abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 december 2004 @ 17:30:21 #1
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_23802312
quote:
Opgestoken middelvinger verpest verjaardagsfeest

Uitgegeven: 6 december 2004 16:38
Laatst gewijzigd: 6 december 2004 16:49

AMSTERDAM - Het verjaardagsfeestje van een 12-jarige jongen in Eindhoven eindigde zondag anders dan hij verwachtte. Nadat hij bij wijze van grap agenten begroette met een opgestoken middelvinger, werd de jongen gearresteerd.

De jongen zou samen met vriendjes en familie gaan lasergamen. Nadat hij zijn middelvinger opstak naar passerende agenten, stapten zij op hem af. Hij werd uiteindelijk gearresteerd, omdat een gesprek niet mogelijk bleek.

Binnenkort moet de jongen zich melden bij Bureau Halt. De familie van de jongen accepteerde de actie van de politie niet en dient een klacht in.
Bron Nu.nl

En terecht, je hebt je maar normaal gedragen, zeker tegen agenten. Tuurlijk is het een tikkeltje aan de overdreven kant om hem meteen te arresteren maar ik mag hopen dat de klacht ongegrond wordt verklaard
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_23802350
Dan had ie zn vinger maar niet op moeten steken.
En dat die ouders nog gaan zeiken is helemaal erg,

Had dat joch dan manieren geleerd.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_23802357
Ze kwamen op hem af om een gesprek te houden over die middelvinger. Als er normaal gepraat kon worden was hij ook niet opgepakt.

Terecht dus.
'The world is mine'
pi_23802386
Die ouders mogen ook wel eens gaan overdenken waar zij de fout in zijn gegaan bij de opvoeding
pi_23802406
Dat kind is 12 speelt waarschijnlijk nog met de lego. Te gek voor woorden dat je hem dan gaat arresteren. Maarja ze zullen zoals gewoon wel weer niks beters te doen hebben gehad.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  maandag 6 december 2004 @ 17:36:22 #6
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_23802421
Terecht, een vinger opsteken naar een agent, hoe haalt zo'n kind het in zijn hoofd.
Als hij op die leeftijd al zo doet tegen gezag dan vrees je toch ook voor de toekomst van zo'n etter. Hopelijk kunnen ze hem wat bijbrengen daar bij Bureau Halt.
  maandag 6 december 2004 @ 17:37:06 #7
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_23802433
mja, IMHO is het overdreven. Dan had ik al wel 700x opgepakt moeten zijn Ik bedoel, hun zitten ook wel eens fout, en het joch is 12 jaar Give me a break
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 6 december 2004 @ 17:38:25 #8
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_23802450
quote:
Op maandag 6 december 2004 17:35 schreef Sjakie01 het volgende:
Dat kind is 12 speelt waarschijnlijk nog met de lego.
Ja? Je leert toch dat soort dingen niet te doen al ver voor je 12e hoor.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  maandag 6 december 2004 @ 17:40:53 #9
67174 Dos37
Come on Twente
pi_23802499
Ja alleen maar stoer doen terecht
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_23802836
quote:
Op maandag 6 december 2004 17:34 schreef devzero het volgende:
Die ouders mogen ook wel eens gaan overdenken waar zij de fout in zijn gegaan bij de opvoeding
Nee hoor, die hebben nu een klacht tegen het optreden van de politie ingediend...je zou haast hopen dat de Raad voor de Kinderbescherming iets kon doen tegen dit soort randdebielen als ouders.
  maandag 6 december 2004 @ 18:01:10 #11
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_23802847
Verhaal is niet compleet. De klacht is dat de politie versterking opriep en uiteindelijk met 8 man dat manneke in de boeien geslagen hebben en afgevoerd naar het bureau. (ik heb het Eindhovens Dagblad)

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_23802870
ghe ghe, wordt steeds beter
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_23802878
quote:
Op maandag 6 december 2004 18:00 schreef Tijger_m het volgende:
je zou haast hopen dat de Raad voor de Kinderbescherming iets kon doen tegen dit soort randdebielen als ouders.
pi_23802905
quote:
Op maandag 6 december 2004 18:01 schreef Furby het volgende:
Verhaal is niet compleet. De klacht is dat de politie versterking opriep en uiteindelijk met 8 man dat manneke in de boeien geslagen hebben en afgevoerd naar het bureau. (ik heb het Eindhovens Dagblad)

omdat die pa toch begon te flippen of niet?
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_23802946
Oh mijn god dit blijkt wel weer hoe nuttig werk ons "gezag" uitvoerd. Wat een idioten.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_23802953

Zo, dat kleine ettertje zal het wel afleren!!

feest
pi_23802976
quote:
Op maandag 6 december 2004 18:05 schreef Sjakie01 het volgende:
Oh mijn god dit blijkt wel weer hoe nuttig werk ons "gezag" uitvoerd. Wat een idioten.
Ik zat al op de "ga toch boeven vangen" post te wachten.
pi_23802998
quote:
Op maandag 6 december 2004 17:35 schreef Sjakie01 het volgende:
Dat kind is 12 speelt waarschijnlijk nog met de lego. Te gek voor woorden dat je hem dan gaat arresteren. Maarja ze zullen zoals gewoon wel weer niks beters te doen hebben gehad.
Uhhh de 12jarige die hier rondlopen proberen alvast barren en disco's binnen te komen. Lego is van alle leeftijden, dat weet ik ook wel, maar zoals jij het zegt is het meer een 8 jarige.
pi_23803114
quote:
Op maandag 6 december 2004 18:05 schreef Sjakie01 het volgende:
Hoe dom kan je zijn???

Als je dit soort gedrag toelaat, dan krijgt de jeugd pas echt maling aan de politie (voor zover dat nog niet het geval is).
pi_23803259
goede zet van de politie, moet je maar geen middelvinger opsteken
  maandag 6 december 2004 @ 18:22:33 #21
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_23803292
Uit het Eindhovens Dagblad:
quote:
Twaalfjarige in de boeien afgevoerd van eigen feest
Door VANDA VAN DER KOOI

Maandag 6 december 2004 - EINDHOVEN – Wat een spetterend verjaardagsfeest had moeten worden, eindigde gistermiddag voor de twaalfjarige Jannie Semler uit Veldhoven in een drama in een Eindhovense politiecel. Nog voor zijn uitje in Laserquest aan het Stratumseind was begonnen, werd de jongen voor de ogen van zijn vriendjes door acht agenten ’overmeesterd’ en geboeid afgevoerd naar het politiebureau. De reden: hij had zijn middelvinger opgestoken naar twee passerende agenten.

Die kwamen direct naar binnen. „Een van hen greep me hard bij de arm: ’Jij moet mee naar het bureau’“, vertelt Jannie Semler, na twee uur politiecel nog niet helemaal bekomen van de schrik. De jongen rukte zich los. Hoewel hij excuses maakte, wilden de agenten hem toch nog meenemen. Zijn stiefvader David van Piere sprong tussenbeide en tijdens de heftige woordenwisseling die volgde, riepen de twee agenten de hulp van zes collega’s in.

„Ze pakten me in mijn nek, drukten mijn hoofd omlaag en deden me boeien om. Dat deel heel erg pijn“, vertelt Jannie. Medewerker Rob den Hartog van Laserquest: „Ze hebben hem meegesleept. Zo ga je niet met een kind om.“

Een politiewoordvoerster stelt dat de twee agenten alleen de bedoeling hadden de jongen aan te spreken op zijn gedrag. „Maar ze voelden zich bedreigd door de situatie. Daarom riepen ze hulp in“, zo verklaart zij. „Er reageerden zes agenten. Dat was niet de bedoeling.“ Het boeien en vastzetten van de jongen vindt ze terecht. „Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is als dat zo gaat, zeker op een emotioneel moment als een verjaardag. Maar hij heeft wel agenten beledigd en zich verzet.“

Halt-straf

Tot woede van moeder Joke van Biene wil de politie de twaalfjarige een Halt-straf opleggen. „Alsof hij niet al genoeg gestraft is.“

De moeder wil op haar beurt een klacht indienen tegen de politie. Maar gisteravond had ze het nog even druk met andere dingen. „De vriendjes van Jannie komen nog even bij ons thuis langs. Heeft hij toch nog een beetje een verjaardagsgevoel.“
En een vervolg artikel, zelfde krant:
quote:
Politie tolereert geen enkele scheldpartij
Door FLEUR BESTERS

Maandag 6 december, EINDHOVEN – De politie deelt iedere week een aantal bekeuringen uit voor het beledigen van een politieman of -vrouw. Volgens politiechef P. van der Linden tolereert de politie sinds enkele jaren minder, maar nemen de scheldpartijen ook toe. Gisteren arresteerde de politie een twaalfjarige jongen uit Eindhoven. Hij stak zonder aanleiding zijn middelvinger op naar twee agenten en beledigde hen met een fors scheldwoord, aangevuld met ’wouten’.

Politiechef Van der Linden vindt dat leeftijd er niet toe doet bij het ’normaal fatsoenlijk met elkaar omgaan’. „Bij het uitgaan en voetballen is het al langer beleid dat we onszelf als agenten niet langer voor van alles uit laten maken. Een politieman is ook een persoon. Vroeger zeiden we: ’het is op het uniform gericht’. Nu voegen we er aan toe dat er ook iemand in het pak zit.”

Moeilijkheid bij het aanpakken van bijvoorbeeld scheldende jongeren op Stratumseind, is volgens Van der Linden het identificeren van de boosdoener. „Je moet precies weten wie uit het groepje wat riep.” In principe kunnen agenten volgens hem voor iedere belediging een bon uitschrijven. Die varieert bij volwassenen van honderd tot vierhonderd euro. Overtreders gaan direct mee naar het bureau en betalen daar bij de pin-automaat. „Dat komt echt heel regelmatig voor. Vaker dan voorheen, maar dat kan ook komen omdat we er beter op letten.”
pi_23803303
Ik vind het rond uit een zielige actie om te laten zien dat de wouten in ons land "gezag" hebben. Een kind van twaalf oppakken. Waar gaat het naartoe.....

© ©
pi_23803313
Prima. Zero-tolerance.
  maandag 6 december 2004 @ 18:24:20 #24
47495 The_Punisher
Judge. Jury. Executioner
pi_23803335
quote:
Op maandag 6 december 2004 18:01 schreef Furby het volgende:

Het verhaal in het ED is dan ook zo geschreven dat we medelijden moeten hebben met dat "zielige" jochie.
Die versterking is erbij geroepen omdat pappa vervelend begon te doen.
Why God? Why are the innocent dead and the guilty alive? Where is justice? Where is punishment?
Or have you already answered, have you already said to the world.
Here is justice, here is punishment. Here.... In me...
pi_23803348
quote:
Op maandag 6 december 2004 18:22 schreef da_micha_man het volgende:
Ik vind het rond uit een zielige actie om te laten zien dat de wouten in ons land "gezag" hebben. Een kind van twaalf oppakken. Waar gaat het naartoe.....
Omdat als je niet adequaat genoeg optreed je dit soort wantoestanden kan krijgen:

http://www.nu.nl/news.jsp?n=410928&c=13
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')