abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23726922
Lucille's rondreis door Tasmanie en Nieuw Zeeland

Eindelijk gaat het er dan toch van komen, ik ga voor het eerst naar het kleinste bewoonde continent van onze planeet. Ongeveer 364 jaar nadat Abel Tasman voet zette op "Van Diemens Land" zal ik het dunnetjes overdoen. :')
In Tasmanie zal ik dus met een huurauto het eiland gaan verkennen. Met vooraf besproken overnachtingen in hotels en lodges. Het reisschema ziet er ongeveer zo uit:
aankomst in Hobart, rit naar Port Arthur, naar Swansea, Freycinet National Park, Launceston, Cradle Mountain, Strahan, Mount Field National Park.

Dan via Hobart en Melbourne op weg naar Auckland. Daar wordt een 4WD gehuurd om zo regelmatig de hoofdwegen te verlaten en via overharde wegen en jeeptracks dwars door de ongerepte natuur te gaan. Weg van de snelweg dus.
Het reisschema:
Coromandel, Whakatane, Rotorua, Tongariro NP, New Plymouth, Wellington, ferry naar Picton, Queen Charlotte Track, Kaikoura, meerdaagse 4x4 route door de High Country, Fox Glacier, Queenstown, Te Anau, Dunedin, Otago Peninsula, Christchurch. En vandaar weer terugvliegen naar Nederland.

Ik hoop onderweg zo af en toe wat berichtjes te versturen om jullie op de hoogte te houden.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_23727639
Je moet wel de spooktocht doen in Port Arthur! Die is echt heel leuk!

Owja, en veel plezier!
  donderdag 2 december 2004 @ 23:49:26 #3
81735 tuut84
WWW.TANKMEISTERS.NL
pi_23727689
wanneer ga je er heen dan
het leven is geen krentebol. anders had je wel een krent in de kont zitten
pi_23728148
quote:
Op donderdag 2 december 2004 23:49 schreef tuut84 het volgende:
wanneer ga je er heen dan

Ik stap maandag op het vliegtuig
pi_23728159
quote:
Op donderdag 2 december 2004 23:46 schreef Liejannuh het volgende:
Je moet wel de spooktocht doen in Port Arthur! Die is echt heel leuk!

Owja, en veel plezier!

Ik zal het onthouden
pi_23728204
Ik zit net het reisschema van Kamigot er bij te leggen en hij reist ongeveer een week voor mij uit. Dus het wordt lastig om hem te meeten. Volgens mij is de enige mogelijk plek ergens in de buurt van Christchurch, misschien Akaroa.
pi_23728217
zo dat kost vast veel centjes? wel een heeele leuke vakantie mag ik mee?
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_23728284
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 00:10 schreef Mute_Me het volgende:
zo dat kost vast veel centjes? wel een heeele leuke vakantie mag ik mee?

Heb je wel genoeg centjes?
pi_23728351
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 00:12 schreef Lucille het volgende:

[..]

Heb je wel genoeg centjes?

kan je niet voorschieten
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_23728380
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 00:15 schreef Mute_Me het volgende:

[..]

kan je niet voorschieten

Nahh, tis een beetje een dure periode voor me zalk maar zeggen (vakantie en verbouwing).
pi_23736592
G'day en Kia Ora!

Leuke reis! Hoewel ik me afvraag waarom je het leukste deel van Australie overslaat?!?! (Ben je wandelfanaat ofzo?)

Je bent trouwens niet de eerste die een Fok! meeting daaro wil houden. In 2003 had ik in Nelson (NZ) een fok! meeting met Case. En in 2002 hebben Pingpong en ik proberen af te spreken in Tasmanie maar dat is niet gelukt!

Als ex- en toekomstige bewoner van beide landen (in 2001/2002 heb ik in Oz gewoond, in 2002/2003 in NZ, en later deze maand verhuis ik weer terug naar Oz) zal ik je topic lezen en af en toe eens een tip gaan posten. Zoals: de beste coffee in Wellington is te drinken bij Fidels in Cuba street.

Cheers mate!
pi_23738448
Zeg, Lucille. Kun je niet en paar cd'tjes voor me meenemen??
Ik wil graag Just as I am van Guy Sebastian (winnaar Australische Idols 2003) en de laatste verzamel CD van Triple J; Hottest 100 deel 11.

Krijg jij wel geld van me en eeuwige dankbaarheid!
En kun je onderweg in de auto uitermate leuke en relaxte muziek luisteren!
pi_23746242
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 13:31 schreef Ccarrella het volgende:
G'day en Kia Ora!

Leuke reis! Hoewel ik me afvraag waarom je het leukste deel van Australie overslaat?!?! (Ben je wandelfanaat ofzo?)

Wat bedoel je, het leukste deel van Australie? Het grote continent zelf? Dat bewaar ik voor een volgende keer. Mijn plan was eerst Nieuw Zeeland ontdekken en om de reisduur iets korter te maken eerst een soort van mini tour van Tasmanie. Als ik de rest van Australie wil gaan zien is de kans redelijk groot dat of Tasmanie er buiten valt of dat ik andere dingen moet laten liggen op het vaste land.

quote:

Als ex- en toekomstige bewoner van beide landen (in 2001/2002 heb ik in Oz gewoond, in 2002/2003 in NZ, en later deze maand verhuis ik weer terug naar Oz) zal ik je topic lezen en af en toe eens een tip gaan posten. Zoals: de beste coffee in Wellington is te drinken bij Fidels in Cuba street.

Cheers mate!

Lijkt me leuk, die tips, alvast bedankt.
pi_23746260
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 14:54 schreef Liejannuh het volgende:
Zeg, Lucille. Kun je niet en paar cd'tjes voor me meenemen??
Ik wil graag Just as I am van Guy Sebastian (winnaar Australische Idols 2003) en de laatste verzamel CD van Triple J; Hottest 100 deel 11.

Krijg jij wel geld van me en eeuwige dankbaarheid!
En kun je onderweg in de auto uitermate leuke en relaxte muziek luisteren!

eeuwige dankbaarheid

Ik zal kijken of ik ze kan vinden.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:21:16 #15
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_23757149
Ik weet niet of je het al gelezen hebt, maar Robert Hughes heeft in hét standaardwerk over de ontstaansgeschiedenis van Australië 'The Fatal Shore' de eerste gevangenenkoloniën op Tasmanië prachtig beschreven: de verschrikkelijke omstandigheden, de beestachtige behandeling van de gevangenen etc.
Een absolute aanrader!

zie: http://www.amazon.com/exe(...)414-1549410?v=glance
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_23762163
Als je nog een kleine preview wil of nog wat ideetjes op wil doen.

vanavond om half 11 op BBC 1.

een reis/comedy aflevering over Nieuw Zeeland met de Schotse comedian/acteur (o.a. the last samurai) Billy Connolly, waarin stukjes uit z'n standup show worden afgewisseld met beelden van zijn trip met z'n driewieler van het zuidelijkste punt tot naar het noorden.
De comedy valt niet bij iedereen in de smaak maar ik vind hem wel aardig en de beelden zijn uiteraard fantastisch.

tipje: teletext pagina 888 voor ondertitels want het blijft een Schot

dit is overigens deel 3 van de Nieuw Zeeland serie, afgelopen jaar had hij een gelijke serie over Wales (die ik ontdekte tijdens de laatste aflevering)

en dit schrijft de BBC over het programma of hun website
Sat 4 Dec, 9:30 pm - 10:10 pm 40mins

New Zealand

Triking through Arthur's Pass, Billy travels right across the country from Greymouth to Christchurch.

Christchurch is 'really a kind of country town that's grown and grown over the years'. Billy takes us on a drive round the town and points out some of the sculptures that have caught his eye, like the Queen's Corgis, erected to commemorate her Jubilee, and the memorial to the World Trade Center tragedy. In Christchurch, Billy plays to his largest audience in New Zealand, 14,000 people in two nights.

While in Christchurch, Billy takes a small excursion to the island of Ripapa. It was here that Felix Von Luckner, a German seaman, was held prisoner for many years. During the First World War, Von Luckner was ordered to sail the Atlantic and destroy as many ships as he could. But as Billy explains, he was quite the gentleman warrior. Von Luckner always maintained that he'd never killed anyone, not even a ship's cat, in his military carrier!

Leaving Christchurch behind, Billy moves on to Nelson. En route he stops off at an idyllic spot to recount the story of the ship called Delaware. On being caught in a nasty storm, the boat was in grave danger of sinking, taking with it all its passengers and crew. However, due to the bravery of one Maori woman, Huria Matenga, all but one were rescued.

In Nelson Billy visits the Museum of Wearable Art. It hosts a collection of garments made from various materials like plastic bottles, tyres, and feathers.

The final destination is Kaikoura. This area is best known for whale watching. After a few unsuccessful trips out to sea, Billy finally spots a couple of sperm whales.

Contains strong language.

in ieder geval een prettige reis alvast,

Dennis
pi_23767958
Ik las dit topic precies om half elf en ben meteen gaan kijken. Wat een heerlijke humor heeft Connolly.
Hardstikke bedankt voor deze kijktip.
pi_23794383
Heej Lucille ! We gaan elkaar zekers treffen in Nieuw Zeeland. Ik heb nogal wat vrije dagen dus zal ik er wat moeite in steken om een meet te organiseren.

Als je een leuke film wil zien met Bill Connoly dan moet je The man who sued god zeker zien.

http://www.imdb.com/title/tt0268437/

Enjoy your trip !
  maandag 6 december 2004 @ 12:35:05 #19
64381 Achterhoekers_eerst
Als u alles op een rijtje hebt
pi_23796727
Nieuw Zeeland blijft toch ook één van de top vijf 'nog te boeken' reizen voor mij......ik kijk uit naar de berichten from down under.

Veel plezier daro....

....hoedt u voor het domino-effect ! !
  maandag 6 december 2004 @ 13:26:06 #20
86033 DigiPire
Zo kan-ie wel weer!
pi_23797834
quote:
Nieuw Zeeland blijft toch ook één van de top vijf 'nog te boeken' reizen voor mij
Zaterdag vertrek ik
The worst day diving is better than the best day working
  dinsdag 7 december 2004 @ 10:21:00 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_23816348
Luus, je zal nog wel onderweg zijn gok ik!
Het is er niet meer van gekomen dit weekend je te spreken! Have fun
pi_23885009
whehe, ik heb er n hele site voor, zie sig.
Nieuw zeeland is zeer tof
maar 1 ding
doe een skydive in nelson / taupo / auckland / waar dan ook!
50 euro!, geen geld
-
pi_23917431
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 19:40 schreef mechatronics het volgende:
whehe, ik heb er n hele site voor, zie sig.
Nieuw zeeland is zeer tof
maar 1 ding
doe een skydive in nelson / taupo / auckland / waar dan ook!
50 euro!, geen geld
wel zelf parachuutje meenemen
  dinsdag 14 december 2004 @ 12:47:52 #24
25637 hbruyn
Ben benieuwd
pi_23964893
quote:
Op zondag 12 december 2004 13:06 schreef Kamigot het volgende:

[..]

wel zelf parachuutje meenemen
Dit zijn geen leuke opmerkingen voor mensen die al twijfelen kan ik u verzekeren.

Waar ben je nu trouwens in OZ?
pi_24005321
Ik zit zelf momenteel in Rotorua in Nieuw Zeeland. Een prachtig maar erg touristisch en duur plaatsje met een nogal naar zwavel stinkende lucht.

Ik ben even backpacker af voor 1 maand omdat ik met m'n ouders en zusje rondreis. Vandaag wel 2 backpackers een lift gegeven

Ik ga denk ik overmorgen zelf een tandemsprong doen boven lake Taupo. De kosten zijn echter wel iets meer dan 50 euro (zeker als je het gefilmt wil hebben). de goedkoopste sprong is hier zo'n 175 nz $ (iets meer dan 90 euro) !
pi_24006821
ik weet ZEKER dat Taupo 110 - 120 dollar was, zonder film. En Taupo is niet zo ver weg verwijderd van Rotorua...
-
pi_24011129
quote:
Op donderdag 16 december 2004 04:45 schreef Kamigot het volgende:
Ik zit zelf momenteel in Rotorua in Nieuw Zeeland. Een prachtig maar erg touristisch en duur plaatsje met een nogal naar zwavel stinkende lucht.
Ik ben echt jalours op je.
Ik ben daar ook geweest een goed jaar geleden. Echt een goeie tijd gehad daar.

Ga je nog naar het zuidereiland?
Wanneer komt er weer een verslag van je?
pi_24011302
quote:
Op donderdag 16 december 2004 13:36 schreef hbruyn het volgende:

[..]

Ik ben echt jalours op je.
Ik ben daar ook geweest een goed jaar geleden. Echt een goeie tijd gehad daar.

Ga je nog naar het zuidereiland?
Wanneer komt er weer een verslag van je?
net ook ff jouw site doorgekeken, toffe foto's heb jij!
Zo zie ik al dat nieuw zeeland in de lente/zomer al heeeeel anders is dan in de eindzomer/herfst/winter
-
pi_24011380
quote:
Op donderdag 16 december 2004 13:43 schreef mechatronics het volgende:

[..]

net ook ff jouw site doorgekeken, toffe foto's heb jij!
Zo zie ik al dat nieuw zeeland in de lente/zomer al heeeeel anders is dan in de eindzomer/herfst/winter
Ja, dank je. Ik heb er iiig genoeg op staan.
Wij zijn inderdaad in de lente/zomer geweest. Prima vol te houden daar.
Vooral het zuidereiland waren we diep van onder de indruk.
Helaas een beetje te weinig tijd genomen, bijna iedere dag weer doorgereisd, maar ja, je kan niet alles hebben he.
pi_24073553
Even een update.
Vorige week wilde ik al wat posten, maar toen lag de FOK server er uit.

De trip door Tasmanie was heel erg leuk. Het weer was heel wisselvallig. Meestal was het 's ochtends goed weer en 's middags en 's avonds af en toe regen. Dat kon varieeren van een beetje motregen tot behoorlijke buien. Op zich niet zo heel erg, omdat we verschillende keren in de ochtend gingen wandelen en daarna met de auto op weg gingen naar de volgende overnachting.

Dingen die we bezocht hebben:
- Tasmanian Devil Park in Taranna
http://www.discovertasmania.com/home/product.cfm?productid=1002&from=All%20Tasmanian%20Attractions
- de Coal Mines bij Port Arthur waar in de 18e eeuw gevangen te werk werden gesteld
- een paar wandelingen gemaakt in de buurt van Devils Kitchen
http://www.fv01.dial.pipex.com/world.htm?a210.htm
- gewandeld in Freycinet National Park, Wineglass Bay route gelopen
http://www.touringtasmania.info/wine_glass_bay.htm
- Seahorse World bezocht, een aparte plek waar ze zeepaardjes kweken
http://www.seahorseworld.com.au/html/aboutus.html
- de wildernis in bij Cradle Mountain
http://www.tased.edu.au/tot/central/cradle.html
Hier zaten we 2 dagen in een lodge midden in de natuur. 's Avonds hebben we Bennett Walibies en Possums gezien. Hier hebben we ook een aardige wandeling gemaakt door het bos.
- Vanuit Strahan zijn we een dagje uit geweest met een treintje naar Queenstown. Dit 35 kilometer lange traject is het oude stoomspoorlijntje wat gebruikt is voor de mijnbouw en goederenvervoer. Op dit moment is het een touristische attractie. Helaas was het eerste stuk met een diesel locomotief, maar het tweede deel was met stoom. Queenstown is een stadje dat volledig in het teken staat/stond van de mijnbouw. Zo'n 100 jaar geleden werden de heuvels dus volledig kaal gekapt om de ovens te stoken van de kopermijnen (270 ton hout per dag). Resultaat is een volledig verwoeste omgeving, alle vruchtbare grond is compleet weggespoeld, zure regen heeft alles aangetast, de rivier is smerig bruin. Schatting is dat het 600 jaar gaat duren voordat de boel een beetje hersteld is, vorige week heeft de regering geld gegeven om dit proces wat te versnellen voor de rivier, zodat die in hopelijk 100 jaar een stuk schoner is.
pi_24073608
Op dit moment zitten we in Auckland, waar we vannacht op 1 uur zijn aangekomen. Het was wel even wennen aan de temperatuur. Op Tasmanie was het meestal zo rond de 20 graden, maar de laatste dag was het al bijna 30 graden. In Melbourne (onze stop over) was het 34 graden, maar hier in Auckland was het 12 graden en het regende en waaide enorm. Gelukkig is het nu zonnig en rond de 20 graden.
Ik hoop inderdaad dat de meeting met Kamigot door zal gaan, dat zal dan op het Zuidereiland moeten gaan plaatsvinden. Tot een volgende post.
pi_24076129
Heej Lucille !, ik zit nu in Havelock north (fruit en wijngebied aan de pacific kust) Morgen ga ik al naar Wellington om overmorgen de ferry naar Picton te pakken. Ik heb de reisschema's nog eens aandachtig bekeken en het lijkt er inderdaad op dat we elkaar pas op het zuid eiland kunnen meeten en wel in Christchurch. Ik zit daar van 5 tot 10 Januari. Ik laat wel ff wat weten. Nieuw Zeeland rules

Update komt eraan ! heb zoveel meegemaakt alweer, maar ga nu aan het verslag beginnen. Ik hoef natuurlijk niet te verklappen dat het me eindelijk gelukt is om Adelaide te verlaten
pi_24076173
Het is nu inderdaad behoorlijk koud in Auckland. Maar het kan nog erger, ik was gisteren in Tongariro national park en daar sneeuwde het!!
De afgelopen week heb ik 1 middag zon gehad en de rest was koud en nat.
Hopelijk heb jij meer geluk!!
pi_24076442
quote:
Op zondag 19 december 2004 08:28 schreef Kamigot het volgende:
Heej Lucille !, ik zit nu in Havelock north (fruit en wijngebied aan de pacific kust) Morgen ga ik al naar Wellington om overmorgen de ferry naar Picton te pakken. Ik heb de reisschema's nog eens aandachtig bekeken en het lijkt er inderdaad op dat we elkaar pas op het zuid eiland kunnen meeten en wel in Christchurch. Ik zit daar van 5 tot 10 Januari. Ik laat wel ff wat weten. Nieuw Zeeland rules

Update komt eraan ! heb zoveel meegemaakt alweer, maar ga nu aan het verslag beginnen. Ik hoef natuurlijk niet te verklappen dat het me eindelijk gelukt is om Adelaide te verlaten
Waarom zo kort in Wellington?
-
pi_24090142
quote:
Op zondag 19 december 2004 09:00 schreef Fazzoletti het volgende:
Het is nu inderdaad behoorlijk koud in Auckland. Maar het kan nog erger, ik was gisteren in Tongariro national park en daar sneeuwde het!!
De afgelopen week heb ik 1 middag zon gehad en de rest was koud en nat.
Hopelijk heb jij meer geluk!!
Op dit moment is het weer in Auckland redelijk goed. Wel is het zwaar bewolkt, maar het is droog en de temperatuur is ongeveer 18 graden. Tongariro NP zal ik aan het einde van deze week doen. Ben benieuwd hoe het weer dan zal zijn. Zijn de condities wel goed om er te wandelen of hebben ze delen afgesloten vanwege de sneeuw?
  zondag 19 december 2004 @ 21:48:55 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24090214
Luus!
Je leeft nog! Naar je zin?
pi_24090276
of het afgesloten is, hoor je wel bij het DOC (Departement Of Conservation) Daar is het ook verstandig om te melden dat je een track gaat lopen.
Dan geef je daar gratis je naam op enzo, mocht je zoek raken, en binnen zoveel (aangegeven) dagen niet op plaats bestemming komen, wordt er gelijk een grote zoekactie gestart
wel zo fijn
-
pi_24090322
quote:
Op donderdag 16 december 2004 10:04 schreef mechatronics het volgende:
ik weet ZEKER dat Taupo 110 - 120 dollar was, zonder film. En Taupo is niet zo ver weg verwijderd van Rotorua...
Volgens de Lonely Planet (uitgave 2002) is een sprong in Taupo tussen de 175 en 225 NZD. Ook websites met info over sprongen door heel NZ heen geven prijzen van boven de 200 NZD.
http://www.totalexperience.co.nz/browse.asp?CategoryID=41
pi_24090415
quote:
Op zondag 19 december 2004 21:48 schreef Brighteyes het volgende:
Luus!
Je leeft nog! Naar je zin?
Hoi
Ja, ik leef nog.
Ik heb het dus prima naar mijn zin hier. De trip door Tasmanie was heel leuk. Sinds 2 dagen zitten we in Nieuw Zeeland. Op dit moment doen we het een beetje rustig aan, vanaf morgen gaan we met de huurauto door het land heen rijden. Hopelijk binnenkort weer een update van het reisverslag.
pi_24090490
quote:
Op zondag 19 december 2004 21:53 schreef Lucille het volgende:

[..]

Volgens de Lonely Planet (uitgave 2002) is een sprong in Taupo tussen de 175 en 225 NZD. Ook websites met info over sprongen door heel NZ heen geven prijzen van boven de 200 NZD.
http://www.totalexperience.co.nz/browse.asp?CategoryID=41
huu? vreemd... sorry dan, dan ben ik dus abuis geweest. blijkbaar
trouwens http://www.skydiverotterdam.com/1024.htm
ik wist niet dat dat in NL zo goedkoop was eigenlijk...
dan nog 190 euro, bijna 2x zo duur als in NZ, maar toch
-
pi_24131230
om even irritant te zijn.

een tandem sporng van 12000ft met taupo skydive. kost $200.
ik heb 3 weken geleden namelijk die sprong gemaakt

iig groetjes hier vanuit Hastings. en morgen vanuit wellington
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread
pi_24131789
be sure to check out:
the harbours,
musea,
clubs & bars,
the botanical gardens / cable car,
the suburbs, u might even check the house of the Director of LotR ? Peter Jackson,
the forests (where LotR was partially recorded, the "get of the path scene".)
the Parliament / Beehive
the trainstation at night
the city center at night
the people

take at least 3 days
zo zelf bedacht
-
pi_24152527
Even snel een kleine update. Het weer is bar slecht, elke dag regen.
We zijn vandaag aangekomen in Watakane. We hopen morgen met de boot naar White Island te kunnen gaan. Hier is een actieve vulkaan aanwezig. De laatste dagen is deze trip echter door het slechte weer niet doorgegaan. Afwachten dus.

Gisteren en eergisteren waren we bij Coromandel Peninsula. Door het slechte weer hebben we niet kunnen wandelen, en dat is juist het enige interessante wat je daar kan doen. Een bezoek aan Hot Water Beach viel tegen. Er is maar een extreem klein stukje strand warm door vulkanische activiteit (een stukje van 10 vierkante meter) en dat was al bezet door anderen.

Dawast
pi_24153003
Nieuw Zeeland heet niet voor niet Aotearoa of the land of the long white cloud. Wat denk je dat er in die wolk zit???

Maar bij gebrek aan wandelmogelijkheden heb je toch wel andere leuke dingen gedaan op de Coromandel Peninsula? Cathedral Cove was ook wel leuk als ik het mij goed herinner. En er zitten leuke kroegen en je kon er (als ik het goed heb onthouden) greenstones bewerken.

Is het nog gelukt met die cd's trouwens??
En veel plezier nog!
  dinsdag 4 januari 2005 @ 23:23:56 #45
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_24400828
Wanneer ben je weer terug? We missen je
pi_24426969
Hoi, ik leef nog

Op dit moment zit ik in Queenstown. De laatste dagen waren de leukste tot nu toe hier in Nieuw Zeeland. We hebben een paar dagen doorgebracht op een zogenaamde farmstay bij Lake Coleridge. Het weer was perfect om leuke buitenactiviteiten te doen, zoals paardrijden (mijn eerste keer), jetboaten, 4WD tracks rijden (ja, echt off-track dus, inclusief rivieren oversteken), wandelen, kijken naar het schapen verplaatsen naar een andere weide). Ook culinair werden we heerlijk verwend.

De CD van Guy Sebastian heb ik al weken geleden gekocht op het vliegveld van Melbourne. De andere CD (Triple J) kan ik hier niet vinden. Moet ik die soms in een speciaal rekje zoeken (R&B, musical, kinderliedjes, ......).

Op 11 januari stap ik weer in het vliegtuig en ben op 12 januari weer thuis. En natuurlijk mis ik jullie ook allemaal.

En hopelijk is er nog een mini-FOK meeting op 10 januari in Christchurch.
  † In Memoriam † donderdag 6 januari 2005 @ 06:13:53 #47
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_24426980

Geen spierpijn van het paardrijden gehad?
pi_24439284
Lucille!!! Je bent een held!
Die CD van Triple J is een verzamelgeval, in een winkel kennen ze het wel.
Maar ik ben al heeeeeeeeeeeel erg blij met de Guy Sebastian CD. Heb je m al geluisterd ook??

Veel plezier nog de laatste paar dagen. En koop niet van die ranzige kiwi snoepjes op het vliegveld, want die zijn echt niet lekker!
pi_24444643
koop wel van dat kiwi sap gemengd met 4 andere fruit soorten!
shockin lekker!
*te koop in Te Papa, Wellington
(exuse me for being drunk)
-
  vrijdag 7 januari 2005 @ 09:15:04 #50
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24447856
Veel plezier nog Lucille!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_24459884
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 06:13 schreef NorthernStar het volgende:

Geen spierpijn van het paardrijden gehad?
Nee, dat viel gelukkig heel erg mee. Het was dan ook maar 2 uurtjes rijden. Wel had ik last van zonnebrand de dag er na.
pi_24459888
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 21:08 schreef Liejannuh het volgende:
Lucille!!! Je bent een held!
Die CD van Triple J is een verzamelgeval, in een winkel kennen ze het wel.
Maar ik ben al heeeeeeeeeeeel erg blij met de Guy Sebastian CD. Heb je m al geluisterd ook??

Veel plezier nog de laatste paar dagen. En koop niet van die ranzige kiwi snoepjes op het vliegveld, want die zijn echt niet lekker!
Natuurlijk heb ik die CD van Guy Sebastian ook beluistert. Best wel leuke muziek, een beetje een mix tussen Stevie Wonder en Terence Trent D'Arby (mijn broer vindt dat laatste van niet).
En we vonden het al op Stevie Wonder lijken voordat we er achter kwamen dat hij ook het nummer Superstition ging zingen.
Ik zal kijken of ik Triple J nog ergens kan vinden.

En aangezien ik geen liefhebber ben van Kiwi fruit ( ) zal ik ook geen kiwi snoepjes kopen.
pi_24459893
Op dit moment zit ik in Te Anau. Gisteren ben ik hier aangekomen. Toen was het weer nog erg goed.
Vandaag weer volop regen, maar dat mocht de pret niet drukken. We zijn een tocht wezen maken naar de Doubtful Sounds, eerst met de boot het meer over, aan de andere kant van het meer een heel bijzondere waterkrachtcentrale bezocht (die ligt 200 meter diep onder een berg en is alleen te bereiken via een 2 km lange tunnel). En daarna met een andere boot de Sounds opgegaan tot aan de Tasman Zee. Daar hebben we nog zeeleeuwen gezien en ook dolfijnen. Al met al dus een goede dag gehad.

Morgen vertrekken we naar Dunedin en de dag erna staat Christchurch op het programma. Het zit er dus bijna op.
pi_24460618
Dunedin!
Het stadje met de steilste straat ter wereld!
Doe een wildlife tour daar Lucille! Kun je blauwe pinguins, gele pinguins, zeehonden en albatrossen gaan bekijken!
Erg leuk!

Wat vond je van de sounds trouwens? Ik kan me van de Milford Sound herinneren dat ik het nou niet echt supermooi vond. En achteraf was ik vooral teleurgesteld omdat de fjorden in Noorwegen er exact hetzelfde uitzien! Wat dan eigenlijk ook wel weer grappig was!
  zaterdag 8 januari 2005 @ 11:00:27 #55
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_24460701
Heb je ook veel foto's gemaakt? En met hoeveel personen maak je die reis?
pi_24479968
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 10:51 schreef Liejannuh het volgende:
Dunedin!
Het stadje met de steilste straat ter wereld!
Doe een wildlife tour daar Lucille! Kun je blauwe pinguins, gele pinguins, zeehonden en albatrossen gaan bekijken!
Erg leuk!

Wat vond je van de sounds trouwens? Ik kan me van de Milford Sound herinneren dat ik het nou niet echt supermooi vond. En achteraf was ik vooral teleurgesteld omdat de fjorden in Noorwegen er exact hetzelfde uitzien! Wat dan eigenlijk ook wel weer grappig was!
Die steilste straat staat in de LP natuurlijk
Vandaag ben ik inderdaad naar het schiereiland tegenover Dunedin gegaan en heb daar gele pinguins en zeeleeuwen gezien. Helaas niet zo veel.

En nu is mijn geld op van het internet access
  Milf zondag 9 januari 2005 @ 07:48:45 #57
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_24479970
Leuk wat van je te horen Lucille

have a nice trip
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_24480021
Ik ben ook nog in Nieuw Zeeland tot de 24-ste. Als alles goed gaat hebben we morgen een mini-meet

Dunedin : Steilste straat, universiteit zijn wel de moeite waard verders is de stad niet zo geweldig, Otago peninsula kun je Albatrossen en Geeloog pinguins zien en het aquarium en het kasteel zijn het aanzien ook wel waard.

Ik zit nu in Christchurch na 3 dagen banks peninsula, lekker gezwommen tussen de hector dolfijnen. Die beesten gaan rondjes om je heendraaien als je met een paar steentjes tikt. zat op een gegeven moment tussen een stuk of 20 dolfijnen (die op een zo'n 30cm van me zwommen). Koud om 6 uur 's ochtends maar zeer de moeite waard

Op cathedral square in christchurch heb je een gigantisch schaakbord. Heerlijk relaxed om daar een middagje te schaken (en te kijken).

Morgenochtend ga ik naar het antarctic centre vlakbij het vliegveld om daar eem ritje te maken met een snowmobile
pi_24481085
Ik ben daar ook n potje wezen schaken met de lokalen!
we hadden checkmate
-
pi_24512709
Heej Lucille !,

Meet was tof gisteren hoor. De verste (en kleinste ??) travelmeet to duverre
Hoop dat je een goeie terugreis hebt gehad.
  dinsdag 11 januari 2005 @ 16:03:36 #61
86033 DigiPire
Zo kan-ie wel weer!
pi_24518889
quote:
Op maandag 6 december 2004 13:26 schreef DigiPire het volgende:

[..]

Zaterdag vertrek ik
Dus 11 december vertrokken en 3 januari weer terug
Geweldig land! Zie m'n reisverslag: http://www.xs4all.nl/~bestrde/nz/
Veel lees- en kijkplezier!
pi_24541744
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 05:39 schreef Kamigot het volgende:
Heej Lucille !,

Meet was tof gisteren hoor. De verste (en kleinste ??) travelmeet to duverre
Hoop dat je een goeie terugreis hebt gehad.
Hoi Kamigot, de terugreis verliep zonder problemen, maar duurde wel erg lang. Om 05:45 opgestaan en om 06:30 vertrokken naar het vliegveld. Gelukkig was ik ruim op tijd aanwezig, want het inchecken duurde vreselijk lang. Pas na een uurtje in de rij staan was ik ingechecked. Eerst naar Sydney gevlogen (en daar bleek het even lastig te zijn om de juiste terminal te vinden voor de volgende vlucht, want er stond nergens aangegeven dat we met een busje naar een compleet andere terminal moesten rijden) en meteen door naar Melbourne (rechtstreekse vlucht van Christchurch naar Melbourne was net voor mijn vakantie door Virgin Blue vervallen en omgezet met tussenstop Sydney). Gelukkig had ik behoorlijk wat speling in Melbourne voor de volgende vlucht.
In Singapore heel even het vliegtuig uit omdat er getankt moest worden. Dus na een uurtje konden we weer instappen en doorvliegen naar Wenen. Daar was het even haasten, want op het moment dat we aankwamen begon al het boarden van de volgende vlucht. En aangezien we helemaal naar de andere kant van het vliegveld moesten lopen konden we meteen instappen en 15 minuten later vertrokken we al. Om 09:15 waren we op Schiphol en om 10:05 uur was ik thuis.

Ik vond de mini-meeting in Christchurch ook erg gezellig. Altijd leuk om de reisverhalen te horen van mensen die interessante reizen maken. Nog een goede voortzetting van jouw reis.
pi_24541761
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 11:00 schreef Darklight het volgende:
Heb je ook veel foto's gemaakt? En met hoeveel personen maak je die reis?
Volgens mij 6 rolletjes en nog een heleboel digitale foto's. Geen idee hoeveel precies, want ik heb ze nog niet geteld. De foto's volgen dus nog. De reis hebben we met z'n tweeen gemaakt.
  donderdag 13 januari 2005 @ 09:13:43 #64
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24542092
Wlecome back!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_24542116
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 09:13 schreef Hik het volgende:
Wlecome back!
Dank je wel
  donderdag 13 januari 2005 @ 09:17:33 #66
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24542134
Wlecome?!
pi_24542158
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 09:17 schreef Hik het volgende:
Wlecome?!
pi_24542449
Nou, kom maar op met de verhalen!
Heb je nog tracks gelopen eigenlijk? Of delen ervan??
  donderdag 13 januari 2005 @ 09:49:03 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24542491
Luus! You're back!
WB!
  donderdag 13 januari 2005 @ 10:17:11 #70
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_24542866
Eej welkom terug!!!
pi_24543019
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 09:45 schreef Liejannuh het volgende:
Nou, kom maar op met de verhalen!
Heb je nog tracks gelopen eigenlijk? Of delen ervan??
Ik heb minder gelopen dan in had willen doen. Kwam deels door het slechte weer. Het was dus de koudste zomer in 60 jaar in Nieuw Zeeland. En de natste in ik weet niet hoeveel jaar. Ik had bijvoorbeeld graag de Freedom walk willen doen van de Queen Charlotte Track, maar door de vele regen was het een gigantische blubberbaan geworden. Dus heb ik daar maar de mailrun boottocht gedaan door de Marlborough Sounds. Er waren wel 6 mensen die dag die hem wel gelopen hadden en die werden dus later die dag met de boot opgehaald, totaal verkleumd van de kou en regen.
De Tongariro Crossing heb ik dus maar niet gedaan, deze leek mij te zwaar. Vooral het hoogteverschil van 900 meter wat je moet overbruggen was gewoon te veel voor mij (slechte conditie), dus heb ik daar een alternatief parcour gelopen naar een stel watervallen.
Vlakbij Coleridge Lake heb ik nog wat uurtjes gelopen.
En gezien de overvloed aan regen heb ik ook niet gelopen op Coromandel Peninsula. En eigenlijk was dat nu juist het enige leuke wat je daar kon doen.
Op Tasmanie heb ik meer gelopen, omdat daar het weer meestal wel goed was. Over het algemeen heb ik dus wandelingen moeten maken van maximaal 2 a 3 uur om zo soms tussen de buien door te lopen.

En ik heb op het vliegveld van Melbourne nog die andere CD voor je weten te scoren. Hij staat nu op hier.
pi_24543032
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 09:49 schreef Brighteyes het volgende:
Luus! You're back!
WB!
Hoi
Alles goed met je?
pi_24543039
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 10:17 schreef QuietGuy het volgende:
Eej welkom terug!!!
Hoi
Nog de beste wensen.
  donderdag 13 januari 2005 @ 10:29:44 #74
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24543076
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 10:27 schreef Lucille het volgende:
Hoi
Alles goed met je?

Alles ongeschonden door gekomen enzo.
  donderdag 13 januari 2005 @ 10:32:08 #75
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_24543115
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 10:27 schreef Lucille het volgende:

[..]

Hoi
Nog de beste wensen.
Ow ja jij ook Da's waar ook, dit jaar helemaal nog niet gesproken
Je hebt een hoop gemist joh! maar ja, wij in nederland ook he leuke vakantie gehad dus
pi_24543431
Hoi Lucille, leuk dat je er weer bent.
pi_24543551
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 10:26 schreef Lucille het volgende:

[..]

Ik heb minder gelopen dan in had willen doen. Kwam deels door het slechte weer. Het was dus de koudste zomer in 60 jaar in Nieuw Zeeland. En de natste in ik weet niet hoeveel jaar. Ik had bijvoorbeeld graag de Freedom walk willen doen van de Queen Charlotte Track, maar door de vele regen was het een gigantische blubberbaan geworden. Dus heb ik daar maar de mailrun boottocht gedaan door de Marlborough Sounds. Er waren wel 6 mensen die dag die hem wel gelopen hadden en die werden dus later die dag met de boot opgehaald, totaal verkleumd van de kou en regen.
Ik heb ook een stuk van de Queen Charlotte gelopen en het regende en het was glibberig en dan is er echt ook helemaal niets aan omdat je veel te veel gefocussed bent op het niet vallen ipv genieten van de omgeving.
Hoe was de mailrun boottocht?? Die lijkt me best leuk!
quote:
De Tongariro Crossing heb ik dus maar niet gedaan, deze leek mij te zwaar. Vooral het hoogteverschil van 900 meter wat je moet overbruggen was gewoon te veel voor mij (slechte conditie), dus heb ik daar een alternatief parcour gelopen naar een stel watervallen.
Ik vond de crossing wel meevallen eigenlijk, achteraf gezien, maar ik ben dan ook niet naar de top van die ene vulkaan gelopen, maar heb alleen de wandeling gedaan.
Maar tegen die tijd had ik al zoveel gelopen, dat ik wel redelijk fit was.
quote:
Vlakbij Coleridge Lake heb ik nog wat uurtjes gelopen.
Waar is dat?? Dat ken ik helemaal niet!
quote:
En gezien de overvloed aan regen heb ik ook niet gelopen op Coromandel Peninsula. En eigenlijk was dat nu juist het enige leuke wat je daar kon doen.
Dat is idd erg jammer. Het is best leuk om naar Cathedral Cove te lopen enzo.
Je mag wel nabestellingen laten maken van mijn foto's?? Is het net alsof je het zelf gezien hebt!
quote:
Op Tasmanie heb ik meer gelopen, omdat daar het weer meestal wel goed was. Over het algemeen heb ik dus wandelingen moeten maken van maximaal 2 a 3 uur om zo soms tussen de buien door te lopen.
Leuk he, al die watervallen?! Wat vond je van Wineglass bay?? En heb je nog dat rondje om Dove lake gelopen bij Cradle Mountain??
quote:
En ik heb op het vliegveld van Melbourne nog die andere CD voor je weten te scoren. Hij staat nu op hier.
Je bent een held!!!
Mail even door hoeveel je van me krijgt, dan neem ik het mee de 30e of ik maak het even over!
pi_24545040
Vette trip lucille en mag ik vragen wat dit alles ongv gekost heeft; want heb begrepen dat je zo'n 3 weken weg bent geweest ennuh kan niet wachten op de foto's
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_24545578
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 12:27 schreef Chandler het volgende:
Vette trip lucille en mag ik vragen wat dit alles ongv gekost heeft; want heb begrepen dat je zo'n 3 weken weg bent geweest ennuh kan niet wachten op de foto's
Ik ben iets langer weg geweest, in totaal 5.5 weken. Wat het precies gekost heeft kan ik op dit moment niet zeggen, want ik heb nog geen overzicht gemaakt van geld dat ik onderweg uit de ATM heb gehaald en van tripjes die ik met de creditcard gemaakt hebt. Maar de rondreis door Tasmanie was nog geen 700 euro (overnachtingen, meestal met ontbijt, en autohuur) en Nieuw Zeeland was ruim 2000 euro voor overnachtingen en 4WD autohuur voor de gehele periode, overtocht tussen Noord en Zuid eiland, ....). Een deel van de extra trips komt daar nog bij, een deel zat er bij inbegrepen. Dit alles is dus zonder vliegtickets.

Laat ik er wel bij zeggen dat de overnachtingen meestal redelijk goede middenklasse hotels waren en dat een 4WD huren voor 21 dagen ook best inhakt op je budget. Het kan dus vele malen goedkoper als je geld wilt besparen.
pi_24545630
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:21 schreef Litman het volgende:
Ik weet niet of je het al gelezen hebt, maar Robert Hughes heeft in hét standaardwerk over de ontstaansgeschiedenis van Australië 'The Fatal Shore' de eerste gevangenenkoloniën op Tasmanië prachtig beschreven: de verschrikkelijke omstandigheden, de beestachtige behandeling van de gevangenen etc.
Een absolute aanrader!

zie: http://www.amazon.com/exe(...)414-1549410?v=glance
Ik heb het boek afgelopen dinsdag gekocht in Melbourne. Dank je wel voor deze tip.
  donderdag 13 januari 2005 @ 13:53:44 #81
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24546470
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 13:02 schreef Lucille het volgende:
Maar de rondreis door Tasmanie was nog geen 700 euro (overnachtingen, meestal met ontbijt, en autohuur) en Nieuw Zeeland was ruim 2000 euro voor overnachtingen en 4WD autohuur
Tjee... kun jij even lekker meepatsen in diego's topic!
pi_24547120
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 13:53 schreef Hik het volgende:

[..]

Tjee... kun jij even lekker meepatsen in diego's topic!
Juist in dat topic had ik geen zin om te posten.
  donderdag 13 januari 2005 @ 14:45:28 #83
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24547412
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 14:30 schreef Lucille het volgende:

[..]

Juist in dat topic had ik geen zin om te posten.
Het was een grapje... geloof niet dat dat helemaal jouw stijl is inderdaad...
  donderdag 13 januari 2005 @ 15:11:57 #84
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_24547879
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 13:05 schreef Lucille het volgende:

[..]

Ik heb het boek afgelopen dinsdag gekocht in Melbourne. Dank je wel voor deze tip.
Y'r welcome mate!

Jammer van die regen in Nieuw Zeeland. Het schijnt door de global warming te worden verzaakt: de extremen worden extremer in de south-Pacific, Met andere woorden de regenval wordt intenser maar de droogte ook

zie ook hier: http://www.nzherald.co.nz/index.cfm?ObjectID=3539064
pi_24731506
Op Tasmanie kan je verschillende plekken grotten bezoeken. Ongeveer 15 km van Mole Creek (in het noorden van het eiland, in de omgeving van Launceston) zijn twee grotten opengesteld voor het publiek. Marakoopa Cave en King Solomon Cave. De eerste is een natte grot met een ondergrondse rivier, de tweede is een droge grot. Ik heb Marakoopa Cave bezocht.

pi_24731764
Natuurlijk hebben we ook tasmaanse duivels gezien. Helaas velen platgereden op het asfalt. Er is echter een heel leuk dierenopvang centrum, het Tasmanian devel Park, waar je ze van dichtbij kunt bewonderen.

In dit centrum zijn ook verschillende andere dieren te zien, meestal zijn het dieren die door eigenaren zijn weggedaan of dieren die gewond zijn binnengebracht en hier worden opgelapt.

Bij een van de overnachtingsplaatsen (een lodge kilometers van de bewoonde wereld) kwamen 's avonds wallibi's en possums tegen.

pi_24732189
Heb je de spooktocht nog gedaan bij Port Arthur?
En ken je dat verhaal van die gevangene die ging ontsnappen in een kangoeroe-velletje??
pi_24732284
Kerst in Tongariro National Park

Tijdens de kerstdagen was ik in Tongariro National Park. Op eerste kerstdag was het zwaar bewolkt, maar de dag er na was het weer een stuk beter. Dus was het prima weer om te wandelen. Toen we op 27 december vertrokken was het een extreem mooie dag, vrijwel zonder bewolking. Voor mij is dit gebied een van de mooiste stukken van het Noorder Eiland.

pi_24732325
quote:
Op maandag 24 januari 2005 22:54 schreef Liejannuh het volgende:
Heb je de spooktocht nog gedaan bij Port Arthur?
En ken je dat verhaal van die gevangene die ging ontsnappen in een kangoeroe-velletje??
Nee, die spooktocht heb ik niet gedaan. Wel heb ik de kolenmijnen (de overblijfselen) bezocht.
En dat verhaal ken ik niet. Dus kom maar op met het verhaal.
pi_24732414
Die spooktocht was erg leuk! Erg creepy ook!

En het verhaal gaat dat er ooit een engelse gevangene wilde ontsnappen uit Port Arthur. En dus had die beste man een kangoeroe gedood en van zijn velletje ontdaan om zo al hoppend zijn vrijheid tegemoet te gaan.
Allene klopt dat verhaal dus niet, want er zijn helemaal geen Kangoeroe's op Tasmanië maar alleen maar Wallabi's. Dus dat liep een uit de kluiten gewassen engelse gevangene onder de huid van een wallabi te hoppen.
Het zal je niet verbazen dat ze hem hebben gevonden en weer in de gevangenis hebben gegooid.

Ben je trouwens wel in Port Arthur geweest?? Ik werd in het oude Mental Hospital echt helemaal niet lekker. Moest echt naar buiten toe daar, heel veel bad vibes.
pi_24732454
Vanuit Whakatane is het mogelijk om met de boot naar White Island te varen. Dit vulkanisch eiland is nog steeds redelijk actief en ligt 50 km van de kust af. De tocht was vrij heftig aangezien de zee redelijk ruw was. Veel mensen kregen last van zeeziekte en ik ook. Na 3 kotszakken vol te hebben gemaakt voelde ik me een stuk beter en was de anderhalf uur die we nodig hadden om het eiland te bereiken snel voorbij.

Gewapend met helm en gasmasker verkennen we het eiland en komen dichtbij plekken waar de met zwavel gevulde stoom de lucht in wordt geblazen.
pi_24732535
Ik heb in Port Arthur overnacht, in een motelletje. Dat lag niet ech in het dorp, maar er net buiten. Ze hebben in Port Arthur trouwens wel een fantastisch leuk zaakje met de heerlijkste pies en quiche. Dat zit tegenover de benzinepomp/supermarkt.
pi_24732605
Zoals vrijwel iedereen heb ook ik de overtocht naar het Zuidereiland gemaakt met de boot. De auto laten we achter en bij aankomst in Picton krijgen we een nieuwe. Dat was de theorie, want volgens het verhuurbedrijf zouden we de auto pas 2 dagen later krijgen. Na wat zeuren en een telefoontje krijgen we hem toch meteen mee.

pi_24732790
Op oudejaarsdag zijn we vanuit Picton naar Kaikoura gereden. Daar is een behoorlijk groot opgezette whale-watching organisatie opgezet. Het zijn vooral de zogenaamde spermwhales die in dit gebied voorkomen. We hebben geluk en zien er twee. Ze blijven ongeveer 5 a 10 minuten aan de oppervlakte en verdwijnen dan weer voor 30 tot 60 minuten onder water. Ik heb al meerder keren walvissen gezien, maar telkens blijft het een fascinerend schouwspel.

Na terugkomst rijden we door naar Hanmer Springs waar we in alle rust oudjaar gevierd hebben. Dat gaat daar dus heel rustig, we hebben geen vuurwerk gezien.
pi_24733152
De farmstay in Ryton Station

Op een uur rijden ten noorden van Christchurch ligt Lake Coleridge, midden in de Southern Alps. En bij dit meer ligt Ryton Station, een schapenfarm waar je ook als toerist kunt overnachten. Een fantastisch mooie plek, midden in de natuur en met een stel hele leuke mensen die de boel daar draaiende houden. Je kan er heel veel activiteiten doen en je wordt elke keer weer verwend met heerlijk eten. Je zit dan met z'n allen aan een grote eettafel met de andere gasten en met de eigenaren, echt reuze gezellig.

Met je 4WD kan je de bergen in over steile tracks en je ziet de mooiste vergezichten. Over rivierbeddingen en door rivieren heen baan je je een weg.

Met de boer gaan we een uurtje of twee varen in zijn jetboat. Met 80 km/u scheren we over het ondiepe water.

En het was fantastisch goed weer om te gaan paardrijden.

Op de laatste avond is de zonsondergang perfect. De bergen zien goudgeel en we wanen ons even in het paradijs.

pi_24733250
Lake Matheson, vlakbij Fox Glacier, is het meest gefotografeerde meer van Nieuw Zeeland. Dus maken wij er ook maar een foto van.

pi_24733269
Hoe is de digitale camera trouwens bevallen Lucille?
Veel foto's mee gemaakt? En waren ze allemala nog een beetje scherp??
pi_24733348
Vanuit Te Anau maken we een uitstapje naar de Doubtful Sounds. Het weer is behoorlijk regenachtig, maar de trip is toch erg leuk. Eerst met een boot over Lake Manipouri. Daar bezoeken we een waterkrachtcentrale die onder een berg is gebouwd. En we vervolgend de trip met een tweede bootreis door de Sounds heen. Bij de zee aangekomen zien we onder andere dolfijnen en zeeleeuwen.

pi_24733463
quote:
Op maandag 24 januari 2005 23:38 schreef Liejannuh het volgende:
Hoe is de digitale camera trouwens bevallen Lucille?
Veel foto's mee gemaakt? En waren ze allemala nog een beetje scherp??
Ik ben heel tevreden met de camera. Een groot deel van de foto's die je hier ziet is met die camera gemaakt. Ik denk dat ik ongeveer 300 foto's heb gemaakt met de camera en aangezien mijn broer er ook een gekocht heeft ging hij ook flink aan de slag en maakte hij ongeveer 400 foto's. Ook hebben we leuke filmpjes gemaakt met de camera. En ik heb nog eens 6 rolletjes volgeschoten met de spiegelreflex.

Ik ben best onder de indruk van de camera, de scherpte is prima en ook de kleuren en de helderheid is best goed. En hij is heerlijk klein, hij past prima in je broekzak.
pi_24733531
Vlakbij Dunedin bezoeken we het Otaga Peninsula waar we de zeldzame geeloog pinguin zien.

pi_24733809
quote:
Op maandag 24 januari 2005 23:22 schreef Lucille het volgende:
Op oudejaarsdag zijn we vanuit Picton naar Kaikoura gereden. Daar is een behoorlijk groot opgezette whale-watching organisatie opgezet. Het zijn vooral de zogenaamde spermwhales die in dit gebied voorkomen. We hebben geluk en zien er twee. Ze blijven ongeveer 5 a 10 minuten aan de oppervlakte en verdwijnen dan weer voor 30 tot 60 minuten onder water. Ik heb al meerder keren walvissen gezien, maar telkens blijft het een fascinerend schouwspel.

[afbeelding]

[afbeelding]

Na terugkomst rijden we door naar Hanmer Springs waar we in alle rust oudjaar gevierd hebben. Dat gaat daar dus heel rustig, we hebben geen vuurwerk gezien.
Ik moet weer even pimpen ik heb er daar 6 gezien, en 250+ dolfijnen!
Maargoed idd, ze doen er niet aan vuurwerk, ze gaan liever bezopen de straat op, star wars gevechten spelen e.d.
-
  dinsdag 25 januari 2005 @ 00:03:40 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24733835
Mooie foto's Luus!
Wow...
* Brighteyes is jealous!
pi_24736714
quote:
Op maandag 24 januari 2005 23:45 schreef Lucille het volgende:
Ik ben heel tevreden met de camera. Een groot deel van de foto's die je hier ziet is met die camera gemaakt. Ik denk dat ik ongeveer 300 foto's heb gemaakt met de camera en aangezien mijn broer er ook een gekocht heeft ging hij ook flink aan de slag en maakte hij ongeveer 400 foto's. Ook hebben we leuke filmpjes gemaakt met de camera. En ik heb nog eens 6 rolletjes volgeschoten met de spiegelreflex.
Ik ben best onder de indruk van de camera, de scherpte is prima en ook de kleuren en de helderheid is best goed. En hij is heerlijk klein, hij past prima in je broekzak.
Mag ik vragen welke (digitale) camera je hebt? En heb je met die digitale camera ook die foto's van Lake Matheson, de havik en de besneeuwde berg gemaakt?

Leuk reisverslag trouwens! en mooie foto's dus!
pi_24737523
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 08:54 schreef femmeChantal het volgende:

[..]

Mag ik vragen welke (digitale) camera je hebt? En heb je met die digitale camera ook die foto's van Lake Matheson, de havik en de besneeuwde berg gemaakt?

Leuk reisverslag trouwens! en mooie foto's dus!
De digitale camera is een Sony Cybershot DSC P120 (5 megapixel). De besneeuwde berg is daar mee gemaakt. De andere twee opnames zijn gemaakt met de analoge spiegelreflex. Vooral de foto van Lake Metheson is lastig om digitaal te maken, want ik heb er een groothoeklens voor gebruikt (20-35 mm) in combinatie met een gradient filter (Cokin), waardoor het contrast tussen lucht en water een stuk beter wordt. Overigens heb ik van beide foto's ook digitale opnames gemaakt om te kijken wat het verschil is. Deze kan ik natuurlijk ook posten om te laten zien wat de verschillen zijn.
pi_24739700
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 10:05 schreef Lucille het volgende:
De digitale camera is een Sony Cybershot DSC P120 (5 megapixel). De besneeuwde berg is daar mee gemaakt. De andere twee opnames zijn gemaakt met de analoge spiegelreflex. Vooral de foto van Lake Metheson is lastig om digitaal te maken, want ik heb er een groothoeklens voor gebruikt (20-35 mm) in combinatie met een gradient filter (Cokin), waardoor het contrast tussen lucht en water een stuk beter wordt. Overigens heb ik van beide foto's ook digitale opnames gemaakt om te kijken wat het verschil is. Deze kan ik natuurlijk ook posten om te laten zien wat de verschillen zijn.
Dat laatste (digitaal+analoog van hetzelfde onderwerp) zou erg fijn zijn! Ik ben op zoek naar een nieuw fototoestel en neig naar analoog, tot ik jouw foto's zag... Ben erg benieuwd naar de verschillen! Welke spiegelreflex heb je trouwens? Ik zit (zat?) voor mezelf te denken aan een canon eos300v of een nikon f75.
pi_24739901
Ik heb dezelfde camera als Lucille heeft en het is echt een geweldig ding!
Hij is klein (ongeveer broekzakformaat), snel en heeft een enorm goede lense.
Dus ik kan m zeker aanraden. Over de kleuren ben ik zelf ook erg tevreden.

Maar ik ben ook nog heeeeeeeeeel blij met mijn spiegelreflex (Minolta 505SI) met als allergrootste voordeel dat je heerlijk kunt spelen met de lens (heb er een 28-200 opzitten) en eigenlijk alles geweldig uitpakt qua foto's.

Het liefste zou ik een digitale spiegelreflex willen, maar daarvoor moet ik nog even doorsparen.
pi_24739996
De spiegelreflex is een Minolta Dynax 7xi, alweer een jaartje of 11 oud volgens mij.
Een redelijk zware body, maar oerdegelijk.

En waar ik dus niet op bezuinigd heb dat zijn de lenzen. Geen 3rd party spul, maar gewoon het materiaal van Minolta zelf. Standaardlens is een 35-105 mm, groothoek is 20-25 mm en telelens is 100-300 mm APO. Nadeel is dus wel dat 80% van mijn handbagage bestaat uit fotoapparatuur en aanverwante zaken.
pi_24740062
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 12:50 schreef Liejannuh het volgende:
Het liefste zou ik een digitale spiegelreflex willen, maar daarvoor moet ik nog even doorsparen.
Ken je deze al, de eerste digitale Minolta body waar je oude Minolta AF lenzen ook op passen.

Minolta 7 D

http://www.minolta.nl/?docID=2860&item_fk=889

Alleen de prijs is niet leuk, 1500 euro.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 13:26:51 #109
86033 DigiPire
Zo kan-ie wel weer!
pi_24740503
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 13:01 schreef Lucille het volgende:

[..]

Ken je deze al, de eerste digitale Minolta body waar je oude Minolta AF lenzen ook op passen.
Minolta 7 D
Uigebreide review van deze camera is hier te vinden.

Denk wel aan de vermenigvuldigingsfactor van 1.5 v.w.b. de brandpuntsafstanden: je 28 mm. is bij deze camera hetzelfde als een 42 mm. analoog. Dus wil je dezelfde beeldhoek kunnen fotograferen als nu bij de 28 mm. dan heb je dus zeker het 17 mm. objectief er ook bij nodig.
Hoe het precies zit met die vermenigvuldigingsfactor staat ook op de site te lezen, nl. in de glossary waar o.a. dus de Focal Lenght Multiplier wordt uitgelegd.

En inderdaad: hij is imho nog veel te duur.
pi_24740592
Oké, dank jullie wel .
Voorlopig ben ik op zoek naar 1 fototoestel, spiegelreflex analoog of digitaal (de prijs van zo'n digitale spiegelreflex is mij ook te gortig...). In eerste instantie zat ik te denken aan analoog, omdat je daar meer mee kunt en (zoals de fotozaak mij heeft verteld) foto's toch nog duidelijk scherper zijn. Ik ben dus erg benieuwd naar de foto's van Lucille. Nadeel van analoog is idd dat je zoveel mee moet slepen en dat je niet ter plekke kunt kijken of foto's gelukt zijn (maar ergens is dat ook weer een voordeel natuurlijk, voor de vakantiepret achteraf).

Ik zat te denken aan canon of nikon, omdat van deze merken veel lenzen 2e hands worden aangeboden. Je kunt daardoor makkelijk(er) uitbreiden. Maar als ik ergens een denkfout maak, dan hoor ik het graag van jullie, ik weet (nog) niet zoveel van fotograferen.

Heb ook wel eens in FOT rondgesurft, maar daar gaan de discussies m.n. over digitale fotografie en erg oude of zeer professionele nieuwe spiegelreflexcamera's.
pi_24740691
Oh ja, ontopic:

pi_24740942
Is die D7 van Minolta nou ook zo gruwelijk log en groot?? Een vriend van me heeft een Canon D10 (geloof ik) en ik kan dat ding amper normaal vast houden, zo groot is ie!
Maar de foto's zijn geweldig!

Zou de D7 over een jaar wel een beetje betaalbaar zijn? Dan ben ik als het meezit afgestudeerd en dan heb ik wel een kadootje verdiend!
pi_24741741
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 13:32 schreef femmeChantal het volgende:
In eerste instantie zat ik te denken aan analoog, omdat je daar meer mee kunt en (zoals de fotozaak mij heeft verteld) foto's toch nog duidelijk scherper zijn. Ik ben dus erg benieuwd naar de foto's van Lucille.
Digitale foto's die gemaakt zijn met een 5 megapixel camera zijn bij normale afmetingen niet te onderscheiden van analoog materiaal. Pas bij uitvergrotingen ga je het verschil zien en dan moet je redelijk groot gaan uitvergroten. Volgens mij (maar pin me er niet op vast) bij uitvergrotingen groter dan A4 formaat. Ik zal ook wel een foto in vol formaat neerzetten zodat je de scherpte zelf kan zien.
pi_24748745
Hier is Lake Matheson met de digicam. Dus geen groothoek en ook geen gradientfiler.

pi_24754397
Dank je wel Lucille !

Je ziet idd nauwelijks/geen verschil in scherpte. Ik vind de kleuren van de digitale foto zelfs een stuk mooier, maar dat komt vast ook doordat je een kleiner (en meer dichterbij) deel van het meer op de foto hebt gezet.
pi_24755093
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 08:26 schreef femmeChantal het volgende:
Ik vind de kleuren van de digitale foto zelfs een stuk mooier, maar dat komt vast ook doordat je een kleiner (en meer dichterbij) deel van het meer op de foto hebt gezet.
Dat is een deel van het effect, groothoek met fel zonlicht maakt de opname wat fletser. Tenzij je gaat compenseren met diafragma, maar dat heb ik niet gedaan. Bovendien heb ik de foto natuurlijk ook weer een keer moeten inscannen, wat ook kleine verschillen geeft in helderheid.
  woensdag 26 januari 2005 @ 14:49:10 #117
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_24760526
Mooie foto's!
Ik mis alleen de foto's van de Tasmaanse tijger.
pi_24762011
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 14:49 schreef Litman het volgende:
Mooie foto's!
Ik mis alleen de foto's van de Tasmaanse tijger.
De laatste is helaas in 1937 in de dierentuin van Hobart overleden.

Hier is zijn skelet

En zo zag het beest er ongeveer uit

pi_24763704
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 09:36 schreef Lucille het volgende:
Dat is een deel van het effect, groothoek met fel zonlicht maakt de opname wat fletser. Tenzij je gaat compenseren met diafragma, maar dat heb ik niet gedaan. Bovendien heb ik de foto natuurlijk ook weer een keer moeten inscannen, wat ook kleine verschillen geeft in helderheid.
Oké, bedankt !
  donderdag 27 januari 2005 @ 10:14:24 #120
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_24774177
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 16:38 schreef Lucille het volgende:

[..]

De laatste is helaas in 1937 in de dierentuin van Hobart overleden.

Hier is zijn skelet

[afbeelding]

En zo zag het beest er ongeveer uit

[afbeelding]
I know! Maar er zijn elk jaar weer toeristen die denken dat ze een Tasmaanse tijger hebben gezien.

Hier een filmpje van een echte Tasmaanse tijger in de dierentuin van Hobart:
http://www.tased.edu.au/tot/fauna/tiger.mov
  zaterdag 29 januari 2005 @ 22:15:30 #121
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24823418
prachtige foto's! ben benieuwd naar je verhalen morgen!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')