Nu is het knut hequote:Op donderdag 9 december 2004 10:47 schreef Flumina het volgende:
[..]
Dus ik heb mijn kansen verspeeld :![]()
Hullie huil huilquote:Op donderdag 9 december 2004 10:29 schreef SCH het volgende:
[..]
De moderators treden niet op tegen extreem-rechtse posts van bv. een JohnDope, lees maar eens terug, de huiver trekt over je ruggegraat. Dat helpt POL naar de filistijnen.
Daar heb je gelijk an.quote:Op donderdag 9 december 2004 10:51 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
EMn noemt het toch nog steeds links.
Links en rechts zijn overigens gene goeie aanduidingen. Liberaal en sociaal etc klinkt beter en dekt de lading beter.
Mijn leven speelde zich zowat af in POL dus ik weet precies wat je bedoelt. Maar de sc hoeft niete cht serieus te zijn al hoewel hier wel leuke serieuze discussies kunnen ontstaan.quote:Op donderdag 9 december 2004 10:48 schreef Chewie het volgende:
[..]
Heb je wel gelijk in maar ik (en ik denk ook meerdere users) kom graag in POL om nog een beetje op niveau te discusieren en dat hoeft ook niet altijd serieus te zijn.
Neem als voorbeeld het Verdonk topic, deze begon goed, af en toe fel en steekjes onder water maar er werd tenminste nog over het onderwerp gediscusieerd, de laatste 2 pagina's zijn gewoon bagger.
Nee je hebt het (volgens mij) nog nooit tegen mij gezegd maar dat is ook niet de hele discussie. Het probleem wat ik er mee heb is dat een topic nogal verpest word door imo te snel te strooien met dit soort termen en dus te snel verzandt in gescheld en off-topic geneuzel.quote:Op donderdag 9 december 2004 10:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, ik strooi er niet te pas en te onpas mee. De keren dat ik het zeg, is daar echt reden voor.
Heb ik het ooit tegen jou gezegd? Maar op Wolffje en X-Ray's posts zijn die termen wel degelijk van toepassing.
He n00b kap es met dat geblaat.quote:Op donderdag 9 december 2004 10:51 schreef Snik het volgende:
[..]
Hullie huil huil
Banmeldtopic deel 19
![]()
ik heb het ook niet over de slowchat, dat is een prima plek voor steekjes en flamen (met een knipoog).quote:Op donderdag 9 december 2004 10:52 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Mijn leven speelde zich zowat af in POL dus ik weet precies wat je bedoelt. Maar de sc hoeft niete cht serieus te zijn al hoewel hier wel leuke serieuze discussies kunnen ontstaan.
Steekjes onder water zijn zo ie zo irritant ook al doe ik het zelf ook. Het ligt er aan of je het kunt hebben ja of te nee.
True true.quote:Op donderdag 9 december 2004 10:54 schreef Chewie het volgende:
[..]
ik heb het ook niet over de slowchat, dat is een prima plek voor steekjes en flamen (met een knipoog).
Dat is X-Ray.quote:Op donderdag 9 december 2004 10:53 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
He n00b kap es met dat geblaat.
Of ben je weer zon kut kloon?
Yeps, maar dat komt echt niet door de POL-modsquote:Op donderdag 9 december 2004 10:51 schreef Snik het volgende:
[..]
Hullie huil huil
Banmeldtopic deel 19
![]()
Ik neem aan dat de heer zelf al gebanned is?quote:Op donderdag 9 december 2004 10:59 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Dat is X-Ray.
Hij heeft me nog steeds niet verteld waarom hij steeds kloons aanmaakt...
Ja, maar het imo niet te snel.quote:Op donderdag 9 december 2004 10:53 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee je hebt het (volgens mij) nog nooit tegen mij gezegd maar dat is ook niet de hele discussie. Het probleem wat ik er mee heb is dat een topic nogal verpest word door imo te snel te strooien met dit soort termen en dus te snel verzandt in gescheld en off-topic geneuzel.
Ik denk om dezelfde reden dat jij je afrukt op plaatjes van tumorenquote:Op donderdag 9 december 2004 10:59 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Dat is X-Ray.
Hij heeft me nog steeds niet verteld waarom hij steeds kloons aanmaakt...
De ban van X-ray is al lang verlopen.quote:Op donderdag 9 december 2004 11:01 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de heer zelf al gebanned is?
Dat doe ik niet. En geef nou 's antwoord in plaats van je gebruikelijke vluchtgedrag.quote:Op donderdag 9 december 2004 11:03 schreef Snik het volgende:
[..]
Ik denk om dezelfde reden dat jij je afrukt op plaatjes van tumoren
Irritant dan.quote:Op donderdag 9 december 2004 11:07 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
De ban van X-ray is al lang verlopen.
Nou eerder dan voor dat arrogante tuig uit Amsterdamquote:Op donderdag 9 december 2004 01:32 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ben jij voor die kapitalistische honden uit E'hoven?
Je haalt de SDAP en de PvdA een beetje door elkaar. De PvdA is na de oorlog als brede volkspartij opgericht. Dit werkte niet geweldig dus kreeg je de VVD als afspitsing. later in de Jaren 70 was er echt sprake van polarisatie en een flink linkse PvdA. Onder kok werd de derde weg gezocht waar Bos zich nu ook mee bezig houdt.quote:Op donderdag 9 december 2004 10:42 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Mmmm, jammer. En niet geheel correct denk ik. Vroeger begin 1900 zat de PvdA in het verre linker spectrum van de ned. politiek. Onder Wouter Bos zit de PvdA In het centrum. Er zijn daadwerkelijk verschuivingen... Of vergelijk ik nu weer appels met peren?
Ook goedemiddag Sidekickquote:Op donderdag 9 december 2004 12:41 schreef Sidekick het volgende:
Pfffrt. Ik walg en ik ben pissig. Het is maar dat jullie het weten.
Kijk, een voetenbankje. Precies wat ik nodig heb.quote:
Mooi tenminste nog iemand die mijn aanwezigheid waardeerd.quote:Op donderdag 9 december 2004 12:44 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Kijk, een voetenbankje. Precies wat ik nodig heb.
Middag.
Eindhovenquote:Bios, frietjes en ijs tegen de schrik
Door MAARTJE SMEETS
Donderdag 9 december 2004 - EINDHOVEN – Elif Oztürk uit groep acht van de islamitische basisschool Tarieq Ibnoe Zayid in Eindhoven is blij dat er leuke dingen gebeuren op school. Ze moet nog vaak denken aan de bomaanslag in november op hun school en is nog steeds bang. „Mijn moeder wilde eigenlijk niet dat ik weer naar school ging na de aanslag, maar ik wilde juist wel terug. Hier zie ik mijn vriendjes en vriendinnetjes.“.
De kinderen van de islamitische basisschool in Eindhoven werden gisteren getrakteerd op een bezoekje aan de bioscoop. Foto Vincent Wilke
De afgelopen weken hebben de leerlingen veel gesproken over de bomaanslag. Nu gaat het leven langzaam maar zeker weer zijn gewone gangetje.
De moeders, die de jongere kinderen naar de bioscoop brengen, merken dat de aanslag nog erg leeft bij de kinderen. Moeder M. Köse: „Als mijn kinderen iets tekenen, is dat vaak een ambulance of een brandweerwagen. Mijn dochtertje droomt er ook over.“
A. Aydemir merkt dat haar negenjarige zoon nog steeds bezig is met de aanslag. „Hij is bang dat een tijdbom bij de school wordt gelegd, die afgaat als hij op school zit.“
Sommige ouders hebben een week gewacht voordat ze hun kinderen weer naar school lieten gaan. Bij de moeders is de angst nog niet weg. Aydemir: „Je weet nooit wat iemand zich in zijn hoofd haalt.“
Leerkracht Frans van de Laar merkt toch dat een zekere rust is teruggekeerd op school. De media worden zo veel mogelijk op afstand gehouden. De schade is snel hersteld en de hal van de school ziet er als nieuw uit. „De kinderen zijn er nog wel mee bezig, maar niet de hele tijd. Ze vragen me bijvoorbeeld wel eens of de politie al iemand heeft gevonden“, zegt Van de Laar.
Na de aanslag hebben de wijkagent en de beveiligingsbeambte van de school aan de kinderen uitgelegd dat ze er alles aan doen om de daders te pakken. De politie kon nog niet zeggen of er bruikbare tips na de uitzending van Opsporing Verzocht waren binnengekomen.
De school heeft de afgelopen week nog hartverwarmende reacties gekregen. Maandag gaf een buurtgenoot een dik gevulde envelop en snoepzakjes voor alle kinderen. Gisteren trakteerde GoMobile uit Waalwijk, leverancier van mobiele telecom via internet, groep 5, 6, 7 en 8 van de school op kaartjes voor de film ’The Incredibles’.
Raymond Koning van GoMobile: „We wilden de zeventig kaartjes, die we over hadden van een actie, aan een school doneren. Toen de bomexplosie plaatsvond bij de islamitische basisschool in Eindhoven, was de keuze snel gemaakt. We willen de kinderen en leerkrachten op deze manier een hart onder de riem steken.“
De Pathé bioscoop zorgde voor gratis popcorn voor de kinderen. En alsof dat nog niet genoeg was, gooide H. Ayman van de Food Factory naast Pathé er ook nog frietjes en een ijsje tegenaan. Twee surveillerende agenten gooiden bijna roet in het eten toen ze de wachtende auto’s van de vaders en moeders op de bon wilden slingeren. Toen ze hoorden wat er aan de hand was, stopten ze hun bekeuringenboekje snel weer weg.
quote:Turkije welkom als lid van Europese Unie
Donderdag 9 december 2004 - EINDHOVEN - Een ruime meerderheid (60 procent) van de inwoners van deze regio vindt dat Turkije lid mag worden van de Europese Unie. Dat de EU daardoor wordt uitgebreid met een overwegend islamitisch land vinden mensen geen bezwaar. Zo’n 27 procent vindt dat Turkije geen EU-lid zou moeten worden.
Dat is de uitkomst van een representatieve enquęte van het Eindhovens Dagblad onder de inwoners van Zuidoost-Brabant.
Eind volgende week besluiten de Europese regeringsleiders in Brussel of met Turkije onderhandelingen kunnen beginnen over voorwaarden voor toetreding.
Naar verwachting zullen de EU-leiders daarover een positief besluit nemen. De onderhandelingen zullen vermoedelijk minstens tien jaar duren.
Volgens marktonderzoeker Ar Lintz van het Eindhovens Dagblad is de uitslag van de ED-enquęte opmerkelijk. „Na de moord op Theo van Gogh en de discussie over de islam in Nederland had je mogelijk een meer negatieve mening over de toetreding van Turkije kunnen verwachten. Maar je kunt constateren dat in ieder geval in deze regio daar toch heel genuanceerd over wordt gedacht.“
De moord op Van Gogh heeft bij 82 procent van de ondervraagden niet geleid tot een andere mening over Turkije in de EU. Slechts 11 procent zegt daarover negatiever te zijn gaan denken. Wel vindt een meerderheid dat in de huidige EU-landen een referendum over de toetreding moet worden gehouden. Op de vraag of het Turkse lidmaatschap de positie van de EU zal versterken of verzwakken, wordt sterk wisselend gedacht: ruim eenderde denkt dat van een versterking sprake is, een iets kleinere groep gelooft dat eerder sprake is van een verzwakking van de EU. Een Turkse toetreding betekent volgens de ondervraagden overigens niet dat de EU-landen hun grenzen voor Turkse werkzoekenden moeten openen. Driekwart is voorstander van het opwerpen van drempels om die arbeidsmigratie te beperken. Dat gebeurt nu ook voor de huidige EU-lidstaten zoals Polen.
Vanavond vindt vanaf 20 uur in Musis Sacrum aan de Leenderweg 67 in Eindhoven een debat plaats over de mogelijke toetreding van Turkije. Het debat is een initiatief van het Instituut voor Publiek en Politiek in samwenwerking met het Eindhovens Dagblad.
Tsja. Wist ik het maar.quote:Op donderdag 9 december 2004 12:52 schreef Chewie het volgende:
Maar vertel eens wat zit je allemaal dwars?
Eindhovuh de politiek correct-ste?quote:
Ik wil wel met haar naar cd's van Blof luisterenquote:Op donderdag 9 december 2004 13:46 schreef RichardQuest het volgende:
Kan ik jou invullen in mijn sig, SCH?.
Wat is hier nou weer politiek correct aan? Je hebt mij ook al 's zonder argumentatiie hiervan beticht.quote:
Wederom de vraag wat er poltiek correct aan is....In de krant zelf staat als bron MvR/ED. Maar als jij zonodig achterdochtig wil doen ben je altijd vrij om even te bellen naar de redactie.quote:Op donderdag 9 december 2004 13:45 schreef sjun het volgende:
Ik word altijd aschterdochtig als superlatieven als betrouwbaar worden gebruikt zonder dat vermeldingen worden gedaan over bronnen, onderzoekspopulatie en onderzoeksvraagstelling.
Mogelijk geeft het onderzoek dat via een halleluja berichtje in het nieuws kwam daadwerkelijk weer hoe er in de regio Eindhoven gedacht wordt. Mogelijk is het slechts een opzetje om vooral politiek correct te kunnen scoren. Tijd voor belichting van de onderzoeksmethodiek, de vraagstelling en de gegenereerde data om hier achter te kunnen komen.
Neuh, verder noem benoem ik ook misstanden die mijn mening wčl ondersteunen.quote:Op donderdag 9 december 2004 13:53 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Wat is hier nou weer politiek correct aan? Je hebt mij ook al 's zonder argumentatiie hiervan beticht.. Vanwaar de nood tot sentimentaliseren door middel van het etiket politiek correct te plakken? Noem jij alles wat niet jouw mening is "politiek correct" of zo?
Ik kom er wel achter of het om een opgeklopt overgeëxtrapoleerd verhaaltje gaat of niet. Het zou jammer zijn als zij blijken dat mediacratische beīnvloeding van de werkelijkheid nodig gevonden werd omdat dit doorgaans slechts averechts uitwerkt.quote:In de krant zelf staat als bron MvR/ED. Maar als jij zonodig achterdochtig wil doen ben je altijd vrij om even te bellen naar de redactie..
Weg met politiek-correct !quote:Op donderdag 9 december 2004 13:53 schreef RichardQuest het volgende:
Wederom de vraag wat er poltiek correct aan is...
Dat is niet de antwoord op mijn vraag, sjun, wandel er niet omheen. Wat is hier politiek correct aan?quote:Op donderdag 9 december 2004 13:59 schreef sjun het volgende:
[..]
Neuh, verder noem benoem ik ook misstanden die mijn mening wčl ondersteunen.
Iets anders dan: Schrijf jij anderen doorgaans maar een mening toe op basis van eigen vooroordelen?
Je gaat bellen dus?quote:Op donderdag 9 december 2004 13:59 schreef sjun het volgende:
Ik kom er wel achter of het om een opgeklopt overgeëxtrapoleerd verhaaltje gaat of niet. Het zou jammer zijn als zij blijken dat mediacratische beīnvloeding van de werkelijkheid nodig gevonden werd omdat dit doorgaans slechts averechts uitwerkt.
Weg met webssteks die zich inlaten met doubleclick spywarequote:
Misschien wil sjun zeggen dat het Eindhovens Dagblad met dit artikel gewoon de waarheid vertelt. Immers, correct. Correct is een ander woord voor juist, zonder fout.quote:
Rrrrrrrright. Leugenaar.quote:Op donderdag 9 december 2004 14:09 schreef PJORourke het volgende:
Eindhoven stikt ook van de Turken. Geen wonder dus.
Welke kriteria zijn ter werkelijkheidsinkleuring gebruikt?quote:Op donderdag 9 december 2004 14:06 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Misschien wil sjun zeggen dat het Eindhovens Dagblad met dit artikel gewoon de waarheid vertelt. Immers, correct. Correct is een ander woord voor juist, zonder fout.
quote:Op donderdag 9 december 2004 14:14 schreef sjun het volgende:
[..]
Welke kriteria zijn ter werkelijkheidsinkleuring gebruikt?
Denk bijvoorbeeld aan:
- Hoeveel mensen zijn er ondervraagd
- is de onderzoeksgroep representatief te noemen voor de omgeving Eindhoven?
- Welke vragen zijn er aan mensen gesteld? Hoevel vragen zijn er aan mensen gesteld?
- Op welke wijze is de vraagstelling ingekleed?
- Is daadwerkelijk gemeten wat men wilde weten?
Het is mij niet helder of het ED hier met een verifieerbare werkelijkheidsinkleuring komt of dat er slechts een gewenst resultaat aan papier is toevertrouwd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |