. | |
Blinker | maandag 13 december 2004 @ 13:35 |
Ach, we zien vanzelf wel wie er wint.. En ik denk wel dat ik weet wie ![]() | |
pmponer | maandag 13 december 2004 @ 13:44 |
Winnen? Winnen?? Met een beetje geluk wint de gamer... Dit is wanneer beide produkten prima naast elkaar kunnen bestaan. | |
Kontiki | maandag 13 december 2004 @ 16:36 |
PSP universeel design? Is dat niet gewoon een kwestie van smaak? Ik vind hem zelf een stuk mooier dan de DS, die als 2 druppels op de SP lijkt. | |
Kontiki | maandag 13 december 2004 @ 16:47 |
quote:Inderdaad, we zouden blij moeten zijn dat er nu concurrentie is. Dat haalt de prijzen omlaag, verbreekt de monopolie-positie van Nintendo en stimuleert beide producenten om het onderste uit de kan te halen. Kijk maar naar de invloed die de X-Box heeft gehad op de prijzen en het aanbod van de consoles. | |
speknek | maandag 13 december 2004 @ 16:49 |
Ja de PSP is wel een stuk mooier inderdaad. Stiekem hoop ik ook dat Nintendo snel met een SP komt ofzo, want de functionaliteit van de DS trekt me wel veel meer. | |
Xrenity | maandag 13 december 2004 @ 16:51 |
Ik hoorde van iemand die die scherm vergelijking zag dat zijn DS veel helderder was. Geen idee waar dat dan weer door komt. | |
speknek | maandag 13 december 2004 @ 16:56 |
quote:Als je hiernaar DS vs. PSP: Waar de fanboys elkaar afslachten kijkt, klopt dat ook wel. Maar volgens mij kun je de helderheid instellen. Dus misschien dat op de jongste foto de PSP gewoon in een zo goed mogelijk daglicht (figuurlijk) is geplaatst. | |
Kontiki | maandag 13 december 2004 @ 17:11 |
quote:Dit ziet er eerlijk gezegd een beetje geshopt uit. Zie de aliasing aan de rand van de schermpjes. | |
RetepV | maandag 13 december 2004 @ 17:27 |
![]() Ik zie daar een batterijtje op het mobo van de PSP gesoldeerd. Die is na 3 jaar natuurlijk op, en dan moet je hem naar Sony sturen om te laten vervangen (tegen veel kosten). En wat doen batterijtjes als ze op zijn en je ze NIET vervangt (omdat het te duur is, bijvoorbeeld)? Dan gaan ze lekken. En wat doet batterijzuur met printplaatjes? Juist ja: ![]() Dit vind ik echt een vreselijke misser van Sony. En aangezien er geen electronicafabrikant is die niet weet dat batterijzuur slecht is voor printplaatjes, durf ik wel te zeggen dat Sony dit expres heeft gedaan. Waarschijnlijk om de kosten te drukken, want anders hadden ze een groep dames (of heren) moeten inhuren om die batterijtjes handmatig in de PSP's te stoppen. Om ook Nintendo niet buiten schot te laten... Veel van die NES en SNES cartridges van Nintendo hadden ook dit soort batterijtjes on-board. Je wil niet weten hoeveel van die cartridges het niet meer doen. | |
dazzle123 | maandag 13 december 2004 @ 17:31 |
Wat mij betreft is de DS kansloos tegen de PSP. Wel leuk om te zien hoe alle nintendo fanboys zich in allerlei bochten moeten wringen om de PSP er slecht uit te laten zien. | |
Blinker | maandag 13 december 2004 @ 17:32 |
Ach dat doen we zelf wel ff.. ![]() | |
Cerbie | maandag 13 december 2004 @ 17:32 |
Dit plaatje is niet bijzonder flitsend gemaakt, maar een zwarte DS lijkt me al een stuk mooier dan een zilverkleurige ![]() sorry, zou niet meer posten, kon me niet inhouden ![]() Leuke discussie trouwens, kan ik toch nog ergens om lachen vandaag [14.gif] | |
peristilius | maandag 13 december 2004 @ 17:33 |
Artikeltje over de batterijduur van de PSP (ik vond het heel erg meevallen) http://psp.ign.com/articles/572/572563p1.html Artikel over de PSP in het algemeen (vond het er ook erg goed uitzien) http://psp.ign.com/articles/572/572548p1.html | |
RetepV | maandag 13 december 2004 @ 17:34 |
quote:Je betaalt nu $150 voor een Nintendo DS en $29,95 voor een spel. Je betaalt nu $180 voor een Sony PSP en naar schatting $50 voor een spel. Leg eens uit hoe de PSP met dit soort cijfers de vloer aan gaat vegen met de DS? Overigens zijn de PSP al weer uitverkocht en komt de nieuwe lichting pas over één of meer weekjes. En dat zullen er, meen ik, 50.000 zijn. Ja, met 150.000 stuks in 2 a 3 weken tijd versla je echt de 500.000 stuks Nintendo DS in één weekend. | |
Ruzbeh | maandag 13 december 2004 @ 17:40 |
Tja, uiteindelijk is het toch maar persoonlijke voorkeur. ![]() Natuurlijk is de PSP een absolute schoonheid, Sony heeft er miljoenen in gestoken en een dual-screen ding is sowieso lomper dan een design met 1 scherm. Die foto van de PSP en DS vergelijken van scherm verlichting vertrouw ik niet trouwens. Ik heb zat filmpjes gezien waar het immens fel was. En als ik hier kijk, ziet het scherm er wel erg donker uit (wat best raar is, aangezien de DS geen hardwarematig brightness setting heeft). | |
Thomper | maandag 13 december 2004 @ 17:42 |
quote:Als ik eerlijk ben is dit toch gewoon érg matig. Dan misschien wel helemaal uitverkocht, maar dan had Sony het maar beter moeten regelen, de PSP uitstellen, alles om mensen tevreden te houden. Als er echt pas over 2 weken ofzo weer 50.000 bijzijn dan is Sony toch niet slim bezig. | |
Kontiki | maandag 13 december 2004 @ 17:43 |
Die 180 dollar is toch voor een value pack? Overigens denk ik ook wel dat Nintendo gaat winnen, maar dat is geen schande voor Sony. Het is hun eerste poging. En het ziet er zeker veelbelovend uit. Wat het touchscreen van Nintendo betreft; leuk. Maar het lijkt me geen overweldigend pluspunt t.o.v. de PSP, die weer een analoog stickje heeft. Het hangt van je voorkeur voor spellen af: een racespel speelt veel fijner met een analoge stick dan met een stylus. RPG's en RTS-spellen hebben dan weer een pluspunt met het touchscreen. PSP kan weer muziek en en video afspelen. Mensen tillen te zwaar aan het begrip 'film': zou het niet gaaf zijn om in de trein naar Friends te kijken bijvoorbeeld? Of je eigen vakantievideo? Met de DS kan je dan weer makkelijk chatten en voicememo's opnemen. Ze hebben allebei hun pro's en contra's. Het hangt puur van je eigen smaak, voorkeur en eisen af welke 'beter' is. Ik neig zelf naar de PSP, hoewel ik wel een beetje baal van de laadtijden. Dat batterijverhaal lijkt me niet zo'n punt; hoe lang kan het duren voor de eerste B-merk reserve-accu's in de winkel liggen? | |
BMH | maandag 13 december 2004 @ 17:43 |
Ik ben eigenlijk best wel blij met de komst van de PSP. Eindelijk een concurrent op de handheld markt betekend: Betere games. Nintendo zal alles op alles zetten om de DS #1 te maken. Dit betekend vele toptitels ![]() | |
Ruzbeh | maandag 13 december 2004 @ 17:45 |
quote: ![]() | |
dazzle123 | maandag 13 december 2004 @ 17:46 |
quote:Een Lada kost 8000 euro een Mercedes 60.000 euro. ![]() Begrijp me niet verkeerd hoor ik ben totaal geen Sony of Nintendo of wat voor merk aanhanger dan ook. Ik koop gewoon het product wat technisch het best is tegen de beste prijs. Maar iriteer me mateloos aan die nintendofanboys die tot in de treurnis hun merkje moeten verdedigen en promoten. Kijk naar de specs van de DS en de PSP, kijk naar hoe ze er uitzien en trek je conclusies. Alsof je een 286 tegenover een Petium zet en roept, ja maar specs en grphics zeggen niet alles ![]() | |
Kontiki | maandag 13 december 2004 @ 17:46 |
quote:Vergeet de lagere prijzen ook niet. De Gamecube bijvoorbeeld had nu echt geen 99 euro gekost als de X-box er niet was geweest. | |
RetepV | maandag 13 december 2004 @ 17:48 |
quote:Whehehe, maar wat heb je aan een scherm als je geen power meer hebt om hem aan te sturen? Goed, effe berekeningetje. Nintendo DS: 240x160 pixels x 2 schermpjes x 10 uur = 768000 Sony PSP: 480x272 x 1 schermpje x 3 uur = 391680 Puur naar de schermpjes gekeken levert de Nintendo DS je dus 1.96 keer meer plezier op. ![]() ![]() ![]() | |
Ruzbeh | maandag 13 december 2004 @ 17:48 |
quote:http://www.gamespot.com/news/2004/12/12/news_6114909.html Ridge Racers (zonder WiFi) 90 minuten tot 3 uur. Ik snap gewoon niet waarom ze nou niet alle toeters en bellen aandoen en dan gelijk testen. Maar in ieder geval kan je wel 6 uur halen met een simpele spel, zonder dat het een pain in the ass wordt. | |
Xrenity | maandag 13 december 2004 @ 17:50 |
Even wat dingen die ik zomaar lees, misschien wel aardig om te delen ![]() quote:Overigens gaat volgens Gamespot de batterij in Ridge Racer zo'n 90 minuten tot 3 uur mee (90 minuten zou wel erg beschamend zijn). Ook denk ik dat de levering neit echt meewerkt. 200.000 units verspreiden en dan zeggen dat hij zo snel is uitverkocht... kom op zeg. Daarbij gaan ze iedere week maar 100.000 systemen leveren. Ik denk dat het een heus probleem wordt. De Dreamcast was ook slecht te krijgen en we weten wat daarmee gebeurt is. | |
Kontiki | maandag 13 december 2004 @ 17:50 |
quote:IGN speelt nu al 4,5 uur met een nieuwe accu, dus waar haal je die 3 uur vandaan? |