abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24733809
quote:
Op maandag 24 januari 2005 23:22 schreef Lucille het volgende:
Op oudejaarsdag zijn we vanuit Picton naar Kaikoura gereden. Daar is een behoorlijk groot opgezette whale-watching organisatie opgezet. Het zijn vooral de zogenaamde spermwhales die in dit gebied voorkomen. We hebben geluk en zien er twee. Ze blijven ongeveer 5 a 10 minuten aan de oppervlakte en verdwijnen dan weer voor 30 tot 60 minuten onder water. Ik heb al meerder keren walvissen gezien, maar telkens blijft het een fascinerend schouwspel.

[afbeelding]

[afbeelding]

Na terugkomst rijden we door naar Hanmer Springs waar we in alle rust oudjaar gevierd hebben. Dat gaat daar dus heel rustig, we hebben geen vuurwerk gezien.
Ik moet weer even pimpen ik heb er daar 6 gezien, en 250+ dolfijnen!
Maargoed idd, ze doen er niet aan vuurwerk, ze gaan liever bezopen de straat op, star wars gevechten spelen e.d.
-
  dinsdag 25 januari 2005 @ 00:03:40 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24733835
Mooie foto's Luus!
Wow...
* Brighteyes is jealous!
pi_24736714
quote:
Op maandag 24 januari 2005 23:45 schreef Lucille het volgende:
Ik ben heel tevreden met de camera. Een groot deel van de foto's die je hier ziet is met die camera gemaakt. Ik denk dat ik ongeveer 300 foto's heb gemaakt met de camera en aangezien mijn broer er ook een gekocht heeft ging hij ook flink aan de slag en maakte hij ongeveer 400 foto's. Ook hebben we leuke filmpjes gemaakt met de camera. En ik heb nog eens 6 rolletjes volgeschoten met de spiegelreflex.
Ik ben best onder de indruk van de camera, de scherpte is prima en ook de kleuren en de helderheid is best goed. En hij is heerlijk klein, hij past prima in je broekzak.
Mag ik vragen welke (digitale) camera je hebt? En heb je met die digitale camera ook die foto's van Lake Matheson, de havik en de besneeuwde berg gemaakt?

Leuk reisverslag trouwens! en mooie foto's dus!
pi_24737523
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 08:54 schreef femmeChantal het volgende:

[..]

Mag ik vragen welke (digitale) camera je hebt? En heb je met die digitale camera ook die foto's van Lake Matheson, de havik en de besneeuwde berg gemaakt?

Leuk reisverslag trouwens! en mooie foto's dus!
De digitale camera is een Sony Cybershot DSC P120 (5 megapixel). De besneeuwde berg is daar mee gemaakt. De andere twee opnames zijn gemaakt met de analoge spiegelreflex. Vooral de foto van Lake Metheson is lastig om digitaal te maken, want ik heb er een groothoeklens voor gebruikt (20-35 mm) in combinatie met een gradient filter (Cokin), waardoor het contrast tussen lucht en water een stuk beter wordt. Overigens heb ik van beide foto's ook digitale opnames gemaakt om te kijken wat het verschil is. Deze kan ik natuurlijk ook posten om te laten zien wat de verschillen zijn.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_24739700
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 10:05 schreef Lucille het volgende:
De digitale camera is een Sony Cybershot DSC P120 (5 megapixel). De besneeuwde berg is daar mee gemaakt. De andere twee opnames zijn gemaakt met de analoge spiegelreflex. Vooral de foto van Lake Metheson is lastig om digitaal te maken, want ik heb er een groothoeklens voor gebruikt (20-35 mm) in combinatie met een gradient filter (Cokin), waardoor het contrast tussen lucht en water een stuk beter wordt. Overigens heb ik van beide foto's ook digitale opnames gemaakt om te kijken wat het verschil is. Deze kan ik natuurlijk ook posten om te laten zien wat de verschillen zijn.
Dat laatste (digitaal+analoog van hetzelfde onderwerp) zou erg fijn zijn! Ik ben op zoek naar een nieuw fototoestel en neig naar analoog, tot ik jouw foto's zag... Ben erg benieuwd naar de verschillen! Welke spiegelreflex heb je trouwens? Ik zit (zat?) voor mezelf te denken aan een canon eos300v of een nikon f75.
pi_24739901
Ik heb dezelfde camera als Lucille heeft en het is echt een geweldig ding!
Hij is klein (ongeveer broekzakformaat), snel en heeft een enorm goede lense.
Dus ik kan m zeker aanraden. Over de kleuren ben ik zelf ook erg tevreden.

Maar ik ben ook nog heeeeeeeeeel blij met mijn spiegelreflex (Minolta 505SI) met als allergrootste voordeel dat je heerlijk kunt spelen met de lens (heb er een 28-200 opzitten) en eigenlijk alles geweldig uitpakt qua foto's.

Het liefste zou ik een digitale spiegelreflex willen, maar daarvoor moet ik nog even doorsparen.
pi_24739996
De spiegelreflex is een Minolta Dynax 7xi, alweer een jaartje of 11 oud volgens mij.
Een redelijk zware body, maar oerdegelijk.

En waar ik dus niet op bezuinigd heb dat zijn de lenzen. Geen 3rd party spul, maar gewoon het materiaal van Minolta zelf. Standaardlens is een 35-105 mm, groothoek is 20-25 mm en telelens is 100-300 mm APO. Nadeel is dus wel dat 80% van mijn handbagage bestaat uit fotoapparatuur en aanverwante zaken.
pi_24740062
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 12:50 schreef Liejannuh het volgende:
Het liefste zou ik een digitale spiegelreflex willen, maar daarvoor moet ik nog even doorsparen.
Ken je deze al, de eerste digitale Minolta body waar je oude Minolta AF lenzen ook op passen.

Minolta 7 D

http://www.minolta.nl/?docID=2860&item_fk=889

Alleen de prijs is niet leuk, 1500 euro.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 13:26:51 #109
86033 DigiPire
Zo kan-ie wel weer!
pi_24740503
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 13:01 schreef Lucille het volgende:

[..]

Ken je deze al, de eerste digitale Minolta body waar je oude Minolta AF lenzen ook op passen.
Minolta 7 D
Uigebreide review van deze camera is hier te vinden.

Denk wel aan de vermenigvuldigingsfactor van 1.5 v.w.b. de brandpuntsafstanden: je 28 mm. is bij deze camera hetzelfde als een 42 mm. analoog. Dus wil je dezelfde beeldhoek kunnen fotograferen als nu bij de 28 mm. dan heb je dus zeker het 17 mm. objectief er ook bij nodig.
Hoe het precies zit met die vermenigvuldigingsfactor staat ook op de site te lezen, nl. in de glossary waar o.a. dus de Focal Lenght Multiplier wordt uitgelegd.

En inderdaad: hij is imho nog veel te duur.
The worst day diving is better than the best day working
pi_24740592
Oké, dank jullie wel .
Voorlopig ben ik op zoek naar 1 fototoestel, spiegelreflex analoog of digitaal (de prijs van zo'n digitale spiegelreflex is mij ook te gortig...). In eerste instantie zat ik te denken aan analoog, omdat je daar meer mee kunt en (zoals de fotozaak mij heeft verteld) foto's toch nog duidelijk scherper zijn. Ik ben dus erg benieuwd naar de foto's van Lucille. Nadeel van analoog is idd dat je zoveel mee moet slepen en dat je niet ter plekke kunt kijken of foto's gelukt zijn (maar ergens is dat ook weer een voordeel natuurlijk, voor de vakantiepret achteraf).

Ik zat te denken aan canon of nikon, omdat van deze merken veel lenzen 2e hands worden aangeboden. Je kunt daardoor makkelijk(er) uitbreiden. Maar als ik ergens een denkfout maak, dan hoor ik het graag van jullie, ik weet (nog) niet zoveel van fotograferen.

Heb ook wel eens in FOT rondgesurft, maar daar gaan de discussies m.n. over digitale fotografie en erg oude of zeer professionele nieuwe spiegelreflexcamera's.
pi_24740691
Oh ja, ontopic:

pi_24740942
Is die D7 van Minolta nou ook zo gruwelijk log en groot?? Een vriend van me heeft een Canon D10 (geloof ik) en ik kan dat ding amper normaal vast houden, zo groot is ie!
Maar de foto's zijn geweldig!

Zou de D7 over een jaar wel een beetje betaalbaar zijn? Dan ben ik als het meezit afgestudeerd en dan heb ik wel een kadootje verdiend!
pi_24741741
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 13:32 schreef femmeChantal het volgende:
In eerste instantie zat ik te denken aan analoog, omdat je daar meer mee kunt en (zoals de fotozaak mij heeft verteld) foto's toch nog duidelijk scherper zijn. Ik ben dus erg benieuwd naar de foto's van Lucille.
Digitale foto's die gemaakt zijn met een 5 megapixel camera zijn bij normale afmetingen niet te onderscheiden van analoog materiaal. Pas bij uitvergrotingen ga je het verschil zien en dan moet je redelijk groot gaan uitvergroten. Volgens mij (maar pin me er niet op vast) bij uitvergrotingen groter dan A4 formaat. Ik zal ook wel een foto in vol formaat neerzetten zodat je de scherpte zelf kan zien.
pi_24748745
Hier is Lake Matheson met de digicam. Dus geen groothoek en ook geen gradientfiler.

pi_24754397
Dank je wel Lucille !

Je ziet idd nauwelijks/geen verschil in scherpte. Ik vind de kleuren van de digitale foto zelfs een stuk mooier, maar dat komt vast ook doordat je een kleiner (en meer dichterbij) deel van het meer op de foto hebt gezet.
pi_24755093
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 08:26 schreef femmeChantal het volgende:
Ik vind de kleuren van de digitale foto zelfs een stuk mooier, maar dat komt vast ook doordat je een kleiner (en meer dichterbij) deel van het meer op de foto hebt gezet.
Dat is een deel van het effect, groothoek met fel zonlicht maakt de opname wat fletser. Tenzij je gaat compenseren met diafragma, maar dat heb ik niet gedaan. Bovendien heb ik de foto natuurlijk ook weer een keer moeten inscannen, wat ook kleine verschillen geeft in helderheid.
  woensdag 26 januari 2005 @ 14:49:10 #117
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_24760526
Mooie foto's!
Ik mis alleen de foto's van de Tasmaanse tijger.
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_24762011
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 14:49 schreef Litman het volgende:
Mooie foto's!
Ik mis alleen de foto's van de Tasmaanse tijger.
De laatste is helaas in 1937 in de dierentuin van Hobart overleden.

Hier is zijn skelet

En zo zag het beest er ongeveer uit

pi_24763704
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 09:36 schreef Lucille het volgende:
Dat is een deel van het effect, groothoek met fel zonlicht maakt de opname wat fletser. Tenzij je gaat compenseren met diafragma, maar dat heb ik niet gedaan. Bovendien heb ik de foto natuurlijk ook weer een keer moeten inscannen, wat ook kleine verschillen geeft in helderheid.
Oké, bedankt !
  donderdag 27 januari 2005 @ 10:14:24 #120
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_24774177
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 16:38 schreef Lucille het volgende:

[..]

De laatste is helaas in 1937 in de dierentuin van Hobart overleden.

Hier is zijn skelet

[afbeelding]

En zo zag het beest er ongeveer uit

[afbeelding]
I know! Maar er zijn elk jaar weer toeristen die denken dat ze een Tasmaanse tijger hebben gezien.

Hier een filmpje van een echte Tasmaanse tijger in de dierentuin van Hobart:
http://www.tased.edu.au/tot/fauna/tiger.mov
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  zaterdag 29 januari 2005 @ 22:15:30 #121
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24823418
prachtige foto's! ben benieuwd naar je verhalen morgen!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')