quote:
quote:Op donderdag 2 december 2004 23:46 schreef Liejannuh het volgende:
Je moet wel de spooktocht doen in Port Arthur! Die is echt heel leuk!
Owja, en veel plezier!
quote:Op vrijdag 3 december 2004 00:10 schreef Mute_Me het volgende:
zo dat kost vast veel centjes? wel een heeele leuke vakantiemag ik mee?
quote:
quote:
quote:Op vrijdag 3 december 2004 13:31 schreef Ccarrella het volgende:
G'day en Kia Ora!
Leuke reis! Hoewel ik me afvraag waarom je het leukste deel van Australie overslaat?!?! (Ben je wandelfanaat ofzo?)
quote:
Als ex- en toekomstige bewoner van beide landen (in 2001/2002 heb ik in Oz gewoond, in 2002/2003 in NZ, en later deze maand verhuis ik weer terug naar Oz) zal ik je topic lezen en af en toe eens een tip gaan posten. Zoals: de beste coffee in Wellington is te drinken bij Fidels in Cuba street.
Cheers mate!
quote:Op vrijdag 3 december 2004 14:54 schreef Liejannuh het volgende:
Zeg, Lucille. Kun je niet en paar cd'tjes voor me meenemen??
Ik wil graag Just as I am van Guy Sebastian (winnaar Australische Idols 2003) en de laatste verzamel CD van Triple J; Hottest 100 deel 11.
Krijg jij wel geld van me en eeuwige dankbaarheid!
En kun je onderweg in de auto uitermate leuke en relaxte muziek luisteren!![]()
Zaterdag vertrek ikquote:Nieuw Zeeland blijft toch ook één van de top vijf 'nog te boeken' reizen voor mij
wel zelf parachuutje meenemenquote:Op vrijdag 10 december 2004 19:40 schreef mechatronics het volgende:
whehe, ik heb er n hele site voor, zie sig.
Nieuw zeeland is zeer tof
maar 1 ding
doe een skydive in nelson / taupo / auckland / waar dan ook!
50 euro!, geen geld
Dit zijn geen leuke opmerkingen voor mensen die al twijfelen kan ik u verzekeren.quote:
Ik ben echt jalours op je.quote:Op donderdag 16 december 2004 04:45 schreef Kamigot het volgende:
Ik zit zelf momenteel in Rotorua in Nieuw Zeeland. Een prachtig maar erg touristisch en duur plaatsje met een nogal naar zwavel stinkende lucht.
net ook ff jouw site doorgekeken, toffe foto's heb jij!quote:Op donderdag 16 december 2004 13:36 schreef hbruyn het volgende:
[..]
Ik ben echt jalours op je.
Ik ben daar ook geweest een goed jaar geleden. Echt een goeie tijd gehad daar.
Ga je nog naar het zuidereiland?
Wanneer komt er weer een verslag van je?
Ja, dank je. Ik heb er iiig genoeg op staan.quote:Op donderdag 16 december 2004 13:43 schreef mechatronics het volgende:
[..]
net ook ff jouw site doorgekeken, toffe foto's heb jij!
Zo zie ik al dat nieuw zeeland in de lente/zomer al heeeeel anders is dan in de eindzomer/herfst/winter
quote:Op zondag 19 december 2004 08:28 schreef Kamigot het volgende:
Heej Lucille !, ik zit nu in Havelock north (fruit en wijngebied aan de pacific kust) Morgen ga ik al naar Wellington om overmorgen de ferry naar Picton te pakken. Ik heb de reisschema's nog eens aandachtig bekeken en het lijkt er inderdaad op dat we elkaar pas op het zuid eiland kunnen meeten en wel in Christchurch. Ik zit daar van 5 tot 10 Januari. Ik laat wel ff wat weten. Nieuw Zeeland rules
Update komt eraan ! heb zoveel meegemaakt alweer, maar ga nu aan het verslag beginnen. Ik hoef natuurlijk niet te verklappen dat het me eindelijk gelukt is om Adelaide te verlaten
Op dit moment is het weer in Auckland redelijk goed. Wel is het zwaar bewolkt, maar het is droog en de temperatuur is ongeveer 18 graden. Tongariro NP zal ik aan het einde van deze week doen. Ben benieuwd hoe het weer dan zal zijn. Zijn de condities wel goed om er te wandelen of hebben ze delen afgesloten vanwege de sneeuw?quote:Op zondag 19 december 2004 09:00 schreef Fazzoletti het volgende:
Het is nu inderdaad behoorlijk koud in Auckland. Maar het kan nog erger, ik was gisteren in Tongariro national park en daar sneeuwde het!!
De afgelopen week heb ik 1 middag zon gehad en de rest was koud en nat.
Hopelijk heb jij meer geluk!!
Volgens de Lonely Planet (uitgave 2002) is een sprong in Taupo tussen de 175 en 225 NZD. Ook websites met info over sprongen door heel NZ heen geven prijzen van boven de 200 NZD.quote:Op donderdag 16 december 2004 10:04 schreef mechatronics het volgende:
ik weet ZEKER dat Taupo 110 - 120 dollar was, zonder film. En Taupo is niet zo ver weg verwijderd van Rotorua...
Hoiquote:
huu? vreemd... sorry dan, dan ben ik dus abuis geweest. blijkbaarquote:Op zondag 19 december 2004 21:53 schreef Lucille het volgende:
[..]
Volgens de Lonely Planet (uitgave 2002) is een sprong in Taupo tussen de 175 en 225 NZD. Ook websites met info over sprongen door heel NZ heen geven prijzen van boven de 200 NZD.
http://www.totalexperience.co.nz/browse.asp?CategoryID=41
Nee, dat viel gelukkig heel erg mee. Het was dan ook maar 2 uurtjes rijden. Wel had ik last van zonnebrand de dag er na.quote:Op donderdag 6 januari 2005 06:13 schreef NorthernStar het volgende:
Geen spierpijn van het paardrijden gehad?
Natuurlijk heb ik die CD van Guy Sebastian ook beluistert. Best wel leuke muziek, een beetje een mix tussen Stevie Wonder en Terence Trent D'Arby (mijn broer vindt dat laatste van niet).quote:Op donderdag 6 januari 2005 21:08 schreef Liejannuh het volgende:
Lucille!!! Je bent een held!
Die CD van Triple J is een verzamelgeval, in een winkel kennen ze het wel.
Maar ik ben al heeeeeeeeeeeel erg blij met de Guy Sebastian CD.Heb je m al geluisterd ook??
Veel plezier nog de laatste paar dagen. En koop niet van die ranzige kiwi snoepjes op het vliegveld, want die zijn echt niet lekker!
Die steilste straat staat in de LP natuurlijkquote:Op zaterdag 8 januari 2005 10:51 schreef Liejannuh het volgende:
Dunedin!
Het stadje met de steilste straat ter wereld!
Doe een wildlife tour daar Lucille! Kun je blauwe pinguins, gele pinguins, zeehonden en albatrossen gaan bekijken!
Erg leuk!
Wat vond je van de sounds trouwens? Ik kan me van de Milford Sound herinneren dat ik het nou niet echt supermooi vond. En achteraf was ik vooral teleurgesteld omdat de fjorden in Noorwegen er exact hetzelfde uitzien!Wat dan eigenlijk ook wel weer grappig was!
Dus 11 december vertrokkenquote:
Hoi Kamigot, de terugreis verliep zonder problemen, maar duurde wel erg lang. Om 05:45 opgestaan en om 06:30 vertrokken naar het vliegveld. Gelukkig was ik ruim op tijd aanwezig, want het inchecken duurde vreselijk lang. Pas na een uurtje in de rij staan was ik ingechecked. Eerst naar Sydney gevlogen (en daar bleek het even lastig te zijn om de juiste terminal te vinden voor de volgende vlucht, want er stond nergens aangegeven dat we met een busje naar een compleet andere terminal moesten rijden) en meteen door naar Melbourne (rechtstreekse vlucht van Christchurch naar Melbourne was net voor mijn vakantie door Virgin Blue vervallen en omgezet met tussenstop Sydney). Gelukkig had ik behoorlijk wat speling in Melbourne voor de volgende vlucht.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 05:39 schreef Kamigot het volgende:
Heej Lucille !,
Meet was tof gisteren hoor. De verste (en kleinste ??) travelmeet to duverre
Hoop dat je een goeie terugreis hebt gehad.
Volgens mij 6 rolletjes en nog een heleboel digitale foto's. Geen idee hoeveel precies, want ik heb ze nog niet geteld. De foto's volgen dus nog. De reis hebben we met z'n tweeen gemaakt.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 11:00 schreef Darklight het volgende:
Heb je ook veel foto's gemaakt? En met hoeveel personen maak je die reis?
Ik heb minder gelopen dan in had willen doen. Kwam deels door het slechte weer. Het was dus de koudste zomer in 60 jaar in Nieuw Zeeland. En de natste in ik weet niet hoeveel jaar. Ik had bijvoorbeeld graag de Freedom walk willen doen van de Queen Charlotte Track, maar door de vele regen was het een gigantische blubberbaan geworden. Dus heb ik daar maar de mailrun boottocht gedaan door de Marlborough Sounds. Er waren wel 6 mensen die dag die hem wel gelopen hadden en die werden dus later die dag met de boot opgehaald, totaal verkleumd van de kou en regen.quote:Op donderdag 13 januari 2005 09:45 schreef Liejannuh het volgende:
Nou, kom maar op met de verhalen!
Heb je nog tracks gelopen eigenlijk? Of delen ervan??
Hoiquote:
Hoiquote:
Ow ja jij ookquote:
Ik heb ook een stuk van de Queen Charlotte gelopen en het regende en het was glibberig en dan is er echt ook helemaal niets aan omdat je veel te veel gefocussed bent op het niet vallen ipv genieten van de omgeving.quote:Op donderdag 13 januari 2005 10:26 schreef Lucille het volgende:
[..]
Ik heb minder gelopen dan in had willen doen. Kwam deels door het slechte weer. Het was dus de koudste zomer in 60 jaar in Nieuw Zeeland. En de natste in ik weet niet hoeveel jaar. Ik had bijvoorbeeld graag de Freedom walk willen doen van de Queen Charlotte Track, maar door de vele regen was het een gigantische blubberbaan geworden. Dus heb ik daar maar de mailrun boottocht gedaan door de Marlborough Sounds. Er waren wel 6 mensen die dag die hem wel gelopen hadden en die werden dus later die dag met de boot opgehaald, totaal verkleumd van de kou en regen.
Ik vond de crossing wel meevallen eigenlijk, achteraf gezien, maar ik ben dan ook niet naar de top van die ene vulkaan gelopen, maar heb alleen de wandeling gedaan.quote:De Tongariro Crossing heb ik dus maar niet gedaan, deze leek mij te zwaar. Vooral het hoogteverschil van 900 meter wat je moet overbruggen was gewoon te veel voor mij (slechte conditie), dus heb ik daar een alternatief parcour gelopen naar een stel watervallen.
Waar is dat?? Dat ken ik helemaal niet!quote:Vlakbij Coleridge Lake heb ik nog wat uurtjes gelopen.
Dat is idd erg jammer.quote:En gezien de overvloed aan regen heb ik ook niet gelopen op Coromandel Peninsula. En eigenlijk was dat nu juist het enige leuke wat je daar kon doen.
Leuk he, al die watervallen?!quote:Op Tasmanie heb ik meer gelopen, omdat daar het weer meestal wel goed was. Over het algemeen heb ik dus wandelingen moeten maken van maximaal 2 a 3 uur om zo soms tussen de buien door te lopen.
Je bent een held!!!quote:En ik heb op het vliegveld van Melbourne nog die andere CD voor je weten te scoren. Hij staat nu op hier.
Ik ben iets langer weg geweest, in totaal 5.5 weken. Wat het precies gekost heeft kan ik op dit moment niet zeggen, want ik heb nog geen overzicht gemaakt van geld dat ik onderweg uit de ATM heb gehaald en van tripjes die ik met de creditcard gemaakt hebt. Maar de rondreis door Tasmanie was nog geen 700 euro (overnachtingen, meestal met ontbijt, en autohuur) en Nieuw Zeeland was ruim 2000 euro voor overnachtingen en 4WD autohuur voor de gehele periode, overtocht tussen Noord en Zuid eiland, ....). Een deel van de extra trips komt daar nog bij, een deel zat er bij inbegrepen. Dit alles is dus zonder vliegtickets.quote:Op donderdag 13 januari 2005 12:27 schreef Chandler het volgende:
Vette trip lucille en mag ik vragen wat dit alles ongv gekost heeft; want heb begrepen dat je zo'n 3 weken weg bent geweest ennuh kan niet wachten op de foto's
Ik heb het boek afgelopen dinsdag gekocht in Melbourne. Dank je wel voor deze tip.quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:21 schreef Litman het volgende:
Ik weet niet of je het al gelezen hebt, maar Robert Hughes heeft in hét standaardwerk over de ontstaansgeschiedenis van Australië 'The Fatal Shore' de eerste gevangenenkoloniën op Tasmanië prachtig beschreven: de verschrikkelijke omstandigheden, de beestachtige behandeling van de gevangenen etc.
Een absolute aanrader!
zie: http://www.amazon.com/exe(...)414-1549410?v=glance
Tjee... kun jij even lekker meepatsen in diego's topic!quote:Op donderdag 13 januari 2005 13:02 schreef Lucille het volgende:
Maar de rondreis door Tasmanie was nog geen 700 euro (overnachtingen, meestal met ontbijt, en autohuur) en Nieuw Zeeland was ruim 2000 euro voor overnachtingen en 4WD autohuur
quote:Op donderdag 13 januari 2005 13:53 schreef Hik het volgende:
[..]
Tjee... kun jij even lekker meepatsen in diego's topic!![]()
Het was een grapje... geloof niet dat dat helemaal jouw stijl is inderdaad...quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:30 schreef Lucille het volgende:
[..]Juist in dat topic had ik geen zin om te posten.
Y'r welcome mate!quote:Op donderdag 13 januari 2005 13:05 schreef Lucille het volgende:
[..]
Ik heb het boek afgelopen dinsdag gekocht in Melbourne. Dank je wel voor deze tip.![]()
Nee, die spooktocht heb ik niet gedaan. Wel heb ik de kolenmijnen (de overblijfselen) bezocht.quote:Op maandag 24 januari 2005 22:54 schreef Liejannuh het volgende:
Heb je de spooktocht nog gedaan bij Port Arthur?
En ken je dat verhaal van die gevangene die ging ontsnappen in een kangoeroe-velletje??
Ik ben heel tevreden met de camera. Een groot deel van de foto's die je hier ziet is met die camera gemaakt. Ik denk dat ik ongeveer 300 foto's heb gemaakt met de camera en aangezien mijn broer er ook een gekocht heeft ging hij ook flink aan de slag en maakte hij ongeveer 400 foto's. Ook hebben we leuke filmpjes gemaakt met de camera. En ik heb nog eens 6 rolletjes volgeschoten met de spiegelreflex.quote:Op maandag 24 januari 2005 23:38 schreef Liejannuh het volgende:
Hoe is de digitale camera trouwens bevallen Lucille?
Veel foto's mee gemaakt? En waren ze allemala nog een beetje scherp??
Ik moet weer even pimpenquote:Op maandag 24 januari 2005 23:22 schreef Lucille het volgende:
Op oudejaarsdag zijn we vanuit Picton naar Kaikoura gereden. Daar is een behoorlijk groot opgezette whale-watching organisatie opgezet. Het zijn vooral de zogenaamde spermwhales die in dit gebied voorkomen. We hebben geluk en zien er twee. Ze blijven ongeveer 5 a 10 minuten aan de oppervlakte en verdwijnen dan weer voor 30 tot 60 minuten onder water. Ik heb al meerder keren walvissen gezien, maar telkens blijft het een fascinerend schouwspel.
[afbeelding]
[afbeelding]
Na terugkomst rijden we door naar Hanmer Springs waar we in alle rust oudjaar gevierd hebben. Dat gaat daar dus heel rustig, we hebben geen vuurwerk gezien.
Mag ik vragen welke (digitale) camera je hebt? En heb je met die digitale camera ook die foto's van Lake Matheson, de havik en de besneeuwde berg gemaakt?quote:Op maandag 24 januari 2005 23:45 schreef Lucille het volgende:
Ik ben heel tevreden met de camera. Een groot deel van de foto's die je hier ziet is met die camera gemaakt. Ik denk dat ik ongeveer 300 foto's heb gemaakt met de camera en aangezien mijn broer er ook een gekocht heeft ging hij ook flink aan de slag en maakte hij ongeveer 400 foto's. Ook hebben we leuke filmpjes gemaakt met de camera. En ik heb nog eens 6 rolletjes volgeschoten met de spiegelreflex.
Ik ben best onder de indruk van de camera, de scherpte is prima en ook de kleuren en de helderheid is best goed. En hij is heerlijk klein, hij past prima in je broekzak.
De digitale camera is een Sony Cybershot DSC P120 (5 megapixel). De besneeuwde berg is daar mee gemaakt. De andere twee opnames zijn gemaakt met de analoge spiegelreflex. Vooral de foto van Lake Metheson is lastig om digitaal te maken, want ik heb er een groothoeklens voor gebruikt (20-35 mm) in combinatie met een gradient filter (Cokin), waardoor het contrast tussen lucht en water een stuk beter wordt. Overigens heb ik van beide foto's ook digitale opnames gemaakt om te kijken wat het verschil is. Deze kan ik natuurlijk ook posten om te laten zien wat de verschillen zijn.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 08:54 schreef femmeChantal het volgende:
[..]
Mag ik vragen welke (digitale) camera je hebt? En heb je met die digitale camera ook die foto's van Lake Matheson, de havik en de besneeuwde berg gemaakt?
Leuk reisverslag trouwens! en mooie foto's dus!
Dat laatste (digitaal+analoog van hetzelfde onderwerp) zou erg fijn zijn! Ik ben op zoek naar een nieuw fototoestel en neig naar analoog, tot ik jouw foto's zag... Ben erg benieuwd naar de verschillen! Welke spiegelreflex heb je trouwens? Ik zit (zat?) voor mezelf te denken aan een canon eos300v of een nikon f75.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 10:05 schreef Lucille het volgende:
De digitale camera is een Sony Cybershot DSC P120 (5 megapixel). De besneeuwde berg is daar mee gemaakt. De andere twee opnames zijn gemaakt met de analoge spiegelreflex. Vooral de foto van Lake Metheson is lastig om digitaal te maken, want ik heb er een groothoeklens voor gebruikt (20-35 mm) in combinatie met een gradient filter (Cokin), waardoor het contrast tussen lucht en water een stuk beter wordt. Overigens heb ik van beide foto's ook digitale opnames gemaakt om te kijken wat het verschil is. Deze kan ik natuurlijk ook posten om te laten zien wat de verschillen zijn.
Ken je deze al, de eerste digitale Minolta body waar je oude Minolta AF lenzen ook op passen.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 12:50 schreef Liejannuh het volgende:
Het liefste zou ik een digitale spiegelreflex willen, maar daarvoor moet ik nog even doorsparen.
Uigebreide review van deze camera is hier te vinden.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 13:01 schreef Lucille het volgende:
[..]
Ken je deze al, de eerste digitale Minolta body waar je oude Minolta AF lenzen ook op passen.
Minolta 7 D
Digitale foto's die gemaakt zijn met een 5 megapixel camera zijn bij normale afmetingen niet te onderscheiden van analoog materiaal. Pas bij uitvergrotingen ga je het verschil zien en dan moet je redelijk groot gaan uitvergroten. Volgens mij (maar pin me er niet op vast) bij uitvergrotingen groter dan A4 formaat. Ik zal ook wel een foto in vol formaat neerzetten zodat je de scherpte zelf kan zien.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 13:32 schreef femmeChantal het volgende:
In eerste instantie zat ik te denken aan analoog, omdat je daar meer mee kunt en (zoals de fotozaak mij heeft verteld) foto's toch nog duidelijk scherper zijn. Ik ben dus erg benieuwd naar de foto's van Lucille.
Dat is een deel van het effect, groothoek met fel zonlicht maakt de opname wat fletser. Tenzij je gaat compenseren met diafragma, maar dat heb ik niet gedaan. Bovendien heb ik de foto natuurlijk ook weer een keer moeten inscannen, wat ook kleine verschillen geeft in helderheid.quote:Op woensdag 26 januari 2005 08:26 schreef femmeChantal het volgende:
Ik vind de kleuren van de digitale foto zelfs een stuk mooier, maar dat komt vast ook doordat je een kleiner (en meer dichterbij) deel van het meer op de foto hebt gezet.
De laatste is helaas in 1937 in de dierentuin van Hobart overleden.quote:Op woensdag 26 januari 2005 14:49 schreef Litman het volgende:
Mooie foto's!
Ik mis alleen de foto's van de Tasmaanse tijger.
Oké, bedanktquote:Op woensdag 26 januari 2005 09:36 schreef Lucille het volgende:
Dat is een deel van het effect, groothoek met fel zonlicht maakt de opname wat fletser. Tenzij je gaat compenseren met diafragma, maar dat heb ik niet gedaan. Bovendien heb ik de foto natuurlijk ook weer een keer moeten inscannen, wat ook kleine verschillen geeft in helderheid.
I know!quote:Op woensdag 26 januari 2005 16:38 schreef Lucille het volgende:
[..]
De laatste is helaas in 1937 in de dierentuin van Hobart overleden.
Hier is zijn skelet
[afbeelding]
En zo zag het beest er ongeveer uit
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |