Inderdaad, het verbieden van o.a. het begraven van je dochter en het beperken van vrouwenbesnijdenis is een behoorlijke achteruitgang niet?quote:Op zondag 5 december 2004 22:00 schreef deedeetee het volgende:
ik geloof niet dat ze erop vooruit zijn gegaan met Mohammed
het zal in die tijd bepaalde doelen bereikt hebben. tegenwoordig is het geheel verouderd en zijn we toe aan nieuwe openbaringen.quote:Op maandag 6 december 2004 23:01 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Inderdaad, het verbieden van o.a. het begraven van je dochter en het beperken van vrouwenbesnijdenis is een behoorlijke achteruitgang niet?
Of ze vinden de vertaling van Allah naar het respectievelijke woord voor God in een andere taal minderwaardig, of ze zien Allah gewoon als naam.quote:Op dinsdag 7 december 2004 02:13 schreef Sokrates het volgende:
Om maar meteen antwoord te geven op de vraag opdat dit onderwerp ook meteen een enkeltje richting de vergetenheid kan krijgen: Allah betekent 'God' in het Arabisch. De enige reden waarom islamieten in niet-Arabische landen het woord 'Allah' gebruiken is omdat zij menen dat de Qur'an, inclusief bepaalde termen, onmogelijk te vertalen is, naar analogie van het joodse woord J*H*V.
Zoals de ontdekking dat Lilith de vrouwelijke kant is van Jahweh = God = Allah.quote:Op maandag 6 december 2004 23:18 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
het zal in die tijd bepaalde doelen bereikt hebben. tegenwoordig is het geheel verouderd en zijn we toe aan nieuwe openbaringen.
Abdelghafiet bedoelt waarschijnlijk dat voor de "profeet" Mohammed de arabieren vrouwelijke babys levend begroeven. Dat zelfde zeiden ze in de middeleeuwen ook over de joden. Toevalligquote:
Het gaat er mij of dat niet-islamieten God ook Allah moeten noemen in moslim-landen.quote:Op dinsdag 7 december 2004 02:13 schreef Sokrates het volgende:
De enige reden waarom islamieten in niet-Arabische landen het woord 'Allah' gebruiken is omdat zij menen dat de Qur'an, inclusief bepaalde termen, onmogelijk te vertalen is
Dat zou dat in elk geval er op moeten duiden dat in een Arabische Thora voor het woord "God" geen "Allah" maar "Jahweh" staat.quote:naar analogie van het joodse woord J*H*V.
Het antwoord is ja, echter niet uit verplichting van de moslims in moslim-landen, maar vanwege de taal, omdat er domweg geen ander Arabisch woord is om 'God' aan te duiden. Laat ik je wel zeggen dat christenen in die landen het dan ook andere woorden in de mond nemen: Rabbinna (Onze Heer), I-lahoenna (Onze Meester), Malikoena (Onze Koning) etc.quote:Op woensdag 8 december 2004 06:14 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Het gaat er mij of dat niet-islamieten God ook Allah moeten noemen in moslim-landen.
Dit omdat ook joden menen dat JHV niet te vertalen is, met als gevolg dat JHV onvertaald (of omgezet is naar Jahwe of Jehova) in Thora-vertalingen.quote:Dat zou dat in elk geval er op moeten duiden dat in een Arabische Thora voor het woord "God" geen "Allah" maar "Jahweh" staat.
Wel of niet te danken aan de "profeet" Mohammed ?quote:Op zaterdag 11 december 2004 10:11 schreef Sokrates het volgende:
Het antwoord is ja, echter niet uit verplichting van de moslims in moslim-landen, maar vanwege de taal, omdat er domweg geen ander Arabisch woord is om 'God' aan te duiden.
Jammer. Maar die woorden slaan dan ook niet op "God" maar op Jezus.quote:Laat ik je wel zeggen dat christenen in die landen het dan ook andere woorden in de mond nemen: Rabbinna (Onze Heer), I-lahoenna (Onze Meester), Malikoena (Onze Koning) etc.
Ook in de Arabische vertaling die ongestraft in moslimlanden mag circuleren ?quote:Dit omdat ook joden menen dat JHV niet te vertalen is, met als gevolg dat JHV onvertaald (of omgezet is naar Jahwe of Jehova) in Thora-vertalingen.
-Het Arabisch is ouder dan de profeet van de Islamietenquote:Op zaterdag 11 december 2004 19:38 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Wel of niet te danken aan de "profeet" Mohammed ?
[..]
Jammer. Maar die woorden slaan dan ook niet op "God" maar op Jezus.
[..]
Ook in de Arabische vertaling die ongestraft in moslimlanden mag circuleren ?
Niet lullen. Het gaat er om ofdat christenen (en joden) in moslimlanden God ook Allah móeten noemen.quote:Op woensdag 22 december 2004 19:59 schreef Bluesdude het volgende:
Schande hoor ..ik hoorde ook dat in Rusland, Italië en Spanje men het woord god niet gebruikt.
Dat moet men anders noemen daar.....
Lullen is jouw specialiteit...quote:Op woensdag 22 december 2004 20:22 schreef Akkersloot het volgende:
Niet lullen. Het gaat er om ofdat christenen (en joden) in moslimlanden God ook Allah móeten noemen.
Niemand die in Rusland, Italie of Spanje vervolgt wordt als hij God Jahweh zou noemen. In moslim landen is dat voor mij nog de vraag.
Het is echt te moeilijk voor jou is het nietquote:Op woensdag 22 december 2004 20:49 schreef Bluesdude het volgende:
Lullen is jouw specialiteit...
In een andere taal is het normaal een ander woord voor 'god ' te hebben.
Ik stel de vraag ofdat christenen en joden in moslimlanden hun God ook Allah moeten noemen. Lezen: Ik stel de vraagquote:Kom dan met bronnen voor dat verbod of kap die roddel, meneer de evangelist.
WFL Feedback deel 3quote:Op woensdag 22 december 2004 22:17 schreef Akkersloot het volgende:
Maar nu vat je het dus wel. Ik heb het immers over een verbod God anders te noemen dan Allah. Troll troll troll.
Dat de gemoederen door dit topic blijkbaar zo hoog oploopt dat mod Iteejer een IP-ban overweegt is helemaal geen off-topic post. Dat een simpele vraag ofdat christenen in moslimlanden God ook Allah móeten noemen niet gesteld mag worden.quote:Op donderdag 23 december 2004 13:20 schreef Alicey het volgende:
Off-topic posts verwijderd. Verder een mooi moment om de discussie voort te zetten in GC, mits daar behoefte aan is.
quote:Op donderdag 23 december 2004 14:07 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dat de gemoederen door dit topic blijkbaar zo hoog oploopt dat mod Iteejer een IP-ban overweegt is helemaal geen off-topic post. Dat een simpele vraag ofdat christenen in moslimlanden God ook Allah móeten noemen niet gesteld mag worden.![]()
En dit topic hoort gewoon thuis bij levensbeschouwing en filosofie. Waarom moet jij nu ook Akkerslootje pesten ?
Het valt mij op dat niemand stil staat bij de vraag ofdat al vóór Mohammed God Allah werd genoemd. Is het dus niet aan de islamitische overheersing te danken dat God in het Arabisch Allah betekent?quote:Op donderdag 23 december 2004 18:18 schreef DrWolffenstein het volgende:
Allah is de naam van God in het Midden-Oosten
Je kent de islamitische regelgeving. Belediging van de "profeet" ( ha ha) is er verboden. Als ook belediging van "Allah". Een Pakistaanse professor werd er in 2001 nog voor ter dood veroordeeld. Als je als christen in een moslimland weigerd God Allah te noemen (omdat je bijvoorbeeld simpelweg wel in het bestaan van God gelooft, maar niet in het bestaan van Allah) wordt dat toch zeer zeker opgevat als een belediging van Allah.quote:De moslims hebben maar te accepteren dat christenen hun Heer God noemen.
Dus dit topic is dus toch geen vraag, maar een mededeling? Dat Christenen niet Allah gebruiken is geen belediging. Als het dezelfde God zou zijn, is het Christendom slechts een andere stroming binnen de Islam oid.quote:Op donderdag 23 december 2004 18:52 schreef Akkersloot het volgende:
[...]
Je kent de islamitische regelgeving. Belediging van de "profeet" ( ha ha) is er verboden. Als ook belediging van "Allah". Een Pakistaanse professor werd er in 2001 nog voor ter dood veroordeeld. Als je als christen in een moslimland weigerd God Allah te noemen (omdat je bijvoorbeeld simpelweg wel in het bestaan van God gelooft, maar niet in het bestaan van Allah) wordt dat toch zeer zeker opgevat als een belediging van Allah.
[...]
Ik geef alleen een sterk vermoeden. Ofdat christenen in moslimlanden daadwerkelijk God uitdrukkelijk geen Allah mogen noemen weet ik niet om de simpele redend dat ik niet verantwoordelijk ben voor de regelgeving in die landen. Maar misschien iemand het wel kan bevestigen. Fok is immers een vrij groot forum.quote:Op donderdag 23 december 2004 19:57 schreef gr8w8 het volgende:
Dus dit topic is dus toch geen vraag, maar een mededeling? Dat Christenen niet Allah gebruiken is geen belediging. Als het dezelfde God zou zijn, is het Christendom slechts een andere stroming binnen de Islam oid.
En wat vind je van het punt dat christenen in moslimlanden waarschijnlijk het wijselijk achterwegen laten om te verklaren dat hun God niet de God van Mohammed "Allah" is.quote:Op donderdag 23 december 2004 20:38 schreef gr8w8 het volgende:
't Is nu 3 weken later en die bevestiging is nog steeds niet gekomen. Maar de wens is de vader van de gedachte he. Je vermoedens heb je nog niet erg hard kunnen maken.
Dat klopt voor wat betreft het hindoeisme, atheisme en boedhisme. Echter niet voor het christendom en jodendom. Dat zijn volgens de islam immers ook mensen van "het boek".quote:Op vrijdag 24 december 2004 08:38 schreef gr8w8 het volgende:
Als die moslimlanden al zo fel zijn tegen andere geloven, dan verbieden ze toch simpelweg die geloven.
Ik had je dus gevraagd of dat de islam tolerant is. Je draait nu om de zaak heen. Stel ik ben christen en ik geloof in de God van de bijbel maar ik stel dat God totaal niet het hersenspinsel van Mohammed is. Daar is niets onlogisch aan. Dus ben je tolerant voor dat geloof ?quote:Op zondag 26 december 2004 00:05 schreef Triggershot het volgende:
Goed laten we zeggen je bent een Christen. je gelooft in God. Ook al beweer je en zweer je en probeer je te berekenen dat God niet Allah is, ben je onlogisch bezig. Christendom vraagt naar geloof in DE GOD. ALLAH is Arabisch voor de god. Het gaat er niet om in welke taal je gelooft. maar wat je aanbidt.
quote:Op zondag 26 december 2004 00:10 schreef Haushofer het volgende:
[reactie op TiggerShot.]
De onlogica ontgaat mij even. Als God niet Allah is, dan kan de Christelijke God toch ook de enige zijn? Dat al die Moslims er lichtelijk naast zitten? Of is dat onmogelijk?
Als je het mij vraagd is Jodendom, christendom en islam gewoon allemaal afkomstig van een god.quote:
Dank voor je reactie. Ik ken trouwens weinig christenen die God Allah noemen, volgens mij ook omdat ze niet in Allah geloven. Jij kan dat als moslim wel beweren omdat je gelooft dat Mohammed de laatste profeet na Mozes en Jezus was, maar dat hoeft dan nog niet zo te zijn. Voor christenen in moslimlanden is er volgens mij weinig keus.quote:Op zondag 26 december 2004 17:45 schreef Triggershot het volgende:
Als je het mij vraagd is Jodendom, christendom en islam gewoon allemaal afkomstig van een god.
Allah/Eloh/God/Jehavo hoe je het ook wilt noemen... En ja er zijn Christenen die God, naast Allah ook Jehova noemen... Je hebt er wel meerdere benameingen voor.. Landen zoals, Turkije, Syrie Egypte en Libanon
Beste Akkersloot,quote:Op zondag 26 december 2004 18:17 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dank voor je reactie. Ik ken trouwens weinig christenen die God Allah noemen, volgens mij ook omdat ze niet in Allah geloven. Jij kan dat als moslim wel beweren omdat je gelooft dat Mohammed de laatste profeet na Mozes en Jezus was, maar dat hoeft dan nog niet zo te zijn. Voor christenen in moslimlanden is er volgens mij weinig keus.
Ja de moslims geloven dat. Christenen niet.quote:Op zondag 26 december 2004 20:19 schreef Triggershot het volgende:
In ieder geval de moslims geloven dat de god van Joden christenen moslim dezelfde is.
Omdat ze niet anders durven.quote:En de christenen in moslimlanden noemen god onder alle omstandigheden Allah.. In veel gevallen wordt Jezus zelfs zoon van Allah genoemd.
quote:Op zondag 26 december 2004 20:34 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ja de moslims geloven dat. Christenen niet.
[..]
Omdat ze niet anders durven.
Christenen geloven net zoals moslims dat onze schepper een god is.. En turk/arabisch sprekende moslims zullen zeggen dat het Allah is .Which means Godquote:Op zondag 26 december 2004 20:34 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ja de moslims geloven dat. Christenen niet.
[..]
Omdat ze niet anders durven.
Islam erkent Jezus, die zij Isa noemen, toch als profeet?quote:Op zondag 26 december 2004 22:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Christenen geloven net zoals moslims dat onze schepper een god is.. En turk/arabisch sprekende moslims zullen zeggen dat het Allah is .Which means God
En ze durven niet anders?? Je bedoeld ze durven niet anders te beweren dan dat Jezus de zoon van Allah is? De islam is daar op tegen en nog kunnen hun in eerder genoemde landen Allah als de schepper benoemen.
Nee ze durven niet te zeggen dat God én Allah niet de zelfde zijn. Daar Allah niet bestaat.quote:Op zondag 26 december 2004 22:06 schreef Triggershot het volgende:
En ze durven niet anders?? Je bedoeld ze durven niet anders te beweren dan dat Jezus de zoon van Allah is? De islam is daar op tegen en nog kunnen hun in eerder genoemde landen Allah als de schepper benoemen.
De islam erkent Jezus als profeet. Maar dan natuurlijk Jezus als moslim.quote:Op zondag 26 december 2004 22:26 schreef Sater het volgende:
Islam erkent Jezus, die zij Isa noemen, toch als profeet?
Betekent moslim trouwens niet zoveel als "onderworpene", oftewel iemand die zich volledig aan God onderwerpt en zijn wil tracht te doen? In die zin zou Jezus een model-moslim zijn geweest.quote:Op zondag 26 december 2004 22:48 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
De islam erkent Jezus als profeet. Maar dan natuurlijk Jezus als moslim.
Moslim betekent gewoon een volgeling van Mohammed. Je gaat als niet-sectelid toch niet de definities over nemen die die secteleden zelf maken. Wat zou christen dan betekenen? Geredde zondaar ofzo ?quote:Op zondag 26 december 2004 22:52 schreef Alicey het volgende:
Betekent moslim trouwens niet zoveel als "onderworpene", oftewel iemand die zich volledig aan God onderwerpt en zijn wil tracht te doen? In die zin zou Jezus een model-moslim zijn geweest.
Christen slaat duidelijk op Christus. Mohammedaan slaat duidelijk op Mohammed. Voor moslim vind ik dat iets minder duidelijk..quote:Op zondag 26 december 2004 23:08 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Moslim betekent gewoon een volgeling van Mohammed. Je gaat als niet-sectelid toch niet de definities over nemen die die secteleden zelf maken. Wat zou christen dan betekenen? Geredde zondaar ofzo ?
In een land waar Hebreeuws resp. Arabisch de spreektaal is zou het wel het meest logische zijn.quote:Neem mij. Ik geloof in een God. Maar die is volgens mij echt niet de zelfde als de hersenspinsels van de schrijvers van de bijbel of de koran. Zou ik als niet-christen mijn God dan ook Jehova of Allah moeten noemen.
Ligt er aan wat je als een moslimland ziet. Er zijn ook landen waar qua religie overwegend islam wordt uitgeoefend, zonder dat het (erg) verweven is geraakt met politiek.quote:Deze vraag stellen in moslimlanden heeft geen zin. Aangezien je daar als niet-christen of niet-jood of niet-moslim zo wie zo al niet welkom bent.
Zeggen dat Allah niet bestaat is voor hun hethelfde om te zeggen dat god niet bestaat, aangien in arabische bijbels ook Allah wordt genoemd..quote:Op zondag 26 december 2004 22:45 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Nee ze durven niet te zeggen dat God én Allah niet de zelfde zijn. Daar Allah niet bestaat.
Moslim betekent :quote:Op maandag 27 december 2004 13:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zeggen dat Allah niet bestaat is voor hun het zelfde om te zeggen dat god niet bestaat, aangezien in arabische bijbels ook Allah wordt genoemd.. Als god en schepper.. Aangezien Allah ook wordt vereerd in zulke landen door de Christenen. En nee niet omdat ze bang zijn,. In landen zoals Libanon heb ik genoeg discussie's op tv gezien tussen moslim geleerden en Christelijke predikers/geleerden. Daar konden ze makkelijk zeggen
"Jullie zijn fout, messias is de ware redder" En er was zeker wederzijds respect. Het gaat zelfs veel dieper de meeste Christenen hebben het beter in Libanon (een moslim land ) dan mosliims..
Voormalig Iraaks regime,:
Tariq aziz is een Christen, en hij zat ook heel hoog in functie in een "moslimland"
Jij hoeft natuurlijk niet voor alle christenen te denken.quote:Op maandag 27 december 2004 13:48 schreef Triggershot het volgende:
Zeggen dat Allah niet bestaat is voor hun hethelfde om te zeggen dat god niet bestaat,
De titel van dit topic is "mogen christenen in moslimlanden ook Jehova zeggen". Doe daar iets mee.quote:aangien in arabische bijbels ook Allah wordt genoemd..
Die visie is allang bekend.quote:Op maandag 27 december 2004 13:55 schreef Triggershot het volgende:
Moslim betekent :
Het begrip moslim (Arabisch: moeslim) betekent: iemand die zich overgeeft (aan Allah)) en van wie de religie de islam is. Een ander veel gebruikt woord voor moslim is islamiet, moslims zelf gebruiken het woord moslim het meest, in tegenstelling tot de door hen fel afgewezen Europese aanduiding Mohammedaan. Het synoniem Muzelman komt uit het Turkse Musulman dat weer afgeleid is van het Perzische meervoud Musliman. Moslims wijzen er vaak op, dat de woorden islam en moslim verband houden met het Arabische woord voor vrede: salam, ze zijn alledrie afkomstig van dezelfde drieletterige wortel S-L-M, die onder andere "zich overgeven, onderwerpen" betekent. Dit verband is echter slechts linguistisch en niet semantisch van aard.
je hoeft een moslim ook geen overgegevene te noemen. je kunt ze gewoon moslims noemen.quote:Op maandag 27 december 2004 17:46 schreef Akkersloot het volgende:
Zo ga ik moslims ook geen "overgegevene" noemen. Zou immers impliceren dat ik ook in "Allah" zou geloven maar mij alleen niet overgeef.
Soms hebben we het over definities.quote:Op maandag 27 december 2004 18:10 schreef het_fokschaap het volgende:
je hoeft een moslim ook geen overgegevene te noemen. je kunt ze gewoon moslims noemen.
Dus uit respect noem jij als defintie van een christen een "geredde zondaar" en van een jood(sgelovige) "lid van het door God uitverkoren volk" ?quote:Op maandag 27 december 2004 18:38 schreef gr8w8 het volgende:
En respect.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |