Ik ook, maar mn pa was er ook tussen gesprongen om die agenten te vertellen dat ze lekker op konden sodemieteren en bedankt werden voor de gedane moeite. Hij nam het vanaf daar wel van ze over.quote:Op maandag 6 december 2004 18:44 schreef gelly het volgende:
[..]
Precies, ik had nog een trap onder m'n hol na gekregen van m'n pa.

Wat er precies gebeurd is weten we niet, maar blijkbaar waren de 2 agenten niet capabel genoeg om de situatie onder controle te krijgen. Het feit dat er 6 extra agenten op hun oproep om assistentie reageerden geeft mij het idee dat hier sprake is van paniek en niet van controle.quote:Op maandag 6 december 2004 18:50 schreef nikk het volgende:
Als die jeugdige crimineel zich normaal had gedragen, en zijn vader ook, dan was het tot een futiliteit gebleven. Als het niet goedschiks kan...

Ja natuurlijk, maar een beschaafde vader zal dat gewoon doen door te kennen te geven dat de jongen een week huisarrest krijgt en het nooit meer zal doen, ipv te (verbaal) geweld te gebruiken.quote:Op maandag 6 december 2004 20:45 schreef NewOrder het volgende:
Dat pa het opneemt voor zijn zoon is overigens niet zo raar, vrijwel iedere ouder zal het opnemen voor zijn kind, dat zit er van nature ingebakken.

Dat er zes agenten op de oproep hebben gereageerd zegt niks over paniek of controle. De agenten deden een oproep, en uiteindelijk hebben 6 agenten gereageerd. In het bericht staat geloof ik ook dat dat niet de bedoeling was.quote:Op maandag 6 december 2004 20:45 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Wat er precies gebeurd is weten we niet, maar blijkbaar waren de 2 agenten niet capabel genoeg om de situatie onder controle te krijgen. Het feit dat er 6 extra agenten op hun oproep om assistentie reageerden geeft mij het idee dat hier sprake is van paniek en niet van controle.
Natuurlijk, dat is ook niet zo vreemd. Maar dat neemt niet weg dat je dergelijke reacties dan maar ook moet tolereren.quote:Dat pa het opneemt voor zijn zoon is overigens niet zo raar, vrijwel iedere ouder zal het opnemen voor zijn kind, dat zit er van nature ingebakken.

Volgens het krantenbericht was er sprake van een heftige woordenwisseling. Daar maak ik niet uit op dat de vader onbeschaafd zou zijn. Het impliceert eerder dat beide partijen zich schuldig maken aan stevig taalgebruik.quote:Op maandag 6 december 2004 20:53 schreef rucksichlos het volgende:
Ja natuurlijk, maar een beschaafde vader zal dat gewoon doen door te kennen te geven dat de jongen een week huisarrest krijgt en het nooit meer zal doen, ipv te (verbaal) geweld te gebruiken.

Ik zou toch meer aan jouw ondertitel denken...quote:Op maandag 6 december 2004 17:35 schreef Sjakie01 het volgende:
Dat kind is 12 speelt waarschijnlijk nog met de lego.

Tegen de politie bezig je gewoon geen stevig taalgebruik.quote:Op maandag 6 december 2004 21:04 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Volgens het krantenbericht was er sprake van een heftige woordenwisseling. Daar maak ik niet uit op dat de vader onbeschaafd zou zijn. Het impliceert eerder dat beide partijen zich schuldig maken aan stevig taalgebruik.

Hehehe, maar gelukkig komt ook deze jongen in aanmerking voor een inburgeringscursus aangezien ie nog niet zo lang op school heeft gezeten.quote:Op maandag 6 december 2004 18:40 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
12 jaar en nog geen fatsoenlijk Nederlands kunnen spreken,![]()

ja dat snap ik ook.quote:Op maandag 6 december 2004 18:35 schreef nikk het volgende:
[..]
Beledigen van een amtenaar in functie.
Nee, vertel jij het me maar. Anders zou ik het niet vragen!quote:

Vind ik ook. De pest is alleen dat de politie allerlei debiel gedrag jarenlang heeft getolereerd en ze nu moeten proberen dit binnen heel korte tijd terug te draaien, en dat zal niet meevallen.quote:

Neuh, de volgende keer werd het een stuk hout.quote:Op dinsdag 7 december 2004 10:15 schreef Angeliquetje het volgende:
Idd... en wat als de politie als struisvogels met hun kop in t zand doorliepen?
Dan dacht meneertje 12jaar: volgende keer 2 middelvingers etc . etc.

Ja, inderdaad. Hier ook zo één die weleens zeurt om een breezer!quote:Op maandag 6 december 2004 18:08 schreef snabbi het volgende:
[..]
Uhhh de 12jarige die hier rondlopen proberen alvast barren en disco's binnen te komen. Lego is van alle leeftijden, dat weet ik ook wel, maar zoals jij het zegt is het meer een 8 jarige.

Ja papierprikken, daar word je beter van.quote:Op dinsdag 7 december 2004 10:29 schreef Gia het volgende:
[..]
12-jarigen zijn geen kleine kinderen meer. Dat joch is duidelijk niet opgevoed, misschien dat een dagje Halt hem deze streken wel afleert.

De bold teksten heb ik even gemaakt. Er was dus duidelijk meer aan de hand. De politie kwam al kijken omdat die kids + begeleiders al meer aan het klieren waren tegen andere personen op het stratumseind.quote:...
Kinderen worden naar Halt doorverwezen. Schelden door hen gebeurt volgens Van der Linden amper, uitgezonderd de oudere (beschonken) jeugd tijdens het uitgaan. De politiechef wil mede daarom niet te veel aandacht schenken aan het incident van zondag. „Ik denk dat de agenten eigenlijk iets aan de opvoedkundige situatie wilden doen, omdat de ouders dat niet deden.“ De meldkamer kreeg volgens hem van tevoren al meldingen van burgers over het vervelende groepje. „Twee dienders gingen daarom de straat op om te kijken wat er aan de hand was.“ Ze troffen de twaalfjarige met zijn vriendjes en begeleiders aan bij Laserquest aan het Stratumseind. De jongen schold de agenten volgens Van der Linden vanuit het raam uit en stak zijn middelvinger op. „Er was redelijk veel publiek op straat. En een burger die een diender en plein public belachelijk maakt, kan zeker niet.“
De afdelingschef noemt het ’frappant’ dat de ouders van de jongen niet zelf optraden. „Kennelijk was er tussen de kinderen een sfeer van ’wie durft het te doen’. Dat moet je als ouder in het kader van opvoeding proberen te voorkomen. En als het dan toch gebeurt, moet je het zeker niet bagatelliseren. Nu werk je als ouder bij het kind het idee in de hand dat zulk gedrag normaal is.“

oa Amsterdam, maarquote:Op dinsdag 7 december 2004 12:13 schreef HiZ het volgende:
Ik vind het een prima actie van die agenten. Nu nog zulk beleid in Amsterdam en het wordt nog wel wat.

lees eens.. dat manneke had zn excuses al aangeboden waarna hij alsnog hard werd aangepaktquote:Op dinsdag 7 december 2004 12:26 schreef Koobus het volgende:
Als pa dat ettertje gewoon op z'n lazer had gegeven, hem zijn excuses laten aanbieden aan de politie en gezegd had dat hij zou zorgen dat het niet meer zou gebeuren, was er niets aan de hand geweest.
Maar als de ouders niet meer opvoeden, moet de politie ingrijpen. Dat ventje moet maar kwaadschiks leren dat je niet gaat lopen zieken op straat, en al helemaal niet met poltieagenten.
Triest, zulke ouders.

En lees eens nog beter, dat is het verhaaltje wat in de perceptie van dat mannetje heeft plaats gevonden, om maar zichzelf niet te negatief over te laten komen.quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:23 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
lees eens.. dat manneke had zn excuses al aangeboden waarna hij alsnog hard werd aangepakt

Hij zal wel met een rotsmoel "ja sorry, hoor, nou goed?" hebben gezegd, of zo.quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En lees eens nog beter, dat is het verhaaltje wat in de perceptie van dat mannetje heeft plaats gevonden, om maar zichzelf niet te negatief over te laten komen.

sorryquote:Op dinsdag 7 december 2004 14:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En lees eens nog beter, dat is het verhaaltje wat in de perceptie van dat mannetje heeft plaats gevonden, om maar zichzelf niet te negatief over te laten komen.

Belediging van een ambtenaar in functie. Of noemen ze dat allleen zo op TV?quote:Op donderdag 9 december 2004 08:45 schreef GiSH het volgende:
is een middelvinger opsteken een verboden gebaar??? ik dacht dat alleen de hitler groet dit was

wat is defenitie van het beledigen van een ambtenaar in functie ?quote:Op donderdag 9 december 2004 10:37 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Belediging van een ambtenaar in functie. Of noemen ze dat allleen zo op TV?

Definities zijn er niet in het recht, dat heet jurispudentie.quote:Op donderdag 9 december 2004 13:16 schreef GiSH het volgende:
wat is defenitie van het beledigen van een ambtenaar in functie ?

mensen die kinderen niet goed kunnen opvoedenquote:Op donderdag 9 december 2004 13:36 schreef Christine het volgende:
Offtopic, maar wie noemt zijn zoon nou Jannie?
Ontopic: net goed voor dat rotjochie
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |