abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24543431
Hoi Lucille, leuk dat je er weer bent.
pi_24543551
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 10:26 schreef Lucille het volgende:

[..]

Ik heb minder gelopen dan in had willen doen. Kwam deels door het slechte weer. Het was dus de koudste zomer in 60 jaar in Nieuw Zeeland. En de natste in ik weet niet hoeveel jaar. Ik had bijvoorbeeld graag de Freedom walk willen doen van de Queen Charlotte Track, maar door de vele regen was het een gigantische blubberbaan geworden. Dus heb ik daar maar de mailrun boottocht gedaan door de Marlborough Sounds. Er waren wel 6 mensen die dag die hem wel gelopen hadden en die werden dus later die dag met de boot opgehaald, totaal verkleumd van de kou en regen.
Ik heb ook een stuk van de Queen Charlotte gelopen en het regende en het was glibberig en dan is er echt ook helemaal niets aan omdat je veel te veel gefocussed bent op het niet vallen ipv genieten van de omgeving.
Hoe was de mailrun boottocht?? Die lijkt me best leuk!
quote:
De Tongariro Crossing heb ik dus maar niet gedaan, deze leek mij te zwaar. Vooral het hoogteverschil van 900 meter wat je moet overbruggen was gewoon te veel voor mij (slechte conditie), dus heb ik daar een alternatief parcour gelopen naar een stel watervallen.
Ik vond de crossing wel meevallen eigenlijk, achteraf gezien, maar ik ben dan ook niet naar de top van die ene vulkaan gelopen, maar heb alleen de wandeling gedaan.
Maar tegen die tijd had ik al zoveel gelopen, dat ik wel redelijk fit was.
quote:
Vlakbij Coleridge Lake heb ik nog wat uurtjes gelopen.
Waar is dat?? Dat ken ik helemaal niet!
quote:
En gezien de overvloed aan regen heb ik ook niet gelopen op Coromandel Peninsula. En eigenlijk was dat nu juist het enige leuke wat je daar kon doen.
Dat is idd erg jammer. Het is best leuk om naar Cathedral Cove te lopen enzo.
Je mag wel nabestellingen laten maken van mijn foto's?? Is het net alsof je het zelf gezien hebt!
quote:
Op Tasmanie heb ik meer gelopen, omdat daar het weer meestal wel goed was. Over het algemeen heb ik dus wandelingen moeten maken van maximaal 2 a 3 uur om zo soms tussen de buien door te lopen.
Leuk he, al die watervallen?! Wat vond je van Wineglass bay?? En heb je nog dat rondje om Dove lake gelopen bij Cradle Mountain??
quote:
En ik heb op het vliegveld van Melbourne nog die andere CD voor je weten te scoren. Hij staat nu op hier.
Je bent een held!!!
Mail even door hoeveel je van me krijgt, dan neem ik het mee de 30e of ik maak het even over!
pi_24545040
Vette trip lucille en mag ik vragen wat dit alles ongv gekost heeft; want heb begrepen dat je zo'n 3 weken weg bent geweest ennuh kan niet wachten op de foto's
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_24545578
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 12:27 schreef Chandler het volgende:
Vette trip lucille en mag ik vragen wat dit alles ongv gekost heeft; want heb begrepen dat je zo'n 3 weken weg bent geweest ennuh kan niet wachten op de foto's
Ik ben iets langer weg geweest, in totaal 5.5 weken. Wat het precies gekost heeft kan ik op dit moment niet zeggen, want ik heb nog geen overzicht gemaakt van geld dat ik onderweg uit de ATM heb gehaald en van tripjes die ik met de creditcard gemaakt hebt. Maar de rondreis door Tasmanie was nog geen 700 euro (overnachtingen, meestal met ontbijt, en autohuur) en Nieuw Zeeland was ruim 2000 euro voor overnachtingen en 4WD autohuur voor de gehele periode, overtocht tussen Noord en Zuid eiland, ....). Een deel van de extra trips komt daar nog bij, een deel zat er bij inbegrepen. Dit alles is dus zonder vliegtickets.

Laat ik er wel bij zeggen dat de overnachtingen meestal redelijk goede middenklasse hotels waren en dat een 4WD huren voor 21 dagen ook best inhakt op je budget. Het kan dus vele malen goedkoper als je geld wilt besparen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_24545630
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:21 schreef Litman het volgende:
Ik weet niet of je het al gelezen hebt, maar Robert Hughes heeft in hét standaardwerk over de ontstaansgeschiedenis van Australië 'The Fatal Shore' de eerste gevangenenkoloniën op Tasmanië prachtig beschreven: de verschrikkelijke omstandigheden, de beestachtige behandeling van de gevangenen etc.
Een absolute aanrader!

zie: http://www.amazon.com/exe(...)414-1549410?v=glance
Ik heb het boek afgelopen dinsdag gekocht in Melbourne. Dank je wel voor deze tip.
  donderdag 13 januari 2005 @ 13:53:44 #81
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24546470
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 13:02 schreef Lucille het volgende:
Maar de rondreis door Tasmanie was nog geen 700 euro (overnachtingen, meestal met ontbijt, en autohuur) en Nieuw Zeeland was ruim 2000 euro voor overnachtingen en 4WD autohuur
Tjee... kun jij even lekker meepatsen in diego's topic!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_24547120
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 13:53 schreef Hik het volgende:

[..]

Tjee... kun jij even lekker meepatsen in diego's topic!
Juist in dat topic had ik geen zin om te posten.
  donderdag 13 januari 2005 @ 14:45:28 #83
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24547412
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 14:30 schreef Lucille het volgende:

[..]

Juist in dat topic had ik geen zin om te posten.
Het was een grapje... geloof niet dat dat helemaal jouw stijl is inderdaad...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 13 januari 2005 @ 15:11:57 #84
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_24547879
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 13:05 schreef Lucille het volgende:

[..]

Ik heb het boek afgelopen dinsdag gekocht in Melbourne. Dank je wel voor deze tip.
Y'r welcome mate!

Jammer van die regen in Nieuw Zeeland. Het schijnt door de global warming te worden verzaakt: de extremen worden extremer in de south-Pacific, Met andere woorden de regenval wordt intenser maar de droogte ook

zie ook hier: http://www.nzherald.co.nz/index.cfm?ObjectID=3539064
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_24731506
Op Tasmanie kan je verschillende plekken grotten bezoeken. Ongeveer 15 km van Mole Creek (in het noorden van het eiland, in de omgeving van Launceston) zijn twee grotten opengesteld voor het publiek. Marakoopa Cave en King Solomon Cave. De eerste is een natte grot met een ondergrondse rivier, de tweede is een droge grot. Ik heb Marakoopa Cave bezocht.

pi_24731764
Natuurlijk hebben we ook tasmaanse duivels gezien. Helaas velen platgereden op het asfalt. Er is echter een heel leuk dierenopvang centrum, het Tasmanian devel Park, waar je ze van dichtbij kunt bewonderen.

In dit centrum zijn ook verschillende andere dieren te zien, meestal zijn het dieren die door eigenaren zijn weggedaan of dieren die gewond zijn binnengebracht en hier worden opgelapt.

Bij een van de overnachtingsplaatsen (een lodge kilometers van de bewoonde wereld) kwamen 's avonds wallibi's en possums tegen.

pi_24732189
Heb je de spooktocht nog gedaan bij Port Arthur?
En ken je dat verhaal van die gevangene die ging ontsnappen in een kangoeroe-velletje??
pi_24732284
Kerst in Tongariro National Park

Tijdens de kerstdagen was ik in Tongariro National Park. Op eerste kerstdag was het zwaar bewolkt, maar de dag er na was het weer een stuk beter. Dus was het prima weer om te wandelen. Toen we op 27 december vertrokken was het een extreem mooie dag, vrijwel zonder bewolking. Voor mij is dit gebied een van de mooiste stukken van het Noorder Eiland.

pi_24732325
quote:
Op maandag 24 januari 2005 22:54 schreef Liejannuh het volgende:
Heb je de spooktocht nog gedaan bij Port Arthur?
En ken je dat verhaal van die gevangene die ging ontsnappen in een kangoeroe-velletje??
Nee, die spooktocht heb ik niet gedaan. Wel heb ik de kolenmijnen (de overblijfselen) bezocht.
En dat verhaal ken ik niet. Dus kom maar op met het verhaal.
pi_24732414
Die spooktocht was erg leuk! Erg creepy ook!

En het verhaal gaat dat er ooit een engelse gevangene wilde ontsnappen uit Port Arthur. En dus had die beste man een kangoeroe gedood en van zijn velletje ontdaan om zo al hoppend zijn vrijheid tegemoet te gaan.
Allene klopt dat verhaal dus niet, want er zijn helemaal geen Kangoeroe's op Tasmanië maar alleen maar Wallabi's. Dus dat liep een uit de kluiten gewassen engelse gevangene onder de huid van een wallabi te hoppen.
Het zal je niet verbazen dat ze hem hebben gevonden en weer in de gevangenis hebben gegooid.

Ben je trouwens wel in Port Arthur geweest?? Ik werd in het oude Mental Hospital echt helemaal niet lekker. Moest echt naar buiten toe daar, heel veel bad vibes.
pi_24732454
Vanuit Whakatane is het mogelijk om met de boot naar White Island te varen. Dit vulkanisch eiland is nog steeds redelijk actief en ligt 50 km van de kust af. De tocht was vrij heftig aangezien de zee redelijk ruw was. Veel mensen kregen last van zeeziekte en ik ook. Na 3 kotszakken vol te hebben gemaakt voelde ik me een stuk beter en was de anderhalf uur die we nodig hadden om het eiland te bereiken snel voorbij.

Gewapend met helm en gasmasker verkennen we het eiland en komen dichtbij plekken waar de met zwavel gevulde stoom de lucht in wordt geblazen.
pi_24732535
Ik heb in Port Arthur overnacht, in een motelletje. Dat lag niet ech in het dorp, maar er net buiten. Ze hebben in Port Arthur trouwens wel een fantastisch leuk zaakje met de heerlijkste pies en quiche. Dat zit tegenover de benzinepomp/supermarkt.
pi_24732605
Zoals vrijwel iedereen heb ook ik de overtocht naar het Zuidereiland gemaakt met de boot. De auto laten we achter en bij aankomst in Picton krijgen we een nieuwe. Dat was de theorie, want volgens het verhuurbedrijf zouden we de auto pas 2 dagen later krijgen. Na wat zeuren en een telefoontje krijgen we hem toch meteen mee.

pi_24732790
Op oudejaarsdag zijn we vanuit Picton naar Kaikoura gereden. Daar is een behoorlijk groot opgezette whale-watching organisatie opgezet. Het zijn vooral de zogenaamde spermwhales die in dit gebied voorkomen. We hebben geluk en zien er twee. Ze blijven ongeveer 5 a 10 minuten aan de oppervlakte en verdwijnen dan weer voor 30 tot 60 minuten onder water. Ik heb al meerder keren walvissen gezien, maar telkens blijft het een fascinerend schouwspel.

Na terugkomst rijden we door naar Hanmer Springs waar we in alle rust oudjaar gevierd hebben. Dat gaat daar dus heel rustig, we hebben geen vuurwerk gezien.
pi_24733152
De farmstay in Ryton Station

Op een uur rijden ten noorden van Christchurch ligt Lake Coleridge, midden in de Southern Alps. En bij dit meer ligt Ryton Station, een schapenfarm waar je ook als toerist kunt overnachten. Een fantastisch mooie plek, midden in de natuur en met een stel hele leuke mensen die de boel daar draaiende houden. Je kan er heel veel activiteiten doen en je wordt elke keer weer verwend met heerlijk eten. Je zit dan met z'n allen aan een grote eettafel met de andere gasten en met de eigenaren, echt reuze gezellig.

Met je 4WD kan je de bergen in over steile tracks en je ziet de mooiste vergezichten. Over rivierbeddingen en door rivieren heen baan je je een weg.

Met de boer gaan we een uurtje of twee varen in zijn jetboat. Met 80 km/u scheren we over het ondiepe water.

En het was fantastisch goed weer om te gaan paardrijden.

Op de laatste avond is de zonsondergang perfect. De bergen zien goudgeel en we wanen ons even in het paradijs.

pi_24733250
Lake Matheson, vlakbij Fox Glacier, is het meest gefotografeerde meer van Nieuw Zeeland. Dus maken wij er ook maar een foto van.

pi_24733269
Hoe is de digitale camera trouwens bevallen Lucille?
Veel foto's mee gemaakt? En waren ze allemala nog een beetje scherp??
pi_24733348
Vanuit Te Anau maken we een uitstapje naar de Doubtful Sounds. Het weer is behoorlijk regenachtig, maar de trip is toch erg leuk. Eerst met een boot over Lake Manipouri. Daar bezoeken we een waterkrachtcentrale die onder een berg is gebouwd. En we vervolgend de trip met een tweede bootreis door de Sounds heen. Bij de zee aangekomen zien we onder andere dolfijnen en zeeleeuwen.

pi_24733463
quote:
Op maandag 24 januari 2005 23:38 schreef Liejannuh het volgende:
Hoe is de digitale camera trouwens bevallen Lucille?
Veel foto's mee gemaakt? En waren ze allemala nog een beetje scherp??
Ik ben heel tevreden met de camera. Een groot deel van de foto's die je hier ziet is met die camera gemaakt. Ik denk dat ik ongeveer 300 foto's heb gemaakt met de camera en aangezien mijn broer er ook een gekocht heeft ging hij ook flink aan de slag en maakte hij ongeveer 400 foto's. Ook hebben we leuke filmpjes gemaakt met de camera. En ik heb nog eens 6 rolletjes volgeschoten met de spiegelreflex.

Ik ben best onder de indruk van de camera, de scherpte is prima en ook de kleuren en de helderheid is best goed. En hij is heerlijk klein, hij past prima in je broekzak.
pi_24733531
Vlakbij Dunedin bezoeken we het Otaga Peninsula waar we de zeldzame geeloog pinguin zien.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')